Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az az Álomfogó?
Az Álomfogó világa
Megjelent kiegészítők
Szabálykönyv
ÁFK-t forgalmazó boltok
Rendelés
ÁFK klubok
Lapkereső
Versenykiírások
Álomfogók Szövetsége
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenőfal
Fórumok
Toplisták
Letöltés
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Az Álomfogó világa - a Jurták Szövetsége

Egykor a Világmindenség nem volt más, mint fény és sötétség. Azután Arany Atyácska kinyújtotta a tenyerét, amin megjelent egy apró mag, s az nyomban megrepedt, nőni kezdett. Gyökeret vert a vizek alján, törzse az ég felé szökött, lombja pedig szétterült a fekete égbolton. Arany Atyácska először csak annyi földet hozott fel a vizek aljáról, hogy a fa megtelepedhessen, s úgy gondolta, többre nem is lesz szükség.

A Világfa (mert azt ültette el legelébb Atyácska) lombjában, annak csúcsán terült el a mező, melynek közepén állt Arany Atyácska jurtája. Ezt a mezőt az Álmodozás Gallyvilágának nevezték, mert álmodta meg Atyácska a Mindenséget, miközben csillagok kerültek fölé, s felszökött közéjük a Hold, meg a Nap is. Minden fénylő égitest az Atyácska egy-egy fia és lánya volt, akik unatkoztak, s játszani szerettek volna. Ezért apjuk megteremtette az Alsó Földet, amit ma Valóságnak nevezünk, és benépesítette azt növényekkel, állatokkal és emberekkel.

Így kezdődött a Világ története.

Napkirály, Holdkirály, meg a többi csodás lény olykor le-lelátogatott az Alsó Földre, hogy nevelgesse, tanítgassa az embereket, mert szerették őket. A Világfa Gyökérszintjén azonban más, sötét erők is születtek, melyek elpusztítani akarták Arany Atyácska szép világait: a Valóságot és a Világfát egyaránt. A legtöbb ilyen gonosz förtelem az emberek rémálmaiban született, önálló életre kelt, és egyre erősebbé vált, míg végül fellázadt Arany Atyácska ellen.

Mind között a legerősebb Lúdvérc volt, az első boszorkány. Lúdvérc időről-időre gonosz terveket eszelt ki, óriásokat, sárkányokat, lidérceket szült, hogy pusztítsa Arany Atyácska szépséges birodalmait, a Valóságban és a Világfán élőket egyaránt. Volt, hogy sikerrel járt, s volt, hogy elbukott.

Évezredeken át így ment ez. Azért, hogy az Alsó Föld emberei megvédhessék magukat Lúdvérc förtelmei ellen, Napkirály, Holdkirály, meg a testvéreik hősöket neveltek, s azoknak bűbájos képességeket, tárgyakat és táltos állatokat adtak.

Ezek a hősök voltak az első révülők!

Az emberek nem feledték el a bűvigéket, az apák tovább adták azokat fiaiknak, s akik a legjobban megtanulták használni bűvös hatalmukat, azok bármikor elrévülhettek a Világfa szintjeire is. Leszálltak a Gyökérszintre, hogy elbánjanak Lúdvérc teremtményeivel, vagy feljutottak a Lombszintre, Arany Atyácska elé, hogy tanácsot, segítséget kérjenek tőle.

Ezek lettek az első sámánok!

Újabb évszázadok teltek el, s az egyszerű révülők, sámánok egyre többet tudtak a varázshatalomról. A Valóság különböző népeinél különböző bűbájosok fejlesztették, gyarapították tudásukat, s lett belőlük vajákos, garabonciás, varázsló… - attól függően, hogy mire használták bűbájos képességeiket. Azonban Lúdvérc utódai sem tűntek el: egyre szaporodtak, megjelentek az emberek között, s milliónyi változatuk bukkant fel. Az Első Banya lányaiból, unokáiból születtek a boszorkányok, de akadt közöttük rossz szándékú vajákos, sötét mágus és ezernyi különböző szörnyeteg, rémálomlény is.

Ahogy Lúdvérc leszármazottai egyre erősebbek lettek, az emberek varázstudói is kénytelenek voltak tudásukat növelni, s egymással összefogni. A Világfa történetében időről-időre hatalmas sötét mágusok, boszorkányok rontottak a különböző álomvilágok népeire. Ilyen rettenet volt pl. Szauron, aki Középföldét akarta elpusztítani, vagy Voldemort nagyúr, aki a Nyugati Varázslókkal állt harcban.

A jó varázstudók számos nagy szövetséget hoztak létre, majd oszlattak fel, mikor már nem volt rájuk szükség. Amikor azonban megértették, hogy a Sárkány nem pusztán a Természet erőit birtokolja, de belőle sugárzik szerte a bűbáj ereje is, rájöttek arra, hogy szükség van egy állandó szövetségre, mely vigyázza és felügyeli a Sárkányt. Időszámításunk előtt 357-ben a sámánok összehívták a két világ minden varázstudóját, hogy létrehozzák ezt a hatalmas szövetséget. Csakhogy a tanácskozás nem járt teljes sikerrel. A Nyugati Varázslók, akik nem hittek igazán a Sárkány erejében, távoztak a tanácskozásról, és megalakították saját szövetségüket, a Mágiaügyi Minisztériumok Szövetségét. A Távol-Keleti Varázstudók szintén távoztak a tanácskozásról, mert bár ők elismerték a Sárkány erejét, jobban szerették a magányt, s inkább visszahúzódtak Tibet hegyei közé.

Akik maradtak, azok megalakították a Jurtaszövetséget (akkor még csupán három Jurta volt a tagja: a sámánok, a dobolók és az ősök - csak sokkal később csatlakozott sorra a többi bűvös rend, s alakult ki általuk a Tíz Jurta Szövetsége). Felállították a Hét Sárkányőr hagyományát, és létrehozták az Alsó-, Középső-, és Felső Világ Tűzköreit, vagyis azt a három patinás hivatalt, mely a Világfa három rétegének ügyeit intézi.

S végül kezdetét vette a Sámánviadalok különleges sora, melynek történetéről a következő menüpontban olvashatsz.


Bevezető | 1. A Világfa | 2. Révülők és éberek | 3. Álom és Valóság | 4. Az álomlények | 5. A Sárkány
6. Az Álomfogók | 7. A Jurták Szövetsége | 8. Sámánviadal


Létrehozás: 2007. szeptember 17. 11:22:30Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:20 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2020
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.