Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az az AK?
AK Archívum
GN Archívum
Tartalomjegyzékek
Cikkek az újságból
Krónikák a boltban
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Termékismertető - Alanori Krónika 125. (2006. május)
Termékismertető - Alanori Krónika 141. (2007. október)
Termékismertető - Alanori Krónika 140. (2007. szeptember)
Termékismertető - Alanori Krónika 139. (2007. július-augusztus)

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Blokkoló pakli (Hatalom Kártyái paklileírás)

A Rhatt fénykorának új szabályával, a blokkolással együtt jött egy új paklikoncepció, amely úgy nyer, hogy először az ellenfél maximális varázspontját nullára csökkenti.

A pakli megépítésekor láthatjuk, hogy a blokkoló lapok legtöbbje önmagában is hasznos lap, vagy fenyegetést jelent az ellenfélre, vagy alkalmas az ő fenyegetésének elhárítására. A pakli másik kellemes tulajdonsága, hogy nem kell annyira telezsúfolnunk a játékot megnyerő, sebző lapokkal. Elég arra törekednünk, hogy az ellenfél győzelmét megakadályozzuk, és miközben mi a lapokat játsszuk ki, mintegy mellékesen győzünk is.

Persze ha a paklinak csak előnyei lennének, már minden versenyen dominálna. Nézzük a hátrányait. A paklinak a blokkolásra kell fókuszálnia, tehát a lapok túlnyomó többsége Rhatt kell, hogy legyen. A Rhatt lapok újak is meg jók is, de nyilván egy kiegészítőből nem lehet olyan tömény mennyiségű tápot kiválogatni, mintha több kiegészítő és szín áll rendelkezésünkre. Tehát a pakli átlagereje, ha a blokkolást nem tekintjük, gyengébb lesz mint egy kioptimalizált hagyományos versenypakli. Persze a lapokat nem önmagukban kell nézni, hanem a blokkolással együtt, és így eséllyel szállhat a pakli a ringbe.

Ezenfelül a blokkoló paklinak van még egy hátránya. Nem elég az ellenfél maximális varázspontját nullára csökkenteni, az asztalon addigra jelenlevő fenyegetését is meg kell szüntetnünk. Emellett ne feledkezzünk meg arról, hogy vannak paklik, amelyek nulla maximális varázspontnál is tudnak vígan lapokat kijátszani. Mind a pakli megépítésénél, mind játék közben erre oda kell figyelni.

Ha nincs is túl nagy választék, azért lehet itt is válogatni a Rhatt lapok közül. Ezt a paklit is úgy kell felépíteni, mint a legtöbb HKK paklit, erőforrás lapok, védekező lapok (reakciók és leszedések), támadó lapok (amelyek megnyerik a játékot).

Erőforrás lapok: Bölcs látomás, A nyugalom pillanata, 3-3, gondolom nem kell részleteznem miért jók. Rhatt harmadik erőforrás lapja Palabadanavakri (remélem jól írtam a nevét ). Ez a lap nem annyira univerzális, mint a másik kettő. Ha már kiépültünk kicsit, olyan előnyt biztosíthat, amellyel megnyerhetjük a játékot, de ha egy gyors pakli ellen a korai szakaszban 2 Palát húzunk, nem sok hasznát látjuk. Ezért én ebből a lapból alapban csak kettőt használok.

Reakciók: Rhattból csak A rend ereje van, ez viszont egy jó lap. A másik reakció természetesen a Zu'lit kísérlete legyen, a HKK legjobb reakció lapja. Ide tartozik még a Mágikus óra is. A blokkoló paklinak nincs másra szüksége, mint időre, és ebben ez a tárgy kiválóan segít. Emellett ingyen van és blokkol... Ha valaki jobban tart a kontrol pakliktól, az óra helyett is lehet reakciót használni.

Lapleszedés: A Méonech fürkész a HKK legjobb lapja, természetesen ebből a pakliból sem hagynám ki. A Purifikáció szintén nagyon jól sikerült irtás. Az Impulzus leszedésként csak lények ellen jó, de emellett kivégezhetjük az ellenfelet, ha rosszul állunk kihozhatjuk döntetlenre, és nulláért blokkolhatunk kettőt, három kell belőle. Ez a kilenc lap nagyjából elég a versenypakliktól megszokott fenyegetések ellen, de egy gyorsan kiterülő lényes paklira is fel kell készülnünk, erre a Régi dallam tökéletes fegyver. Nem annyira univerzális, egy szem lény ellen nem sokat érünk vele, ezért környezettől függő, mennyit rakjunk a pakliba, egy korlátozott versenyen lehet hárommal játszani, egyébként elég egy-kettő.

Támadó lapok: A két leghatékonyabb blokkoló lap Az akarat ereje (2 manás cantrip és általában négyet-ötöt blokkol!) és Rhatt oltára (nulláért hármat blokkol, és még többet blokkolhat később). Az oltár kirakása általában nem probléma, mert játszunk kis repülő lényekkel, de ha az elején kettőt húzunk és nincs építőnk, akkor rosszul állunk, ezért elég kettőt berakni. A legjobb lény a Furmányos pegazus, ha kell egyért kettőt blokkol majd oltárt épít, és sok esetben ő lehet a meccset befejező lény 7/7-esként. A támadó lapok sorában szorosan követi őket A tudat ellensége, amivel a játék korai szakaszában gyorsan le tudjuk blokkolni ellenfelünket. Rhatt papja bizonyos ellenfelekkel szemben akkora előnyt ad, ami megnyeri a játékot, mások ellen semmire sem jó, én ezért a harmadikat csak a kiegészítőbe raknám.

Nem soroltam be a fenti kategóriák közül sehová, de van egy lap, ami nem maradhat ki. Egyszerűen azért, mert a Méonech fürkész és a Zu'lit kísérlete után a HKK 3. legerősebb lapja. Igen, ez az Áldozat az ősi isteneknek. Egyszerre erőforrás, lapleszedés és támadó lap. Ha leblokkoltuk az ellenfelet, a haszontalanná vált Az akarat erejék és Rhatt oltárok segítségével leszedhetjük az asztalon maradt lapjait, de persze kiváló lapelőnyt tud szerezni a játék korai szakaszában is.

Ez 44 lap, az utolsó ízlés szerint választható. Be lehet rakni egy Csáp-istenséget, ha nagyon félünk a terülős pakliktól, de én személy szerint inkább a pakli blokkolós jellegét erősítem. Az én kedvenceim ide a Moa elmezár vagy Rhatt sárkánya, az előbbi egy jó blokkoló lap ami mellesleg sarokba tud szorítani egy kontrollt, az utóbbi a lényes paklikkal szemben ad több esélyt, környezettől függő melyiket válasszuk.

Végül a kérdés, hogy milyen követővel ill. szabálylappal játsszunk. Régebben egyértelműen a Gyógyító rakshallionra szavaztam volna, hiszen pont az a célunk, hogy elhúzódjon a játék és erre ez a legjobb követő, amellett hogy segíthet megszabadulni az ellenfél követőjétől is. De közben a Manafamiliáris olyannyira az élmezőnybe emelkedett, hogy kötelező vele játszani. Próbáld ki, meglátod miért.

Szabálylapként csak az Ősi rúna jöhet szóba. Ez egy totál lutri, ha megkockáztatod, hogy nem játszol vele, az elején óriási előnyt jelent, hogy négy lappal kezdesz. Viszont nem egy szabálylap van, ami ellen biztosan elúszik a meccs, ha szembekerülsz vele, ilyen többek között a Lassan járj! Ez már a "metagame", ha előre tájékozódsz, hogy mire számíthatsz, tudni fogod érdemes-e kockáztatni.

A blokkoló pakli a klasszikus kontrollnak egy mutációja. Vagyis, az a legfontosabb, hogy megakadályozd az ellenfél kiépülését, és közben szépen tápolgatod magad. A legtöbb esetben nem kell elsietni a dolgot, adj időt az ellenfélnek, hogy manát termeljen neked a Manafamiliárissal. Más kontrollokkal ellentétben viszont itt elképzelhető, hogy ha valami iszonyatosan jó húzásod van az elején, és úgy érzed, hogy a 3-4. körben le tudod vinni az ellenfél maximális varázspontját ötre vagy még lejjebb, anélkül, hogy komolyan belenyúlna, tedd meg. Az első körös fürkész (aki a második körben Rhatt oltárt épít) itt is megmutatja erejét, ha megnézed az ellenfél kezét pontosan tudod, mire számíthatsz. Gyors győzelmet lehet elérni ha a játék korai szakaszában ki tudsz játszani egy vagy több Az akarat erejét és A tudat ellenségét.

A blokkoló pakliról sokan azt hiszik, kizárólag blokkolással nyer, a sebződéstől nem félnek, nyakló nélkül áldozzák ÉP-jüket. Ne felejtsd el, hogy a pegazus nemcsak 1/1-es oltártépítő-blokkoló tud lenni, hanem 7/7-es kivégző is. Azért a 7 ÉP-t ne a leszedésekkel teli kontroll ellen áldozd be...

Felmerül még, hogy a Rhatt lapok közül ami kimaradt, miért maradt ki. Az ok egyszerű, idézési költségükért nem blokkolnak eleget, és/vagy nem elég univerzálisak. Rhatt forgószele: nekünk is árt. Rhatt haragja: három varázspontért semmi mást nem csinál, csak blokkol, ez túl nagy luxus. Időcsapás: háromért egyet blokkolni nem jó üzlet, és a sebzés itt csak másodlagos. Fényes griff: őt sokat próbálgattam, de nem elég jó. Blokkoló tigris: sok mana, és csak akkor jó, ha ettől a maximális varázspontja már a nulla közelébe kerül. Akkor inkább Rhatt sárkánya.

A szokványos, készüljünk fel a divatpaklikra, foltozzuk a paklink gyengéit. Kontroll ellen mehet be még Palabadanavakri és Rhatt papja, mert eltart a játék addig, hogy hasznukat látjuk. Gyors paklik ellen Az erős ereje, dobatás ellen Halászat és Ősöreg Dorka, bűbáj ellen Rhatt pillantása, másik blokkoló ellen Felszabadító kacagás, kiépülős pakli ellen a harmadik Régi dallam és egy Csáp-istenség, mágikus védelmű és lassan járj ellen be lehet rakni a Tömegátkot.

Követő: ManafamiliárisMegnéz
3 Bölcs látomásMegnéz
3 A nyugalom pillanataMegnéz
2 PalabadanavakriMegnéz
3 A rend erejeMegnéz
3 Zu'lit kísérleteMegnéz
3 Mágikus óraMegnéz
3 Méonech fürkészMegnéz
3 PurifikációMegnéz
3 ImpulzusMegnéz
2 Régi dallamMegnéz
3 Az akarat erejeMegnéz
2 Rhatt oltáraMegnéz
3 Furmányos pegazusMegnéz
3 A tudat ellenségeMegnéz
2 Rhatt papjaMegnéz
3 Áldozat az ősi isteneknekMegnéz
1 Rhatt sárkányaMegnéz

3 Fekete lyukMegnéz
1 PalabadanavakriMegnéz
1 Régi dallamMegnéz
1 Rhatt papjaMegnéz
3 Felszabadító kacagásMegnéz
3 Ősöreg DorkaMegnéz
3 HalászatMegnéz
3 Az erős erejeMegnéz
3 Rhatt pillantásaMegnéz
3 TömegátokMegnéz
1 Csáp-istenségMegnéz

Írta: Tihor Miklós
A cikk az Alanori Krónika 118. számában jelent meg.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 175 szavazat alapján 7.2)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Mérgező pakli (Hatalom Kártyái paklileírás).

Létrehozás: 2006. március 9. 16:09:28
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:09
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.