Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Technikus
(Shadowrun archetípus)
Küldd el képeslapként!
A technikus egyfajta dekás, aki nem csupán a Mátrixon képes zsonglőrködni, de mindenfajta elektronikus berendezés nagymestere is.
Nézz szét a galériában!
Beholderes HKK verseny április 20. - Versenybeszámoló
2. Termikrajzás – zárás
Tavaszi MondoCon 2024.Április 27-28. Budapest
Hétvégi verseny és Legendák Viadala
XLVI. Alanori Mini Olimpia - Eredményhirdetés

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái verseny - 2024. május 4., 10 Minutes
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Termékismertető - Zén Legendái: Tilretas öröksége

A lista folytatása...
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (32)
HKK kérdés? (47084)
Lapötletek (64958)
HKK online, TF online, Argum City (49)
Versenybeszámolók (19284)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8133)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Szikrázó manahal
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
Nem.

Ha tisztán nekronos, vagy áldozásos lapot tett ki az ellen, akkor nem költött rá vp-t, szk-t vagy építőt, tehát x az ilyen esetben nulla lesz.
Tudtommal igen.
Yepp.
"új ember" (Regisztráció időpontja: 2011. június 19. 20:46, ezt azért nem olyan nehéz lecsekkolni. És Rhatt fénykora óta ismerem a HKK-t, de ez már csak részletkérdés.)
Hogy miért nem vagyok már aktív versenyjátékos, abba most ne menjünk bele.

Nem a +1 lap miatt használnám azt az altipust/tipust/epikus követőt, amit használnék, hanem, mert szeretek/szerettem azzal az altipussal/tipussal játszani.
Ami elméletileg az epikus követők (vagy a követők) létrejöttének az oka lett volna a cikk alapján. (hogy legyen esélye ezeknek a "típus"-pakliknak a többi pakli ellen.)

Végigböngésztem az epikus követőket, és a lapokat, amiket tápolnak, mielőtt írtam, és szerintem nem vagyunk egy véleményen azon, hogy melyik lap számít gittnek, és melyik nem, és egyezzünk meg ennyiben. (csak mert valami nem T1, nem jelenti azt, hogy nem is játszok/játszhatok vele. Mondjuk tény, hogy kábé két éve nem építettem paklit, és nem vagyok tisztában a jelenlegi metával, de ezen nem a rotáció, vagy az epikus követő módosítás fog változtatni.)

Ha meg úgy gondolom, hogy nem akarok húsz lapot beletenni ÉS akarom használni a követőt, az nem akadályoz meg semmiben, annyiban lesz más ezután, hogy négy lappal kezdek öt helyett. Vagy használok egy régebbi, megszüntethető követőt.

Amelyik pakliban meg már alapból megvan a szükséges darabszám, nem értem miért erősödne a változástól, hisz a +6 ÉP-t így is, úgy is megkapná, csak most nem a 0./1./2. körben, (ha egyáltalán még létezik olyan, hogy 2. kör.) hanem a játék elején, és (jó esetben) a fél pakli megmutatásával.
20 lap, az átlagban 7 lapot jelent egy etnikumból.

Mivel az epikus nem minden esetben csak a lényeket nézi, az egyetlen altípus, ami tényleg komolyabb bajban lenne a változtatás után, az elementálok.
(esetleg még a ganüidek, de az az epikus tényleg epikus volt, néhány évvel ezelőtt.)

Nem emlékszem, hogy valaha bárki is komolyan épített volna az elementálokra, mint etnikum. [egyszerűen nincs meg bennük az potenciál.]

Az én véleményem szerint, ez a kiesés bőven megéri azt a változtatást, ahhoz képest, ami most van az epikus játszmék 90%-ában.

És igen, az a +1 lap előny, a játszmák többségében jelentős különbség lehet, ha ez jelenti a különbséget egy létrejött, és egy nem létrejött lap között.

Másrészről, ha meg valakinek nem tetszik, senkit sem köteleznek arra, hogy epikus követővel játszon. A követő nélküli öt lap mindig elérhető lesz.

Én támogatom Miklós kezdeményezését.
1. Elméletileg mindent döntést még a reakciók előtt meg kell hozni, ami a lap ltrejöttével kapcsolatos.

2. lásd 1.

3. Technikailag a pegazus sebzése hamarabb van, mind a lény gyűjtőbe kerülése. (még használható életmentő hatás miután a pegazus már megütötte a lényt.) Szerintem nem választható a sorrend.

4. szerintem átugorja a báb képességét. (a túdos "képessége" nem kijátszáskori képesség, hanem kijátszásori lapmagyarázat, amit tudtommal nem lehet elvenni.)

5+6.
A pontos kérdés:
Milyen sorrendben kerülnek a lapok a gyüjtőbe:

HKK kódex:
4.7.1. A gyűjtőbe kerülnek a játékot elhagyó lapok az asztalról, az azonnali és általános varázslatok a kijátszásuk után, valamint a kézből vagy pakliból eldobott lapok.

Ez alapján az én véleményem szerint, mindkét esetben megkapod a maximális VP-t, de ebben kevésbé vagyok biztos, mint a többiben.

(a szabály nem kiértékelést, hanem kijátszást említ, tehát ez független attól, hogy a lap a reakció sorban van-e vagy sem, az a gyűjtőben van attól a pillanattól kezdve, hogy kijátszottad a lapot, de sikeres kijátszást csak a reakció sor értékelése közben/után tudunk nézni, amikor a sóhajok már a gyűjtőben vannak.)
Mivel nem a laptipus alatt, hanem a képesség típus alatt kell keresni az ideillő szabályt.

(174 lopó/lopott lapok)
174.2. Ha a lapot egy rátett lap lopja el, és a lopó lap kikerül a játékból, akkor az ellopott lap mindenképp visszakerül az előző gazdájához. Ha a lopást követően került rá életjelző, a visszakerüléstől nem véd, hanem automatikusan működésbe lép, azaz lekerül a lényről, és a lény ezután mindenképp gazdát cserél.


Ráadásul szerintem félreolvastad az átok szövegét. Én úgy látom keresőben, hogy tartalékba kerül, nem pedig tartalékodba kerül. Nem is lenne sok értelme ellopni egy blank lapot, amit semmire sem lehet használni...
Tehát félreértelmeztem a szabályokat, és a nyugalom csak a kijátszott lapokra hat. (a legjobbakkal is megesik, és én határozottan nem tartozom a legjobbak közé.)

A többivel is egyetértenék.
Viszont a nyugalomra kiadott FAQ/lapmodósítás/lapmagyarázat (akárhogy is hívják ezeket mostanában) szöges ellentétben áll a 99.5 pontban leírtakkal.
A nyugalmon is rajta van a "semmilyen (...) képesség kitétel.

Tehát a FAQ ismeretében (Ami azt âllítja, hogy a későbbiekben kijâtszott lapokra is vonatkozik maga a lap.) továbbra is tartom magam ahhoz az állâsponthoz, hogy a nyugalom szerintem az összes kijátszáskori képességét is elveszi.
Az egyetlen kivétel továbbra is a blokkolâs, ami semmilyen módon nem elvehető. (és azok a kijátszáskori képességek, amin a mindenképpen kitétel szerepel.)
Ezen képességek közé beletartozik az aktívan jön játékba, és az ősmágia is, hiába nincs szöveggel ráírva manapság a kártyákra.

Néhány nem evidens kivétel:
blokkolás, ezt maga a szabály védi, amíg egy lapra nincs ráírva, hogy a blokkolást is elveszi, addig nem veszi el azt (lásd: életjelző mizéria).
Védekezés/idézés/semlegesítés/reakció-drágítás: ezek nem kijátszáskori képességek, hanem szabályok, amik a kijátszásra vonatkoznak. (érdekes tény, hogy az ősmágia képességnek számít, a reakciódrágítás viszont nem.)
Kompenzáció. Bármilyen furcsa, ez egy kézben lévő lap képessége. (utána gondolva logikus, de nem evidens.)

/lehet, hogy ezek csak számomra nem evidens kivételek. (Ami csak azt jelenti, hogy elég rég nyúltam utoljára paklihoz.)/
A jelenlegi szabályok szerint az egyetlen kivétel a blokkolás.
(HKK kódex 134.7. Ha a blokkolással rendelkező lap sikeresen létrejött, akkor annak blokkolását már semmilyen módon nem lehet megakadályozni, kikapcsolni vagy semlegesíteni.)
Ez a kitétel semelyik másik képességnél sincs kiemelve, szóval sztem minden más képességet elvesz az asztalon maradó lapoktól a nyugalom.


illetve továbmegyek, és lehetséges úgy értelmezni a szabályokat, hogy a nyugalom az asztalon kívüli képességeket is blokkolja, amennyiben a képesség egy asztalon maradó lapon található.
(ilyenek mint: kincs, áramlás, párbaj, kompenzáció, jelenés, illetve a pakliból önmagukat kikereső lapok képességét is.)

idevágó pont a kódexből:
93.0. A pakliban, kiegészítő pakliban, kézben és gyűjtőben lévő lapoknak nem működik semmilyen képessége és hátránya, de az itt lévő lapok bármilyen jellemzőjük (képességük, hátrányuk, színűk, típusuk vagy altípusuk, stb.) alapján megkülönböztethetők.

(az is egy jellemző, hogy egy lap asztalon maradó, vagy sem)
A kijátszákori képesség ugyanúgy az asztalon maradó lap képessége.
És szerintem ez vonatkozik az automatikusan létrejövő képességekre is. (repül/aktivan jön játékba, anti-mágia, satöbbi.)
Kreátor-ral ugyanez volt a helyzet, és jött rá FAQ, hogy annál sül ki a Büntetés, aki leszedi/ellopja a lapot.
csak akkor, amikor életbe lépne az automatikus reakció. (feltéve, hogy az ilyen semlegesítéssel rendelkező lap az adott fázisban kijátszható.)
Nem egészen.
Ha kapcsolódó hatásként termelsz tokent/előre készített lapot (raia követő/bogaras clerebald blabla) akkor elöször létrejön a lap minden hatásával együtt és utána jönnek létre a kapcsolódó hatások (kivéve ha valamelyik kapcsolódó hatás azonnal kitétellel van megfogalmazva.)
Ez bizonyos helyzetekben igen is fontos.
Btw JJ kommentje is csak a vízió altípusú lapok kijátszási feltételét mondja ki.
Nincs szó gyüjtőből visszaható vizó korlátról.
Nem.
Olvasd el még egyszer a szabálypontot.
A gyüjtőben lévő lap nem gátolja meg a kézben lévő lap kijátszását (mivel a kezedben lévő lap nem vízió altípusú. A kijátszási feltétel pedig csak a vízió altípusú lapokra gonatkozik.)
Persze a gyüjtőben lévő lap nem játszható ki, mert azt a illúzió vízióvá változtatta, de ez nem változtatja meg a kezedben lévő lap altipusát.

(A szabályban sehol sincs benne, hogy nem játszhatsz ki ugyanolyan nevű nem vízió altípusú lapot, hiába van a gyüjtőben egy ilyen nevű víziód.)

Ozohrat egy másik tészta, mert ott egyértelmű, hogy a vízió az vízió.
Ezzel vitatkoznék. Az illúzió csak a gyüjtőbén lévő lapnak ad vízió altipust.

Definíció szerint: (58.1. Ugyanolyan nevű vízió altípusú lapból egy adott játékos, egyazon körben csak egyet játszhat ki, akár kézből, akár a gyűjtőjéből, függetlenül attól, hogy a lapot milyen módon (pl. ködkeresésként) játszotta ki, illetve attól is, hogy a lap sikeresen létrejött-e, vagy sem.)

A gyüjtőben lévő lap nem ad korlátot a kézben lévő lapra, mivel az még nem vizó vízió altípusú lap.
Van lent egy villámháritó.
Kijátszok egy jégvihart.
1) Eloszthatok 4 dermesztést és 2 villámsebzést?
2) Eloszthatok-e 6 dermesztésjelzőt?
Hátrányt semmilyen módon nem lehet elveszteni.
A parazita képessége ezt nem írja felül.
Oké, de mi van ha 2vp-s lényt játszol ki 2/3 kürt mellett?
Szerintem ki lehet, csak nincs sok értelme, azonkívül, hogy nehezebb rá reagálni. És többet is buksz, ha sikerül megcounterelni.

1 vp-ért ugyanazt a lapelőnyt kapod ugyanazért az árért, de az 1 vp-s keresés minőségi lapelőny biztosít számodra a 3 vps-s húzás véletlenszerűsége helyet.

Kivéve persze, ha legalább 2 VP-vel olcsóbbítod a lapot.
"A kivétel erősíti a szabályt"

Azért a Gidán ott van, hogy "azonnal" tehát még a reakciók kiértékelése előtt megtörténik. (Ezért nem semmizi ki az NTI)

Azonnal létrejövő automatikus képességek: Ha egy automatikus képesség szövegében hangsúlyozottan szerepel, hogy azonnal létrejön valamely feltétel teljesülésekor, akkor az ilyen képesség nem vár sem az őt kiváltó cselekvés befejezésére, sem az esetleges többi kapcsolódó hatásra, sem a cselekvésre vonatkozó esetleges reakciókra. Mindezeket megelőzve a feltétel teljesülésekor azonnal végrehajtódik. Amíg az azonnal létrejövő automatikus képesség hatását végrehajtják, a játékosoknak az összes folyamatban lévő cselekvést, reakciót és kapcsolódó hatást fel kell függeszteniük.

A lapkijátszás egy folyamat, amit a Gida felülír. Tehát a szikráció kiértékelésekor ő már mindenképp a gyűjtőben van, akárhogy is nézzük. (Azaz a szikráció ki tudja tekerni az asztalon fekvő Gidát)
96.0. A más lapok által létrehozott lapokat „előre kikészített lapoknak” nevezzük. Az ilyen lapok addig őrzik meg ezt a jellemzőjüket, amíg ki nem kerülnek a játékból. Ezt követően minden szempontból a pakliból származó lapokkal esnek egy tekintet alá, és - amennyiben szükséges - gondoskodni kell róla, hogy azoktól ne legyenek megkülönböztethetők.

Tehát a helyes az lenne, ha senki se különböztetné meg a létrehozott és a pakliból származó lapokat, ha azok kézbe vagy a gyűjtőbe kerülnek/termelödnek.

Mivel megkülönböztető képességük amúgy sincs miután elhagyták a játékot (azon kívül, hogy nem kerülhetnek a pakliba) az ellenfélnek semmi joga nincs arra, hogy megkülönböztethetővé tettese ezeket a lapokat.
Ahogy a reakciósor után kijátszott gyógyító lap is közvetlenül utáninak számít, ha valaki az első gyógyítást kánterelte, és utána is gyógyítani akarnak a lényen egy másik gyógyító forrással.
Pedig közben volt ott egy teljes reakciósor... (ami definíció szerint szintén cselekvés)

tehát pontosítok egy kicsit:
sehol sincs említve, hogy a meghalt lény/lerombolt építmény ugyanabban a fázisban kerül a gyűjtőbe, mint amikor 0-ra sebzödött.

Akkor kerül a gyűjtőbe, ha valaki nem él az életmentő hatás adta lehetőséggel.

(talán a nem tud kitétel egy kicsit félrevezetett téged, én arra gondoltam, hogy nincs gyógyító forrás/háló miatt nem lehet több lapot kijátszani stb..., te viszont egyértelműen arra célzol vele, hogy a csere fázisban nem lehet forrást használni.)

ha össze akarnánk foglalni a szabályokat, valahogy így hangozna a mondat a lények sebzéstől gyűjtőbe kerüléséről:
Ha nem az előkészítő fázisban sérül le 0-ra (vagy alá) egy lény élete, akkor a következő lehetőség alkalmával, amikor a szabályok értelmében cselekedni tudnál, akkor még minden cselekvésed előtt eldöntheted, hogy meg akarod-e menteni az adott lényt. Ha nem akarod/nem tudod, a lény a gyűjtőbe kerül.

(A vándor képessége ebből a szempontból közömbös, mert nem volt lehetőséged életmentő hatás használatára a vándor képességének használata előtt.)

ráadásul a vándor első képessége még életmentő hatás is. Ami miatt:
37.2. A sérült lény életpontjának növelése érdekében egymás után bármennyi életmentő cselekvés használható mindaddig, amíg valamely játékos használni akar ilyen cselekvést.

Tehát a vándor képessége után továbbra is lehetne életmentő hatást használni.
--------
Viszont, egy gyakorlati meglátás:
Ha a vándor mozgott a csere fázisban, és van lent egy karócsapda, akkor nagy eséllyel nem a karócsapda használata után fogják használni a vándor 2. képességét. Attól, hogy működik a csere fázisban a képesség, még továbbra is hat rá a többi szabály.
miszerint:
37.4. A 0 vagy kevesebb Ép-re kerülő lények (és a 0 vagy kevesebb Sp-re kerülő építmények) aktiválást kívánó képességei közül csak az életmentő cselekvésnek számító képességek használhatók, és az ilyen lény (építmény) az ilyen képességet is csak a saját megmentésére használhatja.

a vándor 2. képessége nem életmentő hatás, és egy karócsapda elég tud lenni, hogy kiüsse a játékból, (még ha magát is izmozza) más életmentő hatást továbbra sem lehet a csere fázisban használni, tehát ha még meg is mentik egy külső hatással, ami nem történhet a csere fázisban (ergo csak utána történhet), már nem használhatja a képességét, mert a képességére egyértelműen rá van írva hogy a csere fázisban kell/lehet használni, ami a külső gyógyító hatások miatt nem lehetséges.
37.5. Ha egyik játékos sem kíván (további) életmentő cselekvéseket végrehajtani, akkor a 0 Ép-re vagy az alá került lények, továbbá a 0 Sp-re vagy az alá került építmények a gyűjtőbe kerülnek.


sehol sincs említve, hogy a meghalt lény/lerombolt építmény ugyanabban a fázisban kerül a gyűjtőbe, mint amikor 0-ra sebzödött.
Akkor kerül a gyűjtőbe, ha valaki nem akar (nem tud) életmentő hatást használni.


kivétel:
29.4.10. Ha egy lény Ép-je az előkészítő fázis alatt nullára vagy az alá csökken, akkor a lény azonnal a gyűjtőbe kerül, ezért minden ekkor működtetett képesség használata után vizsgálni kell a játékban lévő lények életpontját is.

ilyen megkötés a csere fázisban nem létezik, tehát ha valamelyik lény a csere fázisban sérülne 0-ra vagy alá, lehetőséget kell adni mindenkinek, hogy a harci fázis előtt gyógyíthassa.


(nem én tettem fel a kérdést....)
technikailag a karócsapdára van leírva.
mivel a csere fázisnak nincsenek külön részfázisai, (mint például az előkészítő fázisnak/harci fázisnak), ezért a karócsapdán leírt "csere fázis végén" hatás gyakorlatilag a csere fázis után, de a harci fázis előtt jön létre.
(Ettől függetlenül ez továbbra is csere fázisban létrejövő hatás, ezért reagálni nem lehet rá.)
sorry, nem láttam, hogy közben már te válaszoltál.

Ilyen esetben mindig a János-ra kell hallgatni. (Ha éppen nem vele áll le valaki vitatkozni, de az esetek többségében neki van igaza.)

Tehát, ha az ellenfelem játssza ki a változások korát, akkor reagálhatok rá birkával, ha én (vagy a partnerem), akkor nem? Ez csak nekem tűnik ellentmondásosnak, vagy azért van ez a szabály, nehogy megtörjük, az "egyszer az egyik fél, aztán a másik fél cselekszik" elvet?

reakciósorban hogyan működik a birka? (a változások korától eltekintve)
kijátszok egy lapot. Az ellenfelem reagál. (definició szerint ez önálló cselekvésnek számít, mivel nem automatikus?) erre reagálhatok-e birkával? Aztán a birka feláldozása után egy olyan reakciómmal, ami szintén az ellenfél lapjára reagál?
Illetve, abban az esetben, ha mindkét kérdésre IGEN a válasz, és a változás korát átadom a partneremnek, akkor ő választhat új ellenfelet a változás korának?
ebből jön az én kérdésem:
Páros versenyen hogyan működik a változás kora?
-kötelezően ugyanazt az ellenfelet kell választanom minden körben?
-adhatom-e a saját lapomat a partneremnek?
mivel a birka képessége reakcióként is használható, szerintem feláldozhatod a kijelölt lényt.

A változások kora sehol sem említi, hogy ha az egyik nem cserél, akkor a másik sem. (viszont mivel a robbant lény nem cserélt gazdát, nem húzhatsz lapot.)
a búzamester képessége kijátszáskori aktiválást kívánó képesség, aminek költsége van, se több, se kevesebb.

a képesség használata nem befolyásolja az idézési költséget, és az idézési költség módisítása nem befolyásolja a képesség használatát. (a lap 3 zan-ba kerül bármelyik képességét használod, és akkor is fizetni kell a képességnek, ha ingyen jön játékba a lap)
röviden: nem, az ütés nem független a leszedésektől. ha támadók kijelölése után szedsz le lényt, akkor nem történik ütés. (mármint a leszedett lény ellenfele nem harcol.)


hosszabban:
a harci fázis részfázisai:
-A támadók kijelölése részfázis
-A harci képességek használata részfázis
-Ütés részfázis

Az azonnali (nem reakció/nem gyógyító) cselekvéseket nem a részfázisokban, hanem a részfázisok előtt tudod használni.

tehát egy fullos harci fázis (ahol minden részfázis előtt használ valaki azonnali cselekvést) a következőképpen néz ki:

(csere fázis)
-azonnali cselekvések használata (itt még nincsenek kijelölve a támadók/védekezők tehát ez még befolyásolhatja azt, hogy ki kire támad)
-A támadók kijelölése részfázis
-azonnali cselekvések használata (itt már ki vannak jelölve a támadók (el vannak döntve a küzdelem résztvevői), tehát bármelyik lénnyel bármi is történik, az már nem befolyásolja, hogy a többi lény kire támad/kivel harcol)
-A harci képességek használata részfázis (ilyenkor lehet direkt sebző képességeket használni (kard ikonnal ellátott képesség) a direkt sebző képességgel leszedett lény nem tud visszaütni a vele küzdő ellenfélre, hiszen addigra ő már nem él.)
-azonnali cselekvések használata. (ugyanaz vonatkozik mint a harci képességek előtt használt cselekvésekre.)
-Ütés részfázis
(fő fázis folytatása)

Ahogy láthatod az ütés a harci fázis legvégső részfázisa, tehát ha bármikor a harci fázis során, de a támadók kijelölése után szedsz le lényt varázslattal, (a vastagon kiemelt cselekvési lehetőségek esetén) akkor maga az ütés nem történik meg.

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.