Vissza a Főoldalra
 
Hatalom Kártyái

Milyen legyen a májusi páros verseny formátuma?

1) hagyományos új nemzedék
2) tiltott mágia új nemzedék
3) hagyományos káosz
4) tiltott mágia káosz

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Dornodon istenének követői
(Túlélők Földje kalandozó)
Küldd el képeslapként!
Dornodon követői velejéig romlott emberek. Csak a vér íze és a tűz lángja hozza őket izgalomba, épp ezért a harc és a pusztítás hajszolásáról szól életük egésze.
Nézz szét a galériában!
XLVI. Alanori Mini Olimpia
Board Game Expo 2024.05.18-19.
HKK Tiltott mágia döntő videó
Májusi verseny formátuma
Beholderes HKK verseny március 16. - Versenybeszámoló

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
HKK kérdés? (47066)
Excelsior (1002)
A májusi verseny páros legyen vagy egyéni? (ÚN-ről és formátumról 2-3. körben szavazunk) (30)
Lapötletek (64943)
[HKK Piac] Régi lapok (1521)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9480)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Szikrázó manahal
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Nézet:
Nem akartam írni mert meddőnek kezdem érezni... De

Kyb/Miklós meg így mindenki. Legyen szíves valaki érhető és jól alátámasztott indokot adni a Ragyogó Manó kitiltasara. Miért lovagok ezen?

Mert csak a paklik felet zaklatta, és pont képes volt borsot törni a 0-ért mindent is megfogok dekkek ellen? Pont ez a lap adott egy kis plusz életet a jelenleg kezelhetetlen “bajnok” paklik ellen, míg egy gyujtogen/ járj / bilincs ellen tok hatástalan volt. A manók megnyertek pár versenyt 1 év alatt, és jött a BAN. Miért is olyan rettenetes csapás ez a lap?
 
,, Nem lehet olyan lényt csinálni, ami nem jó a "kontroll"-ba. Mert nem létezik olyan, hogy "kontroll".
Vannak különböző tempójú és különböző szinten interaktív dekkek, amikből mindig az a legerősebb, ami a leggyorsabban, legolcsóbban tud a legnagyobb lap és tempóelőnyt kialakítani. Ehhez általában a legjobb, legerősebb lapok jó kombinációja szükséges.
Nem tudsz úgy kiadni egy erős lapot, hogy előbb utóbb, ne a köré épüljön fel a következő "kontroll".
Ha kiadsz 1 adag olyan lényt, ami nem jó a mostani "kontroll"-okba, akkor majd kinő egy új "kontroll" azok köré a lapok köré és akkor majd megy a sírás amiatt."

Abszolút így van szerintem is. De miért is? A 0-1 idk miatt
Egy olyan lap, ami "hordába" kellene ingyen(vagy szinte ingyen) jön, lövésre/kánterre visszaadja a lapot,stb, az a mai null risk lapokkal egyenlő(orzag bilincse), ilyen olcsó idk-ek mellett, minden ilyesmi a must have kategória lesz, minden deckben.

Klasszikus hordalényeket, és klasszikus horda paklit, csak erőteljesen speciálisan megalkotva lehetne létrehozni, hogy alapból ezek a kártyák ne férjenek be mindenhova.
pl lenne egy követő, ezek a lapok csak ezzel a követővel lehetnének a pakliba tehetőek, a követőre meg kb rá kellene írni hogy nem használhatsz a dekkben top tier lapokat,semlegesítést, stb, ilyesmi,de ez csak egy példa
 
Koszi, h foglalkoztal a temaval...
Annyit reflektalnek csak erre, hogy nincs baj a feldogasommal, es elsore is ertettem az allaspontodat. Nem kell haromszor haromfelekepp elmondani.
Ez a felfogas, amit kepviselsz, visszakoszon a jatek fejlodesebol, es a mostani zsakutcabol. De en nem fogom harmadszor is leirni, hogy hol santit a logika.
 
János, ennél jobban szét kell szedni a játékot, hogy megértsük a lényeget.

A megjelenés évétől, 1995-től a HKK-ban a nyerési stratégia ugyanarról szól: az erőforrás előny kiépítéséről. És nemcsak a HKK, a sakktól kezdve kb. minden ilyen játék.

Amikor még csak lények voltak, és ütögették egymást az őrposztban: akkor is az volt a lényeg, hogy úgy üsd le az ellenfél lényét, hogy a tied megmarad, és ezáltal lapelőnyhöz juss. A direkt kontaktussal több VP-t vegyél el, mint amibe az került, és ezáltal VP előnyhöz juss. Az 1. naptól ez a játék lényege. Akkor tudsz nyerni, ha ezt megérted.

Értem, hogy van olyan, amikor ezzel nem foglalkozol, és leülsz csak úgy játszani, és na üssünk, még ráütünk még 6-ot, mindegy, hogy ez egy laphátrányt jelent, hátha meghal. És néha ez be is jön, mert a "kontroll" ha nem jó sorrendben húzza a válaszlépéseket, az aktív deck lehet, hogy beviszi a 20 sebzést. Ilyenkor kockáztatsz, lutrit játszol, a szerencsére mész rá. Rengeteg játék van, ahol a szerencsének elsöprő ereje van. Sok ember élvezi is ezeket a játékokat. Nekem ez csak a személyes véleményem, hogy nem lenne jó, ha a HKK-ban a szerencse szerepe még tovább fokozódna.

A legelső HKK versenyek egyik ikonikus személye volt Kiss Borsó Csaba. Akkor még tényleg csak lény vs lény küzdelem volt. Ott ültem, és néztem, ahogy sokszor sokat számára érthetetlen dolgokat tett. Azért, mert 2-3 körre előre gondolkodott, és amikor a végén beütött a mesterterv, és az ellenfél lényei leestek, az övéi játékban maradtak, lapelőnyre tett szert, és a játékot ezért nyerte meg.

Manapság ez már másképp néz ki, másképp építed a lapelőnyt. De azért most is rohadtul nem mind1, milyen sorrendben játszod ki a felhúzott lapjaidat, és mikor. D.K. az iskolapéldája ennek, már nem tudom, hányadik prerelease-n ül ott a döntő asztalnál, pedig ott még megvan a bontás szerencséje is.

Szóval, én hiszek benne, hogy tudtok tervezni egy újszerű, általad "hordának" hívott paklit, amivel érdekes kihívás lesz játszani. De valójában, ez is csak egy "kontroll" lesz, ha hívhatjuk ezzel a szóval az olyan paklit, ahol továbbra is az erőforrás fölény építés a lényeg, és nem az, hogy megnyerem-e a coinflipet és tudok-e 20-at sebezni beléd mielőtt húzol egy ellenlapot.
 
Szerencsére csak olyan van, hogy aktuálisan legerősebb pakli. Olyan, hogy legerősebb pakli nem létezik.

Azért is jó a játék, mert az aktuálisan legerősebb paklira is van megoldás. Ezért változik folyamatosan a meta.

Például jelenleg a mező az aktuálisan legerősebb pakli, de a játékosok már készülnek ellene pl: korlátozással, sokszínűséggel, harangmesterrel, antiraksival stb. és egy kis idő elteltével máris nem a csatamező lesz a legerősebb pakli.

A lényeg, hogy az aktuálisan legerősebb paklira mindíg van megoldás, ezért is jó a játék.

Ez az olcsó lapos, counteres para számomra nem értelmezhető, hiszen számos olyan pakli van, ami nem használja ezeket és mégis ízzé porrá töri ezeket a paklikat (pl korlátozó szabálylapok, antiraksira épülő paklik, stb.) Egyáltalán nem műlik semmi a lapok átlagköltségén meg az ilyen bullshit dumákon, ez csak beetetés, a rotáció szükségességét akarják ezzel alátámasztani.

A legnagyobb gond az, hogy a játékosok többsége nem kreatív és beáll a sorba (én is ilyen vagyok különböző okok miatt) és játszik a kontroll paklival.

A rotáció ebbe a körforgásba fog bele nyúlni sajnos és az már egy másik játék lesz és félek, hogy rosszabb.
 
Pontosítom: nem az a baj, hogy az "aktuálisan legerősebb pakli" a kontroll. Ez mindig így volt. A bajom az, hogy ha nem kotnollt játszom, akkor a széllel szembe h..zok. Tehát nincs alternatíva. Az egészséges az lenne, ha nem csak "A" kontroll, meg "B" kontroll lenne a palettán, hanem lenne a mérlegnek másik serpenyője is.

A játékosok folyton keresik az alternatívákat. Időről-időre felbukkannak a megoldási kísérletek. De ha csak a játékosok keresik őket, és a Kiadó meg sem próbál ebben segíteni, azaz nem kapnak hozzá eszközt, akkor eleve kudarcra vannak ítélve. Én a Szörnyidomítást hoztam fel példának, Zorall a Spektrális manipulációt, és az állati ösztönt, meg a kivégzést... Jellemzően 8+ évvel ezelőtt kiadott lapok. Kb. ennyi ideje nincs semmilyen törekvés arra, hogy alternatívát mutasson a Kiadó a kontrolljátékkal szemben.

Értem én, hogy ez az "aktuálisan legerősebb pakli"-típus, de nem biztos, hogy kizárólag ennek kéne lennie. Ez a problémám.
 
Én nem írtam ilyet. A kézfeltöltésre írtam példát(nem jók kontollba),az újított Kivégzést és egy "spciális kötelékes" lényt,ami szintén nem jó kontrollba. Értem a problémád,nem is mondtam,hogy egyszerű jó horda lapokat tervezni,de szerintem nem lehetetlen. Példának okáért említeném a womath csordavezért,ami szerintem jó irány lehet: aszerint működjenek maximális hatásfokon a hordába tervezett lapok,hogy nagy sebzésű lényeket mutassunk melléjük. Nyilván egypaklis lapot nem is cél ma már tervezni,így ha használja 1-2 más jellegű pakli is,az nem világvége. Az viszont már nem a játékosok hibája,hogy ha valami megjelenik egy hordavámpír,ami dupla kötelékre extra ad tápot és az epikus vámpír kontroll használja...Az az epikusok létezésének hibája... Egyébként meg ha nem akarjátok az epikus kontrollokat támogatni,akkor javaslom,hogy amolyan új etnikumként tekintsetek a hordalényekre,amiknek ne legyen altípusa (epikus kilőve),hanem nyomják ezt a min. 3 sebzéses köteléket,vagy mutass nekik 2 altípus nélküli lényt kötelék jelleggel. Garantáltan nem látod viszont epikusban,nevek terén meg szárnyalhat a fantáziátok.
 
Tehát nem szeretsz az aktuálisan legerősebb paklival játszani, emiatt nem érsz el sikereket és ez rossz
.

Pontosan igy van. Es azert, hogy mi "az aktualisan legerosebb pakli", azert nem a jatekosok a felelosek. Azokbol a kockakbol epitkeznek, amit kapnak. Es ha csakis "az aktualisan legerosebb pakli" kap erositest, az frusztral. Az interakcio nem egyenlo a counterrel. Epp Te fejtetted ki,nagyon helyesen, hogy mi vezetett el ide. Ez a problemam nekem is, csak en maskent kozelitettem meg. Szoval egy malomban orlunk, csak ez meg nem tunt fel...
 
Ki mondot olyat, hogy interakciok nelkuli paklira vagyom, meg arra h a kezdodobas dontse el a meccset?
Tudom h hol tart a jatek, tudom h mi a keszlet.
Nem azt mondtam h a mostani keszletbol allitsunk ossze egy hordat ami megveri a mostani keszletbol allo kontrollt. Ez nyilvanvaloan lehetetlen. Most minden kontroll. Ez az interakcio mania oda vezetett, hogy a teknos pakliban 7-8 szett counter van, meg varazslatok. Ez tenyleg jo igy?
De most fordulopontnal van a jatek, es nyilvanvaloan nemi valsagban is egyuttal. Kiutkereses folyik, es a zsakutcabol igyekszik kitolatni a Kiado.
Hangot adtam annak, h milyen lehet egy masik irany, ami nem feltetlen zsakutca.
Ennyi.
Ezen a szemuvegen keresztul kene nezni es latni a "vagyaimat".
 
Zorall:
My point exactly!

Mekkora egy szemét kontroll lap, semlegesít meg leszed meg... ó nem. Várjunk csak, mit is csinál ez pontosan?

Jelenésből token. Pipa
Halálsikolyból sebzés. Pipa
Sebzés koncepciószinergiával. Pipa
És visszapótolja a kezet kijátszáskor...
Pont ilyesminek írtátok le a tipikus jó hordalényt,
nem értem mi a gond akkor.

Farkancs:

"Nem az a keres, hogy ugyanaz a hiba, amit már néhány korábbi lapnál bekövetkezett, konzekvensen ismetelve legyen, mert az nem adja a ballanszot."

Jelenleg a rotáció feladata ennek a problémának a kezelése, ezt látjuk az egyetlen lehetőségnek. Nem véletlenül.

"De ahogy J.J. Úr megjegyezte, érdemes lenne olyan lényeket is megkrealni, ami minimum véd a canter dekkek ellen, és nem alkalmas arra, hogy a kontrol dekkeket meg kezelhetetlenebbé tegye."

Aha, kérlek, csak 1 ilyen példát írj már. Baromi könnyű ezt mondogatni, de Miklós és én is kifejtettük már, miért lehetetlen ez. Egyszerűen fogalmi zavarban vagytok. A játékban utoljára akkor létezett "horda" pakli, amikor a lények asztalon lévő képességei kimerültek abban, hogy egymásnak + sebzést adjanak.
Ennek a modern megfelelője most a tempó pakli. Rúna+antiraksi, vagy villám és főnix epikus, korábban a raia kontroll horda stb. Gyorsan kialakít nagy tempóelőnyt majd azzal direkt sebzést/ütést kihasználva nyer. Emiatt megy épp a sírás mert ezekkel a dekkekkel van gond.

"A gond az, hogy ha nem tud a fejlesztő csapat valamit tenni annak érdekében, hogy cca 0,2-es managorbevel dolgozó kanter paklik domináljak a metát, az kissé hihetetlen számomra. Már csak azért is, mert az alatt írtak közt nem egy jó opció (ha nem is tökéletes, de kiindulásnak jó ) megjelent."

Melyik jó opcióra gondoltál, párat már darabjaira szedtem...
Mint fentebb írtam, ezt a Rotáció tudja majd kezelni és megoldani hosszútávon azzal, ha az interakciót átvezetjük counterelésből a leszedésbe.

Ugye nem gondolod komolyan, hogy ez a probléma most hirtelen pl. 10 új lénnyel megoldható lenne?
Nem lehet olyan lényt csinálni, ami nem jó a "kontroll"-ba. Mert nem létezik olyan, hogy "kontroll".
Vannak különböző tempójú és különböző szinten interaktív dekkek, amikből mindig az a legerősebb, ami a leggyorsabban, legolcsóbban tud a legnagyobb lap és tempóelőnyt kialakítani. Ehhez általában a legjobb, legerősebb lapok jó kombinációja szükséges.
Nem tudsz úgy kiadni egy erős lapot, hogy előbb utóbb, ne a köré épüljön fel a következő "kontroll".
Ha kiadsz 1 adag olyan lényt, ami nem jó a mostani "kontroll"-okba, akkor majd kinő egy új "kontroll" azok köré a lapok köré és akkor majd megy a sírás amiatt.

JJ:
"En most azt erzem, hogy a jatek nem segit a kreativitasban engem. Nem ad eleg lehetoseget es teret a keszlet. A jatekosok hiaba kreativak es ugyesek, ha nem ernek el vele igazi sikereket."

Tehát nem szeretsz az aktuálisan legerősebb paklival játszani, emiatt nem érsz el sikereket és ez rossz. Akármennyire is szereted a galetkiket soha többé nem fogsz velük versenyt nyerni, bármilyen kreatív kombót is építesz rájuk. Ez ilyen. Ugye nem akarunk oda eljutni, hogy mindenki, mindentől függetlenül bármivel versenyt tudjon nyerni? Mert az csakis abban az esetben lehetséges, ha pl. a játszmát 100%-ban eldönti a kezdődobás... Mert annyira gyors és interakció szegény, hogy a játéktudás semmit nem számít.
Én aláírom, komoly gond van a játékkal, pl. a sárga szín legalább átlagban 0,5-1 ponttal áll a többi felett. Az interakciók counternehézsége miatt valóban kb. zsírozásnál tartunk. Ezen majd a rotáció fog segíteni. Anélkül lehetne esetleg egy baráti 100 lapos tiltólistát összeállítani, kíváncsi lennék az arcotokra akkor, ha rotáció helyett az jönne. És akkor csakis a legdurvább (így legdrágább...) kb. 100 lap lenne tiltva.

De azt értsük már meg, hogy ha interakciók használata nélküli versenygyőzelemre esélyes pakli és abba jó lények a cél, akkor az csak 2 dolgot tud majd eredményezni:

1. eldől a kezdődobáson a játék mert az nyer aki előbb tudja kitenni a nekronsárkány 3 különböző verzióját.
vagy
2. Az emberek rájönnek, hogy ami elég erős ahhoz, hogy interakciók védelme nélkül működjön, az azokkal együtt valószínűleg még ettől is sokkal erősebb és bumm megkaptad az új "kontroll" paklid.

Illetve továbbra is várom bárkitől a válaszokat a 85. hsz-em alján lévő kérdésekre.

Üdv: Kyb
 
Nem az a keres, hogy ugyanaz a hiba, amit már néhány korábbi lapnál bekövetkezett, konzekvensen ismetelve legyen, mert az nem adja a ballanszot. De ahogy J.J. Úr megjegyezte, érdemes lenne olyan lényeket is megkrealni, ami minimum véd a canter dekkek ellen, és nem alkalmas arra, hogy a kontrol dekkeket meg kezelhetetlenebbé tegye.
A gond az, hogy ha nem tud a fejlesztő csapat valamit tenni annak érdekében, hogy cca 0,2-es managorbevel dolgozó kanter paklik domináljak a metát, az kissé hihetetlen számomra. Már csak azért is, mert az alatt írtak közt nem egy jó opció (ha nem is tökéletes, de kiindulásnak jó ) megjelent.
 
Ez a 3 lény jelenleg egy lapban összegyúrva a Tűzmadár névre hallgat,köszönjük.
 
Nem sok kell egy jol mukodo hordahoz. De azt a kicsit melle kell tenni, hogy mukodni tudjon. Es nem, nem attol lesz jo horda a horda, hogy a leny mindenkepp sebez.

Dolgozunk rajta, es pontosan tudjuk, hogy mi az a kicsi plusz, ami most nincs meg.

En most azt erzem, hogy a jatek nem segit a kreativitasban engem. Nem ad eleg lehetoseget es teret a keszlet. A jatekosok hiaba kreativak es ugyesek, ha nem ernek el vele igazi sikereket.

Olyan ez, mintha a legogyarbol folyton olyan epitokockak jonnenek ki, amikbol akarhogy varialom, mindig csak urhajot lehet epiteni. Kell egy kis tamogatas, es nem is kell sok ahhoz, hogy legyen esely mast is osszerakni a gyozelem eselyevel, ne csak ugyanazt a par decket (es azok variacioit).
 
Jogosak a felelmeid es megertem nektek teszteloknek ez miert nehez feladat: a szinek (istenek) azon kivul hogy vannak, es 3 szint hasznalhatsz nem sok funkciot latnak el. Legalabb is szerintem ez nagyban neheziti a tervezest a mindennek megfeleles elv miatt.
Most minden szinnek van: olese, leszedese, countere, eroforrasa stb stb.

2004-ben amikor megismertem a jatekot valami ilyesmi volt az arany, vagy csak (rosszul) igy emlekszem vissza:

Kek: bubajok, lopasok, laphuzas
Sarga: manatermeles, villam, targyak
Feher: premium counterek, jo kontroll lenyek
Barna: epuletek, kf targyak, szk termeles
Zold: antimagia, nagyobb lenyek
Lila: dobatas
Fekete: pakli egetes, max ep szivas
Piros: fejbeloves, gyors lenyek

Es utana kijott a rhatt mint blokkolas. A sajat fajokat direkt nem emlitettem meg, mert minden szinnek volt kb. 1, vagy 2 egyedi alfaja, amire akar egy egyszinu faj dekket is osszeraktal. (Elso versenyemen egy egyszinu thargodan paklit vittem el, mindig kedves emlek)

Es ez az arany asszem eleg sokaig igy volt, persze voltak hatalom torzulasok es egyeb spoilerei minden szinnek, de kb. 2 evente 1-1 lap, nem kiegenkent kb. az osszes.

Amikor en szemely szerint otletelek, ugyan nem irtam le, de nagyon szeretnem es szerintem kellene, ha ezek az aranyok visszaallnanak.

Kontrollozni szeretnel rota utan? Hajra! Hasznalj feheret mindenkepp.
Hordazni akarsz? Akkor a piros a te szined.

Valszeg nem ertek hozza, de ha a szinek sajatossagai is kontrollalva lennenek, sokkal konnyebb lenne a tervezes.

Amugy az ‘R’-re valami ilyesmit gondolok

Xyz

1 vp

Leah szorny ‘szarnyak’ ‘R’ 2/2

Kompenzacio: ellenfeled eldob egy reakciokent kijatszhato lapot, ha nem tud akkor sebzodik 3-at.
K: (ugye amit reakciokent is hasznalhat): celpont leny vagy jatekos sebzodik 3-X-et. X annyi, amennyi reakcio es semlegesites van a kezedben.
Hatrany: ha az ellenfel koreben jatszol ki lapot, vesztesz 2 max EP-t es rakd a Semmibe.

Es ennel lehetne jobbakat, erdekesebbeket, vagy epp butabbakat.
 
Hali,

Ezeknél az ötleteknél végiggondoljátok azt is, hogy ezt miért ne játszaná a gonosz "kontroll" is, illetve, hogy hová vezetne ilyen lapok létezése?

Összefoglalom miket szeretnétek:

Olyan lényt, ami olcsón, nagyot sebez emellett védve van a counterektől és leszedésektől de legalább is, visszaadja a lapot, ha megoldják. E-mellé még lehetőleg asztalról se legyen rossz.
És a legfontosabb, ez csak a horda dekkekbe legyen jó.

Amióta versenyzem, a horda paklit összesen 2 féle kontextusban láttam: kontroll-horda (pl. raia horda, rox, vámpír epikus, leah követő, arochos stb.) és nagy lényes/drágítós, tempó horda (óriás, sárkány, éjfatty stb.).

Ugyan mondjátok már meg nekem, hogyan képzelitek el azt a hordát, ami nem egyike a fenti 2 kategóriának ÉS működőképes?
A kontroll kifejezés manapság már csupán annyit jelent, hogy interaktív, és lapelőny dominanciára törekszik. Nem nagyon létezik pakli, ami ne így működne, a rúnás antiraksis tűz sem azzal nyer, hogy húz kezdőkézre 3 shomori tűzmágiát, hanem azzal, hogy tele van erőforrásokkal amikből ha 1 is létrejön akkor az beindítja a hógolyóeffektust.
Ahhoz, hogy a klasszikus valódi horda létezzen, arra lenne szükség, hogy a lényeknek egyáltalán ne legyen lapelőny termelésre akár csak indirekten is alkalmas képessége és a repülés + nagy sebzés kombináció olyan értékes legyen egy lényen, mint a semlegesítés.
...
Ha kijönne egy olyan lény, ami elég jó ahhoz, hogy ne lehessen eredményesen laphátrányba kerülés nélkül megoldani sehogy, akkor _minden_ pakli játszani fogja, ahová csak befér.
Nem tudod azt mondani, hogy de hát ez egy hordalény.
Ha nem a lapelőny, hanem a sebzésmegmaradás vonalán indulunk el, pl. kompenzációból, halálsikolyból, jelenésből sebző lényekkel akkor meg félő, hogy oda jutunk, mint manapság a counterekkel.
Ha mindenképp sérülök 3-at, mindegy mit kezdek 1 lénnyel, akkor aki kezd és előbb húz be több, lehetőleg ingyenes ilyen lapot, az nyer.
Ez miért jó? Illetve lehet rosszul értem, de akkor valaki világosítson fel, komolyan ez hiányzik nektek?

-1. kör kiraktam 3 lényt, egyet 0-ért, egyet 1 nekronért és 1-et 1 VP-ért, majd ütöttem arcra mindhárommal.

A 3 lény ezt tudja:
3/1, repül és:

Kompenzáció: ellenfeled sebződik 3-at és húzz 1 lapot.
Áldozd fel: ellenfeled sérül 5-t.

Antimágia:1.
Halálsikoly: ellenfeled sérül 3-at és húzz 1 lapot.
(S): kapsz 1 kisebb angyalt.

Jelenés: ellenfeled sérül 3-at és húzz 1 lapot.
(S), 2 nekron: minden lény kap 1 izomjelzőt.

És akkor kipakolod őket aztán ütsz bedobod lény1-et és 20? Ez lenne a cél? Ez hiányzik a versenyekről?
Nem épp azért megy a sírás, mert már a csatamező is tud nyerni 1. körben? Nem pont az a gond, hogy a játékot eldönti a kezdőkéz és dobás?

Ezt akkor is szeretnétek, ha épp nem ti kezdenétek?
Ha nektek kellene végignézni, interaktív lap híján, ahogy az ellenfél rátok teszi a 3 hordalényét amiből lesz akár több is mire létrejönnek, majd üt 20-at, az 1. körében?

Üdv: Kyb
 
Horda lenyeknel el tudnek kepzelni egy ‘R’ ikont, ami engedne az aktivalast kivano kepessegeit reakciokent is hasznalni.
Igy a poszt rota kontroll deck ha neadjisten 30 leszedessel indul, kelljen kicsit izzadnia a ‘buta’ lenyek ellen is.
 
De pl nagyon egyszerű szabalymod: a reakciódragitas x költsége annyi reakció lap eldobasa a saját kézből, amennyi x, vagy kezmutatas. A kontroll nem fogja betenni, de nem lesz antiballansz kontroll ellen, vagy horda ellen sem.
 
Ez az opciósorozat valóban figyelemre méltó gondolatsor. A játék pikanteriáját régen a harc, és annak manipulálása adta. Ma pedig a lap előny, előny stabilizálása, és üres őrposztból / kézből kivégek opciók játszanak. A harci jelenetek jelentősége minimális. Ma már a “befolyásolás” vette at a harc szerepet.
Pl a tábori házirend erősítése (pl pozitív létsíkok effekttel) egy érdekes gondolat lehetne. Máris bele kényszerülne az ellenfél a lenyjatekba. (És Nem a solisar/is hangya kamikaze stb. Oldana meg minden szart). Több reakciodragitott kis lény újra életet adhatna a villám háborúnak.

Kő lenne azt látni, hogy nem egy clearbord-emptyhand harcolna az ellenféllel. Ua. Jöjjön csak ki újra a MOME kis gyengítéssel. Sokmindent elrendezne. Ahogy az ozmi sem lenne már katasztrófa. Pl a brutallenyek esetében megkötni, hogy a kijátszó eldob egy kantert, vagy megmutatja a kezet. Azaz máris elkerültük azt, hogy egy kanter dekk kivégző osztaga legyen pl SF.
 
Hordákkal kapcsolatban szerintem is annyi,hogy én sem tartom kizártnak a visszahozatalukat,de az anno Leah hordának nevezett deck is félig kontroll volt és azért ha megnézzük manapság a kragorut vagy az óriást,azok is operálnak reakciókkal. Azonban klasszikus aggro hordát is lehetne csinálni,pl. ősi bölcsességgel keresett már valaki fókuszált mágiát? Egy db is elég,amivel vagy nyitsz vagy kivédekezed (rakjon csak be az ellenfél leszedést a deckbe,ne csak kántert). Ha nem lenne rota,azt mondanám,hogy kézfeltöltésnek meg ott a spektrális,vagy akár az állati ösztön. Olyan lapot is lehetne kiadni,ami annyit húzat(max 3),ahány lényed került az asztalodról ebben vagy az előző körben a gyűjtőbe,áldozást kivéve/ellenfél forrásától. Esetleg egy előre kánterlő hordalény,ami megfogja az ellenfél következő gyűjtőbe küldő varázslatát,de ezt mondjuk oly módon,hogy mutatni kell neki egy minimum 3-at ütő lényt. Kivégzés új? Adja vissza magát valami feltétellel és máris befér a hordába.Ha valamikor vissza akarjátok a klasszikus hordát hozni,akkor 2022 figyel rátok.
 
Ideje lenne Zsolt atyát is bevenni, rendet tenné! Bitang banda
 
Halkan megjegyzem, hogy ideje újabb lobbiba kezdeni a ragyogó visszahozására. A kontrollról eszetlen egyeduralmát egy kicsit féken tartotta. Emellett messze nem volt akkora erő, mint az be volt mondva. Mostanra meg több lap fogja, emellett anno sem ért semmit a gyujtogen/vizió/járj ellenében. Mi több a bilincs/börtönre is félszeg volt.

Beszélünk arról, mi tudna fékezni megfelelően kontrol dekkeket, de épp egy éve lett kitiltva egy olyan lap, ami erre pont alkalmas.
 
Szegeny Kyb, meg ujonc-fele, azert beszel butasagot
Nem elbaszott, hanem ElmeBeteg ERos. Nem beszelunk mi ilyen csunyan a tesztelesen
 
Hali,

HKK tesztelési szakkifejezések.
EBER: Elbaszott erős (Az ER-erős, fokozása, durván túllőtt lap, komolyan gyengíteni kell.)
KIH: Kihagyni (nem nagyon lehet működőre faragni, vagy elvi probléma van vele)

Üdv: Kyb
 
Hali,

Szerintem:
54.: OK, ez be is férhetne egy vámpír epikusba. Ha vámpír lenne akkor a hordásabb verzióba fixen.

56.: EBER/KIH: ingyen termelsz 2 aktív lényt, amiből az egyik elhúzható + egyebek. Ez iszonyatos tempóelőny, pl. VH. 0. körben kirakod aztán saját körben 2 Vp, 2 aktív lény, kifér bármi. Viszont legalább Járj+Roxban nem ingyen jön.

57.: KIH: 2019-2020-ból 1 ÉP-s lények amik adják magukat: Leira, Varangyos béka, Hendiala familiárisa, Fürge elf, Tűzmadár, Csillámtündér. Igazi fasza horda alap. Az ősmágiát megkerülő drágítás külön szép, nehogy levédekezzék az 1. lapod. Szép powercreep mechanika.

Üdv: Kyb
 
Am kicsit elkanyarodtunk a témától... és még nem is fejtettem ki a véleményem az epikus követőkről. (Ha már itt a lehetőség.)

Az epikus követők tipikusan az a fejlesztési irány, ami elméletben nagyon jó megoldás lenne/lett volna az addig felmerült problémákra, de valójában több és nagyobb problémát gerjesztettek, mint amit megoldottak.

Ahhoz, hogy az eredeti célhoz, és a funkcióhoz visszakanyarodjunk, valóban elegendőnek látszik az "epikus" altípushoz és a "kedvelt lap" megfogalmazáshoz hozzányúlni.

Epikus jelzők... Biztos, hogy nem birizgálnám a max. Ép-t. Tök fölösleges bonyolítás. Főszabály szerint 20.

Én megszüntetném azt is, hogy nem lehet melléjük másik követőt, vagy szabálylapot tenni. Ez esetben szimpla kötőként működik, és "megszüntetés: 14 Ép", hátrányt kap.
Lehessen másik narancs lap mellé tenni, de csak akkor kezd a játékos 5 lappal, ha az epikus mellett nincs másik narancs lap, és csak ez esetben lenne megszüntethetetlen is.

Ezzel a variabilitás is meglódulna.

A "kedvelt lap"-hoz kapcsolódóan: a veszélyes faj formátumokhoz hasonlóan annyi lenne a szabály, hogy az ilyen követő melletti pakli felének (felfelé kerekítve) kedvelt lapnak kell lennie. Pont.

Megnéztem az epikusokat, és egyedül a Semmi mestere, ami cink. Annak a szövegét módosítani kellene úgy, hogy a kedvelt lap: "csak nekron költségű lap" helyett "nekron-t tartalmazó költségű lap" legyen.

Ezzel az epikus követők tényleg etnikum követőkké válnának. Szerintem.
 
Csak óvatosan... ha feltámad, az már gyűjtőgenes lap lesz. Ami "pótolja a kiürült kezet" az meg magyarul húzás, vagyis kontroll lap.

Nem az a művészet, hogy kitalálj egy erős lényt, amit nehéz elpusztítani, és sokat sebez. Hanem az, hogy emellé ne legyen érdemes a szokásos spoilereket berakni...

A kánterelés nehezítése jó egyébként, ha már a paklik a kiegbe nem adott koncepciók elleni lapokat raknak, hanem leszedéseket, amikre a kántereiket cserélik, akkor lehet túl erős lett a pakli De a kánterdrágítást eredetileg azért találtuk ki, hogy legyen értelme a drágább lapoknak, ne legyen az, hogy egy 2VP-s lapot 0-ért lekánterelnek. Szóval egy olcsó lapra max akkor kerülhet ilyen, ha se semlegesítése, se kijátszáskori képessége nincsen.
 
Nem cél, hogy univerzális, minden pakliba beférő, önmagukban erős (értsd: kontroll-) lények készüljenek.
Egy ilyen védelem magával vonná az idézési költség emelkedését is, ami viszont a horda belassulását okozná. Vannak ilyen lények, és sose kerülnek horda közelébe. Nem véletlenül.
 
És mi a helyzet a "nem lehet rá reagálni vagy hatni 2es vagy kisebb alap idézés költségű lappal" iránnyal? Ha ez is kicsit gyakrabban lenne használva talán ez is kényszert gyakorolnak arra hogy eltolódjon az irány a kis ik-jú mindent csináló counterek irányából.
 
A hordalénynek nem kell bonyolultnak lennie. Nem kell sok képesség, és különösebben nagy védelem se. Nem arra van tervezve, hogy körökön keresztül játékban legyen. Az elhullott/megfogott lények utánpótlása a kulcs. Erre kell odafigyelni, hogy ne fulladjon ki a horda. Minden más csak cukorkaborítás.
 
Erre még kijöhet olyan spell
Ha nem te kezdted 0 egyébként 1
Célpont lap a gyűjtőbe kerül.
Ha a leszedett lapon szerepel a húz, húzol, ha keres, keresel
Tempó hátrány nincs senkinél, mindenki vissza húzta/kereste a lapját az ellenfél köv körben újta támad..
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.