49. forduló, 51. forduló, Bálványfaragó Yodd összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. dec. 3. 23h:22'
EZ A 117. JÁTÉKHETED, 50. FORDULÓD
118. játékheted kezdete: dec. 7.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5097
ingyenf: 3

BÁLVÁNYFARAGÓ YODD KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [77,60] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+11 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+14 varázspont.)
Sok időt töltöttél azzal, hogy egy drótszőrű pincsi nyomára bukkanj. Hiába az elszántság, a szorgalom - ilyen lény nem él a környéken. [10 pontot használtál fel, van még 179.]

* 1. KP: tf 3 14 0 fejleszted a 3. tulajdonságodat 14 pontért
Néhány kaviccsal zsonglőrködsz, a kézügyességedet fejlesztve. Még elég sok gyakorlásra van szükség ahhoz, hogy az ügyességed érezhetően megnövekedjen. [14 pontot használtál fel, van még 165.]

* 2. KP: v 13 0 0 elmormolod a 13. varázslatot
Mormolni kezdesz. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Befejezted a hadiszerencse I varázslatot! A hatás azonnal érezhető (+1 szerencse következő táborozásod végéig.) [-4 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 160.]

* 3. KP: v 12 0 0 elmormolod a 12. varázslatot
Varázsolni kezdesz. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Elmormoltad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 155.]

* 4. KP: h 234 15 0 használod a 234. tárgyat
Püfölni kezded a dobot, és dúdolva kíséred. Félelmetes, hogy mennyire nem megy a dolog. Azért töretlenül tovább próbálkozol. [15 pontot használtál fel, van még 140.]

* 5. KP: tps 10 0 0 TVP spórolása: 10 pontért
Félreraktunk, letiltottunk neked 10 TVP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy TPF parancsot (ill. kör végéig). [10 pontot használtál fel, van még 130.]

bpk 2 bef. parancs kivétele: 2
AV 11 150 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 130.]

bpk 1 bef. parancs kivétele: 1
TPF 10 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 130.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Eredményes volt a munkád. Kiástál 3 óndarabot! [8 pontot használtál fel, van még 122.]

f 236 kísérletezel a 236. tárggyal
Tudós munkába kezdesz, hátha feltalálsz valami kézzelfoghatót. Telik múlik az idő... Érdemes volt kísérletezni! Rájöttél, hogy hogyan készíthetsz lantot. (ld. enc.) 108 tapasztalati pontot kaptál. Megvizsgálod a talajt. Aránylag régi (kb. 2 hetes) emberi nyomok vezetnek keletre. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). [10 pontot használtál fel, van még 112.]

f 236 kísérletezel a 236. tárggyal
Töprengesz, a körmödet rágod, a hátizsákodban matatsz, mint minden igazi feltaláló. Lázasan töröd a fejed... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz bumerángot. (ld. enc.) 75 tapasztalati pontot kaptál. Megvizsgálod a talajt. Nem valami friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek délnyugatra. [10 pontot használtál fel, van még 102.]

m 4 mozogsz délre
[77,61] Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy. A távolban sakálok üvöltenek. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy ork sámán. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Ellenfeled varázstudó! Elmond magára egy számodra ismeretlen védekező varázslatot. Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy lángcsóva. 6 életpontot sebeztél. Távolról lángcsóva varázslatot lő rád a másik. 6 életpontot vesztettél. A parittyával célzol és lősz. Elrepül 2 kerek kő. Többször meglövöd az ork sámán tömzsi testét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod az ork sámán testét. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Ellenfeled lángcsóva varázslatot lő rád. 11 életpontot vesztettél. Vashegyű lándzsával teljesen átdöföd az ork sámán testét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: lángcsóva varázslatot lő rád. 6 életpontot vesztettél. Az ork sámán összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 405 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 69, sebződés: 23, gyógyulás: 0, összesen: -23 ÉP}

Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre északnyugatra megpillantasz egy rúnakövet. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Egy bokor tövében elkapsz egy szarvasbogarat. Túl lassú volt a fiú! (+1 kaja.) Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem túl friss (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss kobudera nyomokat, amelyek délre, friss alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. [8 pontot használtál fel, van még 94.]

e 33 élelemszerzés 33 pontért
Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy törpemammut került az utadba. (ld. enc.) Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 1 rézgolyó. Meglövöd a törpemammut testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vashegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a törpemammut testét. (3 támadással 66 életpontot sebezve.) Beléd öklel a törpemammut! jobb karodat és kezedet találja el. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A törpemammut rúgásaival megsorozza a jobb lábadat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a törpemammut bal oldalát. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) Beléd öklel a törpemammut! jobb karodat és kezedet találja el. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A törpemammut rúgásaival megsorozza a bal lábadat. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a törpemammut száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 kaját. Magad mögé lököd a pitiáner halálmadár trófeát, és kimetszel magadnak egy megfelelő törpemammut trófeát. 610 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 109, sebződés: 23, gyógyulás: 0, összesen: -23 ÉP}

Mai vadászzsákmány: egy sánta, de kövér törpeantilop. (+5 kaja.) Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Úgy gondolod, hogy a közeledő evaporőr nem jelenthet komoly veszélyt. Itt csata lesz.

A közelharc előtt még megeresztesz a parittyával néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Eltalálod az evaporőr hengertestét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd az evaporőr testét. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) Csápjával megérint az evaporőr. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. Az evaporőr összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 evaporőr hájat. 112 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 39, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

[33 pontot használtál fel, van még 61.]

m 7 6 6 mozogsz északnyugatra, nyugatra, nyugatra
[76,60] Ritkul a növényzet, és meredek kaptató áll előtted. Hegyvidéken vagy. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Tharr rúnaköve. Megtorpansz: valami azt súgja, hogy a földfelszín közelében fémet találsz.
(Feltételes ásás:) Leásol elég mélyre. Eredményes volt a munkád. Kiástál 2 óndarabot! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amint a kukkert délnyugatra fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Nyugatra nézve látsz egy mély szakadékot. Északnyugatra egy sziklafészek van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
(Feltételes foglyul ejtés:) Hatodik érzéked egy alpesi tehén jelenlétét jelzi. Ásóddal vermet ásol, majd álcázod. Megkeresed a szörnyet - nem tart sokáig - majd megpróbálod belecsalni a csapdába. Jajaj, nem sikerült! Hogy kerülhette ki ez az alpesi tehén a jó kis csapdádat? Lehet, hogy te voltál ügyetlen. De az is lehet, hogy a szörny volt túl tapasztalt... No sebaj, majd legközelebb! Lógó orral bontod szét a csapdát. [24 TVP-t emésztett fel ez a móka.]

Megvizsgálod a talajt. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) troll nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra, friss kobudera nyomokat, amelyek keletre vezetnek. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 13 kerek követ.

(Továbbmész...) [75,60] A hegyek egyre magasabbak, meredekebbek. Magashegységben vagy. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy mély szakadékot. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre délre megpillantasz egy rúnakövet. Nyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Északnyugatra egy főutca van. Északra egy sziklafészek van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy hegyi rák. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Telibe kaptad a hegyi rák testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a hegyi rák ollóját. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A hegyi rák ollója a levegőben csattan. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 rákpáncélt. (ld. enc.) 97 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Friss troll nyomok vezetnek északra. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, friss kobudera nyomokat, amelyek délkeletre, friss kobudera nyomokat, amelyek északra, friss kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, friss emberi nyomokat, amelyek délkeletre, friss kobudera nyomokat, amelyek délre, friss elf nyomokat, amelyek délre vezetnek.

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [61 pontot használtál fel, van még 0.]

kt 17 20 elkészíted a 17. tárgyat (20 darabot)
Nincs annyi pontod, hogy akár egyetlen szögletes követ is készíthess/gyűjthess. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

m 7 6 mozogsz északnyugatra, nyugatra
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

ea 45 9 eladod a 45. tárgyat 9
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

ea 193 9 eladod a 193. tárgyat 9
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

ea 150 9 eladod a 150. tárgyat 9
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

ea 75 9 eladod a 75. tárgyat 9
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

ea 130 2 eladod a 130. tárgyat 2
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

ea 105 2 eladod a 105. tárgyat 2
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

fog 38 217 elfogod a 38. szörnyet a 217. tárggyal
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

m 6 mozogsz nyugatra
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

szk 67 keresed a 67. szörnyet
A két forduló között kutatni fogsz, mert nagy szükséged van arra, hogy találj egy húsevő magszimot. Bár nem emlékszel, hogy ilyen tereptípuson találkoztál-e azzal a szörnnyel. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

kpk 5 kezd. parancs kivétele: 5
TPS 10 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 1. BP: e 3 0 0 élelemszerzés
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.

* 2. BP: h 242 0 0 használod a 242. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [1 pontot használtál fel, van még -1.]
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. 2 kaját nyel le a ragyás burástya. A nap kalandjaitól megfáradtan, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.) Kicsit bővült az FF parancs. [Vigyázz, kicsit bonyolult, ha nem érted, ne foglalkozz vele, nem jelent hátrányt, ha nem használod.] (ld. enc.)
Ebben a körben 9 pontod maradt, ebből a következő körre 9 pontot vihetsz át. Kapsz még 191 pontot. A következő körben tehát 200 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


LANT (238. TÁRGY)
Tíz drótszőrt fűzve egy lajhár csontba, kiváló lantot készíthetsz 18 TVP-ért. Ehhez a KT 238 parancsot kell kiadnod. A lanton való játék egyszerű, a H 238 <TVP> parancsot kell hozzá használni. A <TVP>-vel adod meg, hogy hány pontért akarsz a hangszeren játszani. Ahhoz, hogy érdembeli muzsikát tudj produkálni, legalább 2. szintű zene szakértelem szükségeltetik.

BUMERÁNG (249. TÁRGY)
A szőrlajhár csontot tökéletesen le kell csiszolnod, széleit megélesítened - mindez három smirglilevelet emészt fel - ahhoz, hogy bumerángot készíthess, de megéri a melót. Ugyanis a dobófegyver, amit így kapsz, mindig visszarepül, így szinte soha nem veszítheted el - kivéve persze, ha elfutsz a csatából. A fegyver másik specialitása, hogy a többi dobófegyverrel ellentétben, amely a szörnyek védettségének figyelembe vételekor szúrófegyvernek számít, a bumeráng vágófegyvernek minősül. A bumeráng elkészítése a KT 249 paranccsal történik, 12 TVP-ért, sebzése d8+4.

TÖRPEMAMMUT (115. SZÖRNY)
Erről az alig elefánt méretű, agresszív természetű növényevőről nem sokat mondhatunk. Ha nem lennének a hatalmas agyarai és mázsás patái, már rég kipusztították volna ízletes húsáért. Agyarai sajnos túl kicsik ahhoz, hogy értékes elefántcsontnak tekinthessük. A törpemammut ellen a legjobb a szúrófegyver.

RÁKPÁNCÉL (97. TÁRGY)
Leválasztva a hegyi rák kemény páncélját, szomorúan tapasztalod, hogy húsa nem a megszokott, zamatos rákhús, hanem kesernyés stuff. No de sebaj, a páncél nagyon ellenállónak látszik.

FELTÉTELES FEGYVERVÁLTÁS - AHOGY NEKED TETSZIK
A feltételes fegyverváltás ún. valószínűségekkel dolgozik, azaz, nagy biztonsággal mondhatjuk, hogy minden úgy fog történni, ahogy szeretnéd, de néha, ha esetleg nagyon kicsit dob a gép támadásra vagy sebzésre, akkor bizony nem tudod megölni a szörnyet. Az is előfordulhat, hogy csak akkor szeretnél fegyverváltást, ha egyetlen kör alatt le tudod ölni a szörnyet. Ahhoz, hogy több kontrollod legyen, először is leírjuk, hogy pontosan hogyan is működik a feltételes fegyverváltás. A varázslatok és a lőfegyver használat után megnézzük, mennyi ÉP-je maradt a lénynek. Ezután megnézzük, hogy mennyi lenne az FF-nél beállított fegyverrel ez ellen a szörny ellen a sebzés várható értéke. A várható érték kb. a minimális és maximális sebzés számtani közepe (azaz összegük fele). Ha ennek kétszerese (mert ugye két köröd van a harcra) meghaladja a szörny jelenlegi életpontjának 140%-át, akkor bevált a fegyverre. (Azért nem 100%-al számol a program, mert akkor már ha csak egy picit a várható érték alá dob a sebzés meghatározásakor, akkor nem tudod megölni a szörnyet. Ezenkívül, ha több harci köröd van kettőnél, azokkal is számol a program. Ilyenkor ennek a sebzésnek nem a kétszeresét, hanem a háromszorosát, vagy négyzseresét számolja.) Emellett persze van maga a támadás dobás is, aminél szintén feltesszük, hogy várható értéket fogsz dobni. Ha ez a fegyver nem jó, vesszük a következőt, és így tovább, a beKF-elf fegyverig. Ha egyetlen fegyver sebzésének várható értéke sem haladja meg a 140%-ot, akkor a legnagyobb sebzésűt választja a program. A harcművészetnél sajnos nem lehet előrelátni, hogy be fog-e jönni valamilyen technika, és ha igen, akkor az mennyivel növeli meg a sebzést. Ezért a harcművészeknél egy ún. heurisztika hozzáad még valamennyit a sebzéshez, a harcművészet szakértelem függvényében. Persze egy heurisztika sem tökéletes. Mindezt csak azért írom le, hogy érthető legyen, mire jó az új Feltételes Fegyverváltás Kockázata, azaz FFK parancs. Egészen egyszerűen, az FFK-val a fenti 140%-ot lehet átállítani. Ez több dologra is jó. Ha például FFK 200-at vagy még magasabbat állítasz be, akkor láthatóan csak akkor fogsz fegyvert váltani, ha egyetlen kör alatt meg tudod ölni a szörnyet. Ha azt látod, hogy rendszeresen nem vagy képes megölni a szörnyeket a jelenlegi beállítás mellett, akkor is felállíthatod 160-170%-ra. Ha pedig úgy látod, hogy olyan szörnyek ellen sem vált be a program, ami ellen nyugodtan megtehetné (pl. a fegvyerből kisülő varázslatok miatt, amit nem számol a program, vagy pedig a harcművészet szintedre nem számol teljesen jól a heurisztika), akkor vedd le a százalékot 100-120%-ra. Az FFK-t minden beállított fegyveredre megadhatod, tehát FFK 100 200 150 esetén az első fegyveredre 100, a másodikra 200, a harmadikra 150 vonatkozik. Az FFK újbóli kiadása teljesen felülbírálja az előzőt, tehát ne használj pl. FFK 100 0 150 parancsot. Ha nem érthető a parancs működése, akkor kísérletezz vele, és meglátod, melyik érték a legkedvezőbb számodra. Vagy az sem baj, ha nem használod a parancsot, hiszen a feltételes fegyverváltás amúgy is elég optimálisan működik. 50-nél kisebb és 999-nél nagyobb paramétert nem lehet megadni.

KARAKTERLAP

Bálványfaragó Yodd, egy fekete, göndör hajú, csillogó szemű alakváltó férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. Fekete a bőröd. Tharr követője vagy. Ez az 50. fordulód.

Erő: 17 (19) Szint: 12 Merészség: 5/4 Magasság: 180 cm
IQ: 20 Támadás: 11 Agresszió: 3 Testsúly: 74 kg
Ügyesség: 15 Védekezés: 17 Menekülés: 30 % Életkor: 31/31 év
Egészség: 15 Életpont: 166/95 Jellem: semleges (-2) Tul. pont: 0
Szerencse: 19 (21) Varázspont: 71/2 Pénz: 23 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 219 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1 407 TP-t kaptál. Jelenleg 32 488 TP-d van. A következő szinthez még 512 TP szükséges. Trófeáid: törpemammut, rőtmanó berzerker, sötét gnóm. Jelenleg 11 árnyékmxtu-d van.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 13 (+1) vágófegyverek: 1
ütőfegyverek: 3 lőfegyverek: 11 dobófegyverek: 1

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); kerek kő (#19) max. 1 db (1 -4.); kerek kő (#19) (5 -8.); rézgolyó (#343) max. 1 db (9 -);
75,60 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 80

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 198 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 12 (+1) 3. mászás: 6
4. csapdakészítés: 5 5. gyógyítás: 11 6. titkosírás: 1
7. felderítés: 1 8. szörnyidomítás: 3 9. teológia: 1
10. taumaturgia: 5 11. versengés: 1 12. zene: 1
13. szörnyismeret: 3 14. zárnyitás: 1 15. vadászat: 2
16. bányászat: 11 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 29 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 20 TVP-ért (max. 1 alkalommal)
kutatsz max. 5 TVP-ért
ásol max. 48 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 15 darabot ), kőkést (#6) (max. 1 darabot, csak egyszer), smirglilevelet (#29) (max. 3 darabot ), fáklyát (#36) (max. 3 darabot ), vizestömlőt (#3) (max. 1 darabot ), rézgolyót (#343) (max. 10 darabot ), vadászkést (#1264) (max. 1 darabot, csak egyszer), mászókampót (#165) (max. 1 darabot, csak egyszer)
elfogod gyilkos sallankot (#85) fedett veremmel (#219), alpesi tehenet (#91) fedett veremmel (#219), emberevőt (#119) fedett veremmel (#219), móleont (#68) fedett veremmel (#219), goldugart (#65) fedett veremmel (#219), trappoló dinymákot (#118) fedett veremmel (#219), nektorafot (#355) fedett veremmel (#219), sörényes ubukot (#89) fedett veremmel (#219), gorombillát (#38) hurokcsapdával (#217)
mászol max. 46 TVP-ért
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
sünmedve (#33)
Barátságosság (aktív: 8, max: 50)
fabontó szójer (#71), ragyás burástya (#111), fémbontó szójer (#150), acéldarázs (#140), rájanyék (#58), süvítő rája (#113), nektoraf (#355), manifesztátor (#124)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 10 VP)
Papi varázslataid
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP)
vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP) isteni küldetés (#170, 40 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
hadiszerencse I (#13) erőpajzs I (#12)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
7. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
lángcsóva (#31)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
ragyás burástya (#111) (málhás: +10 kg teher) státusz: éhes

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Bizonyítsd rátermettséged: apríts fel egy trollfát.
2.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank.
3.) Hozz egy grifftojást.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Gatin) (540): többek közt 122. tárgyat kell leadnod. szürke kastély (547): 33. labirintus (63,12). adamantit erőd (548): 37. labirintus (68,24). kőtorony (664): többek közt 328. tárgyat kell leadnod. városháza (685): többek közt 4. tárgyat kell leadnod. fejvadászház (757): többek közt 1733. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 33, 37.

Összsúly: 60.87 kg Megterheltség: 89%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 74 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 rézgolyó (#343) 4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 evaporőr háj (#105) 7 kaja (#2) 9 kerek kő (#19)
5 óndarab (#85) 1 rákpáncél (#97)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

74 75 76 77 78
59
60
61
62
(75,60) mély szakadék (#154), hegyi rák (#61)
(76,60) Tharr rúnaköve, érclelőhely, alpesi tehén (#91)
(77,61) ork sámán (#345), törpemammut (#115), evaporőr (#69)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - Jeleztétek, hogy az E parancsra való szörnygenerálás könnyen be tudott sülni, ha az adott mezőn volt már szörny valamilyen okból, akkor az E parancsra nem jött egyáltalán. Ezt a dolgot korrigáltam, viszont ennek köszönhetően az E parancs - megfelelően magas vadászat szakértelem mellett - jelentősen erősödött, már kockázatmentesen lesz a legtáposabb szörnygenerálási forma. Ezért a szörnygeneráláson egy picit változtattunk. Eddig ha volt ott szörny, 0% volt a sikerre, egyébként, ha találtál legalább 1 kaját, TVP-től függetlenül 25%. Mostantól mindig lesz esély a sikerre, ha találsz kaját, és ez a költött TVP-től függ: TVP*13%, tehát 1 TVP-nél 13%, 2-nél 26% stb. Tehát 8 TVP-re már garantáltan jön szörny. Ezenkívül, ha min 9 TVP-t költesz, akkor lesz esély egy 2. szörnyre is. 9 TVP-nél az esély a 2. szörnyre 17%, minden további TVP 13%-kal növeli ezt, tehát 16 TVP-nél már fixen 2 szörny jön. Ez a másik szörny jöhet akkor is, ha nem találtál kaját. A dolog egyik jelentős előnye lesz számotokra, hogy nem kell milliárd darab E 1 parancsot kiadni, igazándiból mindegy, hogy 16 E 1-et vagy 1 db E 16-ot adsz ki, remélem ezzel irdatlan mennyiségű parancshelyet megspórolunk mindenkinek!
* - A felhők asszonya (7244) és Lyonarissa (7255) semleges jellemű lett.

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Bálványfaragó Yodd 50. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26)
sakál (#28) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31) sünmedve (#33) kőszáli disznó (#34)
acélkolosszus (#35) gorombilla (#38) lebegő gomba (#39) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43)
bakkura (#52) százfogú (#53) rőtmanó (#55) félelem-járó (#56) rájanyék (#58)
pókvadász (#59) drasmólyom (#60) hegyi rák (#61) kőevő (#62) goldugar (#65)
húsevő magszim (#67) móleon (#68) evaporőr (#69) vadtroll (#70) fabontó szójer (#71)
óriás skorpió (#72) garokk (#73) tintacsiga (#74) gitonga (#76) zoloboo (#77)
tazunkaróka (#81) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84) gyilkos sallank (#85)
topránypolip (#86) kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89) alpesi tehén (#91) púpos burástya (#92)
bundás csirmáz (#93) légirozmár (#94) mérges nyukmár (#95) szintszívó (#96) téfea magoflux (#98)
piromenyét (#99) szőrös pók (#100) sullár (#101) uzbány (#102) mélységi grittang (#103)
vadász varkaudar (#108) nyuhaj karbin (#110) ragyás burástya (#111) sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113)
vérszomjas csüldő (#114) törpemammut (#115) gyilkos tetű (#116) mutáns pók (#117) trappoló dinymák (#118)
emberevő (#119) tetemember (#123) manifesztátor (#124) útonálló (#130) orgyilkos (#131)
sötét gnóm (#132) karmos tankány (#137) proteinfecske (#139) acéldarázs (#140) szőrlajhár (#141)
fémbontó szójer (#150) karmazsin huhogó (#185) kneopatikus mollusk (#209) massza (#217) ork sámán (#345)
khór darázs (#348) északi aurach (#350) halálmadár (#351) nektoraf (#355) dűnekukac (#357)
rőtmanó berzerker (#369) csontlepke (#746) csodabogár (#755)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) dárda (#10)
csontkés (#11) csontszurony (#12) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15)
bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) fúvócső (#20)
ormánygőte csont (#21) tüske (#22) mérgezett tüske (#23) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25)
gyenge méreg (#26) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30)
smirglibokor (#31) szeksztáns (#32) lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35)
fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39) grákóbőr (#41)
távcső (#42) tükör (#43) királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45) krómkaktusz (#46)
surranó kígyó bőr (#47) antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50) bőrpáncél (#51)
mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) bőrsisak (#57) tigroszlán fog (#63) szöges páncél (#65)
szöges bőrpajzs (#66) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68) szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70)
rézpáncél (#71) rézsisak (#72) rézpajzs (#73) rézkulcs (#75) rát-fa (#77)
mászókarom (#78) korongfa (#79) lapkorong (#80) mérleg (#81) óndarab (#85)
olvasztókemence (#86) bronzhegyű lándzsa (#87) bronzsisak (#88) bronzpajzs (#89) bronzpáncél (#90)
manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93) bronzhegyű nyíl (#94) bakkura bőr (#95)
bakkura csizma (#96) rákpáncél (#97) fekete gyöngy (#99) aranyló ugarhéj (#100) tinta (#101)
magszim bél (#103) fémrúd (#104) evaporőr háj (#105) nyílvessző (#108) vapár cserje (#109)
vapár ág (#110) hosszú íj (#111) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114)
móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) púderszikla (#118) púderkő (#119) rókafarok (#124)
mandibulapenge (#125) bronzpenge (#126) sallank karom (#128) hebrencs állkapocs (#130) ubuk tüske (#131)
hóhérbimbó (#132) csuklyavirág (#133) gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136)
mérg. ubuk tüske (#137) ubuk dobónyíl (#138) két kard szimbólum (#144) oltár (#146) hebrencs csapda (#147)
grok-képződmény (#149) szent jogar (#150) vasérc (#152) pirkit (#153) mély szakadék (#154)
vaskohó (#155) világítótorony (#156) kis vaspajzs (#159) vassisak (#160) nagy vaspajzs (#161)
vasvért (#164) mászókampó (#165) ugh méreg (#166) sziklafészek (#167) sullár hólyag (#168)
uzbány csőr (#169) rövid kard (#171) harci kalapács (#174) vashegyű nyíl (#176) mínosz-kúp (#178)
vashegyű lándzsa (#182) mérgezett vasnyíl (#187) vas dobónyíl (#189) mérg. vas dobónyíl (#190) aranygyűrű (#193)
gyíkfű csomó (#200) gyíkfű (#201) amniosz-fa (#202) amniosz (#203) óriás lián (#208)
szuperkötél (#209) fűszertartó (#210) hurokcsapda (#217) fedett verem (#219) dobóháló (#221)
orgyilkos tőr (#225) tatu dob (#234) lajhár csont (#236) lant (#238) tüskecsapda (#242)
bumeráng (#249) tatu ködmön (#255) nehezék (#258) szürke bőrkesztyű (#271) királyi korona (#338)
rézgolyó (#343) súlyzó (#347) phua-kúp (#372) álomvirág (#395) álompor (#396)
főutca (#399) ház (#400) réz fejpánt (#406) bronz fejpánt (#407) vas fejpánt (#408)
aranypikkely (#415) térkapu (#452) erődítmény (#488) aurach fog (#657) manóodú (#698)
sötét kámzsa (#699) rőtmanó kacagány (#714) Rodger kezdő üstje (#1167) tűzrakó hely (#1169) malom (#1204)
szekérkaraván (#1215) megbűvölt utazóláda (#1218) vaspánt (#1241) Ramirez feszítővasa (#1261) vadászkés (#1264)
Kalmárok Kémgömbje (#1589) obszidián penge (#2082) bronzkard (#2083) vaskard (#2084)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
AV    forma                                     ?  alakváltás
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
BPB   [sorszám]                                 -  befejező parancs berakása
BPK   sorszám                                   -  befejező parancs kivétele
CIR   [beállítás]                               -  vándorcirkusz látogatása  
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
DX    1-20                                      -  D.E.M. beállítása
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
EA    mit         darab                         -  eladás boltban
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FÁS   TVP                                     TVP  felt. ásás, max. TVPért
FF    1.fegyver   2.fegyver   3.fegyver         -  feltételes fegyverváltás
FFK   %           [%]         [%]               -  felt. fegyverv. kockázata
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKT   tárgy       darab       [1]               ?  feltételes készítés
FKU   TVP                                     TVP  feltételes kutatás
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FOG   szörny      csapda                        ?  feltételes szörnyelfogás
FM    TVP                                       -  feltételes mászás
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
FTV   varázslat   élőlény                       -  feltételes T/V varázslat
FVH   szint                                     -  felt. T/V mágia használat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
ID    szörny      TVP                         TVP  elfogott szörny idomítása
IM                                             30  imádkozás oltárnál
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
JLK   kód                                       5  jelszó kimondása
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KÖTB  K.Tudat                                   -  Közös Tudatba belépés
KÖTL  létszám     vezető                        -  Közös Tudat létrehozása
KPB   [sorszám]                                 -  kezdeti parancs berakása
KPK   sorszám                                   -  kezdeti parancs kivétele
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
LOT   1.tipp      2.tipp      3.tipp            -  lottózás (10 arany)
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
PBE   pénz        [kalandozó] [hányszor]        -  pénz berakása bankba
PKI   pénz        [hányszor]                    -  pénz kivétele bankból
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
SZE   szörny                                    -  fogoly szörny elengedése
SZK   szörny                                   10  szörnykeresés
SZM   szörny                                    -  elfogott szörny leölése
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM   TVP                                     TVP  titkosírás megfejtése
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
TPF   TVP                                       -  spórolt TVP felszabadítás
TPS   TVP                                       -  TVP letiltása, spórolása
TV    varázslat   [varázsl]   [varázsl]         -  varázslat T/V listába
V     varázslat   [param1]    [param2]       5(?)  varázslás
VE    mit         darab                         -  vásárlás boltban
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra
VPF   VP                                        -  spórolt VP felszabadítás
VPS   VP                                        -  VP letiltása, spórolása
VTN   varázslat   [varázsl]   [varázsl]        35  var. tanulása mestertől

Alakváltó képességek

Strucclábak Izmos hát A ló kitartása Ragadozó Izmosabb hát
A vadász kitartása Párduclábak Tigroszlán karmok Sasszárnyak Gyökerek
Teljes transzformáció

Üzenet küldése a karakternek