95. forduló, 97. forduló, Ray Charles összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. dec. 19. 9h:11'
EZ A 129. JÁTÉKHETED, 96. FORDULÓD
130. játékheted kezdete: dec. 25.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 25 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4157
SZÁMLA : XXXX

RAY CHARLES KALANDJAI


Morgan hatalma gyengült. Csak így tovább, pusztítsátok az élőholtakat, és a Negatív létsíkra nyíló rések bezáródnak.
5 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [80,12] koordinátán. Egy labirintusban vagy, az 1. szinten/térképen, a 26. pontnál.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+4 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+27 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+6 tudatpont.)

kf 1601 kézbeveszed/felveszed az 1601. tárgyat
A válladra helyezed a féregíz nyakpántot. [0 pontot használtál fel, van még 236.]

ek 116 t. energia kisütése: 116
Gyógyító totem parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 236.]

ek 302 4 t. energia kisütése: 302 4
Megidézed a fegyvermestert! Egy darabig döbbenten pislog, de aztán látja, ki is hívta, és rád mosolyog. Hozzálát oktatásodhoz, a tudást minden részecskéddel próbálod magadba szívni. Sikerült! A következő szintre léptél a megadott fegyverszakértelemben! [-2 TU.] [50 pontot használtál fel, van még 186.]

f 110 128 kísérletezel a 110. tárggyal a 128. tárggyal
A felfedezés izgalma áramütésként fut végig rajtad: ki tudja, talán most fogsz Meinstein, a nagy elf tudós nyomdokaiba lépni! Lázasan töröd a fejed... Van egy jó ötleted, de a megvalósítás túl bonyolultnak látszik. (Ahhoz, hogy ezt a tárgyat feltalálhasd, magasabb IQ szükséges.) [5 pontot használtál fel, van még 181.]

lm 1 mozogsz 1
Haladsz előre. A térképen is jelölt hármas elágazáshoz érsz. [22. PONT.] Hirtelen süllyedni kezdesz, bokád már el is tűnt a helyiség homokpadlójában! Szerencsére azonban nem vagy túl nehéz, fürgén kiugrasz a futóhomok-csapdából, mielőtt teljesen elsüllyednél.
Nincs megállás - továbbtotyogsz. Az egyenes folyosó közepén vagy. [21. PONT.]
A folyosón, a falhoz lapulva mész tovább. Egy T-elágazáshoz érkeztél. [20. PONT.]
Minden neszre ügyelve folytatod a felderítést. A térképen is jelölt hármas elágazáshoz érsz. [18. PONT.]
Folytatod az utat. Kanyarodik a járat. [16. PONT.]
Néha hátra-hátranézve sietsz tovább. A folyosót egy másik járat keresztezi. [12. PONT.] Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.)
A folyosón, a falhoz lapulva mész tovább. Egy T-elágazáshoz érkeztél. [8. PONT.]
A folyosón, a falhoz lapulva mész tovább. Megtorpansz: kanyarodik az út! [7. PONT.] Hirtelen megindul alattad a talaj! Szerencsére azonban nem vagy túl nehéz, fürgén kiugrasz a futóhomok-csapdából, mielőtt teljesen elsüllyednél.
Meg-megállsz, fülelsz, miközben előrehaladsz. A térképen is jelölt hármas elágazáshoz érsz. [4. PONT.]
Haladsz előre. Ahová most értél, az a T-elágazás kell, hogy legyen. [2. PONT.]
Végre kimászhatsz a férgek rágta homoklabirintusból. Jó újra napon lenni!
[66 pontot használtál fel, van még 115.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[81,13] A terep változatlan: még mindig homokdűnéket látsz mindenfelé. A távolban felsejlik egy tevekaraván délibábja. Ezt a helyet csak úgy ismerik, hogy "Nyugati Sós Sivatag". Hát igen, rászolgált a nevére.
(Vándorcirkusz:) Kisebb-nagyobb sátrak tömegét látod magad előtt felsorakozni, és felismered, a vándorcirkusszal találkoztál. Egy hosszú szakállú törpe sétál eléd, s szívélyesen a cirkusz területére invitál.
- Tedd próbára tudásod, kalandozó! - hív a tömzsi alak. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] A sivatagi szél ellenséges illatokat hozz magával. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy óriás skorpió közeledik. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad az óriás skorpió hatalmas ollóját. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Meglengetve a vasalt bunkót a másikra támadsz. Vasalt bunkóval kegyetlenül megütöd az óriás skorpió testét. (1 támadással 30 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd az óriás skorpió kitinpáncélját. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Az óriás skorpió farkával megérint. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Túlbuzgó szabó módjára az óriás skorpió összevagdalja az oldaladat. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Az óriás skorpió most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. 207 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 56, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Ellenfeled ezúttal egy autentikus vámpír.

Néhány mozdulatot teszel, mormolsz, és a következő másodpercben már tüskepajzs vibrál körülötted. Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az autentikus vámpír nyakát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Vad csatakiáltással, felemelve a vasalt bunkót ellenfeledre támadsz. {CSTT:} Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd az autentikus vámpír bal oldalát. (3 támadással 94 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd az autentikus vámpír jobb karját. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Az autentikus vámpír csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (3 támadástól 25 életpontot vesztesz.) Az autentikus vámpír összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +17 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 978 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 117, sebződés: 25, gyógyulás: 0, összesen: -25 ÉP}

Felkészülten várod a másik ellenfeledet, aki egy láplidérc.

Néhány mozdulatot teszel, mormolsz, és a következő másodpercben már tüskepajzs vibrál körülötted. A lényt antimágikus aura védi, ezért nem is próbálsz rá varázsolni. Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a láplidérc jobb karját. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vasalt bunkót ellenfeledre rontasz. {CSTT:} Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a láplidérc nyakát. (3 támadással 95 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod a láplidérc testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A láplidérc fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +17 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 808 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 119, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 1 ezüsttollú nyilat.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 396 (limit: 1685), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 40895.
Megvizsgálod a talajt. Kicsit régi (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délnyugatra.

(Továbbmész...) [82,14] Egyre több bokor tűnik fel, az aljnövényzet sűrűsödik. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy phua-kúpot. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Fairlight híveié. Egy lebegő porszemekből álló műalkotást látsz. Épp új formát ölt, mégpedig ezt: Chara-din néhány satnya híve megpróbál elmenekülni egy rájuk dőlő ocsmány monolit alól, de ez szerencsére nem sikerül nekik. Az összeomló tákolmány másik oldalán egy bávatag golombár vigyorog kajánul. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Megpróbálsz beolvadni a környezetedbe. Kilesel, hogy jobban megvizsgálhasd a nagy ellenfelet. Ez nem lehet más, mint egy tetemember. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

Nyomok után kutatsz, sikeresen! Elég régi (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek nyugatra.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 21 tüskét.

(Továbbmész...) [83,15] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Észreveszel egy mély kutat. Felfedeztél egy oltárt. Elenios hívői építették. Oldalt pillantva, meglátsz egy halálbokort. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy sóhajtó dorony. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: tüskepajzs létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. A szörny csak fúj egyet, eltérítve támadást. Elszántan ellenfeledre ugrasz. Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd a sóhajtó dorony jobb oldalát. (4 támadással 66 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal meghorzsolod a sóhajtó dorony fejét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a sóhajtó dorony, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A sóhajtó dorony még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a szivárványszivet, szereztél 1 dorony tüdőt. 438 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 71, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

[57 pontot használtál fel, van még 58.]

m 8 8 8 mozogsz északra, északra, északra
[83,14] Szűnni nem akar a zöld síkság. Észreveszel egy oltárt. Raia hívői építették. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy piromenyét lehet. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a piromenyét testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A lény tüzet köp rád. Félrehajolsz, ezért csak kevésbé pörkölődsz meg. (9 életpontot vesztettél.) Meglengetve a vasalt bunkót ellenfeledre rohansz. Vasalt bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a piromenyét jobb hátsó lábát. (1 támadással 33 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal iszonyatosan megcsapod a piromenyét testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A piromenyét fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A piromenyét még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 pirkitet. 219 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 58, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Az első ellenfél egy csontváz.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Meglengetve a vasalt bunkót ellenfeledre rontasz. Vasalt bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 29 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd a csontváz sárga koponyáját. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Karmait felemelve, a csontváz meglegyinti a jobb lábadat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A csontváz még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 46, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Második ellenfeled egy szintszívó.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a szintszívó testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vasalt bunkót ellenfeledre rontasz. {CSTT:} Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a szintszívó zsezsgő plazmáját. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd a szintszívó ködös testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A szintszívó néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 323 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 57, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 2 vasércet.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 398 (limit: 1685), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 41095.
Nyakon csípsz egy húsos vakondot, amint épp túrásába akar visszabújni. Finom vacsora lesz belőle. (+1 kaja.) Észreveszel valamit a földön. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) árnymanó nyomok vezetnek délkeletre. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [83,13] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy sünmedve közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a sünmedve testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Vasalt bunkóval iszonyatosan megcsapod a sünmedve fejét. (1 támadással 28 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd a sünmedve bal oldalát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A sünmedve mancsai a bordázatod épségét veszélyeztetik! (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A sünmedve állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A sünmedve összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 sünmedve tüskét. 59 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 55, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Elsőnek egy zombi száll szembe veled.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a zombi jobb lábát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 30 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 10, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Második ellenfeled egy zombi.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a zombi testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A zombi még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 30 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 10, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Találsz nála 1 éjkövet.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 400 (limit: 1685), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 41295.
Egy egyáltalán nem, gyanús helyre lépve furcsa dolog történik: süppedni kezd alattad a talaj! Mielőtt még észbe kaphatnál, fülig merülsz egy furcsa, fekete trutyiban. Úristen, ez egy szopógödör! (ld. enc.) Gyorsan kimászol, de már megtörtént a baj! [-1 max. életerő.] Ajaj! Megsemmisültek a birtokodban levő aranypikkelyek. Káromkodsz egy sort, de aztán nincs mit tenni - folytatod a kalandozást. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Tharr híveié. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. A távolban egy gigászi csatajelenetet ábrázoló szoborcsoportot látsz. A részleteket is alaposan kiértékelve feltűnik a nagy kavarodás közepén egy apró alak. Ez nem más, mint Lisedora-an Csi-li, amint Chara-din hordáit szecskázza apróra. A torz lények tömege sem bírja legyűrni, mert Ghalla hét valódi istene támogatja. Egy öregasszonyt pillantasz meg. Egy rakás fát próbál a hátára emelni, de nem sikerül neki. Ha segítesz neki, 6 TVP-t kell elköltened (32. jellempróba).
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 7 tüskét.

(Továbbmész...) [83,12] A terep továbbra is bokrokkal, bozóttal teli. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Úgy gondolod, hogy a közeledő sünmedve nem jelenthet komoly veszélyt. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a sünmedve jobb karját. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Meglengetve a vasalt bunkót a másikra rontasz. Vasalt bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a sünmedve tüskés hátát. (1 támadással 33 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal iszonyatosan megcsapod a sünmedve bal karját. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Mancsával a sünmedve végigsúrolja a csípődet. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A sünmedve megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 sünmedve tüskét. 59 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 58, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Az első ellenfél egy csontváz.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a csontváz sárga koponyáját. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre ugrasz. Vasalt bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a csontváz testét. (1 támadással 30 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Karmait felemelve, a csontváz meglegyinti a bal lábadat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A csontváz összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 47, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Második ellenfeled egy csontlepke.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a csontlepke színes szárnyát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vasalt bunkót a másikra támadsz. {CSTT:} Vasalt bunkóval iszonyatosan megcsapod a csontlepke testét. (1 támadással 32 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a csontlepke bal vállát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A csontlepke megharapdálja a bal lábfejedet és a combodat. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A csontlepke összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 61 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 54, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Találsz nála 3 szárnyas hernyót.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 402 (limit: 1685), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 41505.
Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Raia hívői építették. Egyszercsak megpillantasz egy vermet. Egy kövér ember nő üldögél benne. Elhaló nyöszörgéssel próbálja a segítségedet kérni. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy szuperkötélre és 8 TVP-re (42. jellempróba). Egy bokor tövében elkapsz egy szarvasbogarat. Túl lassú volt a fiú! (+1 kaja.) Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 3 tüskét. [46 pontot használtál fel, van még 12.]

m 8 8 mozogsz északra, északra
[83,11] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Kesernyés zergenye illatát hozza a szél. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Raia híveié.

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Ez nem lehet más, mint egy tetemember. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem valami friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délnyugatra.

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [12 pontot használtál fel, van még 0.]

szk 85 keresed a 85. szörnyet
Úgy készülsz, hogy a táborozási időd egy részében keresni próbálsz egy gyilkos sallankot. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

ef 50 513 energia fejlesztése 50
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 1. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [3 pontot használtál fel, van még -3.]
Előkapod a zsákból a vizestömlőt, és csillapítod szomjadat. Elvégzed a rituálét, melyre csak igen kevés sámán képes a világon: erőt gyűjtesz az Élet Forrásából. (+1 max. ép.) Kasztroplanáris energiáid a csordulásig töltődtek! EF-elésed újra a kezdetektől indul. Alaposan elfáradva, táborozásra alkalmas helyet keresel. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.)
Ebben a körben -3 pontod maradt, ebből a következő körre -3 pontot vihetsz át. Kapsz még 237 pontot. A következő körben tehát 234 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


SZOPÓGÖDÖR (177. TEREPTÁRGY)
A szopógödör a kalandozók réme. Egy ősi átok részeként jöttek létre. Gyakran illúziómágia vagy valamilyen egyszerűbb álca rejti őket a gyanútlan járókelők szeme elől. Ha egy olyan mezőre lépsz, ahol szopógödör van, mindössze 10% az esély, hogy az undorító, fekete masszával teli verem közelébe keveredsz. Ha azonban ez bekövetkezik, beleeshetsz, ha nem elég jók a reflexeid (ez a szerencsédtől és az ügyességedtől függ). A szopógödörből ugyan aránylag könnyű kimászni, de az átok-mágia borzalmas hatással lehet rád. Tulajdonságaid csökkenhetnek, szakértelmeket felejthetsz el részlegesen, és még ki tudja, milyen kellemetlenségekben lehet részed.

KARAKTERLAP

Ray Charles, egy rövid ősz hajú, kék szemű gnóm férfi vagy. Fekete a bőröd. Tharr elsőáldozója vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 96. fordulód.

Erő: 13 (18) Szint: 17 Merészség: 8/5 Magasság: 119 cm
IQ: 22 Támadás: 17 (18) Agresszió: 3 Testsúly: 52 kg
Ügyesség: 15 Védekezés: 9 (12) Menekülés: 35 % Életkor: 103/103 év
Egészség: 12 Életpont: 282/282 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 21 (24) Varázspont: 171/18 Pénz: 1637 arany Kép. pont: 24
Tudatpont: 30/13
Eddig összesen 904 szörnyet (13 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 3 320 TP-t kaptál. Jelenleg 245 533 TP-d van. A következő szinthez még 14 467 TP szükséges. Trófeáid: élőholt mágus, quwarg harcos, rücskös gigaféreg.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 3/10 vágófegyverek: 11/64 ütőfegyverek: 24/2 (+2%)
lőfegyverek: 22/28 (+4%)

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) max. 1 db (1 -12.); tüske (#22) (13 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
83,65 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 85

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 958 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 31/37 (+22%) 2. nyomkövetés: 19/5 (+19%) 3. mászás: 2/74
4. csapdakészítés: 9/53 (+7%) 5. csapdaészlelés: 1/70 (+11%) 6. gyógyítás: 35/48
7. titkosírás: 2/2 8. felderítés: 2/40 9. teológia: 4/39
10. taumaturgia: 4/78 (+12%) 11. szörnyismeret: 6/58 12. vadászat: 6/46
13. bányászat: 10/33

FELTÉTELES PARANCSOK (még 45 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 35% életerő alatt 40 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 40 darabot ), csillezsályalevelet (#1253) (max. 1000 darabot ), csuklyavirágot (#133) (max. 1000 darabot )
elfogod gyilkos sallankot (#85) fedett veremmel (#219)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 50)
szintszívó (#96), szintszívó lények (#9097)
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
manifesztátor (#124), fémbontó szójer (#150)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) oldás (#372, 15 VP)
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)
hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP) óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
8. és magasabb szintűek ellen
Védekező varázslatok (aktív: 2, max: 20)
tüskepajzs (#30), oldás (#372)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Nemcsak az egy erős ellenféllel szembeni hősies harc, hanem a sok gyengével szembeni kitartás is fontos. Ennek gyakorlásaképp ölj hét vadász tatut! (számláló: 0)
2.) Jó erőfejlesztés egy kis fizikai munka végzése: építs vaskohót.
3.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. szürke kastély (547): kész. cseréptetős torony (549): új. városháza (685): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 27, 29, 30, 33, 34, 35, 36, 170.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 5.

HŐSTETTEID
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 402 (limit: 1685), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 41505.
Olimpiai helyezéseid: második hely a 2. kategóriában a IX. olimpián.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
a mágia rúnája (179)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
fegyvermester (302)
az élet forrása (337)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) OK
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) OK
tudati gyorsítás (506) OK
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
varázslómester (508) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 48 TU. szükséges még: 42 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
manaszívás (515) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
a hit ereje (516) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 273 TU szükséges.)
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
taumaturgia mentor (522) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
manaretesz (529) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
pajzshasználat I (535) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
varázslómester II (536) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati ostrom II (539) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a düh vérvörös köde (541) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
pajzshasználat II (542) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
mágikus vámpirizáció (543) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
tudati védelem (546) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
kritikus találat (548) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
pajzshasználat III (549) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
varázslómester IV (550) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
totemmester (553) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
bénító sebzés (555) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
pajzshasználat IV (556) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
varázslómester V (557) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudatunk hatalma (560) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Szúrófegyverek
1 bányászcsákány (#434) 1 csontszurony (#12) 1 méregfog (#1553)
1 orgyilkos tőr (#225)
Vágófegyverek
1 kőkés (#6)
Ütőfegyverek
1 csontpálca (#329) 1 * harci kalapács (#174) 1 kőkalapács (#13)
1 * vasalt bunkó (#181)
Lőfegyverek
1 fúvócső (#20) 1 * parittya (#18)
Lövedékek
3 ezüsttollú nyíl (#363) 2 rézgolyó (#343) 40 tüske (#22)
17 ubuk tüske (#131) 5 vashegyű nyíl (#176)
Dobófegyverek
1 esszenciakristály (#350) 2 mérg. ubuk dobónyíl (#188) 3 tolmokov-koktél (#351)
5 ubuk dobónyíl (#138) 8 vas dobónyíl (#189)
Pajzsok
1 bronzpajzs (#89) 1 kis bőrpajzs (#45)
Sisakok
1 * bőrsisak (#57)
Vállvédők
2 * boszorkánykendő (#1697) 1 * féregíz nyakpánt (#1601)
Kesztyűk
1 kígyóbőr kesztyű (#49) 1 mászókarom (#78) 1 * szürke bőrkesztyű (#271)
1 tankány karom (#237)
Övek
1 * bíbor erőöv (#291) 1 kígyóbőr öv (#410)
Csizmák
2 * bakkura csizma (#96)
Fülbevalók (max. felvehető: 2, felvéve: 0)
1 borostyán függő (#162)
Nyakláncok (max. felvehető: 2, felvéve: 2+1)
1 * két kard szimbólum (#144) 2 * nekrofun medál (#253) 2 * Tharr Keresztje (#287)
Karkötők/karvédők (max. felvehető: 2, felvéve: 0)
1 Eldaran karkötője (#373)
Gyűrűk (max. felvehető: 2, felvéve: 1)
1 aranygyűrű (#193) 1 * smaragd védőgyűrű (#223)
Löttyök és porok, tartóstul
3 aranyló ugarhéj (#100) [bennük 15 csepp tinta (#101), fér még: 15]
1 fűszertartó (#210) [benne 5 csepp sáfránypor (#211), fér még: 0]
2 huhogó bibe (#332) [bennük 6 csepp rákfatty váladék (#333), fér még: 18]
1 kavadu iszák (#25) [benne 10 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 0]
1 sullár hólyag (#168) [benne 18 csepp spiritusz (#170), fér még: 2]
5 szent kehely (#257) [bennük 20 csepp isteni könnycsepp (#260), fér még: 30]
1 Szent Kulacs (#285) [üres, kapacitás: 10]
3 uzbány csőr (#169) [bennük 33 csepp ugh méreg (#166), fér még: 3]
3 vizestömlő (#3) [bennük 27 korty víz (#27), fér még: 33]
Eszközök, használati tárgyak
2 ásó (#34) 1 bronzkulcs (#76) 2 csontkulcs (#74)
5 + deus ex machina (#1) 1 éjkő (#2369) 1 ezüst kulcs (#184)
1 ezüstszelence (#1602) 1 fenőkő (#1618) 5 gernim balzsam (#1894)
4 gyógykenőcs (#313) 1 + hebrencs csapda (#147) 3 keg gomba (#1615)
1 kis vaskulcs (#40) 1 kötél (#92) 1 légiós hátizsák (#1560)
1 manakristály (#500) 1 mászókampó (#165) 1 megsemmisítő (#1540)
1 nagy bronzkulcs (#185) 4 ork csodaszer (#1228) 1 rézkulcs (#75)
2 sáfránykristály (#675) 1 sámán gyógykenőcs (#1139) 1 tüskecsapda (#242)
8 varázskő (#305) 1 vaskulcs (#183) 2 zárnyitó készlet (#39)
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
8 acélpengőke (#231) 13 álompor (#396) 5 aurach fog (#657)
1 bakkura bőr (#95) 4 bordacsont (#16) 8 csillezsályalevél (#1253)
2 csuklyavirág (#133) 2 darázsszárny (#652) 8 dorony tüdő (#212)
26 drótszőr (#37) 2 evaporőr háj (#105) 4 ezüstdarab (#326)
6 fabontó (#106) 1 fekete gyöngy (#99) 1 fémrúd (#104)
4 grákóbőr (#41) 2 gromak bőr (#268) 3 gyíkfű (#201)
2 gyöngymangó (#135) 1 hebrencs állkapocs (#130) 4 kaktusztüske (#114)
2 kavadu lebeny (#24) 156 madártoll (#112) 4 magszim bél (#103)
2 manifeszt.nyúlvány (#214) 3 mocsári penke (#148) 1 Morgan kristálya (#659)
1 nektoraf faggyú (#667) 4 óndarab (#85) 36 pirkit (#153)
2 púderkő (#119) 1 pular kristály (#239) 9 quwarg tojás (#360)
2 rákpáncél (#97) 5 rézdarab (#70) 1 rókafarok (#124)
14 sallank karom (#128) 2 sámán erszény (#650) 3 smirglilevél (#29)
28 sünmedve tüske (#14) 1 surranó kígyó bőr (#47) 11 szárnyas hernyó (#69)
1 szivárványszív (#1529) 1 szulfagor agyar (#677) 1 szulfin (#676)
13 szvó-ektoplazma (#151) 1 Tiume batyuja (#660) 1 trikornis szarv (#198)
2 vadász tatu bőr (#15) 1 vapár ág (#110) 4 varányszem (#30)
1 varkaudar csont (#1113) 20 vasérc (#152) 3 vízionár szem (#102)
6 xirnox szív (#213)

Összsúly: 89.02 kg Megterheltség: 125%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 11 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
4 aranypikkely (#415) 1 kaja (#2) 3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 dorony tüdő (#212) 1 éjkő (#2369) 1 ezüsttollú nyíl (#363)
2 pirkit (#153) 10 sünmedve tüske (#14) 3 szárnyas hernyó (#69)
3 szvó-ektoplazma (#151) 18 tüske (#22) 3 ugh méreg (#166)
2 vasérc (#152)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

79 80 81 82 83 84
10
11
12
13
14
15
16
(80,12) a 170. labirintus bejárata
(81,13) óriás skorpió (#72), autentikus vámpír (#154), láplidérc (#352)
(82,14) phua-kúp (#372), Fairlight oltár, művészi porolit (#720), tetemember (#123)
(83,11) Raia oltár
(83,12) sünmedve (#33), csontváz (#48), csontlepke (#746), Raia oltár, 42. jellempróba
(83,13) sünmedvék (#33), zombi (#49), szopógödör (#177), Tharr oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, művészi porolit (#720), 32. jellempróba
(83,14) Raia oltár, piromenyét (#99), csontváz (#48), szintszívó (#96)
(83,15) mély kút (#93), Elenios oltár, halálbokor (#2370, belőle készíthető: #2371), sóhajtó dorony (#112)

Üzenet küldése a karakternek