382. forduló, 384. forduló, Baloarg összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. szept. 1. 8h:33'
EZ A 522. JÁTÉKHETED, 383. FORDULÓD
523. játékheted kezdete: szept. 7.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3422
SZÁMLA : XXXX

BALOARG KALANDJAI


Egy alanori csataménen sebesen lovagló futárt pillantasz meg a távolban. Amikor közelebb ér, látod, hogy a Királyi Futárszolgálat egyenruháját viseli. Megállítja a hátasát előtted, majd egy pillanatig úgy tűnik, mintha a csatamén le akarna gázolni téged. Láthatóan feltüzelte a száguldás. A lovasa is érzi a veszélyt, gyorsan megnyugtatja hátasát, majd hozzád fordul:
- Üdvözlet! Szeretett királyunk, VI. Borax üzenetét hozom a királyság minden híres kalandozójának!
- Lehet, hogy híres vagyok, de biztosan nem vagyok a királyság kalandozója - gondolod magadban, de ezt nem közlöd a futárral.
- Aggasztó híreket kaptunk a királyság minden szegletéből. Megvadult szörnyek támadják meg a falvakat, uradalmakat. Sőt a városokat is veszélyeztetik! Katonáink hősies erőfeszítése elűzte ugyan őket, de nem lehet véletlen az, hogy olyan lények özönlik el a lakott vidékeket, akik eddig csak az elhagyatott, be nem népesített régiókban éltek. Elképzelhetőnek tartjuk, hogy valami hatalomra vágyó nemes, őrült varázsló, vagy más személy állhat a támadások mögött. Királyunk ezért arra kér minden szörnyvadász kalandozót, hogy járjanak utána ennek. Derítsék ki a szörnyek támadásának okait!
Mire átgondolnád, és elmondanád neki az aggályaidat a dologgal kapcsolatban, az megfordítja a hátasát.
- Bocsáss meg, de sietős a dolgom, sok kalandozót kell még felkeresnem. Kérlek, ne habozz, és tégy meg mindent annak érdekében, hogy megfékezzük a megvadult szörnyeket, és kiderítsük ki vagy mi áll az események hátterében! - azzal vágtába ugratja az alanori csatamént, és nemsokára már csak egy alig kivehető pont a távolban. (ld. enc.)
330 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [180,28] koordinátán.
A táborozás 7. napján összefutsz egy fekete, rövid hajú, szürke szemű kobudera férfival. Körszakálla és rövid bajsza van. Fekete a bőre. Tharr tanítványa. Egy angyalok gyűrűjét, egy balkezes gyűrűt, egy díszes tunikát, egy gólem talizmánt, egy Huddens alkarvédőjét, egy Huddens kesztyűjét, egy két kard szimbólumot, egy korinthai talizmánt, egy Krough fejdíszét, egy kyorg köpenyt, egy kyorg övcsatot, egy mind. topázát, egy ryuku futárcsizmát, egy ryuku nadrágot, egy saválló fülbevalót, egy teriadan karkötőt és egy zafír erőövet visel. Fegyverzetét egy őrjáratozó katona trófea, egy ősquwarg trófea és egy kisebb quwarg isten trófea teszi egyedivé. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: egy eltaposott quwarg. Jobb kezében egy Fókuszpengét, bal kezében egy agyartőrt tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Hátasa egy idomított quwarg harcos. Málhásállata egy sivatagi doareg. Tisztán érzed auráját: semleges, mint a Tiéd. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Susmakias. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. A tolvajszem működésbe lép! Néhány, a zsákban lapuló tárgy: esszenciakristály, etra hályog, ezüst gyűrű, ezüst nyaklánc, Fairlight szütyője, fehér morfplazma, fekete morfplazma, fenőkő. Azt mondja: " Remélem Te is kivetted részed a Quwarg irtásban!" Szóba kerül a mágiaemlélet. Kiderül, hogy mindketten jártasak vagytok a taumaturgia tudományában. Tudásod messze alkalmi tanítványodé felett áll, megválaszolod hát néhány technikai kérdését. Kéztartás, komponensek, hanglejtés... Aztán felbátorodva tartasz egy kiselőadást mágiatörténetből, és elégedetten nyugtázod társad érdeklődését. Tudásod észrevehetően gyarapodott. A vallásra, és azon belül a teológiára terelődik a szó. Nem vitás, hogy a tudásod messze alkalmi tanítványodé felett áll, így nem nehéz meggyőznöd őt, hogy alapjaiban hibásak a nézetei. Érvelésed idézetekkel, és bölcseletekkel támasztod alá, majd egy-két, a saját életutadból merített példával is megerősíted. Tudása észrevehetően gyarapodott.
A 29. napon újból összefutsz Susmakiasszal. Auráját érzékelve máris tudod, az ő jelleme is semleges. A tolvajszem működésbe lép! Néhány, a zsákban lapuló tárgy: umbatari karkötő, bíbor erőöv, díszes rézpajzs, orgyilkos tőr. Azt mondja: " Remélem Te is kivetted részed a Quwarg irtásban!" Szóba kerül a mágiaemlélet. Kiderül, hogy mindketten jártasak vagytok a taumaturgia tudományában. Tudásod messze alkalmi tanítványodé felett áll, megválaszolod hát néhány technikai kérdését. Kéztartás, komponensek, hanglejtés... Aztán felbátorodva tartasz egy kiselőadást mágiatörténetből, és elégedetten nyugtázod társad érdeklődését. Tudásod észrevehetően gyarapodott. A vallásra, és azon belül a teológiára terelődik a szó. Nem vitás, hogy a tudásod messze alkalmi tanítványodé felett áll, így nem nehéz meggyőznöd őt, hogy alapjaiban hibásak a nézetei. Érvelésed idézetekkel, és bölcseletekkel támasztod alá, majd egy-két, a saját életutadból merített példával is megerősíted. Egy meleg kézfogás, rövid hírcsere, aztán újból elváltok. A játékvezető átadott Neked 1 bronz morfmedált. A játékvezető levett tőled 1 bronz morfmedált. A játékvezető átadott Neked 1 arany morfmedált.
Az 50. napon újból találkozol Susmakiasszal. A tolvajszem működésbe lép! Néhány, a zsákban lapuló tárgy: szirén köpenye, szvó-ektoplazma, téfea-agy, tinta, titanitdukát. Azt mondja: " Remélem Te is kivetted részed a Quwarg irtásban!" Szóba kerül a mágiaemlélet. Kiderül, hogy mindketten jártasak vagytok a taumaturgia tudományában. Tudásod messze alkalmi tanítványodé felett áll, megválaszolod hát néhány technikai kérdését. Kéztartás, komponensek, hanglejtés... Aztán felbátorodva tartasz egy kiselőadást mágiatörténetből, és elégedetten nyugtázod társad érdeklődését. Tudásod észrevehetően gyarapodott. A vallásra, és azon belül a teológiára terelődik a szó. Nem vitás, hogy a tudásod messze alkalmi tanítványodé felett áll, így nem nehéz meggyőznöd őt, hogy alapjaiban hibásak a nézetei. Érvelésed idézetekkel, és bölcseletekkel támasztod alá, majd egy-két, a saját életutadból merített példával is megerősíted. Egy meleg kézfogás, rövid hírcsere, aztán újból elváltok.
A 298. napon összeakadsz egy szőke, hosszú hajú, kék szemű alakváltó nővel. Bőre babarózsaszín. Tharr eljövendő papja. Egy angyalok gyűrűjét, egy arany papi karkötőt, egy boszorkánykendőt, egy grifftoll kesztyűt, egy harci maszkot, egy két kard szimbólumot, egy klasszikus kitűzőt, egy lajstrom medált, egy nekrofun medált, egy örökkéval. rubinját, egy q. demoralizátort, egy ryuku futárcsizmát, egy ryuku hüvelykgyűrűt, egy ryuku karvédőt, egy ryuku nadrágot, egy ryuku vadászinget, egy szerencse gyűrűjét, egy Tharr Keresztjét, egy topáz erényövet, egy varkaudar szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Felszerelését egy ében hadúr trófea, egy varkaudar katona trófea és egy vark. kardtáncos trófea teszi egyedivé. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: földbe szúrt kard. Jobb kezében egy biami kvazárlándzsát, bal kezében egy sárkánytőrt tart. Holmiját egy bazaltelementál cipeli. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Cicella Mucenix. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. A tolvajszem működésbe lép! Néhány, a zsákban lapuló tárgy: megsemmisítő, mérgezett vasnyíl, moa antigrav, olló, óndarab, pirkit, pszi kő. Egyből látszik, hogy te vagy a nagyobb mestere a fegyverforgatásnak, ezért ő elismerően meghajol előtted.
A 330. napon összeakadsz Bartyos. Tharr áldozópapja. Egy angyalok gyűrűjét, egy arany morfmedált, egy Arsa potrohgyűrűjét, egy Blounther gyűrűjét, egy Bropxat vállvédőjét, egy életköves gyűrűt, egy értépő sarkantyút, egy gólem talizmánt, egy játékmesteri palástot, egy két kard szimbólumot, egy lidérckoronát, egy Luthius karkötőjét, egy mind. tűzopálját, egy moa harci nadrágot, egy natharion talizmánt, egy ogre övet, egy őselemek köpenyét, egy ősmágus fülbevalóját, egy regeneráló övet, egy rogalhal csuklópántot, egy Teremtő koronáját, egy Thargodan amulettet, egy tleikan kesztyűt, egy törpe bakancsot, egy trix amulettet, egy trix harci totemet, egy tűztagadót, egy varkaudar szimbólumot és egy vortex talizmánt visel. Ruházatát egy óriásmassza trófea, egy quwarg ölész trófea és egy triklem drakolder trófea ékesíti. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: egy véres csatabárdot nyalogató Troll. Jobb kezében egy véres csatabárdot, bal kezében egy mágikus hentesbárdot tart.
A tolvajszem működésbe lép! Néhány, a zsákban lapuló tárgy: negatív esszencia, nekrofun medál, nektoraf faggyú, nothar bogyó, nyu-shuriken. Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.
Táborozásod 330. napján Bartyos átadott neked 1 fejszét.
Táborozásod 330. napján Bartyos átadott neked 7 sáfrányport.
Táborozásod 330. napján Bartyos átadott neked 212 pirkitet.
Táborozásod 330. napján Bartyos átadott neked 2 ryuku evezőt.
Táborozásod 330. napján Bartyos átadott neked 10 bahrot bőrt.
Közös Tudatotok új képességet fejlesztett ki. (ld. enc.) Sok hasznos dolgot tanulsz a krónikából, így aztán hatékonyabban cselekszel (+25 tvp ). Az aranytermő erszény 65 aranyat termelt.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+328 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+546 varázspont.) Mentális erőd regenerálódik. (+56 pszi pont.) A poszogó möszék csámcsogva habzsolják pszi energiáidat. (-14 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+15 tudatpont.) Sajnos túl sok idő telt el legutóbbi lépésed óta, esetleges lottónyereményed elévült. Elpárolgott a fejedből a tudás, melyet a moa varázsdoboz kinyitásának különleges élményei ültettek oda. [A két forduló között 4 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]

* 1. KP: v 138 0 0 elmormolod a 138. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a széljárás varázslatot! Lépteid könnyűvé, légiessé válnak. [-35 varázspont.] Morgan szilánkja gyógyít (+2 életpont). Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 743.]

* 2. KP: p 71 0 0 használod a 71. pszi képességet
Mentális relaxációba kezdesz. Kívülről látod magadat, ahogy pszichéd körbefolyja testedet. Kisütöd a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 738.]

* 3. KP: v 224 0 0 elmormolod a 224. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. A földből energia áramlik testedbe. Sikerült elmondanod a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-35 varázspont.] Morgan szilánkja gyógyít (+2 életpont). Erőd TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 738.]

* 4. KP: hh 2306 1133 0 használod a 2306. tárgyat az 1133. tárgyat
Használod A Végzet kristályát. Sötéten kavargó aura kezd vibrálni körülötted. (+150 max. ÉP következő táborozásod végéig.) Erőd TF-elődött. [1 pontot használtál fel, van még 737.]
Kinyitod a moa varázsdobozt. Hirtelen feltárul előtted a moák hihetetlen bölcsességének egy parányi szeletje. (IQ-d a következő kör elejéig megnőtt 15-tel.) Megvilágosodtál! Egy raaba-főzet képe jelenik meg előtted, melyet az általad ismert összetevőkből már hiphop össze tudnál rakni. (ld. enc.) [21 pontot használtál fel, van még 716.]

* 5. KP: v 19 0 0 elmormolod a 19. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Elmondtad a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-35 varázspont.] Gyógyulsz (+2 életpont). Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 711.]

* 6. KP: v 1 20 0 elmormolod az 1. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. A földből energia áramlik testedbe. Megidézted a vámpirizáció varázslatot! Ellenfeled közelharcban elfüstölő életenergiájának egy részét fel tudod fogni. [-35 varázspont.] Morgan szilánkja gyógyít (+2 életpont). Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 706.]

* 7. KP: v 165 0 0 elmormolod a 165. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Létrehoztad az esszenciavédelem varázslatot! Esszenciavédelem vonja be tested. [-35 varázspont.] A szilánk működik (+2 életpont). Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 701.]

* 8. KP: v 24 0 0 elmormolod a 24. varázslatot
Kántálni kezdesz. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-35 varázspont.] Gyógyulsz (+2 életpont). Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 696.]

* 9. KP: vv 26 443 0 elmormolod a 26. varázslatot a 443. varázslatot
Hihetetlen sebességgel varázsolsz. A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-35 varázspont.] Morgan szilánkja gyógyít (+2 életpont). Erőd TF-elődött. [2 pontot használtál fel, van még 694.]
Fürgén varázsolsz! Érzed, ahogy a harci induló ritmusára mozdul minden izmod (+11 támadás). [-50 varázspont.] Gyógyulsz (+2 életpont). Erőd TF-elődött. [2 pontot használtál fel, van még 692.]

* 10. KP: vv 188 72 0 elmormolod a 188. varázslatot a 72. varázslatot
Gyorsvarázsolsz! Kékes fény vonja be bőröd. [-35 varázspont.] Morgan szilánkja gyógyít (+2 életpont). Erőd TF-elődött. [2 pontot használtál fel, van még 690.]
Fürgén varázsolsz! Agyad köré mentális pajzsot vonsz. [-9 pszi pont.] Erőd TF-elődött. [2 pontot használtál fel, van még 688.]

m 5 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délnyugatra
[179,29] Továbbra is síkságon vagy. Virágzó orchidea illatát hozza a szél. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy legyengült ryuku gólem közeledik. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

A lényt antimágikus aura védi, ezért nem is próbálsz rá varázsolni. Vas dobónyilat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 7 vas dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a ryuku gólem testét. (7 támadással 118 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Megmarkolva a Zinthurg pallost a másikra rohansz. Gyenge támadás volt - meg sem sikerült sebezned! Kyorg tőrrel nagy lendületekkel át- meg átszúrod a ryuku gólem bal oldalát. (8 támadással 189 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+38 életerő). A ryuku gólem újból meg újból lesújt rád. (2 támadástól 42 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +9 ÉP.) Ezt a támadást elhibáztad! Kyorg tőrrel nagy lendületekkel át- meg átszúrod a ryuku gólem fémes combját. (8 támadással 192 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+39 életerő). Nem sikerült a ryuku gólem ravasz és erős ütései közül mindet hárítanod. (2 támadástól 69 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +14 ÉP.) A ryuku gólem összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 7 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 4 567 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-35 varázspont.] Morgan szilánkja gyógyít (+2 életpont).
{Csatastatisztika; sebzés: 382, sebződés: 111, gyógyulás: 102, összesen: -9 ÉP}

Utad során felfedezel egy borkonyó cserjét. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy teljesen lerombolt oltárt.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 3 borkonyó bibét. Erőd TF-elődött.

(Továbbmész...) [178,30] Még mindig füves síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Egy színváltó pille libben el az orrod előtt, de mire utánafordulsz, már el is tűnt. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy xantusz-kaktuszt. A távolban egy gigászi csatajelenetet ábrázoló szoborcsoportot látsz. A részleteket is alaposan kiértékelve feltűnik a nagy kavarodás közepén egy apró alak. Ez nem más, mint egy bávatag golombár, amint Chara-din hordáit szecskázza apróra. A torz lények tömege sem bírja legyűrni, mert Ghalla hét valódi istene támogatja. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt oltárt. Egy elkínzott arcú gnóm közeledik feléd. Megszólít: - Testvér! Nincsen nálad véletlenül egy felesleges móri gyümölcs? Nagyon sürgős lenne! - Hogy segíthess rajta, egy móri gyümölcsre és 3 TVP-re van szükség (40. jellempróba).
(Vándorcirkusz:) Először egy maga elé mormogó atlétaruhás fickó halad el melletted, majd egy kölyökképű árnymanó kezében lufival.
- Közel a cirkusz - gondolod, és sietősebbre fogod lépteid, hogy hamarosan meg is pillanthasd a különös sátoregyüttest. A jegyszedő törpe azonnal kiszúr, és eléd siet. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Úgy gondolod, hogy a közeledő tyrannoszaurusz rex nem jelenthet komoly veszélyt. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Teli erőből vas dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 7 vas dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a tyrannoszaurusz rex oszlopos lábát. (7 támadással 234 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Zinthurg pallossal párszor kilyukasztod a tyrannoszaurusz rex testét. (4 támadással 273 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+55 életerő). Kyorg tőrrel meghorzsolod a tyrannoszaurusz rex testét. (1 támadással 51 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+11 életerő). A tyrannoszaurusz rex fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 75 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +15 ÉP.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 7 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 tyrex csontot. [tyrex csont ládikóba-> (183,31)-> 30 arany, -2 ÉP] 3 721 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-35 varázspont.] Gyógyulsz (+2 életpont).
{Csatastatisztika; sebzés: 558, sebződés: 77, gyógyulás: 83, összesen: +6 ÉP}


(Továbbmész...) [177,31] Ritkul a növényzet, és meredek kaptató áll előtted. Hegyvidéken vagy. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Hmm, csak egy orbitális mackósajt. Ettől nincs semmi félnivalód. Itt csata lesz.

Vas dobónyilat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 7 vas dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod az orbitális mackósajt testét. (7 támadással 145 életpontot sebezve.) A mackósajt kegyetlenkedik! Átszúrja egy bottal a fejét. A füléből zöldes folyadék ömlik, közben a mackósajt mosolyog. Röhögsz a szerencsétlen állaton, aki megszégyenülten áll előtted. A mackósajt két pislantás után melletted terem, könnyedén felemel, és az ég felé hajít! A dobást azonban szaltóvá változtatod, és talpon érsz vissza a megdöbbent állat elé. Meglengetve a Zinthurg pallost ellenfeledre rontasz. Zinthurg pallossal kegyetlenül összevagdalod az orbitális mackósajt egyik lábát. (3 támadással 200 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+41 életerő). Kyorg tőrrel megérinted az orbitális mackósajt idétlen testét. (1 támadással 28 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+6 életerő). Az orbitális mackósajt jobb combodat és térdedet célozta a nyelvével, és méghozzá milyen hatékonyan! (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +2 ÉP.) Az ocsmány teremtmény huhog! 50 életpontot vesztettél. Az orbitális mackósajt még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 7 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 4 082 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-35 varázspont.] A szilánk működik (+2 életpont).
{Csatastatisztika; sebzés: 373, sebződés: 59, gyógyulás: 51, összesen: -8 ÉP}

Találsz egy teljesen lerombolt oltárt. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy vaskohót.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 53 vas dobónyilat. Erőd TF-elődött. (+1 erő.) [525 pontot használtál fel, van még 163.]

kt 1241 40 elkészíted az 1241. tárgyat (40 darabot)
Sajnos nincs nálad pirkit, pedig elengedhetetlenül szükséges lenne ahhoz, hogy vaspántot készíthess/gyűjthess.
[0 pontot használtál fel, van még 163.]

m 3 mozogsz délkeletre
[178,32] Sűrű erdő váltja fel a hegyvidéki terepet. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy óriás liánt. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Ráismersz a lényre. Egy erdei rém. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Ellenfeled varázstudó! Elmond magára egy agytaposás varázslatot. Üdvözlésképpen egy villámcsapás varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. 28 életpontot vesztettél. Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy sivatagi vihar varázslat. 90 életpontot vesztettél. A szörny sugárzása sejtjeidet roncsolja. (-4 életerő.) A dolgot még 5 aranyad bánja. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Oopssz, ez mellément! Kyorg tőrrel többször eltalálod az erdei rém testét. (8 támadással 393 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+79 életerő). Mélyen koncentrálva, ellenfeled megidéz egy sivatagi vihar varázslatot, majd rád küldi. 90 életpontot vesztettél. Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: tűzgolyó varázslatot lő rád. (A(z) tűztagadó védett meg.) A lény szörnyű sugárzása káros az egészségedre! (-4 életerő.) Ezenkívül elkorrodált 11 aranyad. Majdnem találtál. De csak MAJDNEM. Kyorg tőrrel megdöfködöd az erdei rém bütykös gömbtestét. (8 támadással 411 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+83 életerő). Mélyen koncentrálva, ellenfeled megidéz egy jégoszlop varázslatot, majd rád küldi. 42 életpontot vesztettél. (-13 védekezés.) Távolról ősvillám varázslatot lő rád a másik. 63 életpontot vesztettél. A lény szörnyű sugárzása káros az egészségedre! (-3 életerő.) A dolgot még 13 aranyad bánja. Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-35 varázspont.] A szilánk működik (+2 életpont).
{Csatastatisztika; sebzés: 804, sebződés: 324, gyógyulás: 164, összesen: -160 ÉP}

Leszüretelsz egy bozótra való mákvirágot (most már csak egy kis tészta kéne...). (+1 kaja.) [7 pontot használtál fel, van még 156.]

kt 209 30 elkészíted a 209. tárgyat (30 darabot)
Sajnos csak 14 szuperkötél készítéséhez/gyűjtéséhez van elegendő pontod. Begyűjtöttél 14 szuperkötelet. Erőd TF-elődött. [152 pontot használtál fel, van még 4.]

ek 40 20 t. energia kisütése: 40 20
60 varázspont felhasználásával előállítasz 5 TU-t. Összesűríted a tárolt tudati energiáidat, és formálni kezded. Előállítottál 100 TVP-t. [-20 TU.] [0 pontot használtál fel, van még 104.]

v 198 247 28 elmormolod a 198. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Létrehoztad a tiltott teleport varázslatot! Vuuush, elteleportálsz!

A TELEPORTÁLÁS PILLANATA ELŐTTI TÉRKÉPED

176 177 178 179 180 181
27
28
29
30
31
32
33
(177,31) orbitális mackósajt (#229), oltár, vaskohó (#155)
(178,30) xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), művészi porolit (#720), oltár, 40. jellempróba, tyrannoszaurusz rex (#160)
(178,32) óriás lián (#208, belőle készíthető: #209), erdei rém (#399)
(179,29) ryuku gólem (#394), borkonyó cserje (#311, belőle készíthető: #312), oltár

[247,28] Az erdőt síkság váltja fel. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Észreveszel egy ősi rúnatornyot. (ld. enc.) Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Tharr hívei emelték. Egy kapkodó, fűben kotorászó ember nőre leszel figyelmes. Kérdésedre könnyes szemmel válaszolja, hogy családja megbetegedett és ő most gyógyfüveket próbál nekik keresni, bár még sohasem csinált ilyet. Ha segíteni akarsz a lányon és családján itt az alkalom, 25 TVP-ért (46. jellempróba). Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy nekrofunt.
(Feltételes mászás:) Egy kis muzsikálás, és máris kényelmes út vezet a rejtélyes helyre! Eltelik egy-két óra, amíg sikerül feljutnod a piramis tetejére (vagy aljára???). Remegő térdekkel, de izgatottan nézel körül. Az ősi rúnatorony teteje teljesen sima, csupán itt-ott látszik a talajon néhány nagyobb repedés. Ijedten felkiáltasz, amikor beszakad alattad a rúnatorony teteje. Pár méter zuhanás után egy terembe esel, ahol már vár rád valami! Egy szellemdarázs! (ld. enc.)

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, vas dobónyilat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 7 vas dobónyíl. Alaposan megsorozod a szellemdarázs áttetsző fullánkját. (7 támadással 231 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! A szörny - épp hogy csak egy hangyafuttatónyira - összevonja szemöldökét. Kacagsz a lényen - csak nem valami speciális támadást próbált alkalmazni? Hát, alaposan felsült. Megmarkolva a Zinthurg pallost a másikra rohansz. Zinthurg pallossal megvagdalod a szellemdarázs áttetsző fullánkját. (4 támadással 229 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+46 életerő). Kyorg tőrrel megdöfködöd a szellemdarázs szellemtestét. (8 támadással 360 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+73 életerő). A szellemdarázs a fejedet csépeli farkincájával. (2 támadástól 367 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +74 ÉP.) Reménykedsz, hogy a csípéssel nem került méreg a szervezetedbe. Ellenfeled regenerálódik! Zinthurg pallossal mély sebeket nyitva megvagdosod a szellemdarázs testét. (3 támadással 166 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+34 életerő). Kyorg tőrrel megdöfködöd a szellemdarázs bal oldalát. (8 támadással 391 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+79 életerő). A szellemdarázs hosszú farkával rávág a bokádra és a térdedre. (2 támadástól 278 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +56 ÉP.) Reménykedsz, hogy a csípéssel nem került méreg a szervezetedbe. Ellenfeled regenerálódik! Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 6 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-35 varázspont.] Gyógyulsz (+2 életpont). (Varázsolsz:) Gyorsan semlegesíted a mérget. Elmúlt a méregsemlegesítés hatása.
{Csatastatisztika; sebzés: 1147, sebződés: 645, gyógyulás: 364, összesen: -281 ÉP}

Egy pillanat alatt felismered, hogy a szörny túl erős, úgyhogy rémült menekülésbe fogsz, és felmászol a leomlott oldalfalon. Ahogyan érkeztél, úgy távozol. Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő.

[-100 varázspont.] A szilánk működik (+2 életpont). Erőd TF-elődött. [55 pontot használtál fel, van még 49.]

vd 10 m 10
Tapasztalt szörnyvadász vagy, így pontosan tudod, merre találhatsz a környéken megvadult szörnyeket. Egyelőre nincs időd gondolkozni a szörnyek megvadulásának okán, mert máris rábukkantál egy ellenfélre, ami egy vastagbőrű mutak. (ld. enc.)

Teli erőből vas dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 7 vas dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a vastagbőrű mutak testét. (7 támadással 208 életpontot sebezve.) Megmarkolva a Zinthurg pallost ellenfeledre ugrasz. Zinthurg pallossal mély sebeket nyitva megvagdosod a vastagbőrű mutak fejét. (4 támadással 222 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+45 életerő). Kyorg tőrrel megdöfködöd a vastagbőrű mutak oszlopos lábát. (8 támadással 355 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+72 életerő). Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (4 támadástól 192 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +39 ÉP.) A lény összetapos! 107 életpontot vesztettél. Sikeres döféseket ejt testeden a vastagbőrű mutak. (2 támadástól 77 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +16 ÉP.) Zinthurg pallossal mély sebeket nyitva megvagdosod a vastagbőrű mutak vastag bőrét. (4 támadással 227 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+46 életerő). Kyorg tőrrel megdöfködöd a vastagbőrű mutak vastag bőrét. (8 támadással 317 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+64 életerő). A vastagbőrű mutak szinte eltipor támadásaival! (4 támadástól 197 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +40 ÉP.) Összetipor lábával. 86 életpontot vesztettél. Néhány döfést ejt rajtad a vastagbőrű mutak agyarával. (2 támadástól 96 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +20 ÉP.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 7 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-35 varázspont.] Gyógyulsz (+2 életpont).
{Csatastatisztika; sebzés: 1329, sebződés: 755, gyógyulás: 344, összesen: -411 ÉP}

Szerencsére sikerült lelépned a megvadult szörnyek elől. Legközelebb óvatosabb leszel! (-5% erősödés a szörnyvadászat szörnyeire.) [9 pontot használtál fel, van még 40.]

m 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre
[248,29] A síkságot sűrű erdő váltja fel. Gyanús mozgást látsz a fák között. Csak egy púpos zsokarg. Megvető mosollyal várod a találkozást. (ld. enc.) No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Potenciális célpontod gyorsan felrak egy láthatatlan védekező mágiát. Üdvözlésképpen egy izomernyesztés varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. Semmi eredménye! Durranás, és máris bűzfelhővel vagy körülvéve! Leküzdöd a feltörő rosszullétet. Elszántan a másikra ugrasz. Zinthurg pallossal mély sebeket nyitva megvagdosod a púpos zsokarg jobb lábát. (4 támadással 270 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+55 életerő). Kyorg tőrrel tökéletesen perforálod a púpos zsokarg testét. (8 támadással 398 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+80 életerő). A púpos zsokarg mancsával csapásokat mér karjaidra. (2 támadástól 130 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +26 ÉP.) Agyarával a púpos zsokarg a combodat és az oldaladat döfködi. (2 támadástól 68 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +14 ÉP.) Zinthurg pallossal megvagdalod a púpos zsokarg bal lábát. (4 támadással 268 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+54 életerő). Kyorg tőrrel megkarcolod a púpos zsokarg nyakát. (1 támadással 43 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+9 életerő). A púpos zsokarg Neked esik, és mancsaival püfölni kezd. (2 támadástól 133 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +27 ÉP.) Mellkasodba bök a púpos zsokarg néhányszor agyarával! (2 támadástól 103 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +21 ÉP.) A púpos zsokarg összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Átkutatod a tetemet. Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: 1 áldott kő. 8 076 tapasztalati pontot, és 1 fejlesztési pontot kaptál. (ld. enc.) Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-35 varázspont.] Gyógyulsz (+2 életpont).
{Csatastatisztika; sebzés: 979, sebződés: 434, gyógyulás: 288, összesen: -146 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a teljes gyógyulás varázslatot! [-5 TVP] Sebeid gyógyulnak (+884 életerő). [-50 varázspont.] Gyógyulsz (+2 életpont). Erőd TF-elődött.

(Továbbmész...) [249,30] Vége az erdőnek. Hegyvidéken vagy. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy mennydörgő titán került az utadba. (ld. enc.) Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Egy ősvillám varázslatot dob rád a másik. 37 életpontot vesztettél. Teli erőből vas dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 7 vas dobónyíl. Alaposan megsorozod a mennydörgő titán bal lábát. (7 támadással 305 életpontot sebezve.) Megmarkolva a Zinthurg pallost ellenfeledre támadsz. Zinthurg pallossal mély sebeket nyitva megvagdosod a mennydörgő titán bal lábát. (4 támadással 358 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+72 életerő). Kyorg tőrrel megdöfködöd a mennydörgő titán talpát. (8 támadással 491 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+99 életerő). A mennydörgő titán koncentrál, majd egy emberfeletti sebességgel végrehajtott ütéssel sújt le. Hátrarepülsz! (1 támadástól 392 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +79 ÉP.) Összetipor lábával. 99 életpontot vesztettél. Zinthurg pallossal néhányszor megcsapod a mennydörgő titán talpát. (4 támadással 359 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+72 életerő). Kyorg tőrrel megdöfködöd a mennydörgő titán talpát. (8 támadással 502 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+101 életerő). A másik az Erő Öklét alkalmazza. Egy pillanatra elkábulsz, ahogy a borzalmas ütés fejbe talál. (1 támadástól 449 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +90 ÉP.) A lény összetapos! 97 életpontot vesztettél. A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 7 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-35 varázspont.] Morgan szilánkja gyógyít (+2 életpont).
{Csatastatisztika; sebzés: 2015, sebződés: 1074, gyógyulás: 515, összesen: -559 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Sheran hívei emelték. Különleges érzékeid megállítanak: a közelben fém (vasérc) kell, hogy legyen!
(Feltételes ásás:) Leásol elég mélyre. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 2 vasércet! Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Leszüreteled egy gallopbokor érett bogyóit. Állítólag ehető. (+1 kaja.) [27 pontot használtál fel, van még 13.]

vd 10 m 10
Kincsekre vágysz, így ideje némi szörnyvadászatnak! Szerencsére van elég rutinod benne, így nem okoz nehézséget, hogy találj néhány ellenfelet! Közülük az első egy táncoló ogre (ld. enc.)

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, vas dobónyilat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 7 vas dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a táncoló ogre szőrös lábát. (7 támadással 233 életpontot sebezve.) Az óriás felemel egy nagyobb sziklát, majd feléd dobja. Eltalált téged. (138 életpontot vesztettél.) Megmarkolva a Zinthurg pallost ellenfeledre rohansz. Zinthurg pallossal néhányszor megcsapod a táncoló ogre nyakát. (4 támadással 277 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+56 életerő). Kyorg tőrrel megdöfködöd a táncoló ogre bal lábát. (8 támadással 403 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+81 életerő). A táncoló ogre kemény csapásokat osztogatva kényszerít védekezésre. (2 támadástól 219 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +44 ÉP.) Ellenfeled regenerálódik! Zinthurg pallossal mély sebeket nyitva megvagdosod a táncoló ogre szőrös lábát. (4 támadással 228 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+46 életerő). Kyorg tőrrel többször eltalálod a táncoló ogre ragyás pofáját. (8 támadással 377 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+76 életerő). Nem sikerült a táncoló ogre ravasz és erős ütései közül mindet hárítanod. (2 támadástól 265 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +53 ÉP.) Ellenfeled regenerálódik! Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 7 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-35 varázspont.] A szilánk működik (+2 életpont).
{Csatastatisztika; sebzés: 1518, sebződés: 622, gyógyulás: 358, összesen: -264 ÉP}

Szerencsére sikerült lelépned a megvadult szörnyek elől. Legközelebb óvatosabb leszel! (-5% erősödés a szörnyvadászat szörnyeire.) [9 pontot használtál fel, van még 4.]

m 3 2 2 mozogsz délkeletre, keletre, keletre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

vd 10 m 10
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

m 3 2 2 mozogsz délkeletre, keletre, keletre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

vd 10 m 10
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

* 1. BP: h 2107 0 0 használod a 2107. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [5 pontot használtál fel, van még -1.]

* 2. BP: h 1167 1 0 használod az 1167. tárgyat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még -1.]

* 3. BP: ef 2 0 0 energia fejlesztése 2
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még -1.]

* 4. BP: p 73 0 0 használod a 73. pszi képességet
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még -1.]

* 5. BP: h 238 40 0 használod a 238. tárgyat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még -1.]

* 6. BP: tf 1 40 0 fejleszted az 1. tulajdonságodat -1 pontért
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.

* 7. BP: v 14 0 0 elmormolod a 14. varázslatot
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még -1.]
Az aranypikkelyek szaporodnak. Micsoda öröm! [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 25, 24, 17.
Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. A kavicselementál megeteti hatalmas társát. Mára elég volt a kalandozásból. Rutinos öreg rókaként találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.) Elmúlt a széljárás hatása. Elmúlt a munka gyümölcse hatása. Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben -1 pontod maradt, ebből a következő körre -1 pontot vihetsz át. Kapsz még 524 pontot. A következő körben tehát 523 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


SZÖRNYVADÁSZAT
A szörnyvadászat (VD) parancsot a hozzá kapcsolódó esemény alatt használhatod. Amikor az esemény nem aktív, akkor a VD parancsnak nincs hatása. A VD (csaták száma) parancsot egy fordulóban háromszor használhatod, de nem adhatod ki olyan tereptípuson, amilyenen az előző két alkalommal használtad (kivéve a létsíkokon). A parancs hatására levadászol az adott mezőn annyi szörnyet, amennyi a parancs első paraméterében megadsz, de min. kettőt, maximum 10-et. Olyan szörnyekkel csatázol így, amikkel az adott területen az adott tereptípuson normális mozgás hatására is találkoznál. A szörnyek nem dobnak kincset vagy komponenst, amit normál esetben dobnának, de beleszámolódnak minden esetleges isteni küldetésbe. Neves szörnnyel nem találkozhatsz így. A csaták között gyógyíthatsz magadon, és minden második legyőzött szörny után találsz kincset a Szörnyvadászat esemény kincslistájából. Ha megölted az összes szörnyet, azaz annyit, amennyit paraméterként megadtál, akkor a következő VD parancsra jövő szörnyek 5%-kal erősebbek lesznek. Ha nem sikerül egy VD parancsnál minden szörnyet legyőznöd, akkor a következő VD parancsra 5%-kal gyengébb szörnyek jönnek majd. (A szörnyek nem csökkenhetnek az alaperősségük alá, azaz az erősítés % nem lehet negatív érték.) A parancs kiadásának TVP költsége területfüggő: nyugaton 5 TVP, keleten 7 TVP, Sötét Földén és az ősi birodalmakban 9 TVP, a Ryuku szigeteken 11 TVP, a Kiégett Földeken 13 TVP, míg a létsíkokon 15 TVP. A Szörnyvadászat eseményben - hasonlóan a korábbi eseményekhez - van egy számláló, ha ezt a számlálót eléri a karakter az eseményben megölt szörnyek számával, akkor a VD parancs hatására nem jön újabb szörny. (Az VD parancsot csak azok kapják meg, akik elérték a 20. fordulójukat.)

MAKRÓBŐVÍTÉS I. (568. TUDATI KÉPESSÉG)
Tökéletesíted azt a fura elmeállapotot, melynek segítségével tudattársaid mindig jelen vannak az elmédben. Ezentúl a segítségükkel az automatikus, odafigyelést nem kívánó cselekvéseknél ők irányítják a testedet, míg te már a következő teendőidet tervezed. (Mindennek a gyakorlati haszna az, hogy mostantól makróidban a maximális parancshelyek száma 10-ről 12-re nő.)

SZENT JOGAR (150. TÁRGY)
A szent jogar egy döbbenetes erejű varázstárgy, amelyet csakis jó jellemű karakterek használhatnak. A jogart megmarkolva, a benne lapuló tiszta energiára koncentrálva és a testhez érintve minden sebet begyógyít (azaz életerőd maximális lesz). Ezután a jogar eltűnik. Használatához a H 150 parancsot kell kiadnod, 1 pontért. Nem használod el jogart akkor, ha nem hiányzik legalább 50 ÉP-d. Ha akarod, meg adhatsz a használatnál egy 2. paramétert. Ebben az esetben a jogart akkor használod el, ha legalább ennyi életpontod hiányzik, mint amennyit a 2. paraméterben megadtál.

ARANY MORFMEDÁL (2499. TÁRGY)
Az arany morfmedált azok kapták jutalmul, akik a legtöbbet tettek a morfok Végzet vermébe történő visszazárása érdekében. Ez a ruhára kitűzhető medál mágikus erővel bír. Viselőjének felbuzdítja a harci szellemét (+4 támadás), és látványa demoralizálja az ellenfelet (-4 szerencse a varázslataid ellen). Természetesen egy ilyen kitüntetést sosem adnál át másnak.

BAHROT BŐR (938. TÁRGY)
A dübörgő bahrotok bőrét egy éles szerszámmal lenyúzva a vadásztatu bőrnél pont százszor ellenállóbb anyaghoz juthatsz. Bár kérges és vastag felülete miatt nehéz lenne megmunkálni, de azért lehet, hogy érdemes megpróbálkozni vele.

RYUKU EVEZŐ (1152. TÁRGY)
A mélytenger szörnyei tettek róla, hogy semmi ne maradjon érintetlen az elsüllyedt ryuku hajón. A roncs milliónyi darabja között azonban találsz egy épségben maradt evezőt. Már első pillanatban szemet szúr, hogy ugyanabból az anyagból készítették, mint a ryuku páncéldarabokat. Talán ennek köszönhette a tárgy, hogy túlélte a hajó elsüllyedése óta eltelt hosszú időt. Alaposabban megvizslatva, elképedsz azon, milyen is valójában. Szinte hihetetlen, hogy ez a tömzsi szerszám valaha bármilyen evezésre jó lett volna. Persze miután semmit nem konyítasz a hajózáshoz, akár ez lehetett a leghasznosabb tárgy azon a hajón. Sebaj, talán az első megépített bárkádnál felhasználhatod, amin végre elhagyhatod ezt az átkozott kontinenst. Ha pedig kiderül, hogy mégsem lesz jó semmilyen vízi jármű készítéséhez sem, egyszerűen csak elhagyod valahol, mint ahogy a Túlélők Földjén a kacatokat szokás. (Ha netán az az abszurd ötleted támad, hogy a ryuku evezőt a harcban használnád, a tárgy egy 2D10+2 sebzésű ütőfegyvernek számítana, melynek forgatásakor -6 védekezést és -6 támadást kapsz.)

RAABA-FŐZET (937. TÁRGY)
Végy 2 db raaba-gumót, öntsd le 6 csepp vízzel, hagyd állni egy rövid ideig, majd a varázsital-főzés varázslatot elmormolva áldozz fel egy bahrot bőrt komponensként. Ha az így készült raaba-főzetet a H 937 paranccsal elfogyasztod, bőröd mintha cseppet megvastagodna, ennek eredményeképpen az adott körödben ellenfeleid ütésenként 5-tel kevesebbet fognak rajtad sebezni. Sajnos két főzet elfogyasztása nem fog ennél több örömet okozni. A főzet elkészítéséhez rendkívül türelmesnek kell lenned: ami a játék nyelvén 10 TVP-nyi időt jelent.

ŐSI RÚNATORONY (852. TEREPTÁRGY)
Már messziről észreveszed a magasztos külsejű építményt, és elkönyveled magadban, ez valami Ghallán kívüli civilizáció alkotása lehet. A csúcsára fordított piramist mintázó torony apró kockakövekből áll, megmászása szinte lehetetlen feladatnak tűnik. A merész formái miatt a rúnatorony teteje bárhonnan is nézed, takarásban marad, így nem tudhatod, mire lelnél, ha sikerülne megmászni a falakat. Ha nem sikerül legyűrni a kíváncsiságodat, a megfelelő mászószerszámmal és legalább 20-as mászás szakértelemmel rendelkezel, megpróbálkozhatsz felkapaszkodni, a H <mászóeszköz> paranccsal. Ez a tevékenység 45 TVP-be kerül.

SZELLEMDARÁZS (481. SZÖRNY)
Ez az "apró" rovar (pont akkora, mint az acéldarázs: kétarasznyi), minden kellemetlen tulajdonságát átmenekítette az élő világból. Testének hátsó részén hosszú, áttetsző, de méregtől csillogó fullánk ékeskedik, melyet akár a páncélruha legkisebb résén is át tud bökni. Nem tudni milyen mágikus tevékenység vezetett oda, hogy ennek a szerencsétlen állatnak a lelke örök életre kényszerült, de sejthető, hogy az ősi háborúk idején történhetett valami. Talán említeni sem kell - az élőholt teremtmény elpusztítása, apró mérete ellenére, igen sok erőfeszítést igényel. A szellemdarázs testén csupán mágikus fegyverrel tudsz sebezni.

VASTAGBŐRŰ MUTAK (442. SZÖRNY)
Ezek a vaskos, négylábú, ormányukat lóbáló teremtmények jobbára ártalmatlannak tűnnek, ha megpillantod őket a távolban, a síkságon barangolni. De amikor éjszaka, a dühöngő viharban eléd toppan a sárgán izzó szemű mutak, és agyon akar tiporni, akkor jobban tele lesz a nadrágod, mintha egy Sötét Herceg ütött volna rajtad! A tomboló mutakok még egy veterán kalandozó számára is komoly veszélyt jelentenek. Vastag bőrükben ütőfegyverrel nem sok kárt tudsz okozni, és a mágikus támadások is jobbára lepattannak róluk.

PÚPOS ZSOKARG (451. SZÖRNY)
Ez a felegyenesedve járó, hegyes fogú, medve méretű ragadozó talán képes rettegésben tartani a békés növényevőket, de bizony, ha az egykori Esthar császárság területén élő szörnyeket tekintjük, a tápláléklánc legalján áll. Ezért aztán amikor épp nem rágcsálókra vagy őzekre vadászik, rettegve bujkál barlangjában, és várja, hogy kiszagolja és felfalja egy esthari vérszopó vagy egy csapat pengekarú nitmák. Szerencsétlent még csökevényes mágikus képességei sem tudják megvédeni...

FEJLESZTÉSI PONTOK
Az Esthar császárság és szomszédos birodalmak teremtményei veszélyesebbek minden eddiginél, amivel eddig találkozhattál (persze, az éjfattyakat kivéve). Természetesen, ez az új kihívás új tapasztalatot is jelent, amelyet csak részben fejez ki a csatáért kapott tapasztalati pont. Minden egyes ilyen legyőzött lényért egy ún. fejlesztési pontot kapsz. A fejlesztési pontokból különböző képességeidet fejlesztheted, ahányszor 100 fejlesztési pontot összegyűjtesz, választhatsz az alábbiak közül:
1. sebzés: minden lőfegyverrel és közelharcban leadott támadásra kapsz +1 sebzést szörnyek ellen.
2. támadás: szörnyek ellen kapsz +1 támadást, ami nem csak találati esélyedet, de effektíve sebzésedet is növeli bizonyos mértékben.
3. védekezés: szörnyekkel szemben kapsz +2 védekezést, ami a találati esélyüket és effektíve sebzésüket csökkenti.
4. max. életpont: maximális lehetséges életpontod megnő 10-zel.
5. varázslat sebzés: minden alkalommal, amikor varázslattal sebzel, a varázslat alapsebzése +10% lesz, de legfeljebb +15 sebzés. Ez a harc közben, fegyveredből kilőtt varázslatra is vonatkozik. A sebzést mentődobás és egyéb hatások még csökkenthetik.
6. regeneráció: ahányszor egy szörny megsebez téged, 4-gyel kevesebb sebzést okoz, támadás típusonként egyszer érvényesül ez a bónusz.
7. tulajdonságpont: kapsz egy tulajdonságpontot, amelyet a TNO parancsnál használhatsz fel.
8. képességpont: kapsz egy képességpontot, amelyet a KNO parancsnál használhatsz fel.
9. gyors fejlődés: Legmagasabb fegyver szakértelmed kivételével az összes többi közelharc fegyver szakértelmed gyorsabban fejlődik (kb. 5%-kal)
10. vp regeneráció: minden parancsod végén vp-t regenerálsz, az előző parancs óta elköltött TVP és a vp regeneráció szintjének arányában. Ez a [... pontot használtál fel..] boxban jelenik meg, és az ott kiírt TVP-re kapod meg.
11. kincskeresés: kapsz +1% esélyt, hogy egy szörnynél olyan mágikus kincset találsz, amely annál a lénynél csak bizonyos eséllyel fordul elő.
12. halhatatlanság: +1% halhatatlanságot kapsz. Minden kalandozó vágya, hogy halhatatlanná váljon... Ez fontosabb annál, mint hogy némi csip-csup bónuszt kapjon a sebzésére vagy a támadására!
A fenti lista a későbbiekben bővülhet. Fontos, hogy egy fejlesztésre legfeljebb 5 pontot költhetsz. Ha legalább 7 féle képességre költöttél egyenként legalább 3 pontot, akkor az egy fejlesztésre költhető pontszám maximum 10.
A fejlesztéshez az FNO <képesség> <mennyiség> parancsot kell kiadnod, ahol <képesség> a fenti listából egy sorszám, mennyiség pedig hogy hányszor 100 fejlesztési pontot akarsz elkölteni rá.
Példa: FNO 4 2 parancs hatására 200 fejlesztési pont árán max. ép-d megnő 20-szal.
Megjegyzés: bár előfordulhat, hogy egy esthari szörny kevesebb TP-t ér, mint egy Sötét Földes (hiszen itt a TP egy részét fejlesztési pontban kapod), azért a trófeát le fogod cserélni, hiszen ez egyértelműen erősebb lény.

MENNYDÖRGŐ TITÁN (444. SZÖRNY)
Azt gondolod, hogy az óriások nagyok? Hatalmasak? Hogy úgy mondjuk, döbbenetesen óriásira nőttek? Nos, egy titán mellett még a legvadabb viharóriás is eltörpül. A hegyek megremegnek, egy hegycsúcs megmozdul, életre kel - ilyenkor nyújtózkodik ki egy titán. A titánok legyőzése óriási méretük ellenére nem lehetetlen, hiszen a titán egy hozzád hasonló apró hangyát valószínűleg el sem tud találni, a te részedről tehát csak kitartás szükségeltetik, meg persze szerencse, hogy véletlenül rád ne lépjen az óriási teremtmény.

TÁNCOLÓ OGRE (435. SZÖRNY)
Ezeket az ocsmány képű, buta óriásfattyakat nem tréfából hívják "táncolónak". Ha náluk gyengébb teremtménnyel találkoznak, és azt elpusztítják, gyermekded tánccal ünneplik a gyilkolás felett érzett örömüket. Az ogrék ősi faj - már az Esthar császárság idején vadászták és irtották őket kegyetlenségük miatt, mégsem sikerült megsemmisíteni őket. Ütőfegyverrel nem mész ellenük semmire, hiszen a felnőttkort csak azok az egyedek élik meg, akik túlélik, hogy a hegyi óriások pofozózsáknak használják őket.

KARAKTERLAP

Baloarg, egy hosszú ősz hajú, szürke szemű ember férfi vagy. Bőröd gránitszürke. Tharr eljövendő papja vagy. Papi hited: 313. A Földelem Urai (#9154) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 383. fordulód.

Erő: 62 (91) Szint: 49 Merészség: 5/5 Magasság: 167 cm
IQ: 60 (90) Támadás: 82 (86) Agresszió: 3 Testsúly: 80 kg
Ügyesség: 58 (77) Védekezés: 100 (109) Menekülés: 30 % Életkor: 30/33 év
Egészség: 60 (78) Életpont: 1374/616 Jellem: semleges (-2) Tul. pont: 4
Szerencse: 68 (89) Varázspont: 3045/183 Pénz: 36284 arany Kép. pont: 40
Tudatpont: 90/0 Pszi pont: 248/784 Halhatatlanság: 8 % EFejl: 8
Eddig összesen 5996 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 20 446 TP-t kaptál. Jelenleg 18 104 706 TP-d van. A következő szinthez még 1 895 294 TP szükséges. Trófeáid: rubin sárkány, triklem drakolder, Friedurgonoma. A 330. fordulódban 2903 arany került a bankszámládra. 3910 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 1 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 12/48 ökölvívás: 7/0 szúrófegyverek: 46/85 (+2%)
vágófegyverek: *19/100 ütőfegyverek: 22/8 lőfegyverek: 24/19
dobófegyverek: 36/73

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -9.); vas dobónyíl (#189) (10 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
249,30 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 425
Kedvenc táborhely: 0,0
Legfeljebb 100 TU-t válthatsz TVP-re.

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 83 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 31/92 2. nyomkövetés: 63/74 3. mászás: 27/97 (+10%)
4. csapdakészítés: 41/82 (+10%) 5. csapdaészlelés: 25/13 6. gyógyítás: 43/98
7. titkosírás: 3/48 8. felderítés: 33/91 9. szörnyidomítás: 14/47
10. teológia: 117/97 (+34%) 11. taumaturgia: 133/29 (+14%) 12. szerencsejáték: 8/66
13. versengés: 28/65 14. harcművészetek: 4/7 15. zene: 111/72
16. szörnyismeret: 21/47 17. pszi: 29/27 (+2%) 18. zárnyitás: 1/94
19. vadászat: 5/55 20. vitalitás: 2/3 21. bányászat: 44/21 (+4%)
22. testépítés: 23/13 23. úszás: 5/32 24. főzés: 27/13
25. csapatmunka: 1/36

FEJLESZTÉSI PONTOK
Felhasználatlan fejlesztési pont: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 36 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
totem 40% életpont alatt (teljes gyógyulás (#133))
gyógyítasz 35% életerő alatt 30 TVP-ért
ásol max. 80 TVP-ért
készítesz csillezsályalevelet (#1253) (max. 9999 darabot, csak egyszer), borkonyó bibét (#312) (max. 9999 darabot, csak egyszer), vas dobónyilat (#189) (max. 9999 darabot, csak egyszer), lótuszvirágot (#447) (max. 9999 darabot, csak egyszer), kazmár gyökeret (#205) (max. 9999 darabot, csak egyszer), kaktuszbogyót (#429) (max. 5 darabot, csak egyszer), csuklyavirágot (#133) (max. 10 darabot ), csillagbotot (#929) (max. 1 darabot, csak egyszer), pézsmatökmagot (#934) (max. 1 darabot, csak egyszer), ében tobozt (#578) (max. 10 darabot ), fokhagymát (#403) (max. 9999 darabot, csak egyszer)
mászol max. 160 TVP-ért
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 23, max: 50)
vércápa sámán (#281), kputtyintó csalán (#247), őrült varázsló (#255), mélység fattya (#199), csontváz lord (#177), noth szellem (#250), Zinthurg (#180), autentikus vámpír (#154), Ekhnagorhu (#291), bolyongó lidérc (#388), zombi mágus (#389), lidércúr (#252), halálelementál (#279), lélekorzó (#390), rubin sárkány (#330), sötét ölész (#314), talriai behemót (#312), Rém (#315), márvány sárkány (#328), zafír sárkány (#329), smaragd sárkány (#326), ében sárkány (#327), halálmadár (#351)
Barátságosság (aktív: 3, max: 50)
fabontó szójer (#71), fémbontó szójer (#150), bűbájlidérc (#761)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) jégcsóva (#41, 15 VP) fehér glóbusz (#47, 13 VP)
villámcsapás (#50, 18 VP) elektromos pajzs (#51, 14 VP) varázslat olvasása (#67, 30 VP, 20 TVP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) varázsital főzése (#100, 30 VP) varázsvédelem II (#108, 18 VP)
felszínre ugrás (#109, 25 VP, 5 TVP) tűzgolyó (#155, 25 VP) familiáris idézése (#159, 40 VP, 20 TVP)
varázskő készítés (#160, 120 VP, 10 TVP) varázsenergia (#161, 35 VP, 5 TVP) dimenzióugrás (#163, 55 VP, 5 TVP)
városi teleport II (#181, 60 VP, 10 TVP) vízlélegzés (#185, 15 VP, 5 TVP) háló (#186, 24 VP)
tiltott teleport (#198, 100 VP, 10 TVP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) Thargodan illúzió (#242, 50 VP)
mágikus gyorsítás (#330, 0 VP) harci induló (#443, 50 VP, 5 TVP) gázpajzs (#467, 20 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP)
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)
hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP)
kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP)
hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP) méregfelhő (#37, 12 VP) óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP)
a lélek védelme (#57, 32 VP) azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 2 TVP) hadiszerencse III (#59, 15 VP, 5 TVP)
puha ütés (#60, 18 VP) tűzeső (#61, 16 VP) erőpajzs II (#63, 24 VP, 5 TVP)
oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP) vadítás (#81, 8 VP, 5 TVP) szörnyészlelés (#82, 20 VP, 5 TVP)
szörnycsábítás (#83, 14 VP, 3 TVP) vasszervezet (#86, 8 VP) szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP)
agyburok (#90, 11 VP) fürgülés (#92, 22 VP) rúnapukkasztás (#94, 0 VP)
DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP) erőpajzs III (#127, 30 VP, 5 TVP) teljes gyógyulás (#133, 50 VP, 5 TVP)
élőholt pozdorja (#134, 40 VP) tárgyészlelés (#135, 30 VP, 10 TVP) széljárás (#138, 15 VP, 5 TVP)
földelem idézése (#144, 70 VP, 20 TVP) Tharr haragja (#145, 20 VP) ongóliant tombolás (#146, 40 VP)
mágikus ütés (#147, 18 VP) becsületjel (#158, 14 VP, 5 TVP) esszenciavédelem (#165, 15 VP, 5 TVP)
oltár teremtése (#167, 50 VP, 10 TVP) áldomás II (#169, 10 VP, 5 TVP) planetáris őrdémon (#172, 18 VP)
szopógödöreltörlés (#173, 30 VP, 10 TVP) tárgyvédelem (#178, 14 VP, 5 TVP) gyorsvarázslás (#179, 0 VP)
agytaposás (#180, 12 VP) kényszerport (#183, 8 VP) esszenciavédelem 2 (#188, 15 VP, 5 TVP)
méregfelhő II (#193, 20 VP) megfejtés (#199, 28 VP, 5 TVP) Pörhemór köre (#205, 30 VP, 5 TVP)
kisebb kívánság (#208, 300 VP, 30 TVP) vadászat (#209, 40 VP, 5 TVP) áldomás III (#217, 15 VP, 5 TVP)
földrengés (#221, 160 VP, 20 TVP) mágia megértése (#226, 0 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)
szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP) mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP)
molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP) agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP)
tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP) térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP) kontinuum-tágítás (#105, 60 PP, 10 TVP)
tudatrombolás (#111, 25 PP) pszi-gyűjtés (#112, 300 PP, 30 TVP) pszi-ernyő II (#113, 10 PP, 3 TVP)
agybénítás (#114, 10 PP) pszi-konverzió (#115, 50 PP, 20 TVP) az elme fölénye (#116, 10 PP, 5 TVP)
szuperpszi kif. (#117, 400 PP, 60 TVP) teljes őrület (#118, 12 PP) kapcs. azonosítás (#276, 0 PP)
Butaság ára beállítás: teológia: 35 vp; taumaturgia: 35 vp;
A varázslatok tanulására elkölthető: 10 kör eleji VP regeneráció.

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
Pörhemór köre (#205) (98,6,2) vámpirizáció (#1) (11,0) feltámadás (#168) szürkeáll. aktiv (#71)
Techiulan aurája (#261) esszenciavédelem (#165) hadiszerencse II (#24) tulajdonságpajzs (#26)
harci induló (#443) esszenciavédelem 2 (#188) mentális pajzs (#72)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
0. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 2, max: 20)
energiatüskék (#29), villámcsapás (#50)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 11, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
villámcsapás (#50) >> gonyolék (#13) tűzgolyó (#155) >> Thargodan berzerker (#377)
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 11, max: 119 - támadó varázslatokkal együtt)
pszi-acéltorony (#98) >> rubin sárkány (#330) fehér glóbusz (#47) >> Notermanthi báró (#323)
elektromos pajzs (#51) >> zafír drakón (#320) fehér glóbusz (#47) >> márvány drakón (#322)
fehér glóbusz (#47) >> Sötétség Hercege (#296) gázpajzs (#467) >> smaragd drakón (#321)
gázpajzs (#467) >> smaragd sárkány (#326) elektromos pajzs (#51) >> zafír sárkány (#329)
fehér glóbusz (#47) >> márvány sárkány (#328)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
bazaltelementál (#204) (málhás: +43 kg teher) státusz: OK
kavicselementál (eteti elementáljaidat) státusz: OK;

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Amikor a Sötét Földjén kalandozol, előbb-utóbb össze fogsz találkozni a Káosz Bajnokával. Az ő legyőzése igazi dicsőség Tharr papja számára! (teljesítve)
2.) Mutasd be trófeáidat - áldozz húsz gromak bőrt!
3.) Minden harcos álma, hogy egyszer legyőzzön egy ongóliant hadurat. Te múld felül őket! Ölj meg mindjárt hármat! (számláló: 0)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): 1. labirintus (26,47). városháza (Shaddar) (539): kész. helytartói hivatal (563): kész. sötét kastplom (566): kész. fényűző villa (600): kész. királyi palota (650): 7. lépésnél tartasz. kőtorony (664): többek közt 328. tárgyat kell leadnod. erdei bölcs háza (666): kész. a Borzalom Fellegvára (671): 98. labirintus (409,65). Invázióügyi Minisztérium (687): kész. bányászház (700): új. fejvadászcéh (758): új. Toborzóiroda (759): új. Toborzóiroda (762): új. Fősátor (770): új. fejvadász központ (847): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 5, 6, 19, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 66, 68, 70, 71, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 94, 95, 97, 98, 99, 100, 101, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 134, 170, 171, 172, 173.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 4, 6, 7, 11, 15, 16, 18, 30, 41, 43.
Kész: 47.

HŐSTETTEID
A morf invázióban megölt morfok száma: 1323, az összesen kapott pontszám: 151686.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
isteni kapcsolat (168)
a mágia rúnája (179)
kasztrop.kitágulás (197)
a hatalom rúnája (215)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
vallási öntudat (290)
az őrzők ébersége (312)
álomharc (332)
kétkezes harc (338)
kavicselementál (350)
kötélbűvölés (381)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) OK
kedvenc táborhely (503) OK
elmetágítás (504) OK
tudatforrás (505) OK
tudati gyorsítás (506) OK
kőbőr (507) OK
varázslómester (508) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) OK
tudati gyorsítás II (513) OK
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
manaszívás (515) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
a hit ereje (516) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) OK
tudati gyorsítás III (520) OK
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
taumaturgia mentor (522) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
hitbéli mentor (523) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) OK
tudati erősítés (527) OK
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
manaretesz (529) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
isteni védelem (530) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) OK
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
pajzshasználat I (535) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
varázslómester II (536) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a hit ereje II (537) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati ostrom II (539) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) OK
a düh vérvörös köde (541) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
pajzshasználat II (542) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
mágikus vámpirizáció (543) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
gyógyítómester (544) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
tudati védelem (546) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 28 TU. szükséges még: 142 TU.
kritikus találat (548) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
pajzshasználat III (549) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
varázslómester IV (550) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
isteni ítélet (551) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
totemmester (553) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
bénító sebzés (555) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
pajzshasználat IV (556) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
varázslómester V (557) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
isteni áldás (558) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudatunk hatalma (560) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
makróbővítés I (568) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 600 TU.
gyűrűviselés (575) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 660 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 4875 TU szükséges.)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
4 isteni könnycsepp (#260) 54 madártoll (#112) 104 vasérc (#152)
212 pirkit (#153)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
66 arany (#50) 1 áldott kő (#642) 1 aranypikkely (#415)
2 borkonyó bibe (#312) 2 kaja (#2) 14 szuperkötél (#209)
52 vas dobónyíl (#189)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

246 247 248 249 250
27
28
29
30
31
(247,28) ősi rúnatorony (#852), Tharr oltár, 46. jellempróba, 255. jellempróba, nekrofun (#173), szellemdarázs (#481), vastagbőrű mutak (#442)
(248,29) púpos zsokargok (#451)
(249,30) mennydörgő titán (#444), Sheran oltár, érclelőhely, táncoló ogre (#435)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - A töltetes, körönként csökkenő tárgyak (árny és hártya) levehetőek lettek. Ha azonban levesz valaki egyet, ami már KF-elve volt, akkor az megsemmisül, a maradék töltetei elvesznek.
* - Új tárgy került a játékba, a kortexvédő (2490), amely a síkokon részlegesen véd a szörnyek VP-szívó képességétől. Előállítása a H 2069 2490 (mennyiség) paranccsal történik.
* - Bekerült a játékba az Élet földje.
* - A kihívás tornyában eddig a szakértelmek alapértékét nézték. Ezt megváltoztattuk, mostantól a módosított értéket figyelik, amibe beleszámít pl. az Aritma ostora (1605), vagy a lefőzött ételek.
* - Az áldomáshoz hasonlóan a varázslat fejlettebb verziói is kaptak számlálót a karakterlapra.
* - Javítottunk egy hibát, hogy amikor 0 VP-vel táborozott egy karakter, a kör eleji dolgok nem íródtak ki (pl. a teremtés zsákja és hasonló dolgok). Ekkor is lefutottak, de a z automatikus manapajzsnak köszönhetően a kiírásuk elmaradt.
* - Javítottuk az őskreáció manaköltségét, amikor valaki a max. megengedett 999-nél többet akart kreálni, akkor mindre levonta a program a vp költséget.
* - A KT-vezető ezentúl nem tud megadni EK 500 paranccsal olyan képességet fejlesztésre, ami már megvan a KT-nak.
* - Mostantól az FVE parancs is törli a HU-t tárgyról a VE parancshoz hasonlóan.
* - Ezentúl ugyanazt a mínoszkúpot egy körben csak egyszer kutatja ki a karakter.
* - Az olimpiai részvételért kapott TU-t akkor is magkapja a karakter, ha a max. főlé vinné a TU-ját.
* - A próbaelemzés varázslat (485) a csapdáknál ezentúl azt az értéket írja ki, ami a labirintusban be van állítva a csapdához, nem pedig az óvatossággal és bónuszokkal módosított értéket. Más dolgoknál (zár, kapcsoló) nem történt változás. - Javítottuk az árny-, hártya- és élettárgyak bónuszának csökkenését, ami hibás volt, amikor víziharcolt a karakter a fordulóban.
* - A vámpírkesztyű nem működik az Élet földjén és a későbbi síkokon.
* - Megnöveltük az Élet földjén a ködgenerálás esélyét.
* - Csökkentettük a ködoszlatás 2. varázslat megszerzéséhez szükséges ködharmatok számát. Aki már leimádkozta, az írjon, és visszaadjuk a különbözetet.
* - Az Élet földjének az ott honos növények minden tereptípuson ültethetők, de más síkon nem.
* - A találkozós fórumon megbeszélteknek megfelelően jelentősen gyengítettünk az Élet síkjának szörnyein - a labirintusos szörnyek kivételével.
* - Elindult a Végzet Verme 2. A részletekről a Beholder honlapján tájékozódhatsz.
* - Az Élet földjére belkerült két többfős kaland a 697,71-es és 690,54-es koordinátára.
* - Korábban volt egy hiba, hogy ha valaki nyugaton a szigeteken kívülről használta a quwarg térváltót vagy a nerub teleportert, akkor nem működött a kincsszűrő lista, így olyan tárgyak is estek, amik nyugaton nem engedélyezettek. A hibát korábban már javítottuk. Most átnéztük a nyugati karakterek fordulóit, és levettünk minden olyan tárgyat, ami így jogtalanul esett. Az elhasznált Harcosok Könyvével nyert jutalmat levonjuk. Ha valakinek ezzel kapcsolatban reklamációja van, az jelezze az Ügyfélszolgálaton.
* - A Végzet Vermében az LM 900-as parancsoknál néha rosszul számolta a mozgás TVP-jét. A hibát javítottuk.
* - Az életlánc (2485) bónuszai nem csökkentek. A hibát javítottuk, a tulajdonságokat minden érintettnél korrigáltuk.
* - A Trinigan rúnája használható BUL-ben is. A részleteke a módosított enciklopédiában találjátok.
* - A táborozás alatt kapott minden tárgy kiíródik ezentúl, nem csak az első 10.
* - Új bónusz került be: a napi fordulókorlát eltörlése egy hétre.
* - A Feltételes pajzsváltás ezentúl a csata elején történik, nem pedig csak a közelharc előtt.
* - Az Élet Földjére bekerült egy-egy új, sűrű erdőben is használható lő- és dobófegyver. A lövedékeket a KF-es boltokban is árulják.
* - A Kémhálózat (744-es épület) 15-ös KLD-jében a nyomkövetés próba küszöbét 80-ra csökkentettük.
* - A VD parancs során jövő szörnyeknél ezentúl a szintet nem veszi figyelembe a program. Azaz a karakterek a VD parancs során bármilyen szintű szörnyet megtámadnak! A T parancs továbbra is kell azoknál a szörnyeknél, melyek a képességük miatt ezt igénylik.
* - A 98-as labirintusból kivettük a triklem drakoldert, mivel túl nagy veszteséget okoz, ha valaki elrontja a labirintusban mozgást.
* - Sheran gyűrűjét (2480) az enciklopédiája ellenére fel lehetett venni a hűbéresi gyűrűvel, a koponya gyűrűvel, a ryuku hüvelyk gyűrűvel és a troglodita gyűrűvel együtt. A hibát javítottuk, a program már nem engedi felvenni őket együtt. Akinél ezek egyszerre vannak KF-elve, azok vegyék le vagy a Sheran gyűrűjét, vagy a másik négy gyűrűt!
* - Bekerült a Negtaív létsík.
* - A Negatív létsíktól kezdve 200-zal több TVP vihető át a következő fordulóra.
* - A nerub teleporter min. használati fordulószáma 1200-ról 800-ra csökkent.
* - A szent jogar használati költsége 2 TVP-ről 1 TVP-re csökkent.
* - Az isteni kehely használati költsége 3 TVP-ről 1 TVP-re csökkent, és a max. életerő helyett a max. életerő másfélszeresére gyógyít.
* - Az FPH parancs FT-ként működik, ha a beállított pajzs a birtokodban van. Így nem kell külön FT-t kiadni azokra a szörnyekre, melyek képességére valami pajzs nyújtana immunitást.
* - A Negatív létsíkkal bekerült a tárgytervező pályázat mesterkristálya is. A tolvajoknak érdemes feltalálni és legyártani.
* - Javítottunk egy hibát, ami miatt az FPH bizonyos szituációkban nem működött T parancsként.
* - Elkészült az automatikus olimpiai nevezés. A H 1 50 999 paranccsal lehet bekapcsolni, a H 1 50 888 paranccsal pedig kikapcsolni. Ha be van kapcsolva, a karakter lépett az elmúlt 1 hónapban, és a nevezés lezáráskor még nem nevezett az olimpiára, akkor mi benevezzük a karaktert. A bekapcsolt automata jelentkezést a karakterlapon is jelezzük.
* - Volt némi anomália a Negatív létsík labirintusaiban a randomul generált arannyal. Így az arany kikerült a random helyre generált kincsek közül, és ezekben a labirintusokban bekerült pár szörnyhöz kincsként.
* - A Vizek gyűrűje (2216) tárgy az ellenfélnek is immunitást adott a hideg alapú varázslatok védelemcsökkentésére. Ez főleg az egyik Leah küldetésnél okozott gondot. A hibát javítottuk

Üzenet küldése a karakternek