48. forduló, 50. forduló, Morag összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2007. okt. 19. 9h:06'
EZ A 73. JÁTÉKHETED, 49. FORDULÓD
74. játékheted kezdete: okt. 23.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Számládon a zsetonok száma 64 alá esett!
EXT - Már megkaptad az extra fordulót!
E-mail!
KALANDOZÓ: #3295
SZÁMLA : XXXX

MORAG KALANDJAI


3 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [74,-40] koordinátán.
Hatalmába kerít a vadászszenvedély. Látod magad előtt a szörny nyomait, s bár nem túl frissek, kitartóan követed őket. Óvatosan helyezed egyik lábad a másik elé, ügyelve nehogy megreccsenjen valami a talpad alatt. Nyugalmat erőltetsz magadra, nem lehetsz már messze a sikertől. Mint külső szemlélő figyeled magadat, ahogy osonsz, bokorról bokorra, a cél felé. De hirtelen megcsúszol, és hangos robajjal gurulsz lefelé a domboldalon. Ó, a mennydörgős ménkő, legközelebb nem alszol lejtőn! De hátha tanultál valamit az álom-vadászatból, nosza, próbáld ki!
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+15 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+13 varázspont.)
A táborozás ideje alatt hosszú időt töltöttél azzal, hogy evaporőr nyomok után kutattál. Táborhelyedhez egészen közel találsz egyet!

Bumerángot küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 bumeráng. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az evaporőr testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az evaporőr testét. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod az evaporőr testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Az evaporőr csápjai a bal lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. Az evaporőr most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 evaporőr hájat. 117 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 48, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 199.]

* 1. KP: elmormolod a 6. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd az áldomás varázslatot! A következő csatában pontosabban fogsz találni. (+4 támadás.) [-5 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 194.]

* 2. KP: kézbeveszed/felveszed a 229. tárgyat
Ezt már megtetted korábban. [0 pontot használtál fel, van még 194.]

* 3. KP: elmormolod a 12. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Sikerült elmondanod az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 189.]

cir 6 vándorcirkusz látogatása 6
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 189.]

f 152 153 kísérletezel a 152. tárggyal a 153. tárggyal
A felfedezés izgalma áramütésként fut végig rajtad: ki tudja, talán most fogsz Meinstein, a nagy elf tudós nyomdokaiba lépni! Hosszú idő telik el... Érdemes volt kísérletezni! Rájöttél, hogy hogyan készíthetsz nagy vaspajzsot. (ld. enc.) 129 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 179.]

f 152 153 kísérletezel a 152. tárggyal a 153. tárggyal
A felfedezés izgalma áramütésként fut végig rajtad: ki tudja, talán most fogsz Meinstein, a nagy elf tudós nyomdokaiba lépni! Lázasan töröd a fejed... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy vasvértet. (ld. enc.) 270 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 169.]

m 7 6 mozogsz északnyugatra, nyugatra
[73,-41] A sík vidéket bozótos váltja fel. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy mutáns pók. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Bumerángot küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 bumeráng. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a mutáns pók egyik lábát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a mutáns pók bal oldalát. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Csontkéssel megkarcolod a mutáns pók testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A szörny belemar a jobb térdedbe. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a mutáns pók förtelmes fejét. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) Csontkéssel megkarcolod a mutáns pók testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Csáprágó csattan csípőd közelében. A mutáns pók most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 4 csepp ugh mérget. 403 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 80, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}


(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 3 tüskét.

(Továbbmész...) [72,-41] Az aljnövényzet megritkul, megszaporodnak a fák: ritka erdőben vagy. Felfedeztél egy phua-kúpot.

Körbevizsgálódsz. Még egész friss törpe nyomok vezetnek délkeletre. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) [23 pontot használtál fel, van még 146.]

jlk 4221 jelszó kimondása 4221
Kimondod a megfejtett szót, remélve, hogy helyes lesz. Hrshhhsrrr! Félrecsusszan a kúp ajtaja, igazolva, hogy a jelszót tökéletesen fejtetted meg. Kicsit furcsa szag leng körül, ahogy belépsz a phua-kúpba. A falakból halvány fény világít, fáklyára nincs szükség. Hohó, felzümmög a szörnygenerátor, és máris egy ocsmány massza pattan eléd! Hiszen ez iszonyatos! Vinnyogva menekülsz a számodra nagyon veszedelmes szörny elől. (A merészséged nem volt elég magas.) [15 pontot használtál fel, van még 131.]

m 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre
[73,-40] A fák eltünedeznek, ismét síkságon vagy. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy rát-fát. Észreveszel egy oltárt. Elenios híveié. Egy női hangot hallasz: "Segítség!" Kapkodod a fejed, de csak pár másodperc múlva találod meg a hang forrását. A melletted álló magas tölgy kinyúló ágán egy gyönyörű elf nő ül. "Nézd vándor s figyeld bajom, lantom néma s nem hallhatom, csak egy kicsiny húr kéne még, egy húrért egy húron pendülnék." Nem hiába fejlesztetted az intelligenciádat: "Megpurcant egy drótszőr, mi?" Ha segíteni akarsz a bárdon, egy drótszőrre és 5 TVP-re van szükséged (49. jellempróba). Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Hmm, csak egy rájanyék. Ettől nincs semmi félnivalód. Úgy tűnik ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Teli erőből bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 bumeráng. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a rájanyék bal vállát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a rájanyék testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod a rájanyék testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A rájanyék farkával melletted a levegőbe suhint. Karmaival a rájanyék megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


(Továbbmész...) [74,-39] Síkság, továbbra is csak síkság. Ez a rejtélyes nevű Gevözs-Teküs síkság nyugati széle. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy kaffogó hebrencs. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Bumerángot markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 bumeráng. Lövedéked átfúrja a kaffogó hebrencs testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a kaffogó hebrencs bal első lábát. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Csontkéssel kicsit megsebzed a kaffogó hebrencs csíkos hátát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A kaffogó hebrencs fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a kaffogó hebrencs sörényes fejét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Csontkéssel kicsit megsebzed a kaffogó hebrencs jobb oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A kaffogó hebrencs feléd harap, de sikertelenül. Véres nyál csordul ki a kaffogó hebrencs száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 hebrencs állkapcsot. 199 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

[20 pontot használtál fel, van még 111.]

kt 1264 elkészíted az 1264. tárgyat
Nagyon sajnálom, de még nem tudod, hogyan kell azt a tárgyat elkészíteni. [0 pontot használtál fel, van még 111.]

be 547 bemész az 547. épületbe
Sajnálom, de ezen a helyszínen nincs ilyen sorszámú épület. [0 pontot használtál fel, van még 111.]

m 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre
[75,-38] Szűnni nem akar a zöld síkság.

Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [76,-37] Síkság, továbbra is csak síkság. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy legyengült süvítő rája került az utadba. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Bumerángot küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 bumeráng. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a süvítő rája bal oldalát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Elszántan a másikra támadsz. Mandibulakaszával megvágod a süvítő rája testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Csontkéssel épp hogy megszúrod a süvítő rája testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a süvítő rája, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ütéseket mér a süvítő rája a farkával a bal válladra. (5 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával megvágod a süvítő rája testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A süvítő rája állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A süvítő rája farka bal karodra és kezedre csap le. (3 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A süvítő rája összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 283 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 dobófegyver). Elmúlt az áldomás hatása.
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) A tánc gyógyhatásai közismertek, azonban csak a hozzád hasonló igazi mesterek érnek el vele számottevő eredményeket. Halkan dúdolni kezded kedvenc slágered, majd eleinte lassan, aztán egyre őrültebb tempóban táncolni kezdesz. Mikor fáradtan a földre rogysz, sebeid szinte varázsütésre behegednek. (+25 életerő.) Felfedeztél egy tűzbokrot. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy alpesi tehén nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 bumeráng. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad az alpesi tehén testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az alpesi tehén tőgyét. (3 támadással 55 életpontot sebezve.) Csontkéssel kicsit megsebzed az alpesi tehén lila foltos testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Utolsó pillanatban ugrasz félre az alpesi tehén öklelő szarvai elől. Patájával az alpesi tehén kissé megtaszít. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod az alpesi tehén bal első lábát. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Csontkéssel kicsit megsebzed az alpesi tehén lila foltos testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén szarvai súrolják a válladat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Kisebb rúgást kapsz a bal bokádba. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 7 kaját. 301 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 89, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [50 pontot használtál fel, van még 61.]

h 92 használod a 92. tárgyat
Nincs semmilyen speciális dolog, amire ezt a tárgyat most használhatnád. [0 pontot használtál fel, van még 61.]

m 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre
[77,-36] Még mindig füves síkságon vagy.

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy gumifát. Vízcsobogást hallasz! Közelebb érve, látod, hogy ez egy patak, amely északkeletről folyik délnyugatra. Szomjazva veted magad a vízre. Miután ittál, megtöltöd a vizestömlődet is. Egy öregasszonyt pillantasz meg. Egy rakás fát próbál a hátára emelni, de nem sikerül neki. Ha segítesz neki, 6 TVP-t kell elköltened (32. jellempróba).
(Vándorcirkusz:) Törpék, óriások, zsonglőrök, erőművészek és bohócok. Először nem is tudod hova keveredtél, majd mint a villám ér a felismerés: ez a vándorcirkusz. Már úgyis bizsergett a tenyered némi megpróbáltatás után, úgyhogy határozottan a sátrak közé lépsz. Aztán arra leszel figyelmes, hogy egy törpe rohan utánad, majd aranyat kér belépő gyanánt. Csak addig foglalkozik veled, amíg kifizeted a neki járó 20 aranyat, majd eltűnik a tömegben.
Megállsz egy sátor előtt, melynek a bejárata fölött nagybetűkkel írva a következő szó áll: "Ötpróba". Egy fiatal alakváltó siet eléd, hogy elmondja, az egyes területeken szerzett tudásod teheted próbára náluk. Legyen! Úgy döntesz, kipróbálod, mit tudsz. Az első próba következik. A súlyzó nem tűnik nehéznek, mégse tudod mellmagasság fölé emelni. Kimerülten ejted vissza a földre. 143 tapasztalati pontot kaptál. Szomorúan elhagyod az ötpróba-sátrat. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (versengés: 1. szint). (ld. enc.)
A boszorka sátrához sétálsz. A bibircsókos öregasszony örömmel fogad, hisz olyan küldetése van számodra, melynek megoldásával mindketten jól jártok. A jutalmadért cserébe a legközelebbi alkalommal a következő tárgyak legyenek nálad: 26 smirglilevél, 9 fülemüle agyar, 1 szent jogar, 8 ovimon-bogyó, 7 szopókő.
Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [78,-35] Szűnni nem akar a zöld síkság. Utad során felfedezel egy gumifát. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy szekérkaravánt. Délre tart. Megtudod, hogyan szerezhetsz Kalmárok Kémgömbjét. (ld. enc.) Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy uzbány közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 bumeráng. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad az uzbány testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Meglengetve a vashegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd az uzbány fejét. (3 támadással 33 életpontot sebezve.) Csontkéssel megérinted az uzbány bal szárnyát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Az uzbány belecsíp a kezedbe. Gyenge próbálkozás. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd az uzbány bal oldalát. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Csontkéssel megbököd az uzbány bal oldalát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Néhány csípés eltalálja a jobb lábadat. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Az uzbány összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 325 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 65, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Ráismersz a lényre. Egy sullár. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

A rövid íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 nyílvessző. Több lövedéked átfúrja a sullár jobb oldalát. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a sullár hatalmas testét. (3 támadással 54 életpontot sebezve.) Csontkéssel megérinted a sullár testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Szarvaival a sullár megböki a jobb karodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Patájával a sullár kissé megtaszít. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A sullár összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 sullár hólyagot. 424 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 67, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

[44 pontot használtál fel, van még 17.]

szk 17 keresed a 17. szörnyet
Felkészülsz a terepgyakorlatra: táborozás után megpróbálsz keresni egy bolhakutyát. [0 pontot használtál fel, van még 17.]

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [3 pontot használtál fel, van még 14.]

* 2. BP: kézbeveszed/felveszed a 308. tárgyat
Ezt már megtetted korábban. [0 pontot használtál fel, van még 14.]
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdakészítés). Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól hadviselt harcos helyett kemény kalandozó. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +6 max. varázspont, +6 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 2 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot.
Ebben a körben 14 pontod maradt, ebből a következő körre 14 pontot vihetsz át. Kapsz még 189 pontot. A következő körben tehát 203 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


NAGY VASPAJZS (161. TÁRGY)
A nagy vaspajzs elkészítéséhez inkább türelem és erő, mintsem nagy szakértelem szükséges - elegendő tehát, ha 3-as már a bányászat szakértelmed. Elsőként fel kell fűtened egy vaskohót 14 pirkittel. Ha a kohó elég forró, megolvasztasz 7 vasércet, amelyet kőkalapáccsal megfelelő alakúra formázol. Ehhez a KT 161 parancsot kell kiadnod, 50 TVP-ért. A nagy vaspajzs 8-as védettséget ad, szinte sebezhetetlenné téve a szemből jövő támadásokkal szemben.

VASVÉRT (164. TÁRGY)
Igen, előbb-utóbb meg kellett, hogy ismerd az egyik legnehezebb, de egyben fantasztikus védelmet nyújtó páncélt! Az elkészítése igen munkás, egyenként kell a vaslemezeket kikalapálnod és azután felszögelned egy előre elkészített bőrpáncélra. Összesen 20 darab vasércre van szükséged, amelyet egy vaskohónál, 30 pirkit elégetésével tudsz megolvasztani. A lemezeket kőkalapáccsal kalapálod ki, és mindehhez legalább 6-os bányászat szakértelem szükséges. Bár a vasvért 10-es védettséget nyújt, nem árt, ha azt is tudod, hogy igencsak súlyos, jócskán megnöveli a megterheltségedet! Elkészítése 60 TVP-be kerül.

VERSENGÉS
A versengés egy olyan dolog, melyről az ember az első pillanatban nem is gondolná, hogy hosszú gyakorlással tökéletesíteni lehet. Márpedig így van. Ha össze kell mérned tudásodat a Ghallát járó többi kalandozótársaddal, vagy ha a helybeliekkel kell viaskodnod, hasznodra válhat, ha tudod, hogy mik azok az apró trükkök, mellyel az ember sikeresebbnek mutatkozhat a többieknél. Ellesheted, mások hogyan készülnek fel, majd kezdenek hozzá, rafinált módszereket és taktikákat dolgozhatsz ki egy-egy akadály leküzdésére, valamint előre kitalálhatod hol vannak az előtted álló próbák buktatói. Jelenlegi ismereteid szerint a versengés szakértelemnek a vándorcirkuszi próbáknál van a legnagyobb jelentősége - ott viszont nem számít az esetleges tudatturbózása ennek a szakértelemnek.
Fontos: a cirkuszban mindenki az ő képességeinek megfelelő próbákat kap. Ha isteni erejű kalandozó vagy, nem fognak csecsemőknek való súlyzókat a kezedbe nyomni, vagy gyerekeknek való rejtvényekkel traktálni. Ezért pl. egy tulajdonságpróbánál a versengés szakértelemnek nagyobb szerepe lesz, mint hogy tulajdonságod 20-as vagy 50-es.
A versengés szakértelem specialitása, hogy összesen legfeljebb 5 KNO-t lehet rárakni.

KALMÁROK KÉMGÖMBJE (1589. TÁRGY)
A karaván vezetője óvatosan körülnéz, magához int, és bizalmaskodóan közelebb hajol hozzád.
- Figyelj csak, kalandor, nézd mit szereztem a múltkor - súgja, és megmutatja a ruhájában rejtegetett kicsiny gömböt. - Egy hóbortos Fairlight paptól nyertem kockán, úgy egy hete - büszkélkedik. - Állítólag aki birtolkolja, beleláthat a boltok titkos raktáraiba is a segítségével. Ha érdekel, neked adom... Tudod, én állandóan úton vagyok, nemigen érek rá üzletelgetni, de te biztosan jó hasznát vennéd.
Fitymálón nézegeted a semmitmondó tárgyat, de azért birizgálja a fantáziádat a dolog.
- No és hogyan működik? - firtatod.
- Egyszerű. A varázsgömb megmutatja neked, hogy egy bizonyos tárgyból melyik boltban épp hány darab található. Ehhez nem kell mást tenned, mint erősen koncetrálnod, és felidézned magad előtt annak a tárgynak az alakját, amire kíváncsi vagy.
Felcsillan a szemed, és máris aranydukát-halmokat látsz magad előtt tornyozódni ...
- Rendben van, add nekem, és én bőkezűen megfizetlek! - ajánlod mohón, és a fickó készen áll az alkura.
- Tudtam én, hogy meg fogunk egyezni, barátom! Tudod, nagyon kemény dolog ám itt ülni egész nap a bakon... Ha hozol nekem egy jó puha hattyútoll vánkost, azért örömmel neked adom.
[A tárgy megszerzéséhez a KT (Küldetés Teljesítése) 1589 parancsot kell kiadnod bármelyik szekérkaravánnál 5 TVP-ért. A kémgömbbel csak olyan bolt árukészletébe leszel képes belelátni, ahol már jártál annak előtte, valamint a közelben van, s egy használattal csak egy- vagy kétféle tárgyról közöl információt. Használatához a H 1589 <tárgy sorszáma> parancsot kell kiadnod 3 TVP-ért, ahol a második paraméter a fürkészendő tárgy neve. Megadhatsz harmadik paraméternek egy másik tárgyszámot is, ez esetben - változatlan TVP költségért - a másik tárgyról is kapsz infót. A kémgömböt nem adhatod át másnak.]

KARAKTERLAP

Morag, egy barna, hosszú hajú, szürke szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és harcsabajuszod van. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Tharr követője vagy. Ez a 49. fordulód.

Erő: 23 (25) Szint: 12 Merészség: 4/4 Magasság: 121 cm
IQ: 15 Támadás: 11 Agresszió: 3 Testsúly: 52 kg
Ügyesség: 12 Védekezés: 19 Menekülés: 30 % Életkor: 57/57 év
Egészség: 19 Életpont: 174/78 Jellem: semleges Tul. pont: 2
Szerencse: 15 Varázspont: 28/7 Pénz: 677 arany Kép. pont: 9
Eddig összesen 224 szörnyet (8 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2722 TP-t kaptál. Jelenleg 25031 TP-d van. A következő szinthez még 7969 TP szükséges. Trófeáid: törpemammut, ork sámán, vérszomjas csüldő. A 17. fordulódban 20 arany került a bankszámládra. 27 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 15 (+1) vágófegyverek: 3 ütőfegyverek: 3
lőfegyverek: 12 dobófegyverek: 3 (+1)

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127) << szöges bunkó (#8)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) (1 -3.); bumeráng (#249) (4 -7.); nyílvessző (#108) (8 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 6 2. nyomkövetés: 3 (+1) 3. mászás: 2
4. csapdakészítés: 3 (+1) 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 21
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 1 9. teológia: 3
10. versengés: 1 (+1) 11. szörnyismeret: 1 12. vadászat: 3
13. bányászat: 4

FELTÉTELES PARANCSOK (még 12 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 30 TVP-ért
kutatsz max. 20 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 12 darabot )
cirkusz: ötpróba, küldetés (6)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 12)
szintszívó (#96) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 2, max: 12)
vízionár (#66), manifesztátor (#124)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
erőpajzs I (#12)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy igazi férfi nem bújik páncélok mögé - megfelelő áldozat lenne, ha egy szöges bőrpajzsot elégetnél a hozzám való ima közben!
2.) A következő áldozat egy bronzpáncél kell, hogy legyen.
3.) Ejts el egy napon [értsd egy fordulón belül] legalább egy szörnyet ütő, egyet vágó, és egyet szúrófegyverrel!

Összsúly: 60.97 kg Megterheltség: 101%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 78 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
20 arany (#50) 1 nyílvessző (#108)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 evaporőr háj (#105) 1 hebrencs állkapocs (#130) 4 kaja (#2)
1 sullár hólyag (#168) 3 tüske (#22) 4 ugh méreg (#166)
1 uzbány csőr (#169) 11 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(72,-41) phua-kúp (#372)
(73,-41) mutáns pók (#117)
(73,-40) rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), Elenios oltár, 49. jellempróba, rájanyék (#58)
(74,-40) evaporőrök (#69)
(74,-39) kaffogó hebrencs (#88)
(76,-37) süvítő rája (#113), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), alpesi tehén (#91)
(77,-36) gumifa (#38), patak, 32. jellempróba
(78,-35) gumifa (#38), délre tartó szekérkaraván (#1215), uzbányok (#102), sullár (#101)

Üzenet küldése a karakternek