57. forduló, 59. forduló, Gork összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. ápr. 23. 9h:07'
EZ A 779. JÁTÉKHETED, 58. FORDULÓD
780. játékheted kezdete: ápr. 25.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3108

GORK KALANDJAI


Morgan hatalma erősödött. Több élőholtat kell elpusztítanotok, különben újabb rések fognak a Negatív létsíkra nyílni.
2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [53,3] koordinátán.
Közös Tudatotok új képességet fejlesztett ki. (ld. enc.) Sok hasznos dolgot tanulsz a krónikából, így aztán hatékonyabban cselekszel (+25 tvp ). Varázserőd regenerálódik. (+66 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Pszi energiáid is töltődnek. (+22 pszi pont.) A poszogó möszék csámcsogva habzsolják pszi energiáidat. (-2 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.) A lottó 1282. hetének nyerőszámai: 27, 17, 28. 3 db 0 találatos szelvényed volt.
(Szörnykeresés: ilyen terepen a keresett szörny nem él, ezért nem is pazarolsz most kutatásra TVP-t.)

d 95 eldobod a 95. tárgyat
Elhajítasz 1 bakkura bőrt. [0 pontot használtál fel, van még 233.]

d 15 eldobod a 15. tárgyat
Elhajítasz 1 vadász tatu bőrt. [0 pontot használtál fel, van még 233.]

bb 189 138 153 beraksz a bankba a 189. tárgyat (138 darabot)
Beraksz a bank széfjébe 4 vas dobónyilat. Beraksz a bank széfjébe 2 ubuk dobónyílat. Beraksz a bank széfjébe 10 pirkitet. [0 pontot használtál fel, van még 233.]

kf 277 kézbeveszed/felveszed a 277. tárgyat
Felöltöd a rejtőköpenyt. [0 pontot használtál fel, van még 233.]

fog 89 219 elfogod a 89. szörnyet a 219. tárggyal
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 233.]

p 71 használod a 71. pszi képességet
Koncentrálsz. Érzed, hogy testedben szétáramlik az erő! Kiengeded magadból a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] IQ-d TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 228.]

v 224 elmormolod a 224. varázslatot
Kántálni kezdesz. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Befejezted a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] IQ-d TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 228.]

fkt 17 10 1 felt. készítesz a 17. tárgyat (10 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 228.]

m 1 8 2 mozogsz északkeletre, északra, keletre
[54,2] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy piromenyét. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 ubuk tüske. Becsapódva, megdöfi a piromenyét farkát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Ellenfeled kitátja pofáját, és tüzet fúj rád. Félrehajolsz, ezért csak kevésbé pörkölődsz meg. (4 életpontot vesztettél.) Megmarkolva a mandibulakaszát ellenfeledre rontasz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod a piromenyét fejét. (2 támadással 48 életpontot sebezve.) Rövid karddal egy hatalmas csapással felmetszed a piromenyét izzó bundáját. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A piromenyét feléd harap, de sikertelenül. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 pirkitet. 248 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 73, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Az első ellenfél egy élőholt mágus.

Megfontoltan felméred a helyzeted, majd elmormolsz egy hhaar burka varázslatot. A halálraítélt, aki veled szemben áll, küszködik életéért: elmormol egy számodra ismeretlen védekező varázst. Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy lángcsóva varázslatot. 16 életpontot sebeztél. Távolról jégcsóva varázslatot lő rád a másik. 15 életpontot vesztettél. Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 2 ubuk tüske. Több lövedéked átfúrja az élőholt mágus bal lábát. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Meglengetve a mandibulakaszát ellenfeledre támadsz. Mandibulakaszával hatalmas csapásokat adva felmetszed az élőholt mágus jobb lábát. (2 támadással 50 életpontot sebezve.) Rövid karddal megkarcolod az élőholt mágus bal lábát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Az élőholt mágus nem hagy pihenőt: lesújt a karodra és a mellkasodra. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A varázsló kitárja kezét, néhány szót mormol, és pusztító tüzet lő rád. Félig megúsztad. 8 életpontot vesztettél. Mandibulakaszával megcsapod az élőholt mágus jobb oldalát. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Rövid karddal felnyitod az élőholt mágus jobb oldalát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Az élőholt mágus pusztító erejű támadást indít, félresöpörve védekezésedet. (3 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A varázsló kékes villámokat küld rád. Alig pörkölődsz. 12 életpontot vesztettél. Az élőholt mágus még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 263 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 129, sebződés: 57, gyógyulás: 0, összesen: -57 ÉP}

Pusztuljatok! - ordítod, és rárontasz a következő ellenfeledre, aki egy csontváz.

Megmarkolva a mandibulakaszát a másikra ugrasz. Mandibulakaszával kilukasztod a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Rövid karddal alaposan megvágod a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Karmaival a csontváz megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. A csontváz szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 62 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 27, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Találsz nála 1 ezüstdarabot. (ld. enc.)
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 56 (limit: 485), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 2816.
Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy halálbokort. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy mély kutat. Keletre nézve látsz egy Leah oltárt. Délkeletre egy Chara-din oltár van. Délre egy rúnakő van. Nyugatra egy rúnakő van. Északnyugatra egy Raia oltár van. Északra egy Elenios oltár van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) törpe nyomok vezetnek északra. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).

(Továbbmész...) [54,1] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. Hirtelen mozogni kezd a föld! Felismered a közeledőt. Csak egy északi aurach. Nem jelenthet különösebb problémát. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Majdnem elhányod magad, de aztán megacélozod magad. Meglengetve a mandibulakaszát ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod az északi aurach jobb hátsó lábát. (3 támadással 52 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigvágod az északi aurach bal első lábát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 aurach fogat. (ld. enc.) 446 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 65, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Első ellenfeled egy zombi.

Megmarkolva a mandibulakaszát a másikra rontasz. Mandibulakaszával kilukasztod a zombi testét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Rövid karddal kilukasztod a zombi rotható húsát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A zombi karmai majdnem eltalálnak! A zombi szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 35 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Megpróbálod egy kisebb kőkupacnak álcázni magad. Szerencsére sikerült észrevétlennek maradnod. Kiváncsian kinézel, mi is zavarta meg nyugalmadat. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy tetemember volt. Amikor elhal a zaj, előmászol. Látsz egy oltárt. Elenios híveié. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy olvasztókemencét. Találsz egy vaskohót. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy mély kutat. Délkeletre nézve látsz egy Leah oltárt. Délnyugatra egy rúnakő van. Nyugatra egy Raia oltár van. Északra egy Fairlight oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nagyon régi (kb. 3 hetes) emberi nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek északra vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 8 szögletes követ. IQ-d TF-elődött.

(Továbbmész...) [55,1] Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy. Hirtelen elhallgatnak a qwargok állandó ciripelése. Vajon mi történhetett? Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy mély kutat. Egyszercsak megpillantasz egy vermet. Egy kövér ember nő üldögél benne. Elhaló nyöszörgéssel próbálja a segítségedet kérni. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy szuperkötélre és 8 TVP-re (42. jellempróba). Látsz egy oltárt. Raia hívői építették. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amikor keletre nézel, észreveszel egy Fairlight oltárt. Délkeletre nézve látsz egy Elenios oltárt. Délre egy Leah oltár van. Északnyugatra egy Fairlight oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy csontlepke. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Megmarkolva a mandibulakaszát a másikra rohansz. Mandibulakaszával egy hatalmas csapással felmetszed a csontlepke testét. (1 támadással 27 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigmetszed a csontlepke jobb hátsó lábát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A csontlepke megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 70 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 42, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Aránylag régi (kb. 2 hetes) törpe nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) [46 pontot használtál fel, van még 182.]

m 3 mozogsz délkeletre
[56,2] Továbbra is síkságon vagy. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Elenios hívői építették. Egy öregasszonyt pillantasz meg. Egy rakás fát próbál a hátára emelni, de nem sikerül neki. Ha segítesz neki, 6 TVP-t kell elköltened (32. jellempróba). Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy Fairlight oltárt. Keletre nézve látsz egy vaskohót. Délkeletre egy vaskohó van. Délre egy mély kút van. Délnyugatra egy Chara-din oltár van. Nyugatra egy Leah oltár van. Északra egy Fairlight oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.
(Feltételes foglyul ejtés:) Halvány sörényes ubuk nyomokat fedezel fel! Előveszed az ásót, és egy mély és széles gödröt ásol. Majd befeded gallyakkal, és port szórsz rá álcázásképp. A szörny megtalálása már nem okoz problémát. Megpróbálod csapdába ejteni. Buta lény ez a sörényes ubuk - simán belesétált a csapdába! Most ott üldögél tehetetlenül a verem alján. Micsoda öröm! Megvan a vad. Kötéllel biztosítod, hogy ne tudjon elszökni, aztán alaposabban megnézed, mit is fogtál. (ld. enc.) Úgy tűnik, hogy kiváló teherhordó lenne belőle. Megvilágosodik előtted, hogyan is kéne az idomításhoz hozzálátni. (ld. enc.) Büszkén indulsz tovább. [24 TVP-t emésztett fel ez a móka.]

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Egy élőholt mágus áll veled szemben.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy hhaar burka varázst. Sajnos ellenfeled sem kezdő: felhelyez egy számodra ismeretlen védekező varázslatot. Egy lángcsóva varázslattal köszöntöd a másikat. 12 életpontot sebeztél. Egy villámcsapás varázslatot dob rád a másik. 40 életpontot vesztettél. Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 2 ubuk tüske. Alaposan megsorozod az élőholt mágus bal karját. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Megmarkolva a mandibulakaszát a másikra rontasz. Mandibulakaszával többször mélyen végigmetszed az élőholt mágus jobb lábát. (3 támadással 72 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigvágod az élőholt mágus testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Az élőholt mágus nem hagy pihenőt: lesújt a karodra és a mellkasodra. (3 támadástól 14 életpontot vesztesz.) A varázsló kezéből apró villámok repülnek ki. Alig pörkölődsz. 12 életpontot vesztettél. Mandibulakaszával végigvágod az élőholt mágus jobb vállát. (1 támadással 26 életpontot sebezve.) Rövid karddal kicsit megvágod az élőholt mágus testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Nem sikerült az élőholt mágus ravasz és erős ütései közül mindet hárítanod. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A varázsló kezéből apró villámok repülnek ki. Félig megúsztad. 13 életpontot vesztettél. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 1 263 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 150, sebződés: 90, gyógyulás: 0, összesen: -90 ÉP}

Jöhet a következő! - kiáltod, és már össze is csapsz a második ellenfeleddel, aki egy autentikus vámpír.

Védekezésképp villámgyorsan felhúzol egy hhaar burka varázst. Egy lángcsóva varázslatot dobsz ellenfeledre. 16 életpontot sebeztél. A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 2 ubuk tüske. Több lövedéked átfúrja az autentikus vámpír testét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Ellenfeled mereven rád néz, majd megindítja mentális támadását. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod az autentikus vámpír testét. (3 támadással 66 életpontot sebezve.) Rövid karddal megvágod az autentikus vámpír testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Az autentikus vámpír néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 1 158 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 107, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Találsz nála 1 vízionár szemet.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 59 (limit: 485), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 2972.
Körbevizsgálódsz. Kicsit régi (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek keletre vezetnek. [34 pontot használtál fel, van még 148.]

v 201 elmormolod a 201. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Megidézted a rúnakő teremtése varázslatot! Sikeresen létrehoztál egy rúnakövet! Érzed istened áldását. [-15 varázspont.] IQ-d TF-elődött. (+1 IQ.) [80 pontot használtál fel, van még 68.]

m 5 7 6 mozogsz délnyugatra, északnyugatra, nyugatra
[55,3] Továbbra is síkságon vagy. Elérted Maad nyugati határát. Utad során felfedezel egy oltárt. Chara-din híveié. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze keletre látsz egy mély kutat. Délkeletre nézve látsz egy Dornodon oltárt. Nyugatra egy rúnakő van. Északra egy Leah oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy proteinfecske nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 1 ubuk tüske. Becsapódva, megdöfi a proteinfecske fejét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Megmarkolva a mandibulakaszát a másikra ugrasz. Mandibulakaszával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a proteinfecske testét. (3 támadással 55 életpontot sebezve.) Rövid karddal felnyitod a proteinfecske testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A proteinfecske csőre feléd sújt, de Te könnyedén félrehajolsz. A proteinfecske karma a fejed mellett suhan el! A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 4 madártollat. 403 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 65, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Elsőnek egy zombi száll szembe veled.

Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Mandibulakaszával egy irtózatos ütéssel felvágod a zombi testét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Rövid karddal egy hatalmas csapással felmetszed a zombi testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A zombi karma a fejed mellett suhan el! A zombi összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 35 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 39, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Második ellenfeled egy csontlepke.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával végigmetszed a csontlepke bal első lábát. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigmetszed a csontlepke bordás testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A csontlepke megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A csontlepke összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 70 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 1 regeneráló gyűrűt. (ld. enc.)
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 61 (limit: 485), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 3076.
Nyomok után kutatsz, sikeresen! Kicsit régi (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [54,2] Síkság, továbbra is csak síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Egyelőre csak a szél susogása töri meg a csendet. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy halálbokort. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy mély kutat. Keletre nézve látsz egy Leah oltárt. Délre egy rúnakő van. Nyugatra egy rúnakő van. Északnyugatra egy Raia oltár van. Északra egy Elenios oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy evaporőr. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 ubuk tüske. Lövedéked átfúrja az evaporőr testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát ellenfeledre támadsz. Mandibulakaszával végigmetszed az evaporőr testét. (1 támadással 27 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigmetszed az evaporőr hengertestét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Az evaporőr csápja eltalálja a bokádat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A szenzorok elszívják a szervezetedben levő nedvességet. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 evaporőr hájat. 146 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 52, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Első ellenfeled egy autentikus vámpír.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy hhaar burka varázst. Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy lángcsóva varázslat. 23 életpontot sebeztél. Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 2 ubuk tüske. Lövedékeiddel perforálod az autentikus vámpír testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! Mentális barikád mögé bújva, ellenállsz a félelem-sugaraknak. Meglengetve a mandibulakaszát a másikra támadsz. Mandibulakaszával többször mélyen végigmetszed az autentikus vámpír jobb karját. (3 támadással 62 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigvágod az autentikus vámpír jobb vállát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Az autentikus vámpír néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (3 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 1 158 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 120, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Behúzódsz egy bokorcsoport tövéhez, és csendben reménykedsz. Kíváncsiságod nagyobb a félelmednél. Úgy döntesz, óvatosan megvizsgálod a szörnyet. Azonnal tudod, hogy egy tetemember volt a rémület okozója. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről. Oppsz, itt járt már valaki! Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) törpe nyomok vezetnek északra. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek északra vezetnek. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [53,2] Még mindig füves síkságon vagy. Utad során felfedezel egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Leah rúnaköve. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy gumifát. Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretű verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetű mutáns lapul. A verem mélyéről mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba). Utad során felfedezel egy oltárt. Fairlight hívői építették. A távcsővel lassan körülnézel. Messze északkeletre látsz egy Elenios oltárt. Délkeletre nézve látsz egy rúnakövet. Délnyugatra egy Tharr oltár van. Nyugatra egy Chara-din oltár van. Északra egy Raia oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy woor-antilop. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Elszántan ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával végigmetszed a woor-antilop testét. (1 támadással 26 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigmetszed a woor-antilop testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A woor-antilop feléd döf szarvaival, de félrehajolsz. Véres nyál csordul ki a woor-antilop száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 antilopbőrt. 46 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 39, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Az első ellenfél egy csontlepke.

Meglengetve a mandibulakaszát ellenfeledre támadsz. Mandibulakaszával kilukasztod a csontlepke bordás testét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigmetszed a csontlepke testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A csontlepke megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 70 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A következő ellenfél egy csontlepke.

Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát ellenfeledre rontasz. Mandibulakaszával végigmetszed a csontlepke bordás testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Rövid karddal kilukasztod a csontlepke fejét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A csontlepke feléd harap, de sikertelenül. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 70 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 vágófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Találsz nála 1 manakristályt. (ld. enc.)
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 64 (limit: 485), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 3232.
Nyomok után kutatsz, sikeresen! Elég régi (kb. 3 hetes) emberi nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. [30 pontot használtál fel, van még 38.]

m 4 mozogsz délre
[53,3] A sík vidéket bozótos váltja fel.

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Egy szintszívó áll veled szemben.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 ubuk tüske. Becsapódva, megdöfi a szintszívó zsezsgő plazmáját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Mandibulakaszával végigmetszed a szintszívó ködös testét. (1 támadással 26 életpontot sebezve.) Rövid karddal alaposan megvágod a szintszívó ködös testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Félrehajolsz, de a szintszívó karmai így is karcolják az arcodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szintszívó most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 381 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 43, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

A következő ellenfél egy láplidérc.

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: hhaar burka létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. A lényt antimágikus aura védi, ezért nem is próbálsz rá varázsolni. A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 ubuk tüske. Pár lövedéked átjárja a láplidérc nyakát. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Marokra fogva a mandibulakaszát ellenfeledre rontasz. Mandibulakaszával többször mélyen végigmetszed a láplidérc jobb vállát. (3 támadással 52 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigvágod a láplidérc bal oldalát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ellenfeled vámpirizál belőled. 14 életpontot vesztettél. A láplidérc csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával párszor kilyukasztod a láplidérc fejét. (2 támadással 47 életpontot sebezve.) Rövid karddal felnyitod a láplidérc bal oldalát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A láplidérc megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A láplidérc összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Átkutatod a tetemet. A következő kincseket találtad: 1 xirnox szív (ld. enc.). Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. Messze hajítod a vacak kis sírlidérc trófeát, és kinyersz egy alkalmas láplidérc trófeát. 956 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 142, sebződés: 29, gyógyulás: 0, összesen: -29 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 2 ugh mérget.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 66 (limit: 485), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 3336.
Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Sötét folyosók / mélyén hosszan visszhangzik / távoli vízcsepp. " Oldalt pillantva, meglátsz egy móricserjét. Észreveszel egy mínosz-kúpot. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Sheran hívői építették. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy szent tölgyfát. Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Fairlight szörnykertje. Az állatokat etetni szigorúan tilos! - DM " Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megvizsgálod a talajt. Nem valami friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, friss emberi nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek északra vezetnek. [10 pontot használtál fel, van még 28.]

szk 140 keresed a 140. szörnyet
A két forduló között kutatni fogsz, mert nagy szükséged van arra, hogy találj egy acéldarázst. [0 pontot használtál fel, van még 28.]

id 89 50 idomítod a 89. szörnyet 28 pontért
Hozzálátsz a sörényes ubuk neveléséhez. Nehéz egy ilyen szörnyet betörni, még nehezebb bizonyos dolgokra megtanítani, de azért érzed, hogy a dolog menni fog. Nehéz volt ez a mai oktatás, de láthatóan haladtatok. (Még 22 TVP szükséges ahhoz, hogy a szörny teljesen be legyen idomítva.) Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (szörnyidomítás: 1. szint). (ld. enc.) [28 pontot használtál fel, van még 0.]

h 2107 használod a 2107. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [5 pontot használtál fel, van még -5.]
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdakészítés). Jól jönne bármi, ami a szomjúságodat csillapíthatná. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 10, 7, 29.
Jelenleg 2681 felépült monolit, és 5468 lerombolandó oltár van Ghallán. Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. Egy kaját töm magába a sörényes ubuk. Fáradtan a napi megpróbáltatásoktól, táborozásra alkalmas helyet keresel. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól kemény kalandozó helyett veterán kalandozó. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +15 max. varázspont, +4 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 2 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot.
Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben -5 pontod maradt, ebből a következő körre -5 pontot vihetsz át. Kapsz még 197 pontot. A következő körben tehát 192 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TUDATÁTHELYEZÉS (559. TUDATI KÉPESSÉG)
Amióta csak felfedezted a tudati portyában rejlő lehetőségeket, azon morfondírozol, hogy miért kell hátrahagynod a tested, mikor a kasztroplanáris térben vándorolsz? Miért nem lehetséges, hogy egyik helyen átlépsz a tudatvilágba, és egy másik helyen lépsz ki onnan ismét? Mi lehet ennek az akadálya? Nos, elárulom, hogy a művelet végrehajtható, de sajnos ehhez nem elegendő az elméd által saját magadról megalkotott ideális képet áthelyezni egyik helyről a másikra. Ha csak ezt tennéd meg, azzal azt érnéd el, hogy végérvényesen elszakítanád a lelkedet a testedtől, ami nem túl egészséges megoldás. A kulcs a telekinézisben rejlik! Az elme és a tudat ereje együttesen ugyanis képes nagyon-nagy súlyokat, nagyon-nagy távolságba is eljuttatni. Csak azért nem használja mindenki ezt a nem igazán mindennapi mutatványt, mert igen fárasztó, veszélyes, és nehezen elsajátítható. Egy dimenziókapu, vagy térváltó varázslat sokkal praktikusabb megoldás, így az terjedt el helyette. Ha te mégis ragaszkodnál ahhoz, hogy ezt a faramuci módját válaszd a teleportálásnak, természetesen megteheted. [Mostantól körönként egyszer képes leszel elméd, és tudati energiáid segítségével teleportálni! Ehhez más teleportáló formulákhoz hasonlóan csak a célkoordinátát kell megadnod az EK 559 parancs második és harmadik paraméterében. Persze van néhány ismerős megkötés: a megadott célmező nem lehet messzebb, mint a pszi szakértelmed szintje/2 mező (lefelé kerekítve). Az Alanori Csatornán nem teleportálhatsz át, és a dimenziók közti mérhetetlen távolságot, vagy a tenger sok ezer mérföldes végtelenjét sem hidalhatod át így. A Tudatáthelyezés költsége 10 TVP, továbbá a kiindulási és a célmező közti távolság minden három mérföldje után 5 pszi-pont, és az utazás minden megkezdett 15 mérföldje után 1 tudatpont. Így sem tudsz olyan mezőre teleportálni, amilyen messze még nem jártál.]

EZÜSTDARAB (326. TÁRGY)
Az ezüst aránylag puha fém, ezért inkább csak ékszereket készítenek belőle, fegyvernek nem annyira alkalmas. Igen ám, de vannak lények, amelyek különösen érzékenyek az ezüstre, és a nem-mágikus, nem ezüstből készült fegyverek által rajtuk okozott sebek azonnal beforrnak. Ezüstfegyvert tehát mégiscsak érdemes nekiállni kikovácsolni az ezüstdarabokból, ha mégoly nyomorúságos fegyvert is tudsz készíteni, mert bizonyos speciális küldetésekben szükséged lehet rá. Az ezüstből csak szúró- és vágófegyvert érdemes készíteni, hiszen az ezüst csak az ilyen lények testébe jutva tudja kifejteni mérgező hatását, kívülről, a csontok összetörésével nem. Mivel az ezüst értékes fém, régóta bányásszák és már szinte az összes bánya kimerült. Nem feldolgozott formában, a szabadban ezüstércet találni hihetetlenül nagy szerencsét és kivételes fémérzékelő képességet igényel. Megjegyzés: az ezüst kulcsok, ékszerek készítésekor egy ezüstdarabnak csak a töredékét használták fel, ezért az ilyen tárgyak unkreálásával nem juthatsz ezüstdarabhoz. Ezenfelül ezeknek az ékszereknek az elkészítése speciális, ékszerészi szaktudást igényel, így ezüst nyakláncot, ezüstkulcsot és hasonlót te sosem fogsz tudni készíteni.

AURACH FOG (657. TÁRGY)
Kigyűjtve néhány ép aurach fogat - és megtisztogatva őket - apró szegecsekhez jutsz, amelyek hasznosak lehetnek bizonyos tárgyak elkészítéséhez.

ELFOGTÁL EGY SZÖRNYET...
Brávó! És most mit kezdesz vele? Amíg ezt kitalálod, néhány információ: egyszerre maximum 6 elfogott szörnyed lehet (kezdetben azonban, amíg még nincs nagy tapasztalatod a fogoly szörnyek tartásában, még kevesebb). A magasabb intelligenciájú lények elfogásával ne is próbálkozz, ők úgysem sétálnak bele a csapdádba! Labirintusban nem érdemes az elfogással próbálkozni, mert csak nagyon kevés csapda van (van egyáltalán?) amelyet ott is használni tudsz. Egy elfogott szörnyet a Szörny Elengedése: SZE <szörny> paranccsal engedhetsz szabadon, "rakhatsz le" egy adott mezőn. Megölni a Szörny Megölése: SZM <szörny> paranccsal lehet. Ilyenkor a szörnyet szintén lerakod az adott mezőn, csak azonnal meg is küzdesz vele. A szörnyet rabsága alatt etetned kell - minél nagyobb, annál több kaját eszik a körben (az etetést mindig a legéhesebb szörnnyel kezded). Hosszú éhezéstől a szörnyed éhenhalhat, és ezért gonoszságpont jár. A fogoly szörnyeid italszükségletükről maguk gondoskodnak.

SZÖRNYEK IDOMÍTÁSA
Ha sikerül egy szörnyet élve elfognod, ez még nem jelenti azt, hogy ezzel minden problémád megoldódott. Hiszen hacsak nem gúzsbakötözve cipeled a lényt, (márpedig így biztos, hogy előbb-utóbb elpusztul) számítanod kell rá, hogy azonnal megtámad, amint nagyobb szabadságot adsz neki. Lehetőség van azonban arra, hogy idomítsd a befogott szörnyet. Erre szolgál a szörnyIDomítás: ID <szörny> <TVP> parancs.
Minden szörny beidomítása adott TVP-be kerül. Az ID kiadásakor meghatározhatod, hogy mennyit foglalkozol a szörnyeddel. Ha ez a TVP elegendő volt, attól kezdve a szörny meg van szelidítve. Ha nem, akkor megtudod, hogy még kb. mennyi időt kell a szelidítéssel tölteni. Ha egy szörnyet meggszelidítettél, beidomítottál, automatikusan végzi attól kezdve a feladatot, amelyre legalkalmasabb. A málhás a holmid egy részét fogja cipelni, a hátason lovagolhatsz, és ez plusz lépést, kevesebb TVP-be kerülő lépést, sőt, a harcban való nagyobb védettséget is jelenthet. Van olyan szörny, amely táborozás alatt őrzi a holmidat, ezáltal csökkentve a lopás esélyét, más szörny az élelemeszerzésben, ásásban vagy építkezésben tud segíteni.
Egy adott funkcióra egyszerre csak egy szörnyed lehet betanítva (tehát nem lehet pl. két teherhordód).
Egy pillanatra felmerül benned a gondolat, hogy a szörnyedet harcra is idomíthatod, de aztán rájössz, hogy ezzel pont azokat a vérszomjas ösztönöket szabadítanád fel, amelyeknek az idomítással gátat akarsz szabni.

REGENERÁLÓ GYŰRŰ (254. TÁRGY)
Ez egy apró rúnákkal teleírt, vastag aranygyűrű. Szépsége mellett kevésbé nyilvánvaló a speciális gyógyító erő, amelyet viselőjére ruház. Akinek az ujján egy ilyen gyűrű van (KF 254) annak életpontja a táborozás alatt jobban regenerálódik.

MANAKRISTÁLY (500. TÁRGY)
Ezer színben játszó, óriási hókristályra emlékeztető, csodálatosan szép tárgy a manakristály. Elképzelhetetlennek tartod, hogy emberi alkotás nyomán szülessen ez a csoda, csakis természeti képződmény lehet. Emberfeletti szépsége mellett mesés mágikus képességgel bír: ha összetöröd, varázspontod feltöltődik attól függő értékre, hogy mekkora a teológia és taumaturgia szakértelmed. A manakristály a maximális varázspontod (100-X/5)%-ára tölt, ahol az X a teológia és taumaturgia közül a nagyobbik szakértelem szintje. Vagyis pl. 50-esnél 90%-ra, 100-asnál 80%-ra stb. A kapott varázspont azonban nem mehet így 200 VP alá, a Ryuku szigeteken 400 VP alá, a Kiégett Földeken 800 VP alá. De ugyan ki bír egy ilyen csodát önző, anyagias érdekekből megsemmisíteni? A manakristályt a H 500 paranccsal tudod használni (ha legalább 50 VP-d hiányzik), illetve automatikusan felszabadítod a benne rejlő energiát, ha varázsolnál V paranccsal, de nincs elég varázspontod. A varázskőhöz hasonlóan, harc közben nincs időd manakristállyal szöszmötölni. Ha egyszerre birtokolsz manakristályt és varázskövet, akkor először mindig a varázskövet fogod összetörni az automatikusan használatnál. Egy körben legfeljebb egy manakristályt használhatsz fel. (A következő fordulód elejéig lezajló események is ide számítanak.)

XIRNOX SZÍV (213. TÁRGY)
Előveszed kőkésed, és kimetszed a xirnox csillogó szívét! Majd két csepp spirituszt csöpögtetsz rá, és tartósítod. Ez a tárgy különösen erős mágikus erővel bír, számos varázstárgyhoz és varázslathoz anyagi komponens.

SZÖRNYIDOMÍTÁS
Megkezdted hát egy elfogott szörnyed beidomítását. Az idomítás fáradtságos és nehéz feladat, de minél nagyobb a tapasztalatod, annál könnyebben megy. Azt, hogy egy szörny beidomítása mennyi ideig tart (hány TVP-be kerül), alapvetően a szörny faja és a feladat határozza meg, amelyre idomítod, de ezt komolyan befolyásolja a szörnyidomítás szakértelmed is (de minimum 20 TVP). Vannak szörnyek, amelyeket elegendő tapasztalat híján eleve nem vagy képes beidomítani. A szörnyidomítás határozza meg, hogy mennyire vagy képes az állatkertedet kordában tartani: 1-2. szinten egy elfogott állatod lehet, 3-4. szinten kettő, stb. egészen a maximális 6 elfogott szörnyig. Magas szörnyidomítás esetén kisebb az esélye, hogy egy állatod megvadul, és rád támad.

KARAKTERLAP

Gork, egy kopasz, piros szemű ember férfi vagy. Fekete a bőröd. Chara-din követője vagy. A Káosz Lordjai (#9147) K.T. tagjai közé tartozol. Ez az 58. fordulód.

Erő: 17 (24) Szint: 13 Merészség: 6/1 Magasság: 172 cm
IQ: 25 (32) Támadás: 29 Agresszió: 5 Testsúly: 102 kg
Ügyesség: 19 (26) Védekezés: 30 Menekülés: 30 % Életkor: 22/22 év
Egészség: 15 (22) Életpont: 301/198 Jellem: gonosz (23) Tul. pont: 5
Szerencse: 21 (28) Varázspont: 332/149 Pénz: 765 arany Kép. pont: 2
Tudatpont: 14/2 Pszi pont: 43/21
Eddig összesen 188 szörnyet (18 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 7 880 TP-t kaptál. Jelenleg 34 052 TP-d van. A következő szinthez még 13 948 TP szükséges. Trófeáid: láplidérc, élőholt mágus, autentikus vámpír. A 51. fordulódban 5030 arany került a bankszámládra. 5130 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1/61 szúrófegyverek: 2/77 vágófegyverek: 14/8 (+72%)
ütőfegyverek: 3/75 lőfegyverek: 11/43 (+36%) dobófegyverek: 2/8

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -3.); ubuk tüske (#131) max. 1 db (4 -9.); ubuk tüske (#131) (10 -21.); tüske (#22) max. 1 db (22 -);
Óvatosság (labirintusokban): 5
53,65 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 129

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 99 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 22/45 (+224%) 2. nyomkövetés: 14/37 (+40%) 3. csapdakészítés: 8/37 (+68%)
4. csapdaészlelés: 1/22 5. gyógyítás: 8/14 6. titkosírás: 1/83
7. felderítés: 2/3 8. szörnyidomítás: 1/34 (+134%) 9. teológia: 1/57 (+10%)
10. taumaturgia: 9/51 (+50%) 11. szörnyismeret: 3/7 12. pszi: 6/62 (+9%)
13. zárnyitás: 3/54 (-200%) 14. vadászat: 13/8 15. bányászat: 1/15
16. főzés: 1/0

FELTÉTELES PARANCSOK (még 48 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
totem 60% életpont alatt (a halál csókja (#187))
készítesz szögletes követ (#17) (max. 10 darabot )
elfogod spagulárt (#82) fedett veremmel (#219)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
szintszívó lények (#9097)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
tompítás (#40, 8 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
Papi varázslataid
a halál csókja (#187, 10 VP, 2 TVP) rúnakő teremtése (#201, 15 VP, 80 TVP) ékkő kreálása (#466, 100 VP, 10 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
szürkeáll. aktiv (#71)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
11. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
lángcsóva (#31)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 20)
hhaar burka (#32)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 2, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
lángcsóva (#31) >> láplidérc (#352)
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 2, max: 119 - támadó varázslatokkal együtt)
tompítás (#40) >> óriás csontváz (#176)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
sörényes ubuk (#89) (idomítás alatt) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Bizonyítsd, hogy méltó a jellemed hitedhez! [oldj meg egy jellempróbát a GO paranccsal és érj el 100-as gonoszságot].
2.) Helyezz el számomra 3 új rúnakövet, terjeszd hitemet! (számláló: 1)
3.) A káoszhoz puszítás szükséges. Fröccsents szét mondjuk két acéldarazsat! (számláló: 1)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
gnóm kutatóállomás (550): új. helytartói hivatal (563): új. városháza (685): új. fejvadászcéh (758): többek közt 1733. tárgyat kell leadnod. Toborzóiroda (759): 192. labirintus (98,24).

ISMERT LABIRINTUSOK
21, 22, 32, 170, 192.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 16.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
kasztrop.kitágulás (197)
a hatalom rúnája (215)
önismeret (236)
a kapcsolat (248)
a monolit imádása (264)
a butaság ára (273)
ima a monolitokért (276)
fegyvermester (302)
kétkezes harc (338)
monolit érzékelés (341)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
káoszmágia (400)
a káosz elszabadul (410)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 2 TU. szükséges még: 28 TU.
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 990 TU szükséges.)
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 bakkura bőr (#95) 3 kaja (#2) 8 pirkit (#153)
2 ubuk dobónyíl (#138) 12 ubuk tüske (#131) 1 vadász tatu bőr (#15)
4 vas dobónyíl (#189)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 antilopbőr (#48) 3 aurach fog (#657) 1 evaporőr háj (#105)
1 ezüstdarab (#326) 4 madártoll (#112) 1 manakristály (#500)
1 regeneráló gyűrű (#254) 3 szögletes kő (#17) 4 szvó-ektoplazma (#151)
2 ugh méreg (#166) 1 vízionár szem (#102) 1 xirnox szív (#213)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

52 53 54 55 56 57
0
1
2
3
4
(53,2) Leah rúnaköve, gumifa (#38), 43. jellempróba, Fairlight oltár, woor-antilopok (#31), csontlepke (#746)
(53,3) a 22. labirintus bejárata, szintszívó (#96), láplidérc (#352), móricserje (#115, belőle készíthető: #116), mínosz-kúp (#178), Sheran oltár, szent tölgyfa (#393)
(54,1) északi aurach (#350), zombi (#49), Elenios oltár, olvasztókemence (#86), vaskohó (#155)
(54,2) piromenyét (#99), élőholt mágus (#175), csontváz (#48), halálbokor (#2370, belőle készíthető: #2371), 25. jellempróba, evaporőr (#69), autentikus vámpír (#154)
(55,1) mély kút (#93), 42. jellempróba, Raia oltár, csontlepke (#746)
(55,3) oltár, proteinfecske (#139), zombi (#49), csontlepke (#746)
(56,2) Elenios oltár, 32. jellempróba, sörényes ubukok (#89), élőholt mágus (#175), autentikus vámpír (#154)

Üzenet küldése a karakternek