11. forduló, 13. forduló, Altair összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2008. aug. 5. 9h:05'
EZ A 12. JÁTÉKHETED, 12. FORDULÓD
13. játékheted kezdete: aug. 12.
A következő fordulódat legkorábban a 13. játékhéten tudjuk betáplálni.
Ez a forduló ingyenes
E-mail!
KALANDOZÓ: #2940
SZÁMLA : XXXX

ALTAIR KALANDJAI


5 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [27,9] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+5 életerő.)

kt 7 elkészíted a 7. tárgyat
Legyártottál 1 kőhegyű lándzsát. [12 pontot használtál fel, van még 143.]

m 5 6 mozogsz délnyugatra, nyugatra
[26,10] A dombságot elhagyod, ritka erdőbe érkeztél.


(Továbbmész...) [25,10] Még mindig az erdőben vagy.

A fák közül egyszercsak kilépsz egy tisztásra. A tisztás közepén magas, fekete gránitból emelt torony áll. A mogorva erődítményen csak itt-ott van néhány apró, lőrésszerű ablak. Ajtaja hatalmas, vasalt kőajtó, de semmilyen címert vagy más hasonló jelzést nem látsz rajta. (535. épület.)
[20 pontot használtál fel, van még 123.]

be bemész
Összegyűjtve a bátorságodat, közelebb mész, és bekopogtatsz. Egy pillanatig semmi válasz, de azután egészen váratlanul szélesre tárul az ajtó. Egy délceg, páncélba öltözött harcos áll előtted.
- Már messziről láttalak - jegyzi meg a fickó. - Miben segíthetek? - Miközben elindultok befelé, bemutatkozol, és mesélsz eddigi kalandjaidról. A harcos felvonja szemöldökét, hallván, hogy már elbántál néhány szörnnyel. Miközben inni ad neked, beszél az ő problémáiról.
- A sötétség szolgái gyülekeznek az erdőn túl. Sikerült néhány fegyverforgatót összeszednem, de nagy segítséget jelentene, ha valaki tudna fegyvereket szerezni. Ha készítenél nekünk öt kőhegyű lándzsát, és elhoznád ide, azzal végtelenül sokat segítenél. - megígéred, hogy megteszel minden tőled telhetőt. Ezután elbúcsúztok, és folytatod utadat az erdőben. Amint eltávolodsz valamennyire, mosolyogva előveszed a kért tárgyakat. Vársz egy ideig, aztán visszafelé indulsz. Ez könnyű feladat volt!
- Mindjárt gondoltam, hogy megbízhatok benned! - mondja kitörő örömmel. [30 tapasztalati pontot kaptál. Jutalmad 6 arany. (ld. enc.)] Átveszi a lándzsákat, és átnyújt cserébe egy zacskó aranyat. Nem tudom, fáraszthatlak-e még, de talán meg tudnál tenni nekem még egy apró szívességet. Egy szomszédos hűbérúr futárja elindult hozzám egy fontos térképpel, de sosem érkezett meg. Az a gyanúm, hogy a mirgek barlangjaiban veszett oda... A mirgek innét keletre, egy domb mélyén élnek. Szerencsére, elég megbízható leírásom van azokról a területekről. Ha volnál olyan kedves és körülnéznél arrafelé... - Megvizsgálod a leírást.

2 5
4
1 3
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 11. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 18, délre 12 mérföldre található.

Ezután elbúcsúztok, és folytatod utadat az erdőben. [5 pontot használtál fel, van még 118.]

m 4 mozogsz délre
[25,11] Még mindig az erdőben vagy. Gyanús mozgást látsz a fák között. Hmm, csak egy gyilkos mókus. Ettől nincs semmi félnivalód. (ld. enc.) Itt csata lesz.

Teli erőből dárdát dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 dárda. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a gyilkos mókus jobb hátsó lábát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a kőkést ellenfeledre rontasz. Kőkéssel felnyitod a gyilkos mókus bal hátsó lábát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) A gyilkos mókus megharapdálja a jobb lábfejedet és a combodat. (3 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Kőkéssel végigvágod a gyilkos mókus jobb első lábát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) A szörny néhányszor beléd mar, főként az oldaladat és a mellkasodat részesítve előnyben. (3 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 3, sebződés: 22, gyógyulás: 0, összesen: -22 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 108.]

kt 36 3 elkészíted a 36. tárgyat (3 darabot)
Itt nincs tűzbokor, pedig elengedhetetlenül szükséges lenne ahhoz, hogy fáklyát készíthess/gyűjthess.
[0 pontot használtál fel, van még 108.]

e 24 élelemszerzés 24 pontért
Sorban állnak a kökénybokrok. Csak annyit szedsz, hogy ne nagyon utáld meg. (+2 kaja.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 vadászat). Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) [24 pontot használtál fel, van még 84.]

gy 30 gyógyítás 30 pontért
Mint minden tapasztalt természetgyógyász, te is azonnal felismered a talajból feltörő pozitív bioenergia sugarakat. A forrás fölé állsz, és sebesült testrészeidre fókuszálod a gyógyenergiát. A hatás azonnal jelentkezik. (+11 életerő.) [30 pontot használtál fel, van még 54.]

m 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre
[26,12] Az erdőt síkság váltja fel. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. A fűben meglapulva reménykedsz, hogy az ellenfeled nem vesz észre. A sikeres rejtőzködéstől rögtön bátrabb leszel. Lassan kikukucskálsz. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy megsebzett kaffogó hebrencs. (ld. enc.) Amikor elhal a zaj, előmászol.

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy gumifát. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [27,13] Szűnni nem akar a zöld síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy szárnyas gömböc. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Dárdát hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 dárda. Becsapódva, megdöfi a szárnyas gömböc bal szárnyát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a kőkést ellenfeledre ugrasz. Kőkéssel egy hatalmas csapással felmetszed a szárnyas gömböc testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) A szárnyas gömböc állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Kőkéssel egy hatalmas csapással felmetszed a szárnyas gömböc jobb vállát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) A szárnyas gömböc fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A szárnyas gömböc most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Kimetszel magadnak egy megfelelő szárnyas gömböc trófeát. 5 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 vágófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 3, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkő, azzal újra kifehérítheted a bőrét, megmentve a veréstől. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba). [20 pontot használtál fel, van még 34.]

f 16 kísérletezel a 16. tárggyal
Farigcsálsz, illesztgetsz, kísérletezel, hátha lesz valami használható eredmény. Lázasan töröd a fejed... Érdemes volt kísérletezni! Rájöttél, hogy hogyan készíthetsz csontkést. (ld. enc.) 11 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 24.]
Alaposan elfáradva, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.) Némi gyakorlást végeztél még elalvás előtt, és most már bizonyos vagy benne, hogy képes lennél a gyors fegyvercserére akár közvetlenül harc előtt is. (ld. enc.)
Ebben a körben 24 pontod maradt, ebből a következő körre 24 pontot vihetsz át. Kapsz még 153 pontot. A következő körben tehát 177 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ARANYPÉNZ - röviden ap (50. TÁRGY)
Nincs gazdaság pénz nélkül, és ha itt gazdaság nem is nagyon van, azért ugye Te is vágysz valamennyire a GAZDAGSÁGra. Nos, ezirányban most tetted meg az első lépéseket. A pénzért megvásárolhatsz sok tárgyat, amelyet nem tudnál, vagy csak nehezen tudnál elkészíteni vagy egyéb módon megszerezni. Ezen kívül sok egyéb dologra is lehet használni, akárcsak a valós életben. Pénzből tetszőleges mennyiséget vihetsz magaddal, hiszen ha sok van nálad, nyilván felváltod nagyobb értékű érmékre. Ezen kívül így egy szava sem lehet a mohóbb, gyűjtögető játékosoknak...

GYILKOS MÓKUS (29. SZÖRNY)
Az erdők e vérszomjas ragadozója ártatlan külsejével megtéveszti a gyanútlan utazókat. Amikor azonban valakinek a nyakába ugrik ez a csupa fog-karom harapógép, gyakran megváltozik az ember véleménye. Feltéve, ha túléli a támadást. Öreg, tapasztalt vándorok szerint a gyilkos mókus húsa ehető.

KAFFOGÓ HEBRENCS (88. SZÖRNY)
A síkságok nagytestű, félelmetes dögevője inkább kitartásáról híres, mint nagy erejéről. Jókora, különösen rugalmas állkapcsával a zsákmányába kapaszkodik, és húzni kezdi hátrafelé - a dög azé a hebrencsé lesz, aki a legerősebben és a legállhatatosabban húz. Ha nincs dög, az élő zsákmány is megfelel - amibe egyszer belekapaszkodnak fogukkal, csak akkor engedik el, ha elpusztítják őket (bár gyakran még akkor sem). Ezért aztán rengeteg csapást kell rá mérni (lehetőleg ütőfegyverrel), amíg a szívós szervezet felmondja a szolgálatot. A kaffogó hebrencs sárgás szőrű, oroszlánsörényű de sakálfejű, gyors mozgású szörnyeteg.

CSONTKÉS (11. TÁRGY)
A bolhakutya hosszú és éles bordacsontjából egy igen hatékony szúrófegyvert készíthetsz, a csontkést, amely balkezes fegyverként is használható. Sebzése d4+3, elkészítése a KT 11 paranccsal, 4 pontért történik.

FELTÉTELES FEGYVERVÁLTÁS
Előfordulhat, hogy olyan szörnnyel kerülsz szembe, amellyel szemben egy bizonyos fegyverfajta (ütő, vágó vagy szúró) sokkal hatékonyabb, mint egy másik. Ilyen esetekben jó lenne, ha át tudnál váltani a támadásban leghatékonyabb fegyverre. Az is lehetséges, hogy művésze vagy egy fegyver szakértelemnek, de egy másikat is szeretnél kifejleszteni, anélkül, hogy fordulókon keresztül eredménytelenül csépeled a legnagyobb szörnyeket az új fegyverrel. Mostantól azonban használhatod az új Feltételes Fegyverváltást, amely minden problémára megoldást jelent! Ehhez az FF <első fegyver> <második fegyver> <harmadik fegyver> parancsot kell kiadnod. Mi fog történni ennek hatására? Ezentúl, ha egy szörnnyel találkozol, gyorsan megvizsgálod, hogy képes vagy-e az <első fegyverrel> leölni az ellenfeledet. Ha nem, akkor a <második fegyvert> veszed. Ha az sem jó, a <harmadik fegyvert> választod, és ha az sem működne, akkor marad a KF-el a jobb kezedbe vett fegyver (Igen, ezzel a paranccsal kizárólag a JOBB kezedben levő fegyvert fogja a program váltani!) Ha esetleg a fenti négy fegyver közül egyikkel sem valószínű, hogy ki tudod oltani a szörnyeteg életét, akkor a négy fegyver közül azt fogod választani, amelyikkel a legnagyobb sebzést vagy képes okozni. Példa: tegyük fel, hogy mestere vagy a vágófegyvereknek, de az ökölvívásban és a szúrófegyverek szakmájában kezdő. Mindkettőt szeretnéd fejleszteni. Az FF 28 12 parancs hatására ökölvívást alkalmazol az olyan szörnnyel szemben, amelyet képes vagy így is legyőzni, csontszuronyt olyanra, amelyet ököllel nehezen, de szúrófegyverrel könnyű megsebezni, és egyéb esetekben használod a jól bevált, beKF-elt vágófegyveredet (ami mondjuk egy sárkányölő kard). Ha minden fegyvertípussal egyformán képzett vagy, egyszerűen csak írd be a három fegyvertípust az FF parancshoz, és mindig kiválasztod azt a fegyvert, amely az adott szörny ellen a legjobb.
Megjegyzések az FF paranccsal kapcsolatban: 1. Törölni a paraméter nélkül kiadott FF paranccsal lehet. 2. Kalandozók ellen mindig a beKF-elt fegyveredet használod, sosem az FF parancsban megadottakat. 3. Az FF parancs paramétereként bármilyen, általad megadott fegyvert megadhatsz, olyat is, ami épp nincs a birtokodban (de reméled, hogy hamarosan megszerzed), persze a feltételes fegyverváltás nem létező fegyverre nem fog "bekattanni". 4. Az FF parancsnak nem muszáj három paramétert adni, lehet egyet vagy kettőt is. 5. Vigyázz! A régi FF paranccsal ellentétben, ha bármikor kiadsz egy új FF parancsot, az mindig teljesen felülírja az előzőt! 6. Ha fegyvert váltasz, az nem garancia arra, hogy így BIZTOSAN megölöd a szörnyet: elvégre, mindig lehetnek balul sikeredett ütések, mindig elképzelhető, hogy a szörny túl fürgén ugrál félre. Ha tehát a feltételes fegyverváltást alacsony szakértelem fejlesztésére használod, mindig előfordulhat (bár kis eséllyel), hogy a "gyakorlatozás" kudarccal végződik. Az új feltételes fegyverváltás dinamikusan használható parancs, kísérletezz vele, próbáld ki, hogy hogyan működik a legjobban a te számodra.

KARAKTERLAP

Altair, egy fekete, rövid hajú, kék szemű ember férfi vagy. Ez a 12. fordulód.

Erő: 15 Szint: 3 Merészség: 5/5 Magasság: 167 cm
IQ: 13 Támadás: 2 Agresszió: 5 Testsúly: 99 kg
Ügyesség: 14 Védekezés: 0 Menekülés: 40 % Életkor: 20/20 év
Egészség: 14 Életpont: 71/53 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 16 Varázspont: 0/0 Pénz: 6 arany Kép. pont: 2
Eddig összesen 13 szörnyet (1 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 46 TP-t kaptál. Jelenleg 150 TP-d van. A következő szinthez még 100 TP szükséges. Trófeád: szárnyas gömböc.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 1 vágófegyverek: 4 (+1) ütőfegyverek: 1
dobófegyverek: 3

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4 2. nyomkövetés: 1 3. gyógyítás: 5
4. vadászat: 2 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 16 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen

TUDATI ENTITÁS MANIFESZTÁLÁSA
A tudati térben összegyűjtött TU-k: 10657. A kt-d által összegyűjtött TU-k: 0.

Összsúly: 10.66 kg Megterheltség: 26%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 139 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 bot (#4) 4 kőhegyű lándzsa (#7) 1 kőkés (#6)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
6 arany (#50)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(25,10) fekete gránittorony (#535)
(25,11) gyilkos mókus (#29)
(26,12) kaffogó hebrencs (#88), gumifa (#38)
(27,13) szárnyas gömböc (#12), 28. jellempróba

Üzenet küldése a karakternek