23. forduló, 85. forduló, Lenszakállú Órga összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. máj. 24. 12h:26'
EZ A 69. JÁTÉKHETED, 60. FORDULÓD
70. játékheted kezdete: máj. 31.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2871
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 2

LENSZAKÁLLÚ ÓRGA KALANDJAI


3 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [54,25] koordinátán.
Varázserőd regenerálódik. (+24 varázspont.)

* 1. KP: v 12 0 0 elmormolod a 12. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 178.]

* 2. KP: vps 6 0 0 VP spórolása: 6
Félreraktunk, letiltottunk neked 6 VP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy VPF parancsot (ill. kör végéig). [0 pontot használtál fel, van még 178.]

le 34 leveszed/lerakod a 34. tárgyat
Már nem őrzöd annyira az ásót. [0 pontot használtál fel, van még 178.]

f 34 kísérletezel a 34. tárggyal
Tudós munkába kezdesz, hátha feltalálsz valami kézzelfoghatót. Lázasan töröd a fejed... Kitaláltad, hogyan építhetnél fedett vermet. (ld. enc.) 54 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 168.]

f 92 kísérletezel a 92. tárggyal
Farigcsálsz, illesztgetsz, kísérletezel, hátha lesz valami használható eredmény. Vadul gondolkozol... Érdemes volt kísérletezni! Rájöttél, hogy hogyan készíthetsz hurokcsapdát. (ld. enc.) 33 tapasztalati pontot kaptál. Alaposan körülnézel a földön. Nem valami friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északra. [10 pontot használtál fel, van még 158.]

kf 150 3 kézbeveszed/felveszed a 150. tárgyat (őrzöd)
Nagyon őrzöd a szent jogart. [0 pontot használtál fel, van még 158.]

v 6 10 7 elmormolod a 6. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. Ereidben a vér forrón lendül előre. Létrehoztad az áldomás varázslatot! A következő csatában pontosabban fogsz találni. (+4 támadás.) [-5 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 153.]

ftv 44 988 felt. tám/véd. varázslat a 44. varázslatot a gonosz jelleműeket
Ok, ezt a támadó varázslatot fogod használni, ha a megadott lénnyel szembekerülsz. [0 pontot használtál fel, van még 153.]

fvh 8 felt. varázslat haszn. 8
Harci varázslataidat használni fogod minden 8. vagy magasabb szintű ellenfélre. [0 pontot használtál fel, van még 153.]

v 22 9 elmormolod a 22. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Befejezted az unkreáció varázslatot! Unkreálod a birtokodban levő egy bunkósbotot. Elteszed a kapott alkotóelemeket: 1 bot, 1 vadász tatu bőr. [-6 varázspont.] Figyelmeztetés: megterheltséged 150 % fölé emelkedett! [5 pontot használtál fel, van még 148.]

d 4 eldobod a 4. tárgyat
Elhajítasz 1 botot. [0 pontot használtál fel, van még 148.]

kf 18 343 kézbeveszed/felveszed a 18. tárgyat a 343. tárggyal
Előkészíted a parittyát.
Lövedékként rézgolyót fogsz használni. [0 pontot használtál fel, van még 148.]

h 1 14 használod az 1. tárgyat
Háromszor megforgatod a deus ex machinát, majd azt mondod: "Alanor". Egy vibráló, zöld kapu nyílik meg előtted! Átlépsz rajta. [Az Olimpián történt események leírását egy külön fordulóban kapod meg, amelyet az Olimpia szimulálása után postázunk.] ...Hosszú idő elteltével érkezel vissza. [0 pontot használtál fel, van még 148.]

jlk 1614 jelszó kimondása 1614
Reménykedsz, hogy a megfejtés tökéletes. A kúp belsejében kimondod a jelszót. Ah, sikeres volt a megfejtés! A falon egy térkép jelenik meg, a padlón pedig egy lejárat tárul fel. 70 tapasztalati pontot kaptál.

25 24 23 22 21
20 19 18 17 16
15 14 13 12 11
10 9 8 7 6
1
5 4 3 2
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 30. labirintus térképe. A bejárat alattad található.

[5 pontot használtál fel, van még 143.]

be 30 bemész a 30. titkos labirintusba
Kimondod a jelszót, és felkészülsz rá, hogy rengeteg TVP-t fogsz eltölteni odalent. Odabent sötét honol. Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. Ereidben a vér forrón lendül előre. Megidézted a tündérfény varázslatot! A kézfejed halványan világítani kezd. [-1 varázspont.] Lemászol a rengeteg szobából álló rendszerbe. Itt kemény dolog lesz tájékozódni! [5 pontot használtál fel, van még 138.]

lm 3 5 10 mozogsz 3 5 10
Átsétálsz a következő szobába. Szép idő lesz, amíg az egészet bejárod. [2. PONT]
Merészen, fegyveredet markolva mozogsz. Egy kemény tölgyből készült ajtó körvonalai bontakoznak ki előtted. Megpróbálod a kilincset: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő kis vaskulcs nyitja az ajtót. Folytatod a felderítést a 3. szobával. [3. PONT] Hamarosan egy púpos burástyát pillantasz meg. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

A közelharc előtt még megeresztesz a parittyával néhány lövedéket. Elrepül 3 kerek kő. Többször meglövöd a púpos burástya testét. (3 támadással 7 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rohansz. Mandibulakaszával kegyetlenül összevagdalod a púpos burástya testét. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) Rövid karddal megcsapod a púpos burástya fejét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a jobb bokádon. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A púpos burástya farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szörny a testedre tapasztja tojócsövét. Gyorsan félrelököd. A púpos burástya összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 235 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}


Haladsz előre, bátor harcoshoz illően. Egy kemény tölgyből készült ajtóba ütközöl. Megpróbálod a kilincset: Nyitva van! És mész tovább, pihenő nélkül, a 4. szobába. [4. PONT]
Folytatod a felderítést. Egy sima, fából készült ajtó állja utadat. Találsz egy kilincset: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő kis vaskulcs nyitja az ajtót. Elérkeztél a labirintus bal alsó sarkába. [5. PONT]
Merészen, fegyveredet markolva mozogsz. Egy vastag, kőből faragott ajtó! Megpróbálod a kilincset: Sajnos be van zárva. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. Szégyenletes kudarcot vallottál. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 zárnyitás). Nincs más lehetőséged: megpróbálod az ajtót erővel betörni. Azonban bárhogy is erőlködsz, nem jársz sikerrel. Erre nem tudsz továbbjutni: visszafordulsz. Ismét a térkép szerinti 5. pontnál vagy.
[30 pontot használtál fel, van még 108.]

lm 10 903 9 mozogsz 10 903 9
Bátran haladsz tovább. Egy vastag, kőből faragott ajtó állja utadat. Megpróbálod a kilincset: Sajnos be van zárva. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. Szégyenletes kudarcot vallottál. Nincs más lehetőséged: megpróbálod az ajtót erővel betörni. Teljes erővel próbálod az ajtót benyomni, de sikertelenül. Erre nem tudsz továbbjutni: visszafordulsz. Ismét a térkép szerinti 5. pontnál vagy.
A gyanúsabb helyeken (ajtók előtt, ládáknál, sarkoknál) fokozottan figyelsz a csapdákra, egyébként nem annyira. Bátran haladsz tovább. Egy vastag, kőből faragott ajtó bukkan fel a sötétből. Találsz egy kilincset: Sajnos be van zárva. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. Szégyenletes kudarcot vallottál. Nincs más lehetőséged: megpróbálod az ajtót erővel betörni. Percekig feszülsz az ajtónak, de mindhiába. Talán még nem vagy elég erős. Erre nem tudsz továbbjutni: visszafordulsz. Ismét a térkép szerinti 5. pontnál vagy.
[15 pontot használtál fel, van még 93.]

lm 10 20 905 mozogsz 10 20 905
Merészen, fegyveredet markolva mozogsz. Egy vastag, kőből faragott ajtó a következő akadály. Megvizsgálod: Sajnos be van zárva. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. Sikerült! Ismét egy unalmas, jellegtelen szoba. Vagy mégsem olyan jellegtelen, mint a többi? Apró, nyálkás foltokat látsz mindenhol... [10. PONT] Szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy púpos burástya. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 3 kerek kő. Néhány helyen eltalálod a púpos burástya farkát. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Megmarkolva a mandibulakaszát ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával többször mélyen végigmetszed a púpos burástya hosszú tojócsövét. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigvágod a púpos burástya bal lábát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Csáprágójával a púpos burástya megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A púpos burástya farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A lény a sebre rakja tojócsövét, és pumpálni kezd. Fájdalmat érzel, mintha valami a testedbe hatolt volna. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. 235 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 58, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
Körültekintően, óvatosan lopódzkodsz tovább. Egy kemény tölgyből készült ajtó bukkan fel a sötétből. Megvizsgálod: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő csontkulcs nyitja az ajtót. Belépsz, és körülnézel. Rossz előérzeted van... [15. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
Bátran haladsz tovább. Egy nagy vasalt ajtóban végződik az út. Elővigyázatosan próbát teszel: Sajnos be van zárva. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. Szégyenletes kudarcot vallottál. Nincs más lehetőséged: megpróbálod az ajtót erővel betörni. Teljes erővel próbálod az ajtót benyomni, de sikertelenül. Erre nem tudsz továbbjutni: visszafordulsz. Ismét a térkép szerinti 15. pontnál vagy.
Minden lépés után igen alaposan körbevizsgálódsz, hogy nem csapdagyanús-e a környék, minden ismert típus után kutatsz. [27 pontot használtál fel, van még 66.]

lm 19 24 25 mozogsz 19 24 25
Folytatod a felderítést. Egy nagy vasalt ajtó bukkan fel a sötétből. Lenyomod a kilincset: Sajnos be van zárva. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. Sikerült! Ez a szoba valamivel büdösebb, mint a többi. [20. PONT] Hamarosan egy topránypolipot pillantasz meg. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a parittyával. Elrepül 3 kerek kő. Többször meglövöd a topránypolip testét. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a göcsörtös bunkót. Vad csatakiáltással, felemelve a göcsörtös bunkót a másikra rontasz. Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a topránypolip testét. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Rövid karddal kilukasztod a topránypolip testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A topránypolip elhibázza az ütést csápjával. Göcsörtös bunkóval eltalálod a topránypolip testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigvágod a topránypolip egyik csápját. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A topránypolip csápjával megpöccinti a válladat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a topránypolip száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 3 kaját. 189 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 58, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}


Körültekintően, óvatosan lopódzkodsz tovább. Egy nagy vasalt ajtó jelent átmeneti akadályt. Lenyomod a kilincset: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő rézkulcs nyitja az ajtót. Ahogy belépsz a szobába, halk morgást hallasz nyugat felől, a rácsos vasajtón át. [19. PONT]
Haladsz előre, bátor harcoshoz illően. Egy sima, fából készült ajtót látsz. Megpróbálod a kilincset: Nyitva van! És mész tovább, pihenő nélkül, a 24. szobába. [24. PONT] Egy sunyi csapda van előtted, de szerencsére időben észrevetted. Beméred, hogy mi a veszélyes terep, és kikerülöd.
Folytatod a felderítést. Egy nagy vasalt ajtót pillantasz meg. Megpróbálod a kilincset: Sajnos be van zárva. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. Sikerült! Ahh, végre elértél az útvesztő másik csücskébe, a kincseskamrába! [25. PONT] Az egyik sarokban találsz egy bronzból öntött nagy dobozt. Egy csapda védi a ládát - még szerencse, hogy észrevetted. Hatástalanítod. Nincs bezárva: óvatosan kinyitod. Megnézed, hogy mi a zsákmány: 22 arany, 1 szent jogar, 1 aranyló ugarhéj, 2 bakkura bőr és 1 ezüst nyaklánc (ld. enc.). Gyorsan kiüríted a ládát.
[44 pontot használtál fel, van még 22.]

lm 25 900 22 mozogsz 25 900 22
Egyhelyben toporogsz.
Mostantól nem foglalkozol a csapdákkal. És mész tovább, pihenő nélkül, a 24. szobába. [24. PONT]
Felkészülve a legrosszabbra is, tovább merészkedsz. Egy nagy vasalt ajtó jelent átmeneti akadályt. Találsz egy kilincset: Szerencsére nyitva van. Folytatod a felderítést a 23. szobával. [23. PONT]
Nem rettenve meg semmitől, tovább suhansz. Egy régi, rozsdás ajtó körvonalai bontakoznak ki előtted. Elővigyázatosan próbát teszel: Szerencsére nyitva van. Ez a szoba halál birodalma: a falakon játszadozó árnyak megcsúfolják, a te árnyékodat űzik... [22. PONT] Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Már látod, hogy egy csontváz az. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Többször meglövöd a csontváz zörgő csontjait. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 48 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 16, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


[18 pontot használtál fel, van még 4.]

lm 17 2 1 mozogsz 17 2 1
Nincs elég pontod ahhoz, hogy tovább tudj menni. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

szk 92 keresed a 92. szörnyet
Szörnyet keresni csak a szabadban lehet. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

* 1. BP: vpf 6 0 0 VP elővétele: 6
Felszabadítottunk neked 6 VP-t a korábban letiltottból. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

* 2. BP: v 3 0 0 elmormolod a 3. varázslatot
Varázsolni kezdesz. Az erő gyűlik, egyre csak gyűlik benned. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad az éber kakukk varázslatot! Kakukk! Kakukk! [-6 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 4.]

* 3. BP: h 233 15 0 használod a 233. tárgyat
Játszani kezdesz a furulyán. Hamis, hamis, hamis! Ezt még a te botfüled is érzékeli. [4 pontot használtál fel, van még 0.]

* 4. BP: h 163 0 0 használod a 163. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [5 pontot használtál fel, van még -5.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Az a kellemetlen érzésed támad, hogy valami egyre nagyobb gombóc van a hasadban. A nap kalandjaitól megfáradtan, táborozásra alkalmas helyet keresel. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.) Automatikus tárgyeladás és szabályozott hulladékgyűjtés - hogy ez eddig nem jutott az eszedbe! (ld. enc.)
Ebben a körben -5 pontod maradt, ebből a következő körre -5 pontot vihetsz át. Kapsz még 200 pontot. A következő körben tehát 195 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


FEDETT VEREM (219. SZÖRNYCSAPDA)
Ez az egyik legelemibb csapda. Síkságon, bozótban, dombvidéken és alacsonyhegységben használhatod. A FOG <szörny> 219 parancs teljesülésekor egy nagy vermet ásol (ehhez persze kell egy ásó is!), majd gallyakat gyűjtesz, és letakarod, álcázod. Ezután a szörnyet megpróbálod belehajkurászni/belecsalni (az, hogy te futsz a szörny előtt, vagy ő előtted, a méretétől és az étvágyától függ). Ha sikerrel jársz, a lény belezuhan a verembe! Ezzel a csapdával kisebb lényeket, és olyanokat, amelyek repülnek, nem tudsz befogni, mert nem szakad be alattuk a csapda. Intelligensebb szörnyeket is elfoghatsz így. A TVP költség (ásás, befedés, csalogatás) 24 TVP. Nagyon nagy/erős/ügyes szörnyek ki tudnak mászni a veremből, mielőtt még kötelet vetnél rájuk.

HUROKCSAPDA (217. SZÖRNYCSAPDA)
A hurokcsapda az egyik legegyszerűbb csapda, amellyel különböző szörnyeket tudsz elfogni. Nem kell külön KT paranccsal megcsinálni, elég, ha a FOG <szörny> 217 parancs teljesülésekor van nálad kötél. Rögzítéséhez szükség van egy fára, így csak erdőben vagy bozótosban használhatod. A hurokba vigyázatlanul belelépő lény továbblépve megfeszíti a hurkot, amely megrántja és felfüggeszti, ezáltal mozgásképtelenné teszi. Olyan lények ellen használhatod, amelyek: 1.) legalább két lábbal rendelkeznek, 2.) méretük max. embernél nem sokkal nagyobb. Használata (amíg vársz a sikerre) 15 TVP-be kerül.

EZÜST NYAKLÁNC (117. TÁRGY)
Minden kalandozó leghőbb vágya, hogy kincset találjon. Kincset, amelynek tetején nem ül tíztonnás sárkány, nem védik halálos csapdák, mégis annyi van belőle, hogy alig tudja elhordani. Az ezüst nyaklánc egyike az első kincseknek. Azon kívül, hogy pénzre, ezáltal egy csomó hasznos dologra cserélheted, semmi speciális funkciója nincs. A KF-el nyakadba akaszthatod (egyszerre két különböző fajta tárgy lehet a nyakadban).

HULLADÉK(NEM)GYŰJTÉS
Kicsit kezd fárasztó lenni, hogy ahogy kalandozol, lépten-nyomon minden szemetet összeszedsz. Aztán ott van az a tömérdek EA parancs, amit a városban ki kell adni, hogy a felesleges tárgyaktól megszabadulj. Most azonban végre itt van a Hulladékgyűjtést szabályozó parancs, a HU <tárgy> <tárgy> <tárgy>. Paraméterül egyszerre max. három tárgyat adhatsz meg, ezeket használhatatlan, felesleges tárgyaknak ítéled meg mostantól. Ha arany értéke a GYJ parancsban megadott alatt van, fel sem veszed őket, ha ugyanannyi, vagy nagyobb, akkor ugyan felveszed őket, de az első adandó alkalommal (vagyis ha boltra lépsz) automatikusan eladod az összeset (kivéve, ha be van KF-elve: akkor egyet meghagysz). Ja, és persze bárhány HU parancsot kiadhatsz, azaz minden egyes általad ismert tárgyra szabályozhatod ezt a dolgot. Sőt, ha olyan tárgyra adsz ki HU-t, amire korábban már kiadtál, akkor az törlődik.
Mi a különbség a GYJ parancshoz képest? A GYJ csak egészen finom, felületi hulladékmanagementet biztosított, szörnyből való komponens kinyerésekor, labirintus ill. csatamező kincsnél nem működött. A HU-val megjelölt tárgyhoz viszont bármilyen módon jutsz hozzá, (átadják, olmipiai nyereményként kapod stb) azonnal eldobod, ill. ha értéke a GYJ-vel egyenlő vagy az fölött van, eladod. Az átkozott tárgyaktól sajnos még a HU paranccsal sem tudsz megszabadulni. Ha egy olyan tárgyra adsz ki HU parancsot, ami a birtokodban van, rögtön eldobod ha értéke kisebb a GYJ 3. paraméterénél, de ha bolton állsz, nem adod el, csak akkor, ha a boltra lépéskor már érvényben volt az adott tárgyra a HU. A HU-val eldobált tárgyak semmiképp sem maradnak meg az adott mezőn. A HU-val megjelölt tárgyakat a referencialistán és a karakterlapon a $ jelöli.
Ha betelt hátizsák mellett próbálsz egy tárgyat felvenni, a HU-val kijelölt tárgyakból elhajítasz párat, hogy legyen helyed a műveletre (csakis a HU-val kijelölt tárgyak közül!).

KARAKTERLAP

Lenszakállú Órga, egy copfos aranyhajú, zöld szemű, hosszú szakállas törpe nő vagy. Raia elsőáldozója vagy. Ez a 60. fordulód.

Erő: 20 Szint: 11 Merészség: 3/4 Magasság: 109 cm
IQ: 16 Támadás: 14 Agresszió: 4 Testsúly: 58 kg
Ügyesség: 12 (13) Védekezés: 14 Menekülés: 33 % Életkor: 57/57 év
Egészség: 20 Életpont: 180/180 Jellem: jó (68) Tul. pont: 0
Szerencse: 19 Varázspont: 53/15 Pénz: 187 arany Kép. pont: 1
Eddig összesen 235 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 864 TP-t kaptál. Jelenleg 24 903 TP-d van. A következő szinthez még 97 TP szükséges. Trófeáid: északi aurach, emberevő, mutáns pók. Jelenleg 11 árnyékmxtu-d van.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 vágófegyverek: 10 ütőfegyverek: 10
lőfegyverek: 12

Feltételes fegyverváltás: göcsörtös bunkó (#123)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); kerek kő (#19) max. 1 db (1 -2.); kerek kő (#19) max. 2 db (3 -4.); kerek kő (#19) max. 3 db (5 -); rézgolyó (#343) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0
54,48 mezőn táborozol, a 30. labirintusban, 1. szinten, 22. ponton
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 58

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 622 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 7 2. nyomkövetés: 16 3. mászás: 2
4. csapdakészítés: 5 5. csapdaészlelés: 4 6. gyógyítás: 8
7. titkosírás: 2 8. felderítés: 4 9. teológia: 6
10. zene: 1 11. szörnyismeret: 3 12. zárnyitás: 4 (+1)
13. vadászat: 1 14. bányászat: 11

FELTÉTELES PARANCSOK (még 36 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 35% életerő alatt 20 TVP-ért (max. 1 alkalommal)
segítesz max. 11 TVP-ért
kutatsz max. 25 TVP-ért
ásol max. 40 TVP-ért csak 152. fémet, vagy jobbat
készítesz fáklyát (#36) (max. 5 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 4 darabot ), lapkorongot (#80) (max. 2 darabot, csak egyszer), kerek követ (#19) (max. 19 darabot ), kavadu iszákot (#25) (max. 2 darabot, csak egyszer), kötelet (#92) (max. 5 darabot, csak egyszer), dobóhálót (#221) (max. 1 darabot, csak egyszer), móri gyümölcsöt (#116) (max. 2 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 2 darabot, csak egyszer), rövid kardot (#171) (max. 1 darabot, csak egyszer)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 10, max: 50)
homokvarány (#16), démontetű (#15), ormánygőte (#18), bakkura (#52), tazunkaróka (#81), surranó kígyó (#30), vadász tatu (#10), bo-skorpió (#54), mérges pók (#20), púpos burástya (#92)
Barátságosság (aktív: 4, max: 50)
mélységi grittang (#103), vízionár (#66), süvítő rája (#113), manifesztátor (#124)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
tisztítótűz (#44, 13 VP) isteni küldetés (#170, 40 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
erőpajzs I (#12) áldomás (#6) (10,7) éber kakukk (#3)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
8. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
tisztítótűz (#44)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 3, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
tisztítótűz (#44) >> szintszívó lények (#9097) tisztítótűz (#44) >> szintszívó (#96)
tisztítótűz (#44) >> gonoszok (#988)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Tisztítsuk meg a földet attól, ami nem odavaló: végezz öt púpos burástyával. (számláló: 4)
2.) Pusztíts el egy fekete griffet: a sötét dimenziók fattya.
3.) Hozz egy varkaudar lándzsát, és törd össze oltáromnál.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. tanya (507): kész. kastély (528): kész. városháza (Shaddar) (539): kész.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 19, 25, 26, 27, 29, 30.

Összsúly: 72.06 kg Megterheltség: 144%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 199% alatt van.
Még 72 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 bunkósbot (#9) 10 kerek kő (#19) 10 sünmedve tüske (#14)
2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
22 arany (#50) 1 aranyló ugarhéj (#100) 2 bakkura bőr (#95)
1 ezüst nyaklánc (#117) 3 kaja (#2) 1 szent jogar (#150)
1 vadász tatu bőr (#15)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

53 54 55
24
25
26
(54,25) púpos burástya (#92), topránypolip (#86), csontváz (#48)

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Lenszakállú Órga 60. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26)
sakál (#28) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31) sünmedve (#33) kőszáli disznó (#34)
manó (#36) gorombilla (#38) lebegő gomba (#39) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43)
Baar-ork (#44) Duer-ork (#45) Tugt-ork (#46) csontváz (#48) zombi (#49)
technokolin (#50) gyíkember (#51) bakkura (#52) százfogú (#53) bo-skorpió (#54)
rőtmanó (#55) félelem-járó (#56) gátvakond (#57) rájanyék (#58) pókvadász (#59)
drasmólyom (#60) hegyi rák (#61) kőevő (#62) varkaudar (#64) goldugar (#65)
vízionár (#66) húsevő magszim (#67) móleon (#68) evaporőr (#69) vadtroll (#70)
fabontó szójer (#71) óriás skorpió (#72) garokk (#73) tintacsiga (#74) gitonga (#76)
trollfa (#80) tazunkaróka (#81) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84)
gyilkos sallank (#85) topránypolip (#86) kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89) alpesi tehén (#91)
púpos burástya (#92) mérges nyukmár (#95) szintszívó (#96) piromenyét (#99) szőrös pók (#100)
uzbány (#102) mélységi grittang (#103) sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113) gyilkos tetű (#116)
mutáns pók (#117) trappoló dinymák (#118) emberevő (#119) manifesztátor (#124) útonálló (#130)
agglomerátor (#138) proteinfecske (#139) szeppent rákfatty (#186) massza (#217) pszi elementál (#221)
ork sámán (#345) szürke rinocérosz (#346) északi aurach (#350) halálmadár (#351) dűnekukac (#357)
csontlepke (#746) pacaszúnyog (#751) csodabogár (#755)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14)
vadász tatu bőr (#15) bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19)
fúvócső (#20) ormánygőte csont (#21) tüske (#22) mérgezett tüske (#23) kavadu lebeny (#24)
kavadu iszák (#25) gyenge méreg (#26) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29)
varányszem (#30) smirglibokor (#31) szeksztáns (#32) lapockacsont (#33) ásó (#34)
tűzbokor (#35) fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39)
kis vaskulcs (#40) grákóbőr (#41) távcső (#42) tükör (#43) királygyík bőr (#44)
kis bőrpajzs (#45) krómkaktusz (#46) surranó kígyó bőr (#47) kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50)
bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) bőrsisak (#57) tigroszlán fog (#63)
csontszablya (#64) szöges páncél (#65) szöges bőrpajzs (#66) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68)
szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70) rézpáncél (#71) rézsisak (#72) rézpajzs (#73)
csontkulcs (#74) rézkulcs (#75) rát-fa (#77) mászókarom (#78) korongfa (#79)
lapkorong (#80) zöld üveg (#82) ragasztó (#83) díszes rézpajzs (#84) óndarab (#85)
olvasztókemence (#86) bronzhegyű lándzsa (#87) bronzsisak (#88) bronzpajzs (#89) bronzpáncél (#90)
manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93) bronzhegyű nyíl (#94) bakkura bőr (#95)
bakkura csizma (#96) rákpáncél (#97) rákpajzs (#98) fekete gyöngy (#99) aranyló ugarhéj (#100)
tinta (#101) vízionár szem (#102) magszim bél (#103) fémrúd (#104) evaporőr háj (#105)
fabontó (#106) nyílvessző (#108) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114)
móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) ezüst nyaklánc (#117) púderszikla (#118) púderkő (#119)
dözmöng szív (#122) göcsörtös bunkó (#123) rókafarok (#124) mandibulapenge (#125) bronzpenge (#126)
mandibulakasza (#127) hebrencs állkapocs (#130) ubuk tüske (#131) hóhérbimbó (#132) csuklyavirág (#133)
gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) nap szimbólum (#141) oltár (#146)
hebrencs csapda (#147) mocsári penke (#148) szent jogar (#150) szvó-ektoplazma (#151) vasérc (#152)
pirkit (#153) vaskohó (#155) világítótorony (#156) ezüst karkötő (#158) kis vaspajzs (#159)
vassisak (#160) nagy vaspajzs (#161) karócsapda (#163) vasvért (#164) mászókampó (#165)
uzbány csőr (#169) rövid kard (#171) harci kalapács (#174) vashegyű nyíl (#176) mínosz-kúp (#178)
vasalt bunkó (#181) vashegyű lándzsa (#182) vas dobónyíl (#189) hurokcsapda (#217) fedett verem (#219)
dobóháló (#221) acélpengőke (#231) furulya (#233) pular kristály (#239) nehezék (#258)
umbatari karkötő (#278) rézgolyó (#343) súlyzó (#347) phua-kúp (#372) moa gyöngy (#378)
álomvirág (#395) álompor (#396) réz fejpánt (#406) bronz fejpánt (#407) vas fejpánt (#408)
sörsátor (#486) erődítmény (#488) csatabárd (#555) aurach fog (#657) rőtmanó kacagány (#714)
varkaudar csont (#1113) Rodger kezdő üstje (#1167) tűzrakó hely (#1169) malom (#1204) Ramirez feszítővasa (#1261)
illatos rózsaszál (#1595) elhagyott bánya (#1685) obszidián penge (#2082) bronzkard (#2083)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
BPB   [sorszám]                                 -  befejező parancs berakása
BPK   sorszám                                   -  befejező parancs kivétele
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
DX    1-20                                      -  D.E.M. beállítása
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
EA    mit         darab                         -  eladás boltban
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
ESK   kalandozó   [kalandozó]                  30  esküvő
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FÁS   TVP                                     TVP  felt. ásás, max. TVPért
FF    1.fegyver   2.fegyver   3.fegyver         -  feltételes fegyverváltás
FFK   %           [%]         [%]               -  felt. fegyverv. kockázata
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKT   tárgy       darab       [1]               ?  feltételes készítés
FKU   TVP                                     TVP  feltételes kutatás
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FOG   szörny      csapda                        ?  feltételes szörnyelfogás
FSE   TVP                                     TVP  feltételes segítség
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
FTV   varázslat   élőlény                       -  feltételes T/V varázslat
FVH   szint                                     -  felt. T/V mágia használat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
HU    [tárgy]     [tárgy]     [tárgy]           -  hulladékgyűjtés
IM                                             30  imádkozás oltárnál
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
JLK   kód                                       5  jelszó kimondása
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KÖTB  K.Tudat                                   -  Közös Tudatba belépés
KÖTL  létszám     vezető                        -  Közös Tudat létrehozása
KPB   [sorszám]                                 -  kezdeti parancs berakása
KPK   sorszám                                   -  kezdeti parancs kivétele
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
LOT   1.tipp      2.tipp      3.tipp            -  lottózás (10 arany)
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
OV    0-5                                       -  óvatosság labirintusban
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
SZK   szörny                                   10  szörnykeresés
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM   TVP                                     TVP  titkosírás megfejtése
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
TPF   TVP                                       -  spórolt TVP felszabadítás
TPS   TVP                                       -  TVP letiltása, spórolása
TV    varázslat   [varázsl]   [varázsl]         -  varázslat T/V listába
V     varázslat   [param1]    [param2]       5(?)  varázslás
VE    mit         darab                         -  vásárlás boltban
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra
VPF   VP                                        -  spórolt VP felszabadítás
VPS   VP                                        -  VP letiltása, spórolása

Üzenet küldése a karakternek