83. forduló, 85. forduló, Mokesz összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2017. aug. 1. 15h:13'
EZ A 294. JÁTÉKHETED, 84. FORDULÓD
295. játékheted kezdete: aug. 7.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2254
SZÁMLA : XXXX

MOKESZ KALANDJAI


4 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [-9,-26] koordinátán.
Találkozol egy különös kinézetű férfival. Egy szintszívó trófeát visel. Mikor melléd lép, furcsa borzongás fut végig rajtad, s ő a füledbe suttogja: "Emlékszel rám? Már találkoztunk egyszer... de azóta sokminden változott." Azzal megérint csontos kezével, mire földöntúli, hideg borzongás fut végig rajtad. Te ijedtedben fegyveredhez kapsz, ő viszont csak felkacag. Iszonyodva látod, hogy ahol megérintett, bőröd elszürkül, megráncosodik, míg ő lassan megtelik élettel! Mikor menekülni próbálsz, újra lesújt, és most már érzed, ahogy életenergiáid átvándorolnak az ő testébe. "Csak nem hitted el a meséket, hogy bárki is immúnis lehet a szintszívásra?" kérdi kéjes sikollyal, miközben elhagy az utolsó lehelet. A levegőt kapkodva ébredsz álmodból.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+69 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+78 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mély meditáció segít a pszid regenerálásában. (+39 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+3 tudatpont.)
Sokat keresgéltél, hátha találsz egy ryuku gárdista fészket vagy búvóhelyet. Úgy látszik, ilyen szörny nem él a környező néhány négyzetmérföldes területen. [7 pontot használtál fel, van még 232.]

* 1. KP: p 71 0 0 használod a 71. pszi képességet
Koncentrálsz. Pszi energia árad szét testedben. Kisütöd a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 227.]

ff 225 felt. fegyverváltás: 225
Felt. fegyverváltás: << orgyilkos tőr. [0 pontot használtál fel, van még 227.]
(Feltételes gyógyítás:) Létrehoztad a gyógymógy varázslatot! [-2 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+20 életerő). [-6 varázspont.] Ügyességed TF-elődött.
(Feltételes gyógyítás:) Megidézted a gyógymógy varázslatot! [-2 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+25 életerő). [-6 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [4 pontot használtál fel, van még 223.]

kf 230 kézbeveszed/felveszed a 230. tárgyat
Leveszed a tankány karmot, majd felhúzod a kezedre a lánckesztyűt. [0 pontot használtál fel, van még 223.]

kf 98 2 kézbeveszed/felveszed a 98. tárgyat a bal kezedbe
Elrakod a kőkalapácsot, majd a bal kezedbe veszed a rákpajzsot. [0 pontot használtál fel, van még 223.]

v 26 elmormolod a 26. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 218.]

v 12 elmormolod a 12. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. Ereidben a vér forrón lendül előre. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 213.]

se 50 segítesz: 50
Odarohansz, és visszarántod a fickót, aki már épp ugrani készült. A troll hangosan bőgni kezd és elpanaszolja tengersok gondját. Te figyelmesen hallgatod, és hosszasan taglalod neki az élet szépségeit. Úgy látszik, ez hatott. Megrázza a kezedet, és újult erővel indul tovább. Hálából azért még neked adja a kötelét, hátha te jobb hasznát veszed. (+2 jóság.) [5 pontot használtál fel, van még 208.]

t 33 támadod a 33. szörnyet
FT 33 parancs tárolva.
(Feltételes támadás:) Egy sünmedve! Ezt kerested. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Fegyvert váltasz: előkapod az orgyilkos tőrt. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. {CSTT:} Orgyilkos tőrrel több döféssel felnyársalod a sünmedve testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Mancsával a sünmedve végigsúrolja a csípődet. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a sünmedve, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A sünmedve szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 sünmedve tüskét. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 28, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}


ek 116 50 1 t. energia kisütése: 116 50 1
Tudati vitalizáció varázslatot fogsz használni, ha életerőd 50 százalék alá zuhan. [0 pontot használtál fel, van még 208.]

in 2096 256 454 leírod a 2096. kalandozónak a 256. szörnyet a 454. tárgyat
Információt küldesz tudattársadnak. Leírod pontosan, hogy milyen is egy tüskés gigaféreg. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) krapixlon fürdőruhát. [0 pontot használtál fel, van még 208.]

in 2096 173 501 leírod a 2096. kalandozónak a 173. szörnyet az 501. tárgyat
Szemöldöködet ráncolva, mentális kapcsolatot keresel tudattársaddal. Leírod pontosan, hogy milyen is egy vark. nekromanta. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) kdolét. [0 pontot használtál fel, van még 208.]

jlk 2230 jelszó kimondása 2230
Lesz ami lesz! Kimondod a jelszót, készen arra, hogy beleülj a mészárszékbe. Rövid várakozás, majd kitárul a gigantikus tojás ajtaja. Megilletődve lépsz be a tökéletesen tisztának tűnő belső terembe. Fentről fényforrás világítja meg a kívülről jóval kisebbnek tűnő phua-kúpot. Hohó, felzümmög a szörnygenerátor, és máris egy ocsmány massza pattan eléd!

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy tüskepajzs. Ellenfeledre lesújtasz egy agykorbács pszi támadással. 16 életpontot sebeztél. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod a massza farkát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a massza testét. (4 támadással 75 életpontot sebezve.) A massza csápjai a bal lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (3 támadástól 30 életpontot vesztesz.) A massza meglegyinti a csápjával a nyakadat. (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Ellenfeled regenerálódik! Göcsörtös bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a massza testét. (4 támadással 93 életpontot sebezve.) A massza csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (3 támadástól 28 életpontot vesztesz.) A massza csápjával megpöccinti a válladat. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 1 404 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 194, sebződés: 83, gyógyulás: 0, összesen: -83 ÉP}

Keresgélni kezdesz a kúp belsejében, hátha találsz valami érdekeset. Egy mesés moa burát! Hüh, ez emlékezetes kaland volt! Kimész. [15 pontot használtál fel, van még 193.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[-10,-25] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy proteinfecske. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod a proteinfecske bal szárnyát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rontasz. {CSTT:} Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a proteinfecske jobb oldalát. (3 támadással 69 életpontot sebezve.) Csőrével a proteinfecske belemar kézfejedbe. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Karmával néhányszor a proteinfecske megcsapja a fejedet. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A proteinfecske összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 4 madártollat. 323 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 80, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 63 életpontot! Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy phua-kúpot. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy teljesen lerombolt oltárt. Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy megsebesített sóhajtó dorony közeledik. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. A lény nagy levegőt vesz, és félrefújja lövedéket. Megmarkolva a göcsörtös bunkót ellenfeledre ugrasz. Göcsörtös bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a sóhajtó dorony farkát. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a sóhajtó dorony, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A sóhajtó dorony összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 199 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 27, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Korgó gyomrod figyelmet követel. Megvizsgálod a talajt. Nem valami friss (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek északkeletre. [10 pontot használtál fel, van még 183.]

tim 55 titkosírás megfejtése 55 pontért
Megközelíted a fémkúpot, és elolvasod az oldalán a találós kérdést:
Város, melyben az uralkodót seregnyi alattvaló szolgálja ki,
Mégsincsenek benne házak, és egy ló el tudja pusztítani.
Nem kímélve időt és agymunkát, megpróbálod kibogarászni a feladványt. SIKERÜLT! Megoldottad a feladványt. Rögvest ki is mondod a jelszót. AAááhhhh! Zümmögve félrehúzódik a phua-kúp ajtaja. Lélegzetedet is visszafojtva hatolsz be a kúpba. Kincs és táp vár itt bent rád, ez már bizonyos! Odabent félhomály fogad, úgy látszik, elromlott a világítás. Ujjuj, itt csatázni kell: egy massza néz veled farkasszemet.

Gyorsan felraksz egy tüskepajzs varázslatot. Egy számodra ismeretlen védekező rúnavarázst mormol el ellenfeled. Pszi támadást indítasz: pillanatok alatt létrejön egy agykorbács. 11 életpontot sebeztél. Ellenfeled méregfelhő varázslatot lő rád. 42 életpontot vesztettél. Öklendezni kezdesz (-8 támadás). Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a massza farkát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Megmarkolva a göcsörtös bunkót ellenfeledre rohansz. Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a massza bal hátsó lábát. (4 támadással 82 életpontot sebezve.) A massza harapásai nyomán sebek nyílnak a lábadon és karodon. (4 támadástól 15 életpontot vesztesz.) A szörny hatalmas darabot tép ki húsodból, és bekebelezi. Még 16 életpontot vesztettél. Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (2 támadástól 48 életpontot vesztesz.) Varázsenergiát vesztesz. (-28 varázspont.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 102, sebződés: 121, gyógyulás: 0, összesen: -121 ÉP}

Ráébredsz, hogy itt esélyed sincs, de legalábbis szörnyű permanens károsodást szenvedhetsz. Összevizeled magad, majd elrohansz. (Ne aggódj, még elég sok életpontja volt.) [55 pontot használtál fel, van még 128.]
Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 75 életpontot! [0 pontot használtál fel, van még 128.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[-11,-26] Továbbra is síkságon vagy. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. A feléd közeledő uzbány mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd az uzbány pikkelyes nyakát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Marokra fogva a göcsörtös bunkót ellenfeledre támadsz. Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az uzbány bal lábát. (4 támadással 67 életpontot sebezve.) Belecsipked az uzbány a jobb karodba és a nyakadba. (3 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Az uzbány összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 325 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 71, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Egy rosszkedvű elflánnyal találkozol. Elmeséli, hogy ma van a születésnapja, és nem kapott senkitől semmit. A rokonai meghaltak a tűzviharban, és most magányos. Ahhoz, hogy felvidítsad, valamilyen szép ajándékot kellene adnod - például egy ezüst nyakláncot. Ez a segítség 4 TVP-be kerül (38. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Szinte teljesen hozzátapadsz egy fa oldalához abbéli igyekezetedben, hogy észrevétlen maradj. Még szerencse, hogy az elrejtőzés mellett döntöttél. Ráismersz a távolodóra. Egy quwarg királynő. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem túl friss (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek délkeletre. [10 pontot használtál fel, van még 118.]

se 38 segítesz: 38
- Boldog születésnapot! - mondod neki, és átadod az ajándékodat. Elmosolyodik, de aztán megrázza a fejét: - Nem fogadhatok el ilyen drága ajándékod, de azért kedves tőled. - mondja, és elbúcsúzik. (+2 jóság.) [4 pontot használtál fel, van még 114.]

m 1 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre, északkeletre
[-10,-27] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Tharr hívei emelték.
(Vándorcirkusz:) Már messziről megpillantod a cirkuszos sátrakat, és izgatottan, de határozott léptekkel feléjük indulsz. Mielőtt azonban közéjük léphetnél, egy izgága törpe állja utad, aki jegyet osztogat. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. A feléd közeledő ryuku gárdista mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Ellenfeledre lesújtasz egy agykorbács pszi támadással. 21 életpontot sebeztél. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Telibe kaptad a ryuku gárdista jobb karját. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Meglengetve a göcsörtös bunkót ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a ryuku gárdista páncélos testét. (4 támadással 58 életpontot sebezve.) Sajnos nem sikerült a ryuku gárdista minden csapását hárítanod. (2 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval megcsapod a ryuku gárdista nyakát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Pengéjét vadul forgatva, a ryuku gárdista újra meg újra lecsap. (2 támadástól 23 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a ryuku gárdista száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 703 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 106, sebződés: 39, gyógyulás: 0, összesen: -39 ÉP}

Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 69 életpontot! Egy satnya hangyauborka-bokrot találsz. Van rajta néhány érett gumó. (+1 kaja.) Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Megpróbálsz beolvadni a környezetedbe. A gyors menekülés után, egy óvatos pillantást vetsz az ellenfeled felé. Ó! Hiszen ez egy tüskés harci gromak. Amikor elhal a zaj, előmászol.

Megvizsgálod a talajt. Kicsit régi (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek délnyugatra. Végre, ennivaló! Zabálni kezdesz. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [-9,-28] Egyre több a fa. Ritka erdőben vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Gyanús mozgást látsz a fák között. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy khór darázs közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

A közelharc előtt még megeresztesz a parittyával néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Telibe kaptad a khór darázs csíkos potrohát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a göcsörtös bunkót a másikra támadsz. {CSTT:} Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a khór darázs jobb szárnyát. (3 támadással 63 életpontot sebezve.) A khór darázs farka végigsúrolja a bal karodat. (1 támadástól 17 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval megütöd a khór darázs testét. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) A khór darázs farkával megérint. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a khór darázs száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Átvizsgálod a testet. Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: 1 darázsfarok. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 darázsszárnyat. 561 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 98, sebződés: 25, gyógyulás: 0, összesen: -25 ÉP}

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem valami friss (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek délnyugatra.

(Továbbmész...) [-8,-29] Az utolsó fák is mögötted maradnak. Feltárul előtted a hullámzó, zöld füves síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Felfedeztél egy phua-kúpot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Hirtelen mozogni kezd a föld! Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy vérszomjas csüldő. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. {CSTT:} Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a vérszomjas csüldő szőrtés kinövését. (4 támadással 88 életpontot sebezve.) Csápjaival a vérszomjas csüldő csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 525 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 88, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Találsz néhány fincsi földigilisztát. (+1 kaja.) Oppsz, itt járt már valaki! Kicsit régi (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek délnyugatra. Ennivaló, hamm, hamm! (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 84.]

tim 55 titkosírás megfejtése 55 pontért
Nagyon óvatosan körbejárod a phua-kúpot. Hamarosan rábukkansz a bejáratra, és mellette a találós kérdésre:
Nincs keze, nincs foga neki,
Mégis megmar, ha teheti.
Elővéve minden tudásodat, nekilátsz, hogy megkeresd a megoldást. SIKERÜLT! Megoldottad a feladványt. Rögvest ki is mondod a jelszót. Rövid várakozás, majd kitárul a gigantikus tojás ajtaja. Megilletődve lépsz be a tökéletesen tisztának tűnő belső terembe. Fentről fényforrás világítja meg a kívülről jóval kisebbnek tűnő phua-kúpot. Hohó, felzümmög a szörnygenerátor, és máris egy ocsmány massza pattan eléd!

Potenciális célpontod gyorsan felrak egy láthatatlan védekező mágiát. Mentális energiáidat gyűrűbe gyűjtöd, majd útjának eresztesz egy agykorbács pszi támadást. 18 életpontot sebeztél. Egy szárazság varázslattal köszönt csatapartnered. 52 életpontot vesztettél. Borzalmasan szomjazni kezdesz. Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod a massza teknőcpáncélját. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A lény tüzet köp rád. Félrehajolsz, ezért csak kevésbé pörkölődsz meg. (11 életpontot vesztettél.) Vad csatakiáltással, felemelve a göcsörtös bunkót a másikra ugrasz. {CSTT:} Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a massza hártyás szárnyát. (4 támadással 72 életpontot sebezve.) Nem sikerült a massza ravasz és erős ütései közül mindet hárítanod. (4 támadástól 25 életpontot vesztesz.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 101, sebződés: 88, gyógyulás: 0, összesen: -88 ÉP}

Úristen, micsoda perverz állat tervezte ezt a szörnygenerátort! Sikoltozva menekülsz a kúpból. (Ne aggódj, még elég sok életpontja volt.) [55 pontot használtál fel, van még 29.]
Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 75 életpontot! [0 pontot használtál fel, van még 29.]

m 1 2 2 mozogsz északkeletre, keletre, keletre
[-7,-30] Síkság, továbbra is csak síkság. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Váratlanul csepegni, majd zuhogni kezd az eső. Végre! Tátott szájjal, felfelé fordított fejjel, csukott szemmel állsz, és kortyokban nyeled az életet adó nedűt. Néhány perc múlva az eső eláll, csak a szivárvány marad, a szomjazástól viszont megmenekültél! Kicsit megfáztál a hideg víztől (-2 életerő). A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy karmos tankány közeledik. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Koncentrálsz, majd megindítasz egy agykorbács pszi támadást. 14 életpontot sebeztél. Mielőtt összecsapnátok, a parittyával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a karmos tankány rovarfejét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Megmarkolva a göcsörtös bunkót a másikra rohansz. {CSTT:} Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a karmos tankány rovarfejét. (3 támadással 73 életpontot sebezve.) Szarvaival a karmos tankány megböki a bal karodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A karmos tankány csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 18 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a karmos tankány száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 tankány karmot. 711 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 98, sebződés: 22, gyógyulás: 0, összesen: -22 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Kicsit régi (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek délnyugatra.

(Továbbmész...) [-6,-30] A sík vidéket bozótos váltja fel. Egy-két magányos fa töri meg a nehezen járható terep egyhangúságát. Észreveszel egy ovimon-bokrot. Észreveszel egy Chara-din monolitját. Egy kisebb csoportosulást pillantasz meg. Hét törpe és egy alakváltó herceg álldogál egy üvegkoporsó mellett. Mindnyájan könnyeznek, mintha gyászolnának. A koporsóban egy gyönyörűséges ember nő fekszik. Nyilvánvalóan halott. Ha segíteni akarsz, 24 TVP-t kell elköltened (45. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Egy sullár közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

A parittyával ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 kerek kő. Eltalálod a sullár testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. {CSTT:} Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a sullár hatalmas testét. (3 támadással 43 életpontot sebezve.) Húsodat át- meg átjárja a sullár szarva. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A sullár rúgásaival megsorozza a jobb lábadat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a sullár lihegő pofáját. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) A sullár szarvai súrolják a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 sullár hólyagot. 424 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 87, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}

A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Felismered a közeledőt. Csak egy manifesztátor. Nem jelenthet különösebb problémát. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. A szörny köddé foszlik! Majd kisvártatva újból megjelenik. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Ebben a pillanatban a lény köddé foszlik. De néhány másodperc elteltével, újra itt van! A manifesztátor Neked esik, és mancsaival püfölni kezd. (3 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Ebben a pillanatban a lény köddé foszlik. De néhány másodperc elteltével, újra itt van! A manifesztátor mancsával csapásokat mér karjaidra. (3 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Túl sok sebet kaptál. Most már csak a lábadban bízhatsz, meg abban, hogy a másik mégsem olyan vérszomjas. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: -2, sebződés: 27, gyógyulás: 0, összesen: -27 ÉP}

Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 73 életpontot! Megvizsgálod a talajt. Nem túl régi (maximum néhány napos) árnymanó nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 1 hetes árnymanó nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [20 pontot használtál fel, van még 9.]

kut 5 kutatsz 5 pontért
Keresni, kutatni kezdesz. Sajnos semmilyen rejtett vagy eldobott tárgyat nem találtál. [5 pontot használtál fel, van még 4.]

szk 69 keresed a 69. szörnyet
Felkészülsz a terepgyakorlatra: táborozás után megpróbálsz keresni egy evaporőrt. Bár nem emlékszel, hogy ilyen tereptípuson találkoztál-e azzal a szörnnyel. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

* 1. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

* 2. BP: ext 0 0 0 visszadátumozás kérelem
Visszadátumoztunk 40 játékhéttel. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

* 3. BP: h 396 0 0 használod a 396. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 4.]
Figyelem: 3 forduló múlva az EFelésed nullázódik! Kissé nyúzott állapotban a mai fáradalmaktól, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 4 pontod maradt, ebből a következő körre 4 pontot vihetsz át. Kapsz még 225 pontot. A következő körben tehát 229 pontot költhetsz el.

KARAKTERLAP

Mokesz, egy tüsi aranyhajú, zöld szemű troll férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Raia elsőáldozója vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 84. fordulód.

Erő: 19 Szint: 17 Merészség: 1/3 Magasság: 246 cm
IQ: 24 Támadás: 16 Agresszió: 3 Testsúly: 370 kg
Ügyesség: 22 Védekezés: 14 Menekülés: 40 % Életkor: 3/3 év
Egészség: 18 Életpont: 253/180 Jellem: jó (63) Tul. pont: 1
Szerencse: 30 Varázspont: 188/3 Pénz: 0 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 20/0 Pszi pont: 77/4
Eddig összesen 673 szörnyet (10 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 5 229 TP-t kaptál. Jelenleg 223 575 TP-d van. A következő szinthez még 36 425 TP szükséges. Trófeáid: arató csattanat, nukleáris cickány, kérődző etra.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 1/0 ökölvívás: 2/60 szúrófegyverek: 6/17 (+7%)
vágófegyverek: 1/0 ütőfegyverek: 24/90 (+5%) lőfegyverek: 23/48 (+6%)
dobófegyverek: 1/0

Feltételes fegyverváltás: orgyilkos tőr (#225)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -6.); kerek kő (#19) max. 1 db (7 -9.); kerek kő (#19) max. 1 db (10 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
124,91 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz): 140
JLKzott minoszkúpok: 59, 61, 56, 58

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 75 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 12/88 (+24%) 2. nyomkövetés: 15/60 (+35%) 3. mászás: 5/39
4. csapdakészítés: 10/20 5. csapdaészlelés: 1/69 6. gyógyítás: 8/16
7. titkosírás: 17/78 (+62%) 8. felderítés: 9/51 (+7%) 9. szörnyidomítás: 3/83
10. teológia: 4/82 (+22%) 11. taumaturgia: 14/24 (+5%) 12. szerencsejáték: 1/0
13. versengés: 1/0 14. zene: 1/0 15. szörnyismeret: 15/40 (+22%)
16. pszi: 13/85 (+18%) 17. zárnyitás: 3/65 18. vadászat: 1/50
19. vitalitás: 1/0 20. bányászat: 10/60 21. testépítés: 1/0
22. főzés: 5/52

FELTÉTELES PARANCSOK (még 44 lehet)
totem 50% életpont alatt ( tudati vitalizációval)
segítesz max. 1 TVP-ért
készítesz kazmár gyökeret (#205) (max. 2 darabot, csak egyszer), csuklyavirágot (#133) (max. 10 darabot, csak egyszer)
elfogod spagulárt (#82) fedett veremmel (#219), csontlepkét (#746) szuper hálócsapdával (#274), északi aurachot (#350) szuper hálócsapdával (#274)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 3, max: 50)
szintszívó lények (#9097) (csak egyszer), trikornis (#104), massza (#217)
Barátságosság (aktív: 4, max: 50)
nektoraf (#355), kétfejű troll (#163), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
felszínre ugrás (#109, 25 VP, 5 TVP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
védelem tűz ellen (#38, 12 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP) molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP)
agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP) tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP)
térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP)
Butaság ára beállítás: taumaturgia: 6 vp;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
szürkeáll. aktiv (#71) tulajdonságpajzs (#26) erőpajzs I (#12)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
10. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
agykorbács (#97)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 4, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
izomernyesztés (#33) >> nómenklatúra (#158)
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 4, max: 119 - támadó varázslatokkal együtt)
tüskepajzs (#30) >> purifikátor (#157) védelem tűz ellen (#38) >> csontváz lord (#177)
tüskepajzs (#30) >> massza (#217)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Hozz egy varkaudar lándzsát, és törd össze oltáromnál.
2.) Tisztítsuk meg a földet attól, ami nem odavaló: végezz öt púpos burástyával. (számláló: 0)
3.) Öld meg vagy kényszerítsd deus ex machinájának használatára a sötétség egy követőjét. [Egy másik kalandozót.] Ha ez nem menne, akkor elegendő az is, ha egy harcban legalább 90 életpontot sebzel rajta.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): többek közt 29. tárgyat kell leadnod. tanya (507): kész. kastély (528): 10. labirintus (32,22). fekete gránittorony (530): kész. városháza (Shaddar) (539): kész. szürke kastély (547): kész. cseréptetős torony (549): kész. sötét kastplom (566): új. városháza (685): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 19, 26, 28, 33, 34, 35, 36, 41, 42, 56, 58, 59, 61.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 5.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 23 TU. szükséges még: 7 TU.
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 50 TU szükséges.)
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * lánckesztyű (#230) 1 * rákpajzs (#98) 2 tankány karom (#237)
Fegyverek és lövedékek
1 bot (#4) 2 * göcsörtös bunkó (#123) 12 * kerek kő (#19)
1 kőkalapács (#13) 1 kőkés (#6) 2 nyu-shuriken (#157)
1 orgyilkos tőr (#225) 1 * parittya (#18) 2 sallank nyíl (#129)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
2 aranylánc (#191) 1 ezüst karkötő (#158) 1 ezüst nyaklánc (#117)
1 * nap szimbólum (#141)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 kötél (#92) 1 nagy bronzkulcs (#185)
Löttyök és porok, tartóstul
2 sullár hólyag (#168) [üres, kapacitás: 40]
1 uzbány csőr (#169) [üres, kapacitás: 12]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 darázsfarok (#654) 1 darázsszárny (#652) 1 gyöngymangó (#135)
6 kaktusztüske (#114) 1 karbin plazma (#199) 2 lajhár csont (#236)
1 lapockacsont (#33) 4 madártoll (#112) 1 moa burát (#384)
1 óndarab (#85) 2 pirkit (#153) 3 smirglilevél (#29)
22 sünmedve tüske (#14) 1 trikornis szarv (#198)

Összsúly: 21.46 kg Megterheltség: 44%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 200% alatt van.
Még 116 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)
Figyelmeztetés: Kezdesz éhes lenni. Nem árt a következő körben legalább egy E 30 vagy E 40 parancs.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
8 kerek kő (#19)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 darázsfarok (#654) 1 darázsszárny (#652) 1 kötél (#92)
4 madártoll (#112) 1 moa burát (#384) 1 sullár hólyag (#168)
5 sünmedve tüske (#14) 1 tankány karom (#237) 1 uzbány csőr (#169)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

-12 -11 -10 -9 -8 -7 -6 -5
-31
-30
-29
-28
-27
-26
-25
-24
(-11,-26) uzbányok (#102), 38. jellempróba, quwarg királynő (#153)
(-10,-27) Tharr oltár, ryuku gárdista (#360), tüskés harci gromak (#156)
(-10,-25) proteinfecskék (#139), phua-kúp (#372), oltár, 31. jellempróba, sóhajtó dorony (#112), massza (#217)
(-9,-28) khór darázs (#348)
(-9,-26) sünmedve (#33), massza (#217)
(-8,-29) phua-kúp (#372), vérszomjas csüldő (#114), massza (#217)
(-7,-30) karmos tankány (#137)
(-6,-30) ovimon-bokor (#206, belőle készíthető: #207), Chara-din monolitja (#534), 45. jellempróba, sullárok (#101), manifesztátor (#124)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - A végzet gyűrűje (2309) a +1 halhatatlanság FNO helyett +2 mágiaerő FNO képességet ad.
* - Augur varázskönyvét (1097) nem tudja használni az, akinél nincs szopókő.
* - Két új bónusz került bevezetésre: a kék golyók újra elosztása, és nyugati karaktereknek a labritnus benépesítése.
* - Az uralkodás a halál felett nevű alakváltó képesség módosult: az ezzel a képességgel rendelkező alakváltók halálkor nem veszítenek 2-t a legmagasabb tulajdonságból.
* - A karakterlapra kiírásra kerültek további adatok:
A Végzet Verme eseményben hányadik szint térképét kapta a karakter, és az adott hónapban hányadik labirintusnál tart.
* A karakter max. X koordinátája.
* A küldetésadó épületek: új (ismeri az épületet, de még 1 küldetést se csinált meg), kész (minden küldetést megcsinált az adott épületben), hol tart (labirintus, kért tárgy stb.)
* Ismert labirintusok felsorolása.
* Teljesített (kész), illetve ismert, de nem teljesített (folyamatban) többszemélyes kalandok felsorolása.
* - ÚJ FNO-s képességek kerültek bevezetésre: haláltánc, rugalmasság, keménység, kinetika, félreugrás.
* - Az isteni síkok többszemélyes kalandjaiban ezentúl az is részt vehet, aki már teljesítette az adott TK-t. Az ilyen karakter csak "segít", azaz nem kapja meg a TK végi jutalmat. Ha más, régebbi TK-nál is felmerül erre igény, azt jelezzétek, megfontoljuk, és felvesszük a "segíthető" TK-k közé.

Üzenet küldése a karakternek