29. forduló, 31. forduló, GHud összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. jan. 31. 12h:01'
EZ A 444. JÁTÉKHETED, 30. FORDULÓD
445. játékheted kezdete: febr. 7.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2057
SZÁMLA : XXXX

GHUD KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [70,6] koordinátán.
A vízparton sétálva tekintetedet a víztükörben kibontakozó vízió ejti rabul. Látod, amint Chara-din görnyed kristálygömbje fölé, s feszülten figyeli a belsejében gomolygó ködöt. Várja, hogy végre egy kalandozó képe bontakozzon ki előtte - olyasvalakié, aki azt a furcsa szimbólumot viseli. Szimbólumot, amilyenről híveitől szokott hallani a hozzá szálló keserves fohászokban: izzó magmából előtörő gránit monolit. És igen! Egy Tharr oltár tövében észrevesz egy imádkozó alakot. "Harcospap! Lássuk, mit tudsz!" - érzed a káoszdémon gondolatait. Szája mosolyra húzódik, miközben a halálvarázs igéit idézi fel. A kasztroplanáris szálak is meglazulnak egy pillanatra, amikor a hatalmas negatív energialöket átszáguld a téren, egyenesen a harcospap tudatát célozva, de semmi! Nem történik semmi! Chara-din döbbenten dobja félre a kristálygömböt, s átkokat szórva visszavonul saját burkába. Tharr fölényes mosollyal nyugtázza a látottakat.
A táborhoz szürke köpenyes öregember közelít. Közelebb érve meghajol és bemutatkozik: Nevem Netraol és a Mágusok Nagytanácsának tagja vagyok. A Nagytanács tetteid alapján érdemesnek talált arra, hogy bevezessen a Mágia tudományának rejtelmeibe. Engem jelöltek ki, hogy az első pár alapvarázslatra megtanítsalak. Először azonban meg kell fogadnod, hogy hű leszel jellemedhez és óvatosan bánsz avval a határtalan hatalommal, amit a mágia nyújt számodra. Buzgón bólogatsz, ez a hatalom mindent megér. Ezután sokáig gyakoroltok Netraollal. A varázslás elméletében és gyakorlatában is nagy tapasztalatot szerzel, eddig nem is sejtett dimenziók nyílnak meg előtted. Ez az a hatalom amihez semmi nem fogható, érzed igazi mágus leszel. Körülpillantasz, hogy közöld döntésedet Netraollal, de sehol sem találod. Csak szerény kis táborhelyedet látod úgy ahogy tegnap este hagytad. A Nap éppen felbukik a keleti horizonton. Nem lehet igaz - az egész csak álom volt! Kétségbeesetten próbálod álmodból felidézni a legprimitívebb varázslatok szavait, de hiába. Reménykedve gondolsz arra, hogy az ősi bölcsek szerint az álmok sosincsenek igazság nélkül.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+9 életerő.)

m 7 mozogsz északnyugatra
[69,5] Továbbra is síkságon vagy. A távolban sakálok üvöltenek. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy proteinfecske lehet. (ld. enc.) Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. A kí-energiák fókuszálása lehetővé tesz számodra egy Kobraharapást. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a proteinfecske jobb szárnyát. (3 támadással 47 életpontot sebezve.) Komoly sebet ejt a jobb könyöködön a szörny csőrével. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A proteinfecske többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Ököllel megütöd a proteinfecske tollas testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Csőrét a proteinfecske hasadba döfi. (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A proteinfecske csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) A proteinfecske még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 4 madártollat. (ld. enc.) Elhajítod a vacak kaffogó hebrencs trófeát, és magadhoz veszel egy tekintélyes proteinfecske trófeát. 308 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 63, sebződés: 53, gyógyulás: 0, összesen: -53 ÉP}

A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " Álljon itt e tábla a Pentagramma alapítótagjainak tiszteletére. VU.8. KN " Oldalt pillantva, meglátsz egy álomvirágot. Látsz egy oltárt. Leah híveié. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Jó lenne valami kaját keresni. A messzeségben egy apró pontot látsz. Közelebb érve látod, hogy egy ember áll a távolban. A következő pillanatban eltűnik, és a helyén egy kis csillogó erőd áll! Kíváncsian közelebb lopódzol. Az adamantit bástyák között nem látsz ablakot, sem ajtót. Talán ha közelebb mész [BE parancs] fogad valaki. (552. épület.)
[10 pontot használtál fel, van még 189.]

al 16 133 99 áldozol: a 16. tárgyat a 133. tárgyat a 99. tárgyat
Ezen a helyszínen nincs alkalmas rúnakő, így áldozatot sem tudsz bemutatni. [0 pontot használtál fel, van még 189.]

be 552 bemész az 552. épületbe
Kiabálni kezdesz, hátha a zajra kinéz valaki az erődből. Szerencséd van: megnyílnak a falak! Egy nagyon izmos, teljes vasvértezetet viselő férfi sétál elő. Jobb kezében egy fénylő vaslándzsát, bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Bárgyú, de jóságos szemeivel rád bámul, majd hosszas gondolkozás után ezt szavalja:
- Kedves kalandozó, üdvözöllek a jóság dicsőségéért folytatott harc... - itt elakad, majd legyint: - Mit állsz ott kinn, gyere már be! Ahogy közelebb érsz, a harcos alaposan végigmér, tetőtől talpig.
- Á, egy gonosz! St. Laurel nevében megtiltom, hogy ennek az erődnek a kapuját átlépd, vagyis... vagyis tűnés! - ezzel fenyegetően meglengeti előtted fegyverét. Fejedbe száll a pazar felszerelés látványa, és megtámadod a harcost. Ellenfeled döbbenetesen látványos bemutatót tart kardforgatásból! (ld. enc.) Szaladni kezdesz a nyilvánvalóan erősebb ellenfél elől. Hallod az egyre gyengülő hangját:
- Nem ajánlom, hogy mostanában innen 600 mérföldre keletre lássalak! [5 pontot használtál fel, van még 184.]

m 1 2 mozogsz északkeletre, keletre
[70,4] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Úgy teszel, mintha te is csak egy lennél a bokrok közül. Előkandikálsz, és megpillantod a szörnyet. Azonnal rájössz, hogy egy manifesztátor ijesztett meg. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Találsz egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Közeleg az ebédidő, de nincs semmi kajád.

(Továbbmész...) [71,4] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy drótszőrű pincsi. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Elszántan a másikra rohansz. Ököllel iszonyatosan megcsapod a drótszőrű pincsi fémes szőrű testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A drótszőrű pincsi megharapdálja a bal lábfejedet és a combodat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a drótszőrű pincsi száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 drótszőrt. 15 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy xantusz-kaktuszt. Egy kapkodó, fűben kotorászó ember nőre leszel figyelmes. Kérdésedre könnyes szemmel válaszolja, hogy családja megbetegedett és ő most gyógyfüveket próbál nekik keresni, bár még sohasem csinált ilyet. Ha segíteni akarsz a lányon és családján itt az alkalom, 25 TVP-ért (46. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Mint béka a lesben, úgy ülsz egy órán át, mozdulatlanul. Az eredmény: négy óvatlan szitakötő. (+1 kaja.) Végre, egy kis kaja! Befalatozol. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 164.]

kt 114 15 elkészíted a 114. tárgyat (15 darabot)
Begyűjtöttél 15 kaktusztüskét. [45 pontot használtál fel, van még 119.]

kf 20 114 kézbeveszed/felveszed a 20. tárgyat a 114. tárggyal
Ezt már megtetted korábban. [0 pontot használtál fel, van még 119.]
Ezt a tárgyat nem érdemes a kezedbe venni, mert nem tudsz vele sebezni! Ha mindenképpen a kezedbe akarod venni, akkor a KF <tárgy> 1 vagy KF <tárgy> 2 parancsot használd. [0 pontot használtál fel, van még 119.]

m 3 2 2 mozogsz délkeletre, keletre, keletre
[72,5] A síkságot ritka erdő váltja fel. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Hmm, csak egy szőrlajhár. Ettől nincs semmi félnivalód. (ld. enc.) Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a szőrlajhár szőrös testét. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) A szőrlajhár leken néhány pofont. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Ököllel egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a szőrlajhár nyakát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A szőrlajhár leken néhány pofont. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) A szőrlajhár szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 lajhár csontot. (ld. enc.) 137 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebződés: 22, gyógyulás: 0, összesen: -22 ÉP}

Találsz egy rúnakövet. Döbbenetes dolog történik... Telepatikus üzenetet kapsz, amelyben központi téma Fairlight neve... (ld. enc.) Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy nekrofunt. (ld. enc.) Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy álomvirágot.
(Vándorcirkusz:) Már messziről észreveszed a felhúzott sátrak égnek meredő csúcsait, majd hamarosan a cirkuszosok kiabálását is meghallod, amint fennhangon hirdetik mennyi-mennyi próba vár a bátor kalandozókra náluk. Örömmel vegyes érdeklődéssel kezded szemlélni a ténykedésüket, míg egy törpe eléd nem lép, hogy elkérje szórakozásod árát. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő.

(Továbbmész...) [73,5] Tovább barangolsz a fák között. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Egy grákó denevér nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Ököllel gyilkos csapást mérve bezúzod a grákó denevér testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a grákó denevér, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Rádtapad, életnedvedre szomjasan! A vérszívástól még 7 életpontot vesztettél. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 grákóbőrt. 16 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy korongfát. Észreveszel egy nekrofunt. (ld. enc.) A távolban egy gigászi csatajelenetet ábrázoló szoborcsoportot látsz. A részleteket is alaposan kiértékelve feltűnik a nagy kavarodás közepén egy apró alak. Ez nem más, mint Kharón Nan Akherón, amint Chara-din hordáit szecskázza apróra. A torz lények tömege sem bírja legyűrni, mert Ghalla hét valódi istene támogatja. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Közeleg az ebédidő, de nincs semmi kajád.

(Továbbmész...) [74,5] A fák eltünedeznek, ismét síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. A derűs napsütésben vidáman csicseregnek az énekesmadarak. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Egy gátvakond nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Elszántan a másikra támadsz. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a gátvakond testét. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) A gátvakond többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a gátvakond száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 30, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy tűzbokrot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. [30 pontot használtál fel, van még 89.]

kt 36 2 elkészíted a 36. tárgyat (2 darabot)
Begyűjtöttél 2 fáklyát. [6 pontot használtál fel, van még 83.]

m 5 6 mozogsz délnyugatra, nyugatra
[73,6] A síkság nyíltsága után valamivel bátrabban érzed magad egy ritka erdőbe belépve. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy nekrofunt. Vándorlásod során egy különös szoborra bukkansz. Milliárdnyi színes, apró porszem kavargásából áll össze. A szobor magát Chara-dint ábrázolja, amint behódol egy nála nagyobb istennek, ami nem más, mint egy démontetű. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő.


(Továbbmész...) [72,6] Az erdőt bozótos vidék váltja fel. Utad során felfedezel egy mákrózsa bokrot. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Fairlight hívői építették. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy térkaput. (ld. enc.) Érdekes dolgot veszel észre a távolban: Chara-din egyik hitvány szolgáját látod, amint éppen kegyelemért könyörög Thandarilla előtt. Mikor közelebb érsz, akkor veszed csak észre, hogy mindez egy művészien megformált szobor. Pár pillanat erejéig azon spekulálsz, hogy te milyen jelenetet építenél. Egy vén tazunkaróka botorkál előtted az úton. Már nincs ereje ennivalót szerezni. Ha meg akarod etetni, rajta - ehhez egy kajára van szükség, és 0 TVP-re (27. jellempróba). Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy álomvirágot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő.

Egy igen furcsa építmény tűnik fel előtted: karcsú, tökéletesen sima és fekete falú torony, egyetlen ablak nélkül. Lehet vagy 20 méter magas, és az egyetlen szabálytalanság rajta valami ajtószerűség az alján. Óvatosan közelebb merészkedsz, hogy megvizsgáld, mikor a nyílásban két apró, vörösen izzó pont jelenik meg. Ajajj! Most már nem is vagy benne olyan biztos, hogy be akarsz menni. Gyorsan elfordulsz. (664. épület.)
[20 pontot használtál fel, van még 63.]

e 30 élelemszerzés 30 pontért
Belebotlasz néhány érett sárgadinnyébe. Be a zsákba! (+4 kaja.) Mohón zabálni kezdesz. (-3 kaja.) Alaposan körülnézel a földön. Friss troll nyomok vezetnek északkeletre. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).

[30 pontot használtál fel, van még 33.]

gy 40 gyógyítás 33 pontért
Hosszas kutatómunkával sikerült felfedezned egy langusz fát. Begyűjtesz róla néhány levelet. Óriási szerencsédre találsz pár fekete szőrhernyót is. A hernyókat egyenként becsavarod egy-egy levélbe, majd határozott mozdulatokkal belakmározod a finom falatokat. Az éhségedet ugyan ez a koszt nem csillapítja, valami másra azonban nagyon alkalmas. (+14 életerő.) [33 pontot használtál fel, van még 0.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. A nap kalandjaitól megfáradtan, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 170 pontot. A következő körben tehát 170 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


PROTEINFECSKE (139. SZÖRNY)
Ez a sas méretű, nagy sebességgel repülni tudó madár agresszív ragadozó. Áldozatát a levegőből lecsapva marcangolja szét, legyen az vadász tatu, quwarg, vagy egy kóbor árnymanó kölyök, majd a karmaiba ragadva felrepül vele, és a fészkében falja fel. Nevét eredetileg magas tápértékéről kapta, és akkor is rajtaragadt, amikor később kiderült, hogy húsa, bár ízletes, egyben lassan ölő méreg is.

MADÁRTOLL (112. TÁRGY)
Sok madárszerű lényről szerezhetsz tollakat. Ha párnatömésre nem is, esetleg nyílvessző-tollnak jók lesznek.

LORD KOVÁCS JÓZSEF (129. ELLENFÉL)
Ez a markáns arcvonásokkal megáldott, bajuszos férfi Alanor királyának egyik legfontosabb hadvezére. Csak úgy sugárzik belőle az erő és a tapasztaltság. Emellett a jóság és a megvesztegethetetlenség mintaképe ő. Ha bárki akárcsak szóban megkérdőjelezné ezt, hűséges fegyverével, a mindenhova magával vitt vaslándzsájával fog kártérítést venni az illetőn. S hogy ki kerülne ki győztesen a küzdelemből? Hm... felkészültség és némi szerencse kérdése.

SZŐRLAJHÁR (141. SZÖRNY)
A szőrlajhár, ha nem állandóan félkarikába görnyedve csimpaszkodva a fákról, akár másfél méter is lehetne. Mélyen ülő, mohón csillogó szemei állandóan az alatta húzódó erdei utat lesik. Ha valaki elhalad az úton, gyorsan le/ráugrik, és elkezdi mancsaival a csontjait ropogtatni. A szőrlajhárok nagy pechje, hogy manapság elég sok olyan kalandozó van, aki pillanatok alatt darabokra tudja őket szedni.

LAJHÁR CSONT (236. TÁRGY)
Leölve egy szőrlajhárt, kimetszheted félkör alakú, furcsán sima gerinccsontját. Miután kiszárítod a csontot, kiderül, hogy meglepően fehér, és még meglepőbben könnyű! Majd csak jó lesz valamire.

FAIRLIGHT MEGIDÉZÉSE
Bizsergető, csiklandozó érzést tapasztalsz a tarkódban - és a következő pillanatban megszólal a Hang: "Aauuhh. Most a testedet birtoklom. Egy más dimenzióból megidézett lény vagyok. Fairlight, az ős-mágus, a mágia és a pénz istene kötött ehhez a kőhöz, hogy minél több hívet gyűjtsek számára. Kapzsi vagy, ugye? Sok pénz kell? Hatalomra vagy éhes? Határtalan mágikus tudásra? Mindezt megkaphatod, hehehe! A mágia istene félelmetes hatalommal rendelkezik, noha valaha halandó volt. Szeretnél te is halhatatlanná válni, az ő szolgálatában? Nos, mi sem egyszerűbb! Légy a papja! Ehhez nem kell mást tenned, csak bemutatni egy három tárgyból álló áldozatot Fairlight bármely rúnakövénél. A három tárgy legyen: egy arany, egy kaktusztüske és egy mérleg! Csak semleges jelleműek pályázhatnak - Fairlight nem szívleli a sötétlelkű gonoszokat, a jók pedig nem elég kapzsiak, hatalom- és pénzéhesek ahhoz, hogy ezt a kaotikus istenséget szolgálják!"
A nyers, hivalkodó hang egyszercsak elhallgat. Vársz még, de úgy látszik végleg elhagyta a testedet. Megkönnyebbülten távozol.

NEKROFUN (173. NÖVÉNY)
A nekrofun különös, növényszerű lény. Szára, nagy lapos levelei majdnem áttetszők, színük mélybíbor. Tapintásra egyszersmind kemények és rugalmasak. Virágot, termést nem látsz rajtuk, és semmilyen egyéb szervet sem tudsz megkülönböztetni sem a száron, sem a levélen. Elképzelni sem tudod, hogy mi a fenére lehet jó ez a furcsa növény.

MŰVÉSZI POROLIT (720. TEREPTÁRGY)
"Ahogy bandukolsz, látsz egy meghatározhatatlan alakú, torz, gyatra megmunkálású tárgyat. Leginkább valami primitív nép által készített monolitra hasonlít. Közelebb érve érzed, hogy nem csak csúnya, de iszonyú szagot áraszt, és a látványa is gyengíti egész testedet. Teljesen döbbenten harákolsz, hiszen nem létezhet valami vagy valaki, aki ilyen szörnyűséget alkotni képes, ami - legnagyobb rémületedre még a varázserődet is elszívja. Odébb vonszolod magad, hiszen ha már itt kell a közelben táboroznod, legálabb minél messzebb legyél ettől az átkozott gusztustalanságtól."
Nos, kalandozótárs, ha már Neked is volt ilyen élményed egy-egy Chara-din monolit tövében, akkor fogod igazán értékelni azt a tereptárgyat, amit most már Te is elkészíthetsz. Művészi és tudati energiájuk segítségével az Idő Porszemei KT tagjai megoldották, hogy minden monolitból származó káros hatást semlegesíteni lehessen - egy másik építmény felhúzásával. Ezt nevezzük Porolitnak. A Porolit örvénylő, kavargó porszemekből álló dolog, ami egészen kis gondolatodra csodálatos módon összeáll egy teljesen eredeti művészi alkotássá. Létrehozni az EP 720 100 X paranccsal bárkinek lehet, csak meg kell adni (X paraméterben), hogy ki, vagy mi foglalkoztatta az ihlet pillanatában a legjobban az építőt: szörny, kalandozó, vagy bármilyen lény. Természetesen az alkotó művésznek ismernie kell a lényt, amit meg akar formálni... Ha nem adsz meg harmadik paramétert, saját magad képmását hozod létre. Sajnos, a porszemek kordában tartása nem egy egyszerű művelet, igencsak sok időt kell rászánnia a Porcsinálta művésznek (ez 100 TVP-t jelent, 99 TVP-től nem halad egy porszemnyit sem az építkezés). Ezek után azonban bárki, aki utánad erre jár, meg fogja látni gondolataid tárgyát - persze a Porolit tulajdonságának megfelelő kiegészítésekkel. Eme műnek az a tulajdonsága, hogy az adott mezőn esetlegesen megtalálható Chara-din monolit káros hatását (a fele VP regenerációt) egyszerűen semlegesíti. Se több, se kevesebb. Már ha a művészi értéket nem számoljuk. Ez utóbbi persze igen jelentős... Természetesen az ÉP parancs miatt a Munka Gyümölcse varázslat teljes mértékben hat rá. A Porolit enciklopédiáját az építőjének ismernie kell! Ezért terjeszd a jó hírt ismerőseid között! Nos, ha már megismerkedtél e magasztos célú alkotással, akkor javasoljuk, próbáld ki magad: Vajon milyen lesz a Te Porolitod?

TÉRKAPU (452. TÁRGY)
Vibráló energiafalat látsz magad előtt, a sárgás, fénylő felületen kékes villámok cikáznak. Valamennyire átlátszó az egész. Ez lenne a legendás térkapu? Nos, először is, rengeteg féle térkapu létezik, amelyet magad előtt látsz, csak egy a sok közül. Vannak térkapuk, amelyek két varázslótornyot kötnek össze, vannak, amelyek létsíkok közötti felmérhetetlen távolságot hidalnak át. Ha csak úgy nekimész egy térkapunak, minden bizonnyal az Örök Semmibe zuhansz, és ott fogsz keringeni az idők végezetéig. Ahhoz, hogy tényleg utazni tudjál, tudnod kell, hova akarsz jutni (azaz, hogy ez a térkapu mely más térkapukhoz képes eljuttatni), és ismerned kell azt a varázslatot, amely a térkapuk közötti mozgást teszi lehetővé. (Ennek a varázslatnak a leírása tartalmazza, hogyan lehet a térkaput használni.)

KARAKTERLAP

GHud, egy rövid ősz hajú, kék szemű kobudera férfi vagy. Bőröd teljesen fehér! Ez a 30. fordulód.

Erő: 14 Szint: 8 Merészség: 5/3 Magasság: 150 cm
IQ: 12 Támadás: 7 Agresszió: 5 Testsúly: 60 kg
Ügyesség: 17 Védekezés: 3 Menekülés: 30 % Életkor: 26/26 év
Egészség: 17 Életpont: 125/116 Jellem: gonosz (2) Tul. pont: 0
Szerencse: 11 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 126 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 530 TP-t kaptál. Jelenleg 6 855 TP-d van. A következő szinthez még 145 TP szükséges. Trófeáid: sörényes ubuk, proteinfecske.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 11 szúrófegyverek: 1 lőfegyverek: 5

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) << csontszurony (#12)
72,84 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 74

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 138 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 5 2. nyomkövetés: 4 (+1) 3. mászás: 1
4. gyógyítás: 15 5. harcművészetek: 7 6. vadászat: 4

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 30 TVP-ért (max. 3 alkalommal)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
manifesztátor (#124)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. szürke házikó (504): kész. tanya (507): 3. labirintus (24,20). városháza (Gatin) (540): többek közt 122. tárgyat kell leadnod. adamantit erőd (548): új. kőtorony (664): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 2, 3.

Összsúly: 35.46 kg Megterheltség: 93%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 102 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
5 drótszőr (#37) 2 fáklya (#36) 1 grákóbőr (#41)
1 kaja (#2) 15 kaktusztüske (#114) 1 lajhár csont (#236)
4 madártoll (#112)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

68 69 70 71 72 73 74 75
3
4
5
6
7
(69,5) proteinfecske (#139), adamantit erőd (#552), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), Leah oltár
(70,4) manifesztátor (#124), Fairlight oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve
(71,4) drótszőrű pincsi (#22), xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), 46. jellempróba
(72,5) szőrlajhár (#141), Fairlight rúnaköve, nekrofun (#173), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396)
(72,6) kőtorony (#664), mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), Fairlight oltár, térkapu (#452), művészi porolit (#720), 27. jellempróba, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396)
(73,5) grákó denevér (#25), korongfa (#79, belőle készíthető: #80), nekrofun (#173), művészi porolit (#720)
(73,6) nekrofun (#173), művészi porolit (#720)
(74,5) gátvakond (#57), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36)

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


GHud 30. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26)
sakál (#28) gyilkos mókus (#29) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31) sünmedve (#33)
manó (#36) gorombilla (#38) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) technokolin (#50)
bakkura (#52) bo-skorpió (#54) félelem-járó (#56) gátvakond (#57) rájanyék (#58)
pókvadász (#59) kőevő (#62) goldugar (#65) vízionár (#66) húsevő magszim (#67)
móleon (#68) evaporőr (#69) fabontó szójer (#71) garokk (#73) tintacsiga (#74)
gitonga (#76) zoloboo (#77) tazunkaróka (#81) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84)
gyilkos sallank (#85) kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89) púpos burástya (#92) szintszívó (#96)
piromenyét (#99) uzbány (#102) mélységi grittang (#103) süvítő rája (#113) emberevő (#119)
tetemember (#123) manifesztátor (#124) Lord Kovács József (#129) proteinfecske (#139) szőrlajhár (#141)
csontlepke (#746) csodabogár (#755)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) dárda (#10)
csontkés (#11) csontszurony (#12) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15)
bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) fúvócső (#20)
ormánygőte csont (#21) tüske (#22) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25) gyenge méreg (#26)
víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30) smirglibokor (#31)
tűzbokor (#35) fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) grákóbőr (#41)
távcső (#42) királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45) surranó kígyó bőr (#47) antilopbőr (#48)
kígyóbőr kesztyű (#49) bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) tigroszlán fog (#63)
szárnyas hernyó (#69) rát-fa (#77) mászókarom (#78) korongfa (#79) lapkorong (#80)
olvasztókemence (#86) manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93) fekete gyöngy (#99)
aranyló ugarhéj (#100) tinta (#101) vízionár szem (#102) fémrúd (#104) evaporőr háj (#105)
fabontó (#106) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115)
móri gyümölcs (#116) púderszikla (#118) púderkő (#119) rókafarok (#124) mandibulapenge (#125)
sallank karom (#128) hebrencs állkapocs (#130) ubuk tüske (#131) hóhérbimbó (#132) csuklyavirág (#133)
gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) oltár (#146) grok-képződmény (#149)
pirkit (#153) vaskohó (#155) világítótorony (#156) karócsapda (#163) nekrofun (#173)
szopógödör (#177) amniosz-fa (#202) amniosz (#203) ovimon-bokor (#206) ovimon-bogyó (#207)
lajhár csont (#236) mutáns csont (#331) szent tölgyfa (#393) álomvirág (#395) álompor (#396)
aranypikkely (#415) térkapu (#452) sörsátor (#486) művészi porolit (#720) Ramirez feszítővasa (#1261)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
CIR   [beállítás]                               -  vándorcirkusz látogatása  
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
DX    1-20                                      -  D.E.M. beállítása
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
EA    mit         darab                         -  eladás boltban
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FF    1.fegyver   2.fegyver   3.fegyver         -  feltételes fegyverváltás
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKT   tárgy       darab       [1]               ?  feltételes készítés
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KÖTB  K.Tudat                                   -  Közös Tudatba belépés
KÖTL  létszám     vezető                        -  Közös Tudat létrehozása
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
LOT   1.tipp      2.tipp      3.tipp            -  lottózás (10 arany)
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
RM    fegyver     mit         TVP             TVP  növény/épület rombolása
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
VE    mit         darab                         -  vásárlás boltban
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra

HM képességek

Acél Ököl (1) Kobraharapás (3) Sashorog (5) Pörölycsapás (7)

Üzenet küldése a karakternek