A fejlesztéssel kapcsolatos enciklopédia:
A tudati entitás visszaszorult, de a veszedelem korántsem múlt el. A Közös Tudatoknak új utakat kell keresniük a fejlődésre. Az entitás visszaszorításával erre lehetőség nyílt, a tudati erők ismét feltölthetőek a kasztroplanáris térbe. Ez az EF (TU) (képesség száma) paranccsal lehetséges azon KT-k számára, akik a 13. képességet már kifejlesztették. Az első új képesség minden Közös Tudat számára az 501-es képesség, amely egy tudati erőd felépítését jelenti. Ez nyújt majd védelmet a további támadásokkal szemben. A későbbiekben a KT-k választhatnak majd az új képességek közül, hogy melyiket kívánják fejleszteni. Az eddig összegyűjtött TU-k nem vesznek el, felhasználhatóak az új képességek költségeinek csökkentésére. Az első képesség 500 TU befejlesztését igényli, ebbe 250 TU számolódik bele az eddig gyűjtött és fel nem használt TU mennyiségből. A későbbiekben ez még mindig +150-nel csökkenthető lesz, a képességek alap TU igénye pedig 300 TU-val nő. A második új képessége tehát 800 TU-ba kerül, de ez 400-ra csökkenthető, a harmadik 1100-ba, de 550-re mérsékelhető és így tovább. Két képesség fejlesztése között minimum 60 napnak kell eltelnie. A kifejlesztett új képesség használatához minden KT tagnak szükséges a minimumot befejlesztenie. Amíg ezt még nem tette meg, addig ő nem használhatja az új képességet. A minimum az első képesség esetén 30 TU, ha van beszámított régi TU, akkor 15. A második képességtől kezdődően ez 50 TU, beszámítással 25, és így tovább, a minimum 20 pontonként, a régi TU beszámítása 10 pontonként nő.
A régi EF, vagyis az EF (TU) parancs a továbbiakban is használható, ám már nem fejlesztésre, hanem a régi, EF-hez tartozó képességek működtetéséhez.
A képességfa még egyszer:
1. szint:
Tudati erőd (501. képesség): Minden KT létrehozza az asztrális erődjét, hogy a későbbiekben védekezzen a tudati tér hasonló összekavarodása ellen. Ez viszont azzal jár, hogy minden KT kicsit be lesz zárva a saját tudati erőterébe. Ezért a karakterek megtanulják a tudati portyázást, hogy másokkal is tudjanak tudati interakcióba lépni. EK x y z paranccsal el kezdi fürkészni a körülötte levő tudati teret. X a tudati erőd száma. y az a mező szám, amilyen messzire elmegy (max. 60 mező). z adja meg, hogy hányszor. Mindannyiszor addig megy, míg meg nem találja a legközelebbi kalandozót, akivel barátságos találkozás lehetséges, és abban a fordulóban még nem találkoztak az asztrális térben. Ilyenkor létrejön egy normális találkozás, aminek során automatikusan infót cserélnek, a legalacsonyabb sorszámú szörny>tárgy>kalandozó ismeretét átadják egymásnak. A parancs költsége annyiszor 2 TVP, ahány mező távolságra volt az illető (min. 2 TVP). Minden régi, találkozáskori KT képesség is kisül. Egy karival egy fordulóban csak egyszer lehet tudati portya alatt találkozni.
2. szint:
Támadó-védekező: Auraerősítés (502. képesség) (Karakter szint/10 támadás és szint/5 védekezés)
Varázsló-pap: Kedvenc táborhely (503. képesség) (Ha már megvan, akkor egy régi csere)
Pszi: Elmetágítás (504. képesség) (Pszipont nem maxpszi*3, min. 300-ig nőhet, hanem max. pszipont*5, minimum 500. Max pszipont*3-ig teljes pszi regeneráció van)
Tudat-egyéb: Tudatforrás (505. képesség) (Tudatpont regen nem max. TU/7, hanem max. TU/6. Összeadódik más TU-t adó képességekkel. Akinek ez a képesség van meg korábbról, annak TU/5 lesz)
3. szint:
Támadó: Tudati gyorsítás I. (506. képesség) (Plusz egy balkezes támadás.)
Védekező: Kőbőr (507. képesség) (Ha már megvan, akkor egy régi csere.)
Varázsló: Varázslómester I. (508. képesség) (A támadó varázslatokhoz szükséges komponens szint/2 % eséllyel nem veszik el. Max. 50 %.)
Pap: Közös ima I. (509. képesség) (IM-re választhat a KT egy másikat a meglevő gyógyulás/VP/szerencse TF mellé, az agyfröccsentő átlagosan 2 IM-mel később jön.)
Pszi: Tudati retesz (510. képesség) (Karaterszint/4 % rezisztencia pszi ellen. Max. 20 %.)
Tudat: Tudatkinézis II. (511. képesség) (A tudatkinézis nem kerül TU-ba, súlytól függetlenül. Nincs hatótáv korlátja. Az egyetlen korlát az Alanori Csatorna.)
Egyéb: Mentális felfrissülés (512. képesség) (Ha már megvan, akkor csere.)
4. szint:
Támadó: Tudati gyorsítás II. (513. képesség) (Plusz egy lőfegyveres támadás.)
Védekező: Tudati kitérés I. (514. képesség) (Karaterszint/4 % esély, hogy kitérsz a lövedékek elől a lőfegyveres körben. Max. 20 %. Villámkéztől független. Mindkettőre van esély, ha ökölvívóról van szó.)
Varázsló: Mágusvédelem (515. képesség) (Lásd a pap verziót, csak a varázslói kör végéig tartó varázslatokra vonatkozik, és nem barátságos találkozásnál nem hit pontot veszel el tőle, hanem lopsz tőle karakterszint*10 VP-t, és te ezt meg is kapod.)
Pap: Avatári védelem (516. képesség) (Egy feltételes parancs. Ha barátságosan találkozol valakivel a táborozásod alatt, és az illetőn nincs fenn a paraméterben megadott varázslat, akkor a saját komponensedből és erőforrásodból felrakod rá. Egyszerre több avatári áldásod is lehet érvényben. 3. paraméterben megadhatsz fajt, vallást, KT-t, jellemet, és akkor csak rájuk használod, amúgy mindenkire, akivel barátságosan találkozol. A lehetséges varázslatok az összes olyan teológia és ősteológia varázslat, ami forduló végéig, vagy következő forduló elejéig tart. Ha a találkozás nem barátságos, akkor 1 hit pontot rabolsz tőle, még akkor is, ha csatára nem kerül sor, mert lopsz, elbújsz, nem áll szóba veled stb. Működik a tudati portyázás alatt is.)
Pszi: Tudati kontaktus I. (517. képesség) (Olyan lényre is lehet lőni Direkt kontaktus II-t, aminek nincs varázspontja. Ilyenkor sebez vele pszi/5*D3-at, és annyi varázspontot kap, mint amennyit sebzett. Nem kaphat többet, mint amennyibe a DK II. került.)
Tudat: Tudati kincstár (518. képesség) (Építhetnek egy erődöt, ahová távolságtól függetlenül berakhatnak cuccokat, és onnan vehetnek ki cuccokat. Egy paranccsal lehet listát kérni a berakott cuccokról. Max. tagonként 1 tárgyhely. A tárgyhely a cuccok fajtáját jelöli, nem pedig a mennyiségét. 1000 madártoll ugyanúgy 1 helyet foglal mint 1 vashegyű lándzsa. Bárki berakhat és kivehet bármennyi tárgyat, amíg a bent levők mennyisége nem haladja meg a tagonkénti 1 tárgy helyet. Az Alanori Csatorna továbbra is akadály, a két oldalról berakott cuccok külön tárolódnak. Nyugati tárgyat kivehet keleti kari is, de fordítva nem. Kirakás és betétel 5 TVP. Az erőd koordinátáit a KT adja meg, bármely lakott mező lehet. Az erőd felépítése 5000 TVP. Megjelenik a mezőn épületként, a KT tagok benn táborozhatnak, de semmilyen előnye nincs a benn táborozásnak. Aki nem tagja a KT-nak, az nem tud bemenni.)
Egyéb: Tudati ismétlés (519. képesség) (Évente egyszer egy TK törlése. Független a felsőbb beavatkozástól. Az EXT parancs kiadásakor egy kategóriával több extra jár.)
5. szint:
Támadó: Tudati gyorsítás III. (520. képesség) (Plusz egy jobbkezes támadás.)
Védekező: Tudati kitérés II. (521. képesség) (Karaterszint/4 % rezisztencia a szörnyek lőfegyveres körben használt képessége ellen. Max. 20 %.)
Varázsló: Taumaturgia mentor (522. képesség) (Ha két varázsló találkozik, akinek megvan ez a képesség, akkor tanítják egymást. Ha mindkettőnek van őstaumaturgiája, akkor arra, ha nincs, akkor sima taumaturgiára. A kisebb tudásúé fejlődik 50 % eséllyel 1 %-ot, ha nem nőtt neki, akkor a magasabbé 25 % eséllyel 1 %-ot. Működik tudati portya alatt is.)
Pap: Hitbéli mentor (523. képesség) (Ha két azonos vallású kari találkozik, akkor az alacsonyabb hitűnek 50 %-kal nő hárommal a hite. Ha nem nőtt, akkor a magasabb hitűé nő 25 % eséllyel öttel. Ha két nem azonos vallású karakter találkozik, akkor teológiára tanítják egymást. Ha mindkettőnek van ősteológiája, akkor arra, ha nincs, akkor sima teológiára. A kisebb tudásúé fejlődik 50 % eséllyel 1 %-ot, ha nem nőtt neki, akkor a magasabbé 25 % eséllyel 1 %-ot. Működik tudati portya alatt is.)
Pszi: Pszi regeneráció II. (524. képesség) (A pszi regeneráció nem csak a mezőn hat, hanem egy második paraméterben megadott sugárban. A sugár pszi szakértelem/10 lehet, max. 10. A pszipont költség annyi szorosára nő, amekkora ez a sugár. Be lehet rakni totembe is, de labirintusban nem működik.)
Tudat: Tudati ostrom (525. képesség) (Nem véd tőle a tudatpajzs. Akinek az aktuális TU-ja duplája a másikénak, automatikusan nyer. Amúgy a győzelem az aktuális TU-kal arányos. Az így kapott TU-k mehetnek a max. fölé is, viszont a kör elején az illető nem regenerál TU-t, ha max. fölött van.)
Egyéb: Vakmerőség (526. képesség) (A menekülési %-ot 1 %-ig lehet levinni.)
6. szint:
Támadó: Tudati erősítés I. (527. képesség) (+karakterszint/10 sebzés lőfegyverrel.)
Védekező: Regeneráció (528. képesség) (Minden lépés (labirintusban is), valamint minden megvívott csata után gyógyulsz szint ÉP-t.)
Varázsló: Manaretesz (529. képesség) (Karaterszint/4 % taumaturgia és őstaumaturgia varázslatok ellen. Max. 20 %.)
Pap: Isteni védelem (530. képesség) (Karaterszint/4 % teológia és ősteológia varázslatok ellen. Max. 20 %.)
Pszi: Mentális roncsolás (531. képesség) (Egész körig tartó pszi, ami a Fényaurához hasonlóan minden közelharci körben sebez. Pszit használó szörnyek és kalandozók ellen, 12D10-et. Egyéb kalandozók és olyan szörnyek ellen, akik varázsolnak, vagy van valamilyen, a lőfegyveres körben használt képességük, 8D10-et.)
Tudat: Tudati segítség (532. képesség) (A tudati vitalizáció a hiányzó ÉP 3/4-ét gyógyítja, maximum 1000-et. 3. paramétert is lehet megadni, az a darabszám.)
Egyéb: Gyűjtögető életmód (533. képesség) (A KT parancsok 10 % TVP-vel (de min. 1-gyel) kevesebbe kerülnek darabonként. Egy ingyen makró).
7. szint:
Támadó: Tudati erősítés II. (534. képesség) (Karakterszint/10 pluszsebzés közelharcban.)
Védekező: Pajzshasználat I. (535. képesség) (A pajzs minden számszerű bonusza duplán számít. Működik a Lovagi övcsattal.)
Varázsló: Varázslómester II. (536. képesség) (Karakterszint/10 mentőcsökkentés az ellennek a támadó varázslatok ellen.)
Pap: Közös ima II. (537. képesség) (Isteni küldetés egyszer.)
Pszi: Tudati kontaktus II. (538. képesség) (Olyan lényre is lőhet Direkt Kontaktus I-et, aminek nincs pszipontja. Ilyenkor sebez vele pszi/5*D3-at, és annyi pszipontot kap, mint amennyit sebzett. Nem kaphat többet, mint amennyibe a DK I. került.)
Tudat: Tudati ostrom II. (539. képesség) (Tudatcsata egy másik karakterrel a Tudati Ostrom I. mintájára. Ha nyersz, akkor nem a tudatpontjait kapod meg, hanem annyival csökken az illető KT-jának aktuális fejlesztése, és feleennyivel nő a tiétek. Valamint a tárhely a tudati erődben mostantól taglétszám*2.)
Egyéb: Halhatatlanság (540. képesség) (+1 % halhatatlanság, permanens feltámadás.)
8. szint:
Támadó: Fegyvermágia (541. képesség) (A fegyverek képességei dupla eséllyel sülnek ki. Vagyis egy %-os esélyű képességnél kétszer dob, és akár kétszer is kisülhet, vagy egyszer sem. A fixen kisülő képességek kétszer történnek meg. A fegyverek plusz sebzése nem "kisülős" képesség, azokra nem működik.)
Védekező: Pajzshasználat (542. képesség) II. (Ha pajzs van a kezedben, akkor a közelharcban a pajzsod védettsége/2 %-kal kevesebbet sebződsz. A Pajzshasználat I. duplázása itt nem számít. Kőbőrrel úgy működik együtt, hogy először ez csökkent, majd az így kapott sebzést gyógyítja vissza a Kőbőr.)
Varázsló: Varázslómester (543. képesség) III. (A támadó varázslatok max. hatásfoka megnő karakterszint/2 %-kal. Max. 100 %. Csak az XdY-oso varázslatoké, a %-os varázslatoké pl. Istenítélet nem.)
Pap: Gyógyítómester (544. képesség) (A gyógyítás és gyógyító varázslatok hatásfoka megnő karakterszint %-kal. (max. 100 %). A maxba gyógyító varázslatoknál karakterszint/2 % (max. 50 %) az esély, hogy a komponens nem használódik el.)
Pszi: Pszi pajzs (545. képesség) (Védekező pszi. 30 pszipont. A csatára ad 10 % sebzéscsökkentést varázslatok, pszik, leheletek, és egyéb a lehelet körben használt képességek ellen, valamint +10 szerencsét.)
Tudat: Közös próba (546. képesség) (Minden esetben, amikor egy szakértelem levizsgálásra kerül (pl. mászás, cirkusz, szörnykeresés, teleport stb.), akkor az illető adott szakértelme 5 %-kal (felfelé kerekítve) magasabbnak számít minden olyan KT tag után, aki azon a mezőn/épületben/ref. ponton van, vagy abban a körben korábban találkozott vele a karakter (akár tudati portyázás alkalmával is). Max. 4 tagig, tehát 20 %-ig számít. Pl. egy 29-es mászásból 3 ott táborozó taggal 35-ös mászás lesz. A KT tagjainak a TK-hoz nem kell egy mezőn tartózkodni, elég, ha a vezető van az aktuális TK mezőjén. A képesség működik az ilyen TK-kban is, mintha a többi tag a mezőn lenne.)
Egyéb: Ékszerviselés (547. képesség) (A KT választhat, hogy +1 egy gyűrű, nyaklánc vagy karkötő helyet kap. A választáson később már nem lehet módosítani.)
9. szint:
Támadó: Kritikus találat (548. képesség) (Ha két fegyverrel harcolsz, karakter szint/10 % eséllyel másfélszereset sebzel. Külön megy mind a két kézre.)
Védekező: Pajzshasználat III. (549. képesség) (Pajzzsal blokkolod az ellenfél egy támadását. Hasonlóan az izomernyesztéshez. Azzal összeadódik. Mindig az utolsót blokkolja.)
Varázsló: Varázslómester IV. (550. képesség) (Támadó tau varázslatok szint/2 %-kal többet sebeznek. Max. 100 %. A fixen sebzőkre működik, %-os sebzőkre fele erővel vagy nem.)
Pap: Isteni ítélet (551. képesség) (Támadó papi varázslatok szint/2 %-kal többet sebeznek. Max. 100 %. A fixen sebzőkre működik, %-os sebzőkre fele erővel vagy nem.)
Pszi: Elmemester I. (552. képesség) (A harcban +1 védekező pszit lőhet el.)
Tudat: Tudati portya (553. képesség) (A tudati portya max. költsége 10 TVP, minden portya alkalmával van esély egy pszit használó szörnnyel találkozni. A szörny észrevesz a tudati térben, ezért megtámad téged a fizikaiban. A karaktertalálkozás után történik, a portya végén, és teljesen normális csata lesz.)
Egyéb: Cserkész (554. képesség) (-5 TVP a KUT parancsokra (Fürkésző szemekkel -15 TVP), lőfegyverek megtalálási esélye 90 % (Fürkésző szemekkel 99%), szörnykeresésnél szörnyismerettől függően %-os esély, hogy 2 szörnyet találsz (max. 33 %, ryuku vadászinggel összeadódik a % a 2. szörnyre, de 3. szörnyre nincs esély), szörnyfészken ugyanekkora esély van rá, hogy találkozol egy 2. szörnnyel is).
10. szint:
Támadó: Bénító sebzés (555. képesség) (Ha a bal kezedben is fegyver van, és minden ütésed talál mind a jobb, mind a bal kezeddel, akkor fegyverszakértelem/5 % eséllyel (max. 20 %) lebénítod a szörnyet, aki abban a körben nem tudja használni a speciális képességeit, és nem tud varázsolni. Ez független a Bénító csapás HM-től. Ökölvívóknál mindkettőre van esély. +1 csatakör, ami mindennel összeadódik.)
Védekező: Pajzshasználat IV. (556. képesség) (A Pajzshasználat II-vel felfogott sebzés felét visszasebzi. Működik a derit láncvérttel, vagy a Fájdalom tükörrel.)
Varázsló: Varázslómester V. (557. képesség) (Támadó őstaumaturgia varázslatok szint/2 %-kal többet sebeznek. Max. 100 %.)
Pap: Isteni áldás (558. képesség) (Az Isteni kegy másfélszeres hatékonyságú. A gyógyító varázslatok karakterszint/4 %-kal max. fölé gyógyítanak. Max. 25 %.)
Pszi: Elmemester II. (559. képesség) (A harcban +1 támadó pszit lőhet el.)
Tudat: Nagyobb tudatpajzs (560. képesség) (Köv. forduló elejéig véd a tudati ostrom I-től és II-től, és minden EK parancstól. Nem lehet neki tudatkinetizálni, se tudativitalizálni, nem találkozhatnak vele tudati portya alatt, ő sem használhat semmilyen EK parancsot, így nem is tudati portyázhat. A tudati tárhely mostantól taglétszám *3.)
Egyéb: Faji bónusz (561. képesség) (Minden faj bónuszt kap:
- törpék kincskeresés bónusz
- elfek neves szörnytalálási bónusz
- alakváltók fejlesztett gázforma (mindenhol működik)
- gnómok immunitás a szörnyek és csapdák varázspont szívására
- emberek sokoldalúság (minden nem fegyveres szakértelem 5 %-kal gyorsabban fejlődik)
- árnymanók mohóság (+10 tárgyhely bankban, +10 tárgyhely a karakternél, permanens alku, illetve, ha felrak alkut, akkor az nagyobb hatásfokkal működik)
- kobuderák immunitás a szörnyek és csapdák TVP szívására
- mutánsok immunitás a kör végéig tartó tulajdonságvesztésre
- trollok karakterszint ÉP regeneráció minden harci körben (varázslat, lőfegyver, közel harci körök után).
Figyelem! Az egyes képességek a programozás során, még az első kifejlesztésük előtt, változhatnak. Ha valami megváltozik., akkor atz megírjuk itt a honlapon.
|