Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje |
Betáplálva: 2010. jan. 29. 9h:12' EZ A 113. JÁTÉKHETED, 98. FORDULÓD 114. játékheted kezdete: jan. 31. A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk. E-mail! |
KALANDOZÓ: #2533 SZÁMLA : XXXX |
* 1. KP: | használod az 1629. tárgyat |
* 2. KP: | használod az 1271. tárgyat |
* 3. KP: | elmormolod a 26. varázslatot |
p 71 | használod a 71. pszi képességet |
kf 1739 | kézbeveszed/felveszed az 1739. tárgyat |
tno 6 1 | növeled a 6. tulajdonságodat |
kno 3 2 | képesség-növelés 3 |
t 102 | támadod a 102. szörnyet |
A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 4 mérgezett tüske. Alaposan megsorozod az uzbány jobb lábát. (4 támadással 24 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rontasz. Mallon botjával gyilkos csapásokat szórva összezúzod az uzbány bal szárnyát. (3 támadással 49 életpontot sebezve.) Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre jégcsóva varázslatot lősz. 54 életpontot sebeztél. Aritma ostorával eltalálod az uzbány testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Többször megcsíp az uzbány. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 380 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 143, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}
v 96 74 58 | elmormolod a 96. varázslatot |
[74,58] Egy kisebb településhez érkeztél. Elérted Maad keleti határát, a Grákó-hegyek első lankáit.
be 709 138 213 | bemész a 709. épületbe |
m 2 1 3 | mozogsz keletre, északkeletre, délkeletre |
Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 mérgezett tüske. Pár lövedéked átjárja a manaelementál hullámzó masszáját. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Megmarkolva a Mallon botját ellenfeledre rontasz. Mallon botjával néhány helyen meghorzsolod a manaelementál testét. (4 támadással 87 életpontot sebezve.) Aritma ostorával néhány helyen meghorzsolod a manaelementál testét. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál lecsap a jobb karodra. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Bizsergető érzésed van (+6 vp). Mallon botjával néhányszor épp csak megérinted a manaelementál hullámzó masszáját. (4 támadással 96 életpontot sebezve.) Egy jégcsóva varázslatot dobsz ellenfeledre. 52 életpontot sebeztél. Aritma ostorával párszor megpöccinted a manaelementál lebernyegét. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál lecsap a jobb karodra. (4 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Mágikus energia árad beléd (+7 vp). Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 mérgezett tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 334, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}
A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 2 mérgezett tüske. Alaposan megsorozod a ryuku légiós testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Meglengetve a Mallon botját ellenfeledre rohansz. Mallon botjával többször kegyetlenül megütöd a ryuku légiós jobb oldalát. (4 támadással 58 életpontot sebezve.) Aritma ostorával többször eltalálod a ryuku légiós jobb lábát. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Nem sikerült a ryuku légiós ravasz és erős ütései közül mindet hárítanod. (2 támadástól 17 életpontot vesztesz.) Mallon botjával eltalálod a ryuku légiós bal karját. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Aritma ostorával épp hogy eltalálod a ryuku légiós páncélos testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A ryuku légiós kemény csapásokat osztogatva kényszerít védekezésre. (2 támadástól 21 életpontot vesztesz.) A ryuku légiós szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 mérgezett tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 945 tapasztalati pontot kaptál. {Lőfegyver fejlődés: össz: 2%}
{Csatastatisztika; sebzés: 134, sebződés: 38, gyógyulás: 0, összesen: -38 ÉP}
(Továbbmész...) [100,101] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Felfedeztél egy vaskohót. Látsz egy oltárt. Sheran hívői építették. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy olvasztókemencét. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Gyógyfüveket keresel, amelyeket a sebre rögzítesz. Így már gyorsan fel fog épülni. Hálásan néz rád a kis maki. (+2 jóság.)
Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Remegést érzel a föld alól... Valami jön föl! Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy mélységi grittang. Úgy tűnik ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.
Marokra fogva a Mallon botját a másikra rohansz. Mallon botjával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a mélységi grittang testét. (3 támadással 58 életpontot sebezve.) Aritma ostorával kegyetlenül megütöd a mélységi grittang szőrös ízelt testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A mélységi grittang állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 212 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 75, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}
Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 2 mérgezett tüske. Lövedékeiddel perforálod a manaelementál testét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Marokra fogva a Mallon botját a másikra támadsz. Mallon botjával párszor megpöccinted a manaelementál lebernyegét. (4 támadással 97 életpontot sebezve.) Aritma ostorával párszor súrolva eltalálod a manaelementál bal oldalát. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Bizsergető érzésed van (+6 vp). Mallon botjával néhányszor épp csak megérinted a manaelementál hullámzó masszáját. (4 támadással 89 életpontot sebezve.) Egy jégcsóva varázslatot dobsz ellenfeledre. 56 életpontot sebeztél. Aritma ostorával gyengén megütögeted a manaelementál hullámzó masszáját. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Varázsenergiát kapsz (+8 vp). Ellenfeled elmenekül. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 mérgezett tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 337, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}
(Továbbmész...) [101,102] Vége a fárasztó fel-le mászásnak: a dombságot síkság váltja fel. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " A Barátokért érdemes élni és meghalni. Egy idézet az Éjharcos-kódexből. " Egy tiszta vizű tóra bukkantál. Egy kis patak táplálja vizével. Feltöltöd a vizestömlőt. Látsz egy királyi őrsáncot. Látsz egy teljesen lerombolt oltárt. Észreveszel egy régészeti lelőhelyet. Ghalla múltjának kutatása igazán nemes feladat! Látsz egy szent tölgyfát. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy tündöklő szobrot. Elenios rád kacsint! Csodálatos érzés kerít hatalmába, miközben virágeső hull az égből. Vidáman gyűjtöd csokorba a szépséges virágokat, ami egy mocsári penke és néhány mákrózsa. [mákrózsa virág ->eldobod] Ez hihetetlen! A szemed elé táruló látvány nem más, minthogy Hayamu Oyabura hatalmának elenyésző morzsájával dezintegrál egy dombnyi kupac káosz-szimbólumot. Érdekes műalkotás... Talán érdemes lenne neked is megpróbálkozni egy ilyen szoborral. Csatazajra leszel figyelmes. Közelebb lopózva látod, hogy egy iszonytató ragyás burástya magasodik egy kalandozó fölé. Pajzsát az elf a feje fölé emeli, de látod, hogy nem sok esélye van, mivel a hátizsákjából egy szopókő kandikál ki, amit bizonyára még észre sem vett. Egy módon segíthetsz: ha odarohansz, és elveszed tőle a szopókövet! [ettől a szerencséd 1 lesz!] Ez 5 TVP-be kerül (44. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Önfeláldozóan odaszaladsz, és átveszed a szopókövet. [szerencséd 1 lett.] A következő pillanatban a sav az elf nyakába zúdul! A pajzs azonban tökéletesen védi a támadást. Az elf ezután néhány pillanat alatt végez ellenfelével. Ezután feléd fordul. Amikor meglátja, mit tettél, könnybe lábad a szeme. - Ezt nem fogadhatom el. - gyorsan kiveszi a kezedből az átkozott tárgyat, és tovainal, mielőtt még tiltakozhatnál. (+2 jóság.)
Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy piromenyét lehet. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.
Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 mérgezett tüske. Több lövedéked átfúrja a piromenyét testét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) A lény tüzet köp rád. Félrehajolsz, ezért csak kevésbé pörkölődsz meg. (5 életpontot vesztettél.) Megmarkolva a Mallon botját ellenfeledre ugrasz. Mallon botjával gyilkos csapást mérve bezúzod a piromenyét testét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy jégcsóva varázslatot. 53 életpontot sebeztél. Aritma ostorával gyilkos csapást mérve bezúzod a piromenyét bal első lábát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A piromenyét most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 mérgezett tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 2 pirkitet. 232 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 121, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}
Meglengetve a Mallon botját ellenfeledre rontasz. Mallon botjával halálos csapásokat osztva péppé vered a vérszomjas csüldő szőrtés kinövését. (3 támadással 65 életpontot sebezve.) Aritma ostorával megütöd a vérszomjas csüldő testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (3 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
614 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 81, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}
v 96 95 107 | elmormolod a 96. varázslatot |
[95,107] Egy kisebb településhez érkeztél. A város nyüzsög az élettől - koldusok kéregetnek, hetyke elf leányokat kísérgetnek troll testőreik, alakváltó árusok kínálják gyanús portékáikat.
be 497 4 | bemész a 497. épületbe |
Sajnos ellenfeled sem kezdő: felhelyez egy láthatatlan védekező varázslatot. Ellenfeled speciális támadást alkalmaz: harsogva csattan rajtad egy agykorbács pszi hatás. 20 életpontot vesztettél. Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 mérgezett tüske. Alaposan megsorozod a borzalmas varkaudar bal oldalát. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Egy melletted levő bokor indái megnyúlnak, megnőnek, nyálkától csöpögve köréd tekerednek. Borzalmas erővel szorítják testedet. Nem menekülhetsz, csontjaid ropogni kezdenek... Akaratodat összpontosítva mondogatod magadban: - nem hiszem el, nem hiszem el! - És sikerült! Az illúzió szertefoszlik. Mögötte megpillantod az illuzió keltőjét. Megmarkolva a Mallon botját ellenfeledre rontasz. Mallon botjával többször kegyetlenül megütöd a borzalmas varkaudar rücskös bőrét. (4 támadással 82 életpontot sebezve.) Aritma ostorával párszor keményen megütöd a borzalmas varkaudar fejét. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Nem vagy felkészülve a borzalmas varkaudar gyors oldaltámadására. Többször eltalálja a bal karodat. (4 támadástól 49 életpontot vesztesz.) Mallon botjával eltalálod a borzalmas varkaudar testét. (1 támadással 26 életpontot sebezve.) Aritma ostorával megütöd a borzalmas varkaudar jobb karját. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Ellenfeled nagyon fürge: döféseket kapsz a lábadba és a lábfejedbe. (4 támadástól 30 életpontot vesztesz.) A borzalmas varkaudar szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 mérgezett tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átkutatod a tetemet. Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: egy ezüstshuriken. 2065 tapasztalati pontot kaptál. {Lőfegyver fejlődés: össz: 2%}
{Csatastatisztika; sebzés: 189, sebződés: 99, gyógyulás: 0, összesen: -99 ÉP}
Egy jégcsóva varázslattal köszönt csatapartnered. 15 életpontot vesztettél. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Mallon botjával halálos csapásokat osztva péppé vered a vörös rakolits farkát. (4 támadással 97 életpontot sebezve.) Aritma ostorával megütöd a vörös rakolits jobb lábát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy energiatüskék varázslatot. 19 életpontot vesztettél. Csáprágó csattan csípőd közelében. Véres nyál csordul ki a vörös rakolits száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Felhasználva a kőkalapácsot, szereztél 1 rakolits port. 877 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 114, sebződés: 34, gyógyulás: 0, összesen: -34 ÉP}
Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 2 mérgezett tüske. Több lövedéked átfúrja a varkaudar bal karját. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Ököllel megcsapod a varkaudar nyakát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Aritma ostorával iszonyatosan megcsapod a varkaudar rücskös bőrét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Gyenge szúrást kapsz a bal lábadba. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 mérgezett tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 varkaudar csontot. 149 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 50, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}
A csata nem lesz könnyű: célpontod láthatatlan védekező varázslatot rak magára. Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy pusztító végzet. 50 életpontot vesztettél. Ráébredsz, hogy ez a csata öngyilkosság lenne. Elmegy a kedved a harctól. Ennél jobb véget szánsz magadnak, ezért futni kezdesz, mint egy őrült.
{Csatastatisztika; sebzés: 0, sebződés: 50, gyógyulás: 0, összesen: -50 ÉP}
m 6 1 1 | mozogsz nyugatra, északkeletre, északkeletre |
(Továbbmész...) [102,101] Szűnni nem akar a zöld síkság. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Csak egy varkaudar behemót. Megvető mosollyal várod a találkozást. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.
Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 2 mérgezett tüske. Lövedékeiddel perforálod a varkaudar behemót izmos testét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Marokra fogva a Mallon botját a másikra rohansz. Mallon botjával halálos csapásokat osztva péppé vered a varkaudar behemót izmos testét. (4 támadással 93 életpontot sebezve.) Üdvözlésképpen egy jégcsóva varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 31 életpontot sebeztél. Aritma ostorával megpöccinted a varkaudar behemót izmos testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A varkaudar behemót Neked esik, és mancsaival püfölni kezd. (2 támadástól 17 életpontot vesztesz.) Megpróbál megragadni. Egymásnak feszültök, de te bizonyulsz az erősebbnek. A varkaudar behemót összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 mérgezett tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1489 tapasztalati pontot kaptál. {Lőfegyver fejlődés: össz: 2%}
{Csatastatisztika; sebzés: 167, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}
A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 1 mérgezett tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a varkaudar kölyök fejét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Marokra fogva a Mallon botját ellenfeledre rohansz. Mallon botjával gyilkos csapásokat szórva összezúzod a varkaudar kölyök testét. (2 támadással 57 életpontot sebezve.) Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy jégcsóva. 64 életpontot sebeztél. Aritma ostorával eltalálod a varkaudar kölyök jobb hátsó lábát. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) A varkaudar kölyök farka végigsúrolja a bal karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 mérgezett tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 411 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 156, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}
Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 1 mérgezett tüske. Lövedéked átfúrja a varkaudar kölyök bal első lábát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a Mallon botját ellenfeledre rontasz. Mallon botjával halálos csapásokat osztva péppé vered a varkaudar kölyök rózsaszín bőrét. (2 támadással 57 életpontot sebezve.) Aritma ostorával megütöd a varkaudar kölyök jobb vállát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Feléd sújt a varkaudar kölyök a farkával, de elhibázta! A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 mérgezett tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 411 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 81, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}
Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 mérgezett tüske. Becsapódva, megdöfi az élőholt mirg jobb szárnyát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Mallon botjával halálos csapásokat osztva péppé vered az élőholt mirg pikkelyes lábát. (2 támadással 49 életpontot sebezve.) Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy jégcsóva varázslat. 29 életpontot sebeztél. Aritma ostorával iszonyatosan megcsapod az élőholt mirg tollas testét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Az élőholt mirg megcsípi a bal füledet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Az élőholt mirg most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 mérgezett tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 2 madártollat. 201 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 104, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}
A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 mérgezett tüske. Becsapódva, megdöfi a varkaudar kölyök testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Marokra fogva a Mallon botját ellenfeledre támadsz. Mallon botjával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a varkaudar kölyök jobb első lábát. (3 támadással 76 életpontot sebezve.) Egy jégcsóva varázslattal köszöntöd a másikat. 58 életpontot sebeztél. Aritma ostorával megütöd a varkaudar kölyök testét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) A varkaudar kölyök farkával melletted a levegőbe suhint. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 mérgezett tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 411 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 169, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}
Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 1 mérgezett tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a varkaudar kölyök rózsaszín bőrét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Meglengetve a Mallon botját a másikra ugrasz. Mallon botjával halálos csapásokat osztva péppé vered a varkaudar kölyök jobb oldalát. (3 támadással 76 életpontot sebezve.) Ellenfeledre jégcsóva varázslatot lősz. 51 életpontot sebeztél. Aritma ostorával megcsapod a varkaudar kölyök testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Feléd sújt a varkaudar kölyök a farkával, de elhibázta! A varkaudar kölyök most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 mérgezett tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 411 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 158, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}
Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 mérgezett tüske. Becsapódva, megdöfi a szutykos remák jobb oldalát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Meglengetve a Mallon botját a másikra ugrasz. Mallon botjával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a szutykos remák fejét. (4 támadással 81 életpontot sebezve.) Mélyen koncentrálva, megidézel egy jégcsóva varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 28 életpontot sebeztél. Aritma ostorával eltalálod a szutykos remák jobb oldalát. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Csápjaival a szutykos remák lecsap a bal karodra. (4 támadástól 22 életpontot vesztesz.) A szörny magába szívja csekélyke mentális erődet. (-14 pszi pont.) (-1 TU.) A szutykos remák most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 mérgezett tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 remák szivet. 1490 tapasztalati pontot kaptál. {Lőfegyver fejlődés: össz: 2%}
{Csatastatisztika; sebzés: 144, sebződés: 22, gyógyulás: 0, összesen: -22 ÉP}
(Továbbmész...) [103,100] Továbbra is síkságon vagy. Találkozol egy varkaudar bőrzekét viselő trollal. Barátságos kedvében lehet, mert mesébe kezd, melynek lényege, hogy innen pár mérföldre kifosztott egy varkaudar falut. Ott szerezte ezt a zekét is. Kétségeid támadnak történetének igazságtartalmát illetően, de azért lehet, hogy nem ártana utánanézni a helynek. Csak ez a pálinkabűz ne volna, ami ebből a fickóból árad. Hiába kérdezgeted, sajnos már arra sem emlékszik, merről érkezett. Ideje faképnél hagyni. Előtted csörgedezik egy kis patak, amely nyugatról folyik keletre. Észreveszel egy tündöklő szobrot. Elenios rád kacsint! Csodálatos érzés kerít hatalmába, miközben virágeső hull az égből. Vidáman gyűjtöd csokorba a szépséges virágokat, ami egy mocsári penke és néhány mákrózsa. [mákrózsa virág ->eldobod] Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Dornodon híveié. Egy rosszkedvű elflánnyal találkozol. Elmeséli, hogy ma van a születésnapja, és nem kapott senkitől semmit. A rokonai meghaltak a tűzviharban, és most magányos. Ahhoz, hogy felvidítsad, valamilyen szép ajándékot kellene adnod - például egy ezüst nyakláncot. Ez a segítség 4 TVP-be kerül (38. jellempróba). Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy uzbány. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!
Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 1 mérgezett tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad az uzbány testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Marokra fogva a Mallon botját a másikra rontasz. Mallon botjával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az uzbány pikkelyes nyakát. (3 támadással 50 életpontot sebezve.) Aritma ostorával eltalálod az uzbány fejét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Az uzbány belecsíp a jobb térdedbe. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 380 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 64, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}
m 7 | mozogsz északnyugatra |
h 34 | használod a 34. tárgyat |
m 8 7 | mozogsz északra, északnyugatra |
(Továbbmész...) [101,97] A dombvidék átvált alacsonyabb hegyekbe. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy sérült fémbontó szójer közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...
Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Mallon botjával többször kegyetlenül megütöd a fémbontó szójer jobb oldalát. (2 támadással 55 életpontot sebezve.) Aritma ostorával megütöd a fémbontó szójer jobb vállát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A szörny belemar a bal térdedbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A lény kicsit mozgatja az antennáit, majd hirtelen ráköp a birtokodban levő ezüstshuriken felületére. Szerencsére semmi hatása sincs. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Felhasználva a kőkalapácsot, szereztél 2 vasércet. 404 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 73, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}
h 92 | használod a 92. tárgyat |
h 34 | használod a 34. tárgyat |
v 96 74 59 | elmormolod a 96. varázslatot |
[74,59] Egy kisebb településhez érkeztél.
szk 131 | keresed a 131. szörnyet |
be 492 | bemész a 492. épületbe |
ef 30 | energia fejlesztése 30 |
* 1. BP: | kiveszel a bankból a 2. tárgyat (10 darabot) |
* 2. BP: | kézbeveszed/felveszed a 315. tárgyat |
* 3. BP: | használod a 147. tárgyat |
ACÉLKOLOSSZUS (35. SZÖRNY) Az acélkolosszusokat a Fairlight-ot követő főmágusok kreálták, különféle őrző, felderítő és egyéb feladatok ellátására. Te legfeljebb, mint bankokat vigyázó biztonsági őröket láthatod őket. Az acélkolosszus mintegy négy méter magas, pusztításra és rombolásra tökéletesen alkalmas, varázslatokkal animált szörny. Anyaga, és az őt védő varázslatok miatt közel elpusztíthatatlan. Pusztító ereje felülmúlja szinte minden, a természetben élő szörnyetegét. Ha harcba keveredsz egy ilyennel, halottnak tekintheted magadat már a csata kezdetén. |
MANÓ (36. SZÖRNY) Földalatti üregekben, vájatokban élnek a manók. Ezek az apró termetű, ragyás bőrű, sárga fogú humanoid teremtmények felettébb sunyi természetűek. Nem valami intelligensek, ezért fegyverzetük is nagyon primitív, de ha egyszerre többel találkozol, akkor veszélyesek lehetnek. |
SÖTÉT MOTYOGÓ (37. SZÖRNY) A sötét motyogók az árnyékvilág legalacsonyabb rendű, agy nélküli, csak tudattalan gonoszkodásra képes teremtményei. A valós világ lakói nem láthatják őket, rájuk nézve nem is jelentenek veszélyt. A holt lelkeket azonban gyakran megtámadják, hideg karmaikkal megpróbálva szétszaggatni a szellemek ektoplazmáját. Egy kemény öklű szellem könnyedén agyoncsaphatja. |
LEBEGŐ GOMBA (39. SZÖRNY) Ha a talaj fölött lebegve egy nagy, piros kalapú gomba jön feléd, ne rohanj azonnal pszichiáterhez (a környéken nem is találnál). Nem Te őrültél meg, csak az erdők és a kiégett területek egy békés lakójával találkoztál. Sokak szerint nagyon finom a húsa, ezért vadásznak rá. A lebegő gombák azonban nem tinók, akiket csak úgy le lehet vágni: hosszú, erős mancsukkal elég jól meg tudják védeni magukat egy átlagos vadásztól. |
HAMUPÓK (40. SZÖRNY) A kiégett földeken, a porban kutat élelem után ez az aránylag "apró" pók. Nem szereti, ha megzavarják, ezért könnyen megtámadja a még nála jóval nagyobb ellenfeleket is. Csípése szerencsére nem mérgező. |
GÖRGŐTE (41. SZÖRNY) A tengerparton gyakori kétéltű leginkább napozni szeret. Ha valaki ebben meg akarja zavarni, meg vannak a módszerei a védekezésre: több száz, tűhegyes fog. Ha igazán komoly ellenféllel találkozik, inkább a menekülést választja: be a vízbe! |
BAAR-ORK (44. SZÖRNY) Az orkok a legocsmányabb, legsötétebb humanoid teremtmények. Ki ne ismerné malacpofájukat, hegyes agyaraikat, büdös, zöld bőrüket? A sok-sok ork törzs, alfaj közül pedig a legalávalóbb, legférgebb mihaszna a Baar-ork. Törpének számítanak saját fajuk között is: alig magasabbak 120 centinél. Hacsak nincs elsöprő fölényük harcban, elszaladnak. Könnyedén felapríthatod e gonosz teremtményeket. |
SZÖGES BŐRPAJZS (66. TÁRGY) A szögekkel kivert bőrpajzs kiváló védelmet nyújt, nemcsak csökkenti az ellenfél csapásának erejét, a fegyvert meg is akaszthatja a sok tüske. Oké, de honnét szedd a tüskét? Kézenfekvő a dolog: az acélkemény sünmedve tüskéket használod. Ehhez legalább 10 ilyen tüskére van szükség, és persze egy kis bőrpajzsra. A készítése 18 pontba kerül, és kettővel javítja a védekezésedet. |
RÉZPAJZS (73. TÁRGY) A rézpajzsot, a rézsisakhoz hasonlóan, rézdarabok összekovácsolásával készítheted el egy olvasztókemencénél. Ehhez 5 rézdarabra van szükséged, és egy KT 73 parancsra, 26 pontért. A rézpajzs 3-al növeli a védettségedet. |
KÖDMANGÓ CSERJE (58. NÖVÉNY) Az árnyvilág sötét zugaiban, a holtak folyamatosan párolgó életesszenciáiból táplálkozik a ködmangó cserje, ez az anyagtalan, testetlen pszeudo-növény. Egy holt lélek mentális energiáinak koncentrálásával képes ennek immateriális termését, a ködmangót leválasztani. Ehhez a KT 59 parancsot kell kiadni, 12 pontért. |
BRONZKULCS (76. TÁRGY) Ez a szépen megmunkált, bronzból készített kulcs igazi értéket annak jelent, aki nem rendelkezik más, zárt ládák kinyitására alkalmas eszközzel. |
MÉRLEG (81. TÁRGY) Ha túl sok tárgy van nálad, túlterheltté válsz, irritáló lehet, hogy esetleg nem tudod, mit lenne érdemes eldobni, vagy mi mindent kell eldobnod ahhoz, hogy már ne legyél túlterhelve. Ha azonban lenne egy mérleged, megmérhetnél mindent pontosan... A mérleg készítéséhez nem kell más, csak két lapkorong. Bozótos terepen kell ehhez a KT 81 parancsot kiadnod, 30 pontért. Bozótosban lehet ugyanis állványnak és egyéb apró komponenseknek való anyagokat találni. Ha már van mérleged, bármely nálad levő tárgyat megmérheted (néhány egységnyi súlyú kő felhasználásával). Ehhez a használ: H 81 (tárgy) parancsot kell kiadnod, 5 pontért. Példa: H 81 4 utasítással megméred a botod súlyát. |
ZÖLD ÜVEG (82. TÁRGY) Ma már senki sem tudja, hogy a régiek hogyan készítettek üveget, ezért ez a furcsa, kemény anyag kezd egyre értékesebb lenni. A zöld üveg egy kisebb, zárható edény, amelynek megvan az a sajátossága, hogy nem köt meg benne a Technokolin bogár váladéka. Egy ilyen üvegbe 20 csepp ragasztó fér. |
RAGASZTÓ (83. TÁRGY) A zöld üveg segítségével fel tudod fogni a Technokolin váladékát úgy, hogy az később is felhasználható, ragadós maradjon. Ez a váladék, amit a továbbiakban csak ragasztónak fogunk nevezni, egy ilyen jó tulajdonsággal bír: levegőn nagyon gyorsan megköt, és ha esetleg két felület közé kentük, VAGYIS RAGASZTOTTUNK VELE, akkor ezt a két felületet senki sem fogja egyhamar szétválasztani. Számos összetettebb tárgy készítéséhez szükséges ragasztó. |
BÁNYÁSZAT A fém nagyon ritka, és ha valaki talál is, az leginkább a föld alól kerül elő. Mivel azonban a fém egyike a leghasznosabb anyagoknak, Ghalla sok lakója úgy fejlesztette mentális képességeit, hogy képes legyen a fém közelségét megérezni. Mindebben persze a törpék az élenjárók. Sokan "bányászatnak" nevezik ezt a képességet, maradjunk tehát a közérthetőség kedvéért a laikus szóhasználatnál. Minél nagyobb a bányászat képessége valakinek, annál nagyobb eséllyel érzi meg a felszín alatt rejtőző ércet vagy tiszta fémet. A ritkább, értékesebb fémeket kisebb eséllyel. Domb- és hegyvidéken használható hatékonyan ez az adottság. Nem elég persze megtalálni, ki is kell ásni, amit találsz, ehhez pedig szükséged van egy ásóra. A bányászat nemcsak a fémek megérzésétől, hanem a sikeres ásástól is fejlődhet. |
ELHAGYOTT BÁNYA (1685. TÁRGY) Sziklás hegyek oldalában néha sötéten tátongó nyílásokra bukkanhatsz. Nem mások ezek, mint régi, elhagyatott bányák bejáratai. Ki tudja, mit rejt a mélyük? Ha kíváncsi vagy rá, bemerészkedhetsz, hogy körülnézz. Ha a bányászat szakértelmed nincs legalább 13-as, nem merészkedsz be a bányába, hiszen egész biztonsan nem tudnád felmérni, hogy melyek azok a járatok, amelyek nem fognak a fejedre omlani. Ezenkívül egy kötélre is szükséged lesz, és legalább 4-es szintű mászásra, mivel a bányába bejutáshoz egy rendkívül meredek, omladékos járatba kell lemászni. Fáklyára viszont nem lesz szükség, mivel a bányák falán olyan különleges moszat tenyészik, ami halvány, zöldesen foszforeszkáló fénnyel árasztja el a járatokat. Ha lemerészkedsz, a H 92 parancsot kell kiadnod, ezt egy fordulóban egy bányánál egyszer teheted meg. A kutakodás 32 TVP-be kerül. (Ha a feltételeknek megfelelsz, a Feltételes Mászás parancs is kisül az elhagyott bányára.) |
FELTÉTELES MÁSZÁS A homlokodra csapsz: hogy ez eddig nem jutott eszedbe! Ahányszor megpillantasz valami másznivalót, nosza, rajta, megmászod! Ehhez az FM <TVP> parancsot kell kiadnod. Egy körben max. <TVP>-t fogsz mászásra szánni, és mindig automatikusan mászol, külön parancs kiadása nélkül. Persze feltétel, hogy mászás szakértelmed megfelelő legyen, és birtokodban legyen a mászáshoz szükséges tárgy. Egy körben nem fogsz kétszer ugyanoda felmászni Feltételes Mászással (hiszen másodjára már úgysem találnál semmit). |
Erő: | 11 (14) | Szint: | 19 | Merészség: | 10/5 | Magasság: | 156 cm |
IQ: | 29 | Támadás: | 25 | Agresszió: | 3 | Testsúly: | 81 kg |
Ügyesség: | 15 | Védekezés: | 22 | Menekülés: | 30 % | Életkor: | 21/22 év |
Egészség: | 14 | Életpont: | 271/271 | Jellem: | jó (228) | Tul. pont: | 3 |
Szerencse: | 18 (22) | Varázspont: | 392/208 | Pénz: | 9949 arany | Kép. pont: | 16 |
Tudatpont: | 39/6 | Pszi pont: | 40/0 | EFejl: | 5 |
HARCI ISMERETEK | |||||
ökölvívás: | 3/9 (+9%) | ütőfegyverek: | 23/23 (+10%) | lőfegyverek: | 22/58 (+8%) |
Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) |
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál |
EGYÉB ISMERETEK | |||||
1. rejtőzködés: | 3/99 | 2. nyomkövetés: | 21/15 (+42%) | 3. mászás: | 4/55 (+200%) |
4. csapdakészítés: | 8/65 (+6%) | 5. csapdaészlelés: | 1/89 | 6. gyógyítás: | 1/90 |
7. titkosírás: | 1/90 | 8. felderítés: | 12/38 (+19%) | 9. szörnyidomítás: | 5/29 |
10. teológia: | 6/51 (+8%) | 11. taumaturgia: | 13/73 (+21%) | 12. szerencsejáték: | 1/32 (+2%) |
13. szörnyismeret: | 8/72 | 14. pszi: | 7/84 (+9%) | 15. vadászat: | 1/64 |
16. bányászat: | 1/62 (+162%) |
FELTÉTELES PARANCSOK (még 14 lehet) |
deus ex machinád 1 mezőre repítsen |
totem 80% életpont alatt (gyógykenőcs (#313)) |
segítesz max. 30 TVP-ért |
kutatsz max. 100 TVP-ért |
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled |
Barátságosság (aktív: 2, max: 12) |
semlegesek (#989), jók (#990), Igaz Barátok (9141. KT) |
VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID | ||
Varázslói varázslataid | ||
energiatüskék (#29, 5 VP) | lángcsóva (#31, 5 VP) | villámcsapás (#50, 18 VP) |
elektromos pajzs (#51, 14 VP) | városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) | időcsere (#285, 5 VP) |
Papi varázslataid | ||
éber kakukk (#3, 6 VP) | auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) | gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) |
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) | erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) | méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) |
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) | unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) | hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) |
tündérfény (#25, 1 VP) | tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) | vakító fény (#43, 7 VP) |
tisztítótűz (#44, 13 VP) | azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 5 TVP) | tűzeső (#61, 16 VP) |
éber vadászkutya (#62, 12 VP) | ||
Pszi képességeid | ||
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) | auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) | pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP) |
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) | agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) | szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP) |
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) | kapcs. azonosítás (#276, 0 PP) |
JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK | |||
tulajdonságpajzs (#26) | szürkeáll. aktiv (#71) | fürkésző szemek (#213) | szemmelverés (#137) |
TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA | ||||||
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 3, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt) | ||||||
tűzeső (#61) | >> | Vérmes Amazon (#7123) | villámcsapás (#50) | >> | Rodrig (#7126) | |
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 3, max: 59 - támadó varázslatokkal együtt) | ||||||
elektromos pajzs (#51) | >> | Vérmes Amazon (#7123) |
ELFOGOTT SZÖRNYEID |
szőrös azuka (#903) (hátas: 11 lépés/kör; 9 TVP/lépés; +4 védettség;) státusz: OK |
hegyi szamár (#7168) (málhás: +30 kg teher) státusz: OK |
sörényes ubuk (#89) státusz: OK |
ISTENI KÜLDETÉSEID |
1.) Vegyél részt egy templomom felépítésében! [Fordíts legalább 300 pontot az építkezésre. A küldetés teljesítését akkor fogadom el, ha a templom felszentelésre kerül.] |
2.) Pusztítsd el egy gonosz isten oltárát! |
3.) Pusztíts el egy fekete griffet: a sötét dimenziók fattya. |
KT-d eddig kifejlesztett képességei: álomidézés (100) gyógyító totem (116) aranysárk. pikkely (153) kaszt.kiteljesedés (166) famulus (185) kp. varázsenergia (191) kasztrop.kitágulás (197) aranyburok (212) önismeret (236) kritikus ütés (240) a butaság ára (273) vallási öntudat (290) fejleszt.gyümölcse (292) belső tűz (310) isteni kacaj (322) földmágia (357) a mágia szeretete (393) Tudati képességfa: tudati portya (501) OK kedvenc táborhely (503) OK tudatforrás (505) OK közös ima (509) belefejlesztettél: 35 TU. szükséges még: 0 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 0 TU szükséges.) mentális felfrissülés (512) OK tudati ismétlés (519) OK Az új képesség készen van, de még 18 nap szükséges, hogy használhassátok. Maradék TU, amit a következő fejlesztéseknél használhattok el: 916. |
A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT... | ||||||||
135 | arany (#50) | 4 | gyógykenőcs (#313) | 5 | isteni könnycsepp (#260) | |||
6 | mérgezett tüske (#23) |
EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... | ||||||||
2 | borkonyó bibe (#312) | 1 | bronzsisak (#88) | 1 | ezüstshuriken (#327) | |||
4 | kaja (#2) | 2 | madártoll (#112) | 3 | mocsári penke (#148) | |||
1 | nyu-shuriken (#157) | 1 | orgyilkos tőr (#225) | 2 | pirkit (#153) | |||
1 | rakolits por (#669) | 1 | rákpajzs (#98) | 1 | remák szív (#264) | |||
3 | rézdarab (#70) | 3 | spiritusz (#170) | 1 | szöges páncél (#65) | |||
2 | uzbány csőr (#169) | 1 | varkaudar csont (#1113) | 2 | vasérc (#152) | |||
3 | víz (#27) |