93. forduló, 95. forduló, Brynhildur összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2017. febr. 1. 15h:05'
EZ A 122. JÁTÉKHETED, 94. FORDULÓD
123. játékheted kezdete: febr. 7.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 27 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2385
SZÁMLA : XXXX

BRYNHILDUR KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [12,14] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+3 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+28 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+5 tudatpont.)
(Szörnykeresés: ilyen terepen a keresett szörny nem él, ezért nem is pazarolsz most kutatásra TVP-t.)

* 1. KP: v 138 0 0 elmormolod a 138. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. Az erő gyűlik, egyre csak gyűlik benned. Megidézted a széljárás varázslatot! Lépteid könnyűvé, légiessé válnak. [-15 varázspont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 236.]

* 2. KP: kf 1562 0 0 kézbeveszed/felveszed az 1562. tárgyat
Magadra öltöd a Métely páncélját. [0 pontot használtál fel, van még 236.]

hu 188 166 84 hulladék: 188 166 84
Hulladék, ezért nem gyűjtesz mérg. ubuk dobónyilat. Hulladék, ezért nem gyűjtesz ugh mérget. Hulladék, ezért nem gyűjtesz díszes rézpajzsot. [0 pontot használtál fel, van még 236.]

hu 49 271 237 hulladék: 49 271 237
Hulladék, ezért nem gyűjtesz kígyóbőr kesztyűt. Hulladék, ezért nem gyűjtesz szürke bőrkesztyűt. Hulladék, ezért nem gyűjtesz tankány karmot. [0 pontot használtál fel, van még 236.]

hu 106 572 85 hulladék: 106 572 85
Hulladék, ezért nem gyűjtesz fabontót. Hulladék, ezért nem gyűjtesz aranytollat. Hulladék, ezért nem gyűjtesz óndarabot. [0 pontot használtál fel, van még 236.]

dd 56 87 70 eldobod az 56. tárgyat a 87. tárgyat a 70. tárgyat
Elhajítasz 23 mákrózsa virágot. Elhajítasz 1 bronzhegyű lándzsát. Elhajítasz 16 rézdarabot. [0 pontot használtál fel, van még 236.]

fas felt. ásás
Minden fas parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 236.]

fm feltételes mászás
Minden fm parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 236.]

ek 429 t. energia kisütése: 429
Túlélő üzemmódba kapcsolsz; légzésed lelassul, ösztöneid kiélesednek. (+4 támadás, +4 védekezés, +3 szerencse a forduló végéig.) [-1 TU.] [10 pontot használtál fel, van még 226.]

kf 230 kézbeveszed/felveszed a 230. tárgyat
Leveszed a szürke bőrkesztyűt, majd felhúzod a kezedre a lánckesztyűt. [0 pontot használtál fel, van még 226.]

kut 45 kutatsz 45 pontért
Elszántan rontasz a varkaudarok sátrai közé, készen arra, hogy mindenkit lekaszabolsz, aki az utadba áll. Nagy rohantadban elsuhansz egy kardját éppen felcsatoló behemót, és egy ijedten a talizmánja után kapó kuruzsló mellett is. Meg sem állsz, míg a főtérre nem érsz, ahol már nyüzsögnek a kinyuvasztásodra vágyó varkaudarok. Egy varkaudar kölyök intéz feléd kihívást. (ld. enc.)

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a varkaudar kölyök testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Kőkéssel végigvagdosod a varkaudar kölyök testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Harci kalapáccsal halálos csapásokat osztva péppé vered a varkaudar kölyök testét. (3 támadással 44 életpontot sebezve.) A varkaudar kölyök farkával a kezedre csap. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 352 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 72, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Az imént bemutatott tökéletes harctudásod nem elég a varkaudaroknak, ennyitől nem rohannak el a különböző égtájak felé. A nagy küzdelem mámorában észre se vetted a homokos talajból kikandikáló valamit. Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: egy sallank nyíl (ld. enc.), egy bőrsisak, egy bakkura csizma, 7 nyílvessző (ld. enc.) és egy nyu-shuriken (ld. enc.). Egy varkaudar védelmezi a vadászterületét.

Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Vad csatakiáltással, felemelve a kőkést a másikra támadsz. Kőkéssel többször mélyen végigmetszed a varkaudar rücskös bőrét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Harci kalapáccsal halálos csapásokat osztva péppé vered a varkaudar rücskös bőrét. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) A varkaudar gyenge döfése nem tudott megsebezni. Véres nyál csordul ki a varkaudar száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 varkaudar csontot. 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A vicsorgó varkaudarok röhögve löknek eléd egy újabb ellenfelet. Már képtelenség meghátrálni! Egy varkaudar készül a lemészárlásodra.

Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Kőkéssel irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a varkaudar rücskös bőrét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Harci kalapáccsal gyilkos csapásokat szórva összezúzod a varkaudar jobb karját. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Ellenfeled nagyon fürge: döféseket kapsz a lábadba és a lábfejedbe. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A varkaudar összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 varkaudar csontot. 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 45, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

A varkaudarok menekülőre fogják. Csak egy marad közülük, hogy végezzen veled. Egy szutykos remák készül a lemészárlásodra. (ld. enc.)

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 4 tüske. Pár lövedéked átjárja a szutykos remák lebegő nyúlványait. (3 támadással 28 életpontot sebezve.) Meglengetve a Mallon botját ellenfeledre rontasz. Mallon botjával halálos csapásokat osztva péppé vered a szutykos remák testét. (4 támadással 101 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Üdvözlésképpen egy jégcsóva varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 56 életpontot sebeztél. Harci kalapáccsal megcsapod a szutykos remák testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 32 életpontot vesztesz.) A teremtmény mentális energiádat falja. (-1 TU.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 remák szivet. Mosolyogva kidobod a nevetséges földsárkány trófeát, és kiszedsz egy szutykos remák trófeát. 1 274 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 201, sebződés: 32, gyógyulás: 0, összesen: -32 ÉP}

Már az utolsó varkaudar is messze járhat, teljesen egyedül állsz a falu főterén. Akkor jöhet egy kis kutakodás a sátrak között. Néhány holmit felpakolsz. Szerzeményed: Érdemes volt keresni: kincsre bukkansz! A zsákmány egy szöges páncél, egy vasvért, 2 bronzhegyű nyíl, egy rövid íj (ld. enc.), egy mutáns csont (ld. enc.), 2 ubuk tüske és egy orgyilkos tőr. Búcsút intesz a varkaudar falunak, ideje továbbindulni. Figyelmeztetés: megterheltséged 150 % fölé emelkedett! [45 pontot használtál fel, van még 181.]

id 111 40 idomítod a 111. szörnyet 40 pontért
Hozzálátsz a ragyás burástya neveléséhez. Nehéz egy ilyen szörnyet betörni, még nehezebb bizonyos dolgokra megtanítani, de azért érzed, hogy a dolog menni fog. Munkád meghozta a gyümölcsét: a szörny idomítása sikeresen befejeződött! A szörnyed teherbírása lehetővé teszi, hogy ezentúl 10 kg-al több terhet bírj magaddal vinni. 100 tapasztalati pontot kaptál. [40 pontot használtál fel, van még 141.]

m 5 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délnyugatra
[11,15] A fák eltünedeznek, ismét síkságon vagy. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy piromenyét. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a piromenyét izzó bundáját. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Ellenfeled kitátja pofáját, és tüzet fúj rád. A tűztámadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad. (10 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Meglengetve a kőkést ellenfeledre támadsz. {CSTT:} Kőkéssel párszor kilyukasztod a piromenyét testét. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd a piromenyét testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A piromenyét fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A piromenyét most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 2 pirkitet. 199 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 43, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " A Barátokért érdemes élni és meghalni. Egy idézet az Éjharcos-kódexből. " Egy kis tavacskát látsz, amelybe egy patak ömlik. Teletöltöd vízzel a kulacsodat. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy királyi őrsáncot. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Tharr hívői építették. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy régészeti lelőhelyet. A régészet tudománya immáron a kalandorok körében is egyre népszerűbb. Észreveszel egy szent tölgyfát. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy tündöklő szobrot. Elenios rád kacsint! Csodálatos érzés kerít hatalmába, miközben virágeső hull az égből. Vidáman gyűjtöd csokorba a szépséges virágokat, ami egy mocsári penke és néhány mákrózsa. Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy Hayamu Oyabura egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész. A távcsővel lassan körülnézel. Messze keletre látsz egy patakot. Délkeletre nézve látsz egy vaskohót. Délre egy Sheran oltár van. Északnyugatra egy vaskohó van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) Oppsz, itt járt már valaki! Elég régi (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss gnóm nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes árnymanó nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [10,16] A sík vidéket bozótos váltja fel. Találsz egy teljesen lerombolt oltárt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy nektoraf közeledik. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a nektoraf testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Meglengetve a Mallon botját a másikra támadsz. {CSTT:} Mallon botjával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a nektoraf jobb lábát. (4 támadással 72 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Harci kalapáccsal többször kegyetlenül megütöd a nektoraf testét. (3 támadással 27 életpontot sebezve.) A nektoraf meglegyint mancsával, de csak súrol. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny kitárja karjait, és megpróbál átölelni. Mintha egy satuba kerültél volna! Csontjaid recsegnek ropognak. 52 életpontot vesztettél. A nektoraf most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 nektoraf faggyút. 598 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 102, sebződés: 56, gyógyulás: 0, összesen: -56 ÉP}

Hopp, egy nyákalma-bokor! Egy fél kiló érett gyümölcsöt aratsz le. (+2 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Nagyon régi (kb. 3 hetes) árnymanó nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek délre vezetnek.

(Továbbmész...) [9,17] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy uzbány nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az uzbány jobb oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Meglengetve a Mallon botját a másikra rohansz. {CSTT:} Mallon botjával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az uzbány nyakát. (3 támadással 67 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Ellenfeledre jégcsóva varázslatot lősz. 59 életpontot sebeztél. Harci kalapáccsal eltalálod az uzbány pikkelyes nyakát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Többször megcsíp az uzbány. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Az uzbány összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 325 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 140, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Leah rúnaköve. Oldalt pillantva, meglátsz egy szent tölgyfát. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Elenios hívei emelték. A távcsővel lassan körülnézel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy Chara-din monolitját. Délkeletre nézve látsz egy vaskohót. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) Észreveszel valamit a földön. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) árnymanó nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. [18 pontot használtál fel, van még 123.]

m 5 5 4 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délre
[8,18] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Fehér nyárfavirág szállong a levegőben. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy grok-képződményt. Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt oltárt. Éktelen káromkodást hallasz. A hang gazdája egy gnóm fickó. Furcsa, idétlennek tűnő szárnyas szerkezet mellett áll és egy hatalmas csavarkulccsal a kezében szidja azt. Kiderül, hogy a fura gépezetnek eltörött a tengelye. Segíthetsz a gnómnak, ha van nálad egy fémrúd és rászánsz 15 TVP-t (47. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Egy manifesztátor nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a manifesztátor zsezsgő plazmáját. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Megmarkolva a Mallon botját ellenfeledre rontasz. Mallon botjával gyilkos csapásokat szórva összezúzod a manifesztátor testét. (2 támadással 62 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Ellenfeledre jégcsóva varázslatot lősz. 44 életpontot sebeztél. Harci kalapáccsal eltalálod a manifesztátor egyik karját. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A szörny mancsával apró sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A manifesztátor szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 manifeszt.nyúlványt. 336 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 130, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Leszüreteled egy gallopbokor érett bogyóit. Állítólag ehető. (+1 kaja.) Észreveszel valamit a földön. Elég régi (kb. 3 hetes) árnymanó nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [7,19] Egy kisebb településhez érkeztél. Komoran magasodik a város fölé a börtön épülete. délnyugatra látsz egy viharfelhőt , benne a következő név rajzolódik ki: Drakar Kestor. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Hatodik érzéked veszélyt jelez. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy orgyilkos lehet. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az orgyilkos bal oldalát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Meglengetve a kőkést a másikra rohansz. Kőkéssel néhányszor megcsapod az orgyilkos jobb vállát. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Harci kalapáccsal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az orgyilkos jobb lábát. (3 támadással 39 életpontot sebezve.) Az orgyilkos megböki fegyverével az oldaladat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Kőkéssel felnyitod az orgyilkos jobb lábát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod az orgyilkos jobb karját. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Az orgyilkos gyenge döfése nem tudott megsebezni. Az orgyilkos most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Szereztél 1 orgyilkos tőrt. 336 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 84, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}


(Továbbmész...) [7,20] Továbbmész a város utcáján. A város nyüzsög az élettől - koldusok kéregetnek, hetyke elf leányokat kísérgetnek troll testőreik, alakváltó árusok kínálják gyanús portékáikat. Egy kapualjban gyanús árnyat pillantasz meg. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy útonálló került az utadba. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Meglengetve a kőkést a másikra rohansz. Kőkéssel irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod az útonálló nyakát. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Harci kalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd az útonálló jobb vállát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Az útonálló csapása csak a levegőt találja. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. 89 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Tanya: keletre 15, délre 9 mérföld. Remetelak: keletre 12, délre 33 mérföld. " Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy fény szentélyét. Utad során felfedezel egy nekrofunt. Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Üdvözöljük Pumpa győzedelmes seregeit szerény városunkban! Sylvera(5801) " nyugatra látsz egy viharfelhőt , benne a következő név rajzolódik ki: Drakar Kestor. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Febr. 13-án éjjel farsangi buli a városban. Légy itt. Várunk. (V&T). " Van itt egy fegyverbolt (592. épület.) és egy vegyesbolt (595. épület.).
Eladsz 2 aranytollat 80 aranyért, 1 bronzpengét 12 aranyért, 1 díszes rézpajzsot 15 aranyért, 3 fabontót 15 aranyért, 1 kígyóbőr kesztyűt 5 aranyért, 3 mérg. ubuk dobónyilat 21 aranyért, 11 óndarabot 22 aranyért, 3 orgyilkos tőrt 24 aranyért, 1 szürke bőrkesztyűt 31 aranyért, 1 tankány karmot 10 aranyért, 67 ugh mérget 134 aranyért, 1 szöges páncélt 24 aranyért, 1 bőrsisakot 5 aranyért.
Találkozol egy világoskék, tüsi hajú, izzóan vörös szemű, körszakállas árnymanó férfival. Bőre mélykék színű. Egy fekete bőrcsizmát, egy káosz szimbólumot, egy Métely páncélját, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval.gyémántját, egy rothasztó talizmánt, egy szirén köpenyét és egy umbatari karkötőt visel. A Pöröly Olimpia arany emlékérmét viseli. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Fegyverzetét egy varkaudar varázsló trófea, egy varkaudar felderítő trófea és egy varkaudar íjász trófea ékesíti. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Hátasa egy idomított goldugar. Málhásállata egy törpemammut. Elég egy mentális pillantás aurájára: ugyanolyan sötét, mint a Tied.
Összeismerkedtek. Az ő neve Kopasz Gunymók. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Aztán elbúcsúztok, és mindenki megy tovább a maga útján.
Ahogy tovább gyalogolsz, észreveszed egy fekete, tüsi hajú, barna szemű troll férfi táborát. Bőre bronzként csillog. Tharr hűséges követője. Egy arany papi karkötőt, egy Eldaran karkötőjét, egy fekete bőrcsizmát, egy griff nyakéket, egy grifftoll kesztyűt, egy Jerome köpenyét, egy két kard szimbólumot, egy kígyóbőr övet, egy koponya gyűrűt, egy Métely páncélját, egy monstrum vállvédőt, egy nodonrod kitűzőt, egy örök. csillagkövét, egy rinóbőr övet, egy varkaudar ékkövet, egy vassisakot és egy zinthurgirtó éremet visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Fegyverzetét egy Poomr Ko trófea, egy varkaudar varázsló trófea és egy borzalmas varkaudar trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy vasalt bunkót, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Mentális auráját felismered, színtelen, jelezve semleges mivoltát a féregnek. Erősnek, nagy hatalmúnak látszik - nincs értelme leöletni magadat vele. Vigyázva elkerülöd a veszélyes kalandozó táborhelyét.
Összefutsz egy hófehér, rövid hajú, izzóan vörös szemű elf nővel. Fekete a bőre. Egy bíbor erőövet, egy denevér szimbólumot, egy Eldaran karkötőjét, egy griff nyakéket, egy grifftoll kesztyűt, egy Métely páncélját, egy obszidián függőt, egy obszidián karkötőt, egy ritualista amulettet, egy ryuku csizmát, egy smaragd védőgyűrűt, egy tünde tegezt és egy vassisakot visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Fegyverzetét egy bányarém trófea, egy ongóliant trófea és egy renegát törpe trófea díszíti. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy méregfogat tart. Lőfegyvere egy tünde íj. Hátasállata egy mutáns pók! Holmiját egy púpos burástya cipeli. Tisztán érzed auráját: gonosz, mint Te.
Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Elmeni. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " High Density sivatag. VIGYÁZAT, a homok kincseket rejt!!! " [18 pontot használtál fel, van még 105.]

ve 133 20 megveszed a 133. tárgyat 20
Mindössze 5 darabot tud abból a tárgyból a boltos adni. Vásároltál 5 csuklyavirágot. 10 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 105.]

ve 116 6 megveszed a 116. tárgyat 6
Egyetlen boltot sem találsz a környéken, ahol azt a tárgyat árulnák. [0 pontot használtál fel, van még 105.]

ve 21 1 megveszed a 21. tárgyat 1
Vásároltál 1 ormánygőte csontot. 6 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 105.]

ve 205 10 megveszed a 205. tárgyat 10
Vásároltál 10 kazmár gyökeret. 80 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 105.]

m 6 5 8 mozogsz nyugatra, délnyugatra, északra
[6,20] Még mindig a városban vagy. Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " Huertol város közleménye: Kedves kalandozók! Újabb szórakoztató centrumok nyíltak (az irány hozzávetőleges): Júra-park 60 mérföld keletre és néhány mérföld délre, Trollkeltető Zóna 70 mérföld keletre és 60 mérföld északra, Óriások földje 60 mérföld keletre és 25 mérföld északra. A belépés ingyenes! " Egy magából tiszta vizet előköpő, szépen megmunkált szökőkút van itt. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy teljesen lerombolt Vlagyimir szobrát. Felfedeztél egy sörsátrat. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy Khór szobrát. (ld. enc.) Találsz egy táblát, rajta a következő felirattal: " Hideg fémtől meghal, aki újra lángot csihol. Wolfheart(1644) " magad fölött látsz egy viharfelhőt , benne a következő név rajzolódik ki: Drakar Kestor. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Egy feléd lopakodó alakot pillantasz meg a túl oldalon. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy útonálló. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Marokra fogva a kőkést a másikra rohansz. Kőkéssel kegyetlenül összevagdalod az útonálló testét. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Harci kalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod az útonálló jobb lábát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Ellenfeled ütését nem sikerült teljesen hárítanod. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. 89 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

A varkaudarok életében a Fősátor az egyik legfontosabb szimbólum. Egyszerre testesíti meg a hatalmat, a dicsőséget és az egységet. Békeidőben a Fősátort csak a legmerészebb törzsfők merészelik felhúzni, mert amint a törzs zászlaja a csúcsára kerül, az egyben a többi varkaudar felé intézett, visszavonhatatlan kihívás is! Azt jelenti: "Gyere, próbálj meg legyőzni, és ha sikerül, a hatalmam a tiéd!" Háború esetén persze kicsit más a helyzet. A fősátor ilyenkor parancsnoki főhadiszállásként szolgál, valamint ez a sátor a varkaudar haderők fővezérének lakóhelye, és a fogadószobája is egyben. Kihívás háborúban is lehetséges, de a fővezérnek a magasabb érdekre való tekintettel ilyenkor lehetősége van a küzdelmet visszautasítani, vagy későbbre halasztani, a megszégyenülés veszélye nélkül. A kihívó persze megteheti, hogy hetekig vár a sátor előtt arra, hogy a fővezér végre kiálljon vele. Ez azért is érdekes, mert ha háború alatt győzi le valaki a fővezért, akkor azzal a hadba vonuló összes törzs felett átveheti az uralmat. No persze a fővezér sem véletlenül vált azzá. A párharcban a szemtelen kihívókat többnyire könyörtelenül felkoncolja. A sátor csúcsán egy pusztító lándzsa mered az ég felé, amire egy keskeny, vörös selyemcsíkot kötöttek. Megtudod, hogy ez a Romboló törzsének jelzése. Az ajtó mellett egy varkaudar pusztító őrködik a fővezér nyugalma felett. (770. épület.)
Egyszercsak megpillantod egy vörös, tarajos hajú, villámló tekintetű varkaudar férfi táborát. Bőre olajbarna, és rücskös. Amint meglát, gúnyosan végigmér. Ő a varkaudarok népének ünnepelt arénabajnoka. Dornodon misszionáriusa. Egy bozontfonatot, egy che-vállszalagot, egy denevér szimbólumot, egy gólem talizmánt, egy Jerome köpenyét, egy Khór maszkját, egy koponya gyűrűt, egy kvazár kesztyűt, egy kvazár sisakot, egy obszidián karkötőt, egy ritualista amulettet, egy ritualista övet, egy ryuku függőt, egy ryuku karvédőt, egy ryuku nadrágot, egy smaragd védőgyűrűt, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar csizmát és egy varkaudar szimbólumot visel. Felszerelését egy királyi lovag trófea, egy királyi őrjáratos trófea és egy tektonikus kvatáns trófea ékesíti. Övén 25 kalandozóskalp fityeg! Bal kezében egy kvatáns pajzsot tart. Hátasa egy idomított csataremák. Tisztán érzed auráját: ő is gonosz. Nálad ő jóval tapasztaltabbnak látszik - a harcban biztos, hogy alulmaradnál. Vigyázva elkerülöd a veszélyes kalandozó táborhelyét.

(Továbbmész...) [5,21] Továbbmész a város utcáján. Oldalt pillantva, meglátsz egy teljesen lerombolt oltárt. Egy érdekes plakátot látsz a fogadó ajtajára kifüggesztve. Kíváncsiságodtól hajtva közelebb mégy, és kibetűzöd az ákombákomokat.

ISMÉTELTEN MEGRENDEZZÜK AZ "ERDAUIN LEKIVÁLÓBB KOCSMATÖLTELÉKEI" ELNEVEZÉSŰ VERSENYÜNKET! LEGFELJEBB ÖTFŐS CSAPATOK JELENTKEZÉSÉT VÁRJUK UGYANITT. NEVEZÉSI DÍJ 100 ARANYPÉNZ (AMI A VERSENYEN ELFOGYASZTOTT ITAL ÁRÁT MÁR TARTALMAZZA). A FŐDÍJ 1000 ARANY, ÉS EGY VARÁZSKORSÓ!

Érdekesen hangzik, talán ki kéne próbálni, hiszen szesz még nem fogott ki rajtad. Ki más lehetne a legkiválóbb kocsmatöltelék, ha nem te? - gondolod, és máris a csapat összetételén gondolkodva tovább indulsz. (17. többszemélyes kaland, 50 TVP szükséges hozzá.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Hatodik érzéked veszélyt jelez. Felismered a közeledőt. Csak egy orgyilkos. Nem jelenthet különösebb problémát. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi az orgyilkos jobb oldalát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Marokra fogva a kőkést ellenfeledre támadsz. Kőkéssel mély sebeket nyitva megvagdosod az orgyilkos testét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Harci kalapáccsal többször kegyetlenül megütöd az orgyilkos jobb karját. (3 támadással 44 életpontot sebezve.) Hárításod megcsúszik, az orgyilkos fegyvere a jobb térdedbe fúródik. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Az orgyilkos még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Szereztél 1 orgyilkos tőrt. 336 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 70, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Egy feléd lopakodó alakot pillantasz meg a túl oldalon. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy sötét gnóm közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Ellenfeled ujjai a levegőben táncolnak, ajkai hangtalanul mozognak. Varázsol! Aha, egy láthatatlan védekező mágia... Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy puha ütés varázslatot. Semmi eredménye! Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a sötét gnóm bal vállát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. {CSTT:} Mallon botjával többször kegyetlenül megütöd a sötét gnóm bal vállát. (2 támadással 62 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Harci kalapáccsal eltalálod a sötét gnóm testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A sötét gnóm feléd sújt, de csak horzsolja a jobb karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A mágus kezéből láng csap feléd. Alig pörkölődsz. 6 életpontot vesztettél. Véres nyál csordul ki a sötét gnóm száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 462 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 82, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

A rozoga épületek között vadonatúj, fehérre mázolt falú épület csillog-villog. Előtte egy cégért lenget a szél: "Fogadó a Vérhez és Pálinkához." Tyűha! Ez hiányzott! Erre volt szükség a Túlélők Földjének minden városában! Fogadóra! Izgatottan körbejárod, de Fentről Érkező Határozott BE utasítás nélkül nem tehetsz semmit. (613. épület.)
Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [5,20] Továbbmész a város utcáján. Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " A High Density sivatag innen 276 mérföld nyugatra. " Észreveszel egy Arénagödröt. (ld. enc.) Oldalt pillantva, meglátsz egy nekrofunt. keletre látsz egy viharfelhőt , benne a következő név rajzolódik ki: Drakar Kestor. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő.

Egy satnya hangyauborka-bokrot találsz. Van rajta néhány érett gumó. (+1 kaja.) Megpillantasz egy épületet. Közelebbről látod, hogy egy jósda (577. épület.). [18 pontot használtál fel, van még 87.]

be 497 bemész a 497. épületbe
A kerítéshez lépve észreveszel egy púpos varkaudart, aki egy pergament szorongat a kezében. Egy írástudó varkaudar, micsoda ritka jelenségnek vagy szemtanúja! Mielőtt bármit szólhatnál, a púpos feléd fordul:
- Jöjj kalandozó, mérettesd meg magad az arénában! Bárki részt vehet a játékainkon, nem csak a varkaudarok. Ha vállalod a harcot, te adhatod meg, hány ellenféllel állsz ki, persze csak ha nem végez veled már az első. Itt ugyanis a gyáváknak nincs helye, ha menekülsz, nincs jutalom! Ha győzöl annyiszor, ahány ellenfelet vállaltál, akkor ennek mértékében arannyal jutalmazunk. Négy ellenfélért 300, nyolcért már ezer arany jár.
[Kockáztathatsz is. Amennyiben harmadik paramétert is megadsz, és az nem 0, akkor nálad erősebb ellenfeleket is kaphatsz. Ez esetben a jutalom arany duplázódik. Az arénába lépés tvp költsége 5+ellenfelek száma*10.] [5 pontot használtál fel, van még 82.]

be 497 4 2 bemész a 497. épületbe
Az aréna szörnykínálata a következő (vastagon vannak szedve azok a nevek, amelyek jöhetnek neked az arénában, ha a BE parancsnál nem adsz meg harmadik paramétert): varkaudar, vadász varkaudar, varkaudar mágus, borzalmas varkaudar, vark. nekromanta, ongóliant hadúr, varkaudar bajnok, varkaudar behemót, varkaudar varázsló, ében hadúr, sötét ölész, vörös rakolits, varkaudar íjász, varkaudar iszákos, varkaudar katona, varkaudar böllér, vark. kardtáncos, csataremák, varkaudar che-pap, varkaudar pusztító, magnetikus praglonc, zafír sárkány, kronotapír, áldott okerón, aranyfecske, orbitális mackósajt, ében halálhajcsár, hoarián sárkánybébi, sikolyféreg, hegyi góliát. [5 pontot használtál fel, van még 77.]

szk 131 keresed a 131. szörnyet
Elhatározod, hogy táborozás alatt megpróbálsz felkutatni egy orgyilkost. [0 pontot használtál fel, van még 77.]

* 1. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [3 pontot használtál fel, van még 74.]

* 2. BP: le 1562 0 0 leveszed/lerakod az 1562. tárgyat
Lecsatolod a Métely páncélját. [0 pontot használtál fel, van még 74.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 1 40 fejleszted az 1. tulajdonságodat 40 pontért
Keresel egy nagyobb követ, és kitartóan súlyzózni kezdesz. Még elég sok gyakorlásra van szükség ahhoz, hogy az erőd komolyan megnőjön. [40 pontot használtál fel, van még 34.]

tf 1 4 fejleszted az 1. tulajdonságodat 4 pontért
Góga-migóg, a nagy aerob-IX mágus gyakorlataid hajtod végre. Hajolgatások, guggolások, miegymás. Még elég sok gyakorlásra van szükség ahhoz, hogy az erőd komolyan megnőjön. [4 pontot használtál fel, van még 30.]
Vizet kortyolsz a vizestömlőből. Nem tudsz ellenállni, egy kicsit olvasgatod a sötét tekercseket. (+1 gonoszság.) Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját nyel le a ragyás burástya. Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A környéket felderítve, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.) Elmúlt a széljárás hatása.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 235 pontot. A következő körben tehát 265 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


VARKAUDAR KÖLYÖK (685. SZÖRNY)
Mintha a gonoszság a varkaudarok születéskor örökölt tulajdonsága lenne, ezek a megtermett példányok derekáig sem érő pöttöm teremtések agresszióban már méltó ellenfelei fajtársaiknak. Minden rosszat ellesnek szüleiktől, és minden csínytevéssel közelebb kerülnek ahhoz, hogy a kalandozók által rettegett tagjai lehessenek társadalmuknak. Most talán még csak ártalmatlanul hadonásznak egy bottal, de már csak pár év, és elit csatavértben pompázó hadurak lesznek belőlük... Ghalla dicső kalandozói! Nem hagyhatjuk, hogy bármelyikük megélje azt a kort!

SALLANK NYÍL (129. TÁRGY)
Ha egy fanyíl végére egy csepp ragasztóval egy sallank karmot erősítesz, fémhegyű sallank nyilat kapsz, amelyet a hosszú íjhoz használhatsz lövedékként (a KF 111 129 paranccsal). A sallank nyíl sebzése 2d8+2, készítése 3 pontba kerül. Sallank nyilat természetesen csak akkor készíthetsz, ha van már nálad hosszú íj.

NYÍLVESSZŐ (108. TÁRGY)
A fa nyílvessző a rövid íjhoz használható lövedék. Készítéséhez bozótos vagy erdős terepen kell a KT 108 parancsot kiadnod, 4 pontért (feltétel, hogy legyen nálad madártoll). A nyílvessző sebzése d8+2.

NYU SHURIKEN (157. TÁRGY)
A nyu shuriken egy precíz, pontosan dobható dobófegyver. Találati esélye +3 (tehát ha használod, a találat számításakor 3-al nagyobb a támadásod), sebzése pedig 3d4+2. Elkészítéséhez egy lapkorong, három csepp ragasztó és három sallank karom szükséges. Mindehhez a KT 157 parancsot kell kiadnod, 6 pontért. Hátránya az ubuk dobónyíllal szemben, hogy könnyebben tönkremegy.

SZUTYKOS REMÁK (191. SZÖRNY)
A szutykos remák a mocsarak, sötét erdők és még sötétebb barlangok mélyén tenyésző, mágiával átitatott lény. Kb. akkora, mint egy rinocérosz, bőre teljesen fekete, lábak helyett hosszú fekete nyúlványok ezrei vannak a hasán, ezek segítségével, levitálva mozog. Feje óriási polipra emlékeztet. Csápjait az ellenfélbe mélyeszti, és közben negatív mentális kisugárzásának köszönhetően elszívja a célpont pszi- és tudati energiáját. [Az áldozatnál ez sokszor olyan sokkot jelent, hogy napokig nem képes visszanyerni ezeket az energiákat - ezt jelképezi az, hogy a pszi és TU pontod akár negatívba is lemehet.] A remák mentális képességeinek és különleges szaglásának köszönhetően megérzi a tőle rettegőket, tehát nem érdemes rá BA parancsot kiadni. Még ha mindez nem lenne elég, a szutykos remákot szinte lehetetlen elpusztítani, ugyanis a biztos halált a deus ex machináéhoz hasonlatos képességgel el tudja kerülni úgy, hogy messzire teleportál a csata helyszínéről (bár állítólag valamilyen tárgy tudja ezt a képességet semlegesíteni). A szutykos remákot gyakran használják a varkaudarok hátasállatnak, különleges életmentő képessége miatt. Varkaudaron kívül senkit sem enged a hátára, így te legfeljebb táborőrzőnek használhatod.

RÖVID ÍJ (107. TÁRGY)
Rövid íjat bozótos vagy erdős terepen készíthetsz 40 pontért, a KT 107 paranccsal. Ehhez szükség van egy magszim bélre és egy smirglilevélre (alkalmas botot automatikusan keresel). Nyílvesszőket a rövid íjhoz szintén erdős és bozótos terepen készíthetsz a KT 108 paranccsal, 4 pontért, ha van madártollad. Ezek a nyilak d8+2 sebzést tudnak okozni. A bronzhegyű nyilak a rövid íjhoz sajnos nem jók (nem lehet őket vele elég erősen kilőni). A rövid íjat automatikusan használod élelemszerzésnél anélkül, hogy a nyilaid fogynának.

MUTÁNS CSONT (331. TÁRGY)
Normális esetben a karakterek nem gyűjtenek össze minden hulladékot (rongyot, csontokat, fadarabokat, hasznavehetetlen, törött tárgyak), és ezeknek nincs is külön sorszáma. Van azonban néhány, nem esztétikus, nem használható, semmire se jó vacak, amit időnként meg kell engedni a kalandozóknak, hogy összeszedjenek, mert az ilyen kacatok nélkül nem életszerű a játék. Mutáns csontot nem szerezhetsz úgy, hogy kicsontozol egy leölt mutánst, az ilyen véres hentesmunka nem kalandozónak való, a magoflux agy kioperálása és hasonló műtétek már így is elég visszataszítóak. Mutáns csontot viszont - a mutánsok megjelenése óta - találhatsz is. Mire jó? Semmire, hidd el, semmire! D 331 az egyetlen dolog, amit csinálhatsz vele.

KHÓR SZOBRA (1824. ÉPÍTMÉNY)
A varkaudarok nemzetségekben élnek, amelyek törzsekre tagolódnak. A törzsek csak valamilyen külső veszély, vagy háború esetén hajlandóak egymással - időleges - szövetséget kötni, egyébként állandóak közöttük a kisebb-nagyobb csetepaték. Egyetlen vezér létezett a varkaudarok - nem túl hosszú, és nem túl változatos - történelmében, aki kivétel nélkül az összes nemzetséget, és az összes törzsfőt maga mellé tudta állítani. Ő pedig Khór, az Első. Ha a varkaudarok háborúba indulnak, akkor az aktuális vezérnek mindig fel kell használnia az Első alakját a fegyelem és a hűség megteremtéséhez, majd a fenntartásához. Így tett Sistergő Pumpa is az I. Invázió során, és így tesz most Romboló is, a Hódítás alatt. Khór szobra egy három ember magas kőépítmény, de csak megközelítőleg hasonlít egy valódi varkaudarhoz. Ez azonban nem baj. Nem az a lényeg, hogy hasonlítson rá. Egyetlen más varkaudarnak sem emeltek soha szobrot, csakis Khór-nak. Ezért, ha egy ilyen építményre találsz valahol, és tisztelettel ejted ki Khór nevét, a vadak onnantól már nem tekintenek rád ellenségként. Azt is jó tudnod, hogy Khór szobra némi mágikus töltést is hordoz magában, hála a sámánok tisztátalan felavató szertartásának. A varkaudarok a tövében pihenve dupla varázspont mennyiséget regenerálnak! Ha az invázió alatt őket támogattad, te is részesülhetsz ebben az áldásban.

ARÉNAGÖDÖR (497. ÉPÍTMÉNY)
Egy cölöpkerítést veszel észre, melynek a tetején varkaudarok százai ácsorognak, és érthetetlenül üvöltöznek. Közelebb mész, és látod, hogy a kerítés túloldalán egy kör alakú, két ember mély gödör tátong, benne pedig két varkaudar bajnok méregeti egymást, majd össze is csapnak, csak úgy szikráznak a fegyverek pengéi. A BE 497 paranccsal magad is megküzdhetsz olyan szörnyekkel, melyeket a varkaudarok foglyul ejtettek, és az arénában szórakoztatásra használnak. Második paraméterként megadhatod, hogy hány csatát szeretnél megvívni (max. 8-at). Adhatsz meg harmadik paramétert is. Ha ez 1, akkor a te szintednél erősebb szörnyekkel is vállalsz csatát. Ha 4, akkor csak olyan szörnyekkel csatázol, amik elég erősek a szintedhez képest, nem állsz ki gyengébb szörnyekkel. Lehetőség van ezenfelül anyagilag is támogatni az arénát. Ehhez a H 497 parancsot kell kiadnod. Második paraméterként a támogatás összegét mértékét kell megadnod 100 arannyi egységekben (tehát a H 497 10 parancs 1000 arany befizetését eredményezi), harmadik paraméterként pedig a kívánt szörny sorszámát. Ha egy szörnyre a felajánlás eléri a 100000 aranyat (és a mindenek felett álló entitás, a Játékvezető is engedélyezi), a szörny bekerül az arénagödörbe ellenfélként.

KARAKTERLAP

Brynhildur, egy vörös, copfos hajú, kék szemű törpe nő vagy. Fekete a bőröd. Leah követője vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 94. fordulód.

Erő: 24 Szint: 17 Merészség: 6/1 Magasság: 110 cm
IQ: 20 Támadás: 20 Agresszió: 3 Testsúly: 52 kg
Ügyesség: 13 Védekezés: 17 Menekülés: 30 % Életkor: 60/60 év
Egészség: 17 Életpont: 243/216 Jellem: gonosz (67) Tul. pont: 0
Szerencse: 21 (26) Varázspont: 99/46 Pénz: 2141 arany Kép. pont: 8
Tudatpont: 27/11
Eddig összesen 734 szörnyet (13 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 4 752 TP-t kaptál. Jelenleg 258 969 TP-d van. A következő szinthez még 1 031 TP szükséges. Trófeáid: rücskös gigaféreg, varkaudar bajnok, szutykos remák.

HARCI ISMERETEK
vágófegyverek: 8/99 (+40%) ütőfegyverek: 24/15 (+1%) lőfegyverek: 22/40 (+6%)

Feltételes fegyverváltás: kőkés (#6) (200%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -5.); tüske (#22) max. 1 db (6 -12.); tüske (#22) (13 -17.); bronzhegyű nyíl (#94) (18 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
95,107 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 736 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 11/29 2. nyomkövetés: 21/71 (+18%) 3. mászás: 11/18
4. csapdakészítés: 10/11 (+6%) 5. csapdaészlelés: 2/90 6. gyógyítás: 12/44
7. titkosírás: 2/57 8. felderítés: 3/59 (+24%) 9. szörnyidomítás: 3/89 (+44%)
10. teológia: 6/51 (+9%) 11. taumaturgia: 9/23 12. versengés: 2/95
13. zene: 1/33 14. szörnyismeret: 10/39 15. zárnyitás: 9/25
16. vadászat: 3/11 17. bányászat: 24/26

FELTÉTELES PARANCSOK (még 46 lehet)
deus ex machinád 2 mezőre repítsen
totem 50% életpont alatt ( tudati vitalizációval)
gyógyítasz 30% életerő alatt 30 TVP-ért (max. 1 alkalommal)
készítesz csuklyavirágot (#133) (max. 100 darabot )
elfogod púpos burástyát (#92) fedett veremmel (#219), sörényes ubukot (#89) fedett veremmel (#219)
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 50)
rücskös gigaféreg (#7039), szintszívó (#96)
Barátságosság (aktív: 3, max: 50)
fémbontó szójer (#150), Pszinapszis (#974), nómenklatúra (#158)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP) oldás (#372, 15 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP) életszívás (#10, 5 VP, 5 TVP)
beszéd a holtakkal (#17, 10 VP, 5 TVP) jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP) széljárás (#138, 15 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
vámpirizáció (#1) (2,15)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
garokk (#73) (hátas: 9 lépés/kör;) státusz: éhes
ragyás burástya (#111) (málhás: +10 kg teher) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Zúzz apróra az oltáromnál három szent jogart!
2.) Beszélgess egy halott lelkével. (teljesítve)
3.) Áldozz fel az oltáromnál három trikornis szarvat.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) OK
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 1240 TU szükséges.)
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

Összsúly: 81.96 kg Megterheltség: 120%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 40 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 aranytoll (#572) 1 bronzhegyű lándzsa (#87) 1 bronzpenge (#126)
1 díszes rézpajzs (#84) 3 fabontó (#106) 2 kaja (#2)
1 kígyóbőr kesztyű (#49) 1 madártoll (#112) 15 mákrózsa virág (#56)
3 mérg. ubuk dobónyíl (#188) 11 óndarab (#85) 16 rézdarab (#70)
1 szürke bőrkesztyű (#271) 1 tankány karom (#237) 11 tüske (#22)
67 ugh méreg (#166)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
302 arany (#50) 1 bakkura csizma (#96) 2 bronzhegyű nyíl (#94)
4 csuklyavirág (#133) 10 kazmár gyökér (#205) 1 manifeszt.nyúlvány (#214)
1 mocsári penke (#148) 1 mutáns csont (#331) 1 nektoraf faggyú (#667)
7 nyílvessző (#108) 1 nyu-shuriken (#157) 1 ormánygőte csont (#21)
2 pirkit (#153) 1 remák szív (#264) 1 rövid íj (#107)
1 sallank nyíl (#129) 3 spiritusz (#170) 2 ubuk tüske (#131)
1 uzbány csőr (#169) 2 varkaudar csont (#1113) 1 vasvért (#164)
1 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
(5,20) jósda (#577), Arénagödör (#497), nekrofun (#173)
(5,21) fogadó # (#613), oltár, 17. többszemélyes kaland, orgyilkos (#131), sötét gnóm (#132)
(6,20) az 50. labirintus bejárata, az 52. labirintus bejárata, Fősátor (#770), szökőkút, Vlagyimir szobra (#433), sörsátor (#486), Khór szobra (#1824), útonálló (#130), egy varkaudar férfi
(7,19) az 51. labirintus bejárata, orgyilkos (#131)
(7,20) útonálló (#130), fegyverbolt (#592), vegyesbolt (#595), fény szentélye (#376), nekrofun (#173), Kopasz Gunymók (6128. kalandozó), egy troll férfi, Elmeni (6130. kalandozó)
(8,18) grok-képződmény (#149), oltár, 47. jellempróba, manifesztátor (#124)
(9,17) uzbány (#102), Leah rúnaköve, szent tölgyfa (#393), Elenios oltár
(10,16) oltár, nektoraf (#355)
(11,15) piromenyétek (#99), tavacska, királyi őrsánc (#1140), Tharr oltár, régészeti lelőhely (#1208), szent tölgyfa (#393), tündöklő szobor (#1587), művészi porolit (#720)
(12,14) varkaudar kölyök (#685), varkaudar (#64), szutykos remák (#191)

Üzenet küldése a karakternek