88. forduló, 90. forduló, Morholt összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2012. szept. 28. 9h:12'
EZ A 175. JÁTÉKHETED, 89. FORDULÓD
176. játékheted kezdete: okt. 4.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 20 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3950
SZÁMLA : XXXX

MORHOLT KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [100,109] koordinátán.
A táborozás 1. napján összefutsz Issus Banth-szal. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Fegyverzetét egy rubin sárkány trófea, egy triklem drakolder trófea és egy Friedurgonoma trófea díszíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: kaleidoszkóp. Övén 2 kalandozóskalp fityeg! Auráját érzékelve máris tudod, jelleme jó, valószínűleg nem akar rosszat. Azt mondja: " Jó szerencsét!" Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.
A krónikát olvasgatva néhány dolgot már hatékonyabban fogsz végrehajtani (+17 tvp ). Ennivalód fogytán van, elindulsz vadászni, hogy legyen valami vacsorára. Ahogy próbálod becserkészni a kiszemelt vadat, egyszer csak valami különös érzés kerít hatalmába: mintha túlvilági erők töltenék be a levegőt. Megállsz. Monoton mormogásra leszel figyelmes. A hang irányába fordítod a fejed. Egy harcost látsz - imádkozik. Ruháját furcsa szimbólum ékesíti: izzó magmából előtörő gránit monolit. Nagy harcban vehetett részt - árulkodnak a testét borító, vérző sebek. Próbálsz halkan elosonni, nehogy megzavard a meditációban, amikor szemed hirtelen megakad valamin a földön: egy, a sártól alig felismerhető, széttört káosz szimbólum...
A teremtés zsákja létrehozott 1 vasércet. A teremtés zsákja létrehozott 1 kaktusztüskét.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+19 életerő.) Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Varázserőd regenerálódik. (+115 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mentális erőd regenerálódik. (+40 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+3 tudatpont.)
Sok időt töltöttél azzal, hogy egy törpemammut nyomára bukkanj. Úgy látszik, ilyen szörny nem él a környező néhány négyzetmérföldes területen. [8 pontot használtál fel, van még 253.]

* 1. KP: használod a 71. pszi képességet
Hozzákezdesz az agyi energia gyűjtéséhez. A pszi energia pezsegve tódul szét testedben! Kisütöd a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 248.]

* 2. KP: elmormolod a 12. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. Az erő gyűlik, egyre csak gyűlik benned. Egy végső mozdulattal előhívod az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-8 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 243.]

* 3. KP: elmormolod a 28. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Elmormoltad a csupasz izom varázslatot! Izmaid megnőnek, megdagadnak (+3 erő). [-12 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 238.]

* 4. KP: elmormolod a 24. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Elmormoltad a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-8 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 233.]

* 5. KP: t. energia kisütése: 145 2
Felkészülsz a kasztroplanáris transzformáció förtelmesen undorító szertartására. [-1 TU.] [10 pontot használtál fel, van még 223.]

v 224 elmormolod a 224. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. A földből energia áramlik testedbe. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-12 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 223.]

kt 235 elkészíted a 235. tárgyat
Legyártottál 1 dorony dudát. Ügyességed TF-elődött. [12 pontot használtál fel, van még 211.]

m 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre
[101,110] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. A feléd közeledő ryuku gárdista mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy hhaar burka varázst. Távolról lángcsóva varázslatot lősz a másikra. 22 életpontot sebeztél. Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, mérg. ubuk dobónyilat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 3 mérg. ubuk dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a ryuku gárdista testét. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Elszántan a másikra rohansz. Mandibulakaszával mély sebeket nyitva megvagdosod a ryuku gárdista páncélos testét. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) Harci kalapáccsal eltalálod a ryuku gárdista fejét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Pengéjét vadul forgatva, a ryuku gárdista újra meg újra lecsap. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával megcsapod a ryuku gárdista testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Harci kalapáccsal súrolod a ryuku gárdista fejét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Sajnos nem sikerült a ryuku gárdista minden csapását hárítanod. (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A ryuku gárdista összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 mérg. ubuk dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 822 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 114, sebződés: 23, gyógyulás: 0, összesen: -23 ÉP}

Megpillantasz egy tiszta vizű patakot, amely délnyugatról folyik északkeletre. Miután ittál, megtöltöd a vizestömlődet is. Egy hajléktalan troll csörtet feléd, megszólít: - Haver, aggyá egy aranyat! Három hónapig ispotályba' vótam, nincsen pénzem. - Ha megszánod, adjál neki egy aranyat, ez nem kerül TVP-be (39. jellempróba).
(Vándorcirkusz:) Már messziről megpillantod a cirkuszos sátrakat, és izgatottan, de határozott léptekkel feléjük indulsz. Mielőtt azonban közéjük léphetnél, egy izgága törpe állja utad, aki jegyet osztogat. Csak addig foglalkozik veled, amíg kifizeted a neki járó 20 aranyat, majd eltűnik a tömegben.
A céllövöldéhez sétálsz. Egy nálad három fejjel magasabb óriás befelé invitál, s közben fennhangon az odabent rád váró veszedelmekről mesél. El sem jutnak agyadig intelmei, s már a sátor belsejében találod magad. A következő pillanatban egy lénnyel nézhetsz farkasszemet. Egy kék rothasztó.
- Ó, ezt nem! - kiáltod, és kirohansz a teremből. Az óriás arcán széles vigyor terül szét, amikor újra meglát, majd kedvesen megjegyzi: - Sebaj, majd legközelebb!
Az ötpróba sátor előtt egy ifjú alakváltó áll. Valószínűleg felfigyel kiemelkedő tulajdonságaidra, mert a megmérettetések kipróbálására unszol. Úgy döntesz, belevágsz.
- Először megtudjuk mennyire vagy erős - vigyorog rád az alakváltó kölyök, miközben a földön heverő súlyzóra mutat. Egyértelmű a feladat, ezt kell a magasba emelned. Ahogy nekirugaszkodsz, már érzed, hogy nem lehet gond, ezt a súlyt egy fele ilyen erős emberre méretezték. Jöhet a következő akadály... Egy gnóm állja utad, mielőtt bármit is tehetnél. Valami fogadóról hablatyol, három vándorról, meg 12 elköltött aranyról, aztán azt mondja mégsem annyi, hanem 5-tel kevesebb. Nem egészen érted, mit is akart ezzel mondani, így elbuksz az intelligenciád tesztelő akadályon. 336 tapasztalati pontot kaptál. A kudarcérzéstől mérgesen továbbindulsz. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 versengés).
Egy eldugott sátor előtt egy kis asztal fölé görnyedő alakot pillantasz meg. Az árnymanó felnéz közeledtedre, és kihívó tekintettel feléd mutatja a kezében szorongatott kártyapaklit. Játszani akar. Bólintasz, majd leülsz vele szemben az asztal túloldalára. Hamar kiderül ellenfeledről, hogy nem kispályázik. Látni akarja, hogy van nálad elég pénz. Még csak az kellene, hogy aggódjon! Egyesével leszámolsz 100 aranyat magad elé az asztalra. 1. kör: Kíváncsian megvizsgálod, mi került a kezedbe: 2 Temető, 1 Aranyeső, 1 Kaszabolósáska, 1 Kisebb quwarg istenség. Ez egy pár! Az árnymanó emel a téten. Tartod. Látszólag elégedetten tovább emel. Elgondolkozol, érdemes-e kockáztatni. Inkább nem. Feladod. 336 tapasztalati pontot kaptál. 31 arannyal könnyebben hagyod ott nevető ellenfeled.
A hangok alapján gyorsan a szirén sátrához találsz. A férfi, aki a szabályokat közli a belépőkkel, most is a sátornál áll, és vonakodó kalandozókat biztat a labirintus kipróbálására. Amikor közlöd vele, hogy bemennél, felvidul az arca, elveszi tárgyaid, majd bevezet a nyíláson. Egy félhomályos szűk járatba kerültél. Jobbra indulsz, majd toronyiránt keresztülvágsz az ott húzódó sötét folyosón. Hirtelen tör rád az éhség. Az orrod előtti járatban egy kistestű madár vergődésére leszel figyelmes. Közelebb érve megállapítod, hogy egy sérült mirgről van szó, akinek zamatos húsa remekül szolgálhatná étkeztetésedet. Először lefogod az állatot, majd miután a nyakát kitekerted, tollaitól megfosztottad, bekebelezed. Pár lépés után meghallod a legcsodálatosabb énekhangot, amellyel egész életed során találkoztál. Teljesen elbódulsz a szerelemről, hősiességről és hazafiasságról szóló melódiától. Kábultan indulsz a hangforrás irányába, és csak akkor térsz magadhoz, amikor észreveszed, hogy visszaérkeztél a kiindulási pontra. 336 tapasztalati pontot kaptál. Szégyenkezve kéred vissza tárgyaidat az őrt álló férfitól, majd lehajtott fejjel elkullogsz.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [102,111] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Valahonnan csengő madárdal száll feléd. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Csak egy pszi elementál. Megvető mosollyal várod a találkozást. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

A biztonság kedvéért mentális energiát gyűjtesz, és kifeszítesz egy pszi-acéltorony pszit. Egy energiatüskék varázslatot dobsz ellenfeledre. 15 életpontot sebeztél. Ellenfeled végigsöpör rajtad egy agykorbács pszi támadással. A támadása szerencsére hatástalan volt. (köszönhetően pszi-acéltorony védelmednek.) Ellenfeled mentális energiáit gyűrűbe gyűjti, majd útjának ereszt egy agybénítás pszi támadást. Szerencsére nem hatott rád. (pszi-acéltorony védelmez.) Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a pszi elementál ködlő zsumókját. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Marokra fogva a Brod buzogányát a másikra ugrasz. Brod buzogányával gyilkos csapást mérve bezúzod a pszi elementál bal oldalát. (1 támadással 34 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Transzformálsz! (+3 varázspont.) A seb azonnal beforr! Harci kalapáccsal iszonyatosan megcsapod a pszi elementál párolgó héját. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) A seb azonnal beforr! Csápjaival a pszi elementál csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A teremtmény mentális energiádat falja. (-10 pszi pont.) Ajaj! 1 poszogó mösze csatlakozott hozzád pszionikusan. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 687 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy nekrofunt. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Tharr rúnaköve. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy Chara-din monolitját. Utad során felfedezel egy oltárt. Dornodon hívői építették. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. [56 pontot használtál fel, van még 155.]

kt 138 4 elkészíted a 138. tárgyat (4 darabot)
Legyártottál 4 ubuk dobónyílat. Ügyességed TF-elődött. (+1 ügyesség.) [40 pontot használtál fel, van még 115.]

im imádkozol
Hosszú keresés után sem találsz oltárt, amelynél imádkozhatnál. [0 pontot használtál fel, van még 115.]

m 4 4 4 mozogsz délre, délre, délre
[102,112] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Találsz egy xantusz-kaktuszt. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy tűzrakó helyet. Délnyugatra nézve látsz egy patakot. Nyugatra egy tavacska van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.


(Továbbmész...) [102,113] Szűnni nem akar a zöld síkság. Fehér nyárfavirág szállong a levegőben.

Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze délkeletre látsz egy tavacskát. Délre nézve látsz egy patakot. Nyugatra egy patak van. Északnyugatra egy tavacska van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [102,114] Még mindig füves síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla.

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy amniosz-fát. Vízcsobogást hallasz! Közelebb érve, látod, hogy ez egy patak, amely nyugatról folyik keletre. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Dornodon hívei emelték. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy tavacskát. Délre nézve látsz egy Leah oltárt. Északnyugatra egy patak van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Friss troll nyomok vezetnek keletre. [24 pontot használtál fel, van még 91.]

m 4 4 3 mozogsz délre, délre, délkeletre
[102,115] Síkság, továbbra is csak síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Ráismersz a lényre. Egy uzbány. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod az uzbány fejét. (3 támadással 14 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával többször mélyen végigmetszed az uzbány testét. (2 támadással 46 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Transzformálsz! (+4 varázspont.) Harci kalapáccsal megpöccinted az uzbány testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Az uzbány néhányszor belevágja a csőrét a kezedbe. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Az uzbány most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csatabárdot, szereztél 1 uzbány csőrt. 380 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 64, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Észreveszel egy oltárt. Leah híveié. A távcsővel lassan körülnézel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy tavacskát. Délre nézve látsz egy Leah oltárt. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Eszel valamit. (-1 kaja.) Néhány tárgyat pillantasz meg a földön: 2 szögletes kő[*]. (A [*]-al jelölt tárgyakat egyáltalán nem vagy nem mind vetted fel, a GYJ parancs miatt, vagy azért, mert betelt a hátizsákod.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem túl régi (maximum néhány napos) troll nyomok vezetnek délnyugatra.

(Továbbmész...) [102,116] Szűnni nem akar a zöld síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Leah híveié. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Felismered a közeledőt. Csak egy erszényes elkarog. Nem jelenthet különösebb problémát. (ld. enc.) Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Nem árt az elővigyázatosság! Egy hhaar burka varázslattal készülsz a csatára. Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy lángcsóva. 16 életpontot sebeztél. Mérg. ubuk dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 3 mérg. ubuk dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod az erszényes elkarog szőrös testét. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Megmarkolva a Brod buzogányát a másikra rohansz. Brod buzogányával párszor súrolva eltalálod az erszényes elkarog jobb oldalát. (3 támadással 96 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Transzformálsz! (+9 varázspont.) Harci kalapáccsal csak érinted az erszényes elkarog szőrös testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Az erszényes elkarog szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről az erszényes elkarog, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki az erszényes elkarog száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 mérg. ubuk dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csatabárdot, szereztél 1 elkarog szőrt. (ld. enc.) 1062 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 133, sebződés: 21, gyógyulás: 0, összesen: -21 ÉP}


(Továbbmész...) [103,117] A síkság nyíltsága után valamivel bátrabban érzed magad egy ritka erdőbe belépve. Utad során felfedezel egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Leah rúnaköve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy trikornis. (ld. enc.) Egymásra bámultok, aztán mindenki megy a maga útján.

[24 pontot használtál fel, van még 67.]

v 6 10 12 elmormolod a 6. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. A földből energia áramlik testedbe. Megidézted az áldomás varázslatot! A következő csatában pontosabban fogsz találni. (+4 támadás.) [-7 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 62.]

m 3 mozogsz délkeletre
[104,118] Tovább barangolsz a fák között. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Egy Mély Grum nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Nem árt az elővigyázatosság! Egy hhaar burka varázslattal készülsz a csatára. Ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 24 életpontot sebeztél. Mérg. ubuk dobónyilat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 3 mérg. ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a Mély Grum jobb vállát. (3 támadással 32 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a Brod buzogányát ellenfeledre támadsz. Brod buzogányával gyengén megütögeted a Mély Grum testét. (3 támadással 69 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Transzformálsz! (+6 varázspont.) Harci kalapáccsal megpöccinted a Mély Grum bal oldalát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) A Mély Grum kemény csapásokat osztogatva kényszerít védekezésre. (3 támadástól 39 életpontot vesztesz.) Brod buzogányával párszor megpöccinted a Mély Grum szélles vállát. (2 támadással 43 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+4 varázspont.) Harci kalapáccsal megpöccinted a Mély Grum zömök testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A Mély Grum pusztító erejű támadást indít, félresöpörve védekezésedet. (3 támadástól 33 életpontot vesztesz.) A Mély Grum még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 mérg. ubuk dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átvizsgálod a testet. Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: 1 vassisak és 1 kis vaspajzs. Szereztél 1 koponya gyűrűt. (ld. enc.) Eldobod az értéktelenné vált vark. nekromanta trófeát, és kiszedsz egy Mély Grum trófeát. 1621 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-7 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 183, sebződés: 72, gyógyulás: 0, összesen: -72 ÉP}

Körbevizsgálódsz. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek nyugatra. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [8 pontot használtál fel, van még 54.]

p 73 használod a 73. pszi képességet
Lazítani kezdesz, és lehunyod szemeidet. Tökéletes kontrollt érzel a tested felett! Akaratoddal irányítva, létrehozod a pszi fejlesztés pszi képességet. Alapvető gyakorlatokat végzel, amelyek pszi szakértelmedet fejlesztik. [-20 pszi pont.] [10 pontot használtál fel, van még 44.]

ef 10 energia fejlesztése 10
Nem sajnálva az áldozatot, tudati energiáidat a KT elmetavába döntöd, az új tudati képesség kifejlesztése végett. [-4 TU.] Ügyességed TF-elődött. [40 pontot használtál fel, van még 4.]

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [3 pontot használtál fel, van még 1.]
Szerencsére van még víz a kulacsodban. Csillapítod szomjadat. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 2, 1, 9.
Egy pillanatra a "testen kívüliség" érzete fut át tudatodon, ahogy kapcsolatba lépsz az Élet Forrásával. (+1 max. ép.) Etetési idő! Sajnos egy szem kajád sincsen, amit kioszthatnál az éhes szörnyeid között! Kezd sötétedni, ideje lepihenni. Kiliheged magad, majd találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben 1 pontod maradt, ebből a következő körre 1 pontot vihetsz át. Kapsz még 230 pontot. A következő körben tehát 231 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ERSZÉNYES ELKAROG (354. SZÖRNY)
Nagyapád történeteire visszaemlékezve, egyből a legendás állatfaj, a kenguru jut eszedbe, amikor erre a két lábon álló, szökdécselő emlősre nézel. Az elkarog azonban a békés növényevő fej helyett egy hatalmas ragadozófejet hord a nyakán, éles fogakkal teli állkapoccsal. Rettenetesen fürgén mozog, és fáradhatatlan üldözője prédájának, úgyhogy ha le akarod győzni, alaposan fel kell kötni a nadrágszárat...

ELKAROG SZŐR (665. TÁRGY)
Ha gigászi összecsapásban győzedelmeskedsz az elkarog felett, és kissé kifújtad magad, összegyűjthetsz némi elkarog szőrt. Kissé büdös ugyan, és irritálja a bőrödet, de szinte bizonyos, hogy használható lesz valamire.

TRIKORNIS (104. LÉNY)
Képzelj el egy csillogó szőrű, hófehér lovat, homlokán egy nagyobb és két kisebb szarvval. Ez a mágikus lény a trikornis. Ritka erdők ligeteiben található meg, és nagyon visszahúzódó. Aurája vibráló fehér. [Ez azt jelenti, hogy agressziód vizsgálatakor nem szörnynek, hanem jó jellemű lénynek tekintjük.] Persze ő is, mint a fény minden követője, könyörtelenül harcol a sötétség szolgái ellen.

MÉLY GRUM (7122. ELLENFÉL)
Mély Grum egy törpe férfi, aki kalandozóként beállt az Újnyugat tagjai közé és Erdauin elveszejtésére szövetkezett. Nem érdemel kegyelmet!

KOPONYA GYŰRŰ (1733. TÁRGY)
Egy pecsétgyűrűt tartasz a kezedben, melyet áldozatod ujjáról húztál le. A gyűrűn egy vicsorgó, szárnyas koponya látszik, annak a szektának vagy KT-nek a jelképe, amelybe ez a kalandozó is tartozott. De érzed, hogy ez nem pusztán egy jelkép, mágikus kisugárzása is van. Kíváncsian felhúzod és észreveszed, hogy... olyan érzés mintha ott se lenne. Különös, nyugodtan felhúzhatsz melléje még egy másikat is (KF esetén nem foglal slotot). Azt is érzed, hogy némileg könnyebben forog kezedben tőle a fegyver (+2 támadás). Nem átadható tárgy.

KARAKTERLAP

Morholt, egy fekete, göndör hajú, zöld szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. Fekete a bőröd. Tharr hittérítője vagy. Az Ősi Hajnal Lovagjai (#9167) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 89. fordulód.

Erő: 20 (28) Szint: 16 Merészség: 5/5 Magasság: 119 cm
IQ: 24 Támadás: 21 Agresszió: 3 Testsúly: 68 kg
Ügyesség: 13 Védekezés: 27 Menekülés: 30 % Életkor: 67/67 év
Egészség: 20 Életpont: 302/203 Jellem: semleges (+6) Tul. pont: 1
Szerencse: 14 (18) Varázspont: 210/38 Pénz: 2347 arany Kép. pont: 1
Tudatpont: 24/3 Pszi pont: 83/15 EFejl: 4
Eddig összesen 428 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 5580 TP-t kaptál. Jelenleg 155239 TP-d van. A következő szinthez még 24761 TP szükséges. Trófeáid: tüskés harci gromak, Mély Grum, rücskös gigaféreg. A 83. fordulódban 5353 arany került a bankszámládra. 5406 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1/52 szúrófegyverek: 10/30 vágófegyverek: 6/76 (+12%)
ütőfegyverek: 17/66 (+11%) dobófegyverek: 15/54 (+15%)

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) (140%) << mandibulakasza (#127) (120%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -5.); ubuk dobónyíl (#138) (6 -10.); mérg. ubuk dobónyíl (#188) (11 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
104,118 mezőn táborozol

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 9/95 2. nyomkövetés: 18/59 (+15%) 3. mászás: 9/87
4. csapdakészítés: 9/42 (+6%) 5. csapdaészlelés: 2/24 6. gyógyítás: 8/28
7. titkosírás: 1/56 8. felderítés: 1/53 9. szörnyidomítás: 3/98
10. teológia: 12/56 (+15%) 11. taumaturgia: 13/37 (+22%) 12. szerencsejáték: 1/36 (+12%)
13. versengés: 6/21 (+40%) 14. zene: 5/12 (+12%) 15. szörnyismeret: 9/41 (+22%)
16. pszi: 13/71 (+22%) 17. zárnyitás: 6/25 18. vadászat: 5/88 (+12%)
19. bányászat: 30/37 20. főzés: 3/26

FELTÉTELES PARANCSOK (még 42 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
totem 35% életpont alatt ( tudati vitalizációval)
gyógyítasz 30% életerő alatt 30 TVP-ért
ásol max. 40 TVP-ért
készítesz ubuk dobónyílat (#138) (max. 2 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 6 darabot ), csillezsályalevelet (#1253) (max. 12 darabot ), móri gyümölcsöt (#116) (max. 1 darabot )
mászol max. 100 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, kártyabarlang, labirintus (27)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 5, max: 12)
fémbontó szójer (#150), semlegesek (#989), jók (#990), Batulandazor (#4118), manifesztátor (#124)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 5 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
elektromos pajzs (#51, 14 VP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP)
időcsere (#285, 5 VP) oldás (#372, 15 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP)
óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP) erőpajzs II (#63, 24 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP) molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP)
agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP) tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP)
Butaság ára beállítás: teológia: +2 vp 11 költség alatt; taumaturgia: +2 vp 11 költség alatt;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
vámpirizáció (#1) méregsemlegesítés (#14) szürkeáll. aktiv (#71) erőpajzs I (#12)
csupasz izom (#28) hadiszerencse II (#24) áldomás (#6)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
8. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 2, max: 20)
lángcsóva (#31), agykorbács (#97)
Védekező varázslatok (aktív: 4, max: 20)
pszi-acéltorony (#98), oldás (#372), hhaar burka (#32), elektromos pajzs (#51)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 1, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
energiatüskék (#29) >> pszi elementál (#221)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
spagulár (#82) (hátas: 9 lépés/kör; 8 TVP/lépés;) státusz: éhes

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Tharr papjaira a varázslathasználók különösen veszélyesek! Ölj meg két varkaudar mágust. (számláló: 0)
2.) Nemcsak az egy erős ellenféllel szembeni hősies harc, hanem a sok gyengével szembeni kitartás is fontos. Ennek gyakorlásaképp ölj hét vadász tatut! (számláló: 3)
3.) Szerezd meg és mutasd be Tharr Keresztjét!

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
kasztropl. trafó (145)
kaszt.kiteljesedés (166)
kasztrop.kitágulás (197)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
fejleszt.gyümölcse (292)
az élet forrása (337)
illúziópáncél (354)
az ősök hite (362)
az ügyess. jutalma (377)
időfolyamok (394)
testvéri segítség (411)
csillagapród idézés (412)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 33 TU. szükséges még: 17 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 147 TU szükséges.)
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
varázslómester (508) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
51 arany (#50) 1 dorony tüdő (#212) 3 furulya (#233)
4 kaja (#2) 4 madártoll (#112) 3 ragasztó (#83)
4 sünmedve tüske (#14) 4 ubuk tüske (#131)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 dorony duda (#235) 1 elkarog szőr (#665) 1 kis vaspajzs (#159)
1 koponya gyűrű (#1733) 4 ubuk dobónyíl (#138) 1 uzbány csőr (#169)
1 vasérc (#152) 1 vassisak (#160) 2 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(101,110) ryuku gárdista (#360), patak, 39. jellempróba
(102,111) pszi elementál (#221), nekrofun (#173), Tharr rúnaköve, Chara-din monolitja (#534), 255. jellempróba, Dornodon oltár
(102,112) xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114)
(102,114) amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), patak, Dornodon oltár
(102,115) uzbány (#102), Leah oltár
(102,116) Leah oltár, erszényes elkarog (#354)
(103,117) Leah rúnaköve, trikornis (#104)
(104,118) Mély Grum (#7122)

Üzenet küldése a karakternek