73. forduló, 75. forduló, Hedvig a bátor összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. szept. 20. 12h:01'
EZ A 75. JÁTÉKHETED, 74. FORDULÓD
76. játékheted kezdete: szept. 24.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 21 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4030
SZÁMLA : XXXX

HEDVIG A BÁTOR KALANDJAI


Morgan hatalma gyengült. Csak így tovább, pusztítsátok az élőholtakat, és a Negatív létsíkra nyíló rések bezáródnak.
2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [60,-15] koordinátán.
Az egyik napon találkozol egy kék egyenruhás, tintacsigán lovagló kobudera férfival. Ruháját egy zöld korona jelvény ékesíti, rajta Yaurr felirattal. Mosolyogva szólít meg.
- Bölcs Borax királyunk - látván, hogy a pórnép milyen szórakoztatónak találja az efféle barbár vérontást - úgy határozott, hogy a félévente megrendezésre kerülő Olimpiai Játékok között is, nagyjából kéthavonta lehetőséget biztosít a kalandozóknak, hogy önmaguk és a népes nézősereg mulattatására összemérjék erejüket. A kincstár által az olimpiai játékokra elkülönített keret nem teszi lehetővé, hogy ezeket a rendezvényeket is díjazzuk, de Őfelsége bízik benne, hogy az esemény így is számos kalandozót fog vonzani. A jelentkezés a szokásos módon zajlik. Köszönettel elfogadod a meghívást. (ld. enc.) A miniolimpián nincs lehetőséged a játékos versenyeken indulni. A miniolimpiát csak e-mailben kaphatod meg. A H 1 <tárgy> <3. paraméter> parancsnál 3. paraméternek 10-et írj, ha base64, 20-at, ha uuencode-val kódolva kéred. [A XXIII. Mini Olimpiára való jelentkezés határideje 2018. október 2. kedd. Nem árt azonban, ha a jelentkezést MÁR JÓVAL A HATÁRIDŐ ELŐTT megteszed, mert esetleg lemaradsz az eseményről! FIGYELEM: Ezen a miniolimpián annyi TP jár az indulóknak, mint a normál olimpián, vagyis az aktuális szinthez szükséges TP 20 %-a. Ezenkívül egy normál fordulónyi TU regenerációt kap minden karakter. Ráadásul a miniolimpián elért helyezéseket elfogadják az istenek az isteni küldetés leimádkozásakor. (Az első három miniolimpia helyezéseit továbbra sem fogadják el.) A miniolimpián nincsenek díjak (vigaszdíj sem), nincsenek játékos versenyek, és nem kerül be az eredmény a hőstettek rovatba.]
Miután elbúcsúztál a hírvivőtől, rögtön tervezgetni kezded a részleteket.
Ez az idő nem múlt el esemény nélkül:
A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Elmondták neked, milyen is az agyagelementál (ld. enc.), az élőholt ősmágus (ld. enc.), a Zinthurg (ld. enc.), a gnóm szolgáló (ld. enc.), a kacagó szépia (ld. enc.) és a nagyobb vércápa (ld. enc.). Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) stukilövedéket (ld. enc.), era formázó mintát (ld. enc.), moa stukit (ld. enc.), taposó tappancsot (ld. enc.), vérvörös köpenyt (ld. enc.) és zangrozi csizmát (ld. enc.).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+11 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+55 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mély meditáció segít a pszid regenerálásában. (+23 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+3 tudatpont.)
Reménykedsz, hogy a táborozás alatt nyomolvasással töltött idő egy szeppent rákfatty nyomára vezet. Úgy látszik, ilyen szörny nem él a környező néhány négyzetmérföldes területen. [8 pontot használtál fel, van még 246.]

* 1. KP: p 71 0 0 használod a 71. pszi képességet
Fókuszálod mentális energiáidat. Megtelsz pszi energiával! Elcsattintod a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 241.]

in 5589 751 317 leírod az 5589. kalandozónak a 751. szörnyet a 317. tárgyat
Szemöldöködet ráncolva, mentális kapcsolatot keresel tudattársaddal. Leírod pontosan, hogy milyen is egy pacaszúnyog. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) varkaudar csizmát. [0 pontot használtál fel, van még 241.]

in 3379 751 222 leírod a 3379. kalandozónak a 751. szörnyet a 222. tárgyat
Mentálisan üzensz. Leírod pontosan, hogy milyen is egy pacaszúnyog. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) láncinget. [0 pontot használtál fel, van még 241.]

v 26 elmormolod a 26. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. Ereidben a vér forrón lendül előre. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 236.]

v 224 elmormolod a 224. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Létrehoztad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 236.]

v 19 elmormolod a 19. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. A földből energia áramlik testedbe. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 231.]

p 70 használod a 70. pszi képességet
10 pszi-pontod van, és ahhoz, hogy ezt a pszi képességet használhasd, 16 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 231.]

fkt 2368 6 felt. készítesz a 2368. tárgyat (6 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 1 éjurnát. Egészséged TF-elődött. (+1 egészség.) [10 pontot használtál fel, van még 221.]

fkt 2372 1 1 felt. készítesz a 2372. tárgyat (1 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 221.]

fkt 22 35 felt. készítesz a 22. tárgyat (35 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 221.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Ma egy adag főtt ételt támad kedved főzni. Profi módra készíted el. Habzsolva nyeled be az elkészült ebédet. Finom nagyon, és egy időre minden éhségedet elmulasztotta. 216 tapasztalati pontot kaptál. [3 pontot használtál fel, van még 218.]

m 5 5 7 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, északnyugatra
[59,-14] A dombvidéket magad mögött hagyod. Sűrű bokrokkal teli terepen vagy. Felfedeztél egy oltárt. Leah híveié. Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkő, azzal újra kifehérítheted a bőrét, megmentve a veréstől. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. A feléd közeledő sullár mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a sullár hatalmas testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra támadsz. {CSTT:} Ryuku buzogánnyal gyilkos csapásokat szórva összezúzod a sullár testét. (3 támadással 58 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod a sullár bal hátsó lábát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Szarvaival a sullár megböki a bal karodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Apró rúgást kapsz a sullár patájától. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a sullár száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 sullár hólyagot. 424 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 80, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Elsőnek egy tetemember száll szembe veled.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a tetemember testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Meglengetve a ryuku buzogányt a másikra rontasz. {CSTT:} Ryuku buzogánnyal gyilkos csapásokat szórva összezúzod a tetemember fejét. (2 támadással 53 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a tetemember testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A szörny mancsával apró sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 378 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 70, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Találsz nála 1 éjkövet. Felkészülten várod a másik ellenfeledet, aki egy csontváz.

Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Meglengetve a kőkést a másikra rohansz. {CSTT:} Kőkéssel hatalmas csapásokat adva felmetszed a csontváz bal lábát. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A csontváz karmai megsebesítik a jobb kezedet. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 3 rókafarkat.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 426 (limit: 1235), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 47325.
Egy bokor tövében elkapsz egy szarvasbogarat. Túl lassú volt a fiú! (+1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 24 tüskét. Egészséged TF-elődött.

(Továbbmész...) [58,-13] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy sörényes ubuk nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a sörényes ubuk testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Megmarkolva a ryuku buzogányt ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Ryuku buzogánnyal halálos csapásokat osztva péppé vered a sörényes ubuk tüskés hátát. (2 támadással 48 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod a sörényes ubuk testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A sörényes ubuk feléd harap, de sikertelenül. A sörényes ubuk összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 ubuk tüskét. 304 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 70, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Elsőnek egy zombi száll szembe veled.

Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Megmarkolva a kőkést a másikra ugrasz. {CSTT:} Kőkéssel többször mélyen végigmetszed a zombi bal lábát. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal iszonyatosan megcsapod a zombi fejét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Karmaival a zombi megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Jöhet a következő! - kiáltod, és már össze is csapsz a második ellenfeleddel, aki egy autentikus vámpír.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 ubuk tüske. Becsapódva, megdöfi az autentikus vámpír jobb lábát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! Tudatodat megacélozva, ellenállsz a támadásnak. Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. {CSTT:} Ryuku buzogánnyal gyilkos csapásokat szórva összezúzod az autentikus vámpír testét. (4 támadással 114 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd az autentikus vámpír testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Az autentikus vámpír többször végigkarmolja a derekadat. (3 támadástól 19 életpontot vesztesz.) Az autentikus vámpír összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 927 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 142, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 1 deus ex machinát.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 428 (limit: 1235), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 47535.
Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Raia hívői építették. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze keletre látsz egy phua-kúpot. Délkeletre nézve látsz egy mély kutat. Délre egy rúnakő van. Délnyugatra egy vaskohó van. Nyugatra egy vaskohó van. Északnyugatra egy Fairlight oltár van. Északra egy Fairlight oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Valaki már majdnem teljesen learatta előtted a vajbanán-bokrot. Azért maradt még néhány fürt! (+2 kaja.)

(Továbbmész...) [57,-14] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Egy spagulár nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Meglengetve a kőkést a másikra ugrasz. {CSTT:} Kőkéssel hatalmas csapásokat adva felmetszed a spagulár testét. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a spagulár testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Apró rúgást kapsz a spagulár patájától. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A spagulár szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 kaját. 33 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Az első ellenfél egy csontlepke.

Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Marokra fogva a kőkést ellenfeledre támadsz. Kőkéssel többször mélyen végigmetszed a csontlepke színes szárnyát. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal iszonyatosan megcsapod a csontlepke színes szárnyát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a csontlepke, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A csontlepke most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Második ellenfeled egy csontváz.

Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Marokra fogva a kőkést a másikra ugrasz. Kőkéssel hatalmas csapásokat adva felmetszed a csontváz sárga koponyáját. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a csontváz jobb lábát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A csontváz karma a fejed mellett suhan el! A csontváz most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 20, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 4 vas dobónyilat.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 430 (limit: 1235), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 47745.
Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy olvasztókemencét. Felfedeztél egy vaskohót. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze északkeletre látsz egy phua-kúpot. Keletre nézve látsz egy Fairlight oltárt. Délre egy vaskohó van. Délnyugatra egy Elenios oltár van. Nyugatra egy Fairlight oltár van. Északra egy olvasztókemence van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 1 halálkristályt. Egészséged TF-elődött. [58 pontot használtál fel, van még 160.]

m 5 6 7 mozogsz délnyugatra, nyugatra, északnyugatra
[56,-13] Vége a fárasztó fel-le mászásnak: a dombságot síkság váltja fel. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Találsz egy oltárt. Elenios hívői építették. Egy elkínzott arcú gnóm közeledik feléd. Megszólít: - Testvér! Nincsen nálad véletlenül egy felesleges móri gyümölcs? Nagyon sürgős lenne! - Hogy segíthess rajta, egy móri gyümölcsre és 3 TVP-re van szükség (40. jellempróba). Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze keletre látsz egy vaskohót. Délkeletre nézve látsz egy vaskohót. Délre egy mély kút van. Délnyugatra egy Chara-din oltár van. Nyugatra egy Leah oltár van. Északnyugatra egy mély kút van. Északra egy Fairlight oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Felismered a közeledőt. Csak egy sörényes ubuk. Nem jelenthet különösebb problémát. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a sörényes ubuk bal középső lábát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a ryuku buzogányt ellenfeledre rohansz. Ryuku buzogánnyal halálos csapásokat osztva péppé vered a sörényes ubuk testét. (2 támadással 44 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a sörényes ubuk jobb középső lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A sörényes ubuk belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A sörényes ubuk összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 ubuk tüskét. 304 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 61, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Az első ellenfél egy tetemember.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a tetemember bal karját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. {CSTT:} Ryuku buzogánnyal gyilkos csapásokat szórva összezúzod a tetemember nyakát. (2 támadással 65 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal iszonyatosan megcsapod a tetemember rotható húsát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Mancsával a tetemember megpöcköli a jobb válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 392 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 85, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Felkészülten várod a másik ellenfeledet, aki egy élőholt mágus.

Egy számodra ismeretlen védekező rúnavarázst mormol el ellenfeled. Egy jégcsóva varázslatot dob rád a másik. 24 életpontot vesztettél. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 1 ubuk tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az élőholt mágus jobb lábát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Megmarkolva a ryuku buzogányt ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Ryuku buzogánnyal többször kegyetlenül megütöd az élőholt mágus jobb lábát. (4 támadással 112 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal csak érinted az élőholt mágus bal karját. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Az élőholt mágus újból meg újból lesújt rád. (3 támadástól 15 életpontot vesztesz.) A varázsló tenyeréből lángnyelvek csapnak elő. Félig megúsztad. 12 életpontot vesztettél. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 011 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 137, sebződés: 51, gyógyulás: 0, összesen: -51 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 1 mászókampót.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 432 (limit: 1235), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 47955.
Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy tintacsiga nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

A lény tintát köp rád! Bravúrosan félreszökkentél. Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Elszántan ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Kőkéssel kegyetlenül összevagdalod a tintacsiga vékony szarvát. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal többször kegyetlenül megütöd a tintacsiga nyúlós testét. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) A tintacsiga megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A tintacsiga még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva az aranyló ugarhéjat, szereztél 5 csepp tintát. 173 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 50, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


(Továbbmész...) [55,-13] Még mindig füves síkságon vagy. Elérted Maad nyugati határát. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Felismered a közeledőt. Csak egy rájanyék. Nem jelenthet különösebb problémát. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Marokra fogva a kőkést a másikra támadsz. {CSTT:} Kőkéssel kegyetlenül összevagdalod a rájanyék hártyás szárnyát. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a rájanyék tüskés farkát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A rájanyék melléd csap a farkával! Karmaival a rájanyék megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Első ellenfeled egy szintszívó.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a szintszívó jobb lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Kőkéssel kegyetlenül összevagdalod a szintszívó nyakát. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a szintszívó bal karját. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a szintszívó megcsapja a fejedet. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szintszívó összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 305 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 28, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Második ellenfeled egy sírlidérc.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a sírlidérc foszladozó testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Ryuku buzogánnyal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a sírlidérc testét. (4 támadással 111 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a sírlidérc nyakát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A sírlidérc többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 580 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 135, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 2 ubuk dobónyílat.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 434 (limit: 1235), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 48165.
Felfedeztél egy oltárt. Leah híveié. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze északkeletre látsz egy Fairlight oltárt. Délkeletre nézve látsz egy mély kutat. Délre egy Chara-din oltár van. Délnyugatra egy rúnakő van. Nyugatra egy Tharr oltár van. Északnyugatra egy Elenios oltár van. Északra egy mély kút van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.

(Továbbmész...) [54,-14] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Egy bakkura nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Vad csatakiáltással, felemelve a kőkést a másikra rohansz. {CSTT:} Kőkéssel hatalmas csapásokat adva felmetszed a bakkura testét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a bakkura fekete páncélját. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A bakkura csápjával feléd suhint, de ügyesen félrehajolsz. A bakkura szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 bakkura bőrt. 29 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Az első ellenfél egy zombi.

Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Megmarkolva a kőkést ellenfeledre rontasz. Kőkéssel irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a zombi rotható húsát. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd a zombi testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A zombi karmai majdnem eltalálnak! A zombi összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Második ellenfeled egy tetemember.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a tetemember testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Megmarkolva a ryuku buzogányt ellenfeledre rohansz. Ryuku buzogánnyal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a tetemember bal karját. (2 támadással 55 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a tetemember bűzlő testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Mancsával a tetemember végigsúrolja a csípődet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 392 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 75, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 1 rejtőköpenyt.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 436 (limit: 1235), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 48375.
Felfedeztél egy oltárt. Elenios híveié. Oldalt pillantva, meglátsz egy olvasztókemencét. Látsz egy vaskohót. Különleges érzékeid megállítanak: a közelben fém kell, hogy legyen! Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy mély kutat. Délre nézve látsz egy Tharr oltárt. Délnyugatra egy rúnakő van. Nyugatra egy Raia oltár van. Északra egy Fairlight oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Mint béka a lesben, úgy ülsz egy órán át, mozdulatlanul. Az eredmény: négy óvatlan szitakötő. (+1 kaja.) [24 pontot használtál fel, van még 136.]

h 2372 használod a 2372. tárgyat
Összetörsz egy halálkristályt. Lila energianyalábok csapdosnak körülötted, de szerencsére nem tesznek kárt benne. Előtte azonban egy hasadék jelenik meg a levegőben. Benne egy élettelen, kifakult világ részletét látod. Nincs időd azonban sokáig nézelődni, mert egy félelmetes élőholt máris átgyömöszöli magát a résen. Azt még konstatálod, hogy a hasadék azonnal bezárul a förmedvény mögött, de neked most az előtted álló ellenféllel kell foglalkoznod, ami egy csontváz lord!

Ellenfeled varázstudó! Elmond magára egy számodra ismeretlen védekező varázslatot. Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre izomernyesztés varázslatot lősz. Semmi hatás! Mélyen koncentrálva, ellenfeled megidéz egy tűzeső varázslatot, majd rád küldi. 78 életpontot vesztettél. A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 ubuk tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a csontváz lord rozsdás páncélját. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Meglengetve a ryuku buzogányt ellenfeledre támadsz. Ryuku buzogánnyal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a csontváz lord zörgő csontját. (3 támadással 78 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal néhányszor megcsapod a csontváz lord rozsdás páncélját. (3 támadással 38 életpontot sebezve.) Sajnos nem sikerült a csontváz lord minden csapását hárítanod. (3 támadástól 37 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. Ryuku buzogánnyal megütöd a csontváz lord testét. (1 támadással 29 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyengén megütöd a csontváz lord jobb vállát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Pengéjét vadul forgatva, a csontváz lord újra meg újra lecsap. (3 támadástól 32 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. A csontváz lord még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Elhajítod a vacak óriás csontváz trófeát, és kinyersz egy alkalmas csontváz lord trófeát. 1 478 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 157, sebződés: 147, gyógyulás: 0, összesen: -147 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 1 varázskövet. Morgan hatalma gyengült.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 436 (limit: 1235), a megölt főholtak száma: 1, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 48900.
(Feltételes gyógyítás:) Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a gyógymógy varázslatot! [-2 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+25 életerő). [-6 varázspont.] Egészséged TF-elődött.
(Feltételes gyógyítás:) Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a gyógymógy varázslatot! [-2 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+25 életerő). [-6 varázspont.] Egészséged TF-elődött.
(Feltételes gyógyítás:) Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a gyógymógy varázslatot! [-2 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+30 életerő). [-6 varázspont.] Egészséged TF-elődött.
(Feltételes gyógyítás:) Sikerült elmondanod a gyógymógy varázslatot! [-2 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+21 életerő). [-6 varázspont.] A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 teológia). Egészséged TF-elődött. [18 pontot használtál fel, van még 118.]

m 6 7 mozogsz nyugatra, északnyugatra
[53,-14] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy.

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Első ellenfeled egy élőholt mágus.

Sajnos ellenfeled sem kezdő: felhelyez egy számodra ismeretlen védekező varázslatot. Távolról jégcsóva varázslatot lő rád a másik. 27 életpontot vesztettél. Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 1 ubuk tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad az élőholt mágus testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Meglengetve a ryuku buzogányt a másikra támadsz. {CSTT:} Ryuku buzogánnyal halálos csapásokat osztva péppé vered az élőholt mágus testét. (4 támadással 111 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod az élőholt mágus jobb lábát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Az élőholt mágus nem hagy pihenőt: lesújt a karodra és a mellkasodra. (3 támadástól 19 életpontot vesztesz.) A varázsló tenyeréből lángnyelvek csapnak elő. Alig pörkölődsz. 9 életpontot vesztettél. Az élőholt mágus összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 1 011 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 140, sebződés: 55, gyógyulás: 0, összesen: -55 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát.
(Feltételes gyógyítás:) Befejezted a gyógymógy varázslatot! [-2 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+27 életerő). [-6 varázspont.] Egészséged TF-elődött.
(Feltételes gyógyítás:) Befejezted a gyógymógy varázslatot! [-2 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+28 életerő). [-6 varázspont.] Egészséged TF-elődött. Második ellenfeled egy autentikus vámpír.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 1 ubuk tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az autentikus vámpír bal lábát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Ellenfeled mereven rád néz, majd megindítja mentális támadását. Tudatodat megacélozva, ellenállsz a támadásnak. Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. {CSTT:} Ryuku buzogánnyal gyilkos csapásokat szórva összezúzod az autentikus vámpír testét. (4 támadással 109 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod az autentikus vámpír bal karját. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Az autentikus vámpír többször végigkarmolja a derekadat. (3 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki az autentikus vámpír száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 927 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 140, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Találsz nála 2 vashegyű nyilat.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 438 (limit: 1235), a megölt főholtak száma: 1, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 49110.
Találsz egy gumifát. Egy kapkodó, fűben kotorászó ember nőre leszel figyelmes. Kérdésedre könnyes szemmel válaszolja, hogy családja megbetegedett és ő most gyógyfüveket próbál nekik keresni, bár még sohasem csinált ilyet. Ha segíteni akarsz a lányon és családján itt az alkalom, 25 TVP-ért (46. jellempróba). Találsz egy oltárt. Raia híveié. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze északkeletre látsz egy Fairlight oltárt. Délkeletre nézve látsz egy Tharr oltárt. Délre egy rúnakő van. Délnyugatra egy Chara-din oltár van. Északnyugatra egy malom van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Egy szederbokrot találtál, megtöltöd az elemózsiás zsákodat. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [52,-15] Szűnni nem akar a zöld síkság. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy malmot. Észreveszel egy oltárt. Dornodon híveié. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor délnyugatra nézel, észreveszel egy Leah oltárt. Nyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Északra egy Raia oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Az első ellenfél egy élőholt mirg.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Ryuku buzogánnyal halálos csapásokat osztva péppé vered az élőholt mirg jobb oldalát. (2 támadással 53 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd az élőholt mirg testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Csőrével az élőholt mirg nem tudott megsebezni. Véres nyál csordul ki az élőholt mirg száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 madártollat. 179 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 64, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Pusztuljatok! - ordítod, és rárontasz a következő ellenfeledre, aki egy csontváz.

Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Marokra fogva a kőkést ellenfeledre rohansz. Kőkéssel párszor kilyukasztod a csontváz zörgő csontjait. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a csontváz sárga koponyáját. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A csontváz karmai megsebesítik a jobb kezedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A csontváz most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 1 tolmokov-koktélt.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 440 (limit: 1235), a megölt főholtak száma: 1, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 49320.
[20 pontot használtál fel, van még 98.]

be 1204 bemész az 1204. épületbe
Belépsz a malomba. Jó meleg van idebent, s mindenfelé száll a gabonapor a levegőben. Köhögésre ingerel, ahogy belélegzed. A molnár minden tétovázás nélkül áll eléd. Vigyorogva megveregeti a vállad, s röviden előadja, hogy is megy sora. Megtudod, hogy a malmot mostanában többször kifosztották a környéken tevékenykedő rablók. Nincs is semmije, amit odaadhatna, pedig a legszívesebben megbízna vele, hogy végezz az útonállókkal. Talán a jövőben majd, ha a malom újra termelt némi pénzt, ki tud téged is fizetni. Lágy szavaiddal próbálod megnyugtatni, talán egy kicsit sikerül is. Aztán távozol. [5 pontot használtál fel, van még 93.]

m 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra
[51,-15] Továbbra is síkságon vagy.

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Ellenfeled ezúttal egy tetemember.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a tetemember testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a ryuku buzogányt ellenfeledre rontasz. Ryuku buzogánnyal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a tetemember bal karját. (2 támadással 50 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd a tetemember bűzlő testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A tetemember mancsával oldalba lök. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. Véres nyál csordul ki a tetemember száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 392 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 67, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Második ellenfeled egy zombi.

Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Meglengetve a kőkést ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Kőkéssel kegyetlenül összevagdalod a zombi foszladozó testét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd a zombi foszladozó testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Karmaival a zombi megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 6 madártollat.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 442 (limit: 1235), a megölt főholtak száma: 1, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 49530.
Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Hirdesse ez a tábla alapításának helyén a Pöröly Rend dicsőségét. " Oldalt pillantva, meglátsz egy tűzbokrot. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Chara-din rúnaköve. Találsz egy oltárt. Sheran hívői építették. Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze északkeletre látsz egy Raia oltárt. Délre nézve látsz egy Leah oltárt. Délnyugatra egy mély kút van. Nyugatra egy vaskohó van. Északnyugatra egy Tharr oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.

(Továbbmész...) [50,-15] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " ITT IS JÁRTAM! Shinai Burástyák reszkessetek! Épül a gyámhivatal. " Oldalt pillantva, meglátsz egy krómkaktuszt. A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Pár fordulóval felviszed a nadrág alapanyagait. Aztán elbúcsúzol a kis állatoktól, akik sokáig integetnek utánad. (+2 jóság.)
Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy vaskohót. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Fairlight híveié. Látsz egy olvasztókemencét. Egy quwargot látsz odébb iparkodni. Rálépsz, és mész tovább. 1 tapasztalati pontot kaptál. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze délkeletre látsz egy Leah oltárt. Délre nézve látsz egy mély kutat. Délnyugatra egy Sheran oltár van. Nyugatra egy Fairlight oltár van. Északnyugatra egy Raia oltár van. Északra egy Tharr oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Elsőnek egy tetemember száll szembe veled.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a tetemember bal karját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre támadsz. Ryuku buzogánnyal halálos csapásokat osztva péppé vered a tetemember rotható húsát. (2 támadással 58 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a tetemember bűzlő testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A tetemember mancsával oldalba lök. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. A tetemember összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 392 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 76, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Második ellenfeled egy autentikus vámpír.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 ubuk tüske. Becsapódva, megdöfi az autentikus vámpír testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. Mentális barikád mögé bújva, ellenállsz a félelem-sugaraknak. Meglengetve a ryuku buzogányt a másikra rohansz. {CSTT:} Ryuku buzogánnyal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az autentikus vámpír testét. (3 támadással 89 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod az autentikus vámpír bal lábát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Az autentikus vámpír csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (3 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Az autentikus vámpír szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 927 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 116, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Találsz nála 1 mászókampót.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 444 (limit: 1235), a megölt főholtak száma: 1, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 49740.
Némi melóval hozzáférsz egy nagyobb tőrvirág édes gyökeréhez. (+1 kaja.) Oppsz, itt járt már valaki! Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még friss mutáns nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. [22 pontot használtál fel, van még 71.]

tps 30 TVP spórolása: 30 pontért
Félreraktunk, letiltottunk neked 30 TVP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy TPF parancsot (ill. kör végéig). [30 pontot használtál fel, van még 41.]

ef 7 505 energia fejlesztése 7
Tudati koncentrációval járulsz hozzá egy új tudati képesség kifejlesztéséhez. [-5 TU.] [35 pontot használtál fel, van még 6.]

h 396 használod a 396. tárgyat
Kibontod az álomvirág szirmait és beszippantod az álomport, remélve, hogy nyugodtabb éjszakád lesz. [Lopás parancsaid, nem szörnyekre vonatkozó támadás parancsaid törlődtek, agressziód 3 lett, kaptál egy BA parancsot jókra és semlegesekre.] [0 pontot használtál fel, van még 6.]

szk 186 keresed a 186. szörnyet
A táborozás ideje alatt majd megpróbálsz nyomokat kutatni, hátha találsz egy szeppent rákfattyat. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

* 1. BP: h 1576 10 0 használod az 1576. tárgyat
Megszólaltatod a sípot. Érzed, hogy fejlődtél valamit, de ez szinte észrevehetetlen: A hangok néha még mindig hamisak. [6 pontot használtál fel, van még 0.]

* 2. BP: ef 3 505 0 energia fejlesztése 3
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 3. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [3 pontot használtál fel, van még -3.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Az aranypikkelyek kifejtik jótékony hatásukat. (+1 jóság.) [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 13, 7, 18.
Az egyszerű halandó számára elérhetetlen tudati állapotban kapcsolatba lépsz a benned rejlő Élet Forrásával. (+1 max. ép.) Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját fal föl a hegyi szamár. 2 kaját nyel le a spagulár. Mára elég volt a kalandozásból. Rutinos öreg rókaként egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása. Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben 27 pontod maradt, ebből a következő körre 27 pontot vihetsz át. Kapsz még 215 pontot. A következő körben tehát 242 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KATEGÓRIÁK AZ OLIMPIÁN
Az idei Olimpián a kategóriabesorolás rendszere megegyezik az előző olimpián használttal. Ezúttal is 7 kategória lesz, plusz 1 kategória azoknak, akik már benne voltak az első háromban a legfelső kategóriában egy korábbi olimpián.
Nincsenek előre meghatározott kategóriák, amelyekre optimalizálgatnod kell a karakteredet, védettség korlátok meg hasonlók. Egyszerűen csak készülj fel az Olimpiára legjobb tudásod szerint, és kész. Rakd fel a legjobb páncélzatot, fegyvert, stb. Az Olimpiai bizottság speciális teszt elé fog majd állítani, harci tudásod összessége fogja eldönteni, hogy végül melyik kategóriában fogsz indulni a nyolc közül.
Minden egyes párviadal előtt pontosan ugyanúgy indulsz, mint ahogy beneveztél. Tehát ha az előző harcban lemágiatörték rólad a varázslatokat, megsemmisült a páncélod, nem számít, minden újra meglesz a következő csatában. Ezenkívül a varázspontod és a lőfegyvered sem fog így elfogyni, tehát nem szükséges 20 varázskővel vagy 40 mérgezett vasnyíllal rendelkezned ahhoz, hogy esélyed legyen. Elindulhatsz tehát a kedvenc lőfegyvereddel, a legbrutálisabb varázslataiddal, nem fogysz ki az erőforrásokból. Következménye azonban, hogy a lőfegyverek közül tiltott az esszenciakristály használata.
Itt említjük még meg, hogy a menekülés varázslat az olimpián nem működik, és a háló varázslat hatékonyságát csakis a verseny időtartamára csökkentettük, a lőfegyver használat helyett a hálóból mindenképp kikászálódsz. Az Istenek Talizmánja nevű tárgy agytaposás nevű képessége nem működik.
Megjegyzés: Az Olimpia során a Tudatturbó tudati képesség nem használható, ha ilyen van rajtad, leoldják rólad. Nem szeretnénk, ha a Közös Tudatok vezetői jogtalan előnyhöz jutnának. Az Olimpián azt a lő/dobófegyvert fogod használni, amelyet a KF <lő/dobófegyver> paranccsal bekészítettél. Az FLH 999 parancsnak nincs jelentősége.
FONTOS!!! Az idei olimpián is lehetőség van arra, hogy többször jelentkezhess, ha esetleg a korábbi jelentkezésedet elrontod. Az újabb jelentkezéshez ugyanazt a parancsot kell kiadni, és ugyanúgy aranyba kerül. Az olimpián a legutolsó jelentkezésedet fogjuk figyelembe venni.

AGYAGELEMENTÁL (203. SZÖRNY)
A földelemek közül a legkisebb hatalmú, aránylag kisméretű teremtmény. Egy mozgó agyagkupacra emlékeztet, amely éktelen zajt képes csapni, ha egy tolvaj gazdája holmija közelébe keveredik. Mivel az elementálok sosem alszanak, egy agyagelementál éberségét igen nehéz kijátszani. Az elementálokon kizárólag mágikus fegyver és varázslat képes sebet ejteni.

ÉLŐHOLT ŐSMÁGUS (179. SZÖRNY)
A legnagyobb hatalmú mágusok eljutnak arra a pontra, amikor megfejtik a halhatatlanság titkát: vagy legalábbis azt hiszik, hogy megfejtették. Titkos kötetekben leírt komplex rítusok útján távozni készülő lelküket örökre a roskatag testhez kötik, amelyet bizonyos időközönként, újabb rítusok által "felújítanak". Közülük csak nagyon kevésnek sikerül megőrizni a vitalitást, mindazt, ami valóban élővé teszik őket: a legtöbbjük üresen létező, lassan megőrülő ál-élővé, élő-holttá válik. Ezek az élőholt ősmágusok. Vannak köztük, akik újabb és újabb varázslatok feltárásán, vannak, akik más síkokbeli relikviák megszerzésén dolgoznak, mások lényeket idéznek meg más világokról, és szolgálatukba kényszerítik őket. Céljuk azonban egy: minél nagyobb hatalomra, vagyonra szert tenni, hiszen ezenkívül már minden elképzelhető és elképzelhetetlent elértek. Néha egy-egy őrült kalandozó párviadalra hívja valamelyiküket, amikor épp nem kastélyukban üldögélnek, hanem egy mocsár mélyén készülnek valamilyen sötét praktikára. Ilyenkor készületlenül lehet őket érni, talán meg is lehet sebezni: de elpusztítani? Ha valamilyen módon sikerül is túlélned az élőholt ősmágus számtalan varázslatát, és a közelébe férkőzve, átvágva magadat minden mágikus védelmen, halálosan megsebezni a végtelenül ellenálló, konzervált testet, az élőholt mágusnak még akkor is van egy-két trükk a tarsolyában, amivel elmenekülhet.

ZINTHURG (180. SZÖRNY)
A Zinthurg a Sötét Földnek nevezett létsík lakói (Thargodanok) közül az egyik legalacsonyabb rangú. Mégis, természetes mágikus képességeiknél fogva nagyhatalmúnak számítanak Ghallán. A Thargodan egy sötét, fekete undormány, idegen létforma, minden szempontból ellentéte a fénynek, az életnek. A varkaudarok ugyan gonoszak, de részeit képezik ennek a világnak - a Thargodanokról ugyanez nem mondható el. A varkaudarok lelke sötét - A Thargodanoknak egyáltalán nincs lelke. Olyannyira veszedelmesek, hogy mégoly ritka megjelenésük Ghallán is általában katasztrófával jár. A Zinthurgok rabszolgái, talpnyalói a rangsorban felettük elhelyezkedő lényeknek, Ghallán azonban rengeteg náluk gyengébb lény van, és ezek felett uralkodhatnak - minden egyebet pedig igyekeznek elpusztítani. Egyetlen Thargodan sincs a test börtönéhez kötve, alakjukat kedvük szerint formálják. A Zinthurgok leginkább a közel három méter magas, ébenfekete testű, bikafejű, négy hatalmas, karomban végződő karral rendelkező formát kedvelik. A Zinthurg elpusztításához mágikus vagy ezüstből készült fegyver, ill. varázslat szükséges, egyéb fegyverek csak a felöltött külsőt képesek megsebezni, és ezt a lény egy szemvillanás alatt képes regenerálni. Ha egy Zinthurg fizikai formáját a Sötét Földön kívül pusztítod el, a lény maga nem semmisül meg, csak visszamenekül saját létsíkjára. A Sötét Földön elpusztított Thargodanok - kevés kivételtől eltekintve - végképp megsemmisülnek, de persze elpusztításuk itt jóval nehezebb, hiszen birtokában vannak teljes hatalmuknak.

GNÓM SZOLGÁLÓ (181. ELLENFÉL)
Az öreg, púpos, béna, félszemű gnóm szolgáló első pillantásra teljesen ártalmatlannak tűnik, azonban az, hogy egy nagyhatalmú elf harcost szolgál, óvatosságra int. Az ember sohasem lehet biztos benne, hogy minden az, aminek látja. A gnóm szolgáló nem visel semmilyen páncélt, nincs semmilyen fegyvere. Mindössze egy deus ex machina fityeg az oldalán. Vajon hogyan képes ártani neked, főleg úgy, hogy a fél keze hátra van kötve? Hmmm... Valószínűleg csak egy buta tréfa az egész.

KACAGÓ SZÉPIA (206. SZÖRNY)
Ezek a nagyméretű tintahalak az édesvizű tavak legveszedelmesebb ragadozói. Tintával elvakított áldozatukat egyszerűen megragadják a csápjaikkal, a szájukba gyömöszölik, és elnyelik. Az izmos száj aztán egyszerűen összeroppantja az áldozatot. Na, azért annyira nem nagyméretű, hogy egy embert is elnyeljen, legfeljebb egy gnómot, és azt is csak a legöregebb példány.

NAGYOBB VÉRCÁPA (246. SZÖRNY)
A vércápák a csatorna keleti partjának közelében jóval nagyobbak, és többen vannak. Nem csoda, hisz míg itt naponta öntik a vízbe a királyság szemetét, addig a nyugati parton jó, ha hetente egyszer vízbe ugrik egy őrült kalandozó. A nagyobb vércápák még a legtapasztaltabbak számára is inkább kínszenvedést jelentenek, mint víziharc gyakorlási lehetőséget.

STUKILÖVEDÉK (414. TÁRGY)
A stukilövedék elkészítése hasonló a rézgolyóéhoz: egy kőkalapácsra, egy olvasztókemencére, egy rézdarabra és 2 TVP-re van szükséged. A különbség csak annyi, hogy a stukilövedéket henger alakúra kell formálnod, és a végén kell egy nyílás, amelybe a kovafű reszeléket öntöd. A kovafű reszeléket nem kell külön gyűjtened, feltesszük, hogy mindig van valamennyi nálad, automatikusan. Ezenkívül a stukilövedék elkészítésekor MINDENKOR szükséges, hogy a moa stuki a birtokodban legyen: ha ugyanis a lövedéket nem pont akkorára csinálod, mint a "tartóka", a stukilövedéket nem tudod kilőni. A stukilövedék sebzése 2D6+3. Arra, hogy a harc után ismét lehet használni, nem túl nagy az esély.

ERA FORMÁLÓ MINTA (418. TÁRGY)
Amit a kezedben tartasz, egy halványan pulzáló, narancsszínű, áttetsző tárgy. Elfér a kezedben, és alakra egy kalapácsot formáz. A formáló minták mind-mind anyagba zárt mágikus energiakoncentrátumok, amelyeket bonyolult mágikus procedúra folyamán lehet előállítani. Ez egy Era formázó minta. Az Era az ütőfegyvert jelentő Mirin rúna. Ennek a mágikus tárgynak a segítségével speciális anyagokat tudnak a hozzáértő kovácsok ütőfegyverré formázni.

MOA STUKI (413. TÁRGY)
Elavult, szétrozsdállt Moa relikvia: egy vascső, végén bonyolult mechanikus szerkezettel és kallantyúval. Hosszasan tanulmányozod a szerkezet működését, míg végül rájössz: a szerkezet végén található pöcköt hátrahúzva, meghúzhatod az eszköz alján levő kallantyút, mire fölül egy bigyó ráüt egy tartókára. De mi értelme ennek az egésznek? A relikvia mellett van két hengerszerű valami: pont beillenek a tartóba! Kipróbálod, mi történik: BUMMM!!! Döbbenten meredsz magad elé: no mi a fene? A hengerszerű izé eltűnt a relikviából, viszont a szemben levő fában egy mély lyuk keletkezett. Hahá! Felfedeztél egy Moa fegyvert! Izgatottan vizsgálod meg a hengerszerű lövedéket, hogy pontosan miből is van, hátha magad is el tudod készíteni. A lövedék gyakorlatilag egy henger alakú rézgolyó, a végén egy üreges résszel, amelyben fekete por van. Höhö, ezentúl ilyen rézgolyókat kell gyártanod! Csak az a kérdés, hogy hogyan lehet a fekete port előállítani? A port vizsgálgatva, szagolgatva rájössz, hogy sehogy: ez valami igazán ismeretlen dolog. De akkor hogyan lehetne helyettesíteni? A por funkciója nyilván az, hogy amikor a bigyó ráüt, a por felrobban, és ez lövi ki a golyót. De akkor esetleg a tűzgyújtásnál használt kovafű reszeléke is megteszi! És innen már könnyű dolgod van...
A játék szempontjából: a puskapor helyett használt "kovafű reszelék" igen szegényes helyettesítés, de most azért megteszi. A lövedék elkészítéséhez nem szükséges több munka, mint a rézgolyóhoz. Tehát semmi más dolgod nincs, mint a KF 413 paranccsal bekészítened a Moa stukit, és máris lődözhetsz vele. A gyenge helyettesítő technológia miatt a stukilövedék sebzése nem fog jelentősen megnőni a rézgolyóhoz képest, de viszont a Moa stuki használatakor +8 támadást kapsz, hiszen a nagyobb erő miatt még a legkeményebb páncélon, legvastagabb bőrön is átmehet a golyó. A Moa stuki lőfegyvernek számít.

NAGY QUWARG TAPOSÓ TAPPANCS (318. TÁRGY)
Ez az első olyan tárgy Ghallán, amely egy Közös Tudat összefogásából jött létre. A tárgyat a Vasalt Bunkók KT (#9102) készítette és arra hivatott, hogy mindenkivel tudassa, viselője a Vasalt Bunkók KT jelenlegi Quwarg Bajnoka. A tappancs viseléskor +1 védettséget, valamint +7 MXTU-t ad. A tappancs mellett más lábbelit is lehet viselni.

VÉRVÖRÖS KÖPENY (412. TÁRGY)
Ezt a köpenyt csak a Vérvörös Légió Közös Tudat tagjai készíthetik el, és kizárólag ők viselhetik. A köpenyt ellopni nem lehet. A vérvörös köpeny fontos nemcsak kinézete, de tudati kötődése folytán is a Légió számára, bizonyos tudati képességek működésképtelenek enélkül. A köpeny viseletéhez a KF 412 parancsot kell kiadnod. A köpeny készítésének titkát kizárólag a KT tagjai ismerik.

ZANGROZI CSIZMA (451. TÁRGY)
A zangrozi csizmát állítólag fiatal tyrex bőréből varrják, speciális anyagokkal cserzik, és bizonyos mágikus rítusok során teszik tökéletesen ellenállóvá. Nem csoda, hogy ez a sokak által kedvelt, elegáns harci viselet csak komoly áron szerezhető be a nagyobb városokban. Használatához a KF 451 parancsot kell kiadnod. Védettségedet néggyel növeli!

KARAKTERLAP

Hedvig a bátor, egy barna, copfos hajú, barna szemű ember nő vagy. A bőröd kreolszínű. Elenios ministránsa vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 74. fordulód.

Erő: 20 (22) Szint: 18 Merészség: 5/5 Magasság: 155 cm
IQ: 26 Támadás: 17 Agresszió: 3 Testsúly: 88 kg
Ügyesség: 19 (20) Védekezés: 23 Menekülés: 30 % Életkor: 19/19 év
Egészség: 19 Életpont: 240/180 Jellem: jó (89) Tul. pont: 4
Szerencse: 22 (24) Varázspont: 325/79 Pénz: 671 arany Kép. pont: 11
Tudatpont: 18/2 Pszi pont: 43/10
Eddig összesen 949 szörnyet (28 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 11 193 TP-t kaptál. Jelenleg 283 848 TP-d van. A következő szinthez még 56 152 TP szükséges. Trófeáid: csontváz lord, autentikus vámpír, élőholt mágus. A 72. fordulódban 1001 arany került a bankszámládra. 1011 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 1 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
vágófegyverek: 8/70 (+60%) ütőfegyverek: 24/49 (+10%) lőfegyverek: 23/34 (+7%)

Feltételes fegyverváltás: kőkés (#6) (300%) << ryuku buzogány (#696) (100%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -5.); tüske (#22) max. 1 db (6 -8.); tüske (#22) max. 1 db (9 -10.); ubuk tüske (#131) max. 1 db (11 -); vashegyű nyíl (#176) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0
50,62 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 85

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 91 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 23/98 2. nyomkövetés: 16/34 (+5%) 3. mászás: 2/27
4. csapdakészítés: 8/63 (+11%) 5. csapdaészlelés: 1/73 6. gyógyítás: 10/8
7. titkosírás: 1/75 8. felderítés: 1/78 9. szörnyidomítás: 4/8
10. teológia: 8/13 (+49%) 11. taumaturgia: 10/79 (+9%) 12. szerencsejáték: 1/11
13. versengés: 1/39 14. zene: 2/40 (+7%) 15. szörnyismeret: 8/66 (+22%)
16. pszi: 7/59 (+9%) 17. zárnyitás: 6/12 18. vadászat: 2/15
19. bányászat: 10/71 (+12%) 20. főzés: 8/89 (+12%) 21. csapatmunka: 1/10

FELTÉTELES PARANCSOK (még 44 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 60% életpont alatt (gyógymógy (#5))
segítesz max. 6 TVP-ért
készítesz csuklyavirágot (#133) (max. 100 darabot ), kőkést (#6) (max. 1 darabot ), szögletes követ (#17) (max. 3 darabot ), halálkristályt (#2372) (max. 1 darabot )
cirkusz: céllövölde, ötpróba, kártyabarlang, labirintus (27)
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
szintszívó lények (#9097)
Barátságosság (aktív: 6, max: 50)
manifesztátor (#124), fémbontó szójer (#150), Túlélők (#9172), pszi elementál (#221), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP)
tompítás (#40, 8 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
Papi varázslataid
auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP)
méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) csábmosoly (#16, 9 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP)
bűvölés (#20, 10 VP, 5 TVP) jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP)
tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) vakító fény (#43, 7 VP)
kristálygömb (#54, 20 VP, 5 TVP) gyóntatás (#56, 10 VP) a lélek védelme (#57, 32 VP)
oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP) szörnyidézés (#84, 72 VP, 10 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
bűvölés (#20) (133) méregsemlegesítés (#14) szürkeáll. aktiv (#71) tulajdonságpajzs (#26)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
15. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
izomernyesztés (#33)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 3, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
vakító fény (#43) >> gonoszok (#988)
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 3, max: 119 - támadó varázslatokkal együtt)
varázsvédelem (#34) >> vark. nekromanta (#173) tompítás (#40) >> óriás csontváz (#176)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
spagulár (#82) (hátas: 9 lépés/kör; 8 TVP/lépés;) státusz: OK
hegyi szamár (#7168) (málhás: +31 kg teher) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Ölj meg három vadász varkaudart, ocsmány gonosz mindahány! (számláló: 0)
2.) Gigászi méretű küldetés: végezz egy Halálosztó Kainnal!
3.) Pusztítsd el egy gonosz isten oltárát! (teljesítve)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Qvill) (527): új. szürke kastély (547): kész. cseréptetős torony (549): kész. városháza (685): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 21, 22, 33, 34, 35, 36, 41, 42, 53, 170, 175.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Kész: 1.

HŐSTETTEID
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 444 (limit: 1235), a megölt főholtak száma: 1, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 49740.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
a mágia rúnája (179)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
fegyvermester (302)
az élet forrása (337)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 24 TU. szükséges még: 26 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
pajzshasználat I (535) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati ostrom II (539) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a düh vérvörös köde (541) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
pajzshasználat II (542) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
tudati védelem (546) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 85 TU szükséges.)
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
kritikus találat (548) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
pajzshasználat III (549) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
bénító sebzés (555) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
pajzshasználat IV (556) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

Összsúly: 85.53 kg Megterheltség: 86%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 200% alatt van.
Még 50 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 álompor (#396) 30 bomló esszencia (#2367) 1 halálvirág (#2371)
10 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bakkura bőr (#95) 1 deus ex machina (#1) 1 éjurna (#2368)
3 kaja (#2) 8 madártoll (#112) 2 mászókampó (#165)
1 rejtőköpeny (#277) 3 rókafarok (#124) 1 sullár hólyag (#168)
4 szvó-ektoplazma (#151) 5 tinta (#101) 1 tolmokov-koktél (#351)
14 tüske (#22) 2 ubuk dobónyíl (#138) 7 ubuk tüske (#131)
1 varázskő (#305) 4 vas dobónyíl (#189) 2 vashegyű nyíl (#176)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61
-16
-15
-14
-13
-12
(50,-15) krómkaktusz (#46, belőle készíthető: #43), 22. jellempróba, vaskohó (#155), Fairlight oltár, olvasztókemence (#86), tetemember (#123), autentikus vámpír (#154)
(51,-15) tetemember (#123), zombi (#49), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), egy ismeretlen isten rúnaköve, Sheran oltár, 21. jellempróba
(52,-15) malom (#1204), Dornodon oltár, élőholt mirg (#135), csontváz (#48)
(53,-14) élőholt mágus (#175), autentikus vámpír (#154), gumifa (#38), 46. jellempróba, Raia oltár
(54,-14) bakkura (#52), zombi (#49), tetemember (#123), Elenios oltár, olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), érclelőhely, csontváz lord (#177)
(55,-13) rájanyék (#58), szintszívó (#96), sírlidérc (#172), Leah oltár
(56,-13) Elenios oltár, 40. jellempróba, egy ismeretlen isten rúnaköve, sörényes ubukok (#89), tetemember (#123), élőholt mágus (#175), tintacsiga (#74)
(57,-14) spagulár (#82), csontlepke (#746), csontváz (#48), Fairlight oltár, olvasztókemence (#86), vaskohó (#155)
(58,-13) sörényes ubuk (#89), zombi (#49), autentikus vámpír (#154), Raia oltár
(59,-14) Leah oltár, 28. jellempróba, sullár (#101), tetemember (#123), csontváz (#48)

Üzenet küldése a karakternek