72. forduló, 74. forduló, Morholt összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2012. aug. 27. 9h:30'
EZ A 150. JÁTÉKHETED, 73. FORDULÓD
151. játékheted kezdete: aug. 30.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 20 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3950
SZÁMLA : XXXX

MORHOLT KALANDJAI


3 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [73,59] koordinátán. A fény szentélyében pihented ki magad.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átvette a felajánlott 6 csillezsályalevelet (600 arany kikiáltási áron). A felajánlási költség tételenként 15 arany.
Sok hasznos dolgot tanulsz a krónikából, így aztán hatékonyabban cselekszel (+17 tvp ). A teremtés zsákja létrehozott 1 smirglilevelet.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+36 életerő.) Minden varázserőd visszatért. (+67 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mély meditáció segít a pszid regenerálásában. (+28 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+3 tudatpont.) Elhagyod a szentélyt. A lottó 987. hetének nyerőszámai: 18, 30, 16. 4 db 0 találatos szelvényed volt.
Időközben sokat nézelődtél, keresgéltél, hátha egy sötét gnóm nyomára bukkansz. Sikerrel jártál! Azonosítasz egyet a keresett fajból.

Sajnos ellenfeled sem kezdő: felhelyez egy számodra ismeretlen védekező varázslatot. Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy lángcsóva varázslatot. 14 életpontot sebeztél. Üdvözlésképpen egy jégcsóva varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. 18 életpontot vesztettél. Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a sötét gnóm bal oldalát. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Meglengetve a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a sötét gnóm fejét. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a sötét gnóm jobb oldalát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A sötét gnóm egy felső támadása részben eléri célját, kisebb zúzódás keletkezik a bal válladon. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A varázsló kékes villámokat küld rád. Alig pörkölődsz. 6 életpontot vesztettél. A sötét gnóm összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 540 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 87, sebződés: 27, gyógyulás: 0, összesen: -27 ÉP}

[8 pontot használtál fel, van még 232.]

* 1. KP: használod a 71. pszi képességet
Lazítani kezdesz, és lehunyod szemeidet. A pszi energia pezsegve tódul szét testedben! Kisütöd a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 227.]

* 2. KP: elmormolod a 12. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Megidézted az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 222.]

* 3. KP: elmormolod a 28. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. Energia árad testedbe. Sikerült elmondanod a csupasz izom varázslatot! Izmaid megnőnek, megdagadnak (+3 erő). [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 217.]

* 4. KP: elmormolod a 24. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. Ereidben a vér forrón lendül előre. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 212.]

tno 1 2 növeled az 1. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Erősebbnek érzed magad. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Erősebbnek érzed magad. [0 pontot használtál fel, van még 212.]

kno 15 2 képesség-növelés 15
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 pszi.) Magasfokú mentális képzettségednek köszönhetően újabb pszi-képességet sajátíthatsz el, melynek neve agykorbács. (ld. enc.) Mentális képességed érezhetően fejlődött. (+6 max. pszi pont.)
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 pszi.) Magasfokú mentális képzettségednek köszönhetően újabb pszi-képességet sajátíthatsz el, melynek neve pszi-acéltorony. (ld. enc.) Mentális képességed érezhetően fejlődött. (+7 max. pszi pont.)
[0 pontot használtál fel, van még 212.]

p 74 152 2 használod a 74. pszi képességet
Hozzákezdesz az agyi energia gyűjtéséhez. A pszi energia pezsegve tódul szét testedben! Az erőt egyetlen csomóba sűrítve, kilövöd a molekulaátrendezés pszi képességet. Sikerrel jártál! Átstruktúrálva 2 óndarab molekuláit, előállítottál 2 vasércet. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 207.]

ba 4118 nem támadod a 4118. kalandozót
BA 4118 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 207.]

v 224 elmormolod a 224. varázslatot
Mormolni kezdesz. A földből energia áramlik testedbe. Létrehoztad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 207.]

v 26 elmormolod a 26. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Elmondtad a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 teológia). [5 pontot használtál fel, van még 202.]

v 8 3 12 elmormolod a 8. varázslatot
Sajnos még nem ismered azt a varázslatot. [0 pontot használtál fel, van még 202.]

kpb kezd. parancs berakása:

ek 145 2 t. energia kisütése: 145 2
Felkészülsz a kasztroplanáris transzformáció förtelmesen undorító szertartására. [-1 TU.] [10 pontot használtál fel, van még 192.]
[A parancs tárolásra került.]

m 6 mozogsz nyugatra
[72,59] Folytatod sétádat a házak közt.

Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " Kedves kalandozótárs! A Barátság negyedében jársz. " Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy xantusz-kaktuszt. Felfedeztél egy mákrózsa bokrot. Felfedeztél egy főutcát. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Találsz egy táblát, rajta a következő felirattal: " Szeresd a sört, igyál sokat barátom; Ámlin vagyok, a Korsókat komálom! " Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Eszel valamit. (-1 kaja.) Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Végzetfelhő fagyos moraja, kristálynyíl ezüst villanása végül. " A következő épületeket látod: egy Fehér Bérc Plaza (669. épület.), egy bank (697. épület.) és egy kvazár kohó (755. épület.).
Eladsz 4 fekete gyöngyöt 24 aranyért, 2 óndarabot 4 aranyért.
Összefutsz Batulandazor ral. A Halál, a Tűz és a Káosz Angyala kíséri. Dornodon inkvizítora. Egy denevér szimbólumot, egy féregíz nyakpántot, egy griff nyakéket, egy hatalom fülbevalóját, egy koponya gyűrűt, egy lánckesztyűt, egy nodonrod kitűzőt, egy obszidián karkötőt, egy ryuku nadrágot, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy umbatari karkötőt, egy varkaudar csizmát, egy vassisakot és egy zafír erőövet visel. Felszerelését egy Vérmes Amazon trófea, egy Mély Grum trófea és egy törpe kovács trófea ékesíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: egy koponya, mely szemüregében haláltusádat látod. Övén 1 kalandozóskalp fityeg! Jobb kezében egy inkvizítori korbácsot, bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy gnóm nyílpuska. Holmiját egy hegyi szamár cipeli. Mentális auráját felismered, sötét, mert gonosz. Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját. Hihi, átpattan egy aranypikkely!
Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Kevés már a dupla VP? Vár az Illúzió Mesterei KT. " [10 pontot használtál fel, van még 182.]

ve 152 1 megveszed a 152. tárgyat 1
Vásároltál 1 vasércet. 3 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 182.]

a 153 4118 22 átadod a 153. tárgyat a 4118. kalandozónak (22 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 22 pirkitet Batulandazor részére. [0 pontot használtál fel, van még 182.]

aa 152 átadod a 152. tárgyat
Ok, sikeresen átadtál 22 vasércet Batulandazor részére. [0 pontot használtál fel, van még 182.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[73,60] Továbbmész a város utcáján. Elérted Maad keleti határát, a Grákó-hegyek első lankáit.

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy főutcát. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy teljesen lerombolt oltárt. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy fellegvárat. (no:1. építését xadornix kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.) Oldalt pillantva, meglátsz egy fellegvárat. (no:2. építését Ősi Hajnal Lovagjai kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.) Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy fellegvárat. (no:3. építését magenta Jade kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.)
(Vándorcirkusz:) Kisebb-nagyobb sátrak tömegét látod magad előtt felsorakozni, és felismered, a vándorcirkusszal találkoztál. Egy hosszú szakállú törpe sétál eléd, s szívélyesen a cirkusz területére invitál.
- Tedd próbára tudásod, kalandozó! - hív a tömzsi alak. A tenyerébe perkálod a kért 20 aranyat, majd kíváncsian a cirkuszba lépsz.
Megállsz a céllövölde előtt. Épp egy kalandor lép ki a sátorból, egyik kezében kardot szorongat, a másikban pedig egy felismerhetetlenül véres szörnytrófeát. Az ismeretlen hős sikerén felbuzdulva neked is kedved támad próbára tenni tudásod. Az ajtónálló óriás kérdések nélkül a sátorba enged.
- Ez egy kék rothasztó! - kiáltasz fel rémülten, amint a szörny előtör a sötétből. (ld. enc.)

Egy lángcsóva varázslattal köszöntöd a másikat. 23 életpontot sebeztél. Mérg. ubuk dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 3 mérg. ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a kék rothasztó testét. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Leküzdöd a feltörő rosszullétet. Elszántan a másikra rontasz. Brod buzogányával néhányszor súrolod a kék rothasztó fejét. (2 támadással 69 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+6 varázspont.) Harci kalapáccsal csak érinted a kék rothasztó jobb első lábát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Vad döféseivel a kék rothasztó nyilvánvalóan a földre akar dönteni. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Érdes nyelvével a kék rothasztó néhányszor végigsimítja oldaladat. Mint a smirgli! (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. A kék rothasztó összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 mérg. ubuk dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1168 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 138, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Kihúzod magad, mielőtt az ajtó előtt álló óriáshoz fordulsz.
- Hol a nyereményem? - kérdezed. Ő elmondja, hogy a szörny legyőzéséért nem jár díj - mármint olyan értelemben, hogy ő adná -, hanem ezeknek a speciális bestiáknak van egy különleges tulajdonságuk: néha különleges kincset őriznek.
- Ha azt megtalálod a tied lehet - mosolyodik el a házigazda.
Az ötpróba sátor előtt egy ifjú alakváltó áll. Valószínűleg felfigyel kiemelkedő tulajdonságaidra, mert a megmérettetések kipróbálására unszol. Úgy döntesz, belevágsz. Nekiveselkedsz a feladatként kapott súlyzó felemelésének, az viszont mégsem olyan pehelykönnyű, mint kívülről látszik. Pár percnyi izzasztó erőlködés után kénytelen vagy feladni. 298 tapasztalati pontot kaptál. Szomorúan elhagyod az ötpróba-sátrat.
Kalandra éhes lelked a szirén sátrához irányít. Kisebb tömeg áll a bejáratnál, de senki nem merészel első lenni. A nyámnyila kalandozók bátortalanságán felbuzdulva kilépsz a sorból, és közlöd az ajtónálló férfival, hogy te bizony megpróbálnád. Átadod neki a tárgyaidat megőrzésre, majd belépsz a sátor nyílásán. Egy szűk embermagasságú folyosóra jutottál. Megpróbálsz a világosabb vége felé haladni, ami hamarosan egy még sötétebb járatba vezet. Még hosszú percekig bolyongsz az útvesztőben, majd fáradtan adod fel meghódítását. 298 tapasztalati pontot kaptál. Visszakapod a tárgyaidat, majd az ott sorakozó többi jelölt szánakozó tekintetétől kísérve, utadra indulsz.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpillantasz egy épületet. Közelebbről látod, hogy egy Trikornis Futárszolgálat (711. épület.).

(Továbbmész...) [74,61] Hatalmas hegyek közé érsz. Ez magashegység.

Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Eme sziklabércen alapította a hét bátor harcos a Vad Horda nevű törzset. " Látsz egy törpe bányát. Találsz egy csillezsályát. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy teljesen lerombolt világítótornyot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Alaposan körülnézel a földön. Nagyon régi (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 3 csillezsályalevelet. IQ-d TF-elődött.

(Továbbmész...) [75,62] Többet mész már lefelé, mint felfelé. Ez már alacsonyhegység. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy mély szakadékot. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy teljesen lerombolt világítótornyot. Találsz egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy vaskohót. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Oldalt pillantva, meglátsz egy teljesen lerombolt olvasztókemencét.
(Feltételes mászás:) Egy sziklához kötöd a kötél egyik végét, kétszeres biztosítással. Aztán óvatosan lemászol. Megkapaszkodsz a falon tátongó sötét üreg peremében, és bemászol. Ahogy szemed megszokja a gyenge fényt, körbenézel. Döbbenten érzed meg a forró leheletét valaminek a közvetlen közeledben... Egy púpos burástya!

Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a púpos burástya testét. (3 támadással 42 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Bronzhegyű lándzsával teljesen átdöföd a púpos burástya testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) Harci kalapáccsal megcsapod a púpos burástya hosszú tojócsövét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A púpos burástya feléd sújt csáprágóival, de mellé! A púpos burástya farkával melletted a levegőbe suhint. A púpos burástya most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 287 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 69, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Most már egész jól látsz. És nicsak, a földön találsz 2 magszim belet. Elcsomagolod a kötelet, és elhagyod a veszélyes sziklaperemet. Megállsz, és koncentrálni kezdesz: semmi kétség, a talaj fémtartalmú anyagot (vasérc) rejt!
(Feltételes ásás:) Egy jó nagy lukat ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 2 vasércet! Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.

Alaposan körülnézel a földön. Kicsit régi (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek északra. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) [97 pontot használtál fel, van még 85.]

m 2 3 mozogsz keletre, délkeletre
[76,62] Fellélegzel, lazíthatsz egy kicsit. A hegységnek vége, dombok közt vagy. A Grákó-hegyek keleti tövében vagy. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy északi aurach. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Leküzdöd a feltörő rosszullétet. Megmarkolva a Brod buzogányát ellenfeledre rontasz. Brod buzogányával gyilkos csapásokat szórva összezúzod az északi aurach fejét. (2 támadással 61 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+6 varázspont.) Harci kalapáccsal gyengén megütöd az északi aurach fejét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Az északi aurach állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Az északi aurach még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 aurach fogat. 417 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 70, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Oldalt pillantva, meglátsz egy vaskohót. Utad során felfedezel egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Speciális mentális képességed segítségével megérzed, hogy fém (rézdarab) közelében vagy.
(Feltételes ásás:) Kiásol egy nagy gödröt. Eredményes volt a munkád. Kiástál 3 rézdarabot! Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Egy satnya hangyauborka-bokrot találsz. Van rajta néhány érett gumó. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [77,63] Vége a fárasztó fel-le mászásnak: a dombságot síkság váltja fel. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Ananászvirág illatát hozza a szél. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy mély kutat. Észreveszel egy phua-kúpot. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve.
(Feltételes mászás:) Odaerősíted a kötelet a kút széléhez, és ügyesen lemászol. A kút mélyén félhomály honol. Vigyázva vizsgálódni kezdesz. Mozgást észlelsz a szemed sarkából. Egy százfogú!

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Elszántan ellenfeledre támadsz. Bronzhegyű lándzsával teljesen átszúrod a százfogú bal hátsó lábát. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) Harci kalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a százfogú puha lebernyegét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a százfogú, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 65 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Találtál valamit! Közelebbről megvizsgálod - szereztél 3 óndarabot. Miután kijöttél, elrakod a kötelet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.

Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [42 pontot használtál fel, van még 43.]

kut 5 kutatsz 5 pontért
Nagyon óvatosan körbejárod a phua-kúpot. Hamarosan rábukkansz a bejáratra, és mellette a találós kérdésre:
Egy szolgánk, ha megéhezik,
Három foggal szalmát eszik.
[5 pontot használtál fel, van még 38.]

m 1 8 mozogsz északkeletre, északra
[78,62] Még mindig füves síkságon vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Szikrázóan süt a nap. A türkizkék égen csak néhány bárányfelhő bóklászik. Észreveszel egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Egy elkínzott arcú gnóm közeledik feléd. Megszólít: - Testvér! Nincsen nálad véletlenül egy felesleges móri gyümölcs? Nagyon sürgős lenne! - Hogy segíthess rajta, egy móri gyümölcsre és 3 TVP-re van szükség (40. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Úgy gondolod, hogy a közeledő gátvakond nem jelenthet komoly veszélyt. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Elszántan a másikra támadsz. Bronzhegyű lándzsával teljesen átdöföd a gátvakond testét. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd a gátvakond testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) A gátvakond karmai megsebesítik a bal kezedet. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 65 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 44, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Elég régi (kb. 3 hetes) emberi nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek északra vezetnek.

(Továbbmész...) [78,61] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Egy garokk nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzhegyű lándzsát a másikra rohansz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod a garokk testét. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) Harci kalapáccsal megütöd a garokk bal oldalát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A garokk meglök agyarával. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 kaját. 194 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 53, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Vékony, de tiszta vizű patakra bukkansz, amely északkeletről folyik délnyugatra. Ivás után megtöltöd a vizestömlőt is. Észreveszel egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy szent tölgyfát. Ez hihetetlen! A szemed elé táruló látvány nem más, minthogy Tars Tarkasz hatalmának elenyésző morzsájával dezintegrál egy dombnyi kupac káosz-szimbólumot. Érdekes műalkotás... Talán érdemes lenne neked is megpróbálkozni egy ilyen szoborral. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Leszüretelsz egy bozótra való mákvirágot (most már csak egy kis tészta kéne...). (+1 kaja.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nagyon régi (kb. 3 hetes) emberi nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek északra, kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek délre vezetnek. [20 pontot használtál fel, van még 18.]

bpk 1 bef. parancs kivétele: 1
H 147 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 18.]

szk 111 keresed a 111. szörnyet
Elhatározod, hogy táborozás alatt megpróbálsz felkutatni egy ragyás burástyát. [0 pontot használtál fel, van még 18.]

ef 5 energia fejlesztése 5
Egy parányi tégla berakásával te is hozzájárulsz a KT új tudati képességének kifejlesztéséhez: tudati energiát ölsz a fejlesztésbe. [-1 TU.] IQ-d TF-elődött. [10 pontot használtál fel, van még 8.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 28, 16, 5.
Az egyszerű halandó számára elérhetetlen tudati állapotban kapcsolatba lépsz a benned rejlő Élet Forrásával. (+1 max. ép.) Alaposan elfáradva, táborozásra alkalmas helyet keresel. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben 8 pontod maradt, ebből a következő körre 8 pontot vihetsz át. Kapsz még 214 pontot. A következő körben tehát 222 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


AGYKORBÁCS (97. TÁMADÓ PSZI KÉPESSÉG)
Ezt a pszi képességet akkor kapod meg, ha már járatos vagy a támadó/védekező varázslatok használatában. Ezekhez hasonlóan, harcban alkalmazhatod, akkor, amikor támadó varázslatot használnál. Az agykorbáccsal közvetlenül az ellenfél idegpályáit támadod, ezzel iszonyatos fájdalmat okozva. Pszi szakértelmed határozza meg, hogy a támadás milyen erősségű, azaz hány életpont sebzést tudsz okozni. Az, hogy a támadás teljes mértékben sikeres, vagy csak részben, az ellenfél mentális ellenállásától (szerencse és IQ) és a te pszi szakértelmedtől függ. Bizonyos varázslatok és pszi-képességek tökéletes védelmet nyújtanak ez ellen a támadás ellen, valamint az aggyal nem rendelkező lények is immúnisak rá. Használata 6 pszi pontba kerül. [Megjegyzés: amennyiben van jobban sebző varázslatod, akkor is érdemes az agykorbácsot a TV listába rakni, mert használatára akkor fog sor kerülni, ha már elfogyott a varázspontod.]

PSZI-ACÉLTORONY (98. PSZI VÉDEKEZŐ KÉPESSÉG)
Ezt a pszi képességet akkor kapod meg, ha már járatos vagy a támadó/védekező varázslatok használatában. Ezekhez hasonlóan, harcban alkalmazhatod, akkor, amikor védekező varázslatot használnál. A program a TV listából legfeljebb akkor fogja ezt a védekezést választani, ha ellenfeled pszivel rendelkezik, ugyanis a pszi-acéltorony tökéletes védelmet nyújt az Agykorbács, a Tudatrombolás, az Agybénítás és a Teljes őrület ellen. Nem segít azonban, ha ellenfeled Direkt kontaktussal próbálkozik, és semmilyen egyéb támadás ellen sem nyújt védelmet. A pszi-acéltorony felrakása 8 pszi pontba kerül.

KÉK ROTHASZTÓ (421. SZÖRNY)
Ez a négylábú szörny kosszerű szarvaival és ijesztően nyúlékony nyelvével méltón rászolgált a nevére. A félhomályos helyeket szereti, talán mert sötétkék, véraláfutásos teste itt remekül bele tud olvadni környezetébe. Ilyenkor szinte észrevehetetlen. Egyetlen dolog van, ami könnyen elárulhatja jelenlétét, az a mérhetetlen bűz, mely éjjel-nappal körülveszi. Van egy ocsmány rontó képessége: képes ellenfelének szerencséjét csökkenteni. Épp emiatt automatikusan elbújsz, ha ilyennel találkozol, hacsak ki nem adsz egy FT 421 feltételes támadás parancsot rá (persze az is elég, ha van rajtad tulajdonságpajzs).

KARAKTERLAP

Morholt, egy fekete, göndör hajú, zöld szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. Fekete a bőröd. Tharr hittérítője vagy. Az Ősi Hajnal Lovagjai (#9167) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 73. fordulód.

Erő: 20 (28) Szint: 15 Merészség: 5/5 Magasság: 119 cm
IQ: 23 Támadás: 16 Agresszió: 3 Testsúly: 68 kg
Ügyesség: 10 Védekezés: 25 Menekülés: 30 % Életkor: 66/66 év
Egészség: 20 Életpont: 277/209 Jellem: semleges (+6) Tul. pont: 0
Szerencse: 13 (17) Varázspont: 175/132 Pénz: 108 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 21/8 Pszi pont: 69/9 EFejl: 12
Eddig összesen 313 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 3332 TP-t kaptál. Jelenleg 84228 TP-d van. A következő szinthez még 35772 TP szükséges. Trófeáid: Métely, nukleáris cickány, kérődző etra. A 65. fordulódban 5168 arany került a bankszámládra. 5271 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 8/97 (+25%) vágófegyverek: 4/2 ütőfegyverek: 15/60 (+13%)
dobófegyverek: 12/56 (+12%)

Feltételes fegyverváltás: bronzhegyű lándzsa (#87) (200%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -5.); ubuk dobónyíl (#138) (6 -10.); mérg. ubuk dobónyíl (#188) (11 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
78,61 mezőn táborozol

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 9/83 2. nyomkövetés: 16/69 (+20%) 3. mászás: 5/32 (+15%)
4. csapdakészítés: 8/27 5. csapdaészlelés: 1/94 6. gyógyítás: 8/4
7. titkosírás: 1/44 8. felderítés: 1/46 (+7%) 9. szörnyidomítás: 2/54
10. teológia: 9/5 (+24%) 11. taumaturgia: 10/75 (+10%) 12. versengés: 2/91 (+30%)
13. zene: 4/76 14. szörnyismeret: 6/91 (+37%) 15. pszi: 11/68 (+216%)
16. zárnyitás: 6/13 17. vadászat: 5/24 18. bányászat: 27/92 (+56%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 41 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
totem 35% életpont alatt ( tudati vitalizációval)
gyógyítasz 30% életerő alatt 30 TVP-ért
ásol max. 40 TVP-ért
készítesz ubuk dobónyílat (#138) (max. 2 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 6 darabot ), csillezsályalevelet (#1253) (max. 12 darabot )
elfogod spagulárt (#82) fedett veremmel (#219), ragyás burástyát (#111) fedett veremmel (#219)
mászol max. 40 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, labirintus (19)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 4, max: 12)
fémbontó szójer (#150), semlegesek (#989), jók (#990), Batulandazor (#4118)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 5 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP)
óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP) molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP)
agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP)
Butaság ára beállítás: teológia: +1 vp 6 költség alatt; taumaturgia: +1 vp 6 költség alatt;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
méregsemlegesítés (#14) szürkeáll. aktiv (#71) erőpajzs I (#12) csupasz izom (#28)
hadiszerencse II (#24) tulajdonságpajzs (#26)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
8. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
lángcsóva (#31)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 1, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
energiatüskék (#29) >> pszi elementál (#221)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Tharr papjaira a varázslathasználók különösen veszélyesek! Ölj meg két varkaudar mágust. (számláló: 0)
2.) Nemcsak az egy erős ellenféllel szembeni hősies harc, hanem a sok gyengével szembeni kitartás is fontos. Ennek gyakorlásaképp ölj hét vadász tatut! (számláló: 1)
3.) Áldozz fel oltáromnál egy élő ragyás burástyát.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
kasztropl. trafó (145)
kaszt.kiteljesedés (166)
kasztrop.kitágulás (197)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
fejleszt.gyümölcse (292)
az élet forrása (337)
illúziópáncél (354)
az ősök hite (362)
az ügyess. jutalma (377)
időfolyamok (394)
testvéri segítség (411)
csillagapród idézés (412)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 12 TU. szükséges még: 38 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 306 TU szükséges.)
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
varázslómester (508) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 aranypikkely (#415) 4 fekete gyöngy (#99) 1 mérg. ubuk dobónyíl (#188)
1 óndarab (#85) 22 pirkit (#153) 1 ubuk dobónyíl (#138)
17 vasérc (#152)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
5 arany (#50) 1 álompor (#396) 3 aurach fog (#657)
3 csillezsályalevél (#1253) 1 kaja (#2) 2 magszim bél (#103)
3 rézdarab (#70) 1 smirglilevél (#29) 3 spiritusz (#170)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(72,59) Fehér Bérc Plaza (#669), bank (#697), kvazár kohó (#755), xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), főutca (#399), oltár, Batulandazor (4118. kalandozó)
(73,59) fogadó # (#684), városháza (#685), piroslámpás ház (#696), sötét gnóm (#132)
(73,60) Trikornis Futárszolgálat (#711), főutca (#399), oltár, ház (#400), kék rothasztó (#421)
(74,61) törpe bánya (#435), csillezsálya (#1252, belőle készíthető: #1253), világítótorony (#156)
(75,62) mély szakadék (#154), világítótorony (#156), egy ismeretlen isten rúnaköve, vaskohó (#155), oltár, olvasztókemence (#86), púpos burástya (#92), érclelőhely
(76,62) északi aurach (#350), vaskohó (#155), oltár, érclelőhely
(77,63) mély kút (#93), phua-kúp (#372), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), oltár, százfogú (#53)
(78,61) garokkok (#73), patak, oltár, szent tölgyfa (#393), művészi porolit (#720)
(78,62) oltár, 40. jellempróba, gátvakondok (#57)

Üzenet küldése a karakternek