59. forduló, 61. forduló, Sverker Karlsson összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2013. dec. 19. 9h:32'
EZ A 124. JÁTÉKHETED, 60. FORDULÓD
125. játékheted kezdete: dec. 24.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Számládon a zsetonok száma 64 alá esett!
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5440
SZÁMLA : XXXX

SVERKER KARLSSON KALANDJAI


9 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [135,91] koordinátán.
Thoron - Laure átadott neked a 6. napon 25 TU-t.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Kifizetted a megvett 15 szárnyas hernyót (310 arany). Miközben ásítozva ébredezel, egy apró csomagot találsz tábortüzed kihunyt parazsa mellett. Ahogy tanácstalanul forgatod, megakad a szemed a Trikornis Futárszolgálat óarany színű pecsétjén. Bruce Dragon Lee neve is ott szerepel. Kíváncsian bontogatod ki, vajon mit kaptál: 1 zárnyitó készletet. Még egy küldemény érkezik ugyanonnan, ami tartalmaz 14 hattyútollat, 15 szárnyas hernyót, 3 nagy aranykulcsot.
Közös Tudatotok új képességet fejlesztett ki. (ld. enc.) A krónikát olvasgatva néhány dolgot már hatékonyabban fogsz végrehajtani (+6 tvp ). Varázserőd regenerálódik. (+55 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Pszi energiáid is töltődnek. (+20 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+6 tudatpont.) A lottó 1055. hetének nyerőszámai: 3, 11, 28. 1 db 1 találatos szelvényed volt. Erre összesen 12 arany nyereményt kapsz. [A két forduló között 2 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]
Időközben sokat nézelődtél, keresgéltél, hátha egy vadász tatu nyomára bukkansz. A keresgélés eredménytelen volt. [8 pontot használtál fel, van még 237.]

* 1. KP: használod a 71. pszi képességet
Mélyen koncentrálni kezdesz. Érzed, hogy testedben szétáramlik az erő! Kiengeded magadból a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 232.]

* 2. KP: elmormolod az 53. varázslatot
Mormolni kezdesz. A forró energia testedbe áramlik. Befejezted az óriáserő varázslatot! Csapásaid erősebbek lesznek! (+3 sebzés támadásonként.) [-24 varázspont.] [+9% teo] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 227.]

* 3. KP: elmormolod a 28. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Befejezted a csupasz izom varázslatot! Izmaid megnőnek, megdagadnak (+3 erő). [-10 varázspont.] [+3% teo] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 222.]

* 4. KP: elmormolod a 24. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Elmormoltad a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-6 varázspont.] [+2% teo] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 217.]

ek 40 10 t. energia kisütése: 40 10
Tudati energiáidat erőteljesen koncentrálod. Előállítottál 50 TVP-t. [-10 TU.] [0 pontot használtál fel, van még 267.]

tno 6 3 növeled a 6. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád tovább erősödik. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád tovább erősödik. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád tovább erősödik. [0 pontot használtál fel, van még 267.]

tv 50 31 támadó/véd. varázslat az 50. varázslatot a 31. varázslatot
50. varázslat listáról törölve. Támadó varázslatok listájára került: lángcsóva. [0 pontot használtál fel, van még 267.]

h 1271 312 használod az 1271. tárgyat
Itt az ideje egy kis kertészkedésnek! Sheran cserepébe egy borkonyó bibét ültetsz, alaposan meglocsolod (vízzel és isteni könnycseppel), majd vársz. Némi hajtás azonnal sarjadzani kezd, de még sok idő, míg leszüretelheted. [5 pontot használtál fel, van még 262.]

v 96 73 60 elmormolod a 96. varázslatot
Mormolni kezdesz. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Befejezted a városi teleport varázslatot! Vuuush, elteleportálsz!

A TELEPORTÁLÁS PILLANATA ELŐTTI TÉRKÉPED

134 135 136
90
91
92

[73,60] Egy kisebb településhez érkeztél. Elérted Maad keleti határát, a Grákó-hegyek első lankáit.

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy főutcát. Látsz egy teljesen lerombolt oltárt. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy fellegvárat. (no:1. építését xadornix kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.) Felfedeztél egy fellegvárat. (no:2. építését Ősi Hajnal Lovagjai kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.) Utad során felfedezel egy fellegvárat. (no:3. építését magenta Jade kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.)
(Vándorcirkusz:)
- Itt a cirkusz, itt a cirkusz - hallod a kántálást, és mire feleszmélsz, már sátrak tömkelege terül szét körülötted. Egy mélynövésű, kék színűre festett alak állja utad, és a tenyerét a belépésre jogosító összegért tartja feléd. Kifizeted a 20 aranyat, majd besétálsz a cirkuszi sátrak közé.
Az egyik sátorban különleges szörnyekkel való harcra hívják fel figyelmed. A céllövölde tulajdonosa, aki egy óriás, könnyedén rábeszél a sátorba lépésre, hiszen feltámadt kíváncsiságodat el sem tudod titkolni előle. Tehát belépsz. Egy vortexmágus lesz az ellenfeled.

Egy számodra ismeretlen védekező rúnavarázst mormol el ellenfeled. Távolról lángcsóva varázslatot lősz a másikra. 17 életpontot sebeztél. [+2% tau] Egy tűzgolyó varázslatot dob rád a másik. 32 életpontot vesztettél. Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a hosszú íjjal beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 bronzhegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod a vortexmágus ködlő lábát. (3 támadással 70 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. A kí-energiák fókuszálása lehetővé tesz számodra egy Kobraharapást. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a vortexmágus bal karját. (4 támadással 156 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+23 életerő). Orgyilkos tőrrel épp hogy megszúrod a vortexmágus bal lábát. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Egy tűzgolyó varázslattal köszönt csatapartnered. 36 életpontot vesztettél. A vortexmágus még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1859 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.] [+1% teo] Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.] [+3% teo]
{Csatastatisztika; sebzés: 266, sebződés: 68, gyógyulás: 27, összesen: -41 ÉP}

Kihúzod magad, mielőtt az ajtó előtt álló óriáshoz fordulsz.
- Hol a nyereményem? - kérdezed. Ő elmondja, hogy a szörny legyőzéséért nem jár díj - mármint olyan értelemben, hogy ő adná -, hanem ezeknek a speciális bestiáknak van egy különleges tulajdonságuk: néha különleges kincset őriznek.
- Ha azt megtalálod a tied lehet - mosolyodik el a házigazda.
Az ötpróba-sátor elől egy fiatal alakváltó lép hozzád, és megtapogatja a karizmaid.
- Lenne esélyed - mondja. - Próbáld ki az ötpróbát!
- Lehet róla szó - gondolod és mondod, majd követed az alakváltót a próbák sátrába. Az alakváltó a terem egyik sarkába vezet, majd rámutat az egyik földön fekvő súlyzóra. Nevetve a magasba emeled a kiválasztott tárgyat, majd intesz a fiúnak, hogy jöhet a következő akadály... A következő próba egy piros ruhás gnóm asztalánál vár rád. Az asztalon apró fa és fémdarabok fekszenek, a feladat pedig: ebből egy tárgy összeszerkesztése. Fél óráig küszködsz, előfordul, hogy le kell bontanod már meglévő részeket, de ez csak segít a továbbhaladásban. Munkád végeztével büszkén emeled fel a kis szerkezetet... Egy nyúlánk elf ugrik eléd, s elmondja, mi a következő feladatod. Labdákkal kell zsonglőrködnöd, míg a homokóra le nem folyik. Egy darabig megy a dolog, de hamar elbizonytalanodsz, a labdák pedig idő előtt szanaszét szóródnak a földön. 511 tapasztalati pontot kaptál. Lelógó orral állsz odébb.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Van itt egy Trikornis Futárszolgálat (711. épület.). Találkozol egy kékesen átlátszó, jeges tekintetű felismerhetetlen fajú ismeretlen nemű egyénnel. Nem látod, mi van rajtad, és azt se mi van a kezébe. A fenébe, a hidegtől már megint bederesedett a szemüveged? Mégse! Akkor viszont nem érted a dolgot. A hóba nem mesze az van beleírva: Ő volt Cseresznyevirág. Elég egy mentális pillantás aurájára: fehér, jelezve, hogy jó.
Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Cseresznyevirág. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Odaveted: " Nem láttad Xswytyyzlidjxatot, a quwarg isten szolgámat?" A másik barátságos viselkedése belőled is felszabadítja a pozitív energiákat (+3 varázspont). Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
Összeakadsz egy vörös, göndör hajú, zöld szemű törpe férfival. Hosszú szakálla és bajsza van. Egy griff nyakéket, egy láncinget, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy rinóbőr övet, egy varkaudar csizmát és egy vassisakot visel. Ruházatát egy móleon trófea díszíti. Jobb kezében egy kőkalapácsot, bal kezében egy vizestömlőt tart. Lőfegyvere egy hosszú íj.
Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Har Cy. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Így szólsz: " Remélem Te is kivetted részed a Quwarg irtásban!" Örömmel tapasztalod aurátok egymásra gyakorolt pozitív hatását (+3 varázspont). Bye-bye-t és csocsit mondtok egymásnak, aztán továbbállsz.
[-50 varázspont.] [+7% tau] Erőd TF-elődött. [30 pontot használtál fel, van még 232.]

fa 32 2275 1 feladod a 32. tárgyat a 2275. kalandozónak (1 darabot)
Megbízást adsz a futárszolgálatnak egy csomag kézbesítésére. Előnyargal egy ezüstszín trikornis, hátán egy vikócmajom lovagol. A csomagot Leinád részére szánod. Átadsz 1 szeksztánst. Ennek elküldése 25 arany lesz. A maki kikapja a kezedből a csomagot, és mire kettőt pislantasz, már messze jár vele. [3 pontot használtál fel, van még 229.]

m 3 6 6 mozogsz délkeletre, nyugatra, nyugatra
Gyomorkavaró érzés vesz erőt rajtad: a teleport varázslat befejezéseképp most visszarepít a kiinduló mezőre. Hushhh, elteleportálsz!
[135,-26] A sík vidéket bozótos váltja fel. Nemrég eshetett, mert a fűszálak végén még imitt-amott megcsillan egy esőcsepp. Quwarg szagot érzel! Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Egy vadász quwarg nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy lángcsóva. 14 életpontot sebeztél. [+3% tau] Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a hosszú íjjal célba találj. Elrepül 3 bronzhegyű nyíl. Alaposan megsorozod a vadász quwarg fejét. (3 támadással 32 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre támadsz. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a vadász quwarg torát. (3 támadással 106 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+16 életerő). Orgyilkos tőrrel megérinted a vadász quwarg torát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). Hiába próbálsz hátrálni, a vadász quwarg többször is megmar! (2 támadástól 27 életpontot vesztesz.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a vadász quwarg testét. (2 támadással 72 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+11 életerő). Orgyilkos tőrrel meghorzsolod a vadász quwarg testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). Marásokat ejt rajtad a vadász quwarg. (2 támadástól 26 életpontot vesztesz.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 14 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Hujhé, hurrá! csuklantasz boldogan, és kiszívod a quwarg testnedveit, amely egyben 1 TU-nyi fejlesztést jelent. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 3 kaját. 1732 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.] [+1% teo] Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.] [+2% teo]
{Csatastatisztika; sebzés: 239, sebződés: 75, gyógyulás: 31, összesen: -44 ÉP}

Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [134,-26] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy gumifát. Egy cserkész kobolddal találkoztál. Van nála egy térkép, de nem tudja, hogy pontosan merre van. Ha van nálad szeksztáns, akkor pontosan megmondhatod neki 5 TVP-ért (33. jellempróba). Látsz egy quwargot. Rálépsz - reccs! Vége. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.


(Továbbmész...) [133,-26] A síkságot ritka erdő váltja fel. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Ráismersz a lényre. Egy purifikátor. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Mélyen koncentrálva, megidézel egy lángcsóva varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 16 életpontot sebeztél. [+2% tau] Ellenfeled jégcsóva varázslatot lő rád. 11 életpontot vesztettél. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a hosszú íjjal. Elrepül 3 bronzhegyű nyíl. Több lövedéked átfúrja a purifikátor szürke hengertestét. (3 támadással 71 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Ököllel egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a purifikátor ruganyos törzsét. (1 támadással 40 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+6 életerő). Orgyilkos tőrrel megdöföd a purifikátor szürke hengertestét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+3 életerő). Néhány döfést kapsz a bal karodba. (5 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Purifikálódsz. (+3 jóság.) Véres nyál csordul ki a purifikátor száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 purifikátor hájat. 985 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.] [+1% teo] Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.] [+2% teo]
{Csatastatisztika; sebzés: 147, sebződés: 23, gyógyulás: 9, összesen: -14 ÉP}

Gyanús mozgást látsz a fák között. Hmm, csak egy sérült kardfogú fülemüle. Ettől nincs semmi félnivalód. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a rövid íjjal beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 nyílvessző. Lövedékeiddel perforálod a kardfogú fülemüle farkát. (3 támadással 59 életpontot sebezve.) A szörny fültépő hangon sivítozni kezd. Gyorsan zenével próbálod a dolgot ellensúlyozni. Hamisak, hamisak a hangok! Nem maradhatsz tovább, mert szétrobban a dobhártyád. Elmegy a kedved a harctól. Egy kis futás még segíthet. Eliramodsz, és felsóhajtasz, amikor a hátad mögött elhalkul az üldöződ lihegése. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Híján vagy a varázsenergiának - gyorsan összetörsz 1 varázskövet. (+100 varázspont.) Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.] [+1% teo]
{Csatastatisztika; sebzés: 59, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[36 pontot használtál fel, van még 193.]

kt 4 1 elkészíted a 4. tárgyat (1 darabot)
Begyűjtöttél 1 botot. [8 pontot használtál fel, van még 185.]

m 7 7 7 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, északnyugatra
[132,-27] Az utolsó fák is mögötted maradnak. Feltárul előtted a hullámzó, zöld füves síkság. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy karmos tankány lehet. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy lángcsóva. 26 életpontot sebeztél. [+3% tau] A rövid íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 3 nyílvessző. Pár lövedéked átjárja a karmos tankány testét. (3 támadással 22 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra ugrasz. Felveszed azt a beállást, amely a Sziklaököl sikeres alkalmazásához szükséges. Ököllel iszonyatosan megcsapod a karmos tankány testét. (1 támadással 51 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+8 életerő). Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a karmos tankány jobb oldalát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). Utolsó pillanatban ugrasz félre a karmos tankány öklelő szarvai elől. A karmos tankány karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 tankány karmot. 718 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.] [+1% teo] Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.] [+2% teo]
{Csatastatisztika; sebzés: 109, sebződés: 4, gyógyulás: 10, összesen: +6 ÉP}

Egy haldokló gnómra bukkansz egy tisztás közepén. Látszik rajta, hogy hatalmas csatában vett részt. Már az utolsókat rúgja... Egyetlen megoldás az, hogyha adsz neki egy deus ex machinát. Ez a tevékenység nem kerül TVP-be (30. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Egy bokrot találsz, tele félig érett egressel. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [131,-28] Továbbra is síkságon vagy. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy megsebesített quwarg harcos. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy lángcsóva. 16 életpontot sebeztél. [+2% tau] Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a hosszú íjjal. Elrepül 3 bronzhegyű nyíl. Több lövedéked átfúrja a quwarg harcos nyakát. (3 támadással 44 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rohansz. Ököllel eltalálod a quwarg harcos bal első lábát. (1 támadással 39 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+6 életerő). Orgyilkos tőrrel megérinted a quwarg harcos potrohát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). Csípéseket kapsz a lábaidba. (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A lény óriási darabot tép ki belőled. Még 16 életpontot vesztettél. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 810 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.] [+1% teo] Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.] [+2% teo]
{Csatastatisztika; sebzés: 110, sebződés: 29, gyógyulás: 8, összesen: -21 ÉP}

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy tűzbokrot. Egy elkínzott arcú gnóm közeledik feléd. Megszólít: - Testvér! Nincsen nálad véletlenül egy felesleges móri gyümölcs? Nagyon sürgős lenne! - Hogy segíthess rajta, egy móri gyümölcsre és 3 TVP-re van szükség (40. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [130,-29] Dombos terepre érkeztél. Quwarg szagot érzel! Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Egy élőholt quwarg nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Távolról lángcsóva varázslatot lősz a másikra. 34 életpontot sebeztél. [+2% tau] Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a hosszú íjjal. Elrepül 3 bronzhegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod az élőholt quwarg torát. (3 támadással 72 életpontot sebezve.) Ellenfeled mereven rádnéz, majd megindítja mentális támadását. Mentális barikád mögé bújva, ellenállsz a félelem-sugaraknak. Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Mint a harcművészetek igazi mestere, megpróbálkozol az Erő Öklével. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod az élőholt quwarg fejét. (2 támadással 84 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+13 életerő). Orgyilkos tőrrel eltalálod az élőholt quwarg jobb oldalát. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Csípéseket kapsz a lábaidba. (2 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Iszonyatos fájdalmat érzel, ahogy a karmok kitépnek belőled egy darabot. Még 23 életpontot vesztettél. Véres nyál csordul ki az élőholt quwarg száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1384 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.] [+1% teo] Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.] [+2% teo]
{Csatastatisztika; sebzés: 212, sebződés: 39, gyógyulás: 17, összesen: -22 ÉP}

Utad során felfedezel egy krómkaktuszt. Látsz egy olvasztókemencét. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy teljesen lerombolt oltárt. Találsz egy tündöklő szobrot. Elenios rád kacsint! Csodálatos érzés kerít hatalmába, miközben virágeső hull az égből. Vidáman gyűjtöd csokorba a szépséges virágokat, ami egy mocsári penke és néhány mákrózsa. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy vaskohót. Egy quwargot látsz odébb iparkodni. Megtaposod, majd megtörlöd a talpad. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.) Furcsa megérzéseid nem hagynak cserben: fém jelenlétét érzed a föld alól. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). [Mostantól használhatod a Feltételes Ásás: FÁS <TVP> parancsot. Ha fémet érzékelsz egy mezőn, automatikusan ásol. Egy körben maximum annyi TVP-t fogsz erre elkölteni, ahány TVP-t paraméterként megadtál. A parancs kikapcsolása az üres FÁS paranccsal történik. Ahhoz, hogy valaki megkapja ezt a parancsot, 5-ös bányászat szakértelem és legalább 30 fordulónyi tapasztalat szükséges.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. [36 pontot használtál fel, van még 149.]

kt 324 1 elkészíted a 324. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 ezüsthegyű lándzsát. [40 pontot használtál fel, van még 109.]

be 67 bemész a 67. titkos labirintusba
Hosszan keresgélsz, és már majdnem feladod a reményt, amikor végre sikerül a bejáratot megtalálni. Semmi fényt nem látsz odabent. Varázsolni kezdesz. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Sikerült elmondanod a tündérfény varázslatot! A kézfejed halványan világítani kezd. [-1 varázspont.] Erőd TF-elődött. Most már nincs visszaút: bátraké a szerencse! Megindulsz a befelé vezető úton. Kiegészítő információ érkezik az agyadba a labirintusokkal kapcsolatban. (ld. enc.) [5 pontot használtál fel, van még 104.]

lm 9 905 29 mozogsz 9 905 29
Meg-megállsz, fülelsz, miközben előrehaladsz. A térképen is jelölt hármas elágazáshoz érsz. [2. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Meg-megállsz, fülelsz, miközben előrehaladsz. A térképen is jelölt hármas elágazáshoz érsz. [4. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Testsúlyodat a lábujjhegyeidre helyezve, nesztelenül lopakodsz tovább. Innen csak egy út van: előre! [7. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Nincs megállás - továbbtotyogsz. Hoppsz, már itt is van a T-elágazás! [8. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. A folyosón, a falhoz lapulva mész tovább. Hoppsz, már itt is van a T-elágazás! [9. PONT.] Nem lepődsz meg, hogy egy vark. nekromanta lakik itt. (ld. enc.) Fegyvere egy bot. Itt csata lesz.

Egy számodra ismeretlen védekező rúnavarázst mormol el ellenfeled. Ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 27 életpontot sebeztél. [+2% tau] Távolról sötét halál varázslatot lő rád a másik. Szerencsére nem hatott rád. Mielőtt összecsapnátok, a hosszú íjjal ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 3 bronzhegyű nyíl. Több lövedéked átfúrja a vark. nekromanta testét. (3 támadással 80 életpontot sebezve.) A vark. nekromanta most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 985 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.] [+1% teo]
{Csatastatisztika; sebzés: 107, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 botot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Minden lépés után igen alaposan körbevizsgálódsz, hogy nem csapdagyanús-e a környék, minden ismert típus után kutatsz. Úgy határozol, hogy körülnézel a következő teremben: [29. PONT.] A következő lépésednél egy kattanást hallasz, és a szemközti falból nyílvesszők süvítenek feléd! 2 nyílvessző talált el. 8 életpontot vesztettél. Csak remélheted, hogy egy sem volt mérgezett.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. [41 pontot használtál fel, van még 63.]

lm 900 36 36 mozogsz 900 36 36
Mostantól nem foglalkozol a csapdákkal. A falhoz lapulva osonsz előre. Az út szélesedik, majd elérkezel egy tágasabb helyiséghez. [30. PONT.] Szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy sírlidérc. (ld. enc.) Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Üdvözlésképpen egy lángcsóva varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 23 életpontot sebeztél. [+2% tau] Megveted a lábad, és a rövid íjjal ellenfeledre lősz. Elrepül 3 nyílvessző. Pár lövedéked átjárja a sírlidérc foszladozó testét. (3 támadással 67 életpontot sebezve.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. 561 tapasztalati pontot kaptál. Összetörsz 1 varázskövet. (+100 varázspont.) Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.] [+1% teo]
{Csatastatisztika; sebzés: 90, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. A folyosón, a falhoz lapulva mész tovább. Megtorpansz: kanyarodik az út! [31. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Mész tovább, előre. Elérted a következő kanyart. [32. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Haladsz az ellenséges labirintusban. Egy T-elágazáshoz érkeztél. [33. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Bátran haladsz tovább. Egy tömör sziklából kifaragott ajtó körvonalai bontakoznak ki előtted. Valami azt súgja, hogy az ajtót varázslat védi. Megpróbálod a kilincset: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő nagy aranykulcs nyitja az ajtót. A védőrúna kisül rád! Szörnyű fájdalmat érzel (-12 életpont). Hangtalan léptekkel osonsz előre. Egy kereszteződéshez érkeztél. [36. PONT.] Nem lepődsz meg, hogy egy vark. nekromanta lakik itt. Fegyvere egy csontpálca. Itt csata lesz.

Ellenfeled varázstudó! Elmond magára egy számodra ismeretlen védekező varázslatot. Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy lángcsóva varázslat. 28 életpontot sebeztél. [+2% tau] Egy sorvasztás varázslatot dob rád a másik. Semmi hatás! Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a hosszú íjjal. Elrepül 3 bronzhegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod a vark. nekromanta testét. (3 támadással 80 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra ugrasz. Felveszed azt a beállást, amely a Sziklaököl sikeres alkalmazásához szükséges. Ököllel iszonyatosan megcsapod a vark. nekromanta testét. (1 támadással 52 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+8 életerő). Orgyilkos tőrrel eltalálod a vark. nekromanta jobb karját. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). A vark. nekromanta pusztító erejű támadást indít, félresöpörve védekezésedet. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A mágus kezéből elektromos szikrák repülnek elő! Félig megúsztad. 12 életpontot vesztettél. A vark. nekromanta most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 985 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.] [+2% teo] Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.] [+2% teo]
{Csatastatisztika; sebzés: 184, sebződés: 22, gyógyulás: 12, összesen: -10 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontpálcát (ld. enc.). Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Egyhelyben toporogsz.
[30 pontot használtál fel, van még 33.]

lm 905 37 900 mozogsz 905 37 900
Minden lépés után igen alaposan körbevizsgálódsz, hogy nem csapdagyanús-e a környék, minden ismert típus után kutatsz. Vacak kis szoba ez - állapítod meg, amint körülnézel. [37. PONT.] Egyre erősödő, dummogó hangot hallasz, amikor rálépsz az egyik kőlapra. Szörnyű hideg söpör végig rajtad, és a következő pillanatban az összes varázsenergiád elvész! (-73 varázspont.) Érdemes lett volna jobban odafigyelni a csapdákra.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Mostantól nem foglalkozol a csapdákkal. [11 pontot használtál fel, van még 22.]

kf 324 1 kézbeveszed/felveszed a 324. tárgyat a jobb kezedbe
A jobb kezedbe veszed az ezüsthegyű lándzsát. [0 pontot használtál fel, van még 22.]

lm 38 mozogsz 38
Egy jókora, faragott falú helyiségbe érkezel. Első pillantásra minden csendes. [38. PONT.] Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Már látod, hogy egy Zinthurg az. (ld. enc.) Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

A mészárlásra kiszemelt áldozat számodra ismeretlen védekező varázst lök magára. Mélyen koncentrálva, ellenfeled megidéz egy sorvasztás varázslatot, majd rád küldi. Semmi eredménye! Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a hosszú íjjal beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 bronzhegyű nyíl. Alaposan megsorozod a Zinthurg bal lábát. (3 támadással 78 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Elszántan a másikra támadsz. Ezüsthegyű lándzsával tökéletesen perforálod a Zinthurg bikafejét. (2 támadással 53 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+8 életerő). Orgyilkos tőrrel eltalálod a Zinthurg ébenfekete testét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). A seb azonnal beforr! Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A Zinthurg többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Kritikus volt a sérülés! (-1 max. életerő.) A Zinthurg többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Vitális a sebzés! (-1 max. életerő.) Ezüsthegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a Zinthurg fejét. (2 támadással 59 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+9 életerő). Orgyilkos tőrrel eltalálod a Zinthurg ébenfekete testét. (1 támadással 26 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). A seb azonnal beforr! A Zinthurg fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A lény kiszakít belőled egy részt, és gyorsan behabzsolja. Még 16 életpontot vesztettél. A Zinthurg néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Kritikus volt a sérülés! (-1 max. életerő.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Vitális a sebzés! (-1 max. életerő.) A Zinthurg összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átkutatod a tetemet. Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: egy nagy bronzkulcs (ld. enc.). 1054 tapasztalati pontot kaptál. Elmúlt az áldomás hatása. Elmúlt a vámpirizáció hatása.
{Csatastatisztika; sebzés: 115, sebződés: 76, gyógyulás: 25, összesen: -51 ÉP}

Füstölögve, gőzölögve távozik a Zinthurg sötét lelke a Sötét Földre. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. [6 pontot használtál fel, van még 16.]

t 180 1 támadod a 180. szörnyet
FT 180 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 16.]

lm 38 38 38 mozogsz 38 38 38
Egyhelyben toporogsz.
Egyhelyben toporogsz.
Egyhelyben toporogsz.
[0 pontot használtál fel, van még 16.]

ef 15 503 energia fejlesztése 15
Hosszan meditálsz, a többi tudattaggal egyesülve dolgozol egy új tudati képesség kifejlesztésén. [-2 TU.] [14 pontot használtál fel, van még 2.]

bb 69 326 312 beraksz a bankba a 69. tárgyat (326 darabot)
Beraksz a bank széfjébe 36 szárnyas hernyót. Beraksz a bank széfjébe 8 ezüstdarabot. Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

* 1. BP: használod a 243. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [5 pontot használtál fel, van még -3.]

* 2. BP: visszadátumozás kérelem
Ez a 124. játékheted és a 60. fordulód. Nem használhatod a parancsot, hiszen lemaradásod van a játékhetedhez képest. [0 pontot használtál fel, van még -3.]
Egy kis vizet iszol a kulacsodból. Sheran cserepében jókora, szüretelhető növény nőtt. Szereztél 3 borkonyó bibét. A quwargok öldöséséért kifizetnek részedre 74 arany vérdíjat. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 10, 25, 6.
Alaposan elfáradva, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Automatikus tárgyeladás és szabályozott hulladékgyűjtés - hogy ez eddig nem jutott az eszedbe! (ld. enc.)
Ebben a körben -3 pontod maradt, ebből a következő körre -3 pontot vihetsz át. Kapsz még 200 pontot. A következő körben tehát 197 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


NYAKLÁNCVISELÉS (547. TUDATI KÉPESSÉG)
A közös tudatod büszke rád, és te is büszke lehetsz a közös tudatodra, hisz együtt olyan magasságokba jutottatok, hogy megkerülhetetlen bástyái lettetek Ghalla történelmének. A kalandozók társadalma felnéz rátok. A többi kalandozó ismer, elismer téged, és az általad elért eredményeket tiszteletben tartja. Egyáltalán nem lehet tehát szerénytelenséggel vádolni titeket, mikor megalkotjátok saját dicsőségjeleteket. Mostantól nincs szükséged a tudati jelvényedre, mert a képesség hatására - ha akarod - a fejed felett, egy kétszer-két méter méretű hologram formájában bármikor megjelenítheted. Ez a jelvény éjjel-nappal, minden irányból jól látható lesz, büszkén hirdetve saját dicsőséged, és közös tudatod elvitathatatlan eredményeit. Mivel tudati jelvényed viselése már szükségtelen, a helyébe más nyakláncot vehetsz. [Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy kapsz egy +1 nyaklánc slotot.]

NAGY ARANYKULCS (246. TÁRGY)
Ez a tárgy már önmagában tetemes summát érhet. Értékét azonban megduplázza az, hogy speciális, a királyság kincstárnokai által használt zárakat lehet vele kinyitni. A finoman megmunkált nyélen hajszálvékony ezüst vonalak hirdetik az aranymíves céhét.

HATTYÚTOLL (1222. TÁRGY)
Ha legyőzöl egy hattyúkirályt, válogathatsz áldozatod tollai közül, melyiket is vinnéd magaddal. A legnagyobb tollakat nem választhatod, hiszen azok van, hogy méternyi hosszúak, be sem tudnád gyömöszkölni a hátizsákodba. De a kisebbek közül néhányat bátran magaddal vihetsz, nem kell nagy tudás ahhoz, hogy kimetszed a hattyú testéből. A puha pihés tollak talán jók lesznek még valamire a jövőben.

MEGJEGYZÉSEK A LABIRINTUSOKKAL KAPCSOLATBAN
Szeretnénk, ha minél kevesebb problémát okozna a labirintusok bejárása. Ezért engedd meg, hogy néhány további információt/segítséget adjunk. Először is a labirintusok bejárásával kapcsolatban tudnod kell, hogy a számítógép a legrövidebb utat két pont között a valós távolság, nem pedig a referenciapontok száma alapján keresi! Ezért kérlek, hogy a labirintusban való mozgást, ha lehetséges, próbáld meg mindig pontról pontra meghatározni. Pl. ha az 1-es pontból a 6-osba a 2-es és 3-as, valamint a 4-es és 5-ös érintésével is el lehet jutni, ne LM 6-ot írjál hanem LM 2 3 6-ot ill. LM 4 5 6-ot mert így biztos, hogy azon az útvonalon fogsz mozogni, amelyiken akartál! Ha el akarod hagyni a labirintust, nem biztos, hogy elég egy LM 1: lehet, hogy a gép ilyenkor a rövidebb (de általad zárt ajtók és legyőzhetetlen szörnyek által lezárt) úton próbál kimozgatni! Ezért a labirintus elhagyásakor is add meg az útvonalat.
A labirintusokkal kapcsolatban nem árt, ha tudod: 1.) egy láda kinyitásával egy körben csak egyszer próbálkozhatsz. De: egy ajtó ill. szörny leküzdésével többször is! Ez egyben azt is jelenti, ha nem vagy benne biztos, hogy mondjuk a 4. ponton álló szörnyet elsőre le tudod küzdeni az 5. pontra való átjutás reményében, érdemes többször megpróbálni a mozgást: LM 5 5 5. Ne felejtsd el azonban, hogy a labirintusok szörnyei egy harc után minden életpontjukat visszakapják, ha nem tudtad őket leölni! 2.) Vannak labirintusok, amelyek több helyen is megtalálhatóak. Ha egy adott sorszámú labirintust valahol már megpucoltál, és meglátogatsz egy ugyanolyan sorszámút egy másik helyen, akkor ott is üres lesz! (Tehát nem gyűjtheted ki az összes 1-es labirintusból a deus ex machinát.) 3.) A labirintusokban a szörnyekre kiadott BA parancs nem működik (de az FT igen). 4.) Labirintusban nem lehet gyógyítani, élelmet szerezni, kutatni. 5.) Bizonyos labirintusokban (a helyszűke miatt) nem használhatsz lő/dobófegyvereket, ugyanúgy, mint a sűrű erdőben és bizonyos be/megmászható sötét helyeken. 6.) Ha az előző körben egy labirintusban maradtál, ezt ne felejtsd a következő fordulódra! Tönkreteheti a fordulódat, ha a kör elején elfelejtesz kijönni a labirintusból, és a parancsaiddal a szabadban akarsz tevékenykedni. 7.) SOHA ne felejtsd el, hogy a labirintus bejárásához fáklya vagy egyéb világító alkalmatosság szükségeltetik! Hány, de hány játékos (még a legtapasztaltabbak is) járt pórul, pedig tökéletesen megtervezte a fordulóját, csak fáklyája nem volt a BE parancs kiadásakor...

VARKAUDAR NEKROMANTA (173. SZÖRNY)
A varkaudar nekromanták az igazán gonosz, és igazán hatalmas mesterei a mágiának. Nekromanta varázslataikkal magát az életet támadják, és az ilyen ellen igen nehéz védekezni. A varkaudar nekromanták valamivel több védőrúnával rendelkeznek, ezért jóval nehezebb az elpusztításuk, mint más varázslóké - bunkósbotjukat is gyakran tisztelnivaló hatékonysággal forgatják.

SÍRLIDÉRC (172. SZÖRNY)
A sírlidércek valójában nem sokban különböznek a zombiktól, csak jóval nehezebb őket elpusztítani, és valamivel kitartóbb és félelmetesebb harcosok. Szemük zöldes fényben ég, bár ez egy tapasztalt kalandozót nem igazán riaszthat el. Ami igazán veszedelmes, az az, hogy karmolásukkal gyakran bénító méreg jut az áldozat szervezetébe.

CSONTPÁLCA (329. TÁRGY)
A csontpálca egy speciális, művészien faragott bot, amely komoly varázshatalommal bír egy megfelelően képzett varkaudar mágus kezében. Ha te megszerzel egy ilyet, a varázsszó híján legfeljebb ütőfegyvernek használhatod, de annak nagyon hatékonyan: a csontpálca alapsebzése fixen 22 életpont (persze ezt az ellenfél védekezése ugyanúgy csökkenti, mint más fegyvereknél). A vékony fegyver eme iszonyatos sebzését természetesen a belőle használatkor kiáramló mágikus energia adja. Ez egyben azt is jelenti, hogy a csontpálca helyes használatához legalább 5-ös taumaturgia szakértelem szükséges (egyébként a pálca felrobbanhatna a kezedben). Mivel a csontpálca tölteteinek száma korlátozott, ezért minden harc után, amikor a csontpálcát használtad, van 20% esély, hogy a csontpálca elveszti mágikus töltését. Ilyenkor a hasznavehetetlenné vált pálcát automatikusan eldobod.

ZINTHURG (180. SZÖRNY)
A Zinthurg a Sötét Földnek nevezett létsík lakói (Thargodanok) közül az egyik legalacsonyabb rangú. Mégis, természetes mágikus képességeiknél fogva nagyhatalmúnak számítanak Ghallán. A Thargodan egy sötét, fekete undormány, idegen létforma, minden szempontból ellentéte a fénynek, az életnek. A varkaudarok ugyan gonoszak, de részeit képezik ennek a világnak - a Thargodanokról ugyanez nem mondható el. A varkaudarok lelke sötét - A Thargodanoknak egyáltalán nincs lelke. Olyannyira veszedelmesek, hogy mégoly ritka megjelenésük Ghallán is általában katasztrófával jár. A Zinthurgok rabszolgái, talpnyalói a rangsorban felettük elhelyezkedő lényeknek, Ghallán azonban rengeteg náluk gyengébb lény van, és ezek felett uralkodhatnak - minden egyebet pedig igyekeznek elpusztítani. Egyetlen Thargodan sincs a test börtönéhez kötve, alakjukat kedvük szerint formálják. A Zinthurgok leginkább a közel három méter magas, ébenfekete testű, bikafejű, négy hatalmas, karomban végződő karral rendelkező formát kedvelik. A Zinthurg elpusztításához mágikus vagy ezüstből készült fegyver, ill. varázslat szükséges, egyéb fegyverek csak a felöltött külsőt képesek megsebezni, és ezt a lény egy szemvillanás alatt képes regenerálni. Ha egy Zinthurg fizikai formáját a Sötét Földön kívül pusztítod el, a lény maga nem semmisül meg, csak visszamenekül saját létsíkjára. A Sötét Földön elpusztított Thargodanok - kevés kivételtől eltekintve - végképp megsemmisülnek, de persze elpusztításuk itt jóval nehezebb, hiszen birtokában vannak teljes hatalmuknak.

NAGY BRONZKULCS (185. TÁRGY)
A nagy bronzkulccsal egészen bonyolult zárakat is ki tudsz nyitni. Hátránya viszont, hogy egyszerűeket viszont nem. Ahhoz, hogy ezt a kulcsot zárnyitó készlettel helyettesítsd, már egész komoly zárnyitással kell rendelkezned.

HULLADÉK(NEM)GYŰJTÉS
Kicsit kezd fárasztó lenni, hogy ahogy kalandozol, lépten-nyomon minden szemetet összeszedsz. Aztán ott van az a tömérdek EA parancs, amit a városban ki kell adni, hogy a felesleges tárgyaktól megszabadulj. Most azonban végre itt van a Hulladékgyűjtést szabályozó parancs, a HU <tárgy> <tárgy> <tárgy>. Paraméterül egyszerre max. három tárgyat adhatsz meg, ezeket használhatatlan, felesleges tárgyaknak ítéled meg mostantól. Ha arany értéke a GYJ parancsban megadott alatt van, fel sem veszed őket, ha ugyanannyi, vagy nagyobb, akkor ugyan felveszed őket, de az első adandó alkalommal (vagyis ha boltra lépsz) automatikusan eladod az összeset (kivéve, ha be van KF-elve: akkor egyet meghagysz). Ja, és persze bárhány HU parancsot kiadhatsz, azaz minden egyes általad ismert tárgyra szabályozhatod ezt a dolgot. Sőt, ha olyan tárgyra adsz ki HU-t, amire korábban már kiadtál, akkor az törlődik.
Mi a különbség a GYJ parancshoz képest? A GYJ csak egészen finom, felületi hulladékmanagementet biztosított, szörnyből való komponens kinyerésekor, labirintus ill. csatamező kincsnél nem működött. A HU-val megjelölt tárgyhoz viszont bármilyen módon jutsz hozzá, (átadják, olmipiai nyereményként kapod stb) azonnal eldobod, ill. ha értéke a GYJ-vel egyenlő vagy az fölött van, eladod. Az átkozott tárgyaktól sajnos még a HU paranccsal sem tudsz megszabadulni. Ha egy olyan tárgyra adsz ki HU parancsot, ami a birtokodban van, rögtön eldobod ha értéke kisebb a GYJ 3. paraméterénél, de ha bolton állsz, nem adod el, csak akkor, ha a boltra lépéskor már érvényben volt az adott tárgyra a HU. A HU-val eldobált tárgyak semmiképp sem maradnak meg az adott mezőn. A HU-val megjelölt tárgyakat a referencialistán és a karakterlapon a $ jelöli.
Ha betelt hátizsák mellett próbálsz egy tárgyat felvenni, a HU-val kijelölt tárgyakból elhajítasz párat, hogy legyen helyed a műveletre (csakis a HU-val kijelölt tárgyak közül!).

KARAKTERLAP

Sverker Karlsson, egy tüsi ezüsthajú, szürke szemű kobudera férfi vagy. Bőröd teljesen fehér! Tharr hittérítője vagy. A Vasalt Bunkók (#9102) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 60. fordulód.

Erő: 21 (34) Szint: 21 Merészség: 10/6 Magasság: 152 cm
IQ: 19 (24) Támadás: 36 Agresszió: 3 Testsúly: 51 kg
Ügyesség: 15 (20) Védekezés: 35 Menekülés: 15 % Életkor: 27/27 év
Egészség: 17 (22) Életpont: 335/236 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 14 (28) Varázspont: 422/0 Pénz: 702 arany Kép. pont: 7
Tudatpont: 46/19 Pszi pont: 60/40 EFejl: 8
Eddig összesen 335 szörnyet (10 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 11 586 TP-t kaptál. Jelenleg 643 563 TP-d van. A következő szinthez még 156 437 TP szükséges. Trófeáid: vadász quwarg, Vérmes Amazon, Mély Grum. A 54. fordulódban 12092 arany került a bankszámládra. 12454 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 1 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 17/86 (+25%) szúrófegyverek: 8/69 (+13%) vágófegyverek: 2/99
lőfegyverek: 18/82 (+33%)

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); nyílvessző (#108) max. 1 db (1 -6.); nyílvessző (#108) (7 -11.); bronzhegyű nyíl (#94) (12 -); bronzhegyű nyíl (#94) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0
130,88 mezőn táborozol, a 67. labirintusban, 1. szinten, 38. ponton
Legfeljebb 35 TU-t válthatsz TVP-re.
Eltaposott quwargok: össz.: 50 időszaki: 4

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1/75 2. nyomkövetés: 1/66 3. mászás: 6/15
4. csapdakészítés: 11/61 (+15%) 5. csapdaészlelés: 1/16 (+12%) 6. gyógyítás: 9/77
7. felderítés: 7/1 8. szörnyidomítás: 3/81 9. teológia: 10/58 (+40%)
10. taumaturgia: 20/46 (+27%) 11. versengés: 4/20 (+18%) 12. harcművészetek: 17/56
13. zene: 1/9 14. szörnyismeret: 5/33 (+20%) 15. pszi: 10/61 (+9%)
16. zárnyitás: 1/0 17. vadászat: 2/39 18. bányászat: 5/15 (+18%)
19. csapatmunka: 1/9

FELTÉTELES PARANCSOK (még 45 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 30% életerő alatt 40 TVP-ért
készítesz smirglilevelet (#29) (max. 10 darabot )
elfogod ragyás burástyát (#111) fedett veremmel (#219)
mászol max. 100 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba (3)
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 12)
trikornis (#104), Zinthurg (#180)
Barátságosság (aktív: 1, max: 12)
szutykos remák (#191)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) időcsere (#285, 5 VP) mágikus gyorsítás (#330, 0 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP)
óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)
szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP) mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP)
molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
méregsemlegesítés (#14) szürkeáll. aktiv (#71) óriáserő (#53) csupasz izom (#28)
hadiszerencse II (#24)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
8. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
lángcsóva (#31)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
élőholt quwarg (#202) (csicska) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Tharr papjaira a varázslathasználók különösen veszélyesek! Ölj meg két varkaudar mágust. (számláló: 0)
2.) Áldozz fel oltáromnál egy élő ragyás burástyát.
3.) Nemcsak az egy erős ellenféllel szembeni hősies harc, hanem a sok gyengével szembeni kitartás is fontos. Ennek gyakorlásaképp ölj hét vadász tatut! (számláló: 0)

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
quwarg-ász (101)
mozgalom ereje (106)
gyógyító totem (116)
quwargok leigázása (122)
a barátság melege (155)
b. tudat formálása (162)
kaszt.kiteljesedés (166)
kasztrop.kitágulás (197)
önismeret (236)
kritikus ütés (240)
a butaság ára (273)
a quwarg szaga (283)
vérdíj (301)
magiometer (314)
erősebb quwargszag (319)
kötélbűvölés (381)
a mágia szeretete (393)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 37 TU. szükséges még: 13 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 1896 TU szükséges.)
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
7 bronzhegyű nyíl (#94) 12 ezüstdarab (#326) 5 isteni könnycsepp (#260)
5 nyílvessző (#108) 1 sallank karom (#128) 36 szárnyas hernyó (#69)
1 szeksztáns (#32) 2 varázskő (#305) 14 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
41 arany (#50) 2 borkonyó bibe (#312) 1 bot (#4)
1 csontpálca (#329) 1 ezüsthegyű lándzsa (#324) 2 kaja (#2)
9 mákrózsa virág (#56) 1 mocsári penke (#148) 1 nagy bronzkulcs (#185)
1 purifikátor háj (#269) 1 tankány karom (#237)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

129 130 131 132 133 134 135 136
-30
-29
-28
-27
-26
-25
(130,-29) élőholt quwarg (#202), a 67. labirintus bejárata, krómkaktusz (#46, belőle készíthető: #43), olvasztókemence (#86), oltár, tündöklő szobor (#1587), vaskohó (#155), érclelőhely, vark. nekromanta (#173), sírlidérc (#172), Zinthurg (#180)
(131,-28) quwarg harcos (#201), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), 40. jellempróba
(132,-27) karmos tankány (#137), 30. jellempróba
(133,-26) purifikátorok (#157), kardfogú fülemüle (#146)
(134,-26) gumifa (#38), 33. jellempróba
(135,-26) vadász quwarg (#241)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - A Szeletelő és Hasító védekezés bónuszai átvándoroltak a támadáshoz.
* - A csonka fülbevaló nem foglal fülbevaló helyet.
* - A halálkúpok kincstáblája jelentősen javult, kerültek be új kincsek is.

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Sverker Karlsson 60. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) mérges pók (#20)
goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26) óriás sáska (#27)
surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31) sünmedve (#33) acélkolosszus (#35) manó (#36)
sötét motyogó (#37) gorombilla (#38) lebegő gomba (#39) hamupók (#40) görgőte (#41)
tigroszlán (#43) csontváz (#48) százfogú (#53) bo-skorpió (#54) félelem-járó (#56)
rájanyék (#58) pókvadász (#59) varkaudar (#64) goldugar (#65) móleon (#68)
evaporőr (#69) vadtroll (#70) fabontó szójer (#71) garokk (#73) tintacsiga (#74)
mirg (#75) trollfa (#80) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84)
gyilkos sallank (#85) topránypolip (#86) árnyékrája (#87) kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89)
alpesi tehén (#91) púpos burástya (#92) bundás csirmáz (#93) mérges nyukmár (#95) szintszívó (#96)
mosolygó rettenet (#97) téfea magoflux (#98) piromenyét (#99) szőrös pók (#100) sullár (#101)
uzbány (#102) mélységi grittang (#103) trikornis (#104) griffőniksz (#106) fekete griff (#107)
nyuhaj karbin (#110) ragyás burástya (#111) sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113) vérszomjas csüldő (#114)
törpemammut (#115) gyilkos tetű (#116) mutáns pók (#117) trappoló dinymák (#118) emberevő (#119)
bibircsók-óriás (#120) tetemember (#123) büntető praglonc (#125) Morbid (#127) útonálló (#130)
orgyilkos (#131) sötét gnóm (#132) palotaőr (#134) élőholt mirg (#135) karmos tankány (#137)
agglomerátor (#138) proteinfecske (#139) acéldarázs (#140) udvari mágus (#142) kardfogú fülemüle (#146)
epokitféreg (#147) vérfürdető magszim (#148) fémbontó szójer (#150) quwarg királynő (#153) autentikus vámpír (#154)
nukleáris cickány (#155) tüskés harci gromak (#156) purifikátor (#157) velociraptor (#161) óriásféreg (#171)
sírlidérc (#172) vark. nekromanta (#173) óriás csontváz (#176) csontváz lord (#177) élőholt ősmágus (#179)
Zinthurg (#180) elf mesterharcos (#183) karmazsin huhogó (#185) szeppent rákfatty (#186) varkaudar bajnok (#190)
szutykos remák (#191) quwarg harcos (#201) élőholt quwarg (#202) vadász quwarg (#241) mestervarázsló (#267)
manaelementál (#290) quwarg felderítő (#299) quwarg szabotőr (#301) ork sámán (#345) szürke rinocérosz (#346)
varkaudar kósza (#347) khór darázs (#348) északi aurach (#350) halálmadár (#351) erszényes elkarog (#354)
nektoraf (#355) bíbor szulfagor (#358) földsárkány (#359) ryuku gárdista (#360) ryuku légiós (#361)
ryuku ostromteknős (#362) rőtmanó berzerker (#369) smaragdgólem (#417) vortexmágus (#418) halálhozó (#419)
korinthai amőba (#420) kék rothasztó (#421) varkaudar kölyök (#685) csontlepke (#746) alattomos manó (#756)
lajhárlord (#757) bandita (#758) ryuku futárbérenc (#765) ork bérgyilász (#781) Jerome (#956)
Mallon (#960) Quirov (#975) Nehéz Norbi (#7119) Mély Grum (#7122) Vérmes Amazon (#7123)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) dárda (#10)
csontkés (#11) csontszurony (#12) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15)
bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) fúvócső (#20)
ormánygőte csont (#21) tüske (#22) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29)
varányszem (#30) smirglibokor (#31) szeksztáns (#32) lapockacsont (#33) ásó (#34)
tűzbokor (#35) fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39)
kis vaskulcs (#40) grákóbőr (#41) távcső (#42) tükör (#43) királygyík bőr (#44)
kis bőrpajzs (#45) krómkaktusz (#46) surranó kígyó bőr (#47) antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49)
arany (#50) bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) bőrsisak (#57)
ködmangó cserje (#58) ködmangó (#59) ködkapu (#60) árnyéksár (#61) ködcsillag (#62)
tigroszlán fog (#63) csontszablya (#64) szöges bőrpajzs (#66) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68)
szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70) rézpáncél (#71) rézsisak (#72) rézpajzs (#73)
rézkulcs (#75) bronzkulcs (#76) rát-fa (#77) mászókarom (#78) korongfa (#79)
lapkorong (#80) zöld üveg (#82) díszes rézpajzs (#84) óndarab (#85) olvasztókemence (#86)
bronzhegyű lándzsa (#87) bronzsisak (#88) bronzpajzs (#89) bronzpáncél (#90) manilla-fa (#91)
kötél (#92) mély kút (#93) bronzhegyű nyíl (#94) rákpajzs (#98) aranyló ugarhéj (#100)
magszim bél (#103) fémrúd (#104) evaporőr háj (#105) fabontó (#106) rövid íj (#107)
nyílvessző (#108) vapár cserje (#109) vapár ág (#110) hosszú íj (#111) madártoll (#112)
xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) ezüst nyaklánc (#117)
púderszikla (#118) púderkő (#119) göcsörtös bunkó (#123) mandibulapenge (#125) bronzpenge (#126)
sallank karom (#128) hebrencs állkapocs (#130) ubuk tüske (#131) hóhérbimbó (#132) csuklyavirág (#133)
gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) ubuk dobónyíl (#138) koponya szimbólum (#139)
szem szimbólum (#142) virág szimbólum (#143) két kard szimbólum (#144) villám szimbólum (#145) oltár (#146)
mocsári penke (#148) grok-képződmény (#149) vasérc (#152) pirkit (#153) mély szakadék (#154)
vaskohó (#155) világítótorony (#156) ezüst karkötő (#158) kis vaspajzs (#159) vassisak (#160)
nagy vaspajzs (#161) vasvért (#164) mászókampó (#165) ugh méreg (#166) sziklafészek (#167)
sullár hólyag (#168) uzbány csőr (#169) rövid kard (#171) nekrofun (#173) harci kalapács (#174)
márványtorony (#175) szopógödör (#177) grifftojás (#179) ezüst gyűrű (#180) vaskulcs (#183)
nagy bronzkulcs (#185) mérg. ubuk dobónyíl (#188) vas dobónyíl (#189) gyöngysor (#192) aranygyűrű (#193)
obszidián függő (#195) trófea nyaklánc (#196) trikornis szarv (#198) amniosz-fa (#202) amniosz (#203)
kazmár (#204) kazmár gyökér (#205) ovimon-bokor (#206) ovimon-bogyó (#207) fűszertartó (#210)
sáfránypor (#211) dorony tüdő (#212) fedett verem (#219) láncing (#222) smaragd védőgyűrű (#223)
orgyilkos tőr (#225) helytartói jogar (#228) obszidián karkötő (#229) acélpengőke (#231) tatu dob (#234)
lajhár csont (#236) tankány karom (#237) kis aranykulcs (#240) smaragd kulcs (#241) tüskecsapda (#242)
nyílcsapda (#243) nagy aranykulcs (#246) fekete bőrcsizma (#247) pszi kő (#248) regeneráló gyűrű (#254)
templom (#256) szent kehely (#257) isteni könnycsepp (#260) bájital (#261) ősi csatamező (#263)
kvazár sisak (#266) purifikátor háj (#269) szürke bőrkesztyű (#271) umbatari karkötő (#278) Mágikus Koponya (#279)
Fekete Kehely (#283) varázskő (#305) arany papi karkötő (#309) galachmit (#310) borkonyó cserje (#311)
borkonyó bibe (#312) gyógykenőcs (#313) varkaudar csizma (#317) taposó tappancs (#318) ezüsttőr (#322)
ezüsthegyű lándzsa (#324) ezüstkard (#325) ezüstdarab (#326) ezüstshuriken (#327) csontpálca (#329)
huhogó bibe (#332) phua-kúp (#372) fény szentélye (#376) szigony (#389) szent tölgyfa (#393)
álomvirág (#395) álompor (#396) zafír erőöv (#397) főutca (#399) ház (#400)
aranypikkely (#415) Vlagyimir szobra (#433) törpe bánya (#435) szent liget (#439) fiatalság itala (#473)
cápaölő tőr (#480) barátság szent tüze (#484) sörsátor (#486) erődítmény (#488) sárkánytanya (#492)
tükörpáncél (#519) tudás gyöngye (#522) Chara-din monolitja (#534) rinóbőr (#651) darázsszárny (#652)
aurach fog (#657) elkarog szőr (#665) nektoraf faggyú (#667) szulfagor agyar (#677) elf kósza háza (#681)
orvosságos zacskó (#682) ryuku sisak (#688) ryuku kesztyű (#690) manóodú (#698) sötét kámzsa (#699)
teknősesszencia (#702) művészi porolit (#720) bunthar bőr (#733) vortex talizmán (#812) kreiton fókusz (#853)
sáfránykő (#979) csodák kútja (#1096) varkaudar falu (#1109) varkaudar csont (#1113) varkaudar pálinka (#1137)
királyi őrsánc (#1140) hűségérme (#1141) Rodger kezdő üstje (#1167) tűzrakó hely (#1169) malom (#1204)
örökkéval.kristálya (#1207) régészeti lelőhely (#1208) szekérkaraván (#1215) megbűvölt utazóláda (#1218) hattyútoll (#1222)
ork csodaszer (#1228) örökkéval. topáza (#1247) csillezsálya (#1252) csillezsályalevél (#1253) Sheran cserepe (#1271)
titanitdukát (#1480) örökkéval.tűzopálja (#1518) nodonrod kitűző (#1533) térhajlító kavics (#1539) méregfog (#1553)
Métely páncélja (#1562) grifftoll kesztyű (#1578) griff nyakék (#1579) tündöklő szobor (#1587) Kalmárok Kémgömbje (#1589)
mágusok itala (#1610) A versengés tornya (#1681) ork kunyhó (#1683) elhagyott bánya (#1685) szerencsekocka (#1693)
ork sör (#1701) krónika (#1725) koponya gyűrű (#1733) varkaudar fellegvár (#1821) óelf varázskő (#2002)
örökkévaló napköve (#2089) örök. csillagköve (#2109)

Parancsok

A    tárgy     kalandozó darab        -  tárgy átadása
AA   tárgy     [tárgy]   [tárgy]      -  összes par. tárgy átadása
ÁL   tárgy1    tárgy2    tárgy3      20  áldozat bemutatása
AMT  kalandozó MXTU                   -  MXTU átadása
AT   kalandozó TU                     -  TU átadása
BA   élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  barátságosság
BB   tárgy     darab                  -  berakás bankszéfbe
BE   [épület]                         5  belépés épületbe/lab.-ba
BEAJ kalandozó                        -  beajánlás Közös Tudatba
BEEN kalandozó                       20  belépés engedélyezése
BPB  [sorszám]                        -  befejező parancs berakása
BPK  sorszám                          -  befejező parancs kivétele
CIR  [beállítás]                      -  vándorcirkusz látogatása  
D    tárgy                            -  tárgy eldobása
D    tárgy     darab     hova         6  tárgy elrejtése
DD   tárgy     [tárgy]   [tárgy]      -  összes par.tárgy eldobása
DX   1-20                             -  D.E.M. beállítása
É    TVP                           1-40  élelemszerzés
EA   mit       darab                  -  eladás boltban
EE   tárgy     [tárgy]   [tárgy]      -  összes par. tárgy eladása
EF   TU                           10*TU  Tudati Energia Fejlesztés
EK   sorszám   ?         ?            ?  tudati energia kisütése
ÉP   épület    TVP                  TVP  építkezés
ERKI [kaland.]                       20  erőszakos kilép(tet)és
ESK  kaland.   [kaland.]             30  esküvő
EXT                                   -  játékhét visszadátumozási kérelem
F    tárgy                           10  kísérletezés, feltalálás
FA   tárgy     kalandozó darab        3  futárpostának átad
FAA  tárgy     [tárgy]   [tárgy]  par*3  futárpostának átad
FÁS  TVP                            TVP  felt. ásás, max. TVPért
FF   1.fegyver 2.fegyver 3.fegyver    -  feltételes fegyverváltás
FFK  %         [%]       [%]          -  felt. fegyverv. kockázata
FGY  életerő%  TVP    [hányszor]    TVP  feltételes gyógyítás
FKÉR [kaland.]                        -  feloszl/felfügg. kérése
FKT  tárgy     darab     [1]          ?  feltételes készítés
FKU  TVP                            TVP  feltételes kutatás
FLH  szint     fegyver                -  felt. lőfegyver használat
FOG  szörny    csapda                 ?  feltételes szörnyelfogás
FM   TVP                              -  feltételes mászás
FU   kalandozó                      (5)  feltételes udvarlás
FV   tárgy     darab     honnan       4  felvesz elrejtett tárgyat
FTV  varázslat élőlény                -  feltételes T/V varázslat
FVH  szint                            -  felt. T/V mágia használat
GO   próbaszám                       10  jellempróba-gonoszság
GY   TVP                           1-40  gyógyítás
GYJ  [tárgy]   [megterh] [érték]      -  gyűjtés szelekció
GYK  fegyver   TVP                 1-50  gyakorlás fegyverrel
H    tárgy                            ?  használja a tárgyat
HH   tárgy [tárgy] [tárgy]    par*(?+1)  gyors tárgyhasználat
HU   [tárgy]   [tárgy]   [tárgy]      -  hulladékgyűjtés
ID   szörny    TVP                  TVP  elfogott szörny idomítása
IM                                   30  imádkozás oltárnál
IN   kalandozó élőlény   tárgy        -  információ átadás
K,FK faj       lépésszám irány       10  követi a megadott fajt
KB   tárgy     darab                  -  kivét bankszéfből
KIEN kalandozó                        -  K.T.-ból kilépés enged.
KF   tárgy     [1-2]	   	      -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF   tárgy     3		      -  őriz a tolvajok ellen
KF   lőfegyver [lövedék]              -  bekészíti a lőfegyvert
KNO  képesség  [hányszor]             -  képesség növelése
KÖKI                                  -  Közös Tudatból kilépés
KÖTB K.Tudat                          -  Közös Tudatba belépés
KÖTL létszám   vezető                 -  Közös Tudat létrehozása
KPB  [sorszám]                        -  kezdeti parancs berakása
KPK  sorszám                          -  kezdeti parancs kivétele
KT   tárgy     [darab]                ?  készít/begyűjt
KUT  TVP                           1-50  átkutatja a terepet
L,FL kalandozó [tárgy]                5  lopás kalandozótól
LE   tárgy                            -  letesz/elrak
LM   pont      [pont]     [pont]   5+OV  labirintusban való mozgás
LOT  1.tipp    2.tipp     3.tipp      -  lottózás (10 arany)
M    irány     [irány]    [irány]    10  adott irányba mozgás
OV   0-5                              -  óvatosság labirintusban
P    pszi      [param1]  [param2]  5(?)  pszi képesség használata
SE   próbaszám                        ?  jellempróba-segítség
SZE  szörny                           -  fogoly szörny elengedése
SZK  szörny                          10  szörnykeresés
SZM  szörny                           -  elfogott szörny leölése
T,FT élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  élőlény megtámadása
TF   tulajd.   TVP                  TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM  TVP                            TVP  titkosírás megfejtése
TK   kaland kalandozó                 ?  többszemélyes kalandra indulás
TKB  beállítás beállítás              -  többszemélyes kaland beállítása
TNO  tulajdonság [hányszor]           -  tulajdonság növelése
TPF  TVP                              -  spórolt TVP felszabadítás
TPS  TVP                              -  TVP letiltása, spórolása
TV   varázslat [varázsl] [varázsl]    -  varázslat T/V listába
V    varázslat [param1]  [param2]  5(?)  varázslás
VE   mit       darab                  -  vásárlás boltban
VI   merészség agresszió menekülés%   -  viselkedés
VIK  merészség                        -  merészség kalandozókra
VPF  VP                               -  spórolt VP felszabadítás
VPS  VP                               -  VP letiltása, spórolása
VTN  varázslat                       35  var. tanulása mestertől
ZIP  mit        TVP                 TVP  rombolás nemes céllal

HM képességek

Acél Ököl (1) Kobraharapás (3) Sashorog (5) Pörölycsapás (7) Kabal-Sújtás (9)
Sziklaököl (11) Kos Csapásának (13) Erő Öklének (15) Kőtörés (17)

Üzenet küldése a karakternek