58. forduló, 60. forduló, Szürke Farkas összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. aug. 24. 9h:06'
EZ A 115. JÁTÉKHETED, 59. FORDULÓD
116. játékheted kezdete: aug. 27.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3468
SZÁMLA : XXXX

SZÜRKE FARKAS KALANDJAI


Morgan hatalma gyengült. Csak így tovább, pusztítsátok az élőholtakat, és a Negatív létsíkra nyíló rések bezáródnak.
1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [53,-52] koordinátán. Egy labirintusban vagy, az 1. szinten/térképen, a 14. pontnál.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+5 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+16 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+4 tudatpont.)

* 1. KP: v 224 0 0 elmormolod a 224. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 199.]

* 2. KP: ff 28 6 2084 felt. fegyverváltás: 28 6 2084
Felt. fegyverváltás: << ököl << kőkés << vaskard. [0 pontot használtál fel, van még 199.]

kf 291 kézbeveszed/felveszed a 291. tárgyat
Felcsatolod a bíbor erőövet. [0 pontot használtál fel, van még 199.]

h 211 használod a 211. tárgyat
Inhalálsz egy adag sáfrányport. A hatás azonnal érvényesül (+5 TVP.) [0 pontot használtál fel, van még 204.]

h 211 használod a 211. tárgyat
Belélegzel némi sáfrányport. Rögtön jobban érzed magad! (+5 TVP.) [0 pontot használtál fel, van még 209.]

h 211 használod a 211. tárgyat
Inhalálsz egy adag sáfrányport. A hatás azonnal érvényesül (+5 TVP.) [0 pontot használtál fel, van még 214.]

lm 12 10 9 mozogsz 12 10 9
Árnyakkal körülvéve, elszántan mész tovább. Egy nagy vasalt ajtó állja utadat. Megvizsgálod: Könnyen nyílik. Eléred az északi folyosó közepét. Keletre a pókok és köpőlények ketrecei állnak, délre egy hatalmas, dupla vasalású ajtót látsz. [13. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Körültekintően, óvatosan lopódzkodsz tovább. Egy nagy vasalt ajtó! Elővigyázatosan próbát teszel: Sajnos be van zárva. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. Sikerült! A hatalmas vasajtó helyt ad azon balsejtelmednek, hogy itt valami igencsak félelmetes él(t). [12. PONT] Hamarosan egy mosolygó rettenetet pillantasz meg. (ld. enc.) A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Ellenfeled mereven rád néz, majd megindítja mentális támadását. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Vad csatakiáltással, felemelve a kőkést ellenfeledre támadsz. {CSTT:} Kőkéssel hatalmas csapásokat adva felmetszed a mosolygó rettenet bal csápját. (4 támadással 39 életpontot sebezve.) Csontszablyával mély sebeket nyitva megvagdosod a mosolygó rettenet bal lábát. (3 támadással 19 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Fogait mohón a sebbe mélyeszti. A vérszívástól még 9 életpontot vesztettél. Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Kőkéssel végigvágod a mosolygó rettenet jobb oldalát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Csontszablyával végigvágod a mosolygó rettenet ragyás testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A mosolygó rettenet megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Csápjaival a mosolygó rettenet lecsap a jobb karodra. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Testedbe bénító méreg áramlik! (-4 támadás.) A mosolygó rettenet összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. 362 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 75, sebződés: 20, gyógyulás: 0, összesen: -20 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Elérkeztél a 8. ponthoz, a két cellafolyosó találkozásához. Keletre nézve megpillantasz egy fickót, aki ennivalót dobál be a ketreceken. Ahogy felé kezdesz közeledni, azonnal köddé válik! [8. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Merészen, fegyveredet markolva mozogsz. Egy nagy vasalt ajtó jelent átmeneti akadályt. Megvizsgálod: Sajnos be van zárva. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. Sikerült! Ennek a helységnek a padlójára hatalmas döghús-tömbök vannak szórva. Nem is csoda, állapítod meg, ahogy pillantásod az "Anthozoa Pseudoplantes" feliratra téved. [10. PONT] Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Már látod, hogy egy húsevő magszim az. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra rontasz. {CSTT:} Ököllel gyengén megütöd a húsevő magszim testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Csontszablyával párszor kilyukasztod a húsevő magszim egyik csápját. (3 támadással 29 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (3 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A húsevő magszim még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 magszim belet. 67 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 30, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Elérkeztél a 8. ponthoz, a két cellafolyosó találkozásához. Keletre nézve megpillantasz egy fickót, aki ennivalót dobál be a ketreceken. Ahogy felé kezdesz közeledni, azonnal köddé válik! [8. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Folytatod a felderítést. Egy nagy vasalt ajtó a következő akadály. Megvizsgálod: Sajnos be van zárva. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. Sikerült! Belépsz a homokkal felszórt ketrecbe. [9. PONT] Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy goldugar van előtted! Itt csata lesz.

Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Ököllel súrolod a goldugar jobb hátsó lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Csontszablyával kegyetlenül összevagdalod a goldugar testét. (3 támadással 20 életpontot sebezve.) A goldugar feléd sújt csáprágóival, de mellé! Ököllel eltalálod a goldugar csillogó páncélját. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Csontszablyával megcsapod a goldugar csillogó páncélját. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Csáprágó csattan csípőd közelében. A goldugar most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 aranyló ugarhéjat. 91 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.)
[30 pontot használtál fel, van még 184.]

lm 7 6 5 mozogsz 7 6 5
Elérkeztél a 8. ponthoz, a két cellafolyosó találkozásához. Keletre nézve megpillantasz egy fickót, aki ennivalót dobál be a ketreceken. Ahogy felé kezdesz közeledni, azonnal köddé válik! [8. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Folytatod a felderítést. Egy nagy vasalt ajtó körvonalai bontakoznak ki előtted. Lenyomod a kilincset: Sajnos be van zárva. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. Sikerült! Szemrevételezed a szobát: az eredeti lakó, egy tazunkaróka elpusztult, és helyét a tetemét felélő rágcsálók falták fel. [7. PONT] Hirtelen egy óriás patkányt veszel észre magad előtt. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra ugrasz. Ököllel kegyetlenül megütöd az óriás patkány testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Csontszablyával végigmetszed az óriás patkány testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Az óriás patkány megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Az óriás patkány összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. 16 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 14, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Továbbmész. Egy nagy vasalt ajtóban végződik az út. Találsz egy kilincset: Sajnos be van zárva. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. Sikerült! A falon egy feliratot látsz: "antilopinus armouricus". A szoba egyébként elég szűknek tűnik egy ilyen nemes kérődző számára. [6. PONT] Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy woor-antilop van előtted! Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Ököllel fogsz harcolni. Elszántan ellenfeledre rontasz. Ököllel megütöd a woor-antilop testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Csontszablyával hatalmas csapásokat adva felmetszed a woor-antilop testét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) A woor-antilop feléd döf szarvaival, de félrehajolsz. A woor-antilop még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 antilopbőrt. 37 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Körültekintően, óvatosan lopódzkodsz tovább. Egy régi, rozsdás ajtó körvonalai bontakoznak ki előtted. Találsz egy kilincset: Sajnos be van zárva. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. Sikerült! Tudod, hogy mi lakik itt, hiszen az ajtóra ki volt rakva az "ormánygőte, azaz tritula trunctata" felirat. [5. PONT] Hirtelen egy ormánygőtét veszel észre magad előtt. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. {CSTT:} Ököllel megütöd az ormánygőte testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Csontszablyával párszor kilyukasztod az ormánygőte jobb vállát. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 ormánygőte csontot. (ld. enc.) 15 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ökölvívás).
{Csatastatisztika; sebzés: 11, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
[20 pontot használtál fel, van még 164.]

lm 4 1 1 mozogsz 4 1 1
Árnyakkal körülvéve, elszántan mész tovább. Egy nagy vasalt ajtó állja utadat. Találsz egy kilincset: Sajnos be van zárva. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. Sikerült! Ennek a szobának a végében sziklák teszik elviselhetőbbé lakójának a klausztrofóbiát. [4. PONT] Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy vadász tatu van előtted! Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra rohansz. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a vadász tatu fejét. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Csontszablyával egy hatalmas csapással felmetszed a vadász tatu jobb hátsó lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Félrehajolsz, de a vadász tatu karmai így is karcolják az arcodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 vadász tatu bőrt. 6 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 11, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Fejedet jobbra-balra forgatva mész tovább. Elérsz a 2. pontig. Kelet felé hosszú folyosó vezet, északra szűk járat, mindkét oldalán rácsos vasajtókkal, amelyeken itt-ott hatalmas mancs nyúl ki reményteljesen. [2. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Elhagyod a rémálomszerű szörnykertet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
[15 pontot használtál fel, van még 149.]

flh 8 felt. lőfegyver haszn. 8
FLH 8 189 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 149.]

flh 9 138 felt. lőfegyver haszn. 9 a 138. tárggyal
Ok, FLH 9 138 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 149.]

kt 138 1 elkészíted a 138. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 ubuk dobónyílat. Egészséged TF-elődött. [10 pontot használtál fel, van még 139.]

t 352 172 támadod a 352. szörnyet a 172. szörnyet
FT 352 parancs tárolva. FT 172 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 139.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[54,-51] A terep továbbra is bokrokkal, bozóttal teli. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Egy rosszkedvű elflánnyal találkozol. Elmeséli, hogy ma van a születésnapja, és nem kapott senkitől semmit. A rokonai meghaltak a tűzviharban, és most magányos. Ahhoz, hogy felvidítsad, valamilyen szép ajándékot kellene adnod - például egy ezüst nyakláncot. Ez a segítség 4 TVP-be kerül (38. jellempróba).
(Feltételes támadás:) Egy manifesztátor! Ezt kerested. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked átfúrja a manifesztátor testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre támadsz. {CSTT:} Vaskarddal hatalmas csapásokat adva felmetszed a manifesztátor egyik karját. (2 támadással 51 életpontot sebezve.) Csontszablyával megvágod a manifesztátor testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A manifesztátor leken néhány pofont. (3 támadástól 15 életpontot vesztesz.) A manifesztátor összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 manifeszt.nyúlványt. (ld. enc.) 336 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 71, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Első ellenfeled egy élőholt mirg.

Megmarkolva a vaskardot ellenfeledre támadsz. Vaskarddal párszor kilyukasztod az élőholt mirg bal lábát. (3 támadással 51 életpontot sebezve.) Csontszablyával néhányszor megcsapod az élőholt mirg farkát. (3 támadással 7 életpontot sebezve.) Az élőholt mirg néhányszor belevágja a csőrét a kezedbe. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Az élőholt mirg most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 madártollat. 195 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 58, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Jöhet a következő! - kiáltod, és már össze is csapsz a második ellenfeleddel, aki egy autentikus vámpír.

Ellenfeled mereven rád néz, majd megindítja mentális támadását. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Marokra fogva a vaskardot ellenfeledre ugrasz. Vaskarddal többször mélyen végigmetszed az autentikus vámpír jobb lábát. (3 támadással 57 életpontot sebezve.) Csontszablyával párszor súrolva eltalálod az autentikus vámpír testét. (3 támadással 9 életpontot sebezve.) Az autentikus vámpír csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (3 támadástól 17 életpontot vesztesz.) Vaskarddal többször mélyen végigmetszed az autentikus vámpír nyakát. (3 támadással 63 életpontot sebezve.) Csontszablyával párszor súrolva eltalálod az autentikus vámpír bal vállát. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (3 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Az autentikus vámpír most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. Magad mögé lököd a pitiáner láplidérc trófeát, és kimetszel magadnak egy megfelelő autentikus vámpír trófeát. 1 019 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 134, sebződés: 33, gyógyulás: 0, összesen: -33 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Találsz nála 1 szárnyas hernyót.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 152 (limit: 1100), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 12224.
A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. A szerencsédben bízva csendesen meglapulsz egy bokor tövében. Hál istennek, ezt megúsztad. Amikor már úgy érzed, a szörny nem vehet észre, kikukkantasz. Felismered. Ez egy vízionár. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Megvizsgálod a talajt. Nem túl régi (maximum néhány napos) alakváltó nyomok vezetnek északnyugatra. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [55,-50] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Virágzó orchidea illatát hozza a szél. Elérted Maad nyugati határát. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy piromenyét. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked átfúrja a piromenyét testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A lény tüzet köp rád. Eláraszt a tűz. (12 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Elszántan a másikra támadsz. Kőkéssel kegyetlenül összevagdalod a piromenyét izzó bundáját. (4 támadással 27 életpontot sebezve.) Csontszablyával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a piromenyét testét. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A piromenyét összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 pirkitet. 199 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 48, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Az első ellenfél egy láplidérc.

A lényt antimágikus aura védi, ezért nem is próbálsz rá varázsolni. Meglengetve a vaskardot a másikra ugrasz. Vaskarddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a láplidérc jobb lábát. (3 támadással 60 életpontot sebezve.) Csontszablyával megvagdalod a láplidérc fejét. (3 támadással 16 életpontot sebezve.) A láplidérc belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ellenfeled vámpirizál belőled. 8 életpontot vesztettél. A láplidérc többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Testedbe bénító méreg áramlik! (-4 támadás.) Vaskarddal kegyetlenül összevagdalod a láplidérc testét. (3 támadással 45 életpontot sebezve.) Csontszablyával súrolod a láplidérc bal lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A láplidérc fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A láplidérc többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A csípéssel együtt bénító mérget is kaptál. (-4 támadás.) Véres nyál csordul ki a láplidérc száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Alaposan átvizsgálod a tetemet. Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: 1 xirnox szív. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 842 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 123, sebződés: 28, gyógyulás: 0, összesen: -28 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Sikerült elbújnod. Óvatosan utánapillantasz, hogy megállapítsd mi is volt az. Felismered. Ez egy óriás csontváz. Amikor elhal a zaj, előmászol. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Fairlight rúnaköve. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy rát-fát. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy tímárkunyhót. (ld. enc.) Megtudod, hogyan szerezhetsz rinóbőr övet. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) emberi nyomok vezetnek északkeletre.

(Továbbmész...) [56,-49] Még mindig füves síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Felfedeztél egy oltárt. Dornodon hívői építették. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy tintacsiga. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

A lény tintát köp rád! Rád ömlik az egész! Mivel a bőröd már fekete, nincs rád hatással a dolog. Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Meglengetve a kőkést ellenfeledre támadsz. Kőkéssel hatalmas csapásokat adva felmetszed a tintacsiga testét. (4 támadással 32 életpontot sebezve.) Csontszablyával megvágod a tintacsiga testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A tintacsiga fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva az aranyló ugarhéjat, szereztél 5 csepp tintát. 173 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 40, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Behúzódsz egy bokorcsoport tövéhez, és csendben reménykedsz. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Most is Te voltál a jobb, sikerült elbújnod. Megszemléled a "legyőzött" szörnyet. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy láplidérc. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Elég régi (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek keletre. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) [24 pontot használtál fel, van még 115.]

m 3 2 3 mozogsz délkeletre, keletre, délkeletre
[57,-48] Szűnni nem akar a zöld síkság. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Felismered a közeledőt. Csak egy bo-skorpió. Nem jelenthet különösebb problémát. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Ököllel fogsz harcolni. Elszántan ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a bo-skorpió testét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Csontszablyával többször mélyen végigmetszed a bo-skorpió kitinpáncélját. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) A bo-skorpió csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. A bo-skorpió melléd csap a farkával! A bo-skorpió most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a kavadu iszákot, szereztél 6 csepp gyenge mérget. (Nincs mibe rakni 6 gyenge mérget.) 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Behúzódsz egy bokorcsoport tövéhez, és csendben reménykedsz. Szörny esélytelen veled szemben, sehol sem talál. Kicsit később óvatosan kilesel. Azonnal tudod, hogy egy tetemember volt a rémület okozója. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz. Látsz egy oltárt. Fairlight hívői építették. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő.

(Továbbmész...) [58,-48] Továbbra is síkságon vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Észreveszel egy oltárt. Dornodon hívei emelték. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy sörényes ubuk közeledik. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked átfúrja a sörényes ubuk testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vaskardot ellenfeledre ugrasz. Vaskarddal párszor kilyukasztod a sörényes ubuk testét. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) Csontszablyával épp hogy eltalálod a sörényes ubuk tüskés hátát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A sörényes ubuk megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Véres nyál csordul ki a sörényes ubuk száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 7 ubuk tüskét. 304 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 dobófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 59, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Az első ellenfél egy élőholt mirg.

Megmarkolva a vaskardot ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Vaskarddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod az élőholt mirg bal lábát. (3 támadással 69 életpontot sebezve.) Csontszablyával végigvágod az élőholt mirg jobb lábát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Az élőholt mirg belecsíp a jobb térdedbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Az élőholt mirg szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 madártollat. 195 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 80, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Pusztuljatok! - ordítod, és rárontasz a következő ellenfeledre, aki egy csontváz.

Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. {CSTT:} Ököllel többször kegyetlenül megütöd a csontváz zörgő csontjait. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Csontszablyával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a csontváz jobb lábát. (3 támadással 8 életpontot sebezve.) A csontváz karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 2 vízionár szemet.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 155 (limit: 1100), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 12395.
Megvizsgálod a talajt. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek északkeletre. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [59,-47] Síkság, továbbra is csak síkság. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Elenios rúnaköve. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rát-fát. Látsz egy teljesen lerombolt oltárt. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy szekérkaravánt. Délnyugatra tart. Találsz egy barátság szent tüzét. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő.
(Feltételes foglyul ejtés:) Vigyázva körülkémlelsz: kaffogó hebrencs szagot érzel! Nekiállsz, és ásol egy gödröt, fél szemmel állandóan a környéket pásztázva. Amikor kész vagy, befeded a vermet gallyakkal. Megkeresed a szörnyet - nem tart sokáig - majd megpróbálod belecsalni a csapdába. Buta lény ez a kaffogó hebrencs - simán belesétált a csapdába! Most ott üldögél tehetetlenül a verem alján. No, ez megvolna! Rövid időt töltesz azzal, hogy biztosítsad, a szörny se kárt ne tudjon benned okozni, se megszökni ne tudjon, majd kiszabadítod, és megnézed, mit is tudsz kezdeni vele. (ld. enc.) Megfelelő idomítással ebből a szörnyből alkalmas őrt csinálhatnál, aki a táborozás alatt éberen ügyelne holmidra. Megvilágosodik előtted, hogyan is kéne az idomításhoz hozzálátni. (ld. enc.) Rámosolyogsz új útitársadra, aztán együtt mentek tovább. [24 TVP-t emésztett fel ez a móka.]

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. Kikukucskálsz rejtekedből, és felsóhajtasz. Még szerencse, hogy elbújtál. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy tetemember. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Aránylag régi (kb. 2 hetes) emberi nyomok vezetnek keletre. [48 pontot használtál fel, van még 67.]

be 1215 15 bemész az 1215. épületbe
Úgy döntesz, hogy a karavánnal tartasz. Közelebb lépsz egy szekérhez, és felkéredzkedsz rá. Épp egy szemüveges gnóm ül a bakon, és kérésed meghallva bólint, szállj csak fel. Keresel magadnak némi helyet a szekér hátuljában, és kényelmesen elhelyezkedsz. A karaván délnyugatra indul.
Kopár tájakon, elhagyatott vidéken haladtok keresztül. Az idő eseménytelen zötykölődéssel telik.
És végül elérkezel a karavánnal közös utazásod végére. Leszállsz a szekérről, búcsút intesz nekik, majd szemügyre veszed, hol is vagy éppen. [30 pontot használtál fel, van még 37.]

AZ UTAZÁS MEGKEZDÉSE ELŐTTI TÉRKÉPED

52 53 54 55 56 57 58 59 60
-53
-52
-51
-50
-49
-48
-47
-46
(53,-52) a 22. labirintus bejárata, mosolygó rettenet (#97), húsevő magszim (#67), goldugar (#65), óriás patkány (#42), woor-antilop (#31), ormánygőte (#18), vadász tatu (#10)
(54,-51) Fairlight oltár, 38. jellempróba, manifesztátor (#124), élőholt mirg (#135), autentikus vámpír (#154), vízionár (#66)
(55,-50) piromenyét (#99), láplidérc (#352), Fairlight rúnaköve, rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), tímárkunyhó (#684)
(56,-49) Dornodon oltár, tintacsiga (#74)
(57,-48) bo-skorpió (#54), Fairlight oltár
(58,-48) Dornodon oltár, sörényes ubukok (#89), élőholt mirg (#135), csontváz (#48)
(59,-47) Elenios rúnaköve, rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), oltár, délnyugatra tartó szekérkaraván (#1215), barátság szent tüze (#484), kaffogó hebrencs (#88)

[44,-32] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Raia hívői építették. Speciális mentális képességed segítségével megérzed, hogy fém közelében vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Első ellenfeled egy autentikus vámpír.

A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! A következő másodpercben elhatalmasodik rajtad a rettegés, a kilátástalanság!

A menekülés az egyetlen épeszű választás. Futsz, amíg bírsz, s nem nézel hátra. Körbevizsgálódsz. Kicsit régi (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek délkeletre. Eszel valamit. (-1 kaja.)
[0 pontot használtál fel, van még 37.]

m 5 3 mozogsz délnyugatra, délkeletre
[43,-31] Vége a fárasztó fel-le mászásnak: a dombságot síkság váltja fel. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Valahonnan csengő madárdal száll feléd.

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Egy élőholt mirg áll veled szemben.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Vaskarddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod az élőholt mirg testét. (3 támadással 68 életpontot sebezve.) Csontszablyával kicsit megvágod az élőholt mirg testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Az élőholt mirg belecsíp a bal térdedbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 madártollat. 195 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 72, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Jöhet a következő! - kiáltod, és már össze is csapsz a második ellenfeleddel, aki egy autentikus vámpír.

Ellenfeled mereven rád néz, majd megindítja mentális támadását. A következő pillanatban borzalmas félelem lesz rajtad úrrá.

A menekülés az egyetlen épeszű választás. Futsz, amíg bírsz, s nem nézel hátra. Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Gatin városa innét délre fekszik. " Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy gyöngymangó bokrot. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy gumifát. Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkő, azzal újra kifehérítheted a bőrét, megmentve a veréstől. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba). Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [44,-30] Síkság, továbbra is csak síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Dornodon híveié. Megpillantasz egy fát, amelyhez egy kobudera van kikötözve. Teste fényesen csillog, mintha valamivel be lenne kenve. Aztán amikor megpillantod a feje fölött a darázsfészket, rájössz, hogy mivel lehet bekenve... Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kőkésre (hogy el tudd vágni a köteleit) és 10 TVP-re. Szerencsére úgy tűnik, hogy a darazsak egyelőre nem akarnak támadni (12. jellempróba). Észreveszel egy szekérkaravánt. Délkeletre tart. Utad során felfedezel egy halálbokort.

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Első ellenfeled egy csontváz.

Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra támadsz. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a csontváz bal lábát. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Csontszablyával hatalmas csapásokat adva felmetszed a csontváz zörgő csontjait. (3 támadással 10 életpontot sebezve.) A csontváz karmai majdnem eltalálnak! Ököllel eltalálod a csontváz sárga koponyáját. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Csontszablyával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a csontváz zörgő csontjait. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) Félrehajolsz, de a csontváz karmai így is karcolják az arcodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Hál istennek, ezt megúsztad. Amikor már úgy érzed, a szörny nem vehet észre, kikukkantasz. Ó! Hiszen ez egy élőholt mágus. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről. Kifosztod egy törpemarabu fészkét. A zsákmány: két zöld tojás. (+1 kaja.) Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 halálvirágot. Egészséged TF-elődött. [21 pontot használtál fel, van még 16.]

be 1215 5 bemész az 1215. épületbe
Úgy döntesz, hogy a karavánnal tartasz. Közelebb lépsz egy szekérhez, és felkéredzkedsz rá. A bakon ülő árnymanó kölyök, miközben ádázul rág valamit a szájában, bólint, szállj csak fel. Keresel magadnak némi helyet a szekér hátuljában, és kényelmesen elhelyezkedsz. A karaván délkeletre indul.
3 mérföldre az indulási helytől (bozótos területen): van itt egy mínosz-kúp; 6 mérföld megtétele után (síkságon): elhaladtok egy csapat kaffogó hebrencs mellett, békésnek tűnnek, biztos most ettek; van itt egy tűzrakó hely.
És végül elérkezel a karavánnal közös utazásod végére. Leszállsz a szekérről, búcsút intesz nekik, majd szemügyre veszed, hol is vagy éppen. [10 pontot használtál fel, van még 6.]

AZ UTAZÁS MEGKEZDÉSE ELŐTTI TÉRKÉPED

42 43 44 45
-33
-32
-31
-30
-29
(43,-31) élőholt mirg (#135), autentikus vámpír (#154), gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), gumifa (#38), 28. jellempróba
(44,-32) Raia oltár, érclelőhely, autentikus vámpír (#154)
(44,-30) Dornodon oltár, 12. jellempróba, délkeletre tartó szekérkaraván (#1215), halálbokor (#2370, belőle készíthető: #2371), csontváz (#48)

[49,-25] Még mindig füves síkságon vagy. Nagy vartyogás közepette egy csapat szárnyas gömböc húz el a magasban. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Ráismersz a lényre. Egy rájanyék. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra támadsz. {CSTT:} Ököllel többször eltalálod a rájanyék farkát. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) Csontszablyával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a rájanyék testét. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) A rájanyék farkával melletted a levegőbe suhint. A rájanyék csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a rájanyék száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 29, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Ellenfeled ezúttal egy zombi.

Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. {CSTT:} Ököllel megütöd a zombi nyakát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Csontszablyával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a zombi testét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Karmaival a zombi megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. Véres nyál csordul ki a zombi száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
30 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 20, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Második ellenfeled egy csontváz.

Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. {CSTT:} Ököllel többször kegyetlenül megütöd a csontváz zörgő csontjait. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Csontszablyával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a csontváz zörgő csontjait. (3 támadással 12 életpontot sebezve.) A csontváz karmai majdnem eltalálnak! Ököllel megcsapod a csontváz bal lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Csontszablyával kegyetlenül összevagdalod a csontváz testét. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) A csontváz karmai majdnem eltalálnak! A csontváz összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 1 karbin plazmát. (ld. enc.)
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 159 (limit: 1100), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 12623.
Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északnyugatra.
[0 pontot használtál fel, van még 6.]

m 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

kt 147 1 elkészíted a 147. tárgyat (1 darabot)
Nincs annyi pontod, hogy akár egyetlen hebrencs csapdát is készíthess/gyűjthess. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

kt 138 3 elkészíted a 138. tárgyat (3 darabot)
Ehhez sajnos nem megfelelő terepen vagy. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

szk 22 keresed a 22. szörnyet
Elhatározod, hogy táborozás alatt megpróbálsz felkutatni egy drótszőrű pincsit. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

* 1. BP: h 242 0 0 használod a 242. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [1 pontot használtál fel, van még 5.]

* 2. BP: ff 6 28 2084 felt. fegyverváltás: 6 28 2084
Felt. fegyverváltás: << kőkés << ököl << vaskard. [0 pontot használtál fel, van még 5.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Elmúlt a bénító méreg hatása (támadásod újra a régi). Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. Egy kaját nyel le a kaffogó hebrencs. Mára elég volt a kalandozásból. Rutinos öreg rókaként táborhelyet keresel. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben 5 pontod maradt, ebből a következő körre 5 pontot vihetsz át. Kapsz még 198 pontot. A következő körben tehát 203 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MOSOLYGÓ RETTENET (97. SZÖRNY)
Ez a borzalmas lény csak a legsötétebb, legeldugottabb helyeken megtalálható. Ha azonban valaki összetalálkozik vele, akkor az búcsút mondhat életének. Ez az alaktalan, pörsenésekkel és ragyával teli ocsmányság iszonyatos félelmet tud kelteni mindenkiben, aki meglátja. Miközben csípős mérgű csápjaival próbál megbénítani, harapásával véredet szívja. Legyőzésére egyetlen megoldás, ha agyondöfködöd valamilyen rettenetes szúrófegyverrel.

ORMÁNYGŐTE CSONT (21. TÁRGY)
Az ormánygőte ormánycsontját kivágva, egy hosszú, üreges csonthoz jutsz. Talán használható valamire.

MANIFESZTÁTOR NYÚLVÁNY (214. TÁRGY)
Ha nagy nehezen sikerül leölnöd egy manifesztátort, kivághatod a nyúlványát. Ez fontos alkotóelem az eltűnéssel kapcsolatos varázslatokhoz és varázsitalokhoz.

TÍMÁRKUNYHÓ (684. TEREPTÁRGY)
Egy szakállas férfit látsz, amint különböző állatbőröket tereget ki a kunyhója mellett. Beszédbe elegyedsz vele, és megtudod, hogy ő egy letelepedett kalandozó, aki most már békés foglalkozást űz, ruhákat készít az arra járó kalandozóknak. Megkérdezed, tudna-e csinálni neked valami hasznos, esetleg mágikus holmit. Végigmér téged, aztán biccent.
- Egy rinóbőr övnek biztosan örülnél!
[Figyelem: a küldetést bármely tímárkunyhóban leadhatod (több is van), nem csak ebben.]

RINÓBŐR ÖV (685. TÁRGY)
A rinóbőr elkészítéséhez a tímárnak a következő tárgyakat kell vinned: 5 db rinóbőr, 8 adag nektoraf faggyú, és 20 aurach fog, az öv díszítéséhez. Ezenkívül, ha azt akarod, hogy az öv némi mágikus potenciállal is rendelkezzen, szerezned kell egy varkaudar tekercset, amely egy páncélkészítő rítus leírását tartalmazza. A rinóbőr övet a Küldetés Teljesítése: KT 685 paranccsal kérheted el a tímártól, 5 TVP árán. A rinóbőr öv a védettségedet 3-mal, a max. ÉP-det 20-szal növeli meg.

ELFOGTÁL EGY SZÖRNYET...
Brávó! És most mit kezdesz vele? Amíg ezt kitalálod, néhány információ: egyszerre maximum 6 elfogott szörnyed lehet (kezdetben azonban, amíg még nincs nagy tapasztalatod a fogoly szörnyek tartásában, még kevesebb). A magasabb intelligenciájú lények elfogásával ne is próbálkozz, ők úgysem sétálnak bele a csapdádba! Labirintusban nem érdemes az elfogással próbálkozni, mert csak nagyon kevés csapda van (van egyáltalán?) amelyet ott is használni tudsz. Egy elfogott szörnyet a Szörny Elengedése: SZE <szörny> paranccsal engedhetsz szabadon, "rakhatsz le" egy adott mezőn. Megölni a Szörny Megölése: SZM <szörny> paranccsal lehet. Ilyenkor a szörnyet szintén lerakod az adott mezőn, csak azonnal meg is küzdesz vele. A szörnyet rabsága alatt etetned kell - minél nagyobb, annál több kaját eszik a körben (az etetést mindig a legéhesebb szörnnyel kezded). Hosszú éhezéstől a szörnyed éhenhalhat, és ezért gonoszságpont jár. A fogoly szörnyeid italszükségletükről maguk gondoskodnak.

SZÖRNYEK IDOMÍTÁSA
Ha sikerül egy szörnyet élve elfognod, ez még nem jelenti azt, hogy ezzel minden problémád megoldódott. Hiszen hacsak nem gúzsbakötözve cipeled a lényt, (márpedig így biztos, hogy előbb-utóbb elpusztul) számítanod kell rá, hogy azonnal megtámad, amint nagyobb szabadságot adsz neki. Lehetőség van azonban arra, hogy idomítsd a befogott szörnyet. Erre szolgál a szörnyIDomítás: ID <szörny> <TVP> parancs.
Minden szörny beidomítása adott TVP-be kerül. Az ID kiadásakor meghatározhatod, hogy mennyit foglalkozol a szörnyeddel. Ha ez a TVP elegendő volt, attól kezdve a szörny meg van szelidítve. Ha nem, akkor megtudod, hogy még kb. mennyi időt kell a szelidítéssel tölteni. Ha egy szörnyet meggszelidítettél, beidomítottál, automatikusan végzi attól kezdve a feladatot, amelyre legalkalmasabb. A málhás a holmid egy részét fogja cipelni, a hátason lovagolhatsz, és ez plusz lépést, kevesebb TVP-be kerülő lépést, sőt, a harcban való nagyobb védettséget is jelenthet. Van olyan szörny, amely táborozás alatt őrzi a holmidat, ezáltal csökkentve a lopás esélyét, más szörny az élelemeszerzésben, ásásban vagy építkezésben tud segíteni.
Egy adott funkcióra egyszerre csak egy szörnyed lehet betanítva (tehát nem lehet pl. két teherhordód).
Egy pillanatra felmerül benned a gondolat, hogy a szörnyedet harcra is idomíthatod, de aztán rájössz, hogy ezzel pont azokat a vérszomjas ösztönöket szabadítanád fel, amelyeknek az idomítással gátat akarsz szabni.

KARBIN PLAZMA (199. TÁRGY)
A karbin agyplazmájára kivágása után azonnal rá kell csöpögtetned 3 csepp spirituszt, mert különben nagyon gyorsan megromlik. A tartósított (és igen undorító) massza egyenlőre teljesen hasznavehetetlen lomnak tűnik.

KARAKTERLAP

Szürke Farkas, egy kopasz, félszemű, körszakállas alakváltó férfi vagy. Fekete a bőröd. Dornodon hűséges követője vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez az 59. fordulód.

Erő: 12 (14) Szint: 15 Merészség: 5/1 Magasság: 183 cm
IQ: 24 (26) Támadás: 16 Agresszió: 3 Testsúly: 73 kg
Ügyesség: 13 Védekezés: 15 Menekülés: 30 % Életkor: 33/33 év
Egészség: 13 Életpont: 191/191 Jellem: gonosz (41) Tul. pont: 2
Szerencse: 12 (14) Varázspont: 194/89 Pénz: 786 arany Kép. pont: 7
Tudatpont: 25/5
Eddig összesen 556 szörnyet (22 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 4 432 TP-t kaptál. Jelenleg 87 656 TP-d van. A következő szinthez még 32 344 TP szükséges. Trófeáid: élőholt mágus, nukleáris cickány, autentikus vámpír.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 4/53 (+89%) vágófegyverek: 20/84 (+16%) ütőfegyverek: 2/98
dobófegyverek: 15/2 (+9%)

Feltételes fegyverváltás: kőkés (#6) << ököl (#28) << vaskard (#2084)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -2.); dárda (#10) max. 1 db (3 -5.); ubuk dobónyíl (#138) max. 1 db (6 -8.); ubuk dobónyíl (#138) (9 -11.); vas dobónyíl (#189) (12 -); mérg. ubuk dobónyíl (#188) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0
49,92 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 93

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 169 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 40/38 (+56%) 2. nyomkövetés: 16/35 (+32%) 3. csapdakészítés: 5/82 (+23%)
4. csapdaészlelés: 1/58 5. gyógyítás: 14/70 6. titkosírás: 1/97
7. felderítés: 2/3 8. teológia: 3/75 9. taumaturgia: 8/18 (+5%)
10. zene: 1/0 11. szörnyismeret: 4/108 12. zárnyitás: 8/74 (+44%)
13. vadászat: 2/37 14. bányászat: 11/97 (+11%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 42 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 45% életpont alatt ( tudati vitalizációval)
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
ásol max. 24 TVP-ért csak 152. fémet, vagy jobbat
készítesz csuklyavirágot (#133) (max. 50 darabot ), dárdát (#10) (max. 2 darabot, csak egyszer), halálkristályt (#2372) (max. 100 darabot, csak egyszer), éjurnát (#2368) (max. 6 darabot, csak egyszer), halálvirágot (#2371) (max. 3 darabot, csak egyszer), kavadu iszákot (#25) (max. 1 darabot, csak egyszer)
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 10, max: 50)
zombi (#49), csontváz (#48), csontlepke (#746), élőholt mirg (#135), manaelementál (#290), Jerome (#956) (csak egyszer), szintszívó (#96), autentikus vámpír (#154), manifesztátor (#124), sírlidérc (#172) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 7, max: 50)
vízionár (#66), ismeretlen (#9089), technokolin (#50), fémbontó szójer (#150), nektoraf (#355), Sheran hívők (#995), szeppent rákfatty (#186), Igaz Barátok (9141. KT)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) láthatatlanság (#76, 15 VP, 5 TVP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) tolvajvér (#364, 22 VP, 5 TVP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) tolvajszem (#2, 8 VP) alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP)
varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP) életszívás (#10, 5 VP, 5 TVP) jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP)
méregfelhő (#37, 12 VP)
Butaság ára beállítás: teológia: 6 vp;

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 4, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
lángcsóva (#31) >> Palasti (#6116) lángcsóva (#31) >> drónkeselyű (#208)
lángcsóva (#31) >> vízionár (#66)
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 4, max: 119 - támadó varázslatokkal együtt)
tüskepajzs (#30) >> Palasti (#6116)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
kaffogó hebrencs (#88) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy igazi mestertolvajnak való feladat: lopjál valakitől mocsári penkét!
2.) Öld meg vagy kényszerítsd deus ex machinájának használatára a fény egy követőjét. [Egy másik kalandozót.] Ha ez nem menne, akkor elegendő az is, ha egy harcban legalább 90 életpontot sebzel rajta. (teljesítve)
3.) Végezz ki egy békésen legelésző alpesi tehenet, ne adjon több tejet! (teljesítve)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Qvill) (527): új. városháza (Gatin) (540): új. szürke kastély (547): kész. városháza (685): új. fejvadászház (757): többek közt 1733. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 22, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 170, 175.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 5.

HŐSTETTEID
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 159 (limit: 1100), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 12623.
A quwarg rajzásban leölt quwargjaid: 1 szabotőr, 3 harcos, 3 királynő, 5 élőholt.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 21 TU. szükséges még: 29 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
pajzshasználat I (535) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a düh vérvörös köde (541) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
pajzshasználat II (542) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 27 TU szükséges.)
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
kritikus találat (548) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
bénító sebzés (555) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bakkura csizma (#96) 1 * bíbor erőöv (#291) 1 * boszorkánykendő (#1697)
1 * bronzpáncél (#90) 1 * bronzsisak (#88) 1 * kígyóbőr kesztyű (#49)
1 mászókarom (#78)
Fegyverek és lövedékek
1 * csontszablya (#64) 1 esszenciakristály (#350) 1 kőkés (#6)
1 ubuk dobónyíl (#138) 50 ubuk tüske (#131) 1 * vaskard (#2084)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 * denevér szimbólum (#140) 2 * Eldaran karkötője (#373) 1 * koponya gyűrű (#1733)
1 + nap szimbólum (#141) 1 * saválló fülbevaló (#1552) 1 * smaragd védőgyűrű (#223)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 1 bőrkantár (#1125) 4 ¤ deus ex machina (#1)
3 éjkő (#2369) 1 fülemüle síp (#1576) 1 fűszerkeverék (#1170)
1 halálkristály (#2372) 1 kaja (#2) 1 keg gomba (#1615)
1 kötél (#92) 1 megbűvölt utazóláda (#1218) 2 ork csodaszer (#1228)
1 tudás gyöngye (#522) 1 + tüskecsapda (#242) 2 zárnyitó készlet (#39)
Löttyök és porok, tartóstul
4 + aranyló ugarhéj (#100) [bennük 17 csepp tinta (#101), fér még: 23]
5 éjurna (#2368) [bennük 33 csepp bomló esszencia (#2367), fér még: 17]
1 fűszertartó (#210) [üres, kapacitás: 5]
1 kavadu iszák (#25) [benne $10 csepp gyenge méreg ($26), fér még: 0]
3 sullár hólyag (#168) [bennük 20 csepp spiritusz (#170), fér még: 40]
4 uzbány csőr (#169) [bennük 11 csepp ugh méreg (#166), fér még: 37]
4 + vizestömlő (#3) [bennük 76 korty víz (#27), fér még: 4]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
4 álompor (#396) $1 antilopbőr ($48) $1 bakkura bőr ($95)
3 csillezsályalevél (#1253) 33 csuklyavirág (#133) 3 + dözmöng szív (#122)
2 drótszőr (#37) 1 halálvirág (#2371) 1 hebrencs állkapocs (#130)
2 kaktusztüske (#114) 1 karbin plazma (#199) 1 kavadu lebeny (#24)
1 + kazmár gyökér (#205) 2 lajhár csont (#236) 1 liumbe hajtás (#655)
99 madártoll (#112) 2 magszim bél (#103) 1 manifeszt.nyúlvány (#214)
1 moa smaragd (#377) 11 mocsári penke (#148) 1 mutáns csont (#331)
1 ormánygőte csont (#21) 14 pirkit (#153) $6 sallank karom ($128)
2 smirglilevél (#29) 10 sünmedve tüske (#14) 1 szárnyas hernyó (#69)
1 szulfin (#676) 6 szvó-ektoplazma (#151) 1 trikornis szarv (#198)
2 vadász tatu bőr (#15) 3 varányszem (#30) 2 vasérc (#152)
$2 vízionár szem ($102) 2 xirnox szív (#213)

Összsúly: 44.47 kg Megterheltség: 71%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 88 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
5 kaja (#2) 3 sáfránypor (#211) 1 sünmedve tüske (#14)
2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 antilopbőr (#48) 1 aranyló ugarhéj (#100) 9 bomló esszencia (#2367)
1 halálvirág (#2371) 1 karbin plazma (#199) 5 madártoll (#112)
1 magszim bél (#103) 1 manifeszt.nyúlvány (#214) 1 ormánygőte csont (#21)
2 pirkit (#153) 1 szárnyas hernyó (#69) 2 szvó-ektoplazma (#151)
5 tinta (#101) 1 ubuk dobónyíl (#138) 6 ubuk tüske (#131)
1 vadász tatu bőr (#15) 2 vízionár szem (#102) 1 xirnox szív (#213)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

48 49 50
-26
-25
-24
(49,-25) rájanyék (#58), zombi (#49), csontváz (#48), 24. jellempróba

Üzenet küldése a karakternek