56. forduló, 58. forduló, Hedvig a bátor összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. aug. 1. 9h:05'
EZ A 68. JÁTÉKHETED, 57. FORDULÓD
69. játékheted kezdete: aug. 6.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4030
SZÁMLA : XXXX

HEDVIG A BÁTOR KALANDJAI


Morgan hatalma gyengült. Csak így tovább, pusztítsátok az élőholtakat, és a Negatív létsíkra nyíló rések bezáródnak.
22 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [47,-14] koordinátán.
A táborozás 5. napján összefutsz Krong Bigfuttal. Elenios ministránsa. Egy gólem talizmánt, egy láncinget, egy lánckesztyűt, egy mind. topázát, egy nekrofun medált, egy obszidián karkötőt, egy regeneráló gyűrűt, egy rejtőköpenyt, egy ryuku nadrágot, egy saválló fülbevalót, egy smaragd védőgyűrűt, egy szem szimbólumot, egy umbatari karkötőt, egy varkaudar csizmát, egy vassisakot és egy zafír erőövet visel. Ruházatát egy élőholt quwarg trófea, egy csontváz lord trófea és egy bányarém trófea díszíti. Jobb kezében egy ryuku buzogányt, bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Lőfegyvere egy ubuk dobónyíl. Hátasállata egy sullár! Holmiját egy hegyi szamár cipeli. Tisztán érzed auráját: jó jellemű, ahogy Te is az vagy. Egy meleg kézfogás, rövid hírcsere, aztán újból elváltok.
Az egyik nap megpillantasz egy hosszú, vörös hajú alakváltó férfit. Egyenesen feléd repül! Kék egyenruhát visel, rajta zöld, korona alakú, Yaurr feliratú emblémával. Megszólít téged.
- Bölcs Borax királyunk - látván, hogy a pórnép milyen szórakoztatónak találja az efféle barbár vérontást - úgy határozott, hogy a félévente megrendezésre kerülő Olimpiai Játékok között is, nagyjából kéthavonta lehetőséget biztosít a kalandozóknak, hogy önmaguk és a népes nézősereg mulattatására összemérjék erejüket. A kincstár által az olimpiai játékokra elkülönített keret nem teszi lehetővé, hogy ezeket a rendezvényeket is díjazzuk, de Őfelsége bízik benne, hogy az esemény így is számos kalandozót fog vonzani. A jelentkezés a szokásos módon zajlik. Köszönettel elfogadod a meghívást. (ld. enc.) A miniolimpián nincs lehetőséged a játékos versenyeken indulni. A miniolimpiát csak e-mailben kaphatod meg. A H 1 <tárgy> <3. paraméter> parancsnál 3. paraméternek 10-et írj, ha base64, 20-at, ha uuencode-val kódolva kéred. [A XXIII. Mini Olimpiára való jelentkezés határideje 2018. augusztus 7. kedd. Nem árt azonban, ha a jelentkezést MÁR JÓVAL A HATÁRIDŐ ELŐTT megteszed, mert esetleg lemaradsz az eseményről! FIGYELEM: Ezen a miniolimpián annyi TP jár az indulóknak, mint a normál olimpián, vagyis az aktuális szinthez szükséges TP 20 %-a. Ezenkívül egy normál fordulónyi TU regenerációt kap minden karakter. Ráadásul a miniolimpián elért helyezéseket elfogadják az istenek az isteni küldetés leimádkozásakor. (Az első három miniolimpia helyezéseit továbbra sem fogadják el.) A miniolimpián nincsenek díjak (vigaszdíj sem), nincsenek játékos versenyek, és nem kerül be az eredmény a hőstettek rovatba.]
Miután elbúcsúztál a hírvivőtől, rögtön tervezgetni kezded a részleteket.
Közös Tudatotok új képességet fejlesztett ki. (ld. enc.)
Chen Keen, amikor összefutottatok, adott neked egy varkaudar csizmát (ld. enc.) és egy umbatari karkötőt (ld. enc.).
Egy ismeretlen lovag jön veled szembe, sötét vértje tündököl a napfényben. Büszkén ül lova hátán, miközben a horizontot kémleli. Mikor melléd ér, Te udvariasan meghajolsz, és jó utat kívánsz neki. Ő megállítja lovát, és rád néz, majd felnyitva sisakrostélyát, visszaköszön: "Üdvözöllek vándor! Régen hallottam már emberi szót, nagyon jól esett. Engedd meg, hogy egy csekély szívességgel viszonozzam." azzal kezét válladra teszi. A következő pillanatban érzed, hogy különös belső tűz árad szét tagjaidban, izmaid felfrissülnek, felébredsz.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+46 életerő.) Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Varázserőd regenerálódik. (+62 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+3 tudatpont.)
A táborozás ideje alatt hosszú időt töltöttél azzal, hogy ryuku légiós nyomok után kutattál. Megérte kutatni - találsz egy kifejlett példányt.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 1 ubuk tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a ryuku légiós páncélos testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd a ryuku légiós páncélos testét. (3 támadással 61 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal párszor keményen megütöd a ryuku légiós testét. (3 támadással 25 életpontot sebezve.) A ryuku légiós pusztító erejű támadást indít, félresöpörve védekezésedet. (2 támadástól 23 életpontot vesztesz.) Vasalt bunkóval megütöd a ryuku légiós bal lábát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyengén megütöd a ryuku légiós testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A ryuku légiós nem hagy pihenőt: lesújt a karodra és a mellkasodra. (2 támadástól 38 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 770 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 110, sebződés: 61, gyógyulás: 0, összesen: -61 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 196.]

d 2 7 eldobod a 2. tárgyat (7 darabot)
Elhajítasz 7 kaját. [0 pontot használtál fel, van még 196.]

ba 146 nem támadod a 146. szörnyet
BA 146 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 196.]

tps 30 TVP spórolása: 30 pontért
Félreraktunk, letiltottunk neked 30 TVP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy TPF parancsot (ill. kör végéig). [30 pontot használtál fel, van még 166.]

tno 2 2 növeled a 2. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Okosabbnak érzed magad. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Okosabbnak érzed magad. [0 pontot használtál fel, van még 166.]

fse 16 felt. segítség 16 pontért
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 166.]

ek 116 50 5 t. energia kisütése: 116 50 5
Gyógymógy varázslatot fogsz használni, ha életerőd 50 százalék alá zuhan. [0 pontot használtál fel, van még 166.]

kf 317 278 kézbeveszed/felveszed a 317. tárgyat a 278. tárggyal
Leveszed a bakkura csizmát, majd felhúzod a varkaudar csizmát. [0 pontot használtál fel, van még 166.]
A csuklódra húzod az umbatari karkötőt. [0 pontot használtál fel, van még 166.]

v 26 elmormolod a 26. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. Ereidben a vér forrón lendül előre. Egy végső mozdulattal előhívod a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 161.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Főzőcskézésbe kezdesz, finom főtt étel készül. Az étek elfogyasztása igazi örömet okoz. Az összes ujjad megnyalod a lakoma végeztével, majd jóllakottan szedelőzködsz össze a továbbindulásra. 144 tapasztalati pontot kaptál. [3 pontot használtál fel, van még 158.]

ff 6 181 felt. fegyverváltás: 6 181
Felt. fegyverváltás: << kőkés << vasalt bunkó. [0 pontot használtál fel, van még 158.]

ffk 300 100 felt.fv.kozkázata: 300 100
Ok, a 1. fegyverre a kockázat 300 % lesz. Ok, a 2. fegyverre a kockázat 100 % lesz. [0 pontot használtál fel, van még 158.]

m 1 2 2 mozogsz északkeletre, keletre, keletre
[48,-15] A síkság nyíltsága után valamivel bátrabban érzed magad egy ritka erdőbe belépve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. A feléd közeledő fabontó szójer mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a fabontó szójer jobb hátsó lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vasalt bunkót ellenfeledre rontasz. {CSTT:} Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a fabontó szójer testét. (2 támadással 59 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a fabontó szójer barna testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A fabontó szójer megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 fabontót. 159 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 75, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Az első ellenfél egy élőholt mirg.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az élőholt mirg tollas testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Meglengetve a vasalt bunkót a másikra támadsz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az élőholt mirg testét. (2 támadással 69 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd az élőholt mirg testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Az élőholt mirg feléd csap csőrével, de sikertelenül. Az élőholt mirg még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 madártollat. 171 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 89, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Második ellenfeled egy tetemember.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a tetemember rotható húsát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vasalt bunkót ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a tetemember bűzlő testét. (2 támadással 59 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod a tetemember jobb oldalát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A tetemember mancsával oldalba lök. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. A tetemember összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 374 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 74, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 1 éjkövet.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 225 (limit: 985), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 24735.
Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Friss törpe nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [49,-15] Az erdőt síkság váltja fel. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Fairlight híveié. A távcsővel lassan körülnézel. Messze északkeletre látsz egy Tharr oltárt. Keletre nézve látsz egy vaskohót. Délkeletre egy mély kút van. Délre egy Sheran oltár van. Északra egy Raia oltár van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Felismered a közeledőt. Csak egy kaszabolósáska. Nem jelenthet különösebb problémát. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a kaszabolósáska testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Elszántan a másikra rohansz. Kőkéssel kilukasztod a kaszabolósáska testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a kaszabolósáska bal oldalát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Ellenfeled ügyetlen csapása csak apró vágást ejt a válladon. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A kaszabolósáska még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 mandibulapengét. 68 tapasztalati pontot kaptál. Egy új harcmodor távlatai nyílnak meg előtted (vágófegyver: 1. szint).
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Első ellenfeled egy szintszívó.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a szintszívó ködös testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rohansz. Vasalt bunkóval iszonyatosan megcsapod a szintszívó ködös testét. (1 támadással 27 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod a szintszívó zsezsgő plazmáját. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A szintszívó csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szintszívó szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 303 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Felkészülten várod a másik ellenfeledet, aki egy zombi.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a zombi jobb lábát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. {CSTT:} Kőkéssel kilukasztod a zombi bal karját. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd a zombi bal karját. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A zombi karma a fejed mellett suhan el! A zombi szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 29 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 2 ubuk dobónyílat.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 227 (limit: 985), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 24955.
Oppsz, itt járt már valaki! Elég régi (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még friss törpe nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [50,-15] Dombos terepre érkeztél. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Egy homokvarány közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Megmarkolva a kőkést a másikra rontasz. {CSTT:} Kőkéssel egy hatalmas csapással felmetszed a homokvarány lapos hátát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd a homokvarány jobb oldalát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A homokvarány karma a fejed mellett suhan el! A homokvarány szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 varányszemet. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 20, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Az első ellenfél egy csontlepke.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a csontlepke bordás testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Meglengetve a kőkést ellenfeledre rontasz. Kőkéssel végigvágod a csontlepke bordás testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a csontlepke testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A csontlepke belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A csontlepke összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 57 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Jöhet a következő! - kiáltod, és már össze is csapsz a második ellenfeleddel, aki egy csontváz.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a csontváz bal lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Megmarkolva a kőkést ellenfeledre támadsz. {CSTT:} Kőkéssel megvágod a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Karmait felemelve, a csontváz meglegyinti a jobb lábadat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 51 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 20, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Találsz nála 6 aranyat.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 229 (limit: 985), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 25175.
Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " ITT IS JÁRTAM! Shinai Burástyák reszkessetek! Épül a gyámhivatal. " Felfedeztél egy krómkaktuszt. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy vaskohót. Találsz egy oltárt. Fairlight híveié. Utad során felfedezel egy olvasztókemencét. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy rúnakövet. Délkeletre nézve látsz egy Leah oltárt. Délre egy mély kút van. Délnyugatra egy Sheran oltár van. Északnyugatra egy Raia oltár van. Északra egy Tharr oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Észreveszel valamit a földön. Nem túl régi (maximum néhány napos) törpe nyomok vezetnek keletre. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). [30 pontot használtál fel, van még 128.]

m 3 1 mozogsz délkeletre, északkeletre
[51,-14] Vége a fárasztó fel-le mászásnak: a dombságot síkság váltja fel. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy kaszabolósáska közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a kaszabolósáska mandibuláját. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Marokra fogva a kőkést a másikra rohansz. {CSTT:} Kőkéssel egy irtózatos ütéssel felvágod a kaszabolósáska bal oldalát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal iszonyatosan megcsapod a kaszabolósáska mandibuláját. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Elegáns támadássorozat eredményeként több vágást kapsz az oldaladra és a lábadra. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A kaszabolósáska még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 mandibulapengét. 68 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Elsőnek egy élőholt mirg száll szembe veled.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi az élőholt mirg testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vasalt bunkót ellenfeledre ugrasz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az élőholt mirg jobb vállát. (2 támadással 65 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod az élőholt mirg testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Az élőholt mirg megcsípi a jobb füledet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Az élőholt mirg szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 madártollat. 178 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 81, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Második ellenfeled egy élőholt mirg.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi az élőholt mirg pikkelyes lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vasalt bunkót ellenfeledre rontasz. {CSTT:} Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az élőholt mirg testét. (2 támadással 62 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod az élőholt mirg pikkelyes lábát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Az élőholt mirg belecsíp a jobb térdedbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Az élőholt mirg szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 madártollat. 178 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 79, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 1 megsemmisítőt.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 231 (limit: 985), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 25395.
Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Leah hívői építették. Egy öregasszonyt pillantasz meg. Egy rakás fát próbál a hátára emelni, de nem sikerül neki. Ha segítesz neki, 6 TVP-t kell elköltened (32. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Felrakod a vénasszony hátára a rőzsét. Hálásan szól hozzád: - Az istenek segítsenek utadon! (+2 jóság.)
Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy malmot. Délkeletre nézve látsz egy Chara-din oltárt. Délre egy Fairlight oltár van. Délnyugatra egy Dornodon oltár van. Nyugatra egy mély kút van. Északra egy rúnakő van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.

(Továbbmész...) [52,-15] Továbbra is síkságon vagy. Fehér mandula illatát hozza a szél. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy piromenyét. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a piromenyét izzó bundáját. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A szörny tüzet lehel! A tűztámadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad. (8 életpontot vesztettél.) Megmarkolva a vasalt bunkót a másikra támadsz. Vasalt bunkóval iszonyatosan megcsapod a piromenyét bal vállát. (1 támadással 33 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal iszonyatosan megcsapod a piromenyét testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A piromenyét feléd harap, de sikertelenül. A piromenyét összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 pirkitet. 190 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 53, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Az első ellenfél egy szintszívó.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a szintszívó jobb karját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a szintszívó jobb karját. (2 támadással 45 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd a szintszívó zsezsgő plazmáját. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Karmait felemelve, a szintszívó meglegyinti a jobb lábadat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szintszívó összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 303 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 53, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Pusztuljatok! - ordítod, és rárontasz a következő ellenfeledre, aki egy autentikus vámpír.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 1 ubuk tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad az autentikus vámpír bal lábát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. Tudatodat megacélozva, ellenállsz a támadásnak. Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. {CSTT:} Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd az autentikus vámpír testét. (3 támadással 89 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod az autentikus vámpír bal lábát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Az autentikus vámpír csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (3 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Az autentikus vámpír szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 927 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 120, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Találsz nála 2 varányszemet.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 233 (limit: 985), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 25615.
Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy malmot. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Dornodon hívei emelték. A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délkeletre egy Raia oltárt. Nyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Északra egy Raia oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megvizsgálod a talajt. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) emberi nyomok vezetnek délre. Találsz még friss törpe nyomokat, amelyek keletre vezetnek. [26 pontot használtál fel, van még 102.]

be 1204 bemész az 1204. épületbe
Belépsz a malomba. Jó meleg van idebent, s mindenfelé száll a gabonapor a levegőben. Köhögésre ingerel, ahogy belélegzed. A hely gazdája, a molnár, pár szökkenő lépés kíséretében melletted terem. Jó ember, világít a viselkedéséből, ezért megnyugtatod pár kellemes szóval, hogy nem akarod bántani. Haramiák fenyegetik mostanában a malmát. A legszívesebben felbérelne a védelmére, de így a fosztogatások után, nincs semmije, amit fizetségként adhatna. Azt mondja, kell egy kis idő, és a malom újra termel bevételt. Utána fizetni is tud majd. Talán nincs is szükség fizetségre érte, ha haramiával találkozol, úgyse hagyod elmenekülni. Ez látszólag megnyugtatja. Mosolyogva búcsúztok el. [5 pontot használtál fel, van még 97.]

m 3 4 3 mozogsz délkeletre, délre, délkeletre
[53,-14] Továbbra is síkságon vagy. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy rájanyék közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a rájanyék bal szárnyát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Kőkéssel egy hatalmas csapással felmetszed a rájanyék bal oldalát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a rájanyék jobb vállát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Feléd sújt a rájanyék a farkával, de elhibázta! A rájanyék néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A rájanyék még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 122 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 30, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Egy sírlidérc áll veled szemben.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 ubuk tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a sírlidérc testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. {CSTT:} Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a sírlidérc rothadó húsát. (4 támadással 93 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd a sírlidérc fejét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A sírlidérc többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A csípéssel együtt bénító mérget is kaptál. (-4 támadás.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 583 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 118, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Pusztuljatok! - ordítod, és rárontasz a következő ellenfeledre, aki egy sírlidérc.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 1 ubuk tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a sírlidérc jobb oldalát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. {CSTT:} Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a sírlidérc bal lábát. (4 támadással 85 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a sírlidérc foszladozó testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A sírlidérc néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 15 életpontot vesztesz.) A sírlidérc még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 583 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 107, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Találsz nála 2 fekete gyöngyöt.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 235 (limit: 985), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 25835.
Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy gumifát. Egy kapkodó, fűben kotorászó ember nőre leszel figyelmes. Kérdésedre könnyes szemmel válaszolja, hogy családja megbetegedett és ő most gyógyfüveket próbál nekik keresni, bár még sohasem csinált ilyet. Ha segíteni akarsz a lányon és családján itt az alkalom, 25 TVP-ért (46. jellempróba). Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Raia híveié. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze északkeletre látsz egy Fairlight oltárt. Keletre nézve látsz egy Elenios oltárt. Délkeletre egy Tharr oltár van. Délre egy rúnakő van. Délnyugatra egy Chara-din oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Egy bokor tövében elkapsz egy szarvasbogarat. Túl lassú volt a fiú! (+1 kaja.) Nocsak, itt van valami érdekes! Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) emberi nyomok vezetnek északnyugatra.

(Továbbmész...) [53,-13] Szűnni nem akar a zöld síkság. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. Nagy vartyogás közepette egy csapat szárnyas gömböc húz el a magasban. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Leah rúnaköve. Találsz egy gumifát. Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretű verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetű mutáns lapul. A verem mélyéről mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba). Utad során felfedezel egy oltárt. Fairlight hívei emelték. A távcsővel lassan körülnézel. Messze északkeletre látsz egy Elenios oltárt. Keletre nézve látsz egy Tharr oltárt. Délkeletre egy rúnakő van. Délnyugatra egy Tharr oltár van. Nyugatra egy Chara-din oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Felismered a közeledőt. Csak egy woor-antilop. Nem jelenthet különösebb problémát. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a woor-antilop bal oldalát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Megmarkolva a kőkést ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Kőkéssel egy irtózatos ütéssel felvágod a woor-antilop bal első lábát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a woor-antilop testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A woor-antilop feléd döf szarvaival, de félrehajolsz. A woor-antilop összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 antilopbőrt. 36 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 vágófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 28, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Ellenfeled ezúttal egy tetemember.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a tetemember bűzlő testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rontasz. {CSTT:} Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd a tetemember bal oldalát. (2 támadással 52 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a tetemember bal karját. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A tetemember mancsa nem tudott sebet ejteni Rajtad. A tetemember összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 390 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 72, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Jöhet a következő! - kiáltod, és már össze is csapsz a második ellenfeleddel, aki egy tetemember.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a tetemember bűzlő testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a tetemember testét. (2 támadással 50 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a tetemember fejét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Mielőtt észbe kapnál, a tetemember megsorozza az oldaladat és a hasadat mancsával. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 390 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 68, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Találsz nála 1 saválló fülbevalót. (ld. enc.)
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 237 (limit: 985), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 26055.

(Továbbmész...) [54,-12] Szűnni nem akar a zöld síkság. Kesernyés zergenye illatát hozza a szél. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy sörényes ubuk került az utadba. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a sörényes ubuk jobb hátsó lábát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rontasz. Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a sörényes ubuk fejét. (2 támadással 52 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod a sörényes ubuk tüskés hátát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A sörényes ubuk állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 ubuk tüskét. 290 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 69, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy gumifát. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Egy embert látsz, aki egy spagulárt próbál megközelíteni. Látva téged, elmondja, hogy a bátyjától kapta kölcsön a hátast, de az ledobta magáról. Sajnos nem ért az állatokhoz, hiába mondja neki, hogy hő, ahogy a bátyjától látta. Ahhoz, hogy segíthess rajta, idomítás szakértelemre és 25 TVP-re van szükség (35. jellempróba). Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Tharr híveié. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy phua-kúpot. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Leah oltárt. Keletre nézve látsz egy Chara-din oltárt. Délnyugatra egy Tharr oltár van. Északra egy Tharr oltár van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Egy bokor tövében elkapsz egy szarvasbogarat. Túl lassú volt a fiú! (+1 kaja.) Alaposan körülnézel a földön. Aránylag régi (kb. 2 hetes) emberi nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek keletre vezetnek. [30 pontot használtál fel, van még 67.]

kut 5 kutatsz 5 pontért
Odasétálsz a phua-kúphoz, és megvizsgálod. Á, megvan a feladvány az oldalán!
Ajtótól ajtóig megy, de a házba sosem lép be.
[5 pontot használtál fel, van még 62.]

szk 361 keresed a 361. szörnyet
Úgy készülsz, hogy a táborozási időd egy részében keresni próbálsz egy ryuku légióst. [0 pontot használtál fel, van még 62.]

ef 10 501 energia fejlesztése 10
Tudati koncentrációval járulsz hozzá egy új tudati képesség kifejlesztéséhez. [-8 TU.] [56 pontot használtál fel, van még 6.]

h 396 használod a 396. tárgyat
Békésebb álom reményében belélegzel egy adag álomport. [Lopás parancsaid, nem szörnyekre vonatkozó támadás parancsaid törlődtek, agressziód 3 lett, kaptál egy BA parancsot jókra és semlegesekre.] [0 pontot használtál fel, van még 6.]

* 1. BP: ef 2 501 0 energia fejlesztése 2
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

* 2. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még 3.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 4 3 fejleszted a 4. tulajdonságodat 3 pontért
Amatőr jóga-gyakorlatokkal próbálod a szervezetedet még ellenállóbbá tenni. Már csak egész keveset kell gyakorolnod, hogy az egészséged érezhetően megnövekedjen. [Még 59 TVP-t kell elköltened.] [3 pontot használtál fel, van még 30.]
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdakészítés). Szomjadat csillapítod, a kulacsodból kortyolva. Az aranypikkelyek kifejtik jótékony hatásukat. (+1 jóság.) Elmúlt a bénító méreg hatása (támadásod újra a régi). Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. Egy kaját nyel le a sörényes ubuk. A nap kalandjaitól megfáradtan, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 197 pontot. A következő körben tehát 227 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KATEGÓRIÁK AZ OLIMPIÁN
Az idei Olimpián a kategóriabesorolás rendszere megegyezik az előző olimpián használttal. Ezúttal is 7 kategória lesz, plusz 1 kategória azoknak, akik már benne voltak az első háromban a legfelső kategóriában egy korábbi olimpián.
Nincsenek előre meghatározott kategóriák, amelyekre optimalizálgatnod kell a karakteredet, védettség korlátok meg hasonlók. Egyszerűen csak készülj fel az Olimpiára legjobb tudásod szerint, és kész. Rakd fel a legjobb páncélzatot, fegyvert, stb. Az Olimpiai bizottság speciális teszt elé fog majd állítani, harci tudásod összessége fogja eldönteni, hogy végül melyik kategóriában fogsz indulni a nyolc közül.
Minden egyes párviadal előtt pontosan ugyanúgy indulsz, mint ahogy beneveztél. Tehát ha az előző harcban lemágiatörték rólad a varázslatokat, megsemmisült a páncélod, nem számít, minden újra meglesz a következő csatában. Ezenkívül a varázspontod és a lőfegyvered sem fog így elfogyni, tehát nem szükséges 20 varázskővel vagy 40 mérgezett vasnyíllal rendelkezned ahhoz, hogy esélyed legyen. Elindulhatsz tehát a kedvenc lőfegyvereddel, a legbrutálisabb varázslataiddal, nem fogysz ki az erőforrásokból. Következménye azonban, hogy a lőfegyverek közül tiltott az esszenciakristály használata.
Itt említjük még meg, hogy a menekülés varázslat az olimpián nem működik, és a háló varázslat hatékonyságát csakis a verseny időtartamára csökkentettük, a lőfegyver használat helyett a hálóból mindenképp kikászálódsz. Az Istenek Talizmánja nevű tárgy agytaposás nevű képessége nem működik.
Megjegyzés: Az Olimpia során a Tudatturbó tudati képesség nem használható, ha ilyen van rajtad, leoldják rólad. Nem szeretnénk, ha a Közös Tudatok vezetői jogtalan előnyhöz jutnának. Az Olimpián azt a lő/dobófegyvert fogod használni, amelyet a KF <lő/dobófegyver> paranccsal bekészítettél. Az FLH 999 parancsnak nincs jelentősége.
FONTOS!!! Az idei olimpián is lehetőség van arra, hogy többször jelentkezhess, ha esetleg a korábbi jelentkezésedet elrontod. Az újabb jelentkezéshez ugyanazt a parancsot kell kiadni, és ugyanúgy aranyba kerül. Az olimpián a legutolsó jelentkezésedet fogjuk figyelembe venni.

TUDATI ERŐSÍTÉS II. (534. TUDATI KÉPESSÉG)
A közelharc minden háború alapja. A kadétiskolákban éppúgy legelsőként tanítják az újoncoknak, mint ahogy egy barbár törzs férfivá avatási rítusai során is e szemtől-szembeni küzdelem a legelső lecke. Amikor a hidegfegyverek összecsapnak, mikor fém vet szikrát fémen, mikor vér fröccsen szerteszét a sújtásra lendített fegyverről... szóval, amikor a közelharcra kerül sor, akkor a tapasztalat, az elszántság és az erő a döntő tényező. Minden más, csak ezek után következik. A közös tudat mindezeket biztosítani képes tagjainak, ha megfelelően magas szintre léptetek már a kasztroplanáris összekovácsolódás terén. Elegendő egyetlen pillanatnyi koncentrálás, hogy mindannyiótok tapasztalata vezesse a fegyvered, hogy mindannyiótok elszántsága acélozza akaratod, és hogy a társaid ereje ott dübörögjön a te izmaidban is. [Mostantól minden közelharcban leadott támadásod szint/10 pluszsebzést okoz. Ehhez nem szükséges külön parancsot kiadnod, a hatás automatikus.]

VARKAUDAR CSIZMA (317. TÁRGY)
A varkaudar csizma valamilyen különös bőrből, ismeretlen eljárással készült igen kényelmes és ellenálló lábbeli. Bár készítésének titkát csak a varkaudarok ismerik, viselni te is tudod, a KF 317 paranccsal. A varkaudar csizma 4-el javítja a védettségedet!

UMBATARI KARKÖTŐ (278. TÁRGY)
Az umbatari karkötő nemcsak egy szép ékszer, hanem varázserejű tárgy is egyben: mondják, hogy az umbatari mágusok a karkötő elkészítésekor egy süvítő rája lelkét zárják a felhasznált ezüstbe, és így valamit ellopnak a szörny fürgeségéből, és átadják a viselőjének. Hogy ez mennyire igaz és mennyire nem azt nem lehet tudni, de az tény, hogy ha magadra öltöd az umbatari karkötőt (KF 278) kicsit ügyesebb leszel.

SAVÁLLÓ FÜLBEVALÓ (1552. TÁRGY)
Ez a csepp alakú fülbevaló sárgásbarna színével, mart felületével nem lesz ékszertárad ékköve. Azonban ha füledbe akasztod, hajlamos leszel megfeledkezni a külsőségekről. Amíg a saválló fülbevalót viseled immúnissá válsz a szörnyek savleheletének és az ellened intézett sav alapú támadó varázslatoknak a sebzésére.

KARAKTERLAP

Hedvig a bátor, egy barna, copfos hajú, barna szemű ember nő vagy. A bőröd kreolszínű. Elenios hűséges követője vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez az 57. fordulód.

Erő: 20 (22) Szint: 16 Merészség: 5/3 Magasság: 155 cm
IQ: 26 Támadás: 15 Agresszió: 3 Testsúly: 88 kg
Ügyesség: 16 (17) Védekezés: 21 Menekülés: 30 % Életkor: 19/19 év
Egészség: 15 Életpont: 200/183 Jellem: jó (56) Tul. pont: 0
Szerencse: 22 (24) Varázspont: 206/182 Pénz: 668 arany Kép. pont: 12
Tudatpont: 18/4
Eddig összesen 623 szörnyet (23 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 6 369 TP-t kaptál. Jelenleg 130 343 TP-d van. A következő szinthez még 49 657 TP szükséges. Trófeáid: óriás csontváz, autentikus vámpír, élőholt mágus. Eddig 1 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
vágófegyverek: 2/0 (+200%) ütőfegyverek: 22/57 (+16%) lőfegyverek: 20/91 (+33%)

Feltételes fegyverváltás: kőkés (#6) (300%) << vasalt bunkó (#181) (100%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -1.); tüske (#22) max. 1 db (2 -10.); ubuk tüske (#131) max. 1 db (11 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
54,65 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 85

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 91 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 22/90 2. nyomkövetés: 12/13 (+26%) 3. mászás: 2/27
4. csapdakészítés: 6/6 (+16%) 5. csapdaészlelés: 1/73 6. gyógyítás: 10/8
7. titkosírás: 1/64 8. felderítés: 1/71 (+6%) 9. szörnyidomítás: 2/47
10. teológia: 4/61 (+9%) 11. taumaturgia: 8/52 12. zene: 2/4
13. szörnyismeret: 4/73 (+33%) 14. zárnyitás: 6/12 15. vadászat: 2/10
16. bányászat: 7/34 17. főzés: 6/72 (+15%) 18. csapatmunka: 1/10

FELTÉTELES PARANCSOK (még 45 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 50% életpont alatt (gyógymógy (#5))
segítesz max. 16 TVP-ért
készítesz csuklyavirágot (#133) (max. 100 darabot ), kőkést (#6) (max. 1 darabot ), fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), szögletes követ (#17) (max. 2 darabot )
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 3, max: 50)
sírlidérc (#172) (csak egyszer), szintszívó lények (#9097), autentikus vámpír (#154)
Barátságosság (aktív: 6, max: 50)
manifesztátor (#124), fémbontó szójer (#150), Túlélők (#9172), pszi elementál (#221), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP)
tompítás (#40, 8 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
Papi varázslataid
auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP)
csábmosoly (#16, 9 VP, 5 TVP) bűvölés (#20, 10 VP, 5 TVP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
bűvölés (#20) (133) tulajdonságpajzs (#26)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
15. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
izomernyesztés (#33)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 20)
varázsvédelem (#34)
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 3, max: 119 - támadó varázslatokkal együtt)
varázsvédelem (#34) >> vark. nekromanta (#173) varázsvédelem (#34) >> ragyás burástya (#111)
tompítás (#40) >> óriás csontváz (#176)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
sörényes ubuk (#89) (málhás: +6 kg teher) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Terjeszd hitemet, építs és szentelj fel egy újabb oltárt számomra!
2.) A jók harca a mérget használó gonoszok ellen állandó. Ennek szimbolizálására, áldozz fel oltáromnál három mérgezett vas dobónyilat.
3.) Ocsmány férgek járják e földet. Fogj el egy púpos burástyát, és áldozd fel oltáromnál!

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Qvill) (527): új. szürke kastély (547): kész. cseréptetős torony (549): kész. városháza (685): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 21, 22, 33, 34, 35, 36, 41, 42, 53, 170, 175.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Kész: 1.

HŐSTETTEID
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 237 (limit: 985), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 26055.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 17 TU. szükséges még: 13 TU.
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a düh vérvörös köde (541) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 25 TU szükséges.)
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

Összsúly: 63.70 kg Megterheltség: 86%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 200% alatt van.
Még 54 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 álompor (#396) 7 kaja (#2) 18 tüske (#22)
12 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
6 arany (#50) 1 antilopbőr (#48) 1 éjkő (#2369)
3 fabontó (#106) 2 fekete gyöngy (#99) 6 madártoll (#112)
4 mandibulapenge (#125) 1 megsemmisítő (#1540) 2 pirkit (#153)
1 saválló fülbevaló (#1552) 3 szvó-ektoplazma (#151) 2 ubuk dobónyíl (#138)
2 ubuk tüske (#131) 4 varányszem (#30)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

46 47 48 49 50 51 52 53 54 55
-16
-15
-14
-13
-12
-11
(47,-14) ryuku légiós (#361)
(48,-15) fabontó szójer (#71), élőholt mirg (#135), tetemember (#123)
(49,-15) Fairlight oltár, kaszabolósáska (#83), szintszívó (#96), zombi (#49)
(50,-15) homokvarány (#16), csontlepke (#746), csontváz (#48), krómkaktusz (#46, belőle készíthető: #43), vaskohó (#155), Fairlight oltár, olvasztókemence (#86)
(51,-14) kaszabolósáska (#83), élőholt mirg (#135), Leah oltár, 32. jellempróba
(52,-15) piromenyét (#99), szintszívó (#96), autentikus vámpír (#154), malom (#1204), Dornodon oltár
(53,-14) rájanyék (#58), sírlidérc (#172), gumifa (#38), 46. jellempróba, Raia oltár
(53,-13) Leah rúnaköve, gumifa (#38), 43. jellempróba, Fairlight oltár, woor-antilopok (#31), tetemember (#123)
(54,-12) sörényes ubuk (#89), gumifa (#38), egy ismeretlen isten rúnaköve, 35. jellempróba, Tharr oltár, phua-kúp (#372)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - A zan energia sebzése magas őstaumaturgiánál nem működött jól. Emiatt volt az, hogy a program a fekete energiát választotta a TV listából a zan energia helyett. A zan energia sebzési képlete változott, mindenki kap róla enciklopédiát, aki ismeri a varázslatot.
* - Változások a KT-képességfában:
Pajzshasználat V. (563.): A Pajzshasználat II. (542.) képességgel felfogott sebzés 200%-át sebzi vissza a 100% helyett. Tudati kitérés III. (570. képesség): Megváltozott. Pajzshasználat VI. lett a neve, és +1 harci kört ad, ha pajzs van a kezedben. Összeadódik az 591-es képességgel, így összesen +2 harci kört adnak. Tudati kitérés IV. (584.): A neve Tudati kitérés III. lett, és +3-at ad a rugalmasság, keménység, kinetika és félreugrás FNO-s képességekre. Manaretesz II. (571.): 4% helyett csak 3,5% emeli a rezisztencia FNO-s képesség hatását. Varázslómester VI. (578.), A hit ereje III. (579.), Elmemester II. (580.): 5 szintenként növeli 1%-kal a megfelelő varázslatok sebzését a korábbi "10 szintenként 1%" helyett. Valamint másodlagos effektként a Varázslómester II. (536.), A hit ereje II. (537.) és Elmerombolás (545.) képességek karakterszint/5 mentő büntetését szint/4-re növelik. Korlátlan tudat (574.): Akinek megvan ez a képesség, annak nem kell kiadni az EK 99 parancsot ahhoz, hogy szövetségen kívülre tudjon TU-t, tárgyat és infót átadni. Ezenkívül az MXTU maximumát 120-re növeli. Tudatunk hatalma II. (588.): Az MXTU-t 180-ig lehet vele növelni. Korlátlan táborhely (595.): A korlátlan táborhelyre teleportálás mellett még megszünteti a területi kötöttséget is. Azaz bármely területről bármely területre lehet vele teleportálni, akár síkok között is. Az Alanori csatornán továbbra sem visz át. Ezen kívül a kedvenc táborhely bármely tereptípusra rakható, kivéve tenger mezőt.
* - Az Ezüstmágusok kürtjének lehet megadni 3. paramétert is. Ekkor a 2. és 3. paraméter szorzatának megfelelő életpontot fog varázsponttá konvertálni. Ez a 3. paraméter a VPS és VPF parancsoknál már eddig is működött, a manapajzsnál pedig sajnos nem megoldható.
* - Az SZM és SZE parancsoknak immár 3 paraméter adható, így egy parancsból 3 szörnyet lehet elengedni/megölni.
* - Az élőholt invázió eredménye akkor is megjelenik a hőstettek rovatban, ha eddig nem volt más hőstette a karakternek.
* - A képességfa korábbi fejlesztési kedvezmény rendszerét töröltük, helyette egy új, nagyobb bónuszt adó rendszer került be: Ha a kifejlesztett képességek száma kevesebb, mint a legelöl járó KT kifejlesztette képességeinek 95%-a, akkor nincs fejlesztési idő. A fejlesztési költség is csökken ezeknél a KT-knál. A lemaradás kétszeresével csökken a költség, tehát egy 20%-kal lemaradt KT-nak 40%-kal. Maximum 90%-kal csökkenhet a fejlesztési költség.
* - A kristályformázás megtanulásához szükséges teológia küszöb 800-ról 600-ra csökkent.

Üzenet küldése a karakternek