48. forduló, 50. forduló, Hedvig a bátor összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. jún. 7. 12h:07'
EZ A 60. JÁTÉKHETED, 49. FORDULÓD
61. játékheted kezdete: jún. 11.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 27 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4030
SZÁMLA : XXXX

HEDVIG A BÁTOR KALANDJAI


Morgan hatalma gyengült. Csak így tovább, pusztítsátok az élőholtakat, és a Negatív létsíkra nyíló rések bezáródnak.
1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [78,-19] koordinátán.
Ez az idő nem múlt el esemény nélkül:
A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Elmondták neked, milyen is a kisebb quwarg isten (ld. enc.), a gorombilla (ld. enc.), a griffőniksz (ld. enc.), a vadász varkaudar (ld. enc.), a varkaudar mágus (ld. enc.), az agglomerátor (ld. enc.), a tüskés harci gromak (ld. enc.), a vark. nekromanta (ld. enc.), a csontváz lord (ld. enc.), a varkaudar bajnok (ld. enc.) és a quwarg harcos (ld. enc.). Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) háló-csapdát (ld. enc.), rézpajzsot (ld. enc.), bronzkulcsot (ld. enc.), mérleget (ld. enc.), bronzsisakot (ld. enc.), bronzpajzsot (ld. enc.), bronzpáncélt (ld. enc.), rákpajzsot (ld. enc.), fekete gyöngyöt (ld. enc.), fabontót (ld. enc.), ezüst nyakláncot (ld. enc.) és sallank nyilat (ld. enc.).
Egy díszes teremben állsz, fényes páncélban, fehér ruhában, mikor egy apród szólít, és szélesre tárja előtted a hatalmas ajtót. Mikor belépsz a zsúfolásig telt terembe, első pillantásod a trónra, és a rajta ülő koronás férfira esik. Mindenki tapssal üdvözöl, és a király is feláll tiszteletedre. Az elejtett megjegyzésekből tudod meg, hogy megöltél egy sárkányt, és kiszabadítottad a király leányát. Igen, most már te is emlékszel! De aztán eszedbe jutnak a sárkány szinte még vak kicsinyei, s az a két őrszem, akiket a kapunál lesből kellett levágjál, hogy észrevétlenül tudj belopódzni. Hát igen, róluk nem meséltél ezeknek az embereknek... Lelkiismereted furdalására ébredsz, s még sokáig töprengsz azon, mikor mi a helyes és mi a helytelen.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+19 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+7 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+3 tudatpont.)
(Szörnykeresés: ilyen terepen a keresett szörny nem él, ezért nem is pazarolsz most kutatásra TVP-t.)

ba 989 990 nem támadod a semleges jelleműeket a jó jelleműeket
BA 989 parancs törölve. BA 990 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 189.]

dd 84 eldobod a 84. tárgyat
Elhajítasz 2 díszes rézpajzsot. [0 pontot használtál fel, van még 189.]

hu 162 108 47 hulladék: 162 108 47
Hulladék, ezért nem gyűjtesz borostyán függőt. Hulladék, ezért nem gyűjtesz nyílvesszőt. Hulladék, ezért nem gyűjtesz surranó kígyó bőrt. [0 pontot használtál fel, van még 189.]

hu 85 70 183 hulladék: 85 70 183
Hulladék, ezért nem gyűjtesz óndarabot. Hulladék, ezért nem gyűjtesz rézdarabot. Hulladék, ezért nem gyűjtesz vaskulcsot. [0 pontot használtál fel, van még 189.]

t 9097 1 támadod a 9097. kalandozót
FT 9097 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 189.]

v 26 elmormolod a 26. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. A forró energia testedbe áramlik. Megidézted a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 teológia). Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 184.]

v 224 elmormolod a 224. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Sikerült elmondanod a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 184.]

tno 1 1 növeled az 1. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Erősebbnek érzed magad. [0 pontot használtál fel, van még 184.]

ek 302 4 t. energia kisütése: 302 4
Megidézed a fegyvermestert! Egy darabig döbbenten pislog, de aztán látja, ki is hívta, és rád mosolyog. Hozzálát oktatásodhoz, a tudást minden részecskéddel próbálod magadba szívni. Sikerült! A következő szintre léptél a megadott fegyverszakértelemben! [-2 TU.] [50 pontot használtál fel, van még 134.]

be 1204 bemész az 1204. épületbe
A malom falai közé lépsz. Sötét van, de csak amíg a szemed meg nem szokja a félhomályt. A hely okozta elképesztő látványból hirtelen arra eszmélsz, hogy a molnár áll melletted. Mosolygós arckifejezéséből ítélve jó emberismerő, már tudja, hogy te nem fogsz ártani neki. Megtudod tőle, hogy mostanában gonosz alakok fenyegetik: környékbeli rablók, haramiák, illetve messziről jött rossz küllemű kalandozók.
- Jó uram, ha segítesz elűzni őket, busás jutalomban részesülhetsz. Itt is vannak, ezt mind odaadom! - mondja, és már tömködi is a zsebedbe. Bár erre semmi szükség nem volna, nem akarod megbántani azzal, hogy visszautasítod, inkább megígéred, hogy ha a környéken haramiába botlasz, majd jól számon kéred rajta, hogy mit tett a molnárral. Ez neki látszólag elég, kedves szavak közepette búcsúztok el. Csak kint mered szemügyre venni, mit is kaptál: 1 kőkalapácsot, 6 kaját, 1 tatu ködmönt (ld. enc.), 1 aranygyűrűt (ld. enc.), 1 ezüst gyűrűt. (+1 jóság.) Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [5 pontot használtál fel, van még 129.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Főzőcskézésbe kezdesz, finom főtt étel készül. Habzsolva nyeled be az elkészült ebédet. Hmm! Már nem is vagy éhes! 112 tapasztalati pontot kaptál. [3 pontot használtál fel, van még 126.]

kt 22 10 elkészíted a 22. tárgyat (10 darabot)
Begyűjtöttél 10 tüskét. Ügyességed TF-elődött. [10 pontot használtál fel, van még 116.]

fog 101 219 elfogod a 101. szörnyet a 219. tárggyal
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 116.]

m 4 4 4 mozogsz délre, délre, délre
[78,-18] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Egy kapkodó, fűben kotorászó ember nőre leszel figyelmes. Kérdésedre könnyes szemmel válaszolja, hogy családja megbetegedett és ő most gyógyfüveket próbál nekik keresni, bár még sohasem csinált ilyet. Ha segíteni akarsz a lányon és családján itt az alkalom, 25 TVP-ért (46. jellempróba). Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Elenios híveié. A táj egyhangúságát egy különös szobor töri meg. Milliónyi színes porszem kavargásából a következő kép bontakozik ki szemed előtt: Saját magadat látod a szobor tövében békésen pihenni, a háttérben egy bávatag golombár irtja Chara-din híveit, mintegy vigyázva az álmodat. A távcsővel lassan körülnézel. Messze északkeletre látsz egy rúnakövet. Keletre nézve látsz egy Sheran oltárt. Délkeletre egy patak van. Délnyugatra egy olvasztókemence van. Nyugatra egy olvasztókemence van. Északnyugatra egy vaskohó van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy gátvakond. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Vasalt bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a gátvakond testét. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a gátvakond bal vállát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Karmaival a gátvakond megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. A gátvakond most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Az első ellenfél egy szintszívó.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a szintszívó ködös testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vasalt bunkót ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd a szintszívó testét. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a szintszívó ködös testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A szintszívó csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szintszívó most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 330 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Második ellenfeled egy tetemember.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a tetemember testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Meglengetve a vasalt bunkót a másikra ugrasz. {CSTT:} Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a tetemember testét. (2 támadással 58 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a tetemember bal oldalát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A tetemember mancsai a bordázatod épségét veszélyeztetik! (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 432 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 72, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 2 trikornis szarvat.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 148 (limit: 710), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 15925.
Oppsz, itt járt már valaki! Friss alakváltó nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek keletre vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).

(Továbbmész...) [78,-17] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Néhol hólyagkaktuszok emelkednek ki a zöld tengerből. Látsz egy oltárt. Tharr hívei emelték. Utad során felfedezel egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Chara-din rúnaköve. Utad során felfedezel egy álomvirágot. Egy Baar-ork lány szalad oda hozzád, és sírva meséli, hogy elvesztette az egyik bakkura csizmáját. Leesett a lábáról, és nem is vette észre. Biztosan a környéken veszett el. 18 TVP és legalább kettes felderítés kell ahhoz, hogy segíthess neki (36. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
(Feltételes foglyul ejtés:) Félreismerhetetlen sullár nyomokra bukkansz! Gyorsan előveszed az ásódat, és ásni kezdesz. Amikor a luk elég széles és mély, betakarod néhány ággal és levéllel. Rövid keresgélés után megtalálod a szörnyet. Minden tudományodat bevetve, megpróbálod a csapdába csalni! Nagy reccsenéssel a sullár belezuhan a gödörbe. No, ez megvolna! Rövid időt töltesz azzal, hogy biztosítsad, a szörny se kárt ne tudjon benned okozni, se megszökni ne tudjon, majd kiszabadítod, és megnézed, mit is tudsz kezdeni vele. (ld. enc.) Ebből a szörnyből kellő idomítás után kiváló hátas lehet. Megvilágosodik előtted, hogyan is kéne az idomításhoz hozzálátni. (ld. enc.) Kifújod magad, megveregeted a lény hátát, és továbbindultok. [24 TVP-t emésztett fel ez a móka.]

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Úgy teszel, mintha te is csak egy lennél a bokrok közül. Akár iskolát is nyithatnál, úgy megy a rejtőzés. A végén persze győz a kíváncsiság. Ráismersz a távolodóra. Egy élőholt mágus. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről. Oppsz, itt járt már valaki! Nem túl friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek délre, friss alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra, friss alakváltó nyomokat, amelyek északra, friss alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra, friss alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [78,-16] Még mindig sűrű bozótos van mindenfelé. Megpillantasz egy tiszta vizű patakot, amely északkeletről folyik délnyugatra. Ivás után megtöltöd a vizestömlőt is. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Elenios hívei emelték. Észreveszel egy szent tölgyfát. Egy kisebb csoportosulást pillantasz meg. Hét törpe és egy alakváltó herceg álldogál egy üvegkoporsó mellett. Mindnyájan könnyeznek, mintha gyászolnának. A koporsóban egy gyönyörűséges ember nő fekszik. Nyilvánvalóan halott. Ha segíteni akarsz, 24 TVP-t kell elköltened (45. jellempróba). Hűha! Ilyet sem láttál még. Ugyanis azt veszed észre, hogy Tars Tarkasz orrából hatalmas mennyiségű zöld ektoplazma jut Chara-din fizikai manifesztációjára, de ez az istenségen meg sem látszik. Még jó hogy csak szobor az egész, különben attól félnél, hogy elnyel ez a nagy rakás trutymó... Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy garokk. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a garokk bal oldalát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rontasz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a garokk bal vállát. (2 támadással 51 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd a garokk varacskos hátát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Sikeres döféseket ejt testeden a garokk. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A garokk még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 kaját. 166 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 75, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Első ellenfeled egy élőholt mirg.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad az élőholt mirg bal szárnyát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vasalt bunkót ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd az élőholt mirg bal oldalát. (2 támadással 56 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd az élőholt mirg bal oldalát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Néhány csípés eltalálja a bal lábadat. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 madártollat. 195 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 75, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Második ellenfeled egy óriás csontváz.

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy tompítás varázslatot. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 taumaturgia). Varázsenergiád fejlődik. (+5 max. varázspont.) Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 1 ubuk tüske. A célpont mellett süvít el a lövedéked. Ellenfeled mereven rád néz, majd megindítja mentális támadását. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Megmarkolva a vasalt bunkót a másikra támadsz. {CSTT:} Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az óriás csontváz jobb karját. (3 támadással 74 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal párszor keményen megütöd az óriás csontváz testét. (3 támadással 35 életpontot sebezve.) A szörny hegyes karmait mellkasodba vájja. (1 támadástól 35 életpontot vesztesz.) Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd az óriás csontváz sárga bordáit. (2 támadással 55 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megpöccinted az óriás csontváz testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Az óriás csontváz éles karmai végigszántják a jobb combodat. (1 támadástól 36 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki az óriás csontváz száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 1 000 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 174, sebződés: 71, gyógyulás: 0, összesen: -71 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 1 éjkövet.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 150 (limit: 710), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 16155.
Sikerül a földből kirángatnod egy vastag farkasrépát. (+1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Friss alakváltó nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek keletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek keletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. [60 pontot használtál fel, van még 56.]

m 7 7 7 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, északnyugatra
[77,-17] Vége a bozótosnak. Az új terep dombvidék. A Grákó-hegyek keleti tövében vagy. Oldalt pillantva, meglátsz egy olvasztókemencét. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Tharr hívői építették. Találsz egy vaskohót. Ahogy továbbmész, egyszercsak bizsergető érzés kerít hatalmába: aha, itt valahol fém van a föld alatt! Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy Elenios oltárt. Délre nézve látsz egy Fairlight oltárt. Délnyugatra egy Fairlight oltár van. Nyugatra egy világítótorony van. Északnyugatra egy Raia oltár van. Északra egy olvasztókemence van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. A feléd közeledő rőtmanó berzerker mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a rőtmanó berzerker tüskés bőrét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vasalt bunkót a másikra támadsz. Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd a rőtmanó berzerker testét. (3 támadással 70 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd a rőtmanó berzerker tüskés bőrét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A rőtmanó berzerker néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 33 életpontot vesztesz.) A rőtmanó berzerker összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 661 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 94, sebződés: 33, gyógyulás: 0, összesen: -33 ÉP}

Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 46 életpontot! Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Az első ellenfél egy tetemember.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a tetemember rotható húsát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. {CSTT:} Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a tetemember nyakát. (2 támadással 59 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd a tetemember rotható húsát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A tetemember mancsa nem tudott sebet ejteni Rajtad. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 448 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 76, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Úgy érzed, el tudsz bújni néhány satnya bokor mögé. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). A sikeres rejtőzködéstől rögtön bátrabb leszel. Lassan kikukucskálsz. Egy pillantás elég, hogy megismerd. Egy láplidérc. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz. Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Kicsit régi (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északra. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek keletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 2 szögletes követ. Ügyességed TF-elődött.

(Továbbmész...) [76,-18] A dombság átmegy hegységbe. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Hmm, csak egy goldugar. Ettől nincs semmi félnivalód. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a goldugar testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Meglengetve a vasalt bunkót a másikra rohansz. {CSTT:} Vasalt bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a goldugar testét. (1 támadással 30 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal iszonyatosan megcsapod a goldugar testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Akárhogyan is védekezel, itt is, ott is csáprágók marják húsodat! (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 aranyló ugarhéjat. 91 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 50, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Első ellenfeled egy élőholt mirg.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja az élőholt mirg testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra ugrasz. Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd az élőholt mirg tollas testét. (3 támadással 67 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod az élőholt mirg fejét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Az élőholt mirg néhányszor belevágja a csőrét a kezedbe. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 madártollat. 202 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 83, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

A következő ellenfél egy szintszívó.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a szintszívó testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Meglengetve a vasalt bunkót a másikra rohansz. Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a szintszívó jobb lábát. (2 támadással 43 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod a szintszívó zsezsgő plazmáját. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a szintszívó megcsapja a fejedet. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 342 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 52, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 3 drótszőrt.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 153 (limit: 710), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 16515.
Látsz egy oltárt. Raia hívői építették. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy világítótornyot. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy vaskohót.
(Vándorcirkusz:) Először egy maga elé mormogó atlétaruhás fickó halad el melletted, majd egy kölyökképű árnymanó kezében lufival.
- Közel a cirkusz - gondolod, és sietősebbre fogod lépteid, hogy hamarosan meg is pillanthasd a különös sátoregyüttest. A jegyszedő törpe azonnal kiszúr, és eléd siet. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Megtorpansz: valami azt súgja, hogy a földfelszín közelében fémet találsz. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy vaskohót. Keletre nézve látsz egy olvasztókemencét. Délre egy világítótorony van. Délnyugatra egy mély szakadék van. Nyugatra egy sziklafészek van. Északnyugatra egy Elenios oltár van. Északra egy vaskohó van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem túl friss (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [75,-19] Még mindig hegyvidéken vagy. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy alpesi tehén. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi az alpesi tehén lila foltos testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. {CSTT:} Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az alpesi tehén bal hátsó lábát. (3 támadással 64 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod az alpesi tehén lila foltos testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Néhány döfést kapsz a jobb karodba. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 7 kaját. 301 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 82, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Ellenfeled ezúttal egy sírlidérc.

Úgy ítéled meg, hogy nem árt egy tüskepajzs védekező rúna felrakása. A következő pillanatban már meg is idézted. A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 1 ubuk tüske. Lövedéked átfúrja a sírlidérc bal karját. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vasalt bunkót ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a sírlidérc foszladozó testét. (3 támadással 64 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a sírlidérc testét. (3 támadással 34 életpontot sebezve.) A sírlidérc többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 30 életpontot vesztesz.) Testedbe bénító méreg áramlik! (-4 támadás.) Vasalt bunkóval eltalálod a sírlidérc rothadó húsát. (1 támadással 29 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyengén megütöd a sírlidérc testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A sírlidérc csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 30 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a sírlidérc száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 667 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 142, sebződés: 60, gyógyulás: 0, összesen: -60 ÉP}

Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 48 életpontot! Jöhet a következő! - kiáltod, és már össze is csapsz a második ellenfeleddel, aki egy zombi.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a zombi foszladozó testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vasalt bunkót a másikra rohansz. Vasalt bunkóval kegyetlenül megütöd a zombi testét. (1 támadással 27 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a zombi jobb vállát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Karmaival a zombi megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. A zombi összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 33 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 49, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Találsz nála 3 pirkitet.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 155 (limit: 710), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 16755.
Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Elenios híveié. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy házat. (no:1. építését Brutalitisz kezdte, eddig 100 TVP épült bele.) Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy világítótornyot. Utad során felfedezel egy vaskohót. Utad során felfedezel egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Chara-din rúnaköve. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy olvasztókemencét. Megtorpansz: valami azt súgja, hogy a földfelszín közelében fémet találsz. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy Raia oltárt. Keletre nézve látsz egy vaskohót. Délre egy sziklafészek van. Délnyugatra egy főutca van. Nyugatra egy vaskohó van. Északnyugatra egy tavacska van. Északra egy Fairlight oltár van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Körbevizsgálódsz. Nem túl régi (maximum néhány napos) alakváltó nyomok vezetnek keletre. [40 pontot használtál fel, van még 16.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[74,-18] Épületek tűnnek fel. Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " ELF vagy? Aurád NEM FEHÉR? Ne gondolkozz tovább: állj a drow-ok közé. " Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy teljesen lerombolt vaskohót. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy főutcát. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy teljesen lerombolt világítótornyot. Találsz egy teljesen lerombolt oltárt. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Találsz egy sárkánytanyát. Oldalt pillantva, meglátsz egy fellegvárat. (no:1. építését Haláltánc kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.) Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Aranysárkány és Rend hívei! Erőnk alatt tör szét a Káosz csarnokának oszlopa! AKHI " Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.

Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Nem mindig az erő a nyerő! Vigyázz! Jön az ÁRNYMENŐ! U.M.A. (5569) az ÁRNYMENŐ! " Épületeket látsz: egy ezüst mágustorony (670. épület.), egy Mélysötét Aréna (683. épület.), egy kolostor (690. épület.) és egy Földelem Kapuja Harci Iskola (698. épület.). Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Álljon-e tábla az ősi Istenek tiszteletére. Hirdesse Rhatt és Bufa régvolt nagyságát és tanait. Állította Hexeter az Ősi Hajnal Lovagjai [9167] K.T. tagja közül. " [12 pontot használtál fel, van még 4.]

id 101 1 idomítod a 101. szörnyet 1 pontért
Megkezdődik a sullár tanítása. Türelmesen oktatod, ha hibázik, megszidod, ha valamit jól csinál, dícséred. Nem könnyű feladat. Bár még nem jutottatok a dolog végre, kedvenced azért láthatóan fejlődött. (Még 99 TVP szükséges ahhoz, hogy a szörny teljesen be legyen idomítva.) Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (szörnyidomítás: 1. szint). (ld. enc.) [1 pontot használtál fel, van még 3.]

f 269 kísérletezel a 269. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 3.]

szk 132 keresed a 132. szörnyet
Elhatározod, hogy táborozás alatt megpróbálsz felkutatni egy sötét gnómot. [0 pontot használtál fel, van még 3.]

h 396 használod a 396. tárgyat
Kibontod az álomvirág szirmait és beszippantod az álomport, remélve, hogy nyugodtabb éjszakád lesz. [Lopás parancsaid, nem szörnyekre vonatkozó támadás parancsaid törlődtek, agressziód 3 lett, kaptál egy BA parancsot jókra és semlegesekre.] [0 pontot használtál fel, van még 3.]

* 1. BP: ef 2 501 0 energia fejlesztése 2
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 3.]

* 2. BP: h 242 0 0 használod a 242. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [1 pontot használtál fel, van még 2.]
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdakészítés). Szomjadat csillapítod, a kulacsodból kortyolva. Az aranypikkelyek kifejtik jótékony hatásukat. (+1 jóság.) Elmúlt a bénító méreg hatása (támadásod újra a régi). Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. 2 kaját habzsol be a sullár. Kimerülve a megpróbáltatásoktól, táborhelyet keresel. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben 2 pontod maradt, ebből a következő körre 2 pontot vihetsz át. Kapsz még 189 pontot. A következő körben tehát 191 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KISEBB QUWARG ISTENSÉG (213. SZÖRNY)
A quwarg bolyba behatoló kalandozó általában először nem lát mást, csak egy gigantikus csáprágó-párt. Lassan realizálja, hogy a csáprágó-pár egy óriási, a boly egészét betöltő fejhez tartozik. Nem, ez nem lehet igaz! A döbbenetes látvány egy, a quwarg királynőnél több tucatszor nagyobb, soktonnás rovar-gigászra enged következtetni. De hiszen ilyen NEM LÉTEZIK! Vagy mégis igazak lennének a mesék, amelyek a magukat Vasalt Talpú Quwargoknak nevező, tökéletesen idegen struktúrájú tudati közösségről szólnak, melynek tagjai minden évezredben egyszer felébrednek örök álmukból, előkúsznak a föld alól, és versenyt rendeznek, hogy melyikük képes több embert eltaposni. Az óriási fej olyannyira félelmetes, hogy minden kalandozóban csak egyetlen gondolat fogalmazódik meg: menekülni, menekülni, MENEKÜLNI! Pedig nyilvánvaló, hogy egy kisebb quwarg istenség hihetetlen kincseket birtokol, és valószínűleg egy tapasztalt kalandozó számára nem lehet sokkal nehezebb legyőzni, mint egy jól megtermett quwarg királynőt.
A piciny quwargok tízezrei táplálják a föld alól hihetetlen méretűre nőtt királynőjüket, amelynek létezését mindenki eddig csak legendának tartott. A kisebb quwarg istenség - a többi quwarggal ellentétben - korlátozott intelligenciával és egyáltalán nem korlátozott mágikus képességekkel rendelkezik, amelyek különösen veszélyessé teszik.

GOROMBILLA (38. SZÖRNY)
Az erdők e szőrös, izmos majomszerű lakója leginkább egy goromba gorillára emlékeztet. Tarzan módjára, a lelógó indákba kapaszkodva közlekedik az erdőben. Mint a legtöbb mindenevő, ő sem veti meg a húst, a finom, édes humanoid húsért pedig egyenesen rajong. Mielőtt észbekapnál, máris lekent néhány hatalmas pofont, amelyek akár csontodat is törhetik. Aztán már csak a filézés van hátra...

GRIFFŐNIKSZ (106. SZÖRNY)
Ez a sas méretű grifflény magas sziklák között épít fészket. Vállalkozó kedvű kalandozók gyakran másznak meg meredek falakat azért, hogy megszerezhessék mágikus erejű tojását. Azonban a griffőniksz minden elégető lehelete még a legtapasztaltabbakat is könnyedén a magasból aláhulló széndarabbá változtathatja. Sokak szerint a tűzköpet a madár által lenyelt és pirkitté átalakított kődarabok eredménye.

VADÁSZ VARKAUDAR (108. SZÖRNY)
A vadász varkaudarok alacsony, rejtőzködésre, lopódzkodásra, hátbatámadásra kiképzett lények. A varkaudar hierarchiában alacsonyan állnak, alattuk csak a közönséges varkaudarok vannak. Holott, bár fegyverzetük és páncélzatuk elég gyenge, fegyverekhez való szakértelmük hírhedt - minden páncélnak, védekezésnek megtalálják a gyenge pontját. A vadász varkaudarok közkedvelt helye a sűrű erdő és a labirintusok mélye.

VARKAUDAR MÁGUS (128. SZÖRNY)
A varkaudar mágusok ugyan csak szagolgatják a mágia tudományát, de lángcsóváikkal és energiatüskékkel azért komoly fejfájást tudnak okozni egy kezdő kalandozónak. Közelharcban nem annyira jók, mint egy harcos varkaudar, de azért megállják a helyüket. Nagy, földig érő, fekete köpenyben járkálnak, bunkósbotjukra támaszkodva. Vörösen izzó szemük látszik csak ki a csuklya alól. Varázslataikhoz nem használnak varázslatkomponenseket: hogy hogyan képesek erre, még senki sem tudta kiszedni belőlük. Titkukat mindig magukkal vitték a sírba.

AGGLOMERÁTOR (138. SZÖRNY)
Az agglomerátor óriási, alaktalan puha massza. Leginkább labirintusok mélyén szokott pöffeszkedni, de előfordul sűrű erdőkben és mocsarakban is. Mivel nincs vitális pontja, gyakorlatilag az egész szörnyet szét kell verned ahhoz, hogy minden életfunkciója megszűnjön. Ez néha NAGYON sok időt szokott igénybe venni - méghozzá feleslegesen elpocsékolt időt. Ugyanis az agglomerátor húsát még a burástyák sem eszik meg. Nem egy agresszív szörny, de ha harcra kerül a sor, akkor a lassú víz partot mos taktikát alkalmazza: körülfolyja ellenfelét, és apró szájacskáival apránként szétszedi. Ütőfegyver alkalmazása vele szemben teljesen értelmetlen, de a szúrófegyvernél is sokkal hatásosabb a vágó.

TÜSKÉS HARCI GROMAK (156. SZÖRNY)
A tüskés harci gromakok hatalmas testű, kemény páncélú mindenevők. Spekulációk szerint az alpesi tehén és a sörényes ubuk keresztezésével jöttek létre, de biztosat még az alanori alkímia tanszék tudományos munkatársai sem mernek mondani. A letűnt Vabrovag kultúra hátasállatként tartotta őket, de mostanra már a puszták vadon élő, kicsinyeiket bőszen védelmező lényeivé váltak. Mivel hihetetlen mennyiségű sebzést képesek elviselni és kiosztani, általánosságban bölcs gondolat békén hagyni őket.

VARKAUDAR NEKROMANTA (173. SZÖRNY)
A varkaudar nekromanták az igazán gonosz, és igazán hatalmas mesterei a mágiának. Nekromanta varázslataikkal magát az életet támadják, és az ilyen ellen igen nehéz védekezni. A varkaudar nekromanták valamivel több védőrúnával rendelkeznek, ezért jóval nehezebb az elpusztításuk, mint más varázslóké - bunkósbotjukat is gyakran tisztelnivaló hatékonysággal forgatják.

CSONTVÁZ LORD (177. SZÖRNY)
A csontváz lordok hajdan büszke és nagy hatalmú harcosok voltak. A csatamezőn hűbéreseik ezrei engedelmeskedtek minden parancsuknak. Azonban elvakultságukban és hatalomvágyukban ezek a lordok elkövettek egy nagy hibát: sötét, nem evilági erőkkel szövetkeztek, hogy hatalmukat még tovább növelhessék. A hatalomért pedig mindig nagy árat kell fizetni, kinek előbb, kinek utóbb: A csontváz lordok haláluk után ebbe az iszonytató, örökkön-örökké tartó élőholt létbe lettek kényszerítve, miközben nevenincs sötét hatalmak homályos céljait kell szolgálniuk. A csontváz lordok megőrizték életükből komoly harci tapasztalatukat, és ez most párosult a mágikus létükből adódó természetfölötti képességekkel. [Különös fegyverük (amely halálukkor porrá omlik) érintésével egészséged permanensen csökkenhet (ha nincs rajtad tulajdonságpajzs) ezért csak FT-vel fogod megtámadni!] Kétségtelen, hogy egy csontváz lord hihetetlenül kemény ellenfél, bármilyen fegyverrel is igen nehéz rajta sebet ejteni, bár talán legnagyobb esélyed még az ütőfegyverrel van.

VARKAUDAR BAJNOK (190. SZÖRNY)
A hegyek mélyén és elhagyatott mocsarakban gyakran rendezik meg a varkaudarok a saját arénájukban a saját olimpiájukat. Az életre-halálra folyó küzdelemben minden megengedett: mágia, méreg, piszkos trükkök. A győztes hatalmasat lép előre a varkaudar társadalmi ranglétrán, hogy aztán - hacsak nem ő a legjobb - hamarosan hozzá hasonlóak intrikáinak áldozata legyen a hatalomért vívott harcban; a győztes teteme a szemétdombra kerül, és hamarosan felfalják a szutykos remákok. A varkaudar bajnokok közül kerülnek ki a varkaudar nép vezetői, a Borzalmas Varkaudarok. Ha egy varkaudar bajnokkal kerülsz szembe, mindenre készülj fel. Van, amelyik gyengébb, van, amelyik erősebb, és RENGETEG trükköt ismernek. Ha pedig legyőzöd, hiába tenyerelsz rá vigyorogva a különleges varázstárgyaira, azok a szemed előtt porladnak szét, a varkaudar bajnok lelkéhez kötődő bűbáj varázslatoknak köszönhetően.

QUWARG HARCOS (201. SZÖRNY)
A quwargok szaporodásának egyik példája ez a hatalmas, a királynőét megközelítő termetű lény, mellyel általában olyankor találkozhatsz, ha egy királynőt a közelben elpusztítottak, hiszen ilyenkor a harcosok bosszúhadjáratra indulnak, és elpusztítanak mindent és mindenkit, aki az útjukba kerül. Vastag kitinpáncélját érdemes egy ütőfegyverrel hamar bezúzni, mert különben hatalmas csáprágóival pillanatok alatt darabokra tép, és helyben bezabálja a húsodat.

HÁLÓ-CSAPDA (220. SZÖRNYCSAPDA)
Egy dobóhálót egy szörnyre dobva könnyen foglyul ejtheted, ha a szörny elég kicsi. Ha a FOG <szörny> 220 parancs teljesül, vagyis megpillantod a keresett szörnyet, és a birtokodban van egy dobóháló, megpróbálod rádobni. Mindenfajta tereptípuson alkalmazható, de van egy nagy hátránya: gyakran előfordul, hogy a szörny széttépi a hálót, és így a dobóháló odavész. Nem működik különösen nagy lények (3 méter vagy nagyobb) ill. különösen erős lények ellen. A használat 8 TVP-be kerül.

RÉZPAJZS (73. TÁRGY)
A rézpajzsot, a rézsisakhoz hasonlóan, rézdarabok összekovácsolásával készítheted el egy olvasztókemencénél. Ehhez 5 rézdarabra van szükséged, és egy KT 73 parancsra, 26 pontért. A rézpajzs 3-al növeli a védettségedet.

BRONZKULCS (76. TÁRGY)
Ez a szépen megmunkált, bronzból készített kulcs igazi értéket annak jelent, aki nem rendelkezik más, zárt ládák kinyitására alkalmas eszközzel.

MÉRLEG (81. TÁRGY)
Ha túl sok tárgy van nálad, túlterheltté válsz, irritáló lehet, hogy esetleg nem tudod, mit lenne érdemes eldobni, vagy mi mindent kell eldobnod ahhoz, hogy már ne legyél túlterhelve. Ha azonban lenne egy mérleged, megmérhetnél mindent pontosan... A mérleg készítéséhez nem kell más, csak két lapkorong. Bozótos terepen kell ehhez a KT 81 parancsot kiadnod, 30 pontért. Bozótosban lehet ugyanis állványnak és egyéb apró komponenseknek való anyagokat találni. Ha már van mérleged, bármely nálad levő tárgyat megmérheted (néhány egységnyi súlyú kő felhasználásával). Ehhez a használ: H 81 (tárgy) parancsot kell kiadnod, 5 pontért. Példa: H 81 4 utasítással megméred a botod súlyát.

BRONZSISAK (88. TÁRGY)
A bronz felfedezése után magától adódik egy csomó új felfedezés - ezek egyike a bronzsisak. A bronzsisakot természetesen bronzból kell kikalapálnod, kőkalapáccsal. Ehhez szükség van 2 ón- és 2 rézdarabra, meg persze egy olvasztókemencére. Ha mindez adott, a KT 88 parancs hatására, csekély 45 pontért elkészül ez a 3-as védettséget adó sityak.

BRONZPAJZS (89. TÁRGY)
Mint rutinos bronzszakértő, nem okozhat nehézséget a bronzpajzs megkonstruálása sem. Ehhez a kőkalapácson és egy olvasztókemencén kívül 3 ón- és 3 rézdarabra van szükséged. A bronzpajzs 5-el javítja a védettségedet, készítése a KT 89 paranccsal történik, 60 pontért.

BRONZPÁNCÉL (90. TÁRGY)
Olyan védett és sebezhetetlen akarsz lenni, mint egy acélkolosszus? Bizony, jó úton jársz! A bronzpáncél az egyik legjobb minőségű páncél, amelyet aránylag egyszerű eszközökkel elő lehet állítani. Először is, egy olvasztókemencében 6 ón- és 6 rézdarabból elegendő bronzot kell öntened. Ezután kőkalapácsokkal kialakítod a megfelelő lemezeket, amelyeket egy bőrpáncélra felerősítesz. És már készen is van ez a 7-es védettséget adó tárgy (masszív 70 tevékenység-pontért).

RÁKPAJZS (98. TÁRGY)
Mi sem egyszerűbb, mint rákpajzsot készíteni: két csepp ragasztóval összeerősítesz két rákpáncélt (KT 98, 26 pontért), és masszív, kemény, emellett könnyű pajzsot kaptál (4-et ad a védettségedhez).

FEKETE GYÖNGY (99. TÁRGY)
Ha egy kőevőt sikerül szétverni egy kőkalapáccsal, érdekes meglepetés ér: a gyomrában egy majdnem egy centis fekete gyöngy van! Ez a fura, "szárazföldi gyöngykagyló" ezt a gyönyörű ékszert termelte. Pedig az ember csak némi kőport várna...

FABONTÓ (106. TÁRGY)
A fabontó szójer által kiválasztott puha anyagot ha az ember fára keni, akkor az rugalmassá, gyúrhatóvá válik. Ennek valószínűleg minden alkimista csodájára fog járni. Nem beszélve arról, hogy milyen felfedezési lehetőségeket nyit meg ez előtted...

EZÜST NYAKLÁNC (117. TÁRGY)
Minden kalandozó leghőbb vágya, hogy kincset találjon. Kincset, amelynek tetején nem ül tíztonnás sárkány, nem védik halálos csapdák, mégis annyi van belőle, hogy alig tudja elhordani. Az ezüst nyaklánc egyike az első kincseknek. Azon kívül, hogy pénzre, ezáltal egy csomó hasznos dologra cserélheted, semmi speciális funkciója nincs. A KF-el nyakadba akaszthatod (egyszerre két különböző fajta tárgy lehet a nyakadban).

SALLANK NYÍL (129. TÁRGY)
Ha egy fanyíl végére egy csepp ragasztóval egy sallank karmot erősítesz, fémhegyű sallank nyilat kapsz, amelyet a hosszú íjhoz használhatsz lövedékként (a KF 111 129 paranccsal). A sallank nyíl sebzése 2d8+2, készítése 3 pontba kerül. Sallank nyilat természetesen csak akkor készíthetsz, ha van már nálad hosszú íj.

TATU KÖDMÖN (255. TÁRGY)
Gyakran összefagysz a Kiégett Föld irányából fújó hideg, kegyetlen szelek miatt? Puha bőrödet könnyedén megkarmolják a leggyengébb szörnyek is? A megoldás: varrj magadnak tatu ködmönt! Ehhez mindössze három vadász tatu bőrre van szükséged. A KT 255 parancs kiadásával, 25 TVP-ért megvarrhatod ezt a kiváló páncélt, amely, ha a KF 255 paranccsal magadra öltöd, kettővel javítja a védettségedet (persze nem viselhető egyszerre más páncélokkal).

ARANYGYŰRŰ (193. TÁRGY)
Ez az egyszerűségében is szép ékszer nemcsak pénzre váltható kincs, hanem jegyajándék is lehet kedvesed számára. Ha akarod, felveheted a KF 193 paranccsal. Egyszerre kétfajta gyűrű lehet az ujjadon.

ELFOGTÁL EGY SZÖRNYET...
Brávó! És most mit kezdesz vele? Amíg ezt kitalálod, néhány információ: egyszerre maximum 6 elfogott szörnyed lehet (kezdetben azonban, amíg még nincs nagy tapasztalatod a fogoly szörnyek tartásában, még kevesebb). A magasabb intelligenciájú lények elfogásával ne is próbálkozz, ők úgysem sétálnak bele a csapdádba! Labirintusban nem érdemes az elfogással próbálkozni, mert csak nagyon kevés csapda van (van egyáltalán?) amelyet ott is használni tudsz. Egy elfogott szörnyet a Szörny Elengedése: SZE <szörny> paranccsal engedhetsz szabadon, "rakhatsz le" egy adott mezőn. Megölni a Szörny Megölése: SZM <szörny> paranccsal lehet. Ilyenkor a szörnyet szintén lerakod az adott mezőn, csak azonnal meg is küzdesz vele. A szörnyet rabsága alatt etetned kell - minél nagyobb, annál több kaját eszik a körben (az etetést mindig a legéhesebb szörnnyel kezded). Hosszú éhezéstől a szörnyed éhenhalhat, és ezért gonoszságpont jár. A fogoly szörnyeid italszükségletükről maguk gondoskodnak.

SZÖRNYEK IDOMÍTÁSA
Ha sikerül egy szörnyet élve elfognod, ez még nem jelenti azt, hogy ezzel minden problémád megoldódott. Hiszen hacsak nem gúzsbakötözve cipeled a lényt, (márpedig így biztos, hogy előbb-utóbb elpusztul) számítanod kell rá, hogy azonnal megtámad, amint nagyobb szabadságot adsz neki. Lehetőség van azonban arra, hogy idomítsd a befogott szörnyet. Erre szolgál a szörnyIDomítás: ID <szörny> <TVP> parancs.
Minden szörny beidomítása adott TVP-be kerül. Az ID kiadásakor meghatározhatod, hogy mennyit foglalkozol a szörnyeddel. Ha ez a TVP elegendő volt, attól kezdve a szörny meg van szelidítve. Ha nem, akkor megtudod, hogy még kb. mennyi időt kell a szelidítéssel tölteni. Ha egy szörnyet meggszelidítettél, beidomítottál, automatikusan végzi attól kezdve a feladatot, amelyre legalkalmasabb. A málhás a holmid egy részét fogja cipelni, a hátason lovagolhatsz, és ez plusz lépést, kevesebb TVP-be kerülő lépést, sőt, a harcban való nagyobb védettséget is jelenthet. Van olyan szörny, amely táborozás alatt őrzi a holmidat, ezáltal csökkentve a lopás esélyét, más szörny az élelemeszerzésben, ásásban vagy építkezésben tud segíteni.
Egy adott funkcióra egyszerre csak egy szörnyed lehet betanítva (tehát nem lehet pl. két teherhordód).
Egy pillanatra felmerül benned a gondolat, hogy a szörnyedet harcra is idomíthatod, de aztán rájössz, hogy ezzel pont azokat a vérszomjas ösztönöket szabadítanád fel, amelyeknek az idomítással gátat akarsz szabni.

SZÖRNYIDOMÍTÁS
Megkezdted hát egy elfogott szörnyed beidomítását. Az idomítás fáradtságos és nehéz feladat, de minél nagyobb a tapasztalatod, annál könnyebben megy. Azt, hogy egy szörny beidomítása mennyi ideig tart (hány TVP-be kerül), alapvetően a szörny faja és a feladat határozza meg, amelyre idomítod, de ezt komolyan befolyásolja a szörnyidomítás szakértelmed is (de minimum 20 TVP). Vannak szörnyek, amelyeket elegendő tapasztalat híján eleve nem vagy képes beidomítani. A szörnyidomítás határozza meg, hogy mennyire vagy képes az állatkertedet kordában tartani: 1-2. szinten egy elfogott állatod lehet, 3-4. szinten kettő, stb. egészen a maximális 6 elfogott szörnyig. Magas szörnyidomítás esetén kisebb az esélye, hogy egy állatod megvadul, és rád támad.

KARAKTERLAP

Hedvig a bátor, egy barna, copfos hajú, barna szemű ember nő vagy. A bőröd kreolszínű. Elenios hűséges követője vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 49. fordulód.

Erő: 19 (20) Szint: 14 Merészség: 3/3 Magasság: 155 cm
IQ: 24 Támadás: 13 Agresszió: 3 Testsúly: 88 kg
Ügyesség: 16 Védekezés: 16 Menekülés: 30 % Életkor: 19/19 év
Egészség: 14 Életpont: 183/150 Jellem: jó (46) Tul. pont: 0
Szerencse: 21 Varázspont: 177/45 Pénz: 418 arany Kép. pont: 8
Tudatpont: 18/5
Eddig összesen 485 szörnyet (14 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 5 036 TP-t kaptál. Jelenleg 72 776 TP-d van. A következő szinthez még 2 224 TP szükséges. Trófeáid: óriás csontváz, autentikus vámpír, dombi yeti. Eddig 1 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
ütőfegyverek: 21/18 (+17%) lőfegyverek: 18/72 (+33%)

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -1.); tüske (#22) max. 1 db (2 -10.); ubuk tüske (#131) max. 1 db (11 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
74,59 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 85

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 91 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 19/3 (+22%) 2. nyomkövetés: 10/30 (+31%) 3. mászás: 2/27
4. csapdakészítés: 5/9 (+29%) 5. csapdaészlelés: 1/73 6. gyógyítás: 10/8
7. titkosírás: 1/42 8. felderítés: 1/52 9. szörnyidomítás: 1/0 (+100%)
10. teológia: 4/6 (+9%) 11. taumaturgia: 8/5 (+13%) 12. zene: 1/43
13. szörnyismeret: 3/27 14. zárnyitás: 6/12 15. vadászat: 2/10
16. bányászat: 7/0 (+51%) 17. főzés: 5/44 (+17%) 18. csapatmunka: 1/10

FELTÉTELES PARANCSOK (még 45 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 50% életpont alatt ( tudati vitalizációval)
segítesz max. 6 TVP-ért
készítesz csuklyavirágot (#133) (max. 100 darabot ), kőkést (#6) (max. 1 darabot ), fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), szögletes követ (#17) (max. 2 darabot )
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 3, max: 50)
sírlidérc (#172) (csak egyszer), óriás csontváz (#176) (csak egyszer), szintszívó lények (#9097)
Barátságosság (aktív: 10, max: 50)
fabontó szójer (#71), manifesztátor (#124), fémbontó szójer (#150), kardfogú fülemüle (#146), ragyás burástya (#111), Túlélők (#9172), pszi elementál (#221), láplidérc (#352), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) tompítás (#40, 8 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP)
Papi varázslataid
auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP)
csábmosoly (#16, 9 VP, 5 TVP) bűvölés (#20, 10 VP, 5 TVP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
bűvölés (#20) (133) tulajdonságpajzs (#26)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
11. és magasabb szintűek ellen
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 20)
tüskepajzs (#30)
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 1, max: 119 - támadó varázslatokkal együtt)
tompítás (#40) >> óriás csontváz (#176)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
sullár (#101) (idomítás alatt) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Terjeszd hitemet, építs és szentelj fel egy újabb oltárt számomra!
2.) A jók harca a mérget használó gonoszok ellen állandó. Ennek szimbolizálására, áldozz fel oltáromnál három mérgezett vas dobónyilat.
3.) Ocsmány férgek járják e földet. Fogj el egy púpos burástyát, és áldozd fel oltáromnál!

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Qvill) (527): új. szürke kastély (547): kész. cseréptetős torony (549): kész. városháza (685): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 21, 22, 33, 34, 35, 41, 42, 53, 170, 175.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Kész: 1.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 6 TU. szükséges még: 24 TU.
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 409 TU szükséges.)
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

Összsúly: 56.55 kg Megterheltség: 113%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 200% alatt van.
Még 54 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 álompor (#396) 2 díszes rézpajzs (#84) 2 ubuk tüske (#131)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 aranygyűrű (#193) 1 aranyló ugarhéj (#100) 3 drótszőr (#37)
1 éjkő (#2369) 1 ezüst gyűrű (#180) 13 kaja (#2)
1 kőkalapács (#13) 4 madártoll (#112) 3 pirkit (#153)
1 szögletes kő (#17) 2 szvó-ektoplazma (#151) 1 tatu ködmön (#255)
2 trikornis szarv (#198) 20 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

73 74 75 76 77 78 79
-20
-19
-18
-17
-16
-15
(74,-18) ezüst mágustorony (#670), olimpiai aréna (#683), kolostor (#690), Földelem Kapuja Harci Iskola (#698), vaskohó (#155), főutca (#399), világítótorony (#156), oltár, sárkánytanya (#492), ház (#400)
(75,-19) alpesi tehén (#91), sírlidérc (#172), zombi (#49), Elenios oltár, ház (#400), világítótorony (#156), vaskohó (#155), egy ismeretlen isten rúnaköve, olvasztókemence (#86), érclelőhely
(76,-18) goldugar (#65), élőholt mirg (#135), szintszívó (#96), Raia oltár, világítótorony (#156), vaskohó (#155), érclelőhely
(77,-17) olvasztókemence (#86), Tharr oltár, vaskohó (#155), érclelőhely, rőtmanó berzerker (#369), tetemember (#123)
(78,-18) 46. jellempróba, Elenios oltár, művészi porolit (#720), gátvakondok (#57), szintszívó (#96), tetemember (#123)
(78,-17) Tharr oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), 36. jellempróba, sullárok (#101)
(78,-16) patak, Elenios oltár, szent tölgyfa (#393), 45. jellempróba, művészi porolit (#720), garokkok (#73), élőholt mirg (#135), óriás csontváz (#176)

Üzenet küldése a karakternek