43. forduló, 45. forduló, Sverker Karlsson összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2013. okt. 2. 12h:05'
EZ A 63. JÁTÉKHETED, 44. FORDULÓD
64. játékheted kezdete: okt. 9.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 27 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5440
SZÁMLA : XXXX

SVERKER KARLSSON KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [101,84] koordinátán.
A krónikát olvasgatva néhány dolgot már hatékonyabban fogsz végrehajtani (+5 tvp ).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+96 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+18 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mély meditáció segít a pszid regenerálásában. (+20 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+6 tudatpont.)
Sokat keresgéltél, hátha találsz egy drótszőrű pincsi fészket vagy búvóhelyet. Hiába az elszántság, a szorgalom - ilyen lény nem él a környéken. [10 pontot használtál fel, van még 190.]

* 1. KP: használod a 71. pszi képességet
Gondolataidat összeszedve koncentrálsz. Pszi energia árad szét testedben. Akaratoddal irányítva, létrehozod a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 185.]

* 2. KP: elmormolod az 53. varázslatot
Sajnos nincs a birtokodban valamilyen komponens, ami feltétlenül szükséges lenne a varázslat elmondásához (1 sallank karom). [0 pontot használtál fel, van még 185.]

* 3. KP: elmormolod a 28. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. Ereidben a vér forrón lendül előre. Elmondtad a csupasz izom varázslatot! Izmaid megnőnek, megdagadnak (+2 erő). [-10 varázspont.] [+6% teo] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 180.]

* 4. KP: elmormolod a 13. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Sikerült elmondanod a hadiszerencse I varázslatot! A hatás azonnal érezhető (+1 szerencse következő táborozásod végéig.) [-4 varázspont.] [+3% teo] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 175.]

m 5 6 5 mozogsz délnyugatra, nyugatra, délnyugatra
[100,85] Szűnni nem akar a zöld síkság. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Fehér mandula illatát hozza a szél. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy sörényes ubuk közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Megveted a lábad, és a rövid íjjal ellenfeledre lősz. Elrepül 1 nyílvessző. Becsapódva, megdöfi a sörényes ubuk testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Marokra fogva a bronzhegyű lándzsát a másikra támadsz. Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a sörényes ubuk bal hátsó lábát. (2 támadással 46 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a sörényes ubuk jobb oldalát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A sörényes ubuk állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A sörényes ubuk most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 7 ubuk tüskét. 319 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.] [+3% teo]
{Csatastatisztika; sebzés: 75, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Elenios hívői építették. Egy quwargot látsz odébb iparkodni. Gyorsan eltaposod a kártevőt. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.)

(Továbbmész...) [99,85] Szűnni nem akar a zöld síkság. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Virágzó maghóla illatát hozza a szél.
(Feltételes támadás:) Egy trikornis! Ezt kerested. Itt csata lesz.

Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy lángcsóva varázslat. 18 életpontot sebeztél. [+3% tau] Egy villámcsapás varázslatot dob rád a másik. 11 életpontot vesztettél. Megveted a lábad, és a rövid íjjal ellenfeledre lősz. Elrepül 3 nyílvessző. Pár lövedéked átjárja a trikornis testét. (3 támadással 52 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a csontszablyát. Marokra fogva a csontszablyát a másikra támadsz. Csontszablyával megcsapod a trikornis fehér hátát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a trikornis jobb hátsó lábát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Néhány döfést kapsz a bal karodba. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Apró rúgást kapsz a trikornis patájától. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A trikornis még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 trikornis szarvat. 681 tapasztalati pontot kaptál. Végeztél egy jó lénnyel. (+2 gonoszság.) Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.] [+2% teo]
{Csatastatisztika; sebzés: 99, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy rúnakövet. Hozzáérsz, remélve a telepatikus kontaktust, de semmi. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy Chara-din monolitját. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Tharr híveié. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.

(Továbbmész...) [98,86] Még mindig füves síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla.

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy rát-fát. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Ráérősen sétálsz, amikor egy aprócska alakot pillantasz meg, aki - kezében egy darab sült hússal - egy hatalmas troll elől menekül lélekszakadva. Ha segíteni akarsz az árnymanó kölykön, 5 TVP-re és 2 kajára van szükséged (41. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. [30 pontot használtál fel, van még 145.]

m 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra
[97,87] Továbbra is síkságon vagy. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Egy rájanyék közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a rövid íjjal. Elrepül 1 nyílvessző. Lövedéked átfúrja a rájanyék fejét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a csontszablyát. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Csontszablyával végigmetszed a rájanyék testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel felnyársalod a rájanyék testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Feléd sújt a rájanyék a farkával, de elhibázta! A rájanyék karma a fejed mellett suhan el! A rájanyék összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 134 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.] [+3% teo]
{Csatastatisztika; sebzés: 45, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Tharr hívei emelték. Találsz egy szent tölgyfát. Oldalt pillantva, meglátsz egy álomvirágot. Ráérősen sétálsz, amikor egy aprócska alakot pillantasz meg, aki - kezében egy darab sült hússal - egy hatalmas troll elől menekül lélekszakadva. Ha segíteni akarsz az árnymanó kölykön, 5 TVP-re és 2 kajára van szükséged (41. jellempróba). Felfedeztél egy barátság szent tüzét. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy erszényes elkarog közeledik. (ld. enc.) Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Egy lángcsóva varázslatot dobsz ellenfeledre. 9 életpontot sebeztél. [+3% tau] Mielőtt összecsapnátok, a rövid íjjal ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 3 nyílvessző. Pár lövedéked átjárja az erszényes elkarog szőrös testét. (3 támadással 38 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre támadsz. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod az erszényes elkarog testét. (3 támadással 78 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod az erszényes elkarog jobb lábát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Az erszényes elkarog fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki az erszényes elkarog száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 elkarog szőrt. (ld. enc.) Eldobod az értéktelenné vált ork bérgyilász trófeát, és magadhoz veszel egy tekintélyes erszényes elkarog trófeát. 953 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ökölvívás). Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.] [+2% teo]
{Csatastatisztika; sebzés: 142, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [96,88] Ritkul a növényzet, és meredek kapatató áll előtted. Hegyvidéken vagy. A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " E Szent Földön végre rátaláltunk egymásra. Háború és béke - az istennel. - DM " Oldalt pillantva, meglátsz egy templomot. Tharr híveié. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy teljesen lerombolt világítótornyot. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Utad során felfedezel egy vaskohót. Felfedeztél egy teljesen lerombolt oltárt. Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " A természet túltett a mű remekén. Az idő pedig újra megindult. - DM " Egy quwargot látsz odébb iparkodni. Gyorsan agyontaposod. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.

[20 pontot használtál fel, van még 125.]

im imádkozol
Mélyen meghajolva lépsz be istened templomába. Röviden megcsodálod a külső terem berendezését, majd tovább sietsz a belső szentély felé. Az oltárra helyezel 4 szent kelyhet, remélve, hogy istened feltölti könnycseppjeivel. Hosszasan imádkozol istenedhez. A szent kehely megtelt! Megérkezik a telepatikus üzenet.
- Gratulálok, ezt jól csináltad! Jutalmat érdemelsz. (+1 max. életerő, +7 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve méregsemlegesítés. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank. 2.) Bizonyítsd rátermettséged: apríts fel egy trollfát. 3.) Jó erőfejlesztés egy kis fizikai munka végzése: építs vaskohót. [30 pontot használtál fel, van még 95.]

v 14 1 elmormolod a 14. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. Ereidben a vér forrón lendül előre. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a méregsemlegesítés varázslatot! Semlegesíted a szervezetedbe jutott mérget. A varázslat az agyadban lapul, használatra készen. [-20 varázspont.] [+9% teo] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 90.]

m 5 3 3 mozogsz délnyugatra, délkeletre, délkeletre
[95,89] A hegyek egyre magasabbak, meredekebbek. Magashegységben vagy. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy mély szakadékot. Oldalt pillantva, meglátsz egy rúnakövet. Bár megérinted, hideg marad, akár a jég - nyilván nem a te istenedé. Találsz egy Chara-din monolitját.
(Feltételes mászás:) A kötelet úgy bűvölöd, hogy kényelmesen tudj rajta mászni. A barlangnyílás jóval nagyobb, mint gondoltad volna - könnyedén be tudsz mászni. Ahogy szemed megszokja a gyenge fényt, körbenézel. Ahogy kezed valamihez hozzáér, megdobban a szíved. Mégiscsak érdemes volt ezt a veszélyt vállalni! Találtál 1 deus ex machinát. Ahogyan érkeztél, úgy távozol.
(Vándorcirkusz:)
- Itt a cirkusz, itt a cirkusz - hallod a kántálást, és mire feleszmélsz, már sátrak tömkelege terül szét körülötted. Egy mélynövésű, kék színűre festett alak állja utad, és a tenyerét a belépésre jogosító összegért tartja feléd. Egyesével átadod neki a 20 aranyat.
A céllövölde felé tartasz. Az óriás, aki a hely tulajdonosa, rád mosolyog és maga előtt tolva a sátor belsejébe lökdös. Mire magadhoz térsz, már egyedül állsz a furcsa levegőjű helyiségben. Egy smaragdgólem les rád a sátor sötétjéből.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a rövid íjjal. Elrepül 3 nyílvessző. Lövedékeiddel perforálod a smaragdgólem testét. (3 támadással 59 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra támadsz. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a smaragdgólem gyémántkemény fejét. (3 támadással 93 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a smaragdgólem jobb vállát. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) A smaragdgólem mancsával csapásokat mér karjaidra. (2 támadástól 53 életpontot vesztesz.) Megpróbál karjaival összeroppantani. A hatalmas karok iszonyú erővel ragadnak meg, és préselni kezdenek. 154 életpontot vesztettél. A smaragdgólem most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1389 tapasztalati pontot kaptál. Híján vagy a varázsenergiának - gyorsan összetörsz 1 varázskövet. (+100 varázspont.) Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.] [+2% teo]
{Csatastatisztika; sebzés: 171, sebződés: 207, gyógyulás: 0, összesen: -207 ÉP}

Kihúzod magad, mielőtt az ajtó előtt álló óriáshoz fordulsz.
- Hol a nyereményem? - kérdezed. Ő elmondja, hogy a szörny legyőzéséért nem jár díj - mármint olyan értelemben, hogy ő adná -, hanem ezeknek a speciális bestiáknak van egy különleges tulajdonságuk: néha különleges kincset őriznek.
- Ha azt megtalálod a tied lehet - mosolyodik el a házigazda.
Az ötpróbás sátor felé veszed az irányt. Az előtte álló alakváltó fiúcska - felfigyelve érdeklődésedre - rögtön befelé tessékel. Úgy döntesz, próbát teszel.
- Először megtudjuk mennyire vagy erős - vigyorog rád az alakváltó kölyök, miközben a földön heverő súlyzóra mutat. Egyértelmű a feladat, ezt kell a magasba emelned. Ahogy nekirugaszkodsz, már érzed, hogy nem lehet gond, ezt a súlyt egy fele ilyen erős emberre méretezték. Jöhet a következő akadály... Intelligenciapróba. Egy gnóm faggat különböző kérdésekkel: a kertészettől az oltárépítésig mindenre kíváncsi, te viszont nem nagyon tudsz válaszolgatni neki. Hiába próbálod a közelharc fortélyaira terelni a szót (hátha abban sikeresebbnek mutatkozhatsz), a gnóm eltántoríthatatlan. Felháborodsz, amikor közli veled, hogy itt bizony elbuktál. 462 tapasztalati pontot kaptál. Nem volt szerencséd. Megfogadod magadban, hogy egyszer még visszatérsz, és megmutatod, mit tudsz.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy bibircsók-óriás. (ld. enc.) Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Mélyen koncentrálva, megidézel egy lángcsóva varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 7 életpontot sebeztél. [+4% tau] A rövid íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 3 nyílvessző. Pár lövedéked átjárja a bibircsók-óriás testét. (3 támadással 47 életpontot sebezve.) A szörny egy nagy követ hajít feléd. Nem talált! Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Elszántan ellenfeledre rohansz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod a bibircsók-óriás szőrös kezét. (2 támadással 55 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a bibircsók-óriás testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Ellenfeled ütését nem sikerült teljesen hárítanod. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 5 aranyat. 677 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.] [+2% teo]
{Csatastatisztika; sebzés: 127, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}


(Továbbmész...) [96,90] Még mindig magashegység, hófödte sipkákkal. Quwarg szagot érzel! A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Egy élőholt quwarg közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 6 életpontot sebeztél. [+3% tau] A rövid íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 3 nyílvessző. Pár lövedéked átjárja az élőholt quwarg torát. (3 támadással 38 életpontot sebezve.) Ellenfeled mereven rádnéz, majd megindítja mentális támadását. Tudatodat megacélozva, ellenállsz a támadásnak. Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Megmarkolva a bronzhegyű lándzsát a másikra ugrasz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod az élőholt quwarg potrohát. (2 támadással 61 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd az élőholt quwarg fejét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Csípéseket kapsz a lábaidba. (2 támadástól 26 életpontot vesztesz.) Iszonyatos fájdalmat érzel, ahogy a karmok kitépnek belőled egy darabot. Még 23 életpontot vesztettél. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod az élőholt quwarg potrohát. (2 támadással 58 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megkarcolod az élőholt quwarg jobb oldalát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Akárhogyan is védekezel, itt is, ott is csáprágók marják húsodat! (2 támadástól 28 életpontot vesztesz.) A lény kiszakít belőled egy részt, és gyorsan behabzsolja. Még 22 életpontot vesztettél. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. A quwarg leölésének dicsőséges rítusa fejleszt a tudati képességeteken. Mosolyogva kidobod a nevetséges erszényes elkarog trófeát, és kinyersz egy alkalmas élőholt quwarg trófeát. 1439 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.] [+3% teo]
{Csatastatisztika; sebzés: 200, sebződés: 99, gyógyulás: 0, összesen: -99 ÉP}

Észreveszel egy mély szakadékot.
(Feltételes mászás:) Zenéddel kötelet bűvölsz. Elővigyázatosan bemászol a jókora barlangnyíláson. Felkészülve egy esetleges támadásra, gyorsan körbenézel. Döbbenten érzed meg a forró leheletét valaminek a közvetlen közeledben... Egy mosolygó rettenet! (ld. enc.) Villámgyorsan mászol fel a köteleden, a hányingerrel küszködve. Ahogyan érkeztél, úgy távozol. Hoppsz, egy quwarg! Rálépsz - reccs! Vége. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [97,91] Továbbra is a hegygerincen mászkálsz, a legmagasabb hegyek közt. Oldalt pillantva, meglátsz egy sziklafészket. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Quwarg szagot érzel! Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Megpróbálsz néhány hegyi kecske mögött meglapulni. A szél pont a hátad felől fúj, így könnyű dolga van szörnynek. A szörny észrevett. Egy vadász quwarg közeledik feléd! Ennél jobb véget szánsz magadnak, ezért futni kezdesz, mint egy őrült.

[90 pontot használtál fel, van még 0.]

v 96 93 51 elmormolod a 96. varázslatot
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

szk 131 keresed a 131. szörnyet
Elhatározod, hogy táborozás alatt megpróbálsz felkutatni egy orgyilkost. Bár nem hallottál még róla, hogy ilyen terepen élne az a lény. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

be 1681 bemész az 1681. épületbe
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

be 1681 bemész az 1681. épületbe
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

be 1681 bemész az 1681. épületbe
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

be 1681 bemész az 1681. épületbe
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

be 1681 bemész az 1681. épületbe
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

ef 2 501 energia fejlesztése 2
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

ef 50 503 energia fejlesztése 50
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 1. BP: használod a 243. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [5 pontot használtál fel, van még -5.]
Szerencsére van még víz a kulacsodban. Csillapítod szomjadat. A quwargok öldöséséért kifizetnek részedre 27 arany vérdíjat. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 25, 19, 28.
Fáradtan a napi megpróbáltatásoktól, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.)
Ebben a körben -5 pontod maradt, ebből a következő körre -5 pontot vihetsz át. Kapsz még 184 pontot. A következő körben tehát 179 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ERSZÉNYES ELKAROG (354. SZÖRNY)
Nagyapád történeteire visszaemlékezve, egyből a legendás állatfaj, a kenguru jut eszedbe, amikor erre a két lábon álló, szökdécselő emlősre nézel. Az elkarog azonban a békés növényevő fej helyett egy hatalmas ragadozófejet hord a nyakán, éles fogakkal teli állkapoccsal. Rettenetesen fürgén mozog, és fáradhatatlan üldözője prédájának, úgyhogy ha le akarod győzni, alaposan fel kell kötni a nadrágszárat...

ELKAROG SZŐR (665. TÁRGY)
Ha gigászi összecsapásban győzedelmeskedsz az elkarog felett, és kissé kifújtad magad, összegyűjthetsz némi elkarog szőrt. Kissé büdös ugyan, és irritálja a bőrödet, de szinte bizonyos, hogy használható lesz valamire.

MÉREGSEMLEGESÍTÉS (14. VARÁZSLAT)
Ha méregsemlegesítés varázslatot elmormolod, 10 VP-ért, azonnal megszüntetsz minden, a szervezetedben levő mérget. Ha a tested tiszta, akkor az utolsó varázsszót nem mondod ki, hanem a varázslat inaktívan lapul mindaddig, amíg valamilyen mérgezést nem kapsz. Ha pl. harcban mérgeződsz, akkor a harc végén automatikusan aktiválódik a varázslat. Ha a méregsemlegesítést V 14 1-el raktad fel, akkor ezután a méregsemlegesítést automatikusan megújítod. Ha egy harcban egyszerre kapsz bénító és sebző mérget, akkor azt ilyen esetben külön-külön kell semlegesíteni (vagyis a varázslat ebben az esetben 20 VP-be fog kerülni).
A varázslat nem működik azonnali hatású mérgeknél (pl. bo-skorpió, gyengén mérgezett tű), hiszen a méreg a vérbe jutás pillanatában hat, nincs idő ellene védekezni.

BIBIRCSÓK-ÓRIÁS (120. SZÖRNY)
A bibircsók-óriás a vadtrollnál nagyobb, szőrös-ragyás primitív humanoid teremtmény. Távolról nagyobb köveket dobál ellenfelére, majd közel rohanva, bunkójával péppé veri azt. Hatalmas csapásaival előfordulhat, ha elég nagyot sebez, hogy bezúzza pajzsodat, sisakodat, páncélodat vagy bal kézben tartott másodlagos fegyveredet. Minden fegyver egyformán hatékony ellene, csak győzzed leverni tengersok életpontját. Ha megölöd, érdemes kőkéssel nekiesni az irhájának, mert a bőrbe bevarrva sokszor aranyat találhatsz.

MOSOLYGÓ RETTENET (97. SZÖRNY)
Ez a borzalmas lény csak a legsötétebb, legeldugottabb helyeken megtalálható. Ha azonban valaki összetalálkozik vele, akkor az búcsút mondhat életének. Ez az alaktalan, pörsenésekkel és ragyával teli ocsmányság iszonyatos félelmet tud kelteni mindenkiben, aki meglátja. Miközben csípős mérgű csápjaival próbál megbénítani, harapásával véredet szívja. Legyőzésére egyetlen megoldás, ha agyondöfködöd valamilyen rettenetes szúrófegyverrel.

KARAKTERLAP

Sverker Karlsson, egy tüsi ezüsthajú, szürke szemű kobudera férfi vagy. Bőröd teljesen fehér! Tharr tanítványa vagy. A Vasalt Bunkók (#9102) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 44. fordulód.

Erő: 19 (31) Szint: 20 Merészség: 10/6 Magasság: 152 cm
IQ: 19 (24) Támadás: 36 Agresszió: 3 Testsúly: 51 kg
Ügyesség: 15 (20) Védekezés: 35 Menekülés: 15 % Életkor: 27/27 év
Egészség: 17 (22) Életpont: 317/11 Jellem: semleges (-6) Tul. pont: 0
Szerencse: 14 (27) Varázspont: 320/67 Pénz: 1848 arany Kép. pont: 17
Tudatpont: 42/6 Pszi pont: 55/35 EFejl: 13
Eddig összesen 213 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 6 057 TP-t kaptál. Jelenleg 515 040 TP-d van. A következő szinthez még 84 960 TP szükséges. Trófeáid: vadász quwarg, élőholt quwarg, quwarg harcos. A 41. fordulódban 1886 arany került a bankszámládra. 1942 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 1 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 14/7 (+9%) szúrófegyverek: 7/46 (+25%) vágófegyverek: 2/99 (+22%)
lőfegyverek: 15/31 (+21%)

Feltételes fegyverváltás: csontszablya (#64) << bronzhegyű lándzsa (#87) << ököl (#28)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); nyílvessző (#108) max. 1 db (1 -6.); nyílvessző (#108) (7 -11.); bronzhegyű nyíl (#94) (12 -); nyílvessző (#108) max. 1 db ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0
97,91 mezőn táborozol
Legfeljebb 35 TU-t válthatsz TVP-re.
Eltaposott quwargok: össz.: 18 időszaki: 18

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1/59 2. nyomkövetés: 1/44 3. mászás: 5/43 (+22%)
4. csapdakészítés: 8/68 (+22%) 5. csapdaészlelés: 1/4 6. gyógyítás: 6/67
7. felderítés: 6/0 8. teológia: 4/85 (+35%) 9. taumaturgia: 10/28 (+13%)
10. versengés: 2/94 (+18%) 11. harcművészetek: 13/56 12. zene: 1/9
13. szörnyismeret: 1/99 (+20%) 14. pszi: 9/17 (+9%) 15. zárnyitás: 1/0
16. vadászat: 2/39 17. bányászat: 3/9 18. csapatmunka: 1/9

FELTÉTELES PARANCSOK (még 47 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 66% életpont alatt (gyógykenőcs (#313))
gyógyítasz 30% életerő alatt 40 TVP-ért
mászol max. 100 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba (3)
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 12)
trikornis (#104)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) időcsere (#285, 5 VP) mágikus gyorsítás (#330, 0 VP)
Papi varázslataid
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP)
méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP)
csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP) óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)
szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP) mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
áldomás (#6) szürkeáll. aktiv (#71) csupasz izom (#28) hadiszerencse I (#13)
méregsemlegesítés (#14)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
8. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
lángcsóva (#31)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank.
2.) Bizonyítsd rátermettséged: apríts fel egy trollfát.
3.) Jó erőfejlesztés egy kis fizikai munka végzése: építs vaskohót.

HŐSTETTEID
Eddig 15 alkalommal próbáltál bejutni A versengés tornyába. (limit: 350).
Eddig 3 alkalommal táboroztál A versengés tornyában. (limit: 70).

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
quwarg-ász (101)
mozgalom ereje (106)
gyógyító totem (116)
quwargok leigázása (122)
a barátság melege (155)
b. tudat formálása (162)
kaszt.kiteljesedés (166)
kasztrop.kitágulás (197)
önismeret (236)
kritikus ütés (240)
a butaság ára (273)
a quwarg szaga (283)
vérdíj (301)
magiometer (314)
erősebb quwargszag (319)
kötélbűvölés (381)
a mágia szeretete (393)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 28 TU. szükséges még: 2 TU.
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 1175 TU szükséges.)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 kaja (#2) 12 nyílvessző (#108) 1 varázskő (#305)
3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
12 arany (#50) 1 deus ex machina (#1) 1 elkarog szőr (#665)
40 isteni könnycsepp (#260) 1 trikornis szarv (#198) 7 ubuk tüske (#131)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

94 95 96 97 98 99 100 101 102
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
(95,89) mély szakadék (#154), Chara-din rúnaköve, Chara-din monolitja (#534), smaragdgólem (#417), bibircsók-óriás (#120)
(96,88) Tharr oltár, világítótorony (#156), vaskohó (#155), oltár
(96,90) élőholt quwarg (#202), mély szakadék (#154)
(97,87) rájanyékek (#58), Tharr oltár, szent tölgyfa (#393), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), 41. jellempróba, barátság szent tüze (#484), erszényes elkarog (#354)
(97,91) sziklafészek (#167), vadász quwarg (#241)
(98,86) rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), oltár, 41. jellempróba
(99,85) trikornisok (#104), Chara-din rúnaköve, Chara-din monolitja (#534), Tharr oltár, 25. jellempróba
(100,85) sörényes ubukok (#89), Elenios oltár

Üzenet küldése a karakternek