43. forduló, 45. forduló, Hedvig a bátor összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. máj. 27. 12h:08'
EZ A 58. JÁTÉKHETED, 44. FORDULÓD
59. játékheted kezdete: máj. 28.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4030
SZÁMLA : XXXX

HEDVIG A BÁTOR KALANDJAI


Morgan hatalma erősödött. Több élőholtat kell elpusztítanotok, különben újabb rések fognak a Negatív létsíkra nyílni.
2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [76,-6] koordinátán.
Találkozol egy különös kinézetű férfival. Egy szintszívó trófeát visel. Mikor melléd lép, furcsa borzongás fut végig rajtad, s ő a füledbe suttogja: "Emlékszel rám? Már találkoztunk egyszer... de azóta sokminden változott." Azzal megérint csontos kezével, mire földöntúli, hideg borzongás fut végig rajtad. Te ijedtedben fegyveredhez kapsz, ő viszont csak felkacag. Iszonyodva látod, hogy ahol megérintett, bőröd elszürkül, megráncosodik, míg ő lassan megtelik élettel! Mikor menekülni próbálsz, újra lesújt, és most már érzed, ahogy életenergiáid átvándorolnak az ő testébe. "Csak nem hitted el a meséket, hogy bárki is immúnis lehet a szintszívásra?" kérdi kéjes sikollyal, miközben elhagy az utolsó lehelet. A levegőt kapkodva ébredsz álmodból.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+45 életerő.) Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Varázserőd regenerálódik. (+52 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+3 tudatpont.)
Sokat keresgéltél, hátha találsz egy piromenyét fészket vagy búvóhelyet. Hiába. Semmi eredmény. [10 pontot használtál fel, van még 175.]

fse 6 felt. segítség 6 pontért
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 175.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Főzőcskézésbe kezdesz, finom főtt étel készül. Habzsolva nyeled be az elkészült ebédet. Hmm! Már nem is vagy éhes! [3 pontot használtál fel, van még 172.]

flh 11 22 felt. lőfegyver haszn. 11 a 22. tárggyal
FLH 11 22 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 172.]

v 26 elmormolod a 26. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. Az erő gyűlik, egyre csak gyűlik benned. Megidézted a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 167.]

v 224 elmormolod a 224. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Befejezted a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 167.]

kf 18 19 kézbeveszed/felveszed a 18. tárgyat a 19. tárggyal
Elrakod a fúvócsövet, majd előkészíted a parittyát.
Lövedékként kerek követ fogsz használni. [0 pontot használtál fel, van még 167.]

fkt 19 25 felt. készítesz a 19. tárgyat (25 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 167.]

fkt 189 3 felt. készítesz a 189. tárgyat (3 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 167.]

m 6 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra, nyugatra
[75,-6] Kaptatók és lejtők váltják fel a sík terepet: dombvidék. A Grákó-hegyek keleti tövében vagy. Felfedeztél egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Raia hívői építették. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy vaskohót. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. Speciális mentális képességed segítségével megérzed, hogy fém közelében vagy. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). [Mostantól használhatod a Feltételes Ásás: FÁS <TVP> parancsot. Ha fémet érzékelsz egy mezőn, automatikusan ásol. Egy körben maximum annyi TVP-t fogsz erre elkölteni, ahány TVP-t paraméterként megadtál. A parancs kikapcsolása az üres FÁS paranccsal történik. Ahhoz, hogy valaki megkapja ezt a parancsot, 5-ös bányászat szakértelem és legalább 30 fordulónyi tapasztalat szükséges.] Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy Chara-din monolitját. Délkeletre nézve látsz egy mély kutat. Délre egy Elenios oltár van. Délnyugatra egy vaskohó van. Nyugatra egy vaskohó van. Északnyugatra egy mély szakadék van. Északra egy olvasztókemence van. Elrakod a távcsövet. nyugatra látsz egy viharfelhőt , benne a következő név rajzolódik ki: Havet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Úgy gondolod, hogy a közeledő mélységi grittang nem jelenthet komoly veszélyt. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. {CSTT:} Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a mélységi grittang testét. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megcsapod a mélységi grittang testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A mélységi grittang feléd harap, de sikertelenül. A mélységi grittang még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 182 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 50, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Az első ellenfél egy élőholt mirg.

Megveted a lábad, és a parittyával ellenfeledre lősz. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd az élőholt mirg tollas testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Göcsörtös bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az élőholt mirg jobb szárnyát. (3 támadással 58 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megütöd az élőholt mirg testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Apró csípést ejt rajtad az élőholt mirg csőrével. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 madártollat. 186 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 70, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Jöhet a következő! - kiáltod, és már össze is csapsz a második ellenfeleddel, aki egy csontlepke.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod a csontlepke bordás testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a göcsörtös bunkót a másikra ugrasz. {CSTT:} Göcsörtös bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a csontlepke bordás testét. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a csontlepke testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A csontlepke megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 59 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 41, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Találsz nála 1 manifeszt.nyúlványt.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 104 (limit: 655), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 10970.
Egy bokrot találsz, tele félig érett egressel. (+1 kaja.) Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Csak egy rőtmanó berzerker. Megvető mosollyal várod a találkozást. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 1 ubuk tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a rőtmanó berzerker testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a göcsörtös bunkót a másikra rontasz. Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a rőtmanó berzerker tüskés bőrét. (4 támadással 69 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal súrolod a rőtmanó berzerker tüskés bőrét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A rőtmanó berzerker néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (2 támadástól 32 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 661 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 81, sebződés: 32, gyógyulás: 0, összesen: -32 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Nem túl friss (kb. 1 hetes) árnymanó nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek délkeletre, friss kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek északkeletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 21 kerek követ. Ügyességed TF-elődött.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 1 vas dobónyilat. Ügyességed TF-elődött.

(Továbbmész...) [74,-6] A dombvidék átvált alacsonyabb hegyekbe. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy alpesi tehén közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd az alpesi tehén tőgyét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Megmarkolva a göcsörtös bunkót a másikra ugrasz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az alpesi tehén lila foltos testét. (4 támadással 60 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal néhányszor épp csak megérinted az alpesi tehén lila foltos testét. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Szarvaival az alpesi tehén megböki a bal karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Patájával az alpesi tehén többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 kaját. 301 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 68, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Egy sírlidérc áll veled szemben.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 1 ubuk tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a sírlidérc nyakát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a göcsörtös bunkót a másikra rohansz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a sírlidérc rothadó húsát. (3 támadással 38 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal néhány helyen meghorzsolod a sírlidérc testét. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) A sírlidérc többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 20 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a sírlidérc testét. (3 támadással 36 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyengén megütögeted a sírlidérc foszladozó testét. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) A sírlidérc többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 31 életpontot vesztesz.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 88, sebződés: 51, gyógyulás: 0, összesen: -51 ÉP}

A menekülés az egyetlen épeszű választás. Futsz, amíg bírsz, s nem nézel hátra. A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " E helyen alapították meg szövetségüket a misztikum létrehozásáért az <<Illúzió Mesterei>> " Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy vaskohót. Észreveszel egy oltárt. Elenios hívei emelték. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy teljesen lerombolt világítótornyot. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy halálbokort. Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Tanya: keletre 15, délre 9 mérföld. Remetelak: keletre 12, délre 33 mérföld. " Séta közben felkapod az orrodat: semmi kétség, itt valahol a föld alatt fém van! Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy olvasztókemencét. Délkeletre nézve látsz egy Elenios oltárt. Délre egy vaskohó van. Délnyugatra egy vaskohó van. Nyugatra egy rúnakő van. Északnyugatra egy sziklafészek van. Északra egy mély szakadék van. Elteszed a látcsövet. magad fölött látsz egy viharfelhőt , benne a következő név rajzolódik ki: Havet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. A feléd közeledő bíbor szulfagor mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. (ld. enc.) Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 1 ubuk tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a bíbor szulfagor bal hátsó lábát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A lény tüzet köp rád. Villámgyorsan lehajolsz - a tűz csak megpörköl. (5 életpontot vesztettél.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a bíbor szulfagor testét. (3 támadással 54 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal néhányszor súrolod a bíbor szulfagor disznófejét. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Mellkasodba bök a bíbor szulfagor néhányszor agyarával! (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval megütöd a bíbor szulfagor testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal néhányszor megcsapod a bíbor szulfagor vörös bundáját. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Agyarával a bíbor szulfagor a combodat és az oldaladat döfködi. (2 támadástól 22 életpontot vesztesz.) A bíbor szulfagor szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 szulfagor agyart. (ld. enc.) 603 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 94, sebződés: 33, gyógyulás: 0, összesen: -33 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Egy végső mozdulattal előhívod a gyógymógy varázslatot! [-2 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+16 életerő). [-6 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. Észreveszel valamit a földön. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) troll nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra vezetnek.

(Továbbmész...) [73,-6] Hatalmas, meredek hegyek között jársz. Ez már magashegység. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt világítótornyot. Utad során felfedezel egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Chara-din rúnaköve. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy mély szakadékot. Délkeletre nézve látsz egy vaskohót. Délre egy vaskohó van. Délnyugatra egy olvasztókemence van. Nyugatra egy olvasztókemence van. Északnyugatra egy Leah oltár van. Északra egy sziklafészek van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Hmm, csak egy drasmólyom. Ettől nincs semmi félnivalód. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Mielőtt összecsapnátok, a parittyával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Eltalálod a drasmólyom bal lábát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a drasmólyom testét. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal eltalálod a drasmólyom testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Belecsipked a drasmólyom a bal karodba és a nyakadba. (3 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A drasmólyom most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 madártollat. 144 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 49, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Megbújsz két szikla között egy kis hasadékban. Kilesel, hogy jobban megvizsgálhasd a nagy ellenfelet. Ráismersz a távolodóra. Egy óriás csontváz. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről. Nocsak, itt van valami érdekes! Nem túl friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek keletre vezetnek. [63 pontot használtál fel, van még 104.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Semmi használhatót nem találtál néhány gilisztán kívül. [8 pontot használtál fel, van még 96.]

m 7 6 mozogsz északnyugatra, nyugatra
[72,-7] Többet mész már lefelé, mint felfelé. Ez már alacsonyhegység. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy emberevő. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Eltalálod az emberevő bal lábát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Megmarkolva a göcsörtös bunkót ellenfeledre rontasz. Göcsörtös bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az emberevő jobb vállát. (3 támadással 47 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal párszor keményen megütöd az emberevő jobb oldalát. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) Az emberevő többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A lény kiszakít belőled egy részt, és gyorsan behabzsolja. Még 9 életpontot vesztettél. Az emberevő most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 378 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 58, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a gyógymógy varázslatot! [-2 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+12 életerő). [-6 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Egy csontlepke áll veled szemben.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a csontlepke bal oldalát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre támadsz. Göcsörtös bunkóval iszonyatosan megcsapod a csontlepke színes szárnyát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal kegyetlenül megütöd a csontlepke bordás testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A csontlepke fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A csontlepke összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. 59 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

A következő ellenfél egy élőholt mirg.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd az élőholt mirg testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az élőholt mirg jobb szárnyát. (2 támadással 47 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megütöd az élőholt mirg bal lábát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Belecsipked az élőholt mirg a jobb karodba és a nyakadba. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Az élőholt mirg összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 madártollat. 186 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 62, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 6 aranyat.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 106 (limit: 655), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 11190.
Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Leah híveié. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy vaskohót. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy olvasztókemencét. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy világítótornyot. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy Tharr oltárt. Keletre nézve látsz egy sziklafészket. Délre egy olvasztókemence van. Délnyugatra egy vaskohó van. Nyugatra egy Tharr oltár van. Északnyugatra egy Chara-din oltár van. Északra egy világítótorony van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Alaposan körülnézel a földön. Nagyon régi (kb. 3 hetes) kobudera nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek délre, friss troll nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [71,-7] Laposodnak a hegyek, most már dombok között vagy. Elérted Maad keleti határát, a Grákó-hegyek első lankáit. Találsz egy táblát, rajta a következő felirattal: " Ezen tábla mondá tova, itten Nessy alapíta, mások vagyona gazdáját, a Mesterek Bandáját! " Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Tharr hívei emelték. Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy Borzas Ámlin egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy vaskohót. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy olvasztókemencét. Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Vándor! Tudd meg: te most a törpék szent hegyét járod! - Vashegyek Nemzete " Megtorpansz: valami azt súgja, hogy a földfelszín közelében fémet találsz. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy világítótornyot. Délkeletre nézve látsz egy olvasztókemencét. Délre egy vaskohó van. Délnyugatra egy Sheran oltár van. Északnyugatra egy vaskohó van. Északra egy Chara-din oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy mélységi grittang. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Meglengetve a göcsörtös bunkót ellenfeledre ugrasz. Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a mélységi grittang szőrös ízelt testét. (2 támadással 44 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megütöd a mélységi grittang testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a mélységi grittang, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 182 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Elsőnek egy szintszívó száll szembe veled.

A parittyával ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod a szintszívó jobb lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Meglengetve a göcsörtös bunkót a másikra rohansz. Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a szintszívó ködös testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal párszor keményen megütöd a szintszívó ködös testét. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) A szintszívó karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szintszívó szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 318 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

A következő ellenfél egy élőholt mirg.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 1 kerek kő. Telibe kaptad az élőholt mirg farkát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az élőholt mirg tollas testét. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal eltalálod az élőholt mirg testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Az élőholt mirg megcsípi a bal füledet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 madártollat. 186 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 60, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 1 Korrum pálcáját. (ld. enc.)
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 108 (limit: 655), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 11410.
Leszüreteled egy gallopbokor érett bogyóit. Állítólag ehető. (+1 kaja.) Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Jöttek a hősök, s futott a galád Quwarg, ki fölött tort ül a halál <<Vasalt Bunkók>> " Megpillantasz egy épületet. Közelebbről látod, hogy egy szürke kastély (551. épület.). Oppsz, itt járt már valaki! Nem túl régi (maximum néhány napos) elf nyomok vezetnek délre. Találsz még friss troll nyomokat, amelyek északkeletre, friss kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra vezetnek. Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " A gyűlölet tesz legyőzhetetlen ellenféllé az ellenségünk szemében. Nightmare. " [22 pontot használtál fel, van még 74.]

be 551 bemész az 551. épületbe
Rövid habozás után odalépsz a mintás kapuhoz, és bekopogtatsz. Nyikorogva nyílik ki egy oldalajtó, és egy vörösen izzó szemű lidérc jelenik meg! Hátrahőkölsz, mire a lidérc közelebb suhan. Mögötte újabb vöröslő szempárok jelennek meg! Bekopogtatsz, mire elősuhan a lidérc. Még mindig borzongva, de követed a gróf színe elé. Elmondod neki, hogy mi minden történt veled az utóbbi időben. A gróf mosolyog, amikor elmondod, hogy megtaláltad a rejtekhelyet. [180 tapasztalati pontot kaptál.] Majd előveszi a következő térképet, és eléd teríti. Ebben a labirintusban van elrejtve a harmadik szvó-ektoplazma.

11
8 9 10 13 15
7
14
12
4
2 5
3 6
1
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat
11: 1. térkép 14. pont
14: 1. térkép 11. pont

Ez a 35. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 42, északra 30 mérföldre található.

Információ érkezik az agyadba a többszintes labirintusokkal kapcsolatban. (ld. enc.) Elhagyod a kastélyt, még mindig csodálkozva: hogyan úszhattad meg ép bőrrel ezt a találkozást? [5 pontot használtál fel, van még 69.]

m 1 7 7 mozogsz északkeletre, északnyugatra, északnyugatra
[72,-8] Egyre többet mászva veszed észre, hogy már hatalmas hegyek között vagy. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy goldugar került az utadba. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Mielőtt összecsapnátok, a parittyával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod a goldugar testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Meglengetve a göcsörtös bunkót ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Göcsörtös bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a goldugar csillogó páncélját. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal eltalálod a goldugar testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A goldugar csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A goldugar szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 aranyló ugarhéjat. 91 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Ellenfeled ezúttal egy szintszívó.

A közelharc előtt még megeresztesz a parittyával néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a szintszívó testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rontasz. Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a szintszívó zsezsgő plazmáját. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal párszor keményen megütöd a szintszívó zsezsgő plazmáját. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a szintszívó megcsapja a fejedet. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 318 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Egy szikla mögé rejtőzöl. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Kilesel, hogy jobban megvizsgálhasd a nagy ellenfelet. Azonnal tudod, hogy egy láplidérc volt a rémület okozója. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy világítótornyot. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze északkeletre látsz egy Tharr oltárt. Keletre nézve látsz egy Tharr oltárt. Délkeletre egy sziklafészek van. Délre egy Leah oltár van. Nyugatra egy Chara-din oltár van. Északnyugatra egy törpe bánya van. Északra egy Elenios oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Körbevizsgálódsz. Nem túl régi (maximum néhány napos) troll nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre, friss kobudera nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek délre, friss emberi nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [71,-9] Továbbra is a hegygerincen mászkálsz, a legmagasabb hegyek közt. Észreveszel egy törpe bányát. Látsz egy teljesen lerombolt világítótornyot. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy csillezsályát. Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy egy Krogan, a pusztító egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész. Hoppsz, egy quwarg! Eltaposod. 1 tapasztalati pontot kaptál. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy Raia oltárt. Keletre nézve látsz egy Elenios oltárt. Délre egy Chara-din oltár van. Délnyugatra egy vaskohó van. Nyugatra egy vaskohó van. Északnyugatra egy vaskohó van. Északra egy világítótorony van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Felismered a közeledőt. Csak egy emberevő. Nem jelenthet különösebb problémát. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Eltalálod az emberevő jobb oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rohansz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az emberevő ragyás irháját. (4 támadással 44 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal néhányszor épp csak megérinted az emberevő testét. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Az emberevő többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A lény óriási darabot tép ki belőled. Még 11 életpontot vesztettél. Göcsörtös bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd az emberevő testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal csak érinted az emberevő fejét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Félrehajolsz, de az emberevő karmai így is karcolják az arcodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A lény óriási darabot tép ki belőled. Még 6 életpontot vesztettél. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 378 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 70, sebződés: 24, gyógyulás: 0, összesen: -24 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Egy autentikus vámpír áll veled szemben.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 ubuk tüske. Lövedéked átfúrja az autentikus vámpír bal oldalát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. Tudatodat megacélozva, ellenállsz a támadásnak. Vad csatakiáltással, felemelve a göcsörtös bunkót ellenfeledre támadsz. Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az autentikus vámpír jobb lábát. (3 támadással 46 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal párszor megpöccinted az autentikus vámpír bal karját. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor az autentikus vámpír megcsapja a fejedet. (3 támadástól 20 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az autentikus vámpír jobb vállát. (3 támadással 50 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal párszor megpöccinted az autentikus vámpír testét. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor az autentikus vámpír megcsapja a fejedet. (3 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Az autentikus vámpír összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 973 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 111, sebződés: 32, gyógyulás: 0, összesen: -32 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Elmondtad a gyógymógy varázslatot! [-2 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+18 életerő). [-6 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. Jöhet a következő! - kiáltod, és már össze is csapsz a második ellenfeleddel, aki egy tetemember.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a tetemember rotható húsát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a göcsörtös bunkót a másikra rohansz. Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a tetemember testét. (3 támadással 62 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal eltalálod a tetemember bűzlő testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A tetemember Neked esik, és mancsaival püfölni kezd. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 409 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 73, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 1 dözmöng szivet. (ld. enc.)
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 111 (limit: 655), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 11740.
(Feltételes gyógyítás:) Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a gyógymógy varázslatot! [-2 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+15 életerő). [-6 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy vadtroll. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Mielőtt összecsapnátok, a parittyával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod a vadtroll jobb vállát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra támadsz. Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a vadtroll testét. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal párszor keményen megütöd a vadtroll bal lábát. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) A vadtroll karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A vadtroll megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A troll teste fényleni, majd baljóslatúan pulzálni kezd. A következő pillanatban darabokra robban (-10 életpont)! Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 189 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 50, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem túl friss (kb. 1 hetes) gnóm nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek délre vezetnek.

(Továbbmész...) [70,-10] Elmaradoznak a meredek ormok, sziklák. Alacsonyhegységre váltott a terep.

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Elsőnek egy szintszívó száll szembe veled.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 1 kerek kő. Eltalálod a szintszívó zsezsgő plazmáját. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Meglengetve a göcsörtös bunkót ellenfeledre rontasz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a szintszívó ködös testét. (3 támadással 36 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megcsapod a szintszívó testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A szintszívó csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szintszívó most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 318 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 41, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

A következő ellenfél egy tetemember.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod a tetemember jobb lábát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a tetemember bal lábát. (3 támadással 60 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal néhányszor megcsapod a tetemember bűzlő testét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) A tetemember leken néhány pofont. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. A tetemember még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 409 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 77, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Találsz nála 1 tudás gyöngyét. (ld. enc.)
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 113 (limit: 655), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 11960.
Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy hóhérbimbót. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt oltárt. Nyilván valamilyen gonosz fickó műve. Utad során felfedezel egy vaskohót. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy olvasztókemencét. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy világítótornyot. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy Chara-din monolitját. Keletre nézve látsz egy világítótornyot. Délre egy vaskohó van. Délnyugatra egy vaskohó van. Nyugatra egy Tharr oltár van. Északnyugatra egy púderszikla van. Északra egy Elenios oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Nocsak, itt van valami érdekes! Kicsit régi (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek délkeletre, friss troll nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 csuklyavirágot. Ügyességed TF-elődött. [37 pontot használtál fel, van még 32.]

kt 190 3 elkészíted a 190. tárgyat (3 darabot)
Legyártottál 3 mérg. vas dobónyilat. Ügyességed TF-elődött. [6 pontot használtál fel, van még 26.]

kt 3 1 elkészíted a 3. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 vizestömlőt. Ügyességed TF-elődött. [20 pontot használtál fel, van még 6.]

szk 99 keresed a 99. szörnyet
A táborozás ideje alatt majd megpróbálsz nyomokat kutatni, hátha találsz egy piromenyétet. Bár nem emlékszel, hogy ilyen tereptípuson találkoztál-e azzal a szörnnyel. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

h 396 használod a 396. tárgyat
Békésebb álom reményében belélegzel egy adag álomport. [Lopás parancsaid, nem szörnyekre vonatkozó támadás parancsaid törlődtek, agressziód 3 lett, kaptál egy BA parancsot jókra és semlegesekre.] [0 pontot használtál fel, van még 6.]

ba 989 990 nem támadod a semleges jelleműeket a jó jelleműeket
BA 989 parancs törölve. BA 990 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

* 1. BP: ef 2 501 0 energia fejlesztése 2
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

* 2. BP: h 242 0 0 használod a 242. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [1 pontot használtál fel, van még 5.]
Uhhh, de megszomjaztál! Mohón kortyolsz a vizestömlőből. Az aranypikkelyek kifejtik jótékony hatásukat. (+1 jóság.) A főnixtollak szaporodnak. Micsoda öröm! Figyelem: 3 forduló múlva az EFelésed nullázódik! A nap kalandjaitól megfáradtan, táborozásra alkalmas helyet keresel. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben 5 pontod maradt, ebből a következő körre 5 pontot vihetsz át. Kapsz még 184 pontot. A következő körben tehát 189 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


BÍBOR SZULFAGOR (358. SZÖRNY)
Ezek a vörös bundájú, disznóagyarú, menyétszerű teremtmények az alacsonyabb hegység apró ragadozói. Természetes tűzleheletüknél fogva elevenen megsütik áldozatukat, és utána már nincs más hátra, csak a ropogós, omlós húsú ebéd elfogyasztása.

SZULFAGOR AGYAR (677. TÁRGY)
Leölve a bíbor szulfagort, trófeaként elteheted hatalmas agyarait. A kemény, tűznek tökéletesen ellenálló csont bizonyára felkelti majd valamelyik faragómester érdeklődését.

KORRUM PÁLCÁJA (1545. TÁRGY)
Megvizsgálod ezt a rúnákkal telerajzolt varázspálcát. A jelek között ott szerepelnek a fiatalság szimbólumai - ezt meg tudod állapítani a taumaturgiában való jelenlegi jártasságodnak köszönhetően. Talán arra is sikerül rájönnöd, hogyan kell kisütni a pálcában rejlő varázslatot. Ha megpróbálod, a H 1545 parancsot add ki, 5 TVP árán. Ha minden jól megy, tested megfiatalodik, és te megszabadulsz minden természetellenes öregedéstől. Persze ki tudja, Korrum Nert milyen biztonsági intézkedéseket tett arra az esetre, ha pálcája illetéktelen kezekbe kerülne. Készülj fel rá, hogy nem biztos, hogy minden úgy történik, ahogy eltervezted. Korrum pálcáját önként nem ajándékozod oda senkinek, a tárgy nem átadható.

TÖBBSZINTES LABIRINTUSOK
A többszintes labirintusokban a szintek között lépcsőkön keresztül mozoghatsz. Kisebb labirintus esetén a szintek egyetlen nagy térképen vannak megadva, nagyobb labirintus esetén több nagy térképen. A térkép mellett meg van adva, hogy melyik lépcső melyik szint melyik lépcsőjéhez vezet (kivéve persze a kijáratot, ami általában az 1. pont). Ha egy LM paranccsal egy olyan referenciaponthoz mozogsz, amelynél lépcső van, akkor automatikusan le/fel is mész a lépcsőn, és ezáltal már a másik pontál leszel. Ez nem kerül plusz TVP-be. Amikor két pont közötti mozgást megadsz, a számítógép nem tudja kiszámolni az útvonalat, ha lépcsőn is át kell menned közben, ezért a start és cél referencia pontokon kívül a lépcsőét is meg kell adnod. Példa: Az 1. szinten van a bejárat az 1. pontnál, egy lefelé vezető lépcső a 2. pontnál. Ez a lépcső a 2. szinten, a 3. ponthoz vezet. A 2. szinten a 4. ponthoz szeretnél eljutni (és a térképen összesen ez a 4 pont van). Ha az 1. ponton állsz (BE parancs után), és kiadod az LM 2 4 parancsot, akkor elmész a 2. lépcsőig, automatikusan le is mész rajta, és onnét tovább a 4. ponthoz. Ez összesen 10 TVP-be fog kerülni (ha nem vagy megterhelve, és óvatosságod 0). És most olvasd el az egészet még egyszer, az elejétől, mert a fenti leírás ellenére is sokan elrontják a lépcsőn való mozgást!

DÖZMÖNG SZÍV (122. TÁRGY)
Leölve a színes dözmöngöt, kimetszheted még forró, majdnem dobogó kis szívét, amely a szivárvány színeiben játszik. Miután kihűl, ezt a furcsa, varázslatos képességét akkor is megőrzi! Majdcsak jó lesz valamire.

A TUDÁS GYÖNGYE (522. TÁRGY)
A Tudás Gyöngye ritka és igencsak keresett varázstárgy. Ha fel akarod használni, el kell nyelned a H 522 paranccsal, ekkor a gyöngy mágikus energiája felszabadul, és egy véletlenszerűen választott alaptulajdonságod eggyel megnő, függetlenül attól, hogy mekkora volt (a TF-elés persze nem vész el, tehát ha 30-as erőd volt és 100-at TF-eltél, és az erőd megnő 31-re, a 100 TF-elés akkor is meglesz). A tudás gyöngye egyfajta jóindulatú ragaszkodással bír: a varázskőhöz hasonlóan, a tudás gyöngyétől sem tudsz megszabadulni semmilyen módon. A használatnál megadhatsz egy második, mennyiségi paramétert. Ekkor annyi darabot használsz fel.

KARAKTERLAP

Hedvig a bátor, egy barna, copfos hajú, barna szemű ember nő vagy. A bőröd kreolszínű. Elenios hűséges követője vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 44. fordulód.

Erő: 17 (18) Szint: 13 Merészség: 3/3 Magasság: 155 cm
IQ: 22 Támadás: 12 Agresszió: 3 Testsúly: 88 kg
Ügyesség: 14 Védekezés: 15 Menekülés: 30 % Életkor: 19/19 év
Egészség: 14 Életpont: 173/98 Jellem: jó (38) Tul. pont: 1
Szerencse: 20 Varázspont: 160/83 Pénz: 248 arany Kép. pont: 6
Tudatpont: 18/8
Eddig összesen 406 szörnyet (21 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 6 711 TP-t kaptál. Jelenleg 45 577 TP-d van. A következő szinthez még 2 423 TP szükséges. Trófeáid: rőtmanó berzerker, autentikus vámpír, bibircsók-óriás. Eddig 1 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
ütőfegyverek: 20/29 (+28%) lőfegyverek: 16/80 (+60%)

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -1.); kerek kő (#19) max. 1 db (2 -8.); ubuk tüske (#131) max. 1 db (9 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
70,67 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 80

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 91 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 17/5 (+22%) 2. nyomkövetés: 7/70 (+81%) 3. mászás: 2/27
4. csapdakészítés: 4/40 (+10%) 5. csapdaészlelés: 1/55 6. gyógyítás: 10/8
7. titkosírás: 1/42 8. felderítés: 1/52 9. teológia: 3/61 (+21%)
10. taumaturgia: 7/47 (+6%) 11. zene: 1/43 12. szörnyismeret: 2/83 (+20%)
13. zárnyitás: 5/83 14. vadászat: 2/10 15. bányászat: 5/48 (+51%)
16. főzés: 4/50 (+20%) 17. csapatmunka: 1/10

FELTÉTELES PARANCSOK (még 46 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 50% életpont alatt (gyógymógy (#5))
segítesz max. 6 TVP-ért
készítesz csuklyavirágot (#133) (max. 100 darabot ), kőkést (#6) (max. 1 darabot ), fáklyát (#36) (max. 2 darabot )
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 50)
sírlidérc (#172) (csak egyszer), autentikus vámpír (#154) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 8, max: 50)
fabontó szójer (#71), manifesztátor (#124), fémbontó szójer (#150), kardfogú fülemüle (#146), ragyás burástya (#111), Túlélők (#9172), pszi elementál (#221), láplidérc (#352)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP)
Papi varázslataid
auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP)
csábmosoly (#16, 9 VP, 5 TVP) bűvölés (#20, 10 VP, 5 TVP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
bűvölés (#20) (153) bűvölés (#20) (152) bűvölés (#20) (133) tulajdonságpajzs (#26)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Terjeszd hitemet, építs és szentelj fel egy újabb oltárt számomra!
2.) A jók harca a mérget használó gonoszok ellen állandó. Ennek szimbolizálására, áldozz fel oltáromnál három mérgezett vas dobónyilat.
3.) Ocsmány férgek járják e földet. Fogj el egy púpos burástyát, és áldozd fel oltáromnál!

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Qvill) (527): új. szürke kastély (547): 35. labirintus (81,23). cseréptetős torony (549): kész. városháza (685): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 21, 22, 33, 34, 35, 41, 42, 53.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Kész: 1.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 2 TU. szükséges még: 28 TU.
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 810 TU szükséges.)
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

Összsúly: 44.02 kg Megterheltség: 95%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 200% alatt van.
Még 56 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 álompor (#396) 1 evaporőr háj (#105) 4 pirkit (#153)
4 ubuk tüske (#131) 3 ugh méreg (#166) 2 vas dobónyíl (#189)
2 vasérc (#152) 13 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
6 arany (#50) 1 aranyló ugarhéj (#100) 1 csuklyavirág (#133)
1 dözmöng szív (#122) 2 főnixtoll (#563) 6 kaja (#2)
6 kerek kő (#19) 1 Korrum pálcája (#1545) 10 madártoll (#112)
1 manifeszt.nyúlvány (#214) 3 mérg. vas dobónyíl (#190) 6 spiritusz (#170)
2 szulfagor agyar (#677) 4 szvó-ektoplazma (#151) 1 tudás gyöngye (#522)
1 vizestömlő (#3)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

69 70 71 72 73 74 75 76 77
-11
-10
-9
-8
-7
-6
-5
(70,-10) szintszívó (#96), tetemember (#123), hóhérbimbó (#132, belőle készíthető: #133), oltár, vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), világítótorony (#156)
(71,-9) törpe bánya (#435), világítótorony (#156), csillezsálya (#1252, belőle készíthető: #1253), művészi porolit (#720), emberevő (#119), autentikus vámpír (#154), tetemember (#123), vadtroll (#70)
(71,-7) szürke kastély (#551), Tharr oltár, művészi porolit (#720), vaskohó (#155), egy ismeretlen isten rúnaköve, olvasztókemence (#86), érclelőhely, mélységi grittang (#103), szintszívó (#96), élőholt mirg (#135)
(72,-8) goldugar (#65), szintszívó (#96), világítótorony (#156)
(72,-7) emberevő (#119), csontlepke (#746), élőholt mirg (#135), Leah oltár, vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), világítótorony (#156)
(73,-6) világítótorony (#156), egy ismeretlen isten rúnaköve, drasmólyom (#60)
(74,-6) alpesi tehenek (#91), sírlidérc (#172), vaskohó (#155), Elenios oltár, olvasztókemence (#86), világítótorony (#156), halálbokor (#2370, belőle készíthető: #2371), érclelőhely, bíbor szulfagor (#358)
(75,-6) egy ismeretlen isten rúnaköve, Raia oltár, vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), érclelőhely, mélységi grittangok (#103), élőholt mirg (#135), csontlepke (#746), rőtmanó berzerker (#369)

Üzenet küldése a karakternek