29. forduló, 31. forduló, Kömörc összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. aug. 6. 23h:12'
EZ A 496. JÁTÉKHETED, 30. FORDULÓD
497. játékheted kezdete: aug. 11.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5920
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 1

KÖMÖRC KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [30,3] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+12 életerő.)
Sok időt töltöttél azzal, hogy egy sörényes ubuk nyomára bukkanj. Sikerrel jártál! Azonosítasz egyet a keresett fajból.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, dárdát ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 dárda. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a sörényes ubuk sűrű sörényét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a sörényes ubuk tüskés hátát. (3 támadással 42 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megpöccinted a sörényes ubuk testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A sörényes ubuk fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a sörényes ubuk farkát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyengén megütöd a sörényes ubuk tüskés hátát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A sörényes ubuk szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 ubuk tüskét. Kiszedsz egy sörényes ubuk trófeát. 304 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 69, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}

[8 pontot használtál fel, van még 184.]

* 1. KP: le 2438 0 0 leveszed/lerakod a 2438. tárgyat
Elteszed az arany éjmedált. [0 pontot használtál fel, van még 184.]

hu 63 33 41 hulladék: 63 33 41
Hulladék, ezért nem gyűjtesz tigroszlán fogat. Hulladék, ezért nem gyűjtesz lapockacsontot. Hulladék, ezért nem gyűjtesz grákóbőrt. [0 pontot használtál fel, van még 184.]

hu 231 21 hulladék: 231 21
Hulladék, ezért nem gyűjtesz acélpengőkét. Hulladék, ezért nem gyűjtesz ormánygőte csontot. [0 pontot használtál fel, van még 184.]

fkt 39 2 felt. készítesz a 39. tárgyat (2 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 184.]

fkt 36 4 felt. készítesz a 36. tárgyat (4 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 184.]

m 8 8 mozogsz északra, északra
[30,2] Szűnni nem akar a zöld síkság. Egy színváltó pille libben el az orrod előtt, de mire utánafordulsz, már el is tűnt. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy ork sámán lehet. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

A halálraítélt, aki veled szemben áll, küszködik életéért: elmormol egy számodra ismeretlen védekező varázst. Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy lángcsóva. 14 életpontot vesztettél. Teli erőből bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 bumeráng. Becsapódva, megdöfi az ork sámán jobb karját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Meglengetve a szöges bunkót ellenfeledre ugrasz. Szöges bunkóval néhányszor megcsapod az ork sámán tömzsi testét. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megpöccinted az ork sámán jobb oldalát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Üdvözlésképpen egy lángcsóva varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. 14 életpontot vesztettél. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd az ork sámán bibircsókos orrát. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal csak érinted az ork sámán testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy lángcsóva varázslat. 8 életpontot vesztettél. A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 54, sebződés: 36, gyógyulás: 0, összesen: -36 ÉP}

Oldalt pillantva, meglátsz egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Sheran rúnaköve. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy gumifát. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Sheran hívei emelték. A földön egy fekvő ember férfit pillantasz meg. Mellkasán komoly seb tátong, egy kettétört bot hever mellette. Ha segítesz neki, és bekötözöd, 16 TVP-t kell elköltened (20. jellempróba). Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy Sheran oltárt. Délkeletre nézve látsz egy mély kutat. Délnyugatra egy rúnakő van. Nyugatra egy vaskohó van. Északnyugatra egy rúnakő van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 1 zárnyitó készletet.

(Továbbmész...) [30,1] Kaptatók és lejtők váltják fel a sík terepet: dombvidék. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy oltárt. Délkeletre nézve látsz egy Sheran oltárt. Délnyugatra egy vaskohó van. Nyugatra egy rúnakő van. Északra egy tavacska van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy tazunkaróka közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Elszántan ellenfeledre ugrasz. Szöges bunkóval iszonyatosan megcsapod a tazunkaróka lompos farkát. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megütöd a tazunkaróka testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A tazunkaróka feléd harap, de sikertelenül. Véres nyál csordul ki a tazunkaróka száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 rókafarkat. 50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


Összefutsz egy fekete, hosszú hajú, félszemű kobudera nővel. Sheran híve. Egy mászókarmot és egy virág szimbólumot visel. Fegyverzetét egy piromenyét trófea és egy kaffogó hebrencs trófea díszíti. Bal kezében egy kis bőrpajzsot tart. Lőfegyvere egy parittya.
Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Kagome. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Aztán elbúcsúztok, és mindenki megy tovább a maga útján.
Összefutsz egy hosszú ezüsthajú, piros szemű alakváltó férfival. Bőre teljesen fehér! Fairlight híve. Egy bőrpáncélt, egy kígyóbőr kesztyűt és egy villám szimbólumot visel. Ruházatát egy gátvakond trófea és egy vízionár trófea díszíti. Jobb kezében egy csontszuronyt, bal kezében egy kőkalapácsot tart.
Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Theodatus. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Aztán elköszöntök egymástól.
Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.) [40 pontot használtál fel, van még 144.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Se kincs, se kriptabejárat. [8 pontot használtál fel, van még 136.]

m 7 7 1 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, északkeletre
[29,0] Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Fehér mandula illatát hozza a szél. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy királygyík. Itt csata lesz.

Megmarkolva a szöges bunkót ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a királygyík pikkelyes testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a királygyík pikkelyes testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A királygyík nyelve feléd kap, de Te félrehajolsz! Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 királygyík bőrt. 17 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 22, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy tavacskát. Délre nézve látsz egy rúnakövet. Nyugatra egy oltár van. Északnyugatra egy rúnakő van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.

(Továbbmész...) [28,-1] Szűnni nem akar a zöld síkság. Zagmóziumgomba erjedt illatát hozza a szél. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy rúnakövet. Hirtelen valami nagyon fura dolog történik. Telepatikus üzenetet kapsz, amelyben központi téma Raia neve... (ld. enc.) Oldalt pillantva, meglátsz egy tűzbokrot. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy Sheran oltárt. Délre nézve látsz egy oltárt. Nyugatra egy rúnakő van. Északra egy Raia oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy tigroszlán lehet. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Marokra fogva a szöges bunkót a másikra rontasz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a tigroszlán fejét. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a tigroszlán testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A tigroszlán karma a fejed mellett suhan el! A tigroszlán fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A tigroszlán még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 8 tigroszlán fogat. 45 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 39, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}


(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 4 fáklyát.

(Továbbmész...) [29,-2] Kaptatók és lejtők váltják fel a sík terepet: dombvidék. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Sheran híveié. A távcsővel lassan körülnézel. Amikor keletre nézel, észreveszel egy Raia oltárt. Nyugatra nézve látsz egy Raia oltárt. Északra egy rúnakő van. Elteszed a látcsövet. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Egy kőevő közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Szöges bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a kőevő testét. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal csak érinted a kőevő kőtestét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Ellenfeled ütését nem sikerült teljesen hárítanod. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a kőevő száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a kőkalapácsot, szereztél 1 fekete gyöngyöt. 110 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) [42 pontot használtál fel, van még 94.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 rézdarabot! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). [8 pontot használtál fel, van még 86.]

m 1 mozogsz északkeletre
[30,-3] Továbbra is dombság. A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " Keressétek Tinúvielt, és ámuljátok szépségét! " Sűrű, sárga füst száll az ég felé. Közelebbről látod, hogy egy nagy tűzrakáson valaki fehér bogyókat éget. A tűzhely mellett egy árnymanó és egy kobudera holtteste fekszik. Nem kell sok hozzá, hogy megértsd, mi történt - az árnymanó gonoszkodás céljából gramák bogyót kezdett égetni. A mérgező füsttől a humanoidok csak köhögni kezdenek, de a madarak, kisebb emlősök és más apró állatok tömegével pusztulnak el a környéken. Ismét egy példája az értelmetlen gonoszkodásnak. A kobudera megpróbálta megakadályozni, és a harcban mindketten elpusztultak. A tűz mellett még nagy kupac felhasználatlan gramák bogyó áll. Ahhoz, hogy a tüzet eloltsd, és a bogyókat megsemmisítsd, 20 TVP-t kell elköltened (14. jellempróba). A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy olvasztókemencét. Délkeletre nézve látsz egy Sheran oltárt. Délre egy Raia oltár van. Nyugatra egy rúnakő van. Északnyugatra egy olvasztókemence van. Északra egy oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy gyilkos tetű. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Teli erőből bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 bumeráng. Lövedékeiddel perforálod a gyilkos tetű testét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Marokra fogva a szöges bunkót ellenfeledre rontasz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a gyilkos tetű testét. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megpöccinted a gyilkos tetű szőrös potrohát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A szörny belemar a jobb térdedbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a gyilkos tetű jobb első lábát. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal csak érinted a gyilkos tetű szőrös potrohát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a jobb bokádon. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A gyilkos tetű összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 252 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 dobófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 76, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 76.]

be 20 bemész a 20. titkos labirintusba
Megtaláltad a térkép útmutatásai alapján az ork fészket. Szerencsére nem látsz őrt - óvatosan a bejárathoz settenkedsz. A járatban sötétség van. Fáklyát gyújtasz. Kopott, töredezett kőlépcső vezet le a mélybe. A bűz itt egyre erősebb. [5 pontot használtál fel, van még 71.]

lm 4 6 3 mozogsz 4 6 3
Egyenesen haladsz tovább. Egy T-elágazáshoz érkezel. [4. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
A félkör alakú bemélyedésben, amit megpillantasz magad előtt, egy majdnem teljesen leégett fáklya fénye lobog. [5. PONT] Szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy Duer-ork. Fegyvere egy csontszablya. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Meglengetve a szöges bunkót a másikra rontasz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a Duer-ork fejét. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal meghorzsolod a Duer-ork büdös testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A Duer-ork fegyverével feléd sújt, de nem sebzett meg. A Duer-ork összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 42 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszablyát.
Továbbmész. Egy vastag, kőből faragott ajtót látsz. Találsz egy kilincset: Nyitva van! A félkör bemélyedés utáni szoba látszik az orkok lakószobájának: ugyanis 1.) itt a legnagyobb a bűz, 2.) lerágott csontok hevernek szanaszét, 3.) kizárásos alapon. [6. PONT] Hamarosan egy Tugt-orkot pillantasz meg. Fegyvere egy csontszablya. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Marokra fogva a szöges bunkót a másikra rohansz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a Tugt-ork testét. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megütöd a Tugt-ork testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Elegáns támadássorozat eredményeként több vágást kapsz az oldaladra és a lábadra. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A Tugt-ork szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 68 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 39, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszablyát, 1 bőrpáncélt és 1 kígyóbőr kesztyűt. Rövid körbevizsgálódás után találsz egy nagy tölgyfaládát. Nincs bezárva: óvatosan kinyitod. A láda kinyitása közben egy parányi tű szúrt meg. (-1 életerő.) Megnézed, hogy mi a zsákmány: 5 arany, 2 bakkura bőr és 1 kaja. Gyorsan kiüríted a ládát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
A félkör alakú bemélyedésben, amit megpillantasz magad előtt, egy majdnem teljesen leégett fáklya fénye lobog. [5. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
Egyenesen haladsz tovább. Egy T-elágazáshoz érkezel. [4. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
Árnyakkal körülvéve, elszántan mész tovább. Egy sima, fából készült ajtóban végződik az út. Megvizsgálod: Sajnos be van zárva. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. Szégyenletes kudarcot vallottál. Nincs más lehetőséged: megpróbálod az ajtót erővel betörni. Azonban bárhogy is erőlködsz, nem jársz sikerrel. Erre nem tudsz továbbjutni: visszafordulsz. Ismét a térkép szerinti 4. pontnál vagy.
Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [30 pontot használtál fel, van még 41.]

lm 3 3 3 mozogsz 3 3 3
Folytatod a felderítést. Egy sima, fából készült ajtó a következő akadály. Lenyomod a kilincset: Sajnos be van zárva. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. Szégyenletes kudarcot vallottál. Nincs más lehetőséged: megpróbálod az ajtót erővel betörni. Egy nagy lendületet véve, vállal benyomod az ajtót. A szűk szoba, ahová belépsz, valamilyen raktárféleség lehet. [3. PONT] Hopp, itt van valami! A következőket találtad: 1 zöld üveg. Felpakolsz.
Egyhelyben toporogsz.
Egyhelyben toporogsz.
[6 pontot használtál fel, van még 35.]

lm 2 1 mozogsz 2 1
A kanyarodó folyosót követve egy falba vájt őrposzthoz jutsz. [2. PONT] Hirtelen egy Duer-orkot veszel észre magad előtt. Fegyvere egy csontszablya. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a Duer-ork testét. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megütöd a Duer-ork testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A Duer-ork megvágja a jobb lábadat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A Duer-ork összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. 42 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 41, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszablyát és 1 kis vaskulcsot.
Visszaérkezel a mocskos ork férgek barlangjának bejáratához.
[12 pontot használtál fel, van még 23.]

m 1 7 mozogsz északkeletre, északnyugatra
[31,-4] Vége a dombságnak, a terep átvált sík, de bokrokkal teli vidékbe. Egy-két magányos fa töri meg a nehezen járható terep egyhangúságát.

Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [12 pontot használtál fel, van még 11.]

szk 67 keresed a 67. szörnyet
A két forduló között kutatni fogsz, mert nagy szükséged van arra, hogy találj egy húsevő magszimot. [0 pontot használtál fel, van még 11.]

* 1. BP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 10.]

* 2. BP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 9.]

* 3. BP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 8.]

* 4. BP: kf 2438 0 0 kézbeveszed/felveszed a 2438. tárgyat
A ruhádra illeszted az arany éjmedált. [0 pontot használtál fel, van még 8.]

* 5. BP: h 242 0 0 használod a 242. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [1 pontot használtál fel, van még 7.]
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdakészítés). Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel táborozásra alkalmas helyet keresel. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 7 pontod maradt, ebből a következő körre 7 pontot vihetsz át. Kapsz még 169 pontot. A következő körben tehát 176 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


RAIA MEGIDÉZÉSE
Kellemesen bizsergető érzés fut végig testeden: mintha valaki simogatna, mintha csillogó aranyszemek kacsáznának végig boldogan a szervezetedben. Aztán a fejedben megszólal egy mély zengésű, határtalanul bölcsnek tűnő hang: "Raia, a jóság és fény istenének szilmaurja vagyok. Feladatom, hogy mindenkinek, aki nem hordja túl magasan az orrát ahhoz, hogy észrevegye ezt a követ, terjesszem istenem igéit. Raia békét és boldogságot ígér mindenkinek, és cserébe nem kér mást, csak az emberek egymás iránti szeretetét, és néha egy-egy imát az ő oltáránál. Ha Raia papja leszel, varázslatokat kapsz, amelyekkel gyógyíthatsz, jobbá teheted a világot. Nem szabad azonban megfeledkeznünk a sötét oldal jelenlétéről, a gonosz istenekről, Dornodonról és Leahról, akik a világ pusztulását akarják. Hogy az ő követőikkel felvehessék a harcot, Raia papjai félelmetes tűzvarázslatokat és védő varázslatokat kapnak. Ahhoz, hogy az istenemhez beszélj, nem kell mást tenned, minthogy áldozatot mutass be Raia egy rúnakövénél: egy aranyló ugarhéjat, egy madártollat és egy púderkövet, a tisztaság jelképeit használd fel. Feltétel még, hogy aurád tiszta, fehér legyen, ne terheljék bűnök, viszont megannyi csillagként lobogtassák jótetteid. Ég veled, vándor!"
Megilletődve álldogálsz még egy darabig a földöntúli tapasztalat után.

KARAKTERLAP

Kömörc, egy tüsi ősz hajú, kék szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. Fekete a bőröd. Ez a 30. fordulód.

Erő: 16 Szint: 9 Merészség: 4/1 Magasság: 113 cm
IQ: 9 Támadás: 8 Agresszió: 3 Testsúly: 71 kg
Ügyesség: 9 Védekezés: 11 Menekülés: 30 % Életkor: 67/67 év
Egészség: 17 Életpont: 197/137 Jellem: semleges (+6) Tul. pont: 6
Szerencse: 14 Varázspont: 0/0 Pénz: 29 arany Kép. pont: 7
Eddig összesen 146 szörnyet (9 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 930 TP-t kaptál. Jelenleg 8 495 TP-d van. A következő szinthez még 3 505 TP szükséges. Trófeáid: gyilkos tetű, alpesi tehén, sörényes ubuk.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 2 ütőfegyverek: 12 dobófegyverek: 7 (+1)

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -4.); dárda (#10) max. 1 db (5 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
46,90 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 46

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 671 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 1 3. mászás: 3
4. csapdakészítés: 3 (+1) 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 10
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 1 9. zene: 1
10. szörnyismeret: 5 11. zárnyitás: 1 12. vadászat: 1
13. bányászat: 5 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 48 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 50% életerő alatt 30 TVP-ért
mászol max. 999 TVP-ért
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
vízionár (#66), fabontó szójer (#71)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke házikó (504): kész. tanya (507): kész. fekete gránittorony (530): 12. labirintus (29,40). városháza (Gatin) (540): kész. fejvadászház (757): többek közt 1733. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
2, 3, 4, 11, 12, 20, 31.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bakkura csizma (#96) 1 bőrpáncél (#51) 1 * bronzpáncél (#90)
1 kígyóbőr kesztyű (#49) 1 mászókarom (#78) 1 * rézsisak (#72)
Fegyverek és lövedékek
3 * bumeráng (#249) 3 csontszablya (#64) 1 * kőkalapács (#13)
1 kőkés (#6) 1 * szöges bunkó (#8) 6 ubuk tüske (#131)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 * arany éjmedál (#2438) 3 ezüst nyaklánc (#117)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 5 deus ex machina (#1) 3 fáklya (#36)
1 furulya (#233) 20 kaja (#2) 1 kis vaskulcs (#40)
1 kötél (#92) 1 moa antigrav (#2204) 1 rézkulcs (#75)
1 távcső (#42) 1 + tüskecsapda (#242) 2 zárnyitó készlet (#39)
Löttyök és porok, tartóstul
2 kavadu iszák (#25) [bennük 12 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 8]
2 vizestömlő (#3) [bennük 36 korty víz (#27), fér még: 4]
2 zöld üveg (#82) [bennük 4 csepp ragasztó (#83), fér még: 36]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
2 bakkura bőr (#95) 1 bordacsont (#16) 10 drótszőr (#37)
1 fekete gyöngy (#99) 1 hebrencs állkapocs (#130) 1 királygyík bőr (#44)
1 lajhár csont (#236) 6 lapkorong (#80) $1 lapockacsont ($33)
19 madártoll (#112) 1 móri gyümölcs (#116) 2 óndarab (#85)
$2 ormánygőte csont ($21) 3 pirkit (#153) 4 rézdarab (#70)
2 rókafarok (#124) 17 sallank karom (#128) 3 smirglilevél (#29)
$14 tigroszlán fog ($63) 1 tükör (#43) 2 varányszem (#30)

Összsúly: 47.24 kg Megterheltség: 107%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 98 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 151 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 dárda (#10) 10 drótszőr (#37) 2 kaja (#2)
2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
5 arany (#50) 2 bakkura bőr (#95) 1 bőrpáncél (#51)
3 csontszablya (#64) 3 fáklya (#36) 1 fekete gyöngy (#99)
1 kígyóbőr kesztyű (#49) 1 királygyík bőr (#44) 1 kis vaskulcs (#40)
1 rézdarab (#70) 1 rókafarok (#124) 8 tigroszlán fog (#63)
6 ubuk tüske (#131) 1 zárnyitó készlet (#39) 1 zöld üveg (#82)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

27 28 29 30 31 32
-5
-4
-3
-2
-1
0
1
2
3
4
(28,-1) Raia rúnaköve, tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), tigroszlán (#43)
(29,-2) Sheran oltár, kőevő (#62)
(29,0) királygyík (#26)
(30,-3) a 20. labirintus bejárata, 14. jellempróba, gyilkos tetű (#116), Duer-ork (#45), Tugt-ork (#46)
(30,1) tazunkaróka (#81), Kagome (2978. kalandozó), Theodatus (5015. kalandozó)
(30,2) ork sámán (#345), Sheran rúnaköve, gumifa (#38), Sheran oltár, 20. jellempróba
(30,3) sörényes ubuk (#89)

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Kömörc 30. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26)
óriás sáska (#27) sakál (#28) gyilkos mókus (#29) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31)
sünmedve (#33) kőszáli disznó (#34) manó (#36) gorombilla (#38) lebegő gomba (#39)
hamupók (#40) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) Baar-ork (#44) Duer-ork (#45)
Tugt-ork (#46) csontváz (#48) zombi (#49) technokolin (#50) bakkura (#52)
százfogú (#53) bo-skorpió (#54) rőtmanó (#55) félelem-járó (#56) gátvakond (#57)
rájanyék (#58) pókvadász (#59) drasmólyom (#60) hegyi rák (#61) kőevő (#62)
varkaudar (#64) goldugar (#65) vízionár (#66) húsevő magszim (#67) móleon (#68)
evaporőr (#69) vadtroll (#70) fabontó szójer (#71) garokk (#73) tintacsiga (#74)
mirg (#75) gitonga (#76) zoloboo (#77) színes dözmöng (#78) trollfa (#80)
tazunkaróka (#81) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84) gyilkos sallank (#85)
topránypolip (#86) kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89) alpesi tehén (#91) púpos burástya (#92)
mérges nyukmár (#95) szintszívó (#96) téfea magoflux (#98) piromenyét (#99) szőrös pók (#100)
sullár (#101) uzbány (#102) mélységi grittang (#103) vadász varkaudar (#108) nyuhaj karbin (#110)
sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113) vérszomjas csüldő (#114) törpemammut (#115) gyilkos tetű (#116)
mutáns pók (#117) trappoló dinymák (#118) emberevő (#119) homokféreg (#121) xirnox (#122)
tetemember (#123) manifesztátor (#124) útonálló (#130) orgyilkos (#131) élőholt mirg (#135)
karmos tankány (#137) agglomerátor (#138) proteinfecske (#139) acéldarázs (#140) szőrlajhár (#141)
arató csattanat (#144) vérfürdető magszim (#148) szőrös bozsó (#149) autentikus vámpír (#154) nukleáris cickány (#155)
tüskés harci gromak (#156) sírlidérc (#172) élőholt mágus (#175) óriás csontváz (#176) karmazsin huhogó (#185)
szeppent rákfatty (#186) massza (#217) pszi elementál (#221) quwarg felderítő (#299) ork sámán (#345)
szürke rinocérosz (#346) északi aurach (#350) láplidérc (#352) erszényes elkarog (#354) nektoraf (#355)
dűnekukac (#357) ryuku gárdista (#360) dombi yeti (#366) kérődző etra (#368) rőtmanó berzerker (#369)
korinthai amőba (#420) kék rothasztó (#421) csontlepke (#746) reinkarnált motyogó (#752) csodabogár (#755)
szőrös azuka (#903) Pszinapszis (#974) Métely (#7000) Nehéz Norbi (#7119) Féktelen Fantom (#7120)
Ököl (#7121)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) dárda (#10)
csontkés (#11) csontszurony (#12) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15)
bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) fúvócső (#20)
$ormánygőte csont (#21) tüske (#22) mérgezett tüske (#23) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25)
gyenge méreg (#26) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30)
smirglibokor (#31) $lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35) fáklya (#36)
drótszőr (#37) gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39) kis vaskulcs (#40) $grákóbőr (#41)
távcső (#42) tükör (#43) királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45) krómkaktusz (#46)
surranó kígyó bőr (#47) antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50) bőrpáncél (#51)
mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) bőrsisak (#57) $tigroszlán fog (#63) csontszablya (#64)
szöges páncél (#65) szöges bőrpajzs (#66) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68) szárnyas hernyó (#69)
rézdarab (#70) rézpáncél (#71) rézsisak (#72) rézpajzs (#73) csontkulcs (#74)
rézkulcs (#75) rát-fa (#77) mászókarom (#78) korongfa (#79) lapkorong (#80)
mérleg (#81) zöld üveg (#82) ragasztó (#83) díszes rézpajzs (#84) óndarab (#85)
olvasztókemence (#86) bronzhegyű lándzsa (#87) bronzsisak (#88) bronzpajzs (#89) bronzpáncél (#90)
manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93) bronzhegyű nyíl (#94) bakkura bőr (#95)
bakkura csizma (#96) rákpáncél (#97) fekete gyöngy (#99) aranyló ugarhéj (#100) tinta (#101)
vízionár szem (#102) magszim bél (#103) fémrúd (#104) evaporőr háj (#105) fabontó (#106)
rövid íj (#107) nyílvessző (#108) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114)
móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) ezüst nyaklánc (#117) púderszikla (#118) púderkő (#119)
dözmöng szív (#122) göcsörtös bunkó (#123) rókafarok (#124) mandibulapenge (#125) bronzpenge (#126)
sallank karom (#128) hebrencs állkapocs (#130) ubuk tüske (#131) hóhérbimbó (#132) csuklyavirág (#133)
gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) mérg. ubuk tüske (#137) ubuk dobónyíl (#138)
koponya szimbólum (#139) villám szimbólum (#145) oltár (#146) hebrencs csapda (#147) mocsári penke (#148)
szent jogar (#150) szvó-ektoplazma (#151) vasérc (#152) pirkit (#153) mély szakadék (#154)
vaskohó (#155) világítótorony (#156) ezüst karkötő (#158) kis vaspajzs (#159) vassisak (#160)
nagy vaspajzs (#161) karócsapda (#163) vasvért (#164) mászókampó (#165) ugh méreg (#166)
sullár hólyag (#168) uzbány csőr (#169) spiritusz (#170) rövid kard (#171) nekrofun (#173)
harci kalapács (#174) márványtorony (#175) vashegyű nyíl (#176) mínosz-kúp (#178) vas dobónyíl (#189)
gyöngysor (#192) trikornis szarv (#198) karbin plazma (#199) gyíkfű csomó (#200) gyíkfű (#201)
kazmár (#204) kazmár gyökér (#205) ovimon-bokor (#206) ovimon-bogyó (#207) sáfránypor (#211)
dorony tüdő (#212) xirnox szív (#213) manifeszt.nyúlvány (#214) fedett verem (#219) háló-csapda (#220)
dobóháló (#221) orgyilkos tőr (#225) $acélpengőke (#231) furulya (#233) lajhár csont (#236)
tankány karom (#237) lant (#238) tüskecsapda (#242) fekete bőrcsizma (#247) bumeráng (#249)
templom (#256) szent kehely (#257) isteni könnycsepp (#260) remák szív (#264) gromak bőr (#268)
purifikátor háj (#269) ametiszt medál (#275) rejtőköpeny (#277) Tharr Keresztje (#287) varázskő (#305)
gyógykenőcs (#313) ezüstdarab (#326) mutáns csont (#331) királyi korona (#338) rézgolyó (#343)
tolmokov-koktél (#351) phua-kúp (#372) szent tölgyfa (#393) álomvirág (#395) álompor (#396)
főutca (#399) ház (#400) réz fejpánt (#406) bronz fejpánt (#407) aranypikkely (#415)
Vlagyimir szobra (#433) szent liget (#439) barátság szent tüze (#484) sörsátor (#486) erődítmény (#488)
sárkánytanya (#492) manakristály (#500) Chara-din monolitja (#534) sötét tekercs (#535) aurach fog (#657)
elkarog szőr (#665) nektoraf faggyú (#667) tímárkunyhó (#684) rinóbőr öv (#685) manóodú (#698)
sötét kámzsa (#699) tubarkő (#700) Rahn ékkő (#701) rőtmanó kacagány (#714) művészi porolit (#720)
varázsfiola (#828) varkaudar falu (#1109) varkaudar csont (#1113) Rodger kezdő üstje (#1167) tűzrakó hely (#1169)
malom (#1204) szekérkaraván (#1215) megbűvölt utazóláda (#1218) ork csodaszer (#1228) Ramirez feszítővasa (#1261)
Korrum pálcája (#1545) Kalmárok Kémgömbje (#1589) fenőkő (#1618) koponya gyűrű (#1733) harci maszk (#1739)
varkaudar fellegvár (#1821) gernim balzsam (#1894) obszidián penge (#2082) varkaudar barlang (#2200) moa antigrav (#2204)
vortexvessző (#2331) bomló esszencia (#2367) éjurna (#2368) éjkő (#2369) halálbokor (#2370)
halálvirág (#2371) arany éjmedál (#2438)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
AA    tárgy       [tárgy]     [tárgy]           -  összes par. tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
BPB   [sorszám]                                 -  befejező parancs berakása
BPK   sorszám                                   -  befejező parancs kivétele
CIR   [beállítás]                               -  vándorcirkusz látogatása  
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
DD    tárgy       [tárgy]     [tárgy]           -  összes par.tárgy eldobása
DX    1-20                                      -  D.E.M. beállítása
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
EA    mit         darab                         -  eladás boltban
EE    tárgy       [tárgy]     [tárgy]           -  összes par. tárgy eladása
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FÁS   TVP                                     TVP  felt. ásás, max. TVPért
FF    1.fegyver   2.fegyver   3.fegyver         -  feltételes fegyverváltás
FFK   %           [%]         [%]               -  felt. fegyverv. kockázata
FGO   TVP                                     TVP  feltételes gonoszkodás
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKT   tárgy       darab       [1]               ?  feltételes készítés
FKU   TVP                                     TVP  feltételes kutatás
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FOG   szörny      csapda                        ?  feltételes szörnyelfogás
FM    TVP                                       -  feltételes mászás
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
FVK   százalék					-  feltételes varázskő használat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
HIR   hírszám     [1. par.]   [2. par.]         -  KT hír közlése
HU    [tárgy]     [tárgy]     [tárgy]           -  hulladékgyűjtés
ID    szörny      TVP                         TVP  elfogott szörny idomítása
IM                                             30  imádkozás oltárnál
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
JLK   kód                                       5  jelszó kimondása
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KÖTB  K.Tudat                                   -  Közös Tudatba belépés
KÖTL  létszám     vezető                        -  Közös Tudat létrehozása
KPB   [sorszám]                                 -  kezdeti parancs berakása
KPK   sorszám                                   -  kezdeti parancs kivétele
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
LOT   1.tipp      2.tipp      3.tipp            -  lottózás (10 arany)
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
OV    0-5                                       -  óvatosság labirintusban
RM    fegyver     mit         TVP             TVP  növény/épület rombolása
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
SZE   szörny                                    -  fogoly szörny elengedése
SZK   szörny                                   10  szörnykeresés
SZM   szörny                                    -  elfogott szörny leölése
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM   TVP                                     TVP  titkosírás megfejtése
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
TPF   TVP                                       -  spórolt TVP felszabadítás
TPS   TVP                                       -  TVP letiltása, spórolása
VE    mit         darab                         -  vásárlás boltban
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra
VPF   VP                                        -  spórolt VP felszabadítás
VPS   VP                                        -  VP letiltása, spórolása
VTN   varázslat   [varázsl]   [varázsl]        35  var. tanulása mestertől
ZIP   mit         TVP                         TVP  rombolás nemes céllal

Üzenet küldése a karakternek