29. forduló, 31. forduló, Ray Charles összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. szept. 16. 13h:00'
EZ A 65. JÁTÉKHETED, 30. FORDULÓD
66. játékheted kezdete: szept. 18.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4157
SZÁMLA : XXXX

RAY CHARLES KALANDJAI


Morgan hatalma gyengült. Csak így tovább, pusztítsátok az élőholtakat, és a Negatív létsíkra nyíló rések bezáródnak.
1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [48,-18] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+5 életerő.)

d 125 4 eldobod a 125. tárgyat (4 darabot)
Elhajítasz 4 mandibulapengét. [0 pontot használtál fel, van még 199.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Kiásol egy nagy gödröt. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 rézdarabot! (ld. enc.) Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (bányászat: 1. szint). (ld. enc.) [8 pontot használtál fel, van még 191.]

m 6 mozogsz nyugatra
[47,-18] A lejtők lankásabbak, a hegyeket dombok váltják fel. Ezt a dombos-hegyes vidéket Kis-Nimeronnak hívják. Üldözői elől állítólag az itteni barlangokban rejtőzött el a menekülő Nimeron herceg. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Raia hívei emelték. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy vaskohót. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Úgy gondolod, hogy a közeledő mélységi grittang nem jelenthet komoly veszélyt. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Vad csatakiáltással, felemelve a bunkósbotot ellenfeledre rohansz. Bunkósbottal gyilkos csapásokat szórva összezúzod a mélységi grittang testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyengén megütöd a mélységi grittang testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A mélységi grittang fogait a derekadba mélyeszti. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Bunkósbottal többször kegyetlenül megütöd a mélységi grittang testét. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal csak érinted a mélységi grittang testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A mélységi grittang belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A mélységi grittang még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. 174 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 45, sebződés: 20, gyógyulás: 0, összesen: -20 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Egy csontváz áll veled szemben.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 1 kerek kő. Telibe kaptad a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Megmarkolva a bunkósbotot ellenfeledre ugrasz. Bunkósbottal gyilkos csapásokat szórva összezúzod a csontváz zörgő csontjait. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megütöd a csontváz testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A csontváz karmai majdnem eltalálnak! Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 48 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Második ellenfeled egy csontváz.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Marokra fogva a bunkósbotot a másikra rontasz. Bunkósbottal halálos csapásokat osztva péppé vered a csontváz sárga koponyáját. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal eltalálod a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Karmait felemelve, a csontváz meglegyinti a jobb lábadat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A csontváz szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 48 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 22, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 1 esszenciakristályt. (ld. enc.)
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 19 (limit: 1215), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 1900.
Észreveszel valamit a földön. Nem túl régi (maximum néhány napos) gnóm nyomok vezetnek keletre.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 2 kerek követ. [14 pontot használtál fel, van még 177.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Kiásol egy nagy gödröt. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 rézdarabot! [8 pontot használtál fel, van még 169.]

m 6 mozogsz nyugatra
[46,-18] Elmarad a göröngyös terep, sűrű bozótos váltja fel. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Csak egy bíborgörény. Megvető mosollyal várod a találkozást. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod a bíborgörény testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Ellenállsz a borzalmas rosszullétnek. Megmarkolva a bunkósbotot a másikra rontasz. Bunkósbottal kegyetlenül megütöd a bíborgörény testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a bíborgörény bal első lábát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A bíborgörény fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A bíborgörény összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 18 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Egy korhadt fatönk belseje jó búvóhelynek tűnik. No, igen a profizmus. Teljesen észrevehetetlen voltál. Nos, lássuk mi volt az ellenfél. Ó! Hiszen ez egy óriás csontváz. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz. Utad során felfedezel egy mínosz-kúpot. Apró, csetlő-botló kavadut pillantasz meg. Leölt szülője, lebenyétől megfosztva, mellette hever. Éhesen csipog a szerencsétlen. Ha megszánod, adj neki egy kaját. Ez a segítség nem kerül TVP-be (15. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Oppsz, itt járt már valaki! Friss gnóm nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss gnóm nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. [12 pontot használtál fel, van még 157.]

jlk 1129 jelszó kimondása 1129
Izgatottan lépsz be a mínosz-kúpba, és hadarva mondod ki a jelszót. Dübörögve félrecsusszan egy szobor. Alatta a mélybe vezető lépcsőt látsz, a falon pedig egy térkép rajzolódik ki. 64 tapasztalati pontot kaptál.

1 2 3 4 5 6
11 10 9 8 7
12 13 14 15 16
21 20 19 18 17
22
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 27. labirintus térképe. A bejárat alattad található.

[5 pontot használtál fel, van még 152.]

m 1 mozogsz északkeletre
[47,-19] Vége a bozótosnak. Az új terep dombvidék. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy halálbokort. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Raia híveié. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy spagulár közeledik. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

A közelharc előtt még megeresztesz a parittyával néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod a spagulár farkát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a bunkósbotot a másikra rontasz. Bunkósbottal halálos csapásokat osztva péppé vered a spagulár pettyes hátát. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal eltalálod a spagulár testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Kisebb rúgást kapsz a jobb bokádba. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 kaját. 32 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Elsőnek egy csontváz száll szembe veled.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Telibe kaptad a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a bunkósbotot ellenfeledre rontasz. Bunkósbottal többször kegyetlenül megütöd a csontváz zörgő csontjait. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megcsapod a csontváz sárga koponyáját. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Karmait felemelve, a csontváz meglegyinti a jobb lábadat. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a csontváz száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 48 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 27, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Megpróbálod egy kisebb kőkupacnak álcázni magad. Miután sikerült elbújnod, kíváncsi leszel. Elővigyázatosan kinézel rejtekedből. Ez nem lehet más, mint egy óriás csontváz. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz. Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem túl régi (maximum néhány napos) gnóm nyomok vezetnek északkeletre. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 3 kerek követ. [15 pontot használtál fel, van még 137.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 2 rézdarabot! [8 pontot használtál fel, van még 129.]

m 2 mozogsz keletre
[48,-19] Egyre meredekebbek a dombok, többet kell mászni. Ez már alacsonyhegység. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy világítótornyot. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy vaskohót. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Raia hívei emelték. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Egy szikla mögé rejtőzöl. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Most is Te voltál a jobb, sikerült elbújnod. Megszemléled a "legyőzött" szörnyet. Azonnal rájössz, hogy egy quwarg királynő ijesztett meg. (ld. enc.) Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Elsőnek egy zombi száll szembe veled.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 1 kerek kő. Eltalálod a zombi rotható húsát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Marokra fogva a bunkósbotot a másikra ugrasz. Bunkósbottal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a zombi rotható húsát. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a zombi foszladozó testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A zombi karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 27 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Megbújsz két szikla között egy kis hasadékban. Ezt megúsztad. Miután rendezted légzésedet és szívverésedet, megszemléled a szörnyet. Ez nem lehet más, mint egy autentikus vámpír. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz. Némi melóval hozzáférsz egy nagyobb tőrvirág édes gyökeréhez. (+1 kaja.) Észreveszel valamit a földön. Nem túl friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek délre. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 kerek követ. [13 pontot használtál fel, van még 116.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Nem találsz semmi fontosat. [8 pontot használtál fel, van még 108.]

m 1 2 mozogsz északkeletre, keletre
[49,-20] A hegyvidéki terepet bozótos váltja fel. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Egy hozzád hasonló profinak igazán gyerekjáték ebben a sűrűben elbújni. Hál istennek, ezt megúsztad. Amikor már úgy érzed, a szörny nem vehet észre, kikukkantasz. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy vadász quwarg. (ld. enc.) Amikor elhal a zaj, előmászol.

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Ellenfeled ezúttal egy szintszívó.

Mielőtt összecsapnátok, a parittyával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a szintszívó fejét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Megmarkolva a bunkósbotot ellenfeledre rohansz. Bunkósbottal halálos csapásokat osztva péppé vered a szintszívó ködös testét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal épp hogy eltalálod a szintszívó zsezsgő plazmáját. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Bunkósbottal párszor keményen megütöd a szintszívó jobb vállát. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

A menekülés az egyetlen épeszű választás. Futsz, amíg bírsz, s nem nézel hátra. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy móricserjét. Találsz egy oltárt. Dornodon hívei emelték. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy vízionár lehet. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

A közelharc előtt még megeresztesz a parittyával néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod a vízionár puha bőrét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Félelmetes, démoni lény jelenik meg előtted. Majdnem négy méter magas, ébenfekete karmai fél méter hosszúak. Rád emeli vörösen izzó szemeit, kitátja savas nyáltól csöpögő pofáját, és rád ront. Tudatodat megacélozva, legyőzöd az illúzióvarázst! A következő pillanatban már a valódi ellenfeled áll előtted. Elszántan a másikra támadsz. Bunkósbottal gyilkos csapást mérve bezúzod a vízionár vizenyős szemét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal iszonyatosan megcsapod a vízionár puha bőrét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Mancsával a vízionár végigsúrolja a csípődet. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a vízionár száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 vízionár szemet. 60 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [50,-20] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Virágzó orchidea illatát hozza a szél. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy démontetű került az utadba. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Meglengetve a bunkósbotot ellenfeledre támadsz. Bunkósbottal iszonyatosan megcsapod a démontetű jobb középső lábát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal kegyetlenül megütöd a démontetű bal első lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A démontetű feléd sújt csáprágóival, de mellé! A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Ellenfeled ezúttal egy csontlepke.

Mielőtt összecsapnátok, a parittyával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a csontlepke testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Bunkósbottal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a csontlepke bal első lábát. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal eltalálod a csontlepke bordás testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A csontlepke belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A csontlepke szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 27, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Felkészülten várod a másik ellenfeledet, aki egy zombi.

Mielőtt összecsapnátok, a parittyával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a zombi testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a bunkósbotot a másikra ugrasz. Bunkósbottal gyilkos csapást mérve bezúzod a zombi testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megütöd a zombi fejét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a zombi megcsapja a fejedet. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 27 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 13, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 2 ubuk dobónyílat. (ld. enc.)
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 23 (limit: 1215), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 2300.
Oldalt pillantva, meglátsz egy tűzbokrot. Egy árnymanó gyereket látsz, ahogy egy fa gyökere alatt keres valamit. A legszebb és vadonatúj golyója gurult be a gyökér alá, és nem éri el. A te kezed viszont biztosan elég hosszú lenne. Ez a segítség nem kerül TVP-be (23. jellempróba). Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [24 pontot használtál fel, van még 84.]

m 1 7 mozogsz északkeletre, északnyugatra
[51,-21] A sík vidéket bozótos váltja fel. A derűs napsütésben vidáman csicseregnek az énekesmadarak. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy mákrózsa bokrot. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Raia híveié. Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretű verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetű mutáns lapul. A verem mélyéről mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba). Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy halálbokort. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Egy hozzád hasonló profinak igazán gyerekjáték ebben a sűrűben elbújni. Hál istennek, ezt megúsztad. Amikor már úgy érzed, a szörny nem vehet észre, kikukkantasz. Ez nem lehet más, mint egy ragyás burástya. (ld. enc.) Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. A szerencsédben bízva csendesen meglapulsz egy bokor tövében. Miután meguntad a bújócskát, megszemléled az ellenfelet. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy láplidérc. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [50,-22] A bozótost sűrű erdő váltja fel.

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Profi módon beékelődsz egy sűrű facsoport közepébe. Még szerencse, hogy az elrejtőzés mellett döntöttél. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy láplidérc. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről. [24 pontot használtál fel, van még 60.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 1 30 fejleszted az 1. tulajdonságodat 30 pontért
Gondos edzéstervet állítasz össze, majd gyakorolni kezdesz. Fekvőtámaszokkal, helybenfutással, guggolásokkal gyötröd testedet. Már csak egész keveset kell gyakorolnod, hogy az erőd komolyan megnőjön. [Még 30 TVP-t kell elköltened.] Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 30.]
Iszol a vizestömlőből. A nap kalandjaitól megfáradtan, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 170 pontot. A következő körben tehát 200 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


RÉZDARAB (70. TÁRGY)
Gyakran lehet a földben ásva furcsa, sárga színű, kemény anyagot találni. Ezt a bölcsek réznek nevezik, és állítólag abból az időből maradtak itt darabjai, amikor a fémek még gyakoribbak voltak. Bár a réz elég gyakori, és nem annyira értékes, mint más fémek, sok dologra használhatod, amíg nem találsz valami jobbat. Megmunkálásához elengedhetetlenül szükséges a kőkalapács.

BÁNYÁSZAT
A fém nagyon ritka, és ha valaki talál is, az leginkább a föld alól kerül elő. Mivel azonban a fém egyike a leghasznosabb anyagoknak, Ghalla sok lakója úgy fejlesztette mentális képességeit, hogy képes legyen a fém közelségét megérezni. Mindebben persze a törpék az élenjárók. Sokan "bányászatnak" nevezik ezt a képességet, maradjunk tehát a közérthetőség kedvéért a laikus szóhasználatnál. Minél nagyobb a bányászat képessége valakinek, annál nagyobb eséllyel érzi meg a felszín alatt rejtőző ércet vagy tiszta fémet. A ritkább, értékesebb fémeket kisebb eséllyel. Domb- és hegyvidéken használható hatékonyan ez az adottság. Nem elég persze megtalálni, ki is kell ásni, amit találsz, ehhez pedig szükséged van egy ásóra. A bányászat nemcsak a fémek megérzésétől, hanem a sikeres ásástól is fejlődhet.

ESSZENCIAKRISTÁLY (350. TÁRGY)
Döbbenetes felfedezést tettél! Ha egy Moa katalizátorba egyenként beilleszted a kilenc ismert Moa ékszert, akkor egy hatalmas pulzálás, dübörgés kísértében létrehozható a legendás esszenciakristály! (Ehhez a KT 350 parancsot kell kiadni, 10 TVP-ért.] Ez az átlátszó, a szivárvány minden színében csillogó kristálydarab hihetetlen mágikus erővel bír. Belsejében vörös izzás látható, mintha a kristálynak valamiféle lelke lenne: néha ez az izzás alig látható, néha elemi erővel lüktet. A legendák alapján az esszenciakristály egyik legnyilvánvalóbb felhasználása az, hogy hozzávágod egy igazán nagyhatalmú, iszonyatos képességekkel rendelkező ellenfélhez. Az esszenciakristály összetörésekor felszabaduló energiák általában önmagukban elegendőek ahhoz, hogy végezzenek a célponttal, de ha ez nem lenne elég, az áldozat legtöbb mágikus képességét is elveszti. [Ehhez dobófegyverként kell KF-elned, mágikus sebzésű, hegyes dobófegyvernek számít.] Természetesen az esszenciakristály más, kevésbé nyilvánvaló képességekkel is rendelkezik. Létezik olyan tárgy, amivel az esszenciakristállyt votexvessz‹vé tudod alakítani.

QUWARG KIRÁLYNŐ (153. SZÖRNY)
Nyilvánvaló volt, hogy a hangyaszerű társadalomban élő quwargoknak van királynője, de azt álmodban sem gondoltad volna, hogy ekkora. A királynővel csak akkor találkozhatsz, amikor új fészket keres, de akkor aztán jaj neked. A feldühödött quwarg királynő minden és mindenki ellen védelmezi a körülötte vonuló csekély dolgozórajt, ami az eljövendő bolyt hivatott számára felhúzni. A quwarg királynő harapása erősen mérgező. Kitinpáncéljának bezúzására leginkább az ütőfegyver alkalmas.

VADÁSZ QUWARG (241. SZÖRNY)
Ennek a lénynek természetesen az egyre szaporodó bolyok ellátása a feladata. Ezért csak élelemben bővelkedő területen fordul elő. Viszonylag kis méretét és erejét bénító hatású mérgével ellensúlyozza, amelyet az áldozat lelassítására használ. Ha bolyon kívül találkozol vele, mindig található nála kaja, amelyet a legutóbbi vadászatán gyűjtött össze. Kitinpáncélja ellen természetesen az ütőfegyver a legalkalmasabb.

UBUK DOBÓNYÍL (138. TÁRGY)
Már hosszú ideje töprengesz egy használható dobónyíl kifejlesztésén. A sünmedve tüske ugyan elég nehéz lenne hozzá, de nem lehet elég pontosan célozni vele. Az ubuk tüske elég vastag és hosszúkás, de nem elég nehéz. Kézenfekvő a megoldás... Az ubuk tüskén átszúrsz egy sünmedve tüskét, és egy rövid botot erősítesz a végére, hogy legyen az egésznek markolata. Egyensúlyozásként az egész végére egy madártollat illesztesz. Mindez persze precíz, figyelmes munkát követel: a KT 138 parancsot kell kiadnod, 10 pontért, bozótos vagy erdős terepen (hogy találj nyelet). A munka azonban nem hiábavaló: eredménye egy kiváló minőségű dobónyíl, amely sokkal ritkábban megy tönkre, mint például egy durva fadárda. Sebzése d8+6.

RAGYÁS BURÁSTYA (111. SZÖRNY)
A ragyás burástya olyan, mint a púpos burástya, csak sokkal nagyobb és erősebb. Sokak ezért a púpos burástyák királynőjének nevezik. Amellett, hogy tojócsövével képes petét rakni beléd, savas köpettel rendelkezik, amely tönkreteheti a testedet védelmező páncélt. Hogy még kevésbé érezd magad jól, ha egy ilyennel szembekerülsz, nem árt, ha tudod, hogy harapása erősen mérgező. Legyőzéséhez, akárcsak a púpos burástyához, elengedhetetlen a szúrófegyver.

KARAKTERLAP

Ray Charles, egy rövid ősz hajú, kék szemű gnóm férfi vagy. Fekete a bőröd. Ez a 30. fordulód.

Erő: 10 Szint: 7 Merészség: 6/5 Magasság: 119 cm
IQ: 18 Támadás: 6 Agresszió: 3 Testsúly: 52 kg
Ügyesség: 14 Védekezés: 9 Menekülés: 35 % Életkor: 101/101 év
Egészség: 11 Életpont: 117/117 Jellem: semleges Tul. pont: 5
Szerencse: 15 Varázspont: 0/0 Pénz: 13 arany Kép. pont: 6
Eddig összesen 154 szörnyet (11 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 605 TP-t kaptál. Jelenleg 3 687 TP-d van. A következő szinthez még 313 TP szükséges. Trófeáid: szintszívó, mélységi grittang.

HARCI ISMERETEK
ütőfegyverek: 13 lőfegyverek: 10 (+1)

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); kerek kő (#19) max. 1 db (1 -);
50,32 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 51

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 958 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 11 (+1) 2. nyomkövetés: 5 3. gyógyítás: 13
4. titkosírás: 1 5. felderítés: 1 6. vadászat: 3
7. bányászat: 1 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 48 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 35% életerő alatt 40 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 15 darabot )
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
szintszívó (#96)
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
süvítő rája (#113)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 27, 29.

HŐSTETTEID
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 23 (limit: 1215), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 2300.
Olimpiai helyezéseid: második hely a 2. kategóriában a IX. olimpián.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bőrsisak (#57) 1 * bronzpáncél (#90) 1 * kígyóbőr kesztyű (#49)
1 szöges páncél (#65)
Fegyverek és lövedékek
1 bumeráng (#249) 1 * bunkósbot (#9) 1 esszenciakristály (#350)
11 kerek kő (#19) 1 * kőkalapács (#13) 1 kőkés (#6)
2 mérg. ubuk dobónyíl (#188) 1 * parittya (#18) 2 ubuk dobónyíl (#138)
2 ubuk tüske (#131)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
2 aranylánc (#191)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 2 + deus ex machina (#1) 1 fáklya (#36)
1 kötél (#92)
Löttyök és porok, tartóstul
1 kavadu iszák (#25) [benne 10 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 0]
2 vizestömlő (#3) [bennük 36 korty víz (#27), fér még: 4]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
2 acélpengőke (#231) 1 bakkura bőr (#95) 3 bordacsont (#16)
5 drótszőr (#37) 2 fekete gyöngy (#99) 3 grákóbőr (#41)
4 kaktusztüske (#114) 2 kavadu lebeny (#24) 10 madártoll (#112)
2 magszim bél (#103) 3 mocsári penke (#148) 1 pular kristály (#239)
4 rézdarab (#70) 11 sallank karom (#128) 4 smirglilevél (#29)
11 sünmedve tüske (#14) 1 szvó-ektoplazma (#151) 4 varányszem (#30)
3 vasérc (#152) 4 vízionár szem (#102)

Összsúly: 32.68 kg Megterheltség: 108%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 107 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
4 kerek kő (#19) 4 mandibulapenge (#125) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 esszenciakristály (#350) 4 rézdarab (#70) 2 ubuk dobónyíl (#138)
2 vízionár szem (#102)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

45 46 47 48 49 50 51 52
-23
-22
-21
-20
-19
-18
-17
(46,-18) bíborgörény (#84), mínosz-kúp (#178), 15. jellempróba
(47,-19) halálbokor (#2370, belőle készíthető: #2371), olvasztókemence (#86), 24. jellempróba, Raia oltár, spagulár (#82), csontváz (#48)
(47,-18) Raia oltár, vaskohó (#155), mélységi grittang (#103), csontváz (#48)
(48,-19) világítótorony (#156), vaskohó (#155), Raia oltár, quwarg királynő (#153), zombi (#49)
(48,-18) kolostor (#543)
(49,-20) vadász quwarg (#241), szintszívó (#96), móricserje (#115, belőle készíthető: #116), Dornodon oltár, vízionár (#66)
(50,-20) démontetű (#15), csontlepke (#746), zombi (#49), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), 23. jellempróba
(51,-21) mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), Raia oltár, 43. jellempróba, halálbokor (#2370, belőle készíthető: #2371), ragyás burástya (#111)

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Ray Charles 30. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) kavadu (#19) mérges pók (#20)
goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26) sakál (#28)
surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31) sünmedve (#33) kőszáli disznó (#34) gorombilla (#38)
lebegő gomba (#39) hamupók (#40) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) csontváz (#48)
zombi (#49) technokolin (#50) gyíkember (#51) bakkura (#52) bo-skorpió (#54)
rőtmanó (#55) félelem-járó (#56) gátvakond (#57) rájanyék (#58) pókvadász (#59)
kőevő (#62) varkaudar (#64) vízionár (#66) húsevő magszim (#67) móleon (#68)
evaporőr (#69) garokk (#73) gitonga (#76) zoloboo (#77) spagulár (#82)
kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84) gyilkos sallank (#85) kaffogó hebrencs (#88) púpos burástya (#92)
szintszívó (#96) piromenyét (#99) mélységi grittang (#103) ragyás burástya (#111) süvítő rája (#113)
gyilkos tetű (#116) mutáns pók (#117) tetemember (#123) élőholt mirg (#135) agglomerátor (#138)
acéldarázs (#140) quwarg királynő (#153) autentikus vámpír (#154) sírlidérc (#172) élőholt mágus (#175)
óriás csontváz (#176) élőholt quwarg (#202) massza (#217) vadász quwarg (#241) halálmadár (#351)
láplidérc (#352) csontlepke (#746) pacaszúnyog (#751) csodabogár (#755) alattomos manó (#756)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14)
vadász tatu bőr (#15) bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19)
kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25) gyenge méreg (#26) víz (#27) ököl (#28)
smirglilevél (#29) varányszem (#30) smirglibokor (#31) lapockacsont (#33) ásó (#34)
tűzbokor (#35) fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) grákóbőr (#41)
tükör (#43) királygyík bőr (#44) krómkaktusz (#46) surranó kígyó bőr (#47) kígyóbőr kesztyű (#49)
arany (#50) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) bőrsisak (#57) szöges páncél (#65)
kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68) szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70) rát-fa (#77)
korongfa (#79) lapkorong (#80) ragasztó (#83) olvasztókemence (#86) bronzpáncél (#90)
manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93) bakkura bőr (#95) fekete gyöngy (#99)
vízionár szem (#102) magszim bél (#103) evaporőr háj (#105) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113)
kaktusztüske (#114) móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) mandibulapenge (#125) sallank karom (#128)
ubuk tüske (#131) gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) ubuk dobónyíl (#138)
oltár (#146) mocsári penke (#148) szvó-ektoplazma (#151) vasérc (#152) vaskohó (#155)
világítótorony (#156) mínosz-kúp (#178) mérg. ubuk dobónyíl (#188) aranylánc (#191) acélpengőke (#231)
pular kristály (#239) bumeráng (#249) nehezék (#258) esszenciakristály (#350) phua-kúp (#372)
lápi hajlék (#670) nyomkereső talizmán (#671) varkaudar csont (#1113) halálbokor (#2370) halálvirág (#2371)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
DX    1-20                                      -  D.E.M. beállítása
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FF    1.fegyver   2.fegyver   3.fegyver         -  feltételes fegyverváltás
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKT   tárgy       darab       [1]               ?  feltételes készítés
FKU   TVP                                     TVP  feltételes kutatás
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
JLK   kód                                       5  jelszó kimondása
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KÖTB  K.Tudat                                   -  Közös Tudatba belépés
KÖTL  létszám     vezető                        -  Közös Tudat létrehozása
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
LOT   1.tipp      2.tipp      3.tipp            -  lottózás (10 arany)
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM   TVP                                     TVP  titkosírás megfejtése
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra

Üzenet küldése a karakternek