Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje |
Betáplálva: 2022. márc. 10. 11h:53' EZ A 3. FORDULÓD EZ A 3. FORDULÓD |
INGYENES KIPRÓBÁLÁS! (Az első 10 forduló ingyenes!) |
tno 5 | növeled az 5. tulajdonságodat |
m 2 | mozogsz keletre |
Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Bottal iszonyatosan megcsapod az ormánygőte farkát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Az ormánygőte kitátja pofáját, és többször belemar a testedbe. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Bottal megcsapod az ormánygőte farkát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Harapásokat kapsz a jobb karodba és kezedbe! (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 4, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}
kt 17 1 | elkészíted a 17. tárgyat (1 darabot) |
m 2 3 | mozogsz keletre, délkeletre |
Vad csatakiáltással, felemelve a botot a másikra rontasz. Bottal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a homokvarány jobb hátsó lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A homokvarány többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Bottal kegyetlenül megütöd a homokvarány lapos hátát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A homokvarány többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A homokvarány most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 varányszemet. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}
(Továbbmész...) [11,7] A dombságot elhagyod, bozótos terepen vagy. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Csak egy gonyolék. Megvető mosollyal várod a találkozást. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.
Vad csatakiáltással, felemelve a botot ellenfeledre rontasz. Bottal iszonyatosan megcsapod a gonyolék testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A gonyolék ostorszerű nyelve véres csíkot hagy maga után bőrödön. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A gonyolék összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}
kt 29 11 | elkészíted a 29. tárgyat (11 darabot) |
m 1 1 | mozogsz északkeletre, északkeletre |
Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Bottal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a szárnyas gömböc jobb oldalát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A szárnyas gömböc fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}
(Továbbmész...) [13,5] Síkság, továbbra is csak síkság. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy xantusz-kaktuszt. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy démontetű közeledik. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.
Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Oopssz, ez mellément! A démontetű csáprágója kisebb sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Bottal megütöd a démontetű kitinpáncélját. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A démontetű csáprágója kisebb sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 2, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}
kt 114 5 | elkészíted a 114. tárgyat (5 darabot) |
m 4 3 2 | mozogsz délre, délkeletre, keletre |
Elszántan a másikra rontasz. Bottal gyilkos csapást mérve bezúzod a lila brekk bal oldalát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 kaját. 4 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 4, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}
(Továbbmész...) [14,7] Még mindig sűrű bozótos van mindenfelé.
(Továbbmész...) [15,7] Még mindig bozótos.
ORMÁNYGŐTE (18. SZÖRNY) Ez a jól megtermett gyík, ellentétben a legtöbb ragadozóval, nappal vadászik. Mielőtt támadna, mindig éles, sziszegő hangot hallat, jelezve, hogy harcra kész. A hangot hosszú, csontos ormányán keresztül adja ki, amelyet, bármily furcsa, nem használ a táplálkozásnál. Hegyes fogaival szemben a kisebb emlősöknek nem sok esélye van (de Te ugye nem tartod magad kisebb emlősnek?). Legjobb módszer, ha felnyársalod valamilyen szúrófegyverrel. |
PÚDERSZIKLA (118. TEREPTÁRGY) A dombvidékeken, ha a szürke sziklák közül egy-egy fehér meredezik elő, akkor majdnem biztos lehetsz, hogy egy púdersziklát találtál. Kőkalapáccsal leütögethetsz belőle egy darabot (KT 119 parancs, 6 pontért). Mire jó egy darab púderkő? Ez a fehér kavics könnyen morzsolható, bőrre kenve akár festékanyagként is használható. Különösen nagy előny, hogy a hatás úgy-ahogy tartósnak nevezhető. Fekete bőrből sötétet, sötétből normált, normálból világost csinálhatsz, ha a H 119 parancsot kiadod, 8 pontért. A bőrszín változtatása különösen előnyös, ha valamilyen tőled független (értsd tintacsiga) módon sötétre változott, illetve ha álcázni akarod magad (értsd túl sokan felismernének azok közül, akiket megloptál). |
XANTUSZ-KAKTUSZ (113. NÖVÉNY) A sok helyen megtalálható törpekaktuszt Xantuszról, a nagy gondolkodóról nevezték el, aki azáltal fedezte fel, hogy egyszer meditálás közben beleült. A xantusz-kaktusz tüskéjét óvatosan letörheted a KT 114 paranccsal, 3 pontért, de ennek úgy első pillantásra elég kevés értelme van. Fúvócső-lövedéknek, fegyver és páncél-tüskésítésnek túl apró, nem is mérgező... Talán valamilyen varázslatkomponensnek azért használható lesz. |
JELLEMJÁTÉK A kezdetek kezdetén mindenki semleges jellemű, tiszta lappal indul. De erre a lapra a legtöbben előbb-utóbb írni kezdenek... A Túlélők Földjében a jellemek egyszerűek: a semlegesen kívül van jó és gonosz, mint a sakkban a fehér és fekete. A jellemet ún. jellempontok befolyásolhatják: a jó, pozitív, erkölcsös cselekedet a "fény", a gonosz, negatív tettek a "sötétség" felé. Ha elég sok gonoszság-pontot kaptál, jellemed gonoszra, ha elég sok jóság-pontot, jellemed jóra vált. Egyszerűbb, mint a valós életben, de a mesék világában pont megfelelő. Kezdetben akár megteheted azt is, hogy hol jó, hol gonosz dolgokat művelsz, így "egyensúlyban" tartva a jellemedet. Előbb-utóbb azonban elkövetkezik az idő, amikor egy isten követőjévé válsz. Minden isten előírja, hogy követői jók, gonoszak vagy semlegesek legyenek. Ha már egy ilyen isten hitének terjesztőjévé váltál, az általa adott varázslatokat használod, kellemetlen következményei lehetnek, ha az általa meghatározott jellemtől eltérsz. Jellempontokat sokféle módon kaphatsz: gonoszság-pontot sikeres lopásért, vagy a házakban lakók megtámadásáért, jóság pontot bizonyos küldetések teljesítéséért, hogy csak néhány példát említsünk. Kezdetben azonban a legjobb lehetőségek az általad választott jellem kialakítására az ún. jellempróbák. Ezekben a helyzetekben általában arról dönthetsz, hogy segítesz valakinek, aki bajbajutott (pozitív reakció), kihasználod a helyzetét, kirabolod, megölöd, stb. (negatív reakció), vagy nem szólsz bele a dologba (semleges reakció). Ha segíteni akarsz, akkor vissza kell menned, ahol az eseményt tapasztaltad, és a SE (jellempróba száma) parancsot kiadnod. Pl. SE 1. Ha gonoszkodsz inkább, a GO (jellempróba száma) parancsot használd. A SE parancs sokszor több-kevesebb TVP-be kerül, és gyakran valamilyen tárgy is kell hozzá. A GO parancs mindig 10 TVP-be kerül, és nem kell hozzá semmi a sötét lelkeden kívül. A semleges reakcióhoz nem kell semmit sem csinálnod: a jellemed is marad, ami volt. Előfordulhatnak olyan szituációk, amikor a következő pillanatban történhet valami, de persze ha a következő fordulóban térsz vissza, és akkor szólsz közbe (mert csak akkor tudsz) akkor is működik a dolog. Ez a játék természete (értsd levelezős) miatt van. |
TULAJDONSÁGAID FEJLESZTÉSE Az alaptulajdonságaid fejlesztése alapvető fontosságú, hiszen ahhoz, hogy több tárgyat elbírj, erősebbnek kell lenned, ahhoz, hogy bonyolultabb tárgyakat készíthess, intelligensebbnek, ahhoz, hogy a balkezes fegyvereket hátrány nélkül használhasd, ügyesebbnek, hogy csak néhány példát említsünk. Ezért lehetőség van a tulajdonságaid feljesztésére. Ehhez a TF (tulajdonság, pont) parancsot kell kiadnod. Először megadod, hogy melyik tulajdonságodat akarod fejleszteni. 1:Erő, 2:IQ, 3:Ügyesség, 4:Egészség. A szerencsédet természetesen nem fejlesztheted gyakorlással... Azt is meg kell adnod, hogy a dologra hány pontot szánsz (maximum 40-et lehet). Pl. a TF 2 30 hatására 30 tevékenység-pontot költesz arra, hogy az intelligenciádat fejleszd. Ahhoz, hogy egy tulajdonságod eggyel megnőjön, annyiszor 10 pontot kell a fejlesztésére költened, ahányra növelni akarod. Pl. ha az IQ-d 10, 11-re fejlesztése 110 pontba kerül. Mint látható, ez egy igen költséges módja a tulajdonságaid növelésének - van lényegesen egyszerűbb és kényelmesebb is. Csak akkor alkalmazd, ha már tényleg nincs más megoldás. |
Erő: | 10 | Szint: | 2 | Merészség: | 4/4 | Magasság: | 172 cm |
IQ: | 14 | Támadás: | 1 | Agresszió: | 4 | Testsúly: | 96 kg |
Ügyesség: | 16 | Védekezés: | 1 | Menekülés: | 30 % | Életkor: | 19/19 év |
Egészség: | 14 | Életpont: | 64/42 | Jellem: | semleges | Tul. pont: | 0 |
Szerencse: | 18 | Varázspont: | 0/0 | Pénz: | 0 arany | Kép. pont: | 1 |
HARCI ISMERETEK | |||||
ütőfegyverek: | 2 |
15,35 mezőn táborozol |
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 15 |
SZÁMLÁLÓK | ||
Max életkor 83 év | Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP |
EGYÉB ISMERETEK | |||||
1. rejtőzködés: | 1 | 2. nyomkövetés: | 1 | 3. gyógyítás: | 2 |
4. vadászat: | 1 |
FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet) |
gyógyítasz 50% életerő alatt 40 TVP-ért |
Összsúly: 8.79 kg | Megterheltség: 29% |
Még 161 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre) |
A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT... | ||||||||
2 | kaja (#2) | 2 | víz (#27) |
EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... | ||||||||
5 | kaktusztüske (#114) | 11 | smirglilevél (#29) | 1 | szögletes kő (#17) | |||
2 | varányszem (#30) |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | |
4 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|