28. forduló, 30. forduló, Hedvig a bátor összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. ápr. 30. 9h:03'
EZ A 35. JÁTÉKHETED, 29. FORDULÓD
36. játékheted kezdete: máj. 7.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
EXT - Visszadátumoztunk egy játékhéttel.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4030
SZÁMLA : XXXX

HEDVIG A BÁTOR KALANDJAI


Morgan hatalma erősödött. Több élőholtat kell elpusztítanotok, különben újabb rések fognak a Negatív létsíkra nyílni.
2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [63,-12] koordinátán.
A táborozás 1. napján összeakadsz egy fekete, copfos hajú, piros szemű kobudera férfival. Kecskeszakálla és harcsabajsza van. A bőre kreolszínű. Tharr híve. Egy bronzpáncélt, egy bronzsisakot, egy fekete bőrcsizmát, egy két kard szimbólumot és egy mászókarmot visel. Felszerelését egy ork sámán trófea, egy láplidérc trófea és egy vérszomjas csüldő trófea teszi egyedivé. Ő is a te K.T.-dbe tartozik. Bal kezében egy csontkést tart. Hátasa egy idomított spagulár. Tisztán érzed auráját: az ő jelleme semleges. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Forkboy. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn.
Hasszán, amikor összefutottatok, adott neked 20 ubuk tüskét.
Qwutzecahtirru, amikor találkoztál vele, adott neked egy aranypikkelyt. Ez az idő nem múlt el esemény nélkül:
A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Elmondták neked, milyen is a manó (ld. enc.), a sötét motyogó (ld. enc.), a jégtroll (ld. enc.), a Morbid (ld. enc.), a büntető praglonc (ld. enc.), a xirnox (ld. enc.) és a velociraptor (ld. enc.). Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) ködcsillagot (ld. enc.), árnyéksarat (ld. enc.), ködmangót (ld. enc.), villám szimbólumot (ld. enc.), nyu-shurikent (ld. enc.), mászókampót (ld. enc.) és mérg. ubuk dobónyilat (ld. enc.).
Egy ismeretlen lovag jön veled szembe, sötét vértje tündököl a napfényben. Büszkén ül lova hátán, miközben a horizontot kémleli. Mikor melléd ér, Te udvariasan meghajolsz, és jó utat kívánsz neki. Ő megállítja lovát, és rád néz, majd felnyitva sisakrostélyát, visszaköszön: "Üdvözöllek vándor! Régen hallottam már emberi szót, nagyon jól esett. Engedd meg, hogy egy csekély szívességgel viszonozzam." azzal kezét válladra teszi. A következő pillanatban érzed, hogy különös belső tűz árad szét tagjaidban, izmaid felfrissülnek, felébredsz.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+43 életerő.) Minden varázserőd visszatért. (+9 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+1 tudatpont.)

fkt 22 5 felt. készítesz a 22. tárgyat (5 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 198.]

ba 111 nem támadod a 111. szörnyet
BA 111 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 198.]

ek 429 t. energia kisütése: 429
Túlélő üzemmódba kapcsolsz; légzésed lelassul, ösztöneid kiélesednek. (+4 támadás, +4 védekezés, +3 szerencse a forduló végéig.) [-1 TU.] [10 pontot használtál fel, van még 188.]

fgy 45 30 2 felt. gyógyítás 45 30
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 188.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Főzőcskézésbe kezdesz, finom főtt étel készül. Az étek elfogyasztása igazi örömet okoz. Az összes ujjad megnyalod a lakoma végeztével, majd jóllakottan szedelőzködsz össze a továbbindulásra. [3 pontot használtál fel, van még 185.]

t 91 támadod a 91. szörnyet
FT 91 parancs tárolva.
(Feltételes támadás:) Egy alpesi tehén! Ezt kerested. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 1 ubuk tüske. Becsapódva, megdöfi az alpesi tehén lila foltos testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Meglengetve a szöges bunkót ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az alpesi tehén fejét. (3 támadással 45 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megpöccinted az alpesi tehén jobb első lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Lábával meglök az alpesi tehén. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval megcsapod az alpesi tehén lila foltos testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal meghorzsolod az alpesi tehén testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén rúgásaival megsorozza a jobb lábadat. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 6 kaját. 301 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 69, sebződés: 21, gyógyulás: 0, összesen: -21 ÉP}


d 2 15 eldobod a 2. tárgyat (15 darabot)
Elhajítasz 15 kaját. [0 pontot használtál fel, van még 185.]

m 3 3 2 mozogsz délkeletre, délkeletre, keletre
[64,-11] Továbbra is síkságon vagy. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Hmm, csak egy sóhajtó dorony. Ettől nincs semmi félnivalód. (ld. enc.) Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 1 ubuk tüske. A szörny nagyot fúj, eltérítve a gyenge lövést. Megmarkolva a szöges bunkót ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval párszor keményen megütöd a sóhajtó dorony taraját. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megpöccinted a sóhajtó dorony taraját. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A sóhajtó dorony belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval párszor keményen megütöd a sóhajtó dorony taraját. (3 támadással 17 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal súrolod a sóhajtó dorony taraját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A sóhajtó dorony a jobb karodba mélyeszti hegyes fogait! (1 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Szinte teljesen hozzátapadsz egy fa oldalához abbéli igyekezetedben, hogy észrevétlen maradj. Ezt megúsztad. Miután rendezted légzésedet és szívverésedet, megszemléled a szörnyet. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy tetemember. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Dornodon hívei emelték. Egy ormánygőte sántikál oda hozzád. Egy tüske fúródott a talpába, és már alig tud járni. Ahhoz, hogy kihúzd a tüskét a talpából, 3 TVP-t kell elköltened (29. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Kihúzod a tüskét a talpából. Az ormánygőte vidáman elszalad. (+2 jóság.)
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.

(Továbbmész...) [65,-10] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Chara-din hívei emelték. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy sullár. (ld. enc.) Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 1 ubuk tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a sullár bal első lábát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Megmarkolva a szöges bunkót ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a sullár hatalmas testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal súrolod a sullár nyakát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A sullár többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a sullár hatalmas testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal meghorzsolod a sullár lihegő pofáját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A sullár többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 sullár hólyagot. (ld. enc.) Elhajítod a vacak sörényes ubuk trófeát, és kiszedsz egy sullár trófeát. 424 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 71, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Egy hozzád hasonló profinak igazán gyerekjáték ebben a sűrűben elbújni. Előkandikálsz, és megpillantod a szörnyet. Ez nem lehet más, mint egy autentikus vámpír. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz.

(Továbbmész...) [66,-10] A bokrok megritkulnak, árnyékba vonja őket az új terep, a sűrű erdő. Az évszázados fák hangulata Rád is átragad. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Felismered a közeledőt. Csak egy trollfa. Nem jelenthet különösebb problémát. (ld. enc.) Itt csata lesz.

Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a trollfa vastag törzsét. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal csak érinted a trollfa vastag törzsét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A trollfa támadást kezd balról, aztán váratlanul jobbról sújt le, a lábadra. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Ellenfeled regenerálódik! Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a trollfa vastag törzsét. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyengén megütöd a trollfa ágas-bogas fejét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Elhajolsz a trollfa ütése elől, de a fejed tetejét így is horzsolja. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Ellenfeled regenerálódik! Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 48, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. A sűrű aljnövényzet megbízhatóan rejt el a figyelő szemek elől. Szörny esélytelen veled szemben, sehol sem talál. Kicsit később óvatosan kilesel. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy sírlidérc. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy bombagoly közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Meglengetve a szöges bunkót ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval kegyetlenül megütöd a bombagoly puha fejét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal iszonyatosan megcsapod a bombagoly jobb szárnyát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A bombagoly megcsípi a jobb füledet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A bombagoly most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 4 madártollat. 40 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}


Összefutsz egy barna, copfos hajú, csillogó szemű, hosszú szakállas gnóm férfival. A bőre világosabb az átlagosnál. Raia hűséges követője. Egy kígyóbőr kesztyűt, egy nap szimbólumot, egy rézsisakot és egy szöges páncélt visel. Felszerelését egy vérszomjas csüldő trófea, egy ork sámán trófea és egy sullár trófea teszi egyedivé. Ő is a te K.T.-dbe tartozik. Jobb kezében egy csontszuronyt, bal kezében egy csontkést tart. Lőfegyvere egy parittya. Tárgyainak egy részét egy hegyi szamár viszi. Érzékeled auráját: jó jellemű, ahogy Te is az vagy.
Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Qwutzecahtirru. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Aztán elköszöntök egymástól.
[33 pontot használtál fel, van még 152.]

kf 123 kézbeveszed/felveszed a 123. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 152.]

m 2 3 3 mozogsz keletre, délkeletre, délkeletre
[67,-10] Az utolsó fák is mögötted maradnak. Feltárul előtted a hullámzó, zöld füves síkság. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy óriás patkány. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi az óriás patkány testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót a másikra rohansz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd az óriás patkány jobb első lábát. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd az óriás patkány testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Az óriás patkány fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Az óriás patkány összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 16 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Messziről megérzed a víz szagát: egy kis patak által táplált tavat találtál. Teletöltöd vízzel a kulacsodat. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Felfedeztél egy oltárt. Raia híveié. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.

(Továbbmész...) [68,-9] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Egyszerre csak rémült sikoltás üti meg a füledet, de hiába keresed a hang forrását, semmit sem találsz. Lehet, hogy csak érzékcsalódás volt? Látsz egy nekrofunt. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Sheran hívei emelték. Egy Baar-ork lány szalad oda hozzád, és sírva meséli, hogy elvesztette az egyik bakkura csizmáját. Leesett a lábáról, és nem is vette észre. Biztosan a környéken veszett el. 18 TVP és legalább kettes felderítés kell ahhoz, hogy segíthess neki (36. jellempróba). Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy phua-kúpot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy garokk. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a garokk jobb oldalát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a garokk testét. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal csak érinted a garokk bal hátsó lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A garokk feléd szúr agyarával, de nem talál. A garokk még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 kaját. 166 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 41, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


(Továbbmész...) [69,-8] A terep továbbra is bokrokkal, bozóttal teli. A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Jól VIGYÁZZ vándor, Leah útjai kifürkészhetetlenek, Tour-Mix, Ördögi Kör " Felfedeztél egy nekrofunt. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Elenios hívei emelték. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Éktelen káromkodást hallasz. A hang gazdája egy gnóm fickó. Furcsa, idétlennek tűnő szárnyas szerkezet mellett áll és egy hatalmas csavarkulccsal a kezében szidja azt. Kiderül, hogy a fura gépezetnek eltörött a tengelye. Segíthetsz a gnómnak, ha van nálad egy fémrúd és rászánsz 15 TVP-t (47. jellempróba). Egy lebegő porszemekből álló műalkotást látsz. Épp új formát ölt, mégpedig ezt: Chara-din néhány satnya híve megpróbál elmenekülni egy rájuk dőlő ocsmány monolit alól, de ez szerencsére nem sikerül nekik. Az összeomló tákolmány másik oldalán Borzas Ámlin vigyorog kajánul. Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " 69 a legjobb szám! (Alex Mad Masterboy a Kerekkorsókból) " Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy sünmedve. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a sünmedve bal oldalát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Meglengetve a szöges bunkót ellenfeledre támadsz. {CSTT:} Szöges bunkóval iszonyatosan megcsapod a sünmedve jobb karját. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a sünmedve testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A sünmedve mancsai a bordázatod épségét veszélyeztetik! (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A sünmedve megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Véres nyál csordul ki a sünmedve száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 6 sünmedve tüskét. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Úgy teszel, mintha te is csak egy lennél a bokrok közül. Szörny esélytelen veled szemben, sehol sem talál. Kicsit később óvatosan kilesel. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy óriás csontváz. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz. Utad során felfedezed egy kopasz, piros szemű ember férfi táborát. Fekete a bőre. Chara-din követője. Egy Eldaran karkötőjét, egy gromak páncélt, egy káosz szimbólumot, egy lánckesztyűt, egy mind. kristályát, egy regeneráló gyűrűt, egy rejtőköpenyt, egy smaragd védőgyűrűt, egy vassisakot és egy zangrozi csizmát visel. Felszerelését egy láplidérc trófea, egy élőholt mágus trófea és egy autentikus vámpír trófea ékesíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: prédára leső drónkeselyű. Jobb kezében egy varkaudar szablyát, bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Hátasállata egy spagulár! Mentális auráját felismered, jelleme gonosz, a Tieddel ellentétben! Nálad ő jóval tapasztaltabbnak látszik - a harcban biztos, hogy alulmaradnál. Nagy ívben elkerülöd a táborhelyét, mielőtt még felfigyelne rád.
Összeakadsz egy fekete, copfos hajú, kék szemű kobudera nővel. A bőre kreolszínű. Egy bakkura csizmát, egy bronz fejpántot, egy mászókarmot, egy rőtmanó kacagányt és egy sötét kámzsát visel. Felszerelését egy alpesi tehén trófea, egy púpos burástya trófea és egy sörényes ubuk trófea teszi egyedivé. Lőfegyvere egy rövid íj. Mentális auráját felismered, sötét, mint az éj. A gonosz követője!
Kölcsönösen bizalmatlan tekintettel végigméritek egymást. Folytatod utadat.
[30 pontot használtál fel, van még 122.]

im imádkozol
Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Hosszú idő telik el csendes meditációban. Aztán előveszed a 2 mocsári penkét, és az oltárra helyezed. Hatalmas lobbanással eltűnik az áldozat - úgy látszik, elfogadta az isten! Ünnepélyes hang szólal meg.
- Tehát nem csalódtam benned, hűséges hívem vagy! (+1 max. életerő, +5 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve csábmosoly. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) Hozz nekem egy 5 kék orchideából álló csokrot - imádom a virágot! 2.) Ölj meg egy pókvadászt. Nagy jót tennél egy ilyen gonosz lény elpusztításával! 3.) Pusztítsd az orkokat, a gonosz szolgái! Bizonyításképp pedig áldozz fel nekem öt csontszablyát. [30 pontot használtál fel, van még 92.]

m 2 3 mozogsz keletre, délkeletre
[70,-8] Vége a bozótosnak. Az új terep dombvidék. Elérted Maad keleti határát, a Grákó-hegyek első lankáit.

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Megbújsz két szikla között egy kis hasadékban. Előkandikálsz, és megpillantod a szörnyet. Azonnal tudod, hogy egy láplidérc volt a rémület okozója. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy halálbokort. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy vaskohót. Látsz egy oltárt. Tharr hívői építették. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Némi melóval hozzáférsz egy nagyobb tőrvirág édes gyökeréhez. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [71,-7] Továbbra is dombság. Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Ezen tábla mondá tova, itten Nessy alapíta, mások vagyona gazdáját, a Mesterek Bandáját! " Utad során felfedezel egy oltárt. Tharr hívei emelték. Hopp! Egy örvénylő porfelhőből kialakuló szoborral találkoztál, mely Borzas Ámlin formáját vette fel, amint éppen egy megfelelőnek látszó Chara-din trófeát tűz az övébe! Ezt az alkotást! Te vajon milyen szobrot csinálnál? Oldalt pillantva, meglátsz egy vaskohót. Észreveszel egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Oldalt pillantva, meglátsz egy olvasztókemencét. Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Vándor! Tudd meg: te most a törpék szent hegyét járod! - Vashegyek Nemzete " Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Első ellenfeled egy csontváz.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Megmarkolva a szöges bunkót a másikra ugrasz. {CSTT:} Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a csontváz sárga koponyáját. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a csontváz sárga koponyáját. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A csontváz karmai felhorzsolják a jobb karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a csontváz száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 28, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Megpróbálod egy kisebb kőkupacnak álcázni magad. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Most is Te voltál a jobb, sikerült elbújnod. Megszemléled a "legyőzött" szörnyet. Ez nem lehet más, mint egy autentikus vámpír. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz. Találsz néhány fincsi földigilisztát. (+1 kaja.) Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Jöttek a hősök, s futott a galád Quwarg, ki fölött tort ül a halál <<Vasalt Bunkók>> " A domb tetején egy szürke falú, jól karbantartott kastély magasodik. Négy égretörő, csipkézett tornya, aranyozott kapumintái lakójának gazdagságáról árulkodnak. A kapu azonban zárva van, jelezve, hogy nem minden kalandozó szívesen látott vendég. (551. épület.)
Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " A gyűlölet tesz legyőzhetetlen ellenféllé az ellenségünk szemében. Nightmare. " [20 pontot használtál fel, van még 72.]

be 551 bemész az 551. épületbe
Rövid habozás után odalépsz a mintás kapuhoz, és bekopogtatsz. Nyikorogva nyílik ki egy oldalajtó, és egy vörösen izzó szemű lidérc jelenik meg! Hátrahőkölsz, mire a lidérc közelebb suhan. Mögötte újabb vöröslő szempárok jelennek meg! Most már nincs visszakozás - elrebeged, hogy a kastély urával szeretnél beszélni. A hideg aurájú lény csak int, hogy kövesd. Ámulsz és bámulsz, ahogy a díszes berendezést csodálod. Nagy hatalma lehet annak, aki itt él, hogy ilyen lényeknek tud parancsolni és ennyire gazdag. Bevezetnek egy szobába, melynek falait a padlótól a plafonig számodra ismeretlen lények trófeái díszítik. Vendéglátód, egy hosszú, ezüstös díszítésű köntösbe öltözött vénségesen vén férfi hellyel kínál. Miután illendően bemutatkozol, ő is mesélni kezd.
- A nevem Vangorf gróf. Csak néhány évtizede érkeztem ebbe a világba, a szintszívókkal kapcsolatban végzett kutatásaim eredményeképp. KÜLÖNÖSKÉPP hálás lennék, ha találnék egy kalandozót, aki segítségemre lenne.
Mivel nem adsz egyértelmű nemleges választ, a gróf azonnal kitér a részletekre. Megtudod, hogy a korábbi birtokos elrejtett a környéken négy szvó-ektoplazmát, a szintszívó esszenciáját, és ő ezeket szeretné megszerezni. Látogasd végig ezt a négy rejtekhelyet, és ha elhozod, amit a gróf kért, jutalmad nem marad el - ígéri, és egy mágikus aurával vibráló gyűrűt csillant meg előtted! Mivel még nem bízik benned teljesen, először csak az első rejtekhely térképét mutatja meg.

4 3 6 8
7
5
2
10
1 9
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 33. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 3, északra 15 mérföldre található.

Elhagyod a kastélyt, még mindig csodálkozva: hogyan úszhattad meg ép bőrrel ezt a találkozást? [5 pontot használtál fel, van még 67.]

v 4 elmormolod a 4. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. Ereidben a vér forrón lendül előre. Sikerült elmondanod az auralátás varázslatot! Felkészültél az aurák kilesésére. [-9 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 62.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 rézdarabot! Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (bányászat: 1. szint). (ld. enc.) [8 pontot használtál fel, van még 54.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Kiásol egy nagy gödröt. Eredményes volt a munkád. Kiástál 1 óndarabot! (ld. enc.) [8 pontot használtál fel, van még 46.]

h 233 20 használod a 233. tárgyat
Furulyázni kezdesz. Félelmetes, hogy mennyire nem megy a dolog. Azért töretlenül tovább próbálkozol. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (zene: 1. szint). (ld. enc.) [20 pontot használtál fel, van még 26.]

h 396 használod a 396. tárgyat
Békésebb álom reményében belélegzel egy adag álomport. [Lopás parancsaid, nem szörnyekre vonatkozó támadás parancsaid törlődtek, agressziód 3 lett, kaptál egy BA parancsot jókra és semlegesekre.] [0 pontot használtál fel, van még 26.]

h 242 használod a 242. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [1 pontot használtál fel, van még 25.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Kissé nyúzott állapotban a mai fáradalmaktól, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.) Elmúlt az auralátás hatása.
Ebben a körben 25 pontod maradt, ebből a következő körre 25 pontot vihetsz át. Kapsz még 169 pontot. A következő körben tehát 194 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MANÓ (36. SZÖRNY)
Földalatti üregekben, vájatokban élnek a manók. Ezek az apró termetű, ragyás bőrű, sárga fogú humanoid teremtmények felettébb sunyi természetűek. Nem valami intelligensek, ezért fegyverzetük is nagyon primitív, de ha egyszerre többel találkozol, akkor veszélyesek lehetnek.

SÖTÉT MOTYOGÓ (37. SZÖRNY)
A sötét motyogók az árnyékvilág legalacsonyabb rendű, agy nélküli, csak tudattalan gonoszkodásra képes teremtményei. A valós világ lakói nem láthatják őket, rájuk nézve nem is jelentenek veszélyt. A holt lelkeket azonban gyakran megtámadják, hideg karmaikkal megpróbálva szétszaggatni a szellemek ektoplazmáját. Egy kemény öklű szellem könnyedén agyoncsaphatja.

JÉGTROLL (164. SZÖRNY)
A jégtroll majdnem kétszer nagyobb, mint a közönséges vadtroll, és általában csak a hóhatár fölött találkozhatsz vele. Mondom, általában, ugyanis a trollkeltető zónákban nyilván gyakori lakó. A jégtroll testhőmérséklete hihetetlenül alacsony, messze a fagypont alatt van. (Vajon mi csörgedezik az ereiben?) Szúró- és vágófegyverrel leölni szinte lehetetlen, örülhetsz, ha az ilyen fegyverek nem csorbulnak ki ezen a mozgó jégtömbön. A jégtroll szinte egyáltalán nem érez fájdalmat, ezért hihetetlenül szívós, rengeteg sebet kell ahhoz rajta ejteni, hogy minden életfunkciója megszűnjön. Viszont, egyéb troll rokonaival ellentétben, nem képes regenerálódásra, csak nagyon korlátozott mértékben (mint a "szelíd" trollok). Rövid fogaival nem képes komoly sebet ejteni, viszont tartogat egyéb meglepetést...

MORBID (127. ELLENFÉL)
Morbid, a gonosz varázsló Irthanonnál, Dornodon egyik kiképzőtisztjénél tanulta a mágia tudományát. A háború utáni zűrzavarban nekikezdett, hogy megszervezze saját birodalmát, és ehhez erős támogatásra lelt a vezetőt kereső varkaudarokban. Bár tapasztalt a varázstudományban, egy jó fegyverforgató könnyedén legyőzheti, ha a közelébe tud férkőzni.

BÜNTETŐ PRAGLONC (125. LÉNY)
A büntető praglonc félisteni hatalmú, majdnem halhatatlan lény. Mintegy három méter magas, bőre szinte teljesen átlátszó fehér vagy szürke. Nagyjából egy emberre hasonlít, kivéve zölden vagy pirosan izzó szemeit és hosszú, recés karmait. Gyakorlatilag csak akkor találkozhatsz vele, ha komolyan kihívod istened haragját, vagy a hatalom olyan csúcsára jutsz, hogy a halhatatlanságért egy istennel küzdesz meg. A büntető praglonc érintése iszonyatos. Elfutni előle nem lehet, de nem is mindig szükséges: a büntető praglonc elsődleges célja a büntetés, nem a gyilkolás. Ha nem akarja, akkor nem öl meg, csak megbüntet azért, mert elhagytad istened. Különösen azok járhatnak pórul, akik még sem várva az első oltár felszentelését, azonnal elhagyják istenüket - hiszen ilyenkor nyilvánvalóan csak az árulás volt a céljuk. Azt tárgyalni, hogy melyik fegyver a legjobb ellene, sületlenség lenne: még soha senki nem volt képes ezen a lényen komoly sebet ejteni.

XIRNOX (122. SZÖRNY)
Ez a kövér, lila szörny sötét árnyként magasodik elő a mocsár homályából. Kedvelt támadása a maró savköpet, majd kínban fetrengő ellenfelét, mielőtt az feltápászkodna, agyaraival felnyársalja. Különleges képessége, hogy nyelvével a varázstudók varázsenergiáját képes elszívni. E szuper-destruktív szörny ellen talán a vágófegyver a legeffektívebb.

VELOCIRAPTOR (161. SZÖRNY)
Őrült egy mágus lehetett az, aki a Túlélők Földjén megépítette a mesés őslényparkot, de mindenképpen tisztelni kell azokért az elővigyázatosságokért, amelyeket annak érdekében tett, hogy a múlt egyik legveszedelmesebb ragadozója, a velociraptor ne juthasson ki a lakott területekre. A velociraptor megalkotása minden tekintetben tökéletesre sikerült, messze földről is hatalmas harcosok látogatják az igazi kihívás kedvéért a létesítményt. (Ha esetleg a parkon kívül találkozol egy ilyen szörnnyel, akkor igen nagy a baj...) A villámgyors ragadozó ellen leginkább a vágófegyver a hatásos, második legalkalmasabb a szúró, az ütő pedig a lehetséges leggyengébb választás.

KÖDCSILLAG (62. TÁRGY)
Ha némi koncentrálással kettéválasztasz egy ködmangót, előtűnik üreges belseje. Ezt két adag árnyéksárral megtöltve, misztikusan tündöklő, világító tárgyhoz jutsz, a ködcsillaghoz (KT 62, 30 pontért). A dolog feltétlenül kapcsolatos a mágiával, de nem tűnik egészségre ártalmasnak. Ha egy ködcsillagot akarsz használni valahol, ahol ennek hasznosságára utalást kapsz, akkor a H 62 (használod a ködcsillagot) parancsot kell kiadnod, 15 pontért.

ÁRNYÉKSÁR (61. TÁRGY)
A sötét motyogó elpusztításakor valójának egy ektoplazmikus pszeudo-realizációja, más néven árnyéksár csapódik le. Ennek felfogására bármely holt lélek képes némi miszto-energia koncentrálás segítségével. Hogy mire jó ez a súlytalan, fekete anyag? Lehet, hogy semmire.

KÖDMANGÓ CSERJE (58. NÖVÉNY)
Az árnyvilág sötét zugaiban, a holtak folyamatosan párolgó életesszenciáiból táplálkozik a ködmangó cserje, ez az anyagtalan, testetlen pszeudo-növény. Egy holt lélek mentális energiáinak koncentrálásával képes ennek immateriális termését, a ködmangót leválasztani. Ehhez a KT 59 parancsot kell kiadni, 12 pontért.

VILLÁM SZIMBÓLUM (145. TÁRGY)
A sárgarézből csiszolt villám alakú lemez Fairlight, a mágia istenének szimbóluma. Még arra az időszakra emlékeztet, amikor a főmágus még halandóként, a villámok varázslójaként járta a földet. Amíg viseled, kettővel magasabb az ügyességed. A villám szimbólum mellett viselhetsz egyéb nyakláncokat is.

NYU SHURIKEN (157. TÁRGY)
A nyu shuriken egy precíz, pontosan dobható dobófegyver. Találati esélye +3 (tehát ha használod, a találat számításakor 3-al nagyobb a támadásod), sebzése pedig 3d4+2. Elkészítéséhez egy lapkorong, három csepp ragasztó és három sallank karom szükséges. Mindehhez a KT 157 parancsot kell kiadnod, 6 pontért. Hátránya az ubuk dobónyíllal szemben, hogy könnyebben tönkremegy.

MÁSZÓKAMPÓ (165. TÁRGY)
Mászókampót vasból tudsz kovácsolni, egy vaskohónál, ha van legalább 2-es bányászat szakértelmed. Három vasércre van szükséged, amelyet megdolgozhatsz egy kőkalapáccsal, és hat pirkitre, amellyel felfűtöd a vaskohót. A 15 TVP-ért kiadott KT 165 parancsban az is benne van, hogy a kész kampó végére egy kötelet erősítesz. Különösen nehezen megmászható helyekre (sziklafészek, márványtorony) csak mászókampóval juthatsz be. A H 165 paranccsal használhatod.

MÉRGEZETT UBUK DOBÓNYÍL (188. TÁRGY)
Kézenfekvő a megoldás, hogyha van ubuk dobónyilad, akkor be is mérgezheted. Ehhez a KT 188 parancsot kell kiadnod, 2 TVP-ért, és az ubuk dobónyílon kívül szükséges egy csepp gyenge méreg is. Az így kapott dobófegyver sebzése d8+10. Kisebb eséllyel szerezheted vissza, mint a sima dobónyilat, mert a szörnyek az égető fájdalomtól a földön fetrengve könnyen összetörik.

SÓHAJTÓ DORONY (112. SZÖRNY)
A sóhajtó dorony bivaly méretű, recés tüskéjű óriásgyík. Gyűlöli, ha lőfegyvert vagy dobófegyvert használnak ellene, ezért, ha ilyet lát meg ellenfelénél, gyorsan fúj egyet, és így eltéríti a lövedéket. Támadásnál hatalmas fogakkal teli állkapcsát használja. Leghatékonyabb fegyver egy doronnyal szemben egy szúrófegyver lehet.

SULLÁR (101. SZÖRNY)
Ez a bozótosban élő elefánttestű, kígyópikkelyes, bikafejű szörny tipikusan abba a kategóriába tartozik, amely elől jobb elbújni, mint leöletni magadat vele. Rengeteg sebzést képes túlélni, és még többet kiosztani. Brutális emésztőrendszere mindent képes feldolgozni - nemcsak téged, hanem a páncélodat is. Ha szembe akarsz szállni vele, talán legérdemesebb egy hosszú szúrófegyvert alkalmazni, amivel a rohamozó sullárt agyondöföd.

SULLÁR HÓLYAG (168. TÁRGY)
Ha találsz egy döglött sullárt (esetleg te ölted meg?) akkor undorodat leküzdve felboncolhatod. A dögletes bűzt árasztó belső szervek között meg fogod találni a sullár hólyagját, amelyet biztonságosan összecsíptetve akár teljesen légmentes (és némi mosás után aránylag steril) tartónak használhatsz. De vajon mit érdemes benne tartani? Vizet nem - arra ott van a vizestömlő. Mérget sem - arra is vannak különböző tartók. No sebaj, ha majd találsz valami illékony folyadékot, akkor azt ebben fogod tartani. (max. 20 cseppet.)

TROLLFA (80. SZÖRNY)
Belépni egy sűrű erdőbe már eleve azt jelenti, hogy készülj fel a legrosszabbra. Aztán amikor egy vastag, erős fa megmozdul melletted, már késő az utolsó imát elrebegni: alighanem egy trollfa döntött úgy, hogy véget vet az életednek. Ezek az akár száz évig is elélő, háromméteres monstrumok csak kisöccsei a gyilkos enteknek, de félelmetes regenerálódó képességük így is kemény próba elé állítja azt a kalandozót, aki a valós világot preferálja az árnyékvilág könnyed semmittevéséhez képest. A trollfák ellen ütőfegyvert alkalmazni esztelenség, és a szúrófegyvereknek sem sok esélye van. Mivel a sűrű erdőben nem használhatsz lő- és dobófegyvert, nem sok választási lehetőséged marad... Szerencsére, a trollfák nem tudnak gyorsan mozogni - ha a dolgok rosszra fordulnak, még mindig marad a futás! A trollfa fegyverként egy kicsavart fatörzset használ.

BOMBAGOLY (79. SZÖRNY)
Bár ez a lény a bagolyra hasonlít leginkább, annál jóval nagyobb és veszedelmesebb. A harcban nem annyira a gyorsaságra, hanem félelmetes súlyfölényére alapoz: Egy faágról leveti magát, egyenesen az ellenfelére, és megpróbálja a földre teríteni. Éles csőrével ezután szétszaggatja áldozatát. A húsdarabokat, amelyeket nem bír elfogyasztani, magával hurcolja a fészkébe. Bombaglyot csak erdőben találhatsz.

CSÁBMOSOLY (16. VARÁZSLAT)
Ez a varázslat külső megjelenésedet, fellépésedet elbűvölővé, vonzóvá teszi más kalandozókkal szemben. Ez azt fogja jelenteni, hogy agressziójuk veled szemben 2-vel kevesebb lesz, mint ami be van nekik állítva. A varázslat a következő táborozás végéig tart, elmondása 9 VP-be kerül.

BÁNYÁSZAT
A fém nagyon ritka, és ha valaki talál is, az leginkább a föld alól kerül elő. Mivel azonban a fém egyike a leghasznosabb anyagoknak, Ghalla sok lakója úgy fejlesztette mentális képességeit, hogy képes legyen a fém közelségét megérezni. Mindebben persze a törpék az élenjárók. Sokan "bányászatnak" nevezik ezt a képességet, maradjunk tehát a közérthetőség kedvéért a laikus szóhasználatnál. Minél nagyobb a bányászat képessége valakinek, annál nagyobb eséllyel érzi meg a felszín alatt rejtőző ércet vagy tiszta fémet. A ritkább, értékesebb fémeket kisebb eséllyel. Domb- és hegyvidéken használható hatékonyan ez az adottság. Nem elég persze megtalálni, ki is kell ásni, amit találsz, ehhez pedig szükséged van egy ásóra. A bányászat nemcsak a fémek megérzésétől, hanem a sikeres ásástól is fejlődhet.

ÓNDARAB (85. TÁRGY)
Néha az ásás eredményeképp a dombos, hegyes vidéken ónt találhatsz. Önmagában ez persze semmire sem jó, de ha esetleg a megfelelő helyen, a megfelelő anyaggal ötvözöd, lehet, hogy valamilyen óriási felfedezésed lesz...

ZENE
Végre egy szakértelem, amit nem a harcban hasznosíthatsz! Minden kalandozó jobban érzi magát, ha időnként előveheti kedvenc lantját vagy furulyáját, és játszhat rajta, ha bánat vagy öröm éri, vagy akkor is, ha esetleg csak mulatni akar. A zene szakértelmed akkor fejlődik, ha egy hangszeren játszol - ehhez a HASZNÁL: H <hangszer> <TVP> parancsot kell kiadnod. Kezdetben csak nagyon hamisan fogsz játszani, később egyre jobban. Amíg nincs kellő tapasztalatod a zenélésben, csak magadnak játszhatsz, hiszen nem találsz senkit, aki végighallgatna egy hamis nyekergést. Később, ha már több tapasztalatod lesz, kiállhatsz a nagyközönség elé, igazi bárdként.

KARAKTERLAP

Hedvig a bátor, egy barna, copfos hajú, barna szemű ember nő vagy. A bőröd kreolszínű. Elenios híve vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 29. fordulód.

Erő: 17 (18) Szint: 8 Merészség: 5/3 Magasság: 155 cm
IQ: 20 Támadás: 11 Agresszió: 3 Testsúly: 88 kg
Ügyesség: 12 Védekezés: 11 Menekülés: 30 % Életkor: 18/18 év
Egészség: 14 Életpont: 127/107 Jellem: jó (10) Tul. pont: 3
Szerencse: 18 (21) Varázspont: 45/36 Pénz: 40 arany Kép. pont: 5
Tudatpont: 6/0
Eddig összesen 218 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1 051 TP-t kaptál. Jelenleg 5 731 TP-d van. A következő szinthez még 1 269 TP szükséges. Trófeáid: sullár, uzbány, élőholt mirg.

HARCI ISMERETEK
ütőfegyverek: 14/96 (+36%) lőfegyverek: 10/50 (+30%)

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -1.); tüske (#22) max. 1 db (2 -5.); ubuk tüske (#131) max. 1 db (6 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
71,70 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 71

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 91 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 10/1 (+66%) 2. nyomkövetés: 1/90 3. mászás: 2/27
4. csapdakészítés: 2/60 (+14%) 5. csapdaészlelés: 1/16 6. gyógyítás: 8/65
7. titkosírás: 1/42 8. felderítés: 1/52 9. teológia: 1/26 (+9%)
10. zene: 1/21 (+121%) 11. zárnyitás: 5/14 12. vadászat: 2/10
13. bányászat: 1/33 (+133%) 14. főzés: 1/52 (+26%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 44 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 45% életerő alatt 30 TVP-ért (max. 2 alkalommal)
segítesz max. 10 TVP-ért
készítesz csuklyavirágot (#133) (max. 100 darabot ), kőkést (#6) (max. 1 darabot ), fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), tüskét (#22) (max. 5 darabot, csak egyszer)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 50)
szintszívó lények (#9097) (csak egyszer), szintszívó (#96)
Barátságosság (aktív: 7, max: 50)
fabontó szójer (#71), manifesztátor (#124), fémbontó szójer (#150), kardfogú fülemüle (#146), ragyás burástya (#111), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) csábmosoly (#16, 9 VP, 5 TVP)
Butaság ára beállítás: teológia: 9 vp;

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Hozz nekem egy 5 kék orchideából álló csokrot - imádom a virágot!
2.) Ölj meg egy pókvadászt. Nagy jót tennél egy ilyen gonosz lény elpusztításával!
3.) Pusztítsd az orkokat, a gonosz szolgái! Bizonyításképp pedig áldozz fel nekem öt csontszablyát.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Qvill) (527): új. szürke kastély (547): 33. labirintus (63,12).

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 21, 22, 33, 53.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 30 TU.
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 1359 TU szükséges.)

Összsúly: 38.97 kg Megterheltség: 84%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 200% alatt van.
Még 86 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 csuklyavirág (#133) 6 kaja (#2) 2 mocsári penke (#148)
4 tüske (#22) 3 ubuk tüske (#131)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
2 álompor (#396) 4 madártoll (#112) 1 óndarab (#85)
1 rézdarab (#70) 1 sullár hólyag (#168) 6 sünmedve tüske (#14)
9 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72
-13
-12
-11
-10
-9
-8
-7
-6
(63,-12) alpesi tehenek (#91)
(64,-11) sóhajtó dorony (#112), Dornodon oltár, 29. jellempróba
(65,-10) oltár, sullár (#101)
(66,-10) trollfák (#80), bombagoly (#79), Qwutzecahtirru (2996. kalandozó)
(67,-10) óriás patkány (#42), tavacska, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), Raia oltár
(68,-9) nekrofun (#173), Sheran oltár, 36. jellempróba, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), phua-kúp (#372), garokkok (#73)
(69,-8) nekrofun (#173), egy ismeretlen isten rúnaköve, Elenios oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), 47. jellempróba, művészi porolit (#720), sünmedve (#33), egy ember férfi, egy kobudera nő
(70,-8) halálbokor (#2370, belőle készíthető: #2371), 25. jellempróba, vaskohó (#155), Tharr oltár
(71,-7) szürke kastély (#551), Tharr oltár, művészi porolit (#720), vaskohó (#155), egy ismeretlen isten rúnaköve, olvasztókemence (#86), csontváz (#48)

Üzenet küldése a karakternek