287. forduló, 289. forduló, Apa Tifusz összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. jan. 6. 14h:27'
EZ A 465. JÁTÉKHETED, 288. FORDULÓD
466. játékheted kezdete: jan. 12.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1896
SZÁMLA : XXXX

APA TIFUSZ KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [132,46] koordinátán. Ez az idő nem múlt el esemény nélkül: A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Elmondták neked, milyen is a Mallon (ld. enc.) és a csontlepke (ld. enc.). Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) molluszk házat (ld. enc.) és Mallon botját (ld. enc.). Miután kipihented magadat, visszaváltozol eredeti formádra. Az aranytermő erszény 33 aranyat termelt. A teremtés zsákja létrehozott 1 tükröt. A teremtés zsákja létrehozott 1 elkarog szőrt.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+34 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+132 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mentális erőd regenerálódik. (+86 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.)

* 1. KP: használod a 71. pszi képességet
Koncentrálsz. Érzed, hogy testedben szétáramlik az erő! Akaratoddal irányítva, létrehozod a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 562.]

* 2. KP: elmormolod a 127. varázslatot
Varázsolni kezdesz. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad az erőpajzs III varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-30 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 557.]

* 3. KP: használod az 1101. tárgyat
Használod a Niagren pálcáját. Leheletvékony mágikus aura jelenik meg a tárgyaid körül. [0 pontot használtál fel, van még 557.]

* 4. KP: elmormolod a 26. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Egy végső mozdulattal előhívod a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 552.]

* 5. KP: használod az 1253. tárgyat
Az orrod alá dugod, és belélegzed a csillezsályalevélből áradó kellemes illataromát. Egy rövid időre teljesen el is bódulsz tőle. (Hatása a kör végéig maradandó: +4 szerencse.) [5 pontot használtál fel, van még 547.]

ef 4 energia fejlesztése 4
Nem sajnálva az áldozatot, tudati energiáidat a KT elmetavába döntöd, az új tudati képesség kifejlesztése végett. [-2 TU.] A befejezéshez még 119 TU szükséges. [20 pontot használtál fel, van még 527.]

v 159 elmormolod a 159. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. Az erő gyűlik, egyre csak gyűlik benned. Létrehoztad a familiáris idézése varázslatot! Egy újabb familiárist ismersz meg. (ld. enc.) [-40 varázspont.] [20 pontot használtál fel, van még 507.]

v 15 43 6 elmormolod a 15. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a szaporítás varázslatot! Gyorsan növekedni kezd, és már a kezedben is van 6 új tükör. [-42 varázspont.] [30 pontot használtál fel, van még 477.]

v 7 819 elmormolod a 7. varázslatot
0 varázslatpontod van, és ahhoz, hogy ezt a varázslatot elmondhasd, 7 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 477.]

v 7 814 2 elmormolod a 7. varázslatot
0 varázslatpontod van, és ahhoz, hogy ezt a varázslatot elmondhasd, 7 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 477.]

v 7 813 elmormolod a 7. varázslatot
0 varázslatpontod van, és ahhoz, hogy ezt a varázslatot elmondhasd, 7 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 477.]

v 7 92 2 elmormolod a 7. varázslatot
0 varázslatpontod van, és ahhoz, hogy ezt a varázslatot elmondhasd, 7 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 477.]

dd 5 22 19 eldobod az 5. tárgyat a 22. tárgyat a 19. tárgyat
Elhajítasz 1 bunkót. Elhajítasz 22 tüskét. Elhajítasz 7 kerek követ. [0 pontot használtál fel, van még 477.]

m 7 7 6 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, nyugatra
[131,45] A dombvidék után ismét sík terepen vagy. Valahonnan csengő madárdal száll feléd.

Észreveszel egy amniosz-fát. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy nekrofunt. Utad során felfedezel egy oltárt. Dornodon híveié. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy régészeti lelőhelyet. Egy pillanatra megfordul a fejedben, hogy átléped az ásatást körbeölelő, törékeny korlátot. Egy haldokló gnómra bukkansz egy tisztás közepén. Látszik rajta, hogy hatalmas csatában vett részt. Már az utolsókat rúgja... Egyetlen megoldás az, hogyha adsz neki egy deus ex machinát. Ez a tevékenység nem kerül TVP-be (30. jellempróba). délre látsz egy viharfelhőt, benne a következő név rajzolódik ki: Sylvester az Elf; látsz délnyugatra egy viharfelhőt, benne a következő név rajzolódik ki: Alex Vampirsson. Oppsz, itt járt már valaki! Még egész friss alakváltó nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még friss troll nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 2 hetes árnymanó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes mutáns nyomokat, amelyek északkeletre, friss árnymanó nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra, friss alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes árnymanó nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [130,44] Még mindig füves síkságon vagy. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy arató csattanat. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Mentális energiáidat gyűrűbe gyűjtöd, majd útjának eresztesz egy agykorbács pszi támadást. 23 életpontot sebeztél. Egy pukkanást hallasz, és a következő pillanatban émelyítő bűz ölel körül. Leküzdöd a feltörő rosszullétet. Meglengetve a vashegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az arató csattanat bal oldalát. (3 támadással 118 életpontot sebezve.) Méregfoggal megdöföd az arató csattanat egyik lábát. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Az arató csattanat belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Az arató csattanat most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
805 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 161, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy ősi csatamezőt.
(Feltételes kutatás:) Nekiállsz, hogy ásóddal szétbonts egy nagyobb kupacot. Drámai hátteret kölcsönöz munkádhoz a kiszáradt fák ágainak zörgése. Micsoda csata lehetett itt valaha! Több ezres seregek csaphattak össze, sejted a csatamező kiterjedéséből. Messze, a csatamező túlsó végén mintha apró alakok mozognának, lassan, nagyon lassan. Hopsz, szünet! Ellenfél a láthatáron! Egy csontváz támad rád.

Koncentrálsz, majd megindítasz egy agykorbács pszi támadást. 28 életpontot sebeztél. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
48 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 28, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Hátrahagyva a tetemet, folytatod a csatamező felásását. Az ásód hamarosan kifordít egy szétrohadt bőrpáncélt. Mintha lenne benne valami! Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: egy bronzhegyű nyíl és egy sallank nyíl. Megzavartak! Bosszankodsz. Egy sírlidérc intéz feléd kihívást.

Koncentrálsz, majd megindítasz egy agykorbács pszi támadást. 32 életpontot sebeztél. Meglengetve a vashegyű lándzsát a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a sírlidérc testét. (2 támadással 83 életpontot sebezve.) Méregfoggal teljesen átdöföd a sírlidérc rothadó húsát. (1 támadással 27 életpontot sebezve.) A sírlidérc karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A sírlidérc összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
530 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 142, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Undorítók ezek a lények, ebben a csonttemetőben élnek! Megmarkolod az ásót, és bőszen kutatsz tovább. Felkapod a fejed, ahogy a szemed sarkából mozgást veszel észre. Egy óriás csontváz védelmezi a vadászterületét.

Ellenfeledre lesújtasz egy agykorbács pszi támadással. 34 életpontot sebeztél. A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! Mentális barikád mögé bújva, ellenállsz a félelem-sugaraknak. Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod az óriás csontváz jobb karját. (3 támadással 85 életpontot sebezve.) Méregfoggal megérinted az óriás csontváz jobb karját. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Karmaival az óriás csontváz megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. Az óriás csontváz még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
829 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 129, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Hu, azért valószínűleg nem ez volt a csatamezőt uraló főszörny. Zajt hallasz a hátad mögött, és megpördülsz. Egy élőholt mágus intéz feléd kihívást.

Potenciális célpontod gyorsan felrak egy számodra ismeretlen védekező mágiát. Mentális energiáidat gyűrűbe gyűjtöd, majd útjának eresztesz egy agykorbács pszi támadást. 24 életpontot sebeztél. Mélyen koncentrálva, ellenfeled megidéz egy sorvasztás varázslatot, majd rád küldi. Semmi hatás! Megmarkolva a vashegyű lándzsát a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az élőholt mágus bal lábát. (2 támadással 90 életpontot sebezve.) Méregfoggal megdöföd az élőholt mágus bal lábát. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Az élőholt mágus nem hagy pihenőt: lesújt a karodra és a mellkasodra. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A varázsló tenyeréből lángnyelvek csapnak elő. Félig megúsztad. 11 életpontot vesztettél. Az élőholt mágus most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
922 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 135, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}

Egy kósza gondolattól vezérelve, ott nézel körül, ahonnét a szörny előugrott. Igen, ez egy jó ötlet volt! Hehe. A következő kincseket találtad: 2 ezüst nyaklánc, egy réz papi karkötő és 13 arany. Sírlidérc-osztag közeledik, minden bizonnyal urukat akarják megbosszulni. Te itt ma már eleget tápoltál! Kereket oldasz.
Felfedeztél egy teljesen lerombolt oltárt. Nyilván valamilyen gonosz fickó műve. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy szent tölgyfát. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy álomvirágot. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). Oldalt pillantva, meglátsz egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Sheran rúnaköve. Nocsak, itt van valami érdekes! Még egész friss kobudera nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délnyugatra, friss troll nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek északra, friss alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [129,44] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. A Varkaudar hegység szélénél jársz. A mondák szerint Dornodon itt alkotta az első varkaudart.

Találsz egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Raia rúnaköve. Találsz egy vaskohót. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Leah híveié. Megérzed, hogy a talaj, amelyen taposol, fémet (ilkin érc) rejt.
(Feltételes ásás:) Egy szép, mély gödröt ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 ilkin ércet! Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) Alaposan körülnézel a földön. Aránylag régi (kb. 2 hetes) troll nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek délre, friss troll nyomokat, amelyek keletre, friss kobudera nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). [62 pontot használtál fel, van még 415.]

m 5 6 7 mozogsz délnyugatra, nyugatra, északnyugatra
[128,45] Továbbra is dombság.

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy megrongált vaskohót. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 78 pontot kell rákölteni.) Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Tharr híveié. Érzékeled, hogy valamilyen fémszerű anyag (rézdarab) van alattad. Némi ásással hozzájuthatnál.
(Feltételes ásás:) Kiásol egy nagy gödröt. Eredményes volt a munkád. Kiástál 3 rézdarabot! Megvizsgálod a talajt. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) mutáns nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [127,45] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. Felfedeztél egy friss csatamezőt.
(Feltételes kutatás:) Turkálni, kutatni kezdesz a friss csatamezőn. A vért már felszívta a föld, de a bűz még nem oszlott el. A legtöbben úgy hevernek, ahogy levágták őket - vagy nem volt túlélő, aki tömegsírba hordta volna őket, vagy senki nem foglalkozott ilyesmivel. Eleget nézelődtél, elkezded a hullákat felfordítgatni, értékek után kutatva. Megzavartak! Bosszankodsz. Egy zombi készül a lemészárlásodra.

Mentális energiáidat gyűrűbe gyűjtöd, majd útjának eresztesz egy agykorbács pszi támadást. 28 életpontot sebeztél. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
27 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 28, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

No, lehet folytatni a munkát! A becsületes munkát siker koronázza! Keresgélésed eredménye: Érdemes volt keresni: kincsre bukkansz! A zsákmány egy mutáns csont. Hohó, nem úszod meg a dolgot harc nélkül, valami agresszív dolog közeleg! Egy tetemember védelmezi a vadászterületét.

Mentális energiáidat gyűrűbe gyűjtöd, majd útjának eresztesz egy agykorbács pszi támadást. 34 életpontot sebeztél. Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát a másikra rontasz. Vashegyű lándzsával felnyársalod a tetemember jobb karját. (1 támadással 34 életpontot sebezve.) Méregfoggal jól megszúrod a tetemember jobb lábát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A tetemember mancsával feléd csap, de Te résen vagy. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
360 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 79, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Undorítók ezek a lények, a hullahegyek közt élnek! Tovább kurkászol... Orrodat befogva, könyékig turkálsz a több hónapos, foszladozó hullák közt. Még szerencse, hogy a temetőt uraló főszörnnyel nem akadtál össze. Felkapod a fejed, ahogy a szemed sarkából mozgást veszel észre. Egy autentikus vámpír intéz feléd kihívást.

Koncentrálsz, majd megindítasz egy agykorbács pszi támadást. 25 életpontot sebeztél. A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. Mentális barikád mögé bújva, ellenállsz a félelem-sugaraknak. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod az autentikus vámpír testét. (2 támadással 86 életpontot sebezve.) Méregfoggal megdöföd az autentikus vámpír bal oldalát. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Az autentikus vámpír karmai felhorzsolják a jobb karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki az autentikus vámpír száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 848 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 135, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Valami szöget üt a fejedbe - lehet, hogy a szörnyek összegyűjtöttek már minden kincset? Gyorsan követed az iménti támadó nyomait visszafelé. De nem - ott sem találsz semmit! Eleged van a rothadó bűzű csatamezőből, gyorsan magad mögött hagyod.
Észreveszel egy teljesen lerombolt oltárt. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy álomvirágot. Megpillantasz a földön egy csúszó-mászó quwargot. Átgyalogolsz rajta. 1 tapasztalati pontot kaptál.

Alaposan körülnézel a földön. Friss kobudera nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 3 hetes mutáns nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [126,44] A sík vidéket bozótos váltja fel. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Dornodon rúnaköve. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy álomvirágot.

Előtted bújik ki egy lukból egy ürge. Puff, nincs gond a kajára! (+1 kaja.) [52 pontot használtál fel, van még 363.]

m 7 6 5 mozogsz északnyugatra, nyugatra, délnyugatra
[125,43] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport.

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy ősi csatamezőt.
(Feltételes kutatás:) Nem foglalkozva az ősi csatamező síri hangulatával, ásni kezdesz. Sejtelmes huhogást hallasz a távolból. Megizzadsz, de egyelőre csak néhány fehér csontot sikerült exkaválni. Fütyörészni próbálsz munka közben, de igen ijesztően hangzik, úgyhogy inkább abbahagyod. Valami motoszkál melletted! Minden eshetőségre készen lazítod el izmaidat. Egy csontváz készül a lemészárlásodra.

Koncentrálsz, majd megindítasz egy agykorbács pszi támadást. 32 életpontot sebeztél. A csontváz még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
48 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Hol is tartottál? Aha, az ásás! Tovább túrod a földet. Ezúttal siker koronázza a munkádat! Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: egy mutáns csont és egy rövid íj. Hopsz, szünet! Ellenfél a láthatáron! Egy óriás csontváz jön feléd.

Koncentrálsz, majd megindítasz egy agykorbács pszi támadást. 26 életpontot sebeztél. A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! Tudatodat megacélozva, ellenállsz a támadásnak. Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod az óriás csontváz testét. (4 támadással 102 életpontot sebezve.) Méregfoggal megkarcolod az óriás csontváz bal lábát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Az óriás csontváz karmai majdnem eltalálnak! Véres nyál csordul ki az óriás csontváz száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
829 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 139, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Undorítók ezek a lények, ebben a csonttemetőben élnek! Tovább diszturbálod a többszáz éves holtak nyugalmát. Hopsz, szünet! Ellenfél a láthatáron! Egy sírlidérc intéz feléd kihívást.

Ellenfeledre lesújtasz egy agykorbács pszi támadással. 31 életpontot sebeztél. Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a sírlidérc rothadó húsát. (2 támadással 84 életpontot sebezve.) Méregfoggal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a sírlidérc rothadó húsát. (1 támadással 28 életpontot sebezve.) Karmaival a sírlidérc megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. A sírlidérc összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
530 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 143, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Hu, azért valószínűleg nem ez volt a csatamezőt uraló főszörny. Hohó, nem úszod meg a dolgot harc nélkül, valami agresszív dolog közeleg! Egy élőholt mágus támad rád.

A halálraítélt, aki veled szemben áll, küszködik életéért: elmormol egy számodra ismeretlen védekező varázst. Pszi támadást indítasz: pillanatok alatt létrejön egy agykorbács. 13 életpontot sebeztél. Üdvözlésképpen egy villámcsapás varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. 19 életpontot vesztettél. Megmarkolva a vashegyű lándzsát a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az élőholt mágus testét. (2 támadással 83 életpontot sebezve.) Méregfoggal megdöföd az élőholt mágus bal oldalát. (1 támadással 28 életpontot sebezve.) Az élőholt mágus pusztító erejű támadást indít, félresöpörve védekezésedet. (3 támadástól 18 életpontot vesztesz.) A varázsló kezéből apró villámok repülnek ki. Félig megúsztad. 10 életpontot vesztettél. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
922 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 124, sebződés: 47, gyógyulás: 0, összesen: -47 ÉP}

Ez mán' ölészet volt a javából! Megvizslatod, hogy honnét bújt elő a szörny, és ott kutakodsz tovább. Ez az! Rábukkantál az igazi zsákmánytermő-vidékre: Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: egy umbatari karkötő és egy fűszertartó. A messzeségben múmiák és tetememberek imbolygó hada közeledik. Itt az ideje a mai fosztogatási program befejezésének!
Látsz egy álomvirágot. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Elenios hívei emelték. Nocsak, itt van valami érdekes! Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) elf nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [124,43] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált.

Felfedeztél egy kazmárt. Látsz egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Chara-din rúnaköve. Oldalt pillantva, meglátsz egy teljesen lerombolt oltárt. Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba). Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) Oppsz, itt járt már valaki! Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) elf nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [123,44] A dombvidéket magad mögött hagyod. Sűrű bokrokkal teli terepen vagy. Néhol hólyagkaktuszok emelkednek ki a zöld tengerből.

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy grok-képződményt. Utad során felfedezel egy phua-kúpot. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy teljesen lerombolt oltárt. Oldalt pillantva, meglátsz egy álomvirágot. Ahogy kalandozol, valamin megakad a szemed. Egy zöld bőrű, sovány troll férfi áll egy tuskón a fák között, nyakára egy kötél van kötve, a kötél meg egy fára. Hoppá, ez öngyilkos akar lenni! Talán ha mesélnél neki az élet szépségeiről 5 TVP-ért, nem csinálna ilyen meggondolatlanságot (50. jellempróba).
(Feltételes mászás:) Biztosítva magad, nagyon lassan megmászod a grok-képződményt. A hosszú, embert próbáló mászás után kissé remegő tagokkal kapaszkodsz be a furcsa képződmény felső részébe. Ahogy vizsgálódni kezdesz, orrodat dögletes bűz csapja meg. A hely egész tágas - csak sajnos nem teljesen üres. Valami rád ront. Egy bundás csirmáz!

Ellenfeledre lesújtasz egy agykorbács pszi támadással. 25 életpontot sebeztél. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
100 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A kutatás eredménytelen, a gömb-fészek üres. Hátra sem nézel, amint elhagyod a grok-képződményt. Megvizsgálod a talajt. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) mutáns nyomok vezetnek keletre. [70 pontot használtál fel, van még 293.]

kut 5 kutatsz 5 pontért
Hmm! Hiszen itt van a feladvány rögtön az orrod előtt, a kúp oldalán:
Szárnya nincs, de tolla van,
Szélsebesen tovasuhan.
[5 pontot használtál fel, van még 288.]

m 1 mozogsz északkeletre
[124,43] Vége a bozótosnak. Az új terep dombvidék.

Találsz egy kazmárt. Oldalt pillantva, meglátsz egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Felfedeztél egy teljesen lerombolt oltárt. Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba). Megérzed, hogy a talaj, amelyen taposol, fémet (vasérc) rejt.
(Feltételes ásás:) Leásol elég mélyre. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 2 vasércet! Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) elf nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. [16 pontot használtál fel, van még 272.]

hu 160 704 383 hulladék: 160 704 383
Hulladék, ezért nem gyűjtesz vassisakot. Hulladék, ezért nem gyűjtesz troll csontot. Hulladék, ezért nem gyűjtesz moa üveggömböt. [0 pontot használtál fel, van még 272.]

a 1253 5271 4 átadod az 1253. tárgyat az 5271. kalandozónak (4 darabot)
Tudatkinézist hajtasz végre! Ok, sikeresen átadtál 4 csillezsályalevelet Lulu King részére. [5 pontot használtál fel, van még 267.]

aa 129 323 94 átadod a 129. tárgyat a 323. tárgyat a 94. tárgyat
Alkalmazod a tudatkinézist. Ok, sikeresen átadtál 3 sallank nyilat Lulu King részére. Tudatkinézist hajtasz végre! Ok, sikeresen átadtál 1 ezüsthegyű nyilat Lulu King részére. Alkalmazod a tudatkinézist. Ok, sikeresen átadtál 5 bronzhegyű nyilat Lulu King részére. [15 pontot használtál fel, van még 252.]

aa 176 150 396 átadod a 176. tárgyat a 150. tárgyat a 396. tárgyat
Alkalmazod a tudatkinézist. Ok, sikeresen átadtál 1 vashegyű nyilat Lulu King részére. Tudatkinézist hajtasz végre! Ok, sikeresen átadtál 1 szent jogart Lulu King részére. Tudatkinézist hajtasz végre! Ok, sikeresen átadtál 25 álomport Lulu King részére. [15 pontot használtál fel, van még 237.]

a 160 4815 1 átadod a 160. tárgyat a 4815. kalandozónak (1 darabot)
Tudatkinézist hajtasz végre! Ok, sikeresen átadtál 1 vassisakot Thingol részére. [5 pontot használtál fel, van még 232.]

aa 230 1579 276 átadod a 230. tárgyat az 1579. tárgyat a 276. tárgyat
Alkalmazod a tudatkinézist. Ok, sikeresen átadtál 1 lánckesztyűt Thingol részére. Tudatkinézissel küldesz tárgyat. Ok, sikeresen átadtál 1 griff nyakéket Thingol részére. Tudatkinézist hajtasz végre! Ok, sikeresen átadtál 1 sárga erőövet Thingol részére. [15 pontot használtál fel, van még 217.]

hu 514 572 706 hulladék: 514 572 706
Hulladék, ezért nem gyűjtesz zafír medalliont. Hulladék, ezért nem gyűjtesz aranytollat. Hulladék, ezért nem gyűjtesz gnóm csontot. [0 pontot használtál fel, van még 217.]

* 1. BP: alakváltás 13
Táborozás előtt használni fogod az Álcázás képességedet. [3 pontot használtál fel, van még 214.]

* 2. BP: használod a 73. pszi képességet
Lazítani kezdesz, és lehunyod szemeidet. A pszi energia pezsegve tódul szét testedben! Elcsattintod a pszi fejlesztés pszi képességet. Pszi energiádat próbálod megismerni különböző gyakorlatok útján. [-20 pszi pont.] [10 pontot használtál fel, van még 204.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 3 4 fejleszted a 3. tulajdonságodat 4 pontért
Bukfencezel, cigánykereket hánysz, egyensúlyozol, hogy az ügyességedet fejleszd. Már nem is olyan sok gyakorlás kell ahhoz, hogy az ügyességed észrevehetően fejlődjön. [Még 71 TVP-t kell elköltened.] [4 pontot használtál fel, van még 200.]
Iszol a vizestömlőből. Elmúlt a csillezsályalevél hatása (-4 szerencse). [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 5, 30, 28.
Apró bokorrá változol, hogy a táborozás alatt észrevétlen maradhass a külvilág számára. Alaposan elfáradva, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a szürkeáll. aktiv hatása. Elmúlt az erőpajzs III hatása. Elmúlt a tárgyvédelem hatása. Elmúlt a tulajdonságpajzs hatása.
Ebben a körben 200 pontod maradt, ebből a következő körre 200 pontot vihetsz át. Kapsz még 429 pontot. A következő körben tehát 629 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MALLON (960. ELLENFÉL)
Mallon nem más, mint egy karrierista sötét gnóm. Sokat tett a kastplomok érdekében, amivel fel is hívta magára a figyelmet a felsőbb körökben. Egyszer még maga Sutor Kragoru is vendégül látta. Csakhogy a várva várt előléptetés főgnómmá nem jött el. Az éppen aktuális főgnómok (a kalandozóknak köszönhetően ez a poszt gyakran megüresedik), mindig inkább valami olyasmi küldetéssel bízták meg, amibe jóeséllyel belehal. De visszatért. Mallon mindig sikeresen elvégezte a feladatot, amit elvállalt, vagy ráosztottak. Csakhogy egy idő után belefáradt ebbe, és elhagyta a kastplomot. Azóta nem érdekli, hogy főgnóm legyen, sokkal inkább szeretne példaképére, Sutor Kragorura hasonlítani. Olyan nagy tetteket véghez vinni, mint ő, beleírni magát Ghalla történelmébe. Hamar rájött, hogy jelenleg a legnagyobb hatalmat az istenek odaadó szolgálatában érheti el. Összegyűjtötte hát az áldozati tárgyakat, és ezzel Dornodon teljes rangú papjává vált. Ezzel máris többet ért el, mint sötét főgnómként valaha elérhetett volna.

CSONTLEPKE (746. SZÖRNY)
Ennek a nagyra nőtt lepkének a testét hézagos csontok alkotják. Köztük benézve jól megfigyelhető, hogy a csontlepkének nincsenek is belső szervei, valójában az egész teremtmény csak egy élőholt váz, lélek nélkül. Talán csak a pillangó testéhez képest többszörös méretű, szivárványszín szárnyak jelentenek némi színt az állat kinézetében. Ha kételkedsz a veszélyességében, csak figyeld kicsit messziről: ez bizony nem az a virágról virágra röppenő ártatlan rovar, amelyet a mezőkön tucatszámra látni. A csontlepke vérrel táplálkozik, de hogy aztán mit kezd ezzel a szerves anyaggal belső szervek nélkül, azt nem tudni... talán a természettudósok majd kiderítik a jövőben.

MOLLUSZK HÁZ (353. TÁRGY)
Ha leölsz egy kneopatikus molluszkot, és elég gusztusod van hozzá, kipucolhatod a nyálkát a meszes csigaházból. Bár a molluszk ház elég nagy, szerencsére nagyon könnyű, mindössze két kiló. Mivel ez egy idegen létsíkról származó anyag, esélyed van AVF-re (azonosítatlan vírusos fertőzés).

MALLON BOTJA (1526. TÁRGY)
Ezt a botot Mallon mindenhova magával hordta. Fajtársai le is nézték miatta, hisz méltóságon alulinak tartották, hogy egy mágiát is használni tudó lény ostoba husángokkal hadonásszon. Persze ők nem tudták, hogy ez nem egy közönséges bot. Először is mindkét vége fémből készült burkolatot kapott, ennek köszönhetően sebzése nem kevesebb, mint 4D6+1 és használatakor +2 támadás is jár. Persze nem csak emiatt hordta magával Mallon, inkább azért, mert bizonyos időközönként a fegyver egy jégcsóvát képes lőni az ellenfeleire. Ha kellően jártas vagy az ütőfegyverek terén (szakértelmed legalább 10-es), a varázsbotot te is kipróbálhatod.

BÖLCS SZILMILL (343. SZÖRNY)
A legendák sokat mesélnek ezekről a különös manókról, a szilmillekről. A szilmillek egy távoli létsíkon élnek, és hihetetlen mágikus képességekkel rendelkeznek. Néhány nagyhatalmú mágusnak sikerült megidéznie már egy-egy bölcs szilmillt, akik hihetetlen kíváncsiságuk révén vállalták, hogy hosszabb-rövidebb ideig önszántukból együtt kalandoznak a varázslóval. Ameddig veled van, felhívja a figyelmedet a veled találkozók egy-egy tulajdonságára, a körülötted zajló dolgokra és mindarra, ami a környezetedben történik [nagyobb eséllyel fogsz jellempróbát találni]. Persze a cselekedeteidet ő sem képes befolyásolni... Ha elhagy, az nagy megrázkódtatást jelent, mintha a szüleidet vesztetted volna el.
A bölcs szilmill megidézésének anyagi komponense egy szent jogar.

KARAKTERLAP

Apa Tifusz, egy rövid aranyhajú, szürke szemű, bajuszos alakváltó férfi vagy. Bőröd színe zöld. Fairlight főpapja vagy. A Jégmágusok Szövetsége (#9169) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 288. fordulód.

Erő: 41 (45) Szint: 25 Merészség: 8/5 Magasság: 177 cm
IQ: 38 (42) Támadás: 30 Agresszió: 3 Testsúly: 84 kg
Ügyesség: 26 (32) Védekezés: 40 Menekülés: 30 % Életkor: 39/39 év
Egészség: 26 (28) Életpont: 324/196 Jellem: semleges (+1) Tul. pont: 0
Szerencse: 38 (40) Varázspont: 736/0 Pénz: 4733 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 15/0 Pszi pont: 162/55 EFejl: 58
Eddig összesen 2580 szörnyet (13 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 6799 TP-t kaptál. Jelenleg 1641733 TP-d van. A következő szinthez még 58267 TP szükséges. Trófeáid: varkaudar hadúr, quwarg nagymester, varkaudar varázsló. A 282. fordulódban 32149 arany került a bankszámládra. 32952 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 3 ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 28
vágófegyverek: 8 ütőfegyverek: 3 dobófegyverek: 26

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -14.); ubuk dobónyíl (#138) (15 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 12 2. nyomkövetés: 79 (+1) 3. lopás: 1
4. mászás: 14 5. csapdakészítés: 6 6. csapdaészlelés: 4
7. gyógyítás: 93 8. titkosírás: 7 9. felderítés: 25
10. szörnyidomítás: 1 11. teológia: 30 12. taumaturgia: 51
13. szerencsejáték: 3 14. versengés: 13 15. zene: 8
16. szörnyismeret: 17 17. pszi: 24 18. vadászat: 6
19. bányászat: 33 20. úszás: 8

FELTÉTELES PARANCSOK (még 11 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
kutatsz max. 150 TVP-ért
ásol max. 24 TVP-ért
mászol max. 100 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, küldetés, kártyabarlang, labirintus (31)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 12)
ongóliant (#159)
Barátságosság (aktív: 2, max: 12)
semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
tompítás (#40, 8 VP) jégcsóva (#41, 15 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
fúzió (#77, 25 VP, 5 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) familiáris idézése (#159, 40 VP, 20 TVP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) villámmágia (#227, 36 VP, 5 TVP) időcsere (#285, 5 VP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP)
gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP) varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP)
kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP)
jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP)
tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) kristálygömb (#54, 20 VP, 5 TVP)
tűzeső (#61, 16 VP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP) szörnycsábítás (#83, 14 VP, 3 TVP)
szörnyidézés (#84, 72 VP, 10 TVP) vasszervezet (#86, 8 VP) szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP)
villámsújtás (#89, 15 VP) agyburok (#90, 11 VP) rúnapukkasztás (#94, 0 VP)
DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP) erőpajzs III (#127, 30 VP, 5 TVP) mágiadagály (#132, 25 VP, 5 TVP)
tárgyészlelés (#135, 30 VP, 10 TVP) alku (#139, 20 VP, 5 TVP) mágikus ütés (#147, 18 VP)
kreáció (#148, 12 VP, 2 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP) molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP)
agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP) tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP)
térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP) kontinuum-tágítás (#105, 60 PP, 10 TVP) tudatrombolás (#111, 25 PP)
pszi-gyűjtés (#112, 300 PP, 30 TVP) pszi-ernyő II (#113, 10 PP, 3 TVP) agybénítás (#114, 10 PP)
pszi-konverzió (#115, 50 PP, 20 TVP)
Alakváltó és tudati képességeid
kisebb tűzlehelet (#110, 2 ÉP) nagyobb tűzlehelet (#150, 5 ÉP) pszi kő kreálása (#151, 30 ÉP, 30 TVP)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
1. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 2, max: 10)
jégcsóva (#41), agykorbács (#97)
Védekező varázslatok (aktív: 2, max: 10)
hhaar burka (#32), tüskepajzs (#30)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 1, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
tűzeső (#61) >> kőkorszaki szaki (#109)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Zúzz apró darabokra egy esszenciakristályt oltáromnál, így annak hatalmát is magadba szívhatod!
2.) A kihívás egyre nagyobb. Egy agyagelementál esetében nemcsak legyőzni, de megtalálni is nehéz feladat!
3.) Egy lazító feladat: Imádkozz a csatorna keleti partján!

HŐSTETTEID
Olimpiai helyezéseid: harmadik hely a 2. kategóriában a XXII. olimpián.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
25 álompor (#396) 4 bronzhegyű nyíl (#94) 1 bunkó (#5)
5 csillezsályalevél (#1253) 1 ezüsthegyű nyíl (#323) 1 griff nyakék (#1579)
1 kaja (#2) 7 kerek kő (#19) 1 lánckesztyű (#230)
2 sallank nyíl (#129) 1 sárga erőöv (#276) 1 szent jogar (#150)
22 tüske (#22) 1 vashegyű nyíl (#176) 1 vassisak (#160)
4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
46 arany (#50) 1 elkarog szőr (#665) 2 ezüst nyaklánc (#117)
1 fűszertartó (#210) 1 ilkin érc (#232) 2 mutáns csont (#331)
1 réz papi karkötő (#307) 3 rézdarab (#70) 1 rövid íj (#107)
1 szvó-ektoplazma (#151) 6 tükör (#43) 1 umbatari karkötő (#278)
2 vasérc (#152)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(123,44) grok-képződmény (#149), phua-kúp (#372), oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), 50. jellempróba, bundás csirmáz (#93)
(124,43) kazmár (#204, belőle készíthető: #205), egy ismeretlen isten rúnaköve, oltár, 31. jellempróba, érclelőhely
(125,43) csontváz (#48), óriás csontváz (#176), sírlidérc (#172), élőholt mágus (#175), ősi csatamező (#263), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), Elenios oltár
(126,44) Dornodon rúnaköve, oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396)
(127,45) zombi (#49), tetemember (#123), autentikus vámpír (#154), friss csatamező (#262), oltár, 25. jellempróba, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396)
(128,45) vaskohó (#155), Tharr oltár, érclelőhely
(129,44) Raia rúnaköve, vaskohó (#155), Leah oltár, érclelőhely
(130,44) arató csattanat (#144), csontváz (#48), sírlidérc (#172), óriás csontváz (#176), élőholt mágus (#175), ősi csatamező (#263), oltár, szent tölgyfa (#393), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), 25. jellempróba, Sheran rúnaköve
(131,45) amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), nekrofun (#173), Dornodon oltár, régészeti lelőhely (#1208), 30. jellempróba
(132,46) kőtorony (#665)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* Ha a labirintusban ládában kincset talált a karakter, a program figyelmen kívül hagyta a GYJ beállítását annak eldöntésekor, hogy felvegye-e. Ezt javítottuk.
* Mostantól írjuk a karakterlapon, ha a deus ex machinát meghalásra állította valaki.
* A csatorna nyugati oldalán mostantól nem lehet olyan szörnyeket megidézni, amikkel ott nem is lehet találkozni (azaz 17-nél magasabb szintűek).
* A csatorna nyugati oldalán mostantól a Teljes transzformáció képességével bíró alakváltók nem változhatnak olyan szörnnyé, amikkel ott amúgy sem lehet találkozni (azaz 17-nél magasabb szintűek.)
* A karakterek közötti találkozás programkódját kénytelenek voltunk átírni teljesen, hogy a jövőben egyszerűbben bővíthető legyen. Régen úgy működött a program, hogy a táborozó félnek a táborozás alatti találkozásait a saját fordulójának elején generálta le, nem akkor, amikor azok ténylegesen megtörténtek. Onnantól, hogy a változás a játékba kerül, a találkozások azonnal megtörténnek a passzív fél részére is (a korábbi találkozások viszont úgyanúgy generálódnak, mint eddig). Persze ez elsősorban háttérváltozás, amiből ti nem sok mindent fogtok tapasztalni, két jelentősebb dolog van csupán, ami a fordulókban is megváltozott:
A D.E.M.-ezés, halál azonnal megtörténik, ha a táborozó fél meghalna a találkozáskor. Ha csak D.E.M.-ezett, a karakter óvatosabb lesz a hátralevő időben, azaz nem fog ugyan másik kalandozókkal találkozni, de tárgyat átadni neki lehet majd. A deus ex machina a táborozás alatt nem repíti el több mezőnyire a karaktert, akkor sem, ha a beállítás ezt indokolta volna (illetve elrepíteni elrepíti, de a karakter automatikusan visszasétál a következő forduló elejéig a kiinduló táborozási koordinátára). Így a jövőben mindenki biztos lehet benne, hogy a fordulóját azon a koordinátán kezdi, ahol letáborozott (kivéve persze, ha az ominózus találkozás még a változás előtt történt volna meg, csak nem lépett a karakter azóta).
A másik fontosabb változás a Feltételes Udvarlással kapcsolatos. Sikeres szerelmeskedés után az FU azonnal törlődik a táborozó felekről, kivéve ha ők házastársak. A gravia öve nevű tárgyat emellett csak fordulónként egyszer lehet használni.
A találkozás rutin bonyolultsága miatt az alapos tesztelés ellenére is előfordulhatnak hibák. Amennyiben ilyet tapasztalsz, kérjük jelezd a Játékvezetőnek.
* Bekerültek a varázslattervező pályázaton kiválasztott varázslatok a játékba. Megtanulásuk a mágustornyokban, ill. imádkozással VP regenerációból (akinek már van elég VP regenerációja, a következő isteni küldetés leimádkozása után láthatja majd, milyen varázslatok vannak) sajátíthatók el. A 2006. januári Alanori Krónikában teljes listát találtok arról, hogy melyek ezek a varázslatok, és mire jók.

Üzenet küldése a karakternek