248. forduló, 250. forduló, Vörös Gondró összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2017. máj. 18. 9h:13'
EZ A 668. JÁTÉKHETED, 249. FORDULÓD
669. játékheted kezdete: máj. 19.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Üzeneted jött!
Ez a forduló 13 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3906
SZÁMLA : XXXX

VÖRÖS GONDRÓ KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [103,103] koordinátán.
Az egyik napon találkozol egy kék egyenruhás, tintacsigán lovagló kobudera férfival. Ruháját egy zöld korona jelvény ékesíti, rajta Yaurr felirattal. Mosolyogva szólít meg.
- Üdv! Az Alanori Olimpiai játékok követe vagyok. Átlagos esetben csak azért keresnélek fel, mert ismét eljött az Olimpia ideje, most azonban nem egy átlagos esetről van szó. Idén van a 25. évfordulója annak, hogy túlélük a Világégést! Ez alkalomból a játékok mellett órási fesztivált rendezünk Alanorban, amire mindenkit szeretettel várunk! Mindenképpen számítunk a jelenlétedre, kérjük, jelezd szándékodat a szokásos módon! Egy pillanatig csendben állsz, meghatódva az alkalomtól. Már tényleg 25 éve lenne? Hihetetlen! Mély meghajlással fogadod el a meghívást, amit a követ viszonoz.
- Még egy kérdés - jegyzed meg. - hogyan juthatok el az Arénába?
- Ó, mi sem egyszerűbb ennél! A központi magoflex teleturbulátor a szabványos deus ex machinák varázsrezgéseire van hangolva. Csak megfogod a deus ex machinát, megforgatod háromszor, kimondod az "Alanor" szót, és megnyílik egy teleport-kapu, egyenesen az Arénába! Átlépsz rajta, és azonnal regisztrálják a jelentkezést. És még a D.E.M. is megmarad! (ld. enc.) A mostani olimpián is lehetőség van arra, hogy csak a játékos versenyeken vegyél részt, ha H 1 <tárgy> 9 parancsot írsz, azaz kilencet adsz meg 3. paraméternek. Ezenkívül kérheted azt is, hogy a fordulódat kizárólag emailben kapd meg, a találkozó utáni hétfőn. Ehhez 3. paraméternek 10-et írj, ha base64, 20-at, ha uuencode-val kódolva kéred. Ha nyomtatva és base64-ben is kéred a fordulót, 30-at, ha nyomtatva és uuencode-vel is kéred a fordulót, 40-et írj. Ha mindkét opciót igénybe veszed, tehát az emailes fordulót is kéred, és csak a játékos versenyekben akarsz részt venni, akkor 9-et adj a fenti paraméterekhez (19, 29, 39, 49). [Az Olimpiára való jelentkezés határideje 2017. június 13., kedd. Nem árt azonban, ha a jelentkezést MÁR JÓVAL A HATÁRIDŐ ELŐTT megteszed, mert esetleg lemaradsz a nagy eseményről! Az olimpiai fordulókat a június 17-i találkozón veheted át, ill. ha nem tudsz eljönni, postán ill. emailben elküldjük.] Miután elbúcsúztál a hírvivőtől, rögtön tervezgetni kezded a részleteket.
Közös Tudatotok új képességet fejlesztett ki. (ld. enc.) Varázserőd regenerálódik. (+43 varázspont.) Pszi energiáid is töltődnek. (+53 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+6 tudatpont.) A táborozás alatt vadászott neked a gyilkos sallank. (+2 kaja.)
Időközben sokat nézelődtél, keresgéltél, hátha egy drótszőrű pincsi nyomára bukkansz. Hiába az elszántság, a szorgalom - ilyen lény nem él a környéken. [7 pontot használtál fel, van még 386.]

* 1. KP: v 12 0 0 elmormolod a 12. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. Ereidben a vér forrón lendül előre. Megidézted az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 381.]

* 2. KP: h 1167 1 0 használod az 1167. tárgyat
Főzőcskézésbe kezdesz, finom főtt étel készül. Nyami-fali, nagyon finomra sikeredett! Hmm! Már nem is vagy éhes! 316 tapasztalati pontot kaptál. [3 pontot használtál fel, van még 378.]

* 3. KP: p 64 0 0 használod a 64. pszi képességet
Mentális relaxációba kezdesz. Megtelsz energiával. Elcsattintod a pszi-ernyő pszi képességet. [-6 pszi pont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 373.]

* 4. KP: v 26 0 0 elmormolod a 26. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Létrehoztad a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 368.]

* 5. KP: v 224 0 0 elmormolod a 224. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Sikerült elmondanod a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 368.]

* 6. KP: v 86 0 0 elmormolod a 86. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Elmondtad a vasszervezet varázslatot! Optimalizálod szervezeted energiafelhasználását. [-8 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 368.]

* 7. KP: p 72 0 0 használod a 72. pszi képességet
Mentális relaxációba kezdesz. Mentális energia gyűlik benned. Kisütöd a mentális pajzs pszi képességet. Agyad köré mentális pajzsot vonsz. [-9 pszi pont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 363.]

p 73 használod a 73. pszi képességet
Megtisztítod tudatodat. Tökéletes kontrollt érzel a tested felett! Kiengeded magadból a pszi fejlesztés pszi képességet. Hosszasan meditálsz, pszi gyakorlatokat hajtasz végre. [-20 pszi pont.] Egészséged TF-elődött. [10 pontot használtál fel, van még 353.]

ef 4 energia fejlesztése 4
Tudati koncentrációval járulsz hozzá egy új tudati képesség kifejlesztéséhez. [-4 TU.] [40 pontot használtál fel, van még 313.]

dd 56 eldobod az 56. tárgyat
Elhajítasz 7 mákrózsa virágot. [0 pontot használtál fel, van még 313.]

fkt 133 5 felt. készítesz a 133. tárgyat (5 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 313.]

fkt 205 5 felt. készítesz a 205. tárgyat (5 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 313.]

fkt 207 5 felt. készítesz a 207. tárgyat (5 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 313.]

ef 5 504 energia fejlesztése 5
Hosszan meditálsz, a többi tudattaggal egyesülve dolgozol egy új tudati képesség kifejlesztésén. [-5 TU.] [35 pontot használtál fel, van még 278.]

le 201 leveszed/lerakod a 201. tárgyat
Ez a tárgy nem is volt felvéve, ezért eleve nincs szükség erre a parancsra. [0 pontot használtál fel, van még 278.]

kf 397 kézbeveszed/felveszed a 397. tárgyat
Lecsatolod a bíbor erőövet, majd felcsatolod a zafír erőövet. [0 pontot használtál fel, van még 278.]

m 3 1 8 mozogsz délkeletre, északkeletre, északra
[104,104] Vált a terep, ahogy egyre többet mászol felfelé. Ez már magashegység. Felfedeztél egy elhagyott bányát.
(Feltételes mászás:) Gyorsan leereszkedsz a bányajáratot indító mélyedésbe. Óvatosan lépkedsz az omladozó járatokban. Ki tudja, milyen öregek már ezek a gerendák itt. A hely nem üres. Valaki megelőzött. Ez egy orgoró! {egyik sebzési módja: 2x 2d10+9.}

Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy energiatüskék. 25 életpontot sebeztél. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a hosszú íjjal. Elrepül 3 mérgezett vasnyíl. Lövedékeiddel perforálod az orgoró testét. (3 támadással 28 életpontot sebezve.) A lény mereven rádnéz. Mentális burkot vonva magad köré, lerázod a támadást. Fegyvert váltasz: előkapod a Mallon botját. Meglengetve a Mallon botját a másikra támadsz. {CSTT:} Mallon botjával halálos csapásokat osztva péppé vered az orgoró bal lábát. (3 támadással 105 életpontot sebezve.) Távolról jégcsóva varázslatot lősz a másikra. 51 életpontot sebeztél. Harci kalapáccsal megütöd az orgoró testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Az orgoró megharapdálja a jobb lábfejedet és a combodat. (3 támadástól 9 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +2 ÉP.) Itt is, ott is célba talál az orgoró ollója. (2 támadástól 33 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +7 ÉP.) Az orgoró még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 mérgezett vasnyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 kőszemet. 1 352 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 229, sebződés: 42, gyógyulás: 9, összesen: -33 ÉP}

Épphogy csak kifújod magad, máris újabb támadó liheg a nyakadba. Ez egy renegát törpe! {védettsége: 15 szúró, 15 vágó, 35 ütő ellen.}

Koncentrálsz, majd megindítasz egy agykorbács pszi támadást. 9 életpontot sebeztél. A hosszú íjjal célzol és lősz. Elrepül 2 mérgezett vasnyíl. Több lövedéked átfúrja a renegát törpe fejét. (2 támadással 52 életpontot sebezve.) Marokra fogva a csatabárdot a másikra rontasz. Csatabárddal kegyetlenül összevagdalod a renegát törpe jobb karját. (4 támadással 128 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal párszor keményen megütöd a renegát törpe testét. (4 támadással 42 életpontot sebezve.) A renegát törpe csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 66 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +14 ÉP.) Csatabárddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a renegát törpe jobb vállát. (4 támadással 134 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal néhány helyen meghorzsolod a renegát törpe testét. (4 támadással 31 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a renegát törpe megcsapja a fejedet. (2 támadástól 59 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +12 ÉP.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Mosolyogva kidobod a nevetséges varkaudar íjász trófeát, és diadalmasan beszerzel egy renegát törpe trófeát. 2 586 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 396, sebződés: 125, gyógyulás: 26, összesen: -99 ÉP}

Csak ennyi? nézel körül fitymálva. NEM! - kapod a világos választ a hely egy másik lakójától. Ez egy renegát törpe! {max. életpontja: 246-285.}

Koncentrálsz, majd megindítasz egy agykorbács pszi támadást. 7 életpontot sebeztél. Marokra fogva a csatabárdot a másikra rohansz. {CSTT:} Csatabárddal többször mélyen végigmetszed a renegát törpe bal karját. (4 támadással 136 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal párszor keményen megütöd a renegát törpe testét. (4 támadással 65 életpontot sebezve.) A renegát törpe többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 60 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +12 ÉP.) Csatabárddal párszor kilyukasztod a renegát törpe testét. (4 támadással 137 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal többször eltalálod a renegát törpe testét. (3 támadással 46 életpontot sebezve.) A renegát törpe többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 68 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +14 ÉP.) A renegát törpe összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. 2 538 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 391, sebződés: 128, gyógyulás: 26, összesen: -102 ÉP}

Az egyik oldaljáratban végre találsz valamit, amit magaddal vihetnél: 1 ramit követ. A távolból dübörgést hallasz. Hűha, lehet, hogy beomlik az egész járat? Rohanni kezdesz a kijárat felé, a nyomodban a morajlással, talpad alatt remeg a talaj, a plafonról kövek hullanak alá, de végül eléred a bejáratot. Felmászol gyorsan, a felfelé törő gomolygó porfelhőbe burkolózva érsz a felszínre. Huh, ezt épphogy megúsztad!
(Vándorcirkusz:) Először egy törpét pillantasz meg, amint egy kátyúba szorult szekér előtt parancsokat osztogat az ott szorgoskodó embereknek. Aztán észreveszed a kicsit arrébb felhúzott sátoregyüttest, és rájössz, kik ezek: a vándorcirkusz. A törpe, amint észrevesz, eléd siet, és pirospozsgás arccal befelé mutogat. A tenyerébe perkálod a kért 20 aranyat, majd kíváncsian a cirkuszba lépsz.
A céllövölde felé tartasz. Az óriás, aki a hely tulajdonosa, rád mosolyog és maga előtt tolva a sátor belsejébe lökdös. Mire magadhoz térsz, már egyedül állsz a furcsa levegőjű helyiségben. Egy kék rothasztó les rád a sátor sötétjéből. {egyik sebzési módja: 2x 2d4+4.}

Mentális energiáidat gyűrűbe gyűjtöd, majd útjának eresztesz egy agykorbács pszi támadást. 22 életpontot sebeztél. Egy pukkanást hallasz, és a következő pillanatban émelyítő bűz ölel körül. Visszafojtod lélegzetedet. Meglengetve a csatabárdot ellenfeledre rohansz. Csatabárddal párszor kilyukasztod a kék rothasztó testét. (4 támadással 134 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a kék rothasztó bal vállát. (4 támadással 79 életpontot sebezve.) Néhány döfést kapsz a bal karodba. (2 támadástól 17 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +4 ÉP.) Érdes nyelvével a kék rothasztó néhányszor végigsimítja oldaladat. Mint a smirgli! (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +2 ÉP.) A tulajdonságpajzs védelmez. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. 2 092 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 235, sebződés: 27, gyógyulás: 6, összesen: -21 ÉP}


- És a díj? - kérdezed az ajtó előtt álló óriástól. Ő hanyagul megvonja a vállát:
- Nem találtál kincset a szörnyben?!? Vagy nem volt szerencséd, vagy nem kutattad át elég alaposan a maradványait - feleli, majd miközben elmosolyodik, biztatva a válladra rakja a kezét: - De ne csüggedj! A következő alkalommal biztos nyersz valamit!
Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy mély szakadékot. Keletre nézve látsz egy épületet. Nyugatra egy vaskohó van. Északra egy világítótorony van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy troll ritualista közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Ellenfeled varázstudó! Elmond magára egy láthatatlan védekező varázslatot. Mentális támadást alkalmazol: bevetsz egy agykorbács pszit. 19 életpontot sebeztél. Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: rovarfelhő varázslatot lő rád. (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) 16 életpontot vesztettél. (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) Megmarkolva a csatabárdot ellenfeledre támadsz. Csatabárddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a troll ritualista testét. (4 támadással 117 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal többször eltalálod a troll ritualista testét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) A troll ritualista néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +2 ÉP.) A troll ritualista fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +3 ÉP.) (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) 16 életpontot vesztettél. A troll teste fényleni, majd baljóslatúan pulzálni kezd. A következő pillanatban darabokra robban (-18 életpont)! Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. 1 097 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 162, sebződés: 68, gyógyulás: 5, összesen: -63 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Egy jó masszírozás mindig felfrissít. Egyedül ugyan egy kicsit nehezen megy, de mielőtt teljesen összegabalyodnál, máris sokkal jobban érzed magad. (+67 életerő.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem túl friss (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [105,103] Magad mögött hagyod a hófödte csúcsokat. A terep már csak alacsonyhegység. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy mély szakadékot. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy teljesen lerombolt világítótornyot. Ilyen értelmetlen pusztítást csak egy gonosz karakter okozhat. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Sheran híveié.
(Feltételes mászás:) Keresel egy helyet, ahová a kötelet rögzítheted, azután lemászol a sziklafalon. Nem mersz lepillantani. A kötél szorosan tart - óvatosan bemászol a sötét nyíláson. Odabent sötétség és áporodott bűz fogad. Körbetapogatódzol. Döbbenten érzed meg a forró leheletét valaminek a közvetlen közeledben... Egy téfea magoflux! {egyik sebzési módja: 1x 3d5+3.}

Marokra fogva a csatabárdot a másikra ugrasz. Csatabárddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a téfea magoflux fejét. (2 támadással 72 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a téfea magoflux embriószerű testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Nyelvét a téfea magoflux feléd löki, de eredménytelenül. A téfea magoflux most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Felhasználva 2 csepp spirituszt, szereztél 1 téfea-agyat. 342 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 92, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Rémülten felnyögsz: még egy szörny ront rád! Egy mutáns pók! {egyik sebzési módja: 1x 3d7+8.}

Vad csatakiáltással, felemelve a csatabárdot ellenfeledre támadsz. Csatabárddal kegyetlenül összevagdalod a mutáns pók csupasz testét. (3 támadással 101 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a mutáns pók testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Csáprágójával a mutáns pók megsebzi a bal combodat. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +2 ÉP.) A mutáns pók szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 4 csepp ugh mérget. 537 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 121, sebződés: 8, gyógyulás: 2, összesen: -6 ÉP}

Valami puhára lépsz. Még egy alvó szörny, ami rögvest felriad! Egy mutáns pók! {max. életpontja: 57-63.}

Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Csatabárddal többször mélyen végigmetszed a mutáns pók csupasz testét. (3 támadással 106 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod a mutáns pók förtelmes fejét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Csáprágó csattan csípőd közelében. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. 537 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 122, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A kutatás eredménytelen - nem találsz semmi érdekeset. Elcsomagolod a kötelet, és elhagyod a veszélyes sziklaperemet. Különleges érzékeid megállítanak: a közelben fém (rézdarab) kell, hogy legyen!
(Feltételes ásás:) Leásol elég mélyre. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 rézdarabot! Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy törpe bányát. Keletre nézve látsz egy törpe bányát. Délkeletre egy Chara-din oltár van. Délre egy épület van. Nyugatra egy világítótorony van. Északnyugatra egy Tharr oltár van. Északra egy Chara-din monolitja van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy troll ritualista közeledik. {védettsége: 17 szúró, 17 vágó, 24 ütő ellen.} Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

A csata nem lesz könnyű: célpontod láthatatlan védekező varázslatot rak magára. Koncentrálsz, majd megindítasz egy agykorbács pszi támadást. 18 életpontot sebeztél. Távolról rovarfelhő varázslatot lő rád a másik. (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) 13 életpontot vesztettél. (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) Elszántan ellenfeledre támadsz. {CSTT:} Csatabárddal többször mélyen végigmetszed a troll ritualista testét. (3 támadással 104 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal párszor keményen megütöd a troll ritualista ragyás bőrét. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a troll ritualista megcsapja a fejedet. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +2 ÉP.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a troll ritualista, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +2 ÉP.) (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) 12 életpontot vesztettél. A troll teste sziklává keményedik, és egy irtózatos dörejjel felrobban. Éles sziklarepeszek záporoznak rád (-12 életpont)! A troll ritualista szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. 1 016 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 154, sebződés: 56, gyógyulás: 4, összesen: -52 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) törpe nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [105,102] A lejtők lankásabbak, a hegyeket dombok váltják fel. A Szürke hegyeknek ezt a kisebb vonulatát hívják Kalimaron vonulatnak. Észreveszel egy Chara-din monolitját. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Elenios híveié. Oldalt pillantva, meglátsz egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Megpillantasz a földön egy csúszó-mászó quwargot. Rálépsz - reccs! Vége. 1 tapasztalati pontot kaptál. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy vaskohót. Keletre nézve látsz egy törpe bányát. Délkeletre egy törpe bánya van. Délnyugatra egy világítótorony van. Nyugatra egy Tharr oltár van. Északnyugatra egy Tharr oltár van. Északra egy művészi porolit van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Egy szeppent rákfatty nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. {támadása: 18.} Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Ellenfeledre lesújtasz egy agykorbács pszi támadással. 18 életpontot sebeztél. A szörny ragacsos lét öklend rád. Kecsesen félreugrasz. Meglengetve a csatabárdot a másikra ugrasz. Csatabárddal hatalmas csapásokat adva felmetszed a szeppent rákfatty testét. (4 támadással 95 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd a szeppent rákfatty páncélos testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Megnyirbálja a szeppent rákfatty ollója a bal karodat. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +3 ÉP.) A szeppent rákfatty fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +2 ÉP.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Felhasználva a huhogó bibét, szereztél 4 csepp rákfatty váladékot. 764 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 133, sebződés: 18, gyógyulás: 5, összesen: -13 ÉP}

[130 pontot használtál fel, van még 148.]

m 7 6 6 mozogsz északnyugatra, nyugatra, nyugatra
[104,101] A dombvidék után ismét sík terepen vagy. Néhány gyökerestől kitépett smirglibokor, tövéig letaposott aljnövényzet... árulkodó jelek ezek arról, hogy nem Sheran hívei élnek a környéken. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Tharr híveié. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy tavacskát. Keletre nézve látsz egy művészi porolitot. Délre egy Tharr oltár van. Északnyugatra egy patak van. Északra egy tavacska van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Hmm, csak egy varkaudar íjász. Ettől nincs semmi félnivalód. {egyik sebzési módja: 2x 8d6+8.} A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Koncentrálsz, majd megindítasz egy agykorbács pszi támadást. 10 életpontot sebeztél. A lény néhány nyílvesszőt lő feléd. A becsapódástól 15 életpontot vesztettél. Elszántan ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Csatabárddal kegyetlenül összevagdalod a varkaudar íjász testét. (4 támadással 112 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a varkaudar íjász bal oldalát. (4 támadással 67 életpontot sebezve.) A varkaudar íjász csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 66 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +14 ÉP.) A varkaudar íjász még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. 1 668 tapasztalati pontot kaptál. Elegendő gyakorlatra tettél szert ahhoz, hogy vágófegyverek szakértelmedet megnövelhesd egy fegyvermesternél. (Ezt a karakterlapon * jelöli.)
{Csatastatisztika; sebzés: 189, sebződés: 81, gyógyulás: 14, összesen: -67 ÉP}

Alaposan körülnézel a földön. Még egész friss mutáns nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [103,101] Vált a terep: sűrű erdőben vagy. Néhány gyökerestől kitépett smirglibokor, tövéig letaposott aljnövényzet... árulkodó jelek ezek arról, hogy nem Sheran hívei élnek a környéken. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy élőholt mirg. {támadása: 9.} Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Meglengetve a csatabárdot ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Csatabárddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod az élőholt mirg testét. (3 támadással 79 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal iszonyatosan megcsapod az élőholt mirg tollas testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Csőrével az élőholt mirg nem tudott megsebezni. Az élőholt mirg összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 2 madártollat. 222 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 97, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt oltárt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem túl régi (maximum néhány napos) mutáns nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [102,101] A fák ritkulnak, az erdő hangulata "megenyhül". Elhasznált varkaudar cuccokra bukkansz: egy több helyen lyukas páncélra, egy belül szutykos csizmára és három szétharapott csuklópántra bukkansz. Hát sem használni, sem eladni nem tudnád őket, úgyhogy inkább itt hagyod a táj díszeként. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy varkaudar lehet. {max. életpontja: 43-46.} Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Elszántan a másikra ugrasz. {CSTT:} Csatabárddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a varkaudar bal lábát. (2 támadással 64 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a varkaudar jobb lábát. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) A szörny fegyverével feléd szúr, de nem talál. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 varkaudar csontot. 173 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 83, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Sheran hite segít a varkaudarok eleni harcban. Fekete Druidák KT " Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy varkaudar falut.
(Feltételes kutatás:) Elégedett vigyorral arcodon megrohamozod a varkaudar falut. Nagy rohantadban elsuhansz egy kardját éppen felcsatoló behemót, és egy ijedten a talizmánja után kapó kuruzsló mellett is. Meg sem állsz, míg a főtérre nem érsz, ahol már nyüzsögnek a kinyuvasztásodra vágyó varkaudarok. Egy élőholt mirg intéz feléd kihívást.

Elszántan a másikra rohansz. {CSTT:} Csatabárddal hatalmas csapásokat adva felmetszed az élőholt mirg fejét. (2 támadással 62 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod az élőholt mirg bal szárnyát. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Az élőholt mirg belecsíp a jobb térdedbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) Az élőholt mirg összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 2 madártollat. 226 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 83, sebződés: 3, gyógyulás: 1, összesen: -2 ÉP}

Az imént bemutatott tökéletes harctudásod nem elég a varkaudaroknak, ennyitől nem rohannak el a különböző égtájak felé. Egy élőholt mirg készül a lemészárlásodra. {támadása: 7.}

Elszántan a másikra támadsz. Csatabárddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod az élőholt mirg testét. (3 támadással 82 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod az élőholt mirg tollas testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Az élőholt mirg feléd csap csőrével, de sikertelenül. Az élőholt mirg összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 2 madártollat. 218 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 99, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A varkaudarok hangos ujjongással engednek utat egy nagyobb lénynek. Már képtelenség meghátrálni! Egy élőholt mirg védelmezi a vadászterületét. {egyik sebzési módja: 2x 2d6+3.}

Meglengetve a csatabárdot a másikra támadsz. Csatabárddal párszor kilyukasztod az élőholt mirg tollas testét. (2 támadással 65 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal iszonyatosan megcsapod az élőholt mirg bal lábát. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Az élőholt mirg belecsíp a kezedbe. Gyenge próbálkozás. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) Az élőholt mirg még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 2 madártollat. 206 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 87, sebződés: 3, gyógyulás: 1, összesen: -2 ÉP}

Ez már a varkaudaroknak is sok! A szélrózsa minden irányában eltűnnek a sátrak között. Csak egyetlen lény marad itt az utolsó csata idejére! Egy varkaudar behemót jön feléd. {támadása: 30.}

Mentális támadást alkalmazol: bevetsz egy agykorbács pszit. 11 életpontot sebeztél. Fegyvert váltasz: előkapod a Mallon botját. Marokra fogva a Mallon botját a másikra támadsz. {CSTT:} Mallon botjával gyilkos csapásokat szórva összezúzod a varkaudar behemót izmos testét. (4 támadással 117 életpontot sebezve.) Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy jégcsóva varázslatot. 61 életpontot sebeztél. Harci kalapáccsal párszor keményen megütöd a varkaudar behemót jobb oldalát. (2 támadással 45 életpontot sebezve.) A varkaudar behemót mancsával csapásokat mér karjaidra. (2 támadástól 27 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +6 ÉP.) Megpróbál karjaival összeroppantani. Azonban te erősebbnek bizonyulsz - ellököd magadtól. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. 1 734 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 234, sebződés: 27, gyógyulás: 6, összesen: -21 ÉP}

Már az utolsó varkaudar is messze járhat, teljesen egyedül állsz a falu főterén. Akkor jöhet egy kis kutakodás a sátrak között. Ennyi felhalmozott vacakot nem lát mindenhol az ember. Csak az a baj, hogy összértékük az 1 aranyat sem éri el. Úgyhogy hagyod őket, ahol vannak. Búcsút intesz a varkaudar falunak, ideje továbbindulni.
Hűha! Ilyet sem láttál még. Ugyanis azt veszed észre, hogy Napsugár orrából hatalmas mennyiségű zöld ektoplazma jut Chara-din fizikai manifesztációjára, de ez az istenségen meg sem látszik. Még jó hogy csak szobor az egész, különben attól félnél, hogy elnyel ez a nagy rakás trutymó... Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Dornodon híveié. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy régészeti lelőhelyet. A régészet tudománya immáron a kalandorok körében is egyre népszerűbb. Látsz egy szent tölgyfát. Észreveszel egy tündöklő szobrot. Elenios rád kacsint! Csodálatos érzés kerít hatalmába, miközben virágeső hull az égből. Vidáman gyűjtöd csokorba a szépséges virágokat, ami egy mocsári penke és néhány mákrózsa. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy barátság szent tüzét. Utad során felfedezel egy nekrofunt. Felfedeztél egy borkonyó cserjét. Alaposan körülnézel a földön. Nem valami friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek délnyugatra, friss törpe nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 3 borkonyó bibét. Egészséged TF-elődött. [104 pontot használtál fel, van még 44.]

m 1 1 8 mozogsz északkeletre, északkeletre, északra
[103,100] A fák eltünedeznek, ismét síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Megpillantasz egy tiszta vizű patakot, amely nyugatról folyik keletre. Ivás után megtöltöd a vizestömlőt is. Találsz egy tündöklő szobrot. Elenios rád kacsint! Csodálatos érzés kerít hatalmába, miközben virágeső hull az égből. Vidáman gyűjtöd csokorba a szépséges virágokat, ami egy mocsári penke és néhány mákrózsa. Felfedeztél egy oltárt. Tharr hívői építették. A távcsővel lassan körülnézel. Messze keletre látsz egy tavacskát. Délkeletre nézve látsz egy Tharr oltárt. Nyugatra egy Leah oltár van. Északnyugatra egy olvasztókemence van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy uzbány került az utadba. {egyik sebzési módja: 3x 3d4+2.} Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Elszántan a másikra rohansz. Csatabárddal kegyetlenül összevagdalod az uzbány pikkelyes nyakát. (3 támadással 112 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod az uzbány pikkelyes nyakát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Az uzbány belecsíp a bal térdedbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 436 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 125, sebződés: 3, gyógyulás: 1, összesen: -2 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Aránylag régi (kb. 2 hetes) törpe nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre, kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északra vezetnek.

(Továbbmész...) [104,99] Félig kiégett területen vagy. Kiégett bozótok, halott fák tűnnek fel. Egy fa tövében megkínzott kalandozó haldoklik. Közel lépsz hozzá, ő pedig miközben üveges tekintetét rád emeli, azt suttogja: "... a varkaudarok...". Mielőtt eldönthetnéd, hogyan segíts rajta, egy D.E.M.-mel, vagy egy szívébe szúrt kőkéssel, a kalandozó elpatkol. Talán ha előbb érkezel... Mozgást észlelsz oldalról. Úgy gondolod, hogy a közeledő varkaudar nem jelenthet komoly veszélyt. {egyik sebzési módja: 2x 3d4+2.} No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Meglengetve a csatabárdot a másikra rohansz. {CSTT:} Csatabárddal többször mélyen végigmetszed a varkaudar testét. (2 támadással 65 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a varkaudar bal vállát. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Szúrásokat kapsz a válladba és a felkarodba. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +2 ÉP.) Véres nyál csordul ki a varkaudar száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 varkaudar csontot. 161 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 88, sebződés: 7, gyógyulás: 2, összesen: -5 ÉP}

Észreveszel egy tűzbokrot. A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Keletre nézve látsz egy Dornodon oltárt. Délkeletre egy tavacska van. Délre egy tavacska van. Északnyugatra egy Chara-din monolitja van. Északra egy vaskohó van. Elrakod a távcsövet. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Elég régi (kb. 3 hetes) mutáns nyomok vezetnek északnyugatra.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 fáklyát. Egészséged TF-elődött.

(Továbbmész...) [104,98] A halott vidék elmarad. Dimbes-dombos területen vagy. Egy elszáradt kóró tövében megsárgult, megrepedezett tekercset találsz. Mielőtt még szétporlad, amikor kihajtogatod, el tudod olvasni mi is ez: egy Sistergő Pumpa által aláírt rendelet a Jerikó nevű ember kivégzéséről. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy kazmárt. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy vaskohót. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Elenios hívői építették. Egy kisebb csoportosulást pillantasz meg. Hét törpe és egy alakváltó herceg álldogál egy üvegkoporsó mellett. Mindnyájan könnyeznek, mintha gyászolnának. A koporsóban egy gyönyörűséges ember nő fekszik. Nyilvánvalóan halott. Ha segíteni akarsz, 24 TVP-t kell elköltened (45. jellempróba). Bányászat képességeddel fémet (rézdarab) érzel a föld alatt.
(Feltételes ásás:) Egy jó nagy lukat ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 3 rézdarabot! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy művészi porolitot. Keletre nézve látsz egy rúnakövet. Délkeletre egy Dornodon oltár van. Nyugatra egy Chara-din monolitja van. Északnyugatra egy Raia oltár van. Elrakod a távcsövet. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Csak egy varkaudar íjász. Megvető mosollyal várod a találkozást. {egyik sebzési módja: 2x 8d6+10.} Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Koncentrálsz, majd megindítasz egy agykorbács pszi támadást. 11 életpontot sebeztél. Máris repül feléd néhány nyílvessző. A becsapódástól 20 életpontot vesztettél. Fegyvert váltasz: előkapod a Mallon botját. Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Mallon botjával halálos csapásokat osztva péppé vered a varkaudar íjász jobb lábát. (4 támadással 123 életpontot sebezve.) Egy jégcsóva varázslatot dobsz ellenfeledre. 33 életpontot sebeztél. Harci kalapáccsal párszor keményen megütöd a varkaudar íjász testét. (3 támadással 59 életpontot sebezve.) A varkaudar íjász néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (2 támadástól 71 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +15 ÉP.) A varkaudar íjász összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +21 életerő. Átvizsgálod a testet. A következő kincseket találtad: 1 nyílvessző. 2 102 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 226, sebződés: 91, gyógyulás: 15, összesen: -76 ÉP}

Nocsak, itt van valami érdekes! Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) kobudera nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes mutáns nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes mutáns nyomokat, amelyek keletre vezetnek. [41 pontot használtál fel, van még 3.]

szk 22 keresed a 22. szörnyet
Felkészülsz a terepgyakorlatra: táborozás után megpróbálsz keresni egy drótszőrű pincsit. [0 pontot használtál fel, van még 3.]

ep 86 70 építed a 86. tárgyat 3 pontért
Az építkezésnek semmi látszatja sincs, mert nem költöttél rá annyi pontot, ami akár egy kavics megmozdítására elegendő lenne. [0 pontot használtál fel, van még 3.]

kt 94 3 elkészíted a 94. tárgyat (3 darabot)
Itt nincs olvasztókemence, pedig elengedhetetlenül szükséges lenne ahhoz, hogy bronzhegyű nyilat készíthess/gyűjthess.
[0 pontot használtál fel, van még 3.]

* 1. BP: h 235 10 0 használod a 235. tárgyat
Játszani kezdesz a dudán. Kiválóan képzett, tehetségét teljes mértékben kihasználó zenész módjára játszol. [3 pontot használtál fel, van még 0.]

* 2. BP: h 242 0 0 használod a 242. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [1 pontot használtál fel, van még -1.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Az aranypikkelyek szaporodnak. Micsoda öröm! [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 18, 5, 20.
Figyelem: 2 forduló múlva az EFelésed nullázódik! Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 4 kaját töm magába a törpemammut. 2 kaját fal föl a garokk. Alaposan elfáradva, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása. Elmúlt a vasszervezet hatása.
Ebben a körben -1 pontod maradt, ebből a következő körre -1 pontot vihetsz át. Kapsz még 390 pontot. A következő körben tehát 389 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KATEGÓRIÁK AZ OLIMPIÁN
Az idei Olimpián a kategóriabesorolás rendszere megegyezik az előző olimpián használttal. Ezúttal is 7 kategória lesz, plusz 1 kategória azoknak, akik már benne voltak az első háromban a legfelső kategóriában egy korábbi olimpián.
Nincsenek előre meghatározott kategóriák, amelyekre optimalizálgatnod kell a karakteredet, védettség korlátok meg hasonlók. Egyszerűen csak készülj fel az Olimpiára legjobb tudásod szerint, és kész. Rakd fel a legjobb páncélzatot, fegyvert, stb. Az Olimpiai bizottság speciális teszt elé fog majd állítani, harci tudásod összessége fogja eldönteni, hogy végül melyik kategóriában fogsz indulni a nyolc közül.
Minden egyes párviadal előtt pontosan ugyanúgy indulsz, mint ahogy beneveztél. Tehát ha az előző harcban lemágiatörték rólad a varázslatokat, megsemmisült a páncélod, nem számít, minden újra meglesz a következő csatában. Ezenkívül a varázspontod és a lőfegyvered sem fog így elfogyni, tehát nem szükséges 20 varázskővel vagy 40 mérgezett vasnyíllal rendelkezned ahhoz, hogy esélyed legyen. Elindulhatsz tehát a kedvenc lőfegyvereddel, a legbrutálisabb varázslataiddal, nem fogysz ki az erőforrásokból. Következménye azonban, hogy a lőfegyverek közül tiltott az esszenciakristály használata.
Itt említjük még meg, hogy a menekülés varázslat az olimpián nem működik, és a háló varázslat hatékonyságát csakis a verseny időtartamára csökkentettük, a lőfegyver használat helyett a hálóból mindenképp kikászálódsz. Az Istenek Talizmánja nevű tárgy agytaposás nevű képessége nem működik.
Megjegyzés: Az Olimpia során a Tudatturbó tudati képesség nem használható, ha ilyen van rajtad, leoldják rólad. Nem szeretnénk, ha a Közös Tudatok vezetői jogtalan előnyhöz jutnának. Az Olimpián azt a lő/dobófegyvert fogod használni, amelyet a KF <lő/dobófegyver> paranccsal bekészítettél. Az FLH 999 parancsnak nincs jelentősége.
FONTOS!!! Az idei olimpián is lehetőség van arra, hogy többször jelentkezhess, ha esetleg a korábbi jelentkezésedet elrontod. Az újabb jelentkezéshez ugyanazt a parancsot kell kiadni, és ugyanúgy aranyba kerül. Az olimpián a legutolsó jelentkezésedet fogjuk figyelembe venni.

TUDATI KINCSTÁR (518. TUDATI KÉPESSÉG)
A külső falak felhúzása csak az első lépés volt a komplex tudati erődítmény kiépítésében. Mikor az elsődleges védelmi funkciójának már eleget tud tenni az erőd, felmerül annak természetes igénye, hogy esetleg kényelmi és praktikus szempontok figyelembevételével fejlesszétek tovább. A kincstár kiépítésére is azért került sor, mert végtelenül megkönnyíti a tagok egymás közti tárgycseréjét. A tudatkinézis közvetlen kapcsolatot hoz létre a feladó, és a célpont között. A tárgy a feladónál atomjaira bomlik, és a kasztroplanáris téren keresztül átáramlik a célponthoz, ahol ismét anyagi alakot ölt. Miért is ne lehetne az így feladott tárgyat a tudati síkon tartani átmenetileg, hogy a tagságból bárki hozzáférjen? Nos, lehet. Pontosan erre való a tudati kincstár! [A kincstárat egy különleges bankszéfként legegyszerűbb felfogni, amelynek maximális kapacitása mindig pontosan annyi tárgyhely, ahány tagja a KT-nak van. Az egy-egy tárgyhelyen tárolt tárgyaknak sem súly, sem darabszám korlátja nincs, és a tartót igénylő tárgyak tartó nélkül tárolhatók. (A tartók berakása üresen célszerű, mert a bennük lévő anyagok a berakás pillanatában kiömlenek, kárba vesznek). Ha van még tárgyhely a kincstári széfben, akkor oda bármely KT-tag betehet bármilyen tárgyat. Ekkor sem a darabszám, sem a súly nem számít. A betétel az BB [tárgy száma] [darabszám] 518 paranccsal történik, a bank széfhez hasonló módon, annyi a különbség, hogy 3. paraméternek meg kell adnod a képesség sorszámát, az 518-at. Átkozott, és másnak át nem adható tárgy nem rakható be a kincstárba sem. Ha már nincs több tárgyhely a kincstárban, akkor új tárgy nem rakható be, de továbbra is berakható olyan tárgy, amilyenből már van legalább egy az egyik tárgyhelyen. Az üres tárgyhelyek számától függetlenül lehet kivenni tárgyat bármely tárgyhelyről a KB [tárgy száma] [darabszám] 518 paranccsal. Ha esetleg a KT taglétszáma lecsökken, úgy átmenetileg előfordulhat, hogy többféle tárgy lesz a széfben, mint ahány tagja a KT-nak van. Ilyenkor készletbővítésre továbbra is van lehetőség, és bármely tárgy ki is vehető a kincstárból, de ha a tárgyhelyek száma ismét a taglétszámig csökken, később már nem lehet a fölé növelni. Annak, hogy a KT-tag épp hol tartózkodik (mely síkon, mely kontinensen, labirintusban vagy épületben) sem a berakásnál, sem a kivételnél nincs jelentősége. Többféle tárgy egy parancsból történő berakására ill. kivételére nincs lehetőség. A kincstár pillanatnyi tartalmáról minden fordulód végén, a tárgylista után tájékozódhatsz. Fontos szabály: Az Alanori Csatorna nyugati oldaláról betett tárgyak külön tárgyhelyet foglalnak (tehát ha pl. vashegyű nyilat rak be valaki Nyugatról, és Keletről is, akkor a vashegyű nyilak két tárgyhelyet foglalnak egy helyett). Az a KT-tag, aki Nyugaton tartózkodik a kivétel pillanatában, csakis a Nyugaton betett tárgyakhoz férhet hozzá. Ha egyazon tárgyból van keleti és nyugati készlet is a kincstárban, a Keleten lévő KT-tag először mindig a keleti készletből próbál meg kivenni.]

KARAKTERLAP

Vörös Gondró, egy vörös, rövid hajú, zöld szemű törpe férfi vagy. Körszakállad és bajuszod van. Bőröd teljesen fehér! Fairlight apostola vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 249. fordulód.

Erő: 28 (33) Szint: 22 Merészség: 6/4 Magasság: 118 cm
IQ: 30 (34) Támadás: 23 (25) Agresszió: 6 Testsúly: 73 kg
Ügyesség: 22 (27) Védekezés: 27 (31) Menekülés: 30 % Életkor: 69/69 év
Egészség: 26 (28) Életpont: 314/259 Jellem: semleges (+1) Tul. pont: 0
Szerencse: 28 (32) Varázspont: 444/0 Pénz: 714 arany Kép. pont: 5
Tudatpont: 34/4 Pszi pont: 132/8 EFejl: 60
Eddig összesen 1705 szörnyet (20 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 20 324 TP-t kaptál. Jelenleg 844 678 TP-d van. A következő szinthez még 155 322 TP szükséges. Trófeáid: renegát törpe, bányarém, óriásféreg. A 227. fordulódban 2000 arany került a bankszámládra. 2140 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 2 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1/9 szúrófegyverek: 18/46 vágófegyverek: *24/101 (+11%)
ütőfegyverek: 25/33 (+10%) lőfegyverek: 21/54 (+4%) dobófegyverek: 14/68

Feltételes fegyverváltás: csatabárd (#555) << Mallon botja (#1526) << vashegyű lándzsa (#182)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -9.); bronzhegyű nyíl (#94) (10 -15.); mérgezett vasnyíl (#187) (16 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
düh vérvörös köde: 40 százalék;
104,98 mezőn táborozol
Kedvenc táborhely: 0,0
JLKzott minoszkúpok: 60, 58

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 607 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 10/2 2. nyomkövetés: 44/36 (+36%) 3. lopás: 4/73
4. mászás: 13/41 (+4%) 5. csapdakészítés: 17/27 (+6%) 6. csapdaészlelés: 9/58
7. gyógyítás: 42/85 (+24%) 8. titkosírás: 10/8 9. felderítés: 21/79 (+5%)
10. szörnyidomítás: 7/54 11. teológia: 24/80 (+4%) 12. taumaturgia: 23/79 (+1%)
13. versengés: 7/24 (+9%) 14. zene: 15/12 (+4%) 15. szörnyismeret: 27/53 (+20%)
16. pszi: 16/78 (+34%) 17. zárnyitás: 3/84 18. vadászat: 14/49
19. bányászat: 36/0 (+8%) 20. főzés: 9/95 (+10%) 21. csapatmunka: 1/92

FELTÉTELES PARANCSOK (még 32 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 50% életpont alatt (gyógymógy (#5))
gyógyítasz 40% életerő alatt 30 TVP-ért
kutatsz max. 100 TVP-ért
ásol max. 32 TVP-ért
készítesz fáklyát (#36) (max. 1 darabot ), bronzhegyű nyilat (#94) (max. 3 darabot ), tüskét (#22) (max. 5 darabot ), mérgezett vasnyilat (#187) (max. 3 darabot ), vashegyű nyilat (#176) (max. 3 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 8 darabot ), borkonyó bibét (#312) (max. 10 darabot ), szárnyas hernyót (#69) (max. 10 darabot ), gyógykenőcsöt (#313) (max. 10 darabot ), tükröt (#43) (max. 2 darabot ), csuklyavirágot (#133) (max. 5 darabot, csak egyszer), kazmár gyökeret (#205) (max. 5 darabot, csak egyszer), ovimon-bogyót (#207) (max. 5 darabot, csak egyszer)
mászol max. 100 TVP-ért
cirkusz: céllövölde (1)
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 3, max: 50)
szintszívó (#96), homokféreg (#121) (csak egyszer), óriásféreg (#171)
Barátságosság (aktív: 3, max: 50)
Pszinapszis (#974), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
varázslat olvasása (#67, 30 VP, 20 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) varázsital főzése (#100, 30 VP)
felszínre ugrás (#109, 25 VP, 5 TVP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP)
gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP) varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP)
kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP)
jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP)
tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) kristálygömb (#54, 20 VP, 5 TVP)
tűzeső (#61, 16 VP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP) szörnycsábítás (#83, 14 VP, 3 TVP)
vasszervezet (#86, 8 VP) szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP) villámsújtás (#89, 15 VP)
agyburok (#90, 11 VP) DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP) erőpajzs III (#127, 30 VP, 5 TVP)
mágiadagály (#132, 25 VP, 5 TVP) tárgyészlelés (#135, 30 VP, 10 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP) molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP)
agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP) tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP)
térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP) kontinuum-tágítás (#105, 60 PP, 10 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
feltámadás (#168) erőpajzs I (#12) pszi-ernyő (#64) tulajdonságpajzs (#26)
mentális pajzs (#72)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
11. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 6, max: 20)
energiatüskék (#29), lángcsóva (#31), izomernyesztés (#33), tűzeső (#61), villámsújtás (#89), agykorbács (#97)
Védekező varázslatok (aktív: 3, max: 20)
varázsvédelem (#34), hhaar burka (#32), pszi-acéltorony (#98)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
garokk (#73) (hátas: 9 lépés/kör;) státusz: OK
törpemammut (#115) (málhás: +21 kg teher) státusz: OK
gyilkos sallank (#85) (vadászik) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Dobd el a D paranccsal a legértékesebb tárgyadat (elrejtés nem jó)!
2.) Zúzz apró darabokra egy esszenciakristályt oltáromnál, így annak hatalmát is magadba szívhatod!
3.) A kihívás egyre nagyobb. Egy agyagelementál esetében nemcsak legyőzni, de megtalálni is nehéz feladat!

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) OK
kedvenc táborhely (503) OK
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 5 TU. szükséges még: 45 TU.
tudatforrás (505) OK
tudati gyorsítás (506) OK
kőbőr (507) OK
közös ima (509) OK
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
Jelenleg arra vártok, hogy a KT vezető megadja az új fejlesztendő képességet az EK 500 képesség paranccsal.

Összsúly: 109.30 kg Megterheltség: 96%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 150% alatt van.
Még 39 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 171 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
20 arany (#50) 5 kaja (#2) 1 kaktusztüske (#114)
3 mérgezett vasnyíl (#187) 2 spiritusz (#170)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
2 aranypikkely (#415) 3 borkonyó bibe (#312) 1 fáklya (#36)
1 kőszem (#304) 8 madártoll (#112) 9 mákrózsa virág (#56)
2 mocsári penke (#148) 1 nyílvessző (#108) 4 rákfatty váladék (#333)
1 ramit kő (#226) 4 rézdarab (#70) 1 téfea-agy (#172)
7 ugh méreg (#166) 1 uzbány csőr (#169) 2 varkaudar csont (#1113)
8 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

101 102 103 104 105 106
97
98
99
100
101
102
103
104
105
(102,101) varkaudar (#64), élőholt mirg (#135), varkaudar behemót (#189), varkaudar falu (#1109), művészi porolit (#720), Dornodon oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, régészeti lelőhely (#1208), szent tölgyfa (#393), tündöklő szobor (#1587), barátság szent tüze (#484), nekrofun (#173), borkonyó cserje (#311, belőle készíthető: #312)
(103,100) patak, tündöklő szobor (#1587), Tharr oltár, uzbányok (#102)
(103,101) élőholt mirg (#135), oltár
(104,98) kazmár (#204, belőle készíthető: #205), vaskohó (#155), Elenios oltár, 45. jellempróba, érclelőhely, varkaudar íjász (#687)
(104,99) varkaudar (#64), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36)
(104,101) Tharr oltár, varkaudar íjász (#687)
(104,104) elhagyott bánya (#1685), orgoró (#170), renegát törpe (#7085), kék rothasztó (#421), troll ritualista (#365)
(105,102) Chara-din monolitja (#534), Elenios oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, szeppent rákfatty (#186)
(105,103) mély szakadék (#154), világítótorony (#156), Sheran oltár, téfea magoflux (#98), mutáns pók (#117), érclelőhely, troll ritualista (#365)

Üzenet küldése a karakternek