230. forduló, 232. forduló, Boldfellow, a lovag összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2009. ápr. 29. 9h:15'
EZ A 785. JÁTÉKHETED, 231. FORDULÓD
786. játékheted kezdete: máj. 2.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4325
SZÁMLA : XXXX

BOLDFELLOW, A LOVAG KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [101,68] koordinátán. Egy labirintusban vagy, az 1. szinten/térképen, a 15. pontnál.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Az ügynök visszahozta az eladhatatlan 1 pszi követ.
Ez az idő nem múlt el esemény nélkül:
A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Elmondták neked, milyen is a norpadolótika (ld. enc.), a pordémon (ld. enc.) és a pszi őselementál (ld. enc.). Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) kvazár páncélt (ld. enc.), ametiszt medált (ld. enc.) és sárga erőövet (ld. enc.).
Már csak két kajád maradt. Nem baj, az egyiket odaadod örökké éhes szörnyecskédnek. De amikor odaérsz a fához, amelyhez kötötted, döbbenten látod, hogy a kötél el van szakítva, s a lény sehol. Dühösen követed a nyomait, de azok elvesznek az aljnövényzetben. Rosszkedvűen térsz nyugovóra. Éjszaka elered az eső, arcodat verik a cseppek. Arra ébredsz, látod, hogy elcsavargott társad nyalogatja az arcodat.
Az aranytermő erszény 36 aranyat termelt. A teremtés zsákja létrehozott 1 sallank nyilat. A teremtés zsákja létrehozott 1 ubuk tüskét. A teremtés zsákja létrehozott 1 gyíkfüvet.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+54 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+104 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mentális erőd regenerálódik. (+49 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+4 tudatpont.) Tojást tojik az uzbány. (+3 kaja.) Elpárolgott a fejedből a tudás, melyet a moa varázsdoboz kinyitásának különleges élményei ültettek oda.

* 1. KP: elmormolod a 224. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Egy végső mozdulattal előhívod a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 379.]

* 2. KP: elmormolod a 26. varázslatot
Varázsolni kezdesz. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Sikerült elmondanod a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 374.]

* 3. KP: használod az 1629. tárgyat
Minden alkalommal elcsodálkozol a koboldkorona elnagyolt, otromba vonalain. Vajon hogyan képes egy ilyen bumfurdi akármi varázslatot megidézni? Aztán megvonod a vállad, és inkább koncentrálsz. Hamarosan megérzed egy varázsszem varázs hatalmát. [0 pontot használtál fel, van még 374.]

* 4. KP: használod az 1133. tárgyat
Kinyitod a moa varázsdobozt. Hirtelen feltárul előtted a moák hihetetlen bölcsességének egy parányi szeletje. (IQ-d a következő kör elejéig megnőtt 15-tel.) Nocsak, most fedezed csak fel, hogy a jelenlegi ismereteid elegendőek egy bronz fejpánt elkészítéséhez. (ld. enc.) [20 pontot használtál fel, van még 354.]

v 58 elmormolod az 58. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. Energia árad testedbe. Megidézted az azonnali gyógyítás varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+92 életerő). [-15 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 349.]

v 58 elmormolod az 58. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Sikerült elmondanod az azonnali gyógyítás varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+75 életerő). [-15 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 344.]

v 127 elmormolod a 127. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. Az erő gyűlik, egyre csak gyűlik benned. Befejezted az erőpajzs III varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-30 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 339.]

p 71 használod a 71. pszi képességet
Mélyen koncentrálni kezdesz. Megtelsz pszi energiával! Az erőt egyetlen csomóba sűrítve, kilövöd a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 334.]

p 70 használod a 70. pszi képességet
Mélyen koncentrálni kezdesz. Megtelsz pszi energiával! Elcsattintod az agyletapogatás pszi képességet. Felkészülsz az agyakban való turkálásra. [-16 pszi pont.] [2 pontot használtál fel, van még 332.]

p 73 használod a 73. pszi képességet
Mentális relaxációba kezdesz. Kívülről látod magadat, ahogy pszichéd körbefolyja testedet. Az erőt egyetlen csomóba sűrítve, kilövöd a pszi fejlesztés pszi képességet. Alapvető gyakorlatokat végzel, amelyek pszi szakértelmedet fejlesztik. [-20 pszi pont.] [10 pontot használtál fel, van még 322.]

bb 1113 45 107 beraksz a bankba az 1113. tárgyat (45 darabot)
Beraksz a bank széfjébe 4 varkaudar csontot. Beraksz a bank széfjébe 1 kis bőrpajzsot. Beraksz a bank széfjébe 2 rövid íjat. [0 pontot használtál fel, van még 322.]

ek 116 80 58 t. energia kisütése: 116 80 58
Azonnali gyógyítás varázslatot fogsz használni, ha életerőd 80 százalék alá zuhan. [0 pontot használtál fel, van még 322.]

lm 18 15 900 mozogsz 18 15 900
Egy széles, magas terembe érsz. [18. PONT.] Egy szörnyet pillantasz meg - innét úgy tűnik, hogy egy varkaudar hadúr. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

A halálraítélt, aki veled szemben áll, küszködik életéért: elmormol egy számodra ismeretlen védekező varázst. Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy villámcsapás varázslat. 14 életpontot sebeztél. Mélyen koncentrálva, ellenfeled megidéz egy gigaököl varázslatot, majd rád küldi. 15 életpontot vesztettél. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a hosszú íjjal. Elrepül 3 bronzhegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod a varkaudar hadúr bal lábát. (3 támadással 43 életpontot sebezve.) Ellenfeled mereven rádnéz, majd megindítja mentális támadását. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Megmarkolva a Brod buzogányát a másikra rontasz. Brod buzogányával többször kegyetlenül megütöd a varkaudar hadúr testét. (4 támadással 136 életpontot sebezve.) Aritma ostorával néhányszor épp csak megérinted a varkaudar hadúr jobb lábát. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Elegáns támadássorozat eredményeként több vágást kapsz az oldaladra és a lábadra. (5 támadástól 73 életpontot vesztesz.) A csípéssel együtt bénító mérget is kaptál. (-4 támadás.) Brod buzogányával eltalálod a varkaudar hadúr bal lábát. (1 támadással 28 életpontot sebezve.) Aritma ostorával meghorzsolod a varkaudar hadúr rücskös bőrét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Sajnos nem sikerült a varkaudar hadúr minden csapását hárítanod. (5 támadástól 65 életpontot vesztesz.) A csípéssel együtt bénító mérget is kaptál. (-4 támadás.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átvizsgálod a testet. Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: egy nagy bronzkulcs. Eldobod az értéktelenné vált mocsárivérc trófeát, és magadhoz veszel egy tekintélyes varkaudar hadúr trófeát. 2814 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 256, sebződés: 153, gyógyulás: 0, összesen: -153 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 varkaudar korbácsot (ld. enc.) és 1 varkaudar szimbólumot. Némi kutatás után találsz egy nagy, díszes ládát. Sajnos zárva van. Rövid próbálkozás után kiderül, hogy a birtokodban levő kis aranykulcs nyitja a ládát. A láda belsejéből kattanás hallatszik, és gomolygó fehér füst emelkedik fel. Belélegezted! (-1 erő.) A szörnyű gáztól köhögni kezdesz. (-13 életerő.) Megnézed, hogy mi a zsákmány: 1 jég dragnit (ld. enc.) Megismersz egy új tárgytípust. (ld. enc.). Gyorsan kiüríted a ládát. Eljutottál hát a labirintus mélyére, de úgy tűnik, hiába, sehol nem találtad Khór kardját, talán egy másik helyen rejtik.
(Feltételes gyógyítás:) Elmormoltad az azonnali gyógyítás varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+88 életerő). [-15 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Egy végső mozdulattal előhívod az azonnali gyógyítás varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+86 életerő). [-15 varázspont.]
Egy széles, magas terembe érsz. [15. PONT.]
Mostantól nem foglalkozol a csapdákkal. [30 pontot használtál fel, van még 292.]

lm 1 mozogsz 1
Halvány fényt látsz magad előtt: habozva mész tovább. Egy nagyobb terem! [14. PONT.]
Egy széles, magas terembe érsz. [13. PONT.]
Mindenfelé figyelve haladsz tovább. Az út egy nagy szobába torkollik. [10. PONT.]
Hangot hallasz szemből - megtorpansz, figyelsz, de aztán semmi. Még óvatosabban mész tovább. Hoppsz, már itt is van a T-elágazás! [5. PONT.]
Úgy határozol, hogy körülnézel a következő teremben: [4. PONT.]
A szoba, amelybe belépsz, első pillantásra nagyon elhagyatottnak tűnik. [3. PONT.]
Továbbmész. Egy tömör sziklából kifaragott ajtót látsz. Megvizsgálod: Könnyen nyílik. Hangtalan léptekkel osonsz előre. Hoppsz, már itt is van a T-elágazás! [2. PONT.]
Haladsz előre, bátor harcoshoz illően. Egy nagy vasalt ajtót pillantasz meg. Elővigyázatosan próbát teszel: Szerencsére nyitva van. Kilépsz a térkapun Erdauin szabad ege alá.
[48 pontot használtál fel, van még 244.]

v 96 95 107 elmormolod a 96. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. Az erő gyűlik, egyre csak gyűlik benned. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a városi teleport varázslatot! Vuuush, elteleportálsz!

A TELEPORTÁLÁS PILLANATA ELŐTTI TÉRKÉPED


(101,68) a 189. labirintus bejárata, varkaudar hadúr (#270)

[95,107] Épületek tűnnek fel. A város nyüzsög az élettől - koldusok kéregetnek, hetyke elf leányokat kísérgetnek troll testőreik, alakváltó árusok kínálják gyanús portékáikat.

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy Arénagödröt. keletre látsz egy viharfelhőt, benne a következő név rajzolódik ki: Drakar Kestor. Valamilyen épületet látsz! Felismered, egy jósda (577. épület.). Ahogy tovább gyalogolsz, észreveszed egy hosszú ezüsthajú, szürke szemű kobudera férfi táborát. Bőre bronzként csillog. Leah korlátlan hatalmú főpapja. Egy féregíz nyakpántot, egy grifftoll kesztyűt, egy halálhozó karkötőjét, egy harci maszkot, egy hatalom fülbevalóját, egy hősi övcsatot, egy Khór maszkját, egy koponya szimbólumot, egy lajstrom medált, egy Métely páncélját, egy rothasztó talizmánt, egy ryuku csizmát, egy ryuku karvédőt, egy ryuku nadrágot, egy saválló fülbevalót, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Ruházatát egy csataremák trófea, egy vark. kardtáncos trófea és egy varkaudar che-pap trófea színesíti. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: egy kasza. Övén 1 kalandozóskalp fityeg! Bal kezében egy méregfogat tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd mutáns pók. Tárgyainak egy részét egy zombi viszi. Érzékeled auráját: csúf fekete, jelezve, hogy mennyire elvetemült gonosz! Rögtön látod, hogy senki és semmi vagy az ő hatalmához képest. Semmi esélyed sem lenne harcban. Vigyázva elkerülöd a veszélyes kalandozó táborhelyét.
[-50 varázspont.] [10 pontot használtál fel, van még 234.]

be 497 4 bemész a 497. épületbe
Az arénát övező kerítéshez lépsz. A púpos varkaudar egy aknához vezet, amelyben egy létrát látsz. Bíztat hogy mássz le rajta. Legyőzve rossz érzésed lemászol, az akna aljából egy alagút vezet az arénába. Belépsz a porondra, a varkaudar közönség lelkesen felkiált, előre élvezik a várható vérengzést.
Ellenfeled üvöltve ront rád. Egy vadász varkaudar

A közelharc előtt még megeresztesz a hosszú íjjal néhány lövedéket. Elrepül 3 bronzhegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja a vadász varkaudar testét. (3 támadással 55 életpontot sebezve.) Meglengetve a Brod buzogányát ellenfeledre ugrasz. Brod buzogányával iszonyatosan megcsapod a vadász varkaudar bal lábát. (1 támadással 36 életpontot sebezve.) Aritma ostorával kegyetlenül megütöd a vadász varkaudar jobb karját. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) A vadász varkaudar feléd döf, de csak ijesztésképp. A vadász varkaudar szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 388 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 111, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ellenfeled üvöltve ront rád. Egy varkaudar mágus

Sajnos ellenfeled sem kezdő: felhelyez egy számodra ismeretlen védekező varázslatot. Ellenfeled lángcsóva varázslatot lő rád. 9 életpontot vesztettél. Megmarkolva a Brod buzogányát a másikra ugrasz. Brod buzogányával gyilkos csapást mérve bezúzod a varkaudar mágus testét. (1 támadással 39 életpontot sebezve.) Aritma ostorával egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a varkaudar mágus jobb lábát. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) A varkaudar mágus csapása csak a levegőt találja. A mágus kinyújtja a kezét, és a következő pillanatban apró villámok cikáznak feléd. Félig megúsztad. 4 életpontot vesztettél. A varkaudar mágus még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
217 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 59, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Egy másik alagúton érkezik ellenfeled. Egy vörös rakolits

Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy jégcsóva varázslatot. 17 életpontot vesztettél. Marokra fogva a Brod buzogányát ellenfeledre ugrasz. Brod buzogányával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a vörös rakolits testét. (3 támadással 122 életpontot sebezve.) Aritma ostorával megcsapod a vörös rakolits testét. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: energiatüskék varázslatot lő rád. 12 életpontot vesztettél. Csáprágó csattan csípőd közelében. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Felhasználva a kőkalapácsot, szereztél 1 rakolits port. 750 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 145, sebződés: 29, gyógyulás: 0, összesen: -29 ÉP}

A közönség belöki soraiból ellenfeled. Egy varkaudar íjász

Mielőtt összecsapnátok, a hosszú íjjal ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 3 bronzhegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja a varkaudar íjász testét. (3 támadással 38 életpontot sebezve.) Máris repül feléd néhány nyílvessző. A becsapódástól 19 életpontot vesztettél. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Brod buzogányával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a varkaudar íjász testét. (3 támadással 100 életpontot sebezve.) Aritma ostorával csak érinted a varkaudar íjász bal lábát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a varkaudar íjász megcsapja a fejedet. (2 támadástól 73 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Alaposan átvizsgálod a tetemet. Érdemes volt keresni: kincsre bukkansz! A zsákmány 1 rövid íj és 1 nyílvessző. 1543 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 148, sebződés: 92, gyógyulás: 0, összesen: -92 ÉP}


A közönség éljenez, úgy tűnik legyőzted minden ellenfeledet. A púpos varkaudar mogorván előkotorja az erszényét, és kezedbe számlálja a megállapodott összeget. Kapsz 300 aranyat. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [45 pontot használtál fel, van még 189.]
(Feltételes gyógyítás:) Befejezted az azonnali gyógyítás varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+77 életerő). [-15 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Létrehoztad az azonnali gyógyítás varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+73 életerő). [-15 varázspont.] [10 pontot használtál fel, van még 179.]

m 6 5 6 mozogsz nyugatra, délnyugatra, nyugatra
Gyomorkavaró érzés vesz erőt rajtad: a teleport varázslat befejezéseképp most visszarepít a kiinduló mezőre. Hushhh, elteleportálsz!
[101,68] A sík vidéket bozótos váltja fel. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Sheran híveié. Egy turbános alak ül a földön, előtte egy kosár, amiből egy kobra emelkedik kifelé. Ez egy kígyóbűvölő. Látod, hogy most nem különleges mutatványról van szó, a férfinál nincsen furulya, pedig csak azzal tudná irányítani a kobrát. Ha van nálad egy furulya, akkor lehet, hogy segíthetsz rajta 12 TVP-ért (34. jellempróba). Felfedeztél egy Chara-din monolitját.
(Vándorcirkusz:) Egyszercsak vidám beszéd és nyikorgó szekérkerék hangja üti meg füledet. Hamar megpillantod az út mellett táborozó cirkuszkaravánt. Hirtelen, szinte a semmiből, előtted terem egy szívélyes törpe és arra kér, vegyél részt valamelyik játékukban. Egyesével átadod neki a 20 aranyat.
Megállsz a céllövölde előtt összegyűlt tömegben, és az odabent fellelhető veszélyekről szóló prédikációt figyeled.
- Még hogy Ghalla legveszélyesebb szörnyei?!?! A sátorban?!?! - a pusztában szerzett tapasztalataidra büszkén előrelépsz, hogy kipróbáld, mit tudsz egy ilyen "különleges" ellenféllel kezdeni. A következő pillanatban egy lénnyel nézhetsz farkasszemet. Egy smaragdgólem.

A közelharc előtt még megeresztesz a hosszú íjjal néhány lövedéket. Elrepül 3 bronzhegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja a smaragdgólem jobb oldalát. (3 támadással 58 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Brod buzogányával gyilkos csapásokat szórva összezúzod a smaragdgólem smaragd testét. (3 támadással 114 életpontot sebezve.) Aritma ostorával megcsapod a smaragdgólem gyémántkemény fejét. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) A smaragdgólem Neked esik, és mancsaival püfölni kezd. (2 támadástól 42 életpontot vesztesz.) Megpróbál megragadni. A hatalmas karok iszonyú erővel ragadnak meg, és préselni kezdenek. 162 életpontot vesztettél. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1323 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 197, sebződés: 204, gyógyulás: 0, összesen: -204 ÉP}


- És a díj? - kérdezed az ajtó előtt álló óriástól. Ő hanyagul megvonja a vállát:
- Nem találtál kincset a szörnyben?!? Vagy nem volt szerencséd, vagy nem kutattad át elég alaposan a maradványait - feleli, majd miközben elmosolyodik, biztatva a válladra rakja a kezét: - De ne csüggedj! A következő alkalommal biztos nyersz valamit!
(Feltételes gyógyítás:) Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd az azonnali gyógyítás varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+92 életerő). [-15 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd az azonnali gyógyítás varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+88 életerő). [-15 varázspont.]

Megvizsgálod a talajt. Friss troll nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. Néhány tárgyat pillantasz meg a földön: 25 mákrózsa virág[*]. (A [*]-al jelölt tárgyakat egyáltalán nem vagy nem mind vetted fel, a GYJ parancs miatt, vagy azért, mert betelt a hátizsákod.)

(Továbbmész...) [100,69] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Ananászvirág illatát hozza a szél.

Találsz egy táblát, rajta a következő felirattal: " Délre fekszik egy helytartói város. " Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy márványtornyot. Egy rosszkedvű elflánnyal találkozol. Elmeséli, hogy ma van a születésnapja, és nem kapott senkitől semmit. A rokonai meghaltak a tűzviharban, és most magányos. Ahhoz, hogy felvidítsad, valamilyen szép ajándékot kellene adnod - például egy ezüst nyakláncot. Ez a segítség 4 TVP-be kerül (38. jellempróba). Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Sheran hívei emelték. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport.
(Feltételes mászás:) Minden erődet összeszedve, felhajítod a kampót (persze a kötél innenső végét fogod). A kampó megakadt odafent! Megkezded a felfelé kapaszkodást. Remegsz, mire felérsz. Erősen kapaszkodva a kötélbe, átlendíted magad az ablak párkányán. A szoba belseje hűvös. A torony mélyéből misztikus, gurgulázó hangot hallasz. Morgást hallasz a fal mellől. Ahogy odapillantasz, egy sötét alakot látsz megmozdulni. Egy kőkorszaki szaki!

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a hosszú íjjal célba találj. Elrepül 3 bronzhegyű nyíl. A célpont mellett süvít el a lövedéked. A szörny megpróbálja pillantás-fegyverét alkalmazni. Mentális energiáidat összpontosítva, elhárítod a kővéváltoztató pillantást. Vad csatakiáltással, felemelve a Brod buzogányát a másikra ugrasz. Brod buzogányával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a kőkorszaki szaki testét. (2 támadással 83 életpontot sebezve.) Aritma ostorával megcsapod a kőkorszaki szaki kőtestét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) A kőkorszaki szaki mancsa centiméterekre az arcodtól suhan el! A kőkorszaki szaki szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 kőszemet. 623 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 104, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A falak tövében szétszórt bútorroncsok között kezdesz kutatni. Sikerrel! Találtál 1 ezüst kulcsot. Miután lemászol a torony falán, egy rántással kiakasztod a kampót, és elpakolod. A távcsővel lassan körülnézel. Amikor keletre nézel, észreveszel egy rúnakövet. Délkeletre nézve látsz egy rúnakövet. Délre egy csodabazár van. Nyugatra egy Tharr templom van. Elrakod a távcsövet. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) Alaposan körülnézel a földön. Még egész friss troll nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek nyugatra, friss troll nyomokat, amelyek északkeletre, friss emberi nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [99,69] Síkság, továbbra is csak síkság. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy proteinfecske került az utadba. Itt csata lesz.

Elszántan ellenfeledre rontasz. Brod buzogányával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a proteinfecske bal lábát. (2 támadással 69 életpontot sebezve.) Aritma ostorával kegyetlenül megütöd a proteinfecske jobb szárnyát. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) A proteinfecske feléd csap csőrével, de sikertelenül. A proteinfecske karmai majdnem eltalálnak! A proteinfecske most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Felhasználva a vadászkést, szereztél 4 madártollat. 323 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 89, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy gyöngymangó bokrot. Egyszercsak megpillantasz egy vermet. Egy kövér ember nő üldögél benne. Elhaló nyöszörgéssel próbálja a segítségedet kérni. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy szuperkötélre és 8 TVP-re (42. jellempróba). Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy templomot. Tharr híveié. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Sheran hívői építették. A távcsővel lassan körülnézel. Néhány mérföldre délkeletre megpillantasz egy csodabazárt. Északnyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Elteszed a látcsövet. Körbevizsgálódsz. Friss troll nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek keletre, friss emberi nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. [84 pontot használtál fel, van még 95.]

ek 395 102 101 t. energia kisütése: 395 102 101
Elteleportálsz a kedvenc táborhelyedre.

A TELEPORTÁLÁS PILLANATA ELŐTTI TÉRKÉPED


(99,69) proteinfecske (#139), gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), 42. jellempróba, Tharr oltár, Sheran oltár
(100,69) márványtorony (#175), 38. jellempróba, Sheran oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), kőkorszaki szaki (#109)
(101,68) a 189. labirintus bejárata, varkaudar hadúr (#270), Sheran oltár, 34. jellempróba, Chara-din monolitja (#534), smaragdgólem (#417)

[102,101] Szűnni nem akar a zöld síkság. Néhány gyökerestől kitépett smirglibokor, tövéig letaposott aljnövényzet... árulkodó jelek ezek arról, hogy nem Sheran hívei élnek a környéken. Észreveszel egy varkaudar falut.
(Feltételes kutatás:) Elégedett vigyorral arcodon megrohamozod a varkaudar falut. Rohantadban fellöksz három kölyköt, akik a varkaudarok kitartásának jelképeiként hamar felpattannak a földről és utánad erednek. Egy tágasabb téren megállsz végre, és szusszansz egyet, amíg a varkaudarok körbevesznek. Egy varkaudar kölyök védelmezi a vadászterületét.

Megmarkolva a Brod buzogányát a másikra rohansz. Brod buzogányával halálos csapásokat osztva péppé vered a varkaudar kölyök bal oldalát. (2 támadással 77 életpontot sebezve.) Aritma ostorával kegyetlenül megütöd a varkaudar kölyök rózsaszín bőrét. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Feléd sújt a varkaudar kölyök a farkával, de elhibázta! A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
352 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 101, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A varkaudarok körülötted tülekednek, egyesek feléd is nyúlnak, hogy letépjék nyakadból Poomr Ko szimbólumát. Aztán egy bátrabb eléd lép, hogy megküzdjetek. Egy élőholt mirg támad rád.

Elszántan ellenfeledre rontasz. Brod buzogányával gyilkos csapásokat szórva összezúzod az élőholt mirg bal oldalát. (2 támadással 75 életpontot sebezve.) Aritma ostorával egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd az élőholt mirg testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Az élőholt mirg feléd csap csőrével, de sikertelenül. Az élőholt mirg szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 2 madártollat. 172 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 93, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Látszik a köréd gyűlt varkaudar seregen, hogy már kicsit óvatosabban mozognak körülötted. A földön megpillantasz valamit. Lehet, hogy a te hátizsákodból esett ki? Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: egy ubuk tüske, egy rákpajzs, egy sallank nyíl és egy szöges páncél. Egy varkaudar támad rád.

Elszántan a másikra rohansz. Brod buzogányával egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a varkaudar jobb lábát. (1 támadással 38 életpontot sebezve.) Aritma ostorával gyilkos csapást mérve bezúzod a varkaudar rücskös bőrét. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) A varkaudar gyenge döfése nem tudott megsebezni. A varkaudar most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 varkaudar csontot. 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 62, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A varkaudarok valahogy elszántabbnak tűnnek, pihenni sincs időd, máris újabb ellenfeled akad. Egy élőholt mirg támad rád.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Brod buzogányával gyilkos csapásokat szórva összezúzod az élőholt mirg jobb vállát. (2 támadással 74 életpontot sebezve.) Aritma ostorával kegyetlenül megütöd az élőholt mirg tollas testét. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Az élőholt mirg csőre feléd sújt, de Te könnyedén félrehajolsz. Az élőholt mirg még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 2 madártollat. 172 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 97, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A varkaudarok hangos ujjongással engednek utat egy nagyobb lénynek. Már képtelenség meghátrálni! Egy varkaudar védelmezi a vadászterületét.

Elszántan ellenfeledre támadsz. Brod buzogányával egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a varkaudar testét. (1 támadással 35 életpontot sebezve.) Aritma ostorával iszonyatosan megcsapod a varkaudar rücskös bőrét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) A szörny fegyverével feléd szúr, de nem talál. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 varkaudar csontot. 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 57, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ez már a varkaudaroknak is sok! A szélrózsa minden irányában eltűnnek a sátrak között. Csak egyetlen lény marad itt az utolsó csata idejére! Egy szutykos remák készül a lemészárlásodra.

Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy villámcsapás. 33 életpontot sebeztél. A közelharc előtt még megeresztesz a hosszú íjjal néhány lövedéket. Elrepül 3 bronzhegyű nyíl. Alaposan megsorozod a szutykos remák testét. (3 támadással 50 életpontot sebezve.) Meglengetve a Brod buzogányát ellenfeledre rontasz. Brod buzogányával többször kegyetlenül megütöd a szutykos remák testét. (2 támadással 74 életpontot sebezve.) Aritma ostorával megütöd a szutykos remák testét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (3 támadástól 19 életpontot vesztesz.) A szörny magába szívja csekélyke mentális erődet. (-15 pszi pont.) (-1 TU.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 remák szivet. 1274 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 178, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}

Néma csend borul a tájra, egyedül maradtál. Végigjárod a sátrakat, hátha találsz valami használhatót. Miután mindegyikben jártál, összeszámolod, mely tárgyakkal lettél gazdagabb: Érdemes volt keresni: kincsre bukkansz! A zsákmány egy díszes rézpajzs, 2 ubuk tüske, egy mutáns csont, egy bronzsisak, 2 mérg. ubuk tüske, 2 mérg. ubuk dobónyíl, egy csontpálca, egy szöges páncél és egy varkaudar pálinka. Búcsút intesz a varkaudar falunak, ideje továbbindulni.
Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Elenios hívői építették. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Felfedeztél egy régészeti lelőhelyet. Ghalla múltjának kutatása igazán nemes feladat! Találsz egy szent tölgyfát. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy tündöklő szobrot. Elenios rád kacsint! Csodálatos érzés kerít hatalmába, miközben virágeső hull az égből. Vidáman gyűjtöd csokorba a szépséges virágokat, ami egy mocsári penke és néhány mákrózsa. [mákrózsa virág ->eldobod] Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy barátság szent tüzét. A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy patakot. Délkeletre nézve látsz egy művészi porolitot. Délre egy patak van. Délnyugatra egy tavacska van. Északnyugatra egy vaskohó van. Elteszed a látcsövet.

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Kicsit régi (kb. 1 hetes) gnóm nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes mutáns nyomokat, amelyek északra, kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek keletre, kb. 3 hetes árnymanó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.
[-1 TU.] [50 pontot használtál fel, van még 45.]

m 2 6 6 mozogsz keletre, nyugatra, nyugatra
Gyomorkavaró érzés vesz erőt rajtad: a teleport varázslat befejezéseképp most visszarepít a kiinduló mezőre. Hushhh, elteleportálsz!
[99,69] Síkság, továbbra is csak síkság. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy gyöngymangó bokrot. Egyszercsak megpillantasz egy vermet. Egy kövér ember nő üldögél benne. Elhaló nyöszörgéssel próbálja a segítségedet kérni. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy szuperkötélre és 8 TVP-re (42. jellempróba). Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy templomot. Tharr híveié. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Sheran híveié. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amikor keletre nézel, észreveszel egy márványtornyot. Délkeletre nézve látsz egy csodabazárt. Északnyugatra egy rúnakő van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz.

Hopp, egy nyákalma-bokor! Egy fél kiló érett gyümölcsöt aratsz le. (+2 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Friss troll nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek keletre, friss emberi nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [98,69] A síkság itt véget ér, és egy ritka erdő kezdődik.

Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) Nocsak, itt van valami érdekes! Nem túl friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss troll nyomokat, amelyek nyugatra, friss emberi nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [97,69] Még mindig az erdőben vagy.

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy tündöklő szobrot. Elenios rád kacsint! Egy kék orchidea és néhány mákrózsa virág hullik a lábad elé. Miközben felveszed, boldogan tapasztalod, hogy szervezetedben elmúlt a mérgezés nyomasztó hatása. Mosolyogva nézel a szoborra. [mákrózsa virág ->eldobod] Ez hihetetlen! A szemed elé táruló látvány nem más, minthogy Abdul hatalmának elenyésző morzsájával dezintegrál egy dombnyi kupac káosz-szimbólumot. Érdekes műalkotás... Talán érdemes lenne neked is megpróbálkozni egy ilyen szoborral. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy szent tölgyfát. Hogy kerül ide egy csokivirág? Na mindegy, no problemo, lehántod az édes héját. Igazi ínyencfalat! (+1 kaja.) Megpillantasz egy épületet. Közelebbről látod, hogy egy sámánkunyhó (767. épület.). Észreveszel valamit a földön. Elég régi (kb. 3 hetes) emberi nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek keletre, friss troll nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. [36 pontot használtál fel, van még 9.]

be 767 bemész a 767. épületbe
Belépve megpillantod a kunyhó közepén égő tüzet, amely mellett egy görnyedt alak ücsörög. Egy varkaudar sámán. Érkeztedre rádemeli tekintetét.
A sámán a tűz mellett kuporog, mikor belépsz.
[3000 tapasztalati pontot kaptál.] - Az első helyen hát nem jártál sikerrel. Ne aggódj, tudok egy másikat is, ahol talán több szerencsével jársz.

3 2 1
4 7 8
6
5 9
10
15
12 14
13 17 11 16
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat
17: 2. térkép 1. pont
6 5 7 16 13
4 8
12
3 11
1
2 9 10 15 14
lépcsõk hova visznek:
1: 1. térkép 17. pont
15: 3. térkép 1. pont
2 3 4
1
7 6 5
8 10 11 12
15 9 14 13
lépcsõk hova visznek:
1: 2. térkép 15. pont

Ez a 190. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 42, délre 18 mérföldre található.

Információ érkezik az agyadba a többszintes labirintusokkal kapcsolatban. (ld. enc.) Kilépsz a kunyhóból. [5 pontot használtál fel, van még 4.]

szk 157 keresed a 157. szörnyet
A két forduló között kutatni fogsz, mert nagy szükséged van arra, hogy találj egy purifikátort. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

ef 6 505 energia fejlesztése 6
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

a 331 4363 2 átadod a 331. tárgyat a 4363. kalandozónak (2 darabot)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

hu 45 1137 hulladék: 45 1137
Hulladék, ezért nem gyűjtesz kis bőrpajzsot. Hulladékgyűjtés törölve: varkaudar pálinka. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még 1.]

* 2. BP: elmormolod a 62. varázslatot
Sajnos nincs a birtokodban valamilyen komponens, ami feltétlenül szükséges lenne a varázslat elmondásához (1 szárnyas hernyó). [0 pontot használtál fel, van még 1.]

* 3. BP: használod a 396. tárgyat
Kibontod az álomvirág szirmait és beszippantod az álomport, remélve, hogy nyugodtabb éjszakád lesz. [Lopás parancsaid, nem szörnyekre vonatkozó támadás parancsaid törlődtek, agressziód 3 lett, kaptál egy BA parancsot jókra és semlegesekre.] [0 pontot használtál fel, van még 1.]
Uhhh, de megszomjaztál! Mohón kortyolsz a vizestömlőből. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 20, 3, 11.
Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját nyel le a garokk. Mára elég volt a kalandozásból. Rutinos öreg rókaként találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása. Elmúlt az agyletapogatás hatása.
Ebben a körben 1 pontod maradt, ebből a következő körre 1 pontot vihetsz át. Kapsz még 372 pontot. A következő körben tehát 373 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


NORPADOLÓTIKA (226. SZÖRNY)
Mondd gyorsan húszszor egymás után, hogy norpadolótika! Igen, a dolog szóviccnek indult, de a norpadolótika olyan mérges lett, hogy szórakoznak a nevével, hogy bosszúból az egész falut felfalta. Azóta senki sem viccelődik a norpadolótikával. Pedig alapjában véve elég tréfásan néz ki, egy nagy, imbolygó, barna gömb, hat hihetetlenül vékony (és hosszú) pipaszárlábbal. Étkezéskor a norpadolótika gigantikus állkapcsa kiemelkedik alul, a hasából, és hatalmas fogaival szétrág mindent. Ezenkívül a norpadolótikának jókora csápjai is vannak, amelyekkel az ongóliantokat szokta magától elhessegetni. Vigyázat! A norpadolótikát zsíros szőrzete miatt igen nehéz vágófegyverrel megsebezni. Ezenkívül nem nagyon érdeklik a varázslatok, a pszi, meg hasonló marhaságok, ezért ilyesmivel elég nehéz neki ártani.

PORDÉMON (253. SZÖRNY)
A pordémonok a kiégett, mágikus úton minden élőtől megfosztott pusztaságok lakói. Ezek a kavargó porfellegek a pusztulásból, a negatív energiákból táplálkoznak, és elszaporodásuk egyben egy vészjóslóan kongó harang, amely Ghalla pusztulását is jelzi. A legendák szerint már volt egy világ, amelyben az energiát az élőlényekből kinyerő varázslók sivataggá változtatták saját bolygójukat. A pordémonok egy ilyen világ előhírnökei, figyelmeztetnek, hogy mivé lehet Ghalla, ha a Leah papok ellenőrzés nélkül irthatják az életet. Bár ha a pordémont kitartóan csépeled, "összeroskad", nem szűnik meg létezni, néhány nap múlva újraformálódik, így elpusztítani csak egyféleképpen lehet: ha a kiégett földön újra dús füvű legelők, buja erdők sarjadnak. A pordémon antimágikus aurával rendelkezik, tehát támadó varázslat nem hat rá, és hihetetlen szárazságot képes okozni.

PSZI ŐSELEMENTÁL (258. SZÖRNY)
Ez az! Már nem tudtad, hogy mi hiányzott! Az Álomvilágból nagy ritkán átkerülő pszi elementál nagyon ritkán érik el a begubódzás korát, mert már sokkal előtte lemészárolják őket a kalandozók. Ha azonban nagy ritkán a pszi elementál eléri a megfelelő kort, begubódzik, és egy hét múlva kikel belőle a pszi őselementál. A fentieknél persze sokkal gyakoribb, hogy egy kifejlett pszi őselementál látogat át a létsíkunkra, mert kalandozók vagy Thargodanok öldösésével akar tapasztalati ponthoz jutni. A pszi őselementálnak több csápja van, nehezebb megölni, több mösze élősködik rajta, és persze fejlettebbek a pszi képességei, mint fiatalkori verziója. A hatalmas, medúzaszerű, kissé ködös plazmajelenség sajnos csak közvetlen közelből vehető általában észre, ezért még BA paranccsal sem tudsz előle elmenekülni.

KVAZÁR PÁNCÉL (251. TÁRGY)
A kvazár páncél elkészítésére egyedül nem vállalkozhatsz: ehhez megfelelő szakembereket kell keresni, akik rendelkeznek a kvazár megmunkálásához szükséges felszereléssel. Igen, egy jól felszerelt kvazár kohóról van szó. A szükséges komponensek, amelyeket magaddal kell vinni, aránylag könnyen beszerezhetőek: mindössze 14 kvazárról és egy Arx formázó mintáról van szó. A kvazár páncél igen ellenálló, és 12-vel megnöveli a védettségedet, ha a KF 251 paranccsal magadra öltöd. A kvazár páncél megkovácsolásának kivárása 120 TVP-t vesz igénybe. A páncél elkészíttetéséhez a KT 251 parancsot kell kiadnod.

AMETISZT MEDÁL (275. TÁRGY)
Ennek a díszes aranyláncnak a végén egy gyönyörű ametiszt kő fityeg, szemet gyönyörködtetően és csábítóan. A mintája alapján bizonyára egy stüreai ékszerész munkája lehet. Egy nagyobb városban sok pénzt kaphatsz érte.

SÁRGA ERŐÖV (276. TÁRGY)
Ez az első pillantásra egyszerű, sárgarézből kovácsolt öv mágikus képességgel rendelkezik: ha valaki felveszi (KF 276 paranccsal) ereje megnő eggyel. A regék szerint a sárga erőöv egy sorozat legkisebb tagja, az egyéb színű övek még nagyobb erőnövekedést nyújthatnak.

BRONZ FEJPÁNT (407. TÁRGY)
A bronz fejpánt a réz fejpánt fejlettebb változata, a réz fejpánthoz hasonlóan, fő célja az, hogy legyen valamilyen alternatíva a fejrevalók viseletében. Elkészítéséhez egy kígyóbőr, két rézdarab, két óndarab, egy kőkalapács és egy olvasztókemence szükséges, valamint 25 TVP. Védettségedet kettővel növeli, ha viseled.

VARKAUDAR KORBÁCS (1134. TÁRGY)
Bár a varkaudar kínzókamrákban számtalan brutálisnál brutálisabb eszköz áll, mégis, a fogvatartók többségének a korbács a kedvenc fegyvere. Semmit sem szeretnek annál jobban, mint amikor a korbács hangosan csattan az áldozat hátán, és fájdalmas sikolyok közepette hosszú vércsíkot hagy maga után emlékeztetőül. Ki tudja, hány kalandozót kínozhattak meg ezzel a fegyverrel. Lehet, hogy a legjobb volna elhajítani, mielőtt még elkezdenek az ő emlékeik kísérteni. Ha ez egyáltalán nem zavar, a korbácsot akár a saját hasznodra is fordíthatod. Az ütőfegyvernek minősülő fegyver sebzése 1d20, akár balkezedbe is veheted, és használatakor +10 védelmet kapsz, valamint kalandozók ellen +10 sebzést. Persze elég képzettnek kell lenni a használatához: ha ütőfegyver szakértelmed 36. szint alatt van, nem fogod a kezedbe venni, nehogy magadat sebezd meg vele.

JÉG DRAGNIT (1745. TÁRGY)
Amikor kezedbe veszed ezt a fagyos tapintású, áttetsző kövecskét, úgy érzed, mintha egy jégdarabot fognál. Persze ez jóval különlegesebb dolog, mint a megdermedt víz. Ha ezt a kövecskét FOK paranccsal beleteszed valamely tárgyadba, akkor a KF-elt tárgy 5-tel növeli életpontjaid számát, valamint tűz elleni ellenállásod is 5-tel növekszik tőle.

FÓKUSZKRISTÁLYOK
Ezek, a Ghallán dragnitnak nevezett kövecskék leginkább a drágakövekhez hasonlítanak, egyes fajtáikra így is hivatkozunk (pl. rubindragnit). Különleges tulajdonságuk, hogy a bennük tárolt, és általában hasznos mágikus képességeik átragadnak arra a tárgyra is, amelybe beleillesztjük őket. Ha a szerencsés kalandozó hozzájut egy ilyen, hüvelyk nagyságú kőhöz, akkor mágikusan megvizsgálja (vagyis megkapja a leírását arról, hogy mit is tud a kő), majd beleteheti azt valamelyik eszközébe. Ez a játékban a FOK (dragnit száma) (tárgy száma) utasítással történik és 10 TVP-be kerül. Ezután a tárgy tulajdonságértékei megnövekednek a dragnit képességeivel, így KF esetén már ezekkel a növelt értékekkel használható.

FÓKUSZKRISTÁLYOK
Ezek, a Ghallán dragnitnak nevezett kövecskék leginkább a drágakövekhez hasonlítanak, egyes fajtáikra így is hivatkozunk (pl. rubindragnit). Különleges tulajdonságuk, hogy a bennük tárolt, és általában hasznos mágikus képességeik átragadnak arra a tárgyra is, amelybe beleillesztjük őket. Ha a szerencsés kalandozó hozzájut egy ilyen, hüvelyk nagyságú kőhöz, akkor mágikusan megvizsgálja (vagyis megkapja a leírását arról, hogy mit is tud a kő), majd beleteheti azt valamelyik eszközébe. Ez a játékban a FOK (dragnit száma) (tárgy száma) utasítással történik és 10 TVP-be kerül. Ezután a tárgy tulajdonságértékei megnövekednek a dragnit képességeivel, így KF esetén már ezekkel a növelt értékekkel használható.

TÖBBSZINTES LABIRINTUSOK
A többszintes labirintusokban a szintek között lépcsőkön keresztül mozoghatsz. Kisebb labirintus esetén a szintek egyetlen nagy térképen vannak megadva, nagyobb labirintus esetén több nagy térképen. A térkép mellett meg van adva, hogy melyik lépcső melyik szint melyik lépcsőjéhez vezet (kivéve persze a kijáratot, ami általában az 1. pont). Ha egy LM paranccsal egy olyan referenciaponthoz mozogsz, amelynél lépcső van, akkor automatikusan le/fel is mész a lépcsőn, és ezáltal már a másik pontál leszel. Ez nem kerül plusz TVP-be. Amikor két pont közötti mozgást megadsz, a számítógép nem tudja kiszámolni az útvonalat, ha lépcsőn is át kell menned közben, ezért a start és cél referencia pontokon kívül a lépcsőét is meg kell adnod. Példa: Az 1. szinten van a bejárat az 1. pontnál, egy lefelé vezető lépcső a 2. pontnál. Ez a lépcső a 2. szinten, a 3. ponthoz vezet. A 2. szinten a 4. ponthoz szeretnél eljutni (és a térképen összesen ez a 4 pont van). Ha az 1. ponton állsz (BE parancs után), és kiadod az LM 2 4 parancsot, akkor elmész a 2. lépcsőig, automatikusan le is mész rajta, és onnét tovább a 4. ponthoz. Ez összesen 10 TVP-be fog kerülni (ha nem vagy megterhelve, és óvatosságod 0). És most olvasd el az egészet még egyszer, az elejétől, mert a fenti leírás ellenére is sokan elrontják a lépcsőn való mozgást!

KARAKTERLAP

Boldfellow, a lovag, egy szőke, hosszú hajú, kék szemű ember férfi vagy. Raia püspöke vagy. Az Álomőrzők (#9101) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 231. fordulód.

Erő: 23 (28) Szint: 20 Merészség: 10/5 Magasság: 162 cm
IQ: 34 (55) Támadás: 24 Agresszió: 3 Testsúly: 66 kg
Ügyesség: 25 (27) Védekezés: 40 Menekülés: 30 % Életkor: 23/23 év
Egészség: 20 (22) Életpont: 324/281 Jellem: jó (343) Tul. pont: 0
Szerencse: 21 (26) Varázspont: 471/51 Pénz: 7612 arany Kép. pont: 5
Tudatpont: 19/5 Pszi pont: 131/0 EFejl: 30
Eddig összesen 1153 szörnyet (14 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 13207 TP-t kaptál. Jelenleg 504036 TP-d van. A következő szinthez még 95964 TP szükséges. Trófeáid: varkaudar varázsló, borzalmas varkaudar, varkaudar hadúr. A 191. fordulódban 5000 arany került a bankszámládra. 5750 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 5 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 2/17 szúrófegyverek: 3/22 vágófegyverek: 3/96
ütőfegyverek: 25/13 (+7%) lőfegyverek: 19/85 (+15%) dobófegyverek: 2/25

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -7.); bronzhegyű nyíl (#94) (8 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 11/73 2. nyomkövetés: 56/46 (+31%) 3. lopás: 1/37
4. mászás: 9/60 (+8%) 5. csapdakészítés: 14/99 (+6%) 6. csapdaészlelés: 3/60 (+6%)
7. gyógyítás: 50/95 8. titkosírás: 2/22 9. felderítés: 14/31 (+25%)
10. szörnyidomítás: 2/73 11. teológia: 24/40 (+23%) 12. taumaturgia: 16/42 (+24%)
13. szerencsejáték: 1/55 14. versengés: 6/37 (+9%) 15. zene: 14/63
16. szörnyismeret: 13/42 17. pszi: 13/73 (+26%) 18. zárnyitás: 3/60
19. vadászat: 19/42 20. bányászat: 23/84 21. csapatmunka: 4/71

FELTÉTELES PARANCSOK (még 3 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 80% életpont alatt (azonnali gyógyítás (#58))
gyógyítasz 45% életerő alatt 30 TVP-ért
segítesz max. 100 TVP-ért
kutatsz max. 200 TVP-ért
készítesz fáklyát (#36) (max. 5 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 25 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 5 darabot ), álomport (#396) (max. 10 darabot ), bronzhegyű nyilat (#94) (max. 20 darabot )
elfogod woor-antilopot (#31) háló-csapdával (#220), spagulárt (#82) háló-csapdával (#220), dombi yetit (#366) fedett veremmel (#219)
mászol max. 100 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, küldetés, kártyabarlang, labirintus, szellemkastély (63)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 5, max: 12)
bakkura (#52) (csak egyszer), fekete griff (#107) (csak egyszer), tazunkaróka (#81) (csak egyszer), autentikus vámpír (#154), szintszívó (#96)
Barátságosság (aktív: 2, max: 12)
semlegesek (#989), jók (#990), Igaz Barátok (9141. KT)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 5 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) varázsital főzése (#100, 30 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP)
időcsere (#285, 5 VP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP)
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP)
hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
védelem tűz ellen (#38, 12 VP) vakító fény (#43, 7 VP) tisztítótűz (#44, 13 VP)
gyóntatás (#56, 10 VP) azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 5 TVP) hadiszerencse III (#59, 15 VP, 5 TVP)
puha ütés (#60, 18 VP) tűzeső (#61, 16 VP) éber vadászkutya (#62, 12 VP)
erőpajzs II (#63, 24 VP, 5 TVP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP) szörnyészlelés I (#82, 8 VP, 5 TVP)
szörnycsábítás (#83, 14 VP, 3 TVP) restoráció (#85, 50 VP, 5 TVP) vasszervezet (#86, 8 VP)
szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP) DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP) erőpajzs III (#127, 30 VP, 5 TVP)
teljes gyógyulás (#133, 50 VP, 5 TVP) tárgyészlelés (#135, 30 VP, 10 TVP) égető tekintet (#164, 25 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP) molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP)
agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP) tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
tulajdonságpajzs (#26) varázsszem (#184) erőpajzs III (#127) szürkeáll. aktiv (#71)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 3, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
villámcsapás (#50) >> szutykos remák (#191) villámcsapás (#50) >> mocsárivérc (#7143)
villámcsapás (#50) >> varkaudar hadúr (#270)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
garokk (#73) (hátas: 9 lépés/kör; +2 védettség;) státusz: OK
uzbány (#102) (tojást tojik) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Borzalmas veszélyt jelentenek a világunkba özönlő Thargodanok és az esszenciájuk segítségével folytatott rituális mágia. Égess el oltáromnál öt Thargodan esszenciát!
2.) Harcunk a sötétség teremtményei ellen állandó. Hintsd szét négy csontváz lord maradványait a szélben! (számláló: 0)
3.) Papjaimat hajtja a megismerés: kelj át az alanori csatornán, és imádkozz ott egy rúnakövemnél!

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
álomidézés (100)
tudati lenyomat (105)
gyógyító totem (116)
álomvirág ültetése (135)
a barátság melege (155)
kaszt.kiteljesedés (166)
mennyei muzsika (182)
kasztrop.kitágulás (197)
barátságos üdv. (235)
önismeret (236)
gyógyító rúna (271)
a butaság ára (273)
főnixtoll létreh. (288)
fejleszt.gyümölcse (292)
kedvenc táborhely (395)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 164 TU. szükséges még: 0 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 14 TU szükséges.)
Maradék TU, amit a következő fejlesztéseknél használhattok el: 1835.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
3 bronzhegyű nyíl (#94) 2 drótszőr (#37) 1 kis bőrpajzs (#45)
1 rövid íj (#107) 1 tükör (#43) 2 varkaudar csont (#1113)
3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
316 arany (#50) 1 bronzsisak (#88) 1 csontpálca (#329)
1 díszes rézpajzs (#84) 1 ezüst kulcs (#184) 1 gyíkfű (#201)
1 jég dragnit (#1745) 2 kaja (#2) 1 kék orchidea (#68)
1 kőszem (#304) 8 madártoll (#112) 2 mérg. ubuk dobónyíl (#188)
2 mérg. ubuk tüske (#137) 1 mocsári penke (#148) 1 mutáns csont (#331)
1 nagy bronzkulcs (#185) 1 nyílvessző (#108) 1 rakolits por (#669)
1 rákpajzs (#98) 1 remák szív (#264) 2 sallank nyíl (#129)
2 szöges páncél (#65) 4 ubuk tüske (#131) 1 varkaudar korbács (#1134)
1 varkaudar pálinka (#1137) 1 varkaudar szimbólum (#1528)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(97,69) sámánkunyhó (#767), tündöklő szobor (#1587), művészi porolit (#720), szent tölgyfa (#393)
(99,69) proteinfecske (#139), gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), 42. jellempróba, Tharr oltár, Sheran oltár

Üzenet küldése a karakternek