21. forduló, 23. forduló, Széltoló Komisz összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2017. okt. 22. 12h:13'
EZ A 115. JÁTÉKHETED, 22. FORDULÓD
116. játékheted kezdete: okt. 27.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3140
SZÁMLA : XXXX

SZÉLTOLÓ KOMISZ KALANDJAI


7 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [28,33] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Bár nagyon le vagy már gyengülve az szomjazástól, azért visszanyerted erőd egy részét. (+6 életerő.)

m 2 mozogsz keletre
[29,33] Vált a terep: ritka erdőben vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy gorombilla lehet. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Dárdát markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 dárda. Becsapódva, megdöfi a gorombilla szőrös mellkasát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve az obszidián pengét ellenfeledre támadsz. Obszidián pengével kegyetlenül összevagdalod a gorombilla szőrös mellkasát. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Csontszablyával alaposan megvágod a gorombilla testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A szörny mancsával apró sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a gorombilla száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 lapockacsontot. 48 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 159.]

gy 35 gyógyítás 35 pontért
Te még soha nem láttál nagyenergiájú részecskegyorsítót, azonban nincs is erre szükség ahhoz, hogy a ghallai óriás méh lépes mézének gyógyerejét a magad javára fordítsd. Megszerzése ugyan egy kicsit veszélyes a hatalmas fullánkok miatt, de mindenképpen megéri. (+14 életerő.) [35 pontot használtál fel, van még 124.]

m 2 3 2 mozogsz keletre, délkeletre, keletre
[30,33] Az utolsó fák is mögötted maradnak. Feltárul előtted a hullámzó, zöld füves síkság. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy gyöngymangó bokrot. Utad során felfedezel egy gumifát. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy tímárkunyhót. Délkeletre nézve látsz egy oltárt. Délre egy Tharr oltár van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy kaszabolósáska közeledik. (ld. enc.) Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Marokra fogva az obszidián pengét a másikra támadsz. Obszidián pengével párszor kilyukasztod a kaszabolósáska mandibuláját. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Csontszablyával megcsapod a kaszabolósáska mandibuláját. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Pengéjét vadul forgatva, a kaszabolósáska újra meg újra lecsap. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 mandibulapengét. (ld. enc.) 68 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [31,34] Síkság, továbbra is csak síkság. Kesernyés zergenye illatát hozza a szél. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy rájanyék. (ld. enc.) Itt csata lesz.

Megmarkolva az obszidián pengét a másikra ugrasz. Obszidián pengével hatalmas csapásokat adva felmetszed a rájanyék testét. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Csontszablyával felnyitod a rájanyék farkát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A rájanyék farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Karmával néhányszor a rájanyék megcsapja a fejedet. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Obszidián pengével végigmetszed a rájanyék hártyás szárnyát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Csontszablyával megcsapod a rájanyék jobb szárnyát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Siralmas támadást intéz farkával a rájanyék, épp csak megsuhint. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. 122 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Utad során felfedezel egy rát-fát. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. A távcsővel lassan körülnézel. Messze keletre látsz egy rúnakövet. Délkeletre nézve látsz egy olvasztókemencét. Délnyugatra egy rúnakő van. Nyugatra egy Tharr oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Hogy kerül ide egy csokivirág? Na mindegy, no problemo, lehántod az édes héját. Igazi ínyencfalat! (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [32,34] Még mindig füves síkságon vagy. Találsz egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Tharr rúnaköve. Felfedeztél egy mély kutat. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délkeletre egy mély kutat. Délre nézve látsz egy olvasztókemencét. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy kaszabolósáska. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Meglengetve az obszidián pengét a másikra rohansz. Obszidián pengével kegyetlenül összevagdalod a kaszabolósáska bal oldalát. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Csontszablyával megkarcolod a kaszabolósáska testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) A kaszabolósáska fegyverével több sebet ejt a bal válladon és karodon. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 mandibulapengét. 68 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Egy satnya hangyauborka-bokrot találsz. Van rajta néhány érett gumó. (+1 kaja.) Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 94.]

gy 40 gyógyítás 40 pontért
Hozzád hasonló mázlista is kevés van a világon! Pont akkor bukkansz egy gyógygáz-pöffenetre, amikor a legnagyobb szükséged van rá. Fölé hajolsz, mélyet lélegzel. Hagyod, hogy a tüdődet teljesen kitöltse a gyógyerejű légtömeg. Amikor kifújod, sokkal jobban érzed magad. (+15 életerő.) [40 pontot használtál fel, van még 54.]

h 92 használod a 92. tárgyat
A kötelet egy erősebb bokorhoz kötöd a kút mellett, és erősen kapaszkodva leereszkedsz. A kút alján persze nincs víz - szárazra érkezel. Egy pillanatig feszülten figyelsz, majd kutatni kezdesz. Hirtelen a sötétből egy szörny ront elő! Egy mérges nyukmár! (ld. enc.)

Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Obszidián pengével megvagdalod a mérges nyukmár zöld kitinpáncélját. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) Csontszablyával kissé megkarcolod a mérges nyukmár fejét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) A mérges nyukmár megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Reménykedsz, hogy a csípéssel nem került méreg a szervezetedbe. A mérges nyukmár csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Obszidián pengével kegyetlenül összevagdalod a mérges nyukmár testét. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Csontszablyával megkarcolod a mérges nyukmár zöld kitinpáncélját. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) A mérges nyukmár megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Lehet, hogy a csípés mérgező volt? A mérges nyukmár többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

A rettegés megsokszorozza az erődet: sokkal gyorsabban kimászol a kútból, mint amennyi idő alatt leereszkedtél... Miután kijöttél, elrakod a kötelet. [14 pontot használtál fel, van még 40.]

m 3 mozogsz délkeletre
[33,35] Szűnni nem akar a zöld síkság. Utad során felfedezel egy mély kutat. Vékony, de tiszta vizű patakra bukkansz, amely délnyugatról folyik északkeletre. Szomjazva veted magad a vízre. Ivás után megtöltöd a vizestömlőt is. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Tharr híveié. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Messze északkeletre látsz egy patakot. Délnyugatra nézve látsz egy oltárt. Nyugatra egy olvasztókemence van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Hirtelen mozogni kezd a föld! A feléd közeledő gátvakond mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Elszántan a másikra támadsz. Obszidián pengével kegyetlenül összevagdalod a gátvakond szőrös testét. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Csontszablyával végigvágod a gátvakond szőrös testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A gátvakond csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 30.]

h 92 használod a 92. tárgyat
Odaerősíted a kötelet a kút széléhez, és ügyesen lemászol. Szerencsére pont elég hosszú volt a kötél. Köves talajra érkezel. Ahogy szemed megszokja a gyenge fényt, körbenézel. Találtál valamit! Közelebbről megvizsgálod - szereztél 1 kis bőrpajzsot (ld. enc.). Miután elhagytad a sötét helyet, elpakolod a kötelet. [14 pontot használtál fel, van még 16.]

m 3 mozogsz délkeletre
[34,36] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Utad során felfedezel egy mákrózsa bokrot. Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkő, azzal újra kifehérítheted a bőrét, megmentve a veréstől. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. A feléd közeledő garokk mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Megmarkolva az obszidián pengét a másikra ugrasz. Obszidián pengével hatalmas csapásokat adva felmetszed a garokk testét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Csontszablyával kissé megkarcolod a garokk varacskos hátát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Mellkasodba bök a garokk néhányszor agyarával! (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Obszidián pengével többször mélyen végigmetszed a garokk varacskos hátát. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Csontszablyával súrolod a garokk testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Néhány döfést ejt rajtad a garokk agyarával. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 6.]
Méreg fejti ki gyilkos hatását a szervezetedben (-7 életerő.) Mára elég volt a kalandozásból. Rutinos öreg rókaként táborhelyet keresel. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 6 pontod maradt, ebből a következő körre 6 pontot vihetsz át. Kapsz még 161 pontot. A következő körben tehát 167 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KASZABOLÓSÁSKA (83. SZÖRNY)
Találkoztál már óriás sáskával? Igen? Nem? Mindegy. Mindenesetre, ha találkoztál, valószínűleg eltöprengesz, hogy miért nem "közepes" vagy "apró" sáskának nevezték el, látva a kaszabolósáska birkányi méretét. A kaszabolósáska mandibulái lapos és kemény, pengeszerű végtagok, amelyeket kardművész módjára használ! Ezzel a "fegyverrel" úgy tud bánni, mint egy profi vívó a kardjával. Ahhoz, hogy legyőzd, éles fegyverre van szükséged, nem is a vastag páncélja miatt, hanem hogy a csapásait kivédve, eredménnyel tudjad a támadásaidat bevinni.

MANDIBULAPENGE (125. TÁRGY)
A kaszabolósáskával vívott győztes csata után lemetszheted a mandibulák végéről a majdnem 30 cm hosszú, lapos, pengeszerű képződményeket.

RÁJANYÉK (58. SZÖRNY)
Amikor egy sötét árnyék sötétíti el a napot, könnyen előfordulhat, hogy egy lecsapni készülő rájanyéket pillantasz meg (huh, nem egy sárkány...). A rájanyék állítólag a kontinensen oly gyakori wyvern rokona. Bőrszárnyú, hosszú, tüskés farkú gyíkszerű lény, igen éles karmokkal. A karmoknál azonban sokkal nagyobb veszélyt jelent a bénító mérget hordozó faroktüske. A rájanyék leginkább sík vidékeken vadászik. Egyik kedvenc eledele az óriás patkány.

MÉRGES NYUKMÁR (95. SZÖRNY)
A mérges nyukmár, a sötét helyeken megbúvó, másfél méter magas, ragyás, zöld bőrű, bogárszerű lény sokak szerint mérgező csípésű. Kedvenc taktikája, hogy áldozatát megragadja mancsával, majd csáprágójával átharapja a védtelen áldozat torkát. Tanulság: ne látogass sötét helyeket. Az erős, kitines páncél áttörésére talán az ütőfegyver a legjobb.

KIS BŐRPAJZS (45. TÁRGY)
Kemény munkával ugyan, de hozzájuthatsz a legegyszerűbb (és leghagyományosabb) védőeszközhöz, amelyet már ősapáid ük-nagy-dédatyjai is használtak. Egy kerek falapra két királygyík bőrt erősítesz, és már kész is a kis bőrpajzs. Ha a bal kezedbe veszed, egyet ad a Védekezésedhez. Készítéséhez a KT 45 parancsot kell kiadnod, 25 pontért. Ez a tárgy eggyel javítja a védettségedet.

KARAKTERLAP

Széltoló Komisz, egy barna, copfos hajú, zöld szemű árnymanó férfi vagy. Ez a 22. fordulód.

Erő: 14 Szint: 7 Merészség: 3/3 Magasság: 107 cm
IQ: 14 Támadás: 6 Agresszió: 3 Testsúly: 39 kg
Ügyesség: 18 Védekezés: 6 Menekülés: 30 % Életkor: 25/25 év
Egészség: 14 Életpont: 107/58 Jellem: semleges (+3) Tul. pont: 0
Szerencse: 17 Varázspont: 0/0 Pénz: 40 arany Kép. pont: 3
Eddig összesen 121 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 360 TP-t kaptál. Jelenleg 3 847 TP-d van. A következő szinthez még 153 TP szükséges. Trófeáid: topránypolip, garokk.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 vágófegyverek: 10 dobófegyverek: 5

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -2.); dárda (#10) max. 1 db (3 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
34,46 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 34

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 111 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4 2. nyomkövetés: 1 3. lopás: 2
4. mászás: 2 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 6
7. felderítés: 1 8. zárnyitás: 3 9. vadászat: 1
10. bányászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 50 lehet)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
kastély (528): 10. labirintus (32,22).

ISMERT LABIRINTUSOK
8, 9, 10.

Összsúly: 36.23 kg Megterheltség: 95%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 110 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 dárda (#10)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 kis bőrpajzs (#45) 1 lapockacsont (#33) 4 mandibulapenge (#125)
20 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

27 28 29 30 31 32 33 34 35
32
33
34
35
36
37
(29,33) gorombilla (#38)
(30,33) gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), gumifa (#38), oltár, kaszabolósáska (#83)
(31,34) rájanyék (#58), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), oltár
(32,34) Tharr rúnaköve, mély kút (#93), oltár, kaszabolósáska (#83), mérges nyukmár (#95)
(33,35) mély kút (#93), patak, Tharr oltár, gátvakond (#57)
(34,36) mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), 28. jellempróba, garokkok (#73)

Üzenet küldése a karakternek