217. forduló, 219. forduló, Pöti Danon összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. márc. 31. 12h:20'
EZ A 761. JÁTÉKHETED, 218. FORDULÓD
762. játékheted kezdete: ápr. 4.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3936
SZÁMLA : XXXX

PÖTI DANON KALANDJAI


Morgan hatalma erősödött. Több élőholtat kell elpusztítanotok, különben újabb rések fognak a Negatív létsíkra nyílni.
1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [142,62] koordinátán.
A krónikának köszönhetően optimalizálod a tevékenységeidet (+1 tvp ). Az aranytermő erszény 57 aranyat termelt. A teremtés zsákja létrehozott 1 fokhagymát.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+16 életerő.) Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Varázserőd regenerálódik. (+107 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mély meditáció segít a pszid regenerálásában. (+29 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+9 tudatpont.)

* 1. KP: p 71 0 0 használod a 71. pszi képességet
Hozzákezdesz az agyi energia gyűjtéséhez. Elméd megnyílik, utat adva a pszi elsöprő erejének. Az erőt egyetlen csomóba sűrítve, kilövöd a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 477.]

* 2. KP: v 15 133 1 elmormolod a 15. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. Az utolsó szavakra megtelsz energiával. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a szaporítás varázslatot! Gyorsan növekedni kezd, és már a kezedben is van 1 új csuklyavirág. [-7 varázspont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 472.]

* 3. KP: ek 429 0 0 t. energia kisütése: 429
Túlélő üzemmódba kapcsolsz; légzésed lelassul, ösztöneid kiélesednek. (+4 támadás, +4 védekezés, +3 szerencse a forduló végéig.) [-1 TU.] [10 pontot használtál fel, van még 462.]

* 4. KP: h 507 0 0 használod az 507. tárgyat
Terülj, terülj, asztalkám! - mondod, és csodák csodája: Krugrog mama terítője máris roskadozik a finom falatoktól (+3 kaja, +5 korty víz). [0 pontot használtál fel, van még 462.]

* 5. KP: h 1167 1 0 használod az 1167. tárgyat
Főzőcskézésbe kezdesz, finom főtt étel készül. Nyami-fali, nagyon finomra sikeredett! Hmm! Már nem is vagy éhes! 476 tapasztalati pontot kaptál. [2 pontot használtál fel, van még 460.]

* 6. KP: h 1100 0 0 használod az 1100. tárgyat
Használod az Éjmágus tükrét. A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) Erőd TF-elődött. Használod az Éjmágus tükrét. Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. Erőd TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 460.]

* 7. KP: v 138 0 0 elmormolod a 138. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Elmormoltad a széljárás varázslatot! Lépteid könnyűvé, légiessé válnak. [-15 varázspont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 455.]

* 8. KP: h 1618 0 0 használod az 1618. tárgyat
Rutinos kovácsmester módjára megélezed fegyvereidet a fenőköveddel. (+1 sebzés minden szúró-, vágó- és vízifegyverre a forduló végéig.) [8 pontot használtál fel, van még 447.]

* 9. KP: ek 362 0 0 t. energia kisütése: 362
Csapásaid ezentúl mágikus lényeket is meg tudnak majd sebezni. [-1 TU.] [10 pontot használtál fel, van még 437.]

fku 200 felt. kutatás 200
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 437.]

ba 9089 nem támadod a 9089. kalandozót
BA 9089 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 437.]

ek 273 2 14 t. energia kisütése: 273 2 14
Ezentúl minden taumaturgia varázslatod, amelynek költsége 14 VP-nél kevesebb, 14 VP-be fog kerülni. [0 pontot használtál fel, van még 437.]

tv 31 32 támadó/véd. varázslat a 31. varázslatot a 32. varázslatot
Támadó varázslatok listájára került: lángcsóva. Védekező varázslatok listájára került: hhaar burka. [0 pontot használtál fel, van még 437.]

kpk 9 kezd. parancs kivétele: 9
EK 362 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 437.]

kpb 9 kezd. parancs berakása: 9

v 26 elmormolod a 26. varázslatot
Kántálni kezdesz. Ereidben a vér forrón lendül előre. Elmormoltad a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 432.]
[A parancs tárolásra került.]

kpb 10 kezd. parancs berakása: 10

v 19 elmormolod a 19. varázslatot
Mormolni kezdesz. Ereidben a vér forrón lendül előre. Elmondtad a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 427.]
[A parancs tárolásra került.]

v 72 elmormolod a 72. varázslatot
Megtisztítod tudatodat. Pszi energia árad szét testedben. Akaratoddal irányítva, létrehozod a mentális pajzs pszi képességet. Agyad köré mentális pajzsot vonsz. [-9 pszi pont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 422.]

ek 40 13 t. energia kisütése: 40 13
Tudati energiáidat erőteljesen koncentrálod. Előállítottál 65 TVP-t. [-13 TU.] [0 pontot használtál fel, van még 487.]

flh 17 189 1 felt. lőfegyver haszn. 17 a 189. tárggyal (1 darabot)
Ok, FLH 17 189 1 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 487.]

kb 338 3 kiveszel a bankból a 338. tárgyat (3 darabot)
Kiveszel a bank széfjéből 3 királyi koronát. [0 pontot használtál fel, van még 487.]

hu 338 269 hulladék: 338 269
Hulladék, ezért nem gyűjtesz királyi koronát. Hulladékgyűjtés törölve: purifikátor háj. [0 pontot használtál fel, van még 487.]

fog 153 219 elfogod a 153. szörnyet a 219. tárggyal
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 487.]

fog 201 219 elfogod a 201. szörnyet a 219. tárggyal
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 487.]

fog 144 219 elfogod a 144. szörnyet a 219. tárggyal
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 487.]

m 1 mozogsz északkeletre
[143,61] Lakott területre érkeztél. Veszélyt érzel az utca végén feltűnő alakból. A feléd közeledő részeg kalandozó mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. (ld. enc.) Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy hhaar burka varázst. A másik mormol valamit: egy láthatatlan védekező varázslat! Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy lángcsóva. 37 életpontot sebeztél. Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy izomernyesztés varázslatot. A támadásnak - hála az égnek - semmi eredménye sem volt. Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra támadsz. Ököllel többször eltalálod a részeg kalandozó testét. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) Rövid karddal párszor kilyukasztod a részeg kalandozó jobb lábát. (4 támadással 88 életpontot sebezve.) A részeg kalandozó pusztító erejű támadást indít, félresöpörve védekezésedet. (3 támadástól 18 életpontot vesztesz.) A részeg kalandozó szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +15 életerő. Átvizsgálod a testet. A következő kincseket találtad: 2 vasérc, egy gyöngymangó és egy ezüst kulcs. Szereztél 1 szöges bunkót. 1 450 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 166, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}

Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Harcosok klubja. Belépés csak rengeteg DEM birtokában! Fürge Gyopi " Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy főutcát. Oldalt pillantva, meglátsz egy sárkánytanyát. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy pusztulás sírjait. Felfedeztél egy gyöngymangó bokrot. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy házat. (no:1. építését el Condor Pasa kezdte, eddig 2500 TVP épült bele.) Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy szent tölgyfát. Mindig van kedved kockázni, amikor alkalmat látsz rá, így most sem utasítod vissza a lehetőséget, amikor meglátsz egy kisebb csoportosulást, ahol pörögnek a kockák. A szerencse most sem hagyott el, nyertél 3 aranyat. Gyorsan ellátod a sebeidet: +15 életerő. Megpillantasz egy épületet, mely büszkén emelkedik ki a város forgatagából. Homlokzatát két összefonódó Jáde sárkány díszíti. Először, a vastag falak miatt erődítménynek véled, de aztán rájössz, hogy ez egy kolostor. (701. épület.)
Tekintetedet egy vérvörösre meszelt ház vonja magára. Amikor közelebb merészkedsz, észreveszed, hogy az ajtaja nyitva van. Látod, hogy különböző fajú harcosok gyakorolnak odabent. A cégérre pillantasz, két kard között hömpölygő ármádiát látsz rajta. Alatta egy írás található, kibetűzöd: "Vérvörös Lángok: harci oktatás". (702. épület.)
A városban járkálva egy furcsa épületre leszel figyelmes. Egy fekete ónix piramisra hasonlít, de sokkal kisebb, mint egy ilyen lebegő csoda. Egyetlen ajtót látsz rajta, mely felett egy jelvényt pillantasz meg. Úgy döntesz, megnézed közelebbről, egy Bézs alapon édeskés illatú halálsikolyt ábrázol. Az már biztos, hogy a Zan Rendje keze van a dologban. Észreveszed a ház méreteihez képest apró cégért, amin két fekete varkaudar csemete csap össze egy-egy söröskorsót. Alatta apró cikornyás betűkkel egy írást látsz: "Fogadó a Rövidlátó Drakolderhez.". Izgatottan nézed a ki-be sereglő kalandozókat és varkaudarokat (furcsa mód őket senki nem meri megtámadni). Gondolataidban a gyönyörű piramis belsejét deríted fel, de egy határozott BE utasítás talán segít a bejutásban is. (703. épület.)
A város monoton, szürke kőtengerét hirtelen szakítja meg ez a csodálatos látvány! Előtted egy magasba ívelő, csipkés, gyönyörű-harsány (mondhatnánk bugyi-) rózsaszín komplexum áll. Még sosem láttál ehhez fogható szépséget. Gondolkodás nélkül rohansz oda a mágikusan irányított, önműködő bejárathoz, hogy körülnézz. (704. épület.)
Eladsz 4 királyi koronát 600 aranyért, 3 lidércesszenciát 21 aranyért, 1 magszim belet 5 aranyért, 1 mocsári penkét 1 aranyért, 4 szvó-ektoplazmát 40 aranyért, 1 tankány karmot 10 aranyért, 4 ugh mérget 8 aranyért, 1 szöges bunkót 10 aranyért.
[5 pontot használtál fel, van még 482.]

ve 313 30 megveszed a 313. tárgyat 30
Egyetlen boltot sem találsz a környéken, ahol azt a tárgyat árulnák. [0 pontot használtál fel, van még 482.]

ve 138 30 megveszed a 138. tárgyat 30
Egyetlen boltot sem találsz a környéken, ahol azt a tárgyat árulnák. [0 pontot használtál fel, van még 482.]

ve 241 1 megveszed a 241. tárgyat 1
Vásároltál 1 smaragd kulcsot. 48 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 482.]

ve 111 1 megveszed a 111. tárgyat 1
Vásároltál 1 hosszú íjat. 40 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 482.]

ve 92 1 megveszed a 92. tárgyat 1
Vásároltál 1 kötelet. 2 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 482.]

ve 1 4 megveszed az 1. tárgyat 4
Vásároltál 4 deus ex machinát. 200 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 482.]

m 3 4 mozogsz délkeletre, délre
[144,62] A sík vidék bozótos terepbe vált át.
(Feltételes foglyul ejtés:) Valahol a közelben egy quwarg királynő van - állapítod meg a nyomokból. Gyorsan előveszed az ásódat, és ásni kezdesz. Amikor a luk elég széles és mély, betakarod néhány ággal és levéllel. Rövid keresgélés után megtalálod a szörnyet. Minden tudományodat bevetve, megpróbálod a csapdába csalni! Tágra nyitott szemmel, majd bánatosan óbégatva konstatálod, hogy a quwarg királynő megúszta a csapdába ejtést. Vagy te voltál ügyetlen, vagy ő túl éber. Talán majd legközelebb! Később elgondolkozol még a dolgon egy kicsit, és arra a következtetésre jutsz, hogy ez a csapda teljesen alkalmatlan ennek a lénynek az elfogására. [Az értelmetlen FOG parancs törölve.] [23 TVP-t emésztett fel ez a móka.]

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. A szerencsédben bízva csendesen meglapulsz egy bokor tövében. Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy quwarg szellem. (ld. enc.) Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről. Egy lebegő porszemekből álló műalkotást látsz. Épp új formát ölt, mégpedig ezt: Chara-din néhány satnya híve megpróbál elmenekülni egy rájuk dőlő ocsmány monolit alól, de ez szerencsére nem sikerül nekik. Az összeomló tákolmány másik oldalán egy bávatag golombár vigyorog kajánul. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Leah híveié. A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +15 életerő. Alaposan körülnézel a földön. Friss troll nyomok vezetnek délnyugatra.

(Továbbmész...) [144,63] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy mínosz-kúpot.
(Feltételes kutatás:) Félve beóvakodsz a mínosz-kúp belsejébe. Hatalmas kőszobrok, áldozati oltár, egyszerű díszítésű oszlopok - ez minden, amit találsz. A legnagyobb szobor talpazatán írást vélsz felfedezni. Közelebbről is megnézed, de sajnos nem érted.

Odakint is körülnézel. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 felderítés).
Találsz egy borkonyó cserjét. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy ovimon-bokrot. Egy turbános alak ül a földön, előtte egy kosár, amiből egy kobra emelkedik kifelé. Ez egy kígyóbűvölő. Látod, hogy most nem különleges mutatványról van szó, a férfinál nincsen furulya, pedig csak azzal tudná irányítani a kobrát. Ha van nálad egy furulya, akkor lehet, hogy segíthetsz rajta 12 TVP-ért (34. jellempróba). Egy különös szoborra leszel figyelmes. Apró, színes homokszemek kavargása alkotja. Magát Chara-dint ábrázolja, amint egy nála hatalmasabb lény, Steven McCar lábát masszírozza. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Leah hívői építették. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy szent tölgyfát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +15 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Felismered a közeledőt. Csak egy bűbájlidérc. Nem jelenthet különösebb problémát. (ld. enc.) Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy hhaar burka varázslatot. Ellenfeled felkészül egy esetleges mentális támadásra egy láthatatlan védekező pszi felhúzásával. A lényt antimágikus aura védi, ezért nem is próbálsz rá varázsolni. Ellenfeled végigsöpör rajtad egy direkt kontakt. II pszi támadással. Ellenfeled elszívta a varázsenergiád egy részét!(-105 varázspont.) Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, vas dobónyilat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 5 vas dobónyíl. Mielőtt a csapás elérné a szörny testét, az semmivé foszlik. Pár pillanat múlva a lény újra megjelenik. A lény igéző tekintetét rád emeli. Megbabonázva, minden teketória nélkül átnyújtod a birtokodban levő 1 rézkulcsot. Félelem markol a szívedbe: ilyen csodás teremtménynek akartál ártani? Úgy döntesz, ebből elég volt. Egy pillanat alatt kereket oldasz. A másik úgy dönt, még hagy élni egy kicsit, és nem követ. Gyorsan ellátod a sebeidet: +15 életerő. Remeg minden porcikád az iménti izgalmaktól. A legszívesebben soha többé nem találkoznál ezzel a lénnyel! (Kaptál rá egy BA parancsot!)

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Úgy teszel, mintha te is csak egy lennél a bokrok közül. Ismét melléd szegődött a szerencse. Picit később kikémlelsz, hogy megtudhasd, mi elől bújtál el. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy animált hókutya. (ld. enc.) Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz. Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.) Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy vadász quwarg. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Vas dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 vas dobónyíl. Lövedéked átfúrja a vadász quwarg fejét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vaskardot ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Vaskarddal párszor kilyukasztod a vadász quwarg jobb első lábát. (6 támadással 187 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigvagdosod a vadász quwarg torát. (3 támadással 33 életpontot sebezve.) Marásokat ejt rajtad a vadász quwarg. (2 támadástól 15 életpontot vesztesz.) A vadász quwarg megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +15 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a rövid kardot, szereztél 3 kaját. 1 732 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 226, sebződés: 24, gyógyulás: 0, összesen: -24 ÉP}

[53 pontot használtál fel, van még 429.]

im 0 2 imádkozol
Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Egy óra telik el buzgó mormolással. Ünnepélyes hang szólal meg.
- Tehát nem csalódtam benned, hűséges hívem vagy! (+1 max. életerő, +8 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve életpajzs. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) Állandó küldetésed a gonosz által okozott pusztítás helyrehozása. Revitalizálj egy borkonyó cserjét! 2.) Imádkozz, amint elérted a kántori rangfokozatot! 3.) Lássuk, mennyire vagy jószívű: engedj szabadon egyetlen körben 7 szörnyet! [30 pontot használtál fel, van még 399.]
Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Hosszú idő telik el csendes meditációban. Hang szólal meg a fejedben.
- Ah, nem csalódtam benned! Ügyes voltál. (+1 max. életerő, +9 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve természet haragja. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) Állandó küldetésed a gonosz által okozott pusztítás helyrehozása. Revitalizálj egy borkonyó cserjét! 2.) Imádkozz, amint elérted a kántori rangfokozatot! 3.) Bizonyítsd, hogy valóban a béke híve vagy: törj össze oltáromnál egy kvazár kardot! [30 pontot használtál fel, van még 369.]

m 1 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre, északkeletre
[145,62] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Hopp! Egy örvénylő porfelhőből kialakuló szoborral találkoztál, mely egy bávatag golombár formáját vette fel, amint éppen egy megfelelőnek látszó Chara-din trófeát tűz az övébe! Ezt az alkotást! Te vajon milyen szobrot csinálnál? Látsz egy teljesen lerombolt oltárt. A rombolás csak valami alattomos lény műve lehet. Egy Baar-ork lány szalad oda hozzád, és sírva meséli, hogy elvesztette az egyik bakkura csizmáját. Leesett a lábáról, és nem is vette észre. Biztosan a környéken veszett el. 18 TVP és legalább kettes felderítés kell ahhoz, hogy segíthess neki (36. jellempróba). Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze északkeletre látsz egy vaskohót. Északnyugatra nézve látsz egy főutcát. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +15 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy magger közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. (ld. enc.) Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka. Egy puha ütés varázslatot dob rád a másik. Kevesebbet fognak csapásaid sebezni! Vas dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 vas dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a magger bal lábát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vaskardot ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Vaskarddal párszor kilyukasztod a magger testét. (6 támadással 143 életpontot sebezve.) Rövid karddal néhányszor megcsapod a magger bal lábát. (6 támadással 65 életpontot sebezve.) Túlbuzgó szabó módjára a magger összevagdalja az oldaladat. (2 támadástól 39 életpontot vesztesz.) Túlbuzgó szabó módjára a magger összevagdalja az oldaladat. (2 támadástól 28 életpontot vesztesz.) Vaskarddal megkarcolod a magger testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Rövid karddal súrolod a magger testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Itt is, ott is célba talál a magger ollója. (2 támadástól 33 életpontot vesztesz.) Kemény ollójával a magger végigsebzi a jobb combodat és lábszáradat. (2 támadástól 24 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +15 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a rövid kardot, szereztél 2 mandibulapengét. 2 048 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 252, sebződés: 124, gyógyulás: 0, összesen: -124 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Ráismersz a távolodóra. Egy bolyongó lidérc. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz.

(Továbbmész...) [146,61] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. Észreveszel egy krómkaktuszt. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy vaskohót. Látsz egy oltárt. Sheran híveié. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy olvasztókemencét. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Egy cserkész kobolddal találkoztál. Van nála egy térkép, de nem tudja, hogy pontosan merre van. Ha van nálad szeksztáns, akkor pontosan megmondhatod neki 5 TVP-ért (33. jellempróba). Furcsa megérzéseid nem hagynak cserben: fém (óndarab) jelenlétét érzed a föld alól. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Dornodon oltárt. Keletre nézve látsz egy rúnakövet. Északnyugatra egy Tharr oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +15 életerő. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy kétfejű troll. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Mielőtt összecsapnátok, a hosszú íjjal ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 ezüsttollú nyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a kétfejű troll testét. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Elszántan ellenfeledre rohansz. Ököllel többször eltalálod a kétfejű troll bal oldalát. (3 támadással 26 életpontot sebezve.) Rövid karddal kegyetlenül összevagdalod a kétfejű troll jobb lábát. (4 támadással 84 életpontot sebezve.) Félrehajolsz, de a kétfejű troll karmai így is karcolják az arcodat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Harapásokat kapsz a jobb karodba és kezedbe! (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A troll teste fényleni, majd baljóslatúan pulzálni kezd. A következő pillanatban darabokra robban (-16 életpont)! A kétfejű troll most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +15 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ezüsttollú nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 985 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 135, sebződés: 34, gyógyulás: 0, összesen: -34 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Egy szikla mögé rejtőzöl. Még szerencse, hogy az elrejtőzés mellett döntöttél. Azonnal tudod, hogy egy élőholt ősmágus volt a rémület okozója. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Egy ongóliant nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Vas dobónyilat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 vas dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az ongóliant bal lábát. (1 támadással 27 életpontot sebezve.) A szörny tüzet lehel! A tűztámadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad. (19 életpontot vesztettél.) Elszántan ellenfeledre rohansz. Vaskarddal párszor kilyukasztod az ongóliant ragyás lábszárát. (6 támadással 257 életpontot sebezve.) Rövid karddal néhányszor megcsapod az ongóliant jobb lábát. (6 támadással 130 életpontot sebezve.) Az ongóliant pusztító erejű támadást indít, félresöpörve védekezésedet. (2 támadástól 55 életpontot vesztesz.) Vaskarddal megvagdalod az ongóliant testét. (4 támadással 162 életpontot sebezve.) Rövid karddal kicsit megvágod az ongóliant testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Az ongóliant újból meg újból lesújt rád. (2 támadástól 68 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +15 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átvizsgálod a testet. Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: 18 arany, 2 borostyán függő, egy fűszertartó és 3 fekete gyöngy. Elhajítod a vacak Mnebolath trófeát, és magadhoz veszel egy tekintélyes ongóliant trófeát. 3 100 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 595, sebződés: 142, gyógyulás: 0, összesen: -142 ÉP}

Magadra kensz egy adag sámán gyógykenőcsöt. Rövid időn belül érzed a hatást. ( +276 életerő.)

(Továbbmész...) [147,60] Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy ryuku csapásvezető nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Potenciális célpontod gyorsan felrak egy láthatatlan védekező mágiát. Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: ryuku átokvarázs varázslatot lő rád. 174 életpontot vesztettél. Vas dobónyilat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 vas dobónyíl. Lövedéked átfúrja a ryuku csapásvezető támadó karját. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra ugrasz. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a ryuku csapásvezető bal lábát. (3 támadással 52 életpontot sebezve.) Rövid karddal hatalmas csapásokat adva felmetszed a ryuku csapásvezető fényes páncélját. (4 támadással 79 életpontot sebezve.) A ryuku csapásvezető fegyverével több sebet ejt a bal válladon és karodon. (3 támadástól 18 életpontot vesztesz.) Papi rangod egy leheletnyit visszaesett. A ryuku csapásvezető összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +15 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Alaposan átvizsgálod a tetemet. Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: egy vasérc és egy aranygyűrű. 1 539 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 155, sebződés: 192, gyógyulás: 0, összesen: -192 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Most is Te voltál a jobb, sikerült elbújnod. Megszemléled a "legyőzött" szörnyet. Felismered. Ez egy élőholt ősmágus. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz. Egyszercsak megpillantasz egy vermet. Egy kövér ember nő üldögél benne. Elhaló nyöszörgéssel próbálja a segítségedet kérni. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy szuperkötélre és 8 TVP-re (42. jellempróba). Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Dornodon hívei emelték. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy Chara-din monolitját. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor délre nézel, észreveszel egy rúnakövet. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +15 életerő. [15 pontot használtál fel, van még 354.]

m 8 2 3 mozogsz északra, keletre, délkeletre
[147,59] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Dornodon hívei emelték. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy Chara-din monolitját. Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +15 életerő.
(Feltételes foglyul ejtés:) Vigyázva körülkémlelsz: quwarg harcos szagot érzel! Előveszed az ásót, és egy mély és széles gödröt ásol. Majd befeded gallyakkal, és port szórsz rá álcázásképp. Megkeresed a szörnyet - nem tart sokáig - majd megpróbálod belecsalni a csapdába. Haha, már kacagsz, amikor döbbenten látod, hogy a quwarg harcos sértetlenül odébbáll! Hogyan úszhatta meg? Hogyan kerülhette ki? Sejtelmed sincs. Talán csak nem a csapdakészítésben való járatlanságod volt az oka? Talán a szörny volt túlontúl ravasz? Na mindegy. Szétszereled a csapdát, és továbbmész. Némi séta után azért eltöprengesz azon, ami történt, és rádöbbensz, hogy ezzel a fajta csapdával soha az életben nem leszel képes ezt a fajta lényt elfogni. [Az értelmetlen FOG parancs törölve.] [23 TVP-t emésztett fel ez a móka.]

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Egy hozzád hasonló profinak igazán gyerekjáték ebben a sűrűben elbújni. Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Azonnal rájössz, hogy egy élőholt ősmágus ijesztett meg. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.

(Továbbmész...) [148,59] Változik a vidék képe, síkságon vagy.
(Feltételes foglyul ejtés:) Félreismerhetetlen arató csattanat nyomokra bukkansz! Előveszed az ásót, és egy mély és széles gödröt ásol. Majd befeded gallyakkal, és port szórsz rá álcázásképp. Felkutatod a lényt - sikerrel! Megpróbálod a csapdádba csalni. Buta lény ez az arató csattanat - simán belesétált a csapdába! Most ott üldögél tehetetlenül a verem alján. Micsoda öröm! Megvan a vad. Kötéllel biztosítod, hogy ne tudjon elszökni, aztán alaposabban megnézed, mit is fogtál. Ez a szörny megfelelő idomítással komoly segítséget jelenthetne a kajaszerzésben. Kifújod magad, megveregeted a lény hátát, és továbbindultok. [23 TVP-t emésztett fel ez a móka.]

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Szinte teljesen hozzátapadsz egy fa oldalához abbéli igyekezetedben, hogy észrevétlen maradj. A gyors menekülés után, egy óvatos pillantást vetsz az ellenfeled felé. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy mammut zombi volt. (ld. enc.) Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz. Egy turbános alak ül a földön, előtte egy kosár, amiből egy kobra emelkedik kifelé. Ez egy kígyóbűvölő. Látod, hogy most nem különleges mutatványról van szó, a férfinál nincsen furulya, pedig csak azzal tudná irányítani a kobrát. Ha van nálad egy furulya, akkor lehet, hogy segíthetsz rajta 12 TVP-ért (34. jellempróba). Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amikor délnyugatra nézel, észreveszel egy Dornodon oltárt. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +15 életerő.

(Továbbmész...) [149,60] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Nem messze tőled három szarka veszekszik valami fénylő kavicsdarabon.

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy grok-képződményt. Érdekes dolgot veszel észre a távolban: Chara-din egyik hitvány szolgáját látod, amint éppen kegyelemért könyörög egy szárnyas gömböc előtt. Mikor közelebb érsz, akkor veszed csak észre, hogy mindez egy művészien megformált szobor. Pár pillanat erejéig azon spekulálsz, hogy te milyen jelenetet építenél. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy teljesen lerombolt oltárt. Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretű verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetű mutáns lapul. A verem mélyéről mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +15 életerő. Találsz néhány fincsi földigilisztát. (+1 kaja.) [61 pontot használtál fel, van még 293.]

m 4 mozogsz délre
[149,61] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy quwarg harcos került az utadba. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a hosszú íjjal beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 ezüsttollú nyíl. Lövedéked átfúrja a quwarg harcos testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vaskardot a másikra rontasz. {CSTT:} Vaskarddal párszor kilyukasztod a quwarg harcos testét. (5 támadással 159 életpontot sebezve.) Rövid karddal megcsapod a quwarg harcos testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A quwarg harcos csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. A quwarg harcos szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +15 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ezüsttollú nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 082 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 186, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. Most is Te voltál a jobb, sikerült elbújnod. Megszemléled a "legyőzött" szörnyet. Azonnal tudod, hogy egy quwarg szellem volt a rémület okozója. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz. Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba). Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy teljesen lerombolt oltárt. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. A távcsővel lassan körülnézel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy kristálypalotát. Délre nézve látsz egy vaskohót. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +15 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Úgy gondolod, hogy a közeledő élőholt quwarg nem jelenthet komoly veszélyt. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

A hosszú íjjal célzol és lősz. Elrepül 1 ezüsttollú nyíl. Lövedéked átfúrja az élőholt quwarg testét. (1 támadással 26 életpontot sebezve.) A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. Tudatodat megacélozva, ellenállsz a támadásnak. Marokra fogva a vaskardot ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Vaskarddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod az élőholt quwarg torát. (5 támadással 168 életpontot sebezve.) Rövid karddal felnyitod az élőholt quwarg potrohát. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Akárhogyan is védekezel, itt is, ott is csáprágók marják húsodat! (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +15 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ezüsttollú nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 384 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 214, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

[5 pontot használtál fel, van még 288.]

szk 201 keresed a 201. szörnyet
Felkészülsz a terepgyakorlatra: táborozás után megpróbálsz keresni egy quwarg harcost. [0 pontot használtál fel, van még 288.]

id 201 105 idomítod a 201. szörnyet 105 pontért
Sajnálom, de nincs ilyen sorszámú szörny a fogságodban. [0 pontot használtál fel, van még 288.]

id 153 90 idomítod a 153. szörnyet 90 pontért
Sajnálom, de nincs ilyen sorszámú szörny a fogságodban. [0 pontot használtál fel, van még 288.]

id 144 60 idomítod a 144. szörnyet 60 pontért
Megkezded az arató csattanat idomítását. A szörny bizalmatlanságát apró falatokkal, dicséretekkel igyekszel feloldani. Nehéz volt ez a mai oktatás, de láthatóan haladtatok. (Még 15 TVP szükséges ahhoz, hogy a szörny teljesen be legyen idomítva.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 szörnyidomítás). [60 pontot használtál fel, van még 228.]

ef 10 503 energia fejlesztése 10
Hosszan meditálsz, a többi tudattaggal egyesülve dolgozol egy új tudati képesség kifejlesztésén. [-3 TU.] [21 pontot használtál fel, van még 207.]

e 1 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 206.]

e 1 élelemszerzés 1 pontért
Mint béka a lesben, úgy ülsz egy órán át, mozdulatlanul. Az eredmény: négy óvatlan szitakötő. (+1 kaja.) [1 pontot használtál fel, van még 205.]

e 1 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 204.]

e 1 élelemszerzés 1 pontért
Mint béka a lesben, úgy ülsz egy órán át, mozdulatlanul. Az eredmény: négy óvatlan szitakötő. (+1 kaja.) [1 pontot használtál fel, van még 203.]

e 1 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 202.]

e 1 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 201.]

* 1. BP: h 396 0 0 használod a 396. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 201.]

* 2. BP: h 2107 0 0 használod a 2107. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [5 pontot használtál fel, van még 196.]
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdakészítés). Iszol a vizestömlőből. Fura érzésed van: mintha valami mocorogna a hasadban. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 21, 8, 18.
Figyelem: 3 forduló múlva az EFelésed nullázódik! Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. 4 kaját fal föl az arató csattanat. Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel táborhelyet keresel. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.) Elmúlt a széljárás hatása. Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben 196 pontod maradt, ebből a következő körre 196 pontot vihetsz át. Kapsz még 359 pontot. A következő körben tehát 555 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


RÉSZEG KALANDOZÓ (187. ELLENFÉL)
A városok utcáin kóborolva, előfordul, hogy összefutsz egy-egy iszonyúan részeg, végtelenül buta és rettentően kötekedő kedvű kalandozóval. Az ilyeneket legjobb elkerülni, mert keményebb ellenfelek némely elvetemültebb szörnynél is, de ha mégis küzdelemre kerül a sor, nos, akkor sem számíthatsz nagy zsákmányra győzelem esetén, mivel az ilyen fickók már tárgyaik/vagyonuk nagy részét elitták/elvesztették.

QUWARG SZELLEM (676. SZÖRNY)
"Hm, ott szalad egy quwarg, rátaposok" - hangzott már el milliószor a kalandozók szájából ez a mondat, és többnyire sikerült is palacsintává lapítani azt az ocsmány kis rovart, amit szaporaságban egyetlen lény sem volt képes felülmúlni a történelem hosszú évszázadai alatt. Épp ez a faj szemszögéből nézve szörnyen brutális kegyetlenség hívta életre a quwarg szellemeket, amik talán az elpusztult rovarok értetlen lelkének evilágra történő kivetülései, vagy talán éppen a quwarg varázshasználók által megidézett túlvilági teremtmények. Teljesen mindegy. Létük egyetlen célt szolgál: bosszút állni minden egyes értelmetlen halált halt quwarg lelkéért. Más vágyuk nincs is.
Természetesen, a túlvilági szellemlény megsebzéséhez mágikus fegyver szükséges.

BŰBÁJLIDÉRC (761. SZÖRNY)
Ahogy haladsz a bokrok között lassan gomolygó ködszálak vesznek körül. Felkúsznak a hátadon és a halál jeges leheletét érzed a tarkódon. Nincs erőd megfordulni, mert a lény, amely megdermesztette csontjaidat keményen fogva tart, és az apró ködfoszlányok lassan átalakulnak egy karmos szellemszerű lénnyé. Éjfekete, végtelen mélységű pofáját a válladra tapasztja, majd lassan elkezdi szívni belőled a lelkedet. Sokan megpróbáltak ellenállni a bűbájnak, amivel a lidérc fogva tart, de általában kevés sikerrel, így mind üres porhüvelyként terültek el a földön, miután a bűbájlidérc elvégezte évezredes munkáját.

ANIMÁLT HÓKUTYA (651. SZÖRNY)
Az animált hókutya, mielőtt elnyerte mostani "formáját", iszonyú kínokon mehetett keresztül. A halálból visszatért eb egy a jég létsíkján nagyhatalmú nekromanta mágus udvarából származik, ahol egyszer már életét adta gazdája védelme érdekében. Az ilyen hűséges alattvalóktól pedig vétek megválni, legalábbis a nekromanta gondolkozásmód szerint, úgyhogy az a bizonyos mágus amellett, hogy feltámasztotta az állatot, a hosszú szolgálat jutalmaként meg is spékelte tulajdonságait egy lapáttal. Amellett, hogy a hideggel szembeni ellenálló képességét tovább növelte, fizikumát az egyéb hatások szempontjából is megerősítette. Az eredmény: Jaj annak, aki megtapasztalja, hogy az animált hókutya karmai legalább olyan hegyesek, mint a szájában sorakozó félelmetes fogak.

ÉLETPAJZS (142. PAP VÉDEKEZŐ VARÁZSLAT)
Az életpajzs tökéletes védelmet nyújt a negatív energiasebzést okozó halálmágiák, mint pl. a sötét halál és a pusztító végzet ellen. Az életpajzs felrakása 16 VP-t igényel, és anyagi komponense egy amniosz.

TERMÉSZET HARAGJA (141. PAP TÁMADÓ VARÁZSLAT)
Ezzel a varázslattal villámokat hívhatsz le az égből, és ellenfeled testébe irányíthatod. A villámok egyúttal az ellenfél tárgyaiba is belecsapódhatnak. Ez a tárgy a deus ex machina, ha az nincs az ellenfélnek, akkor a páncélja, ha az sincs, akkor a bal kezében levő tárgy, ha ilyen sincs, akkor semmilyen tárgyat nem semmisítesz meg. A természet haragja 20 VP-t és két isteni könnycseppet igényel. A varázslat tárgypusztító hatása ellen van mentődobás, ill. a tompítás varázslat tökéletes védelmet nyújt a természet haragja ellen.

MAGGER (747. SZÖRNY)
A magger leginkább egy hatalmas szöcskére emlékeztet. Izmos hátsó lábaival elrugaszkodva, a levegőben vitorlázva támad, s közben óriási mandibuláinak keresztirányú csapásaival szinte felszabdalja áldozatát. S ha mindez még nem lenne elég ahhoz, hogy az ellenfél deus ex machinája működésbe lépjen, messzire rugaszkodik, majd újra támad, kivédhetetlenül, halálosan. Ha te vagy az áldozat, örülhetsz, ha sikerül egyáltalán eltalálod.

MAMMUT ZOMBI (654. SZÖRNY)
A mammut zombi sokban hasonlít egy élő mammuthoz: hosszúkás fejét két hosszú és görbe agyar keretezi, elefánt méretű testét pedig négy tömzsi láb hordozza. Állítólag a jég létsíkjának fagyurai hadseregeiket mammuthátra ültették, hogy ezzel is különleges előnyöket kovácsolhassanak a társadalom többi uralkodója elleni harcban... Persze ezek csak feltevések, hiszen a jég síkja eddig nem került közvetlen kontaktusba Ghalla kalandozók által lakott területeivel, így a történelméről is csupán homályos feltevések vannak. Mindenesetre a mammutok életükben tényleg tökéletesek hátasállatnak, halálukkal és újra animálásukkal azonban ez a tulajdonság hamar elenyészik, mert olyan vérben forgó szemű fenevadakká válnak, melyeket nem hogy megzabolázni, de legyőzni sem egy egyszerű feladat.

KARAKTERLAP

Pöti Danon, egy hosszú ősz hajú, csillogó szemű, kecskeszakállas gnóm férfi vagy. Fekete a bőröd. Sheran fanatikusa vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 218. fordulód.

Erő: 32 (38) Szint: 25 Merészség: 10/5 Magasság: 126 cm
IQ: 27 (32) Támadás: 31 (33) Agresszió: 3 Testsúly: 51 kg
Ügyesség: 29 (34) Védekezés: 48 (53) Menekülés: 30 % Életkor: 87/89 év
Egészség: 26 (31) Életpont: 437/351 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 23 (32) Varázspont: 709/4 Pénz: 483 arany Kép. pont: 8
Tudatpont: 48/0 Pszi pont: 121/92 Halhatatlanság: 1 %
Eddig összesen 2484 szörnyet (8 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 13 796 TP-t kaptál. Jelenleg 1 610 318 TP-d van. A következő szinthez még 89 682 TP szükséges. Trófeáid: varkaudar hadúr, védelmező morf, ongóliant. A 217. fordulódban 5101 arany került a bankszámládra. 5126 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 8/75 ökölvívás: 15/18 (+9%) vágófegyverek: 36/76 (+5%)
ütőfegyverek: 1/52 lőfegyverek: 20/13 (+9%) dobófegyverek: 30/12 (+1%)

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) (200%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); ezüsttollú nyíl (#363) max. 1 db (1 -16.); vas dobónyíl (#189) max. 1 db (17 -21.); vas dobónyíl (#189) (22 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
149,61 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 149
A Végzet Vermében a 9. szinten jársz. Ebben a hónapban 7 szintet teljesítettél.
Legfeljebb 13 TU-t válthatsz TVP-re.
JLKzott minoszkúpok: 60, 61, 65, 58, 59, 62

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 937 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 57/64 (+96%) 2. nyomkövetés: 43/54 (+5%) 3. mászás: 15/18
4. csapdakészítés: 29/11 (+25%) 5. csapdaészlelés: 6/33 6. gyógyítás: 30/21
7. titkosírás: 2/69 8. felderítés: 15/18 (+25%) 9. szörnyidomítás: 12/42 (+75%)
10. teológia: 28/23 (+7%) 11. taumaturgia: 33/65 (+11%) 12. szerencsejáték: 3/31
13. versengés: 13/35 14. zene: 6/34 15. szörnyismeret: 25/68
16. pszi: 15/52 (+10%) 17. zárnyitás: 1/48 18. vadászat: 5/53 (+7%)
19. bányászat: 29/22 (+12%) 20. úszás: 7/56 (-200%) 21. főzés: 13/75 (+11%)

FEJLESZTÉSI PONTOK
Felhasználatlan fejlesztési pont: 40

FELTÉTELES PARANCSOK (még 44 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 40% életpont alatt (sámán gyógykenőcs (#1139))
gyógyítasz 30% életerő alatt 30 TVP-ért
kutatsz max. 200 TVP-ért
készítesz ubuk dobónyílat (#138) (max. 5 darabot ), khatiszon kulcsot (#2323) (max. 1 darabot )
elfogod gyilkos sallankot (#85) fedett veremmel (#219)
cirkusz: céllövölde, ötpróba, küldetés, kártyabarlang, labirintus (31)
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 13, max: 50)
brutális morf (#7620), lomha morf (#7621), védelmező morf (#7622), mágiamorfáló (#7623), halálos morf (#7618), harcias morf (#7619), domináns morf (#7624), éltető morf (#7625), Dögvész (#7495), Poomr Ko (#957) (csak egyszer), nómenklatúra (#158), ragyás burástya (#111) (csak egyszer), alpesi tehén (#91) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 8, max: 50)
fémbontó szójer (#150), nómenklatúra (#158), pszi elementál (#221), drakolich (#760), semlegesek (#989), jók (#990), ismeretlen (#9089), bűbájlidérc (#761)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
izomernyesztés (#33, 6 VP) fehér glóbusz (#47, 13 VP) elektromos pajzs (#51, 14 VP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) tükörpajzs (#101, 26 VP) felszínre ugrás (#109, 25 VP, 5 TVP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP) mágikus gyorsítás (#330, 0 VP)
tolvajvér (#364, 22 VP, 5 TVP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) méregfelhő (#37, 12 VP) védelem tűz ellen (#38, 12 VP)
éhínség (#39, 7 VP) szárazság (#48, 6 VP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)
azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 2 TVP) éber vadászkutya (#62, 12 VP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP)
szörnyészlelés (#82, 20 VP, 5 TVP) szörnycsábítás (#83, 14 VP, 3 TVP) szörnyidézés (#84, 72 VP, 10 TVP)
restoráció (#85, 50 VP, 5 TVP) vasszervezet (#86, 8 VP) szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP)
DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP) tárgyészlelés (#135, 30 VP, 10 TVP) széljárás (#138, 15 VP, 5 TVP)
fiatalítás (#140, 40 VP, 10 TVP) természet haragja (#141, 20 VP) életpajzs (#142, 16 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP) molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP)
agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP) tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP)
térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP) kapcs. azonosítás (#276, 0 PP)
Butaság ára beállítás: taumaturgia: 14 vp;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
halálkapu (#126) méregsemlegesítés (#14) szürkeáll. aktiv (#71) hadiszerencse II (#24)
erőpajzs III (#127) tulajdonságpajzs (#26) mentális pajzs (#72)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
0. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
lángcsóva (#31)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 20)
hhaar burka (#32)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 7, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
izomernyesztés (#33) >> mocsárivérc (#7143) lángcsóva (#31) >> Dögvész (#7495)
lángcsóva (#31) >> Thargodan csontváz (#297) lángcsóva (#31) >> varkaudar varázsló (#271)
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 7, max: 119 - támadó varázslatokkal együtt)
fehér glóbusz (#47) >> Dögvész (#7495) elektromos pajzs (#51) >> drakolich (#760)
hhaar burka (#32) >> mocsárivérc (#7143)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
arató csattanat (#144) (idomítás alatt) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Állandó küldetésed a gonosz által okozott pusztítás helyrehozása. Revitalizálj egy borkonyó cserjét! (számláló: 0)
2.) Imádkozz, amint elérted a kántori rangfokozatot!
3.) Bizonyítsd, hogy valóban a béke híve vagy: törj össze oltáromnál egy kvazár kardot!

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
helytartói hivatal (563): új. fényűző villa (600): kész. városháza (685): új. fejvadászcéh (758): többek közt 1733. tárgyat kell leadnod. Toborzóiroda (759): kész. sámánkunyhó (767): 189. labirintus (101,68). Fősátor (770): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
54, 58, 59, 60, 61, 62, 65, 66, 68, 81, 126, 175, 189, 192, 244.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 6, 14, 16, 18.

HŐSTETTEID
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 365 (limit: 370), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 39490.
Az első Végzet Vermében 1 szintet teljesítettél.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) OK
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 28 TU. szükséges még: 22 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) OK
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 6 TU. szükséges még: 64 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) OK
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 340 TU szükséges.)
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 királyi korona (#338) 3 lidércesszencia (#1074) 1 madártoll (#112)
1 magszim bél (#103) 1 mocsári penke (#148) 1 rézkulcs (#75)
1 sámán gyógykenőcs (#1139) 4 szvó-ektoplazma (#151) 1 tankány karom (#237)
4 ugh méreg (#166) 5 vas dobónyíl (#189) 7 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
483 arany (#50) 1 aranygyűrű (#193) 2 borostyán függő (#162)
4 deus ex machina (#1) 1 ezüst kulcs (#184) 3 fekete gyöngy (#99)
1 fokhagyma (#403) 1 fűszertartó (#210) 1 gyöngymangó (#135)
1 hosszú íj (#111) 5 kaja (#2) 1 kötél (#92)
2 mandibulapenge (#125) 1 smaragd kulcs (#241) 3 vasérc (#152)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

141 142 143 144 145 146 147 148 149 150
58
59
60
61
62
63
64
(143,61) részeg kalandozó (#187), jáde sárkány kolostor (#701), Vérvörös Lángok Oktató Központ (#702), Zan fogadó # (#703), Serény Múmiák Shop (#704), főutca (#399), sárkánytanya (#492), pusztulás sírjai (#489), gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), ház (#400), szent tölgyfa (#393)
(144,62) quwarg királynők (#153), művészi porolit (#720), Leah oltár, 22. jellempróba
(144,63) mínosz-kúp (#178), borkonyó cserje (#311, belőle készíthető: #312), ovimon-bokor (#206, belőle készíthető: #207), 34. jellempróba, művészi porolit (#720), Leah oltár, szent tölgyfa (#393), bűbájlidérc (#761), vadász quwarg (#241)
(145,62) művészi porolit (#720), oltár, 36. jellempróba, magger (#747)
(146,61) krómkaktusz (#46, belőle készíthető: #43), vaskohó (#155), Sheran oltár, olvasztókemence (#86), egy ismeretlen isten rúnaköve, 33. jellempróba, érclelőhely, kétfejű trollok (#163), ongóliant (#159)
(147,59) Dornodon oltár, Chara-din monolitja (#534), 21. jellempróba, quwarg harcosok (#201)
(147,60) ryuku csapásvezető (#778), 42. jellempróba, Dornodon oltár, Chara-din monolitja (#534)
(148,59) arató csattanatok (#144), 34. jellempróba
(149,60) grok-képződmény (#149), művészi porolit (#720), oltár, 43. jellempróba
(149,61) quwarg harcosok (#201), 31. jellempróba, oltár, élőholt quwarg (#202)

Üzenet küldése a karakternek