18. forduló, 20. forduló, Éjfél összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. dec. 6. 9h:17'
EZ A 586. JÁTÉKHETED, 19. FORDULÓD
587. játékheted kezdete: dec. 11.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
EXT - Visszadátumoztunk egy játékhéttel.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5421
SZÁMLA : XXXX

ÉJFÉL KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [44,-20] koordinátán.
A táborozás 1. napján összeakadsz egy fekete, copfos hajú, barna szemű, hosszú szakállas törpe férfival. Fekete a bőre. Sheran prófétája. Egy fekete, rangjelzésekkel teli egyenruhát, és egy sötét színű köpönyeget hord. A fején pedig egy ryuku hadúr sisakja! Honnan szerezhette? Réginek tűnő, de nagyszerű állapotban lévő fegyverzetet visel. Rangja a Kompániában: hadúr. Fegyverzetét egy ősöreg yeti trófea, egy Quttaqrua trófea és egy kolonizátor trófea színesíti. Furcsa jelvénye van: csaták viharától tépett lobogó. Övén 1 kalandozóskalp fityeg! Egy szőrös azuka a hátasa. Málhásállata egy ryuku ostromteknős. Tisztán érzed auráját: színtelen semleges. Talán a magad oldalára állíthatod. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Daerk Faer. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Szóba kerül a mágiaemlélet. Kiderül, hogy mindketten jártasak vagytok a taumaturgia tudományában. Alkalmi mestered tudása messze a tiéd fölött áll, ezért nem habozol kihasználni a kínálkozó alkalmat, hogy feltegyél néhány kérdést, ami régóta foglalkoztat. Mentorod felbátorodik, és mágiatörténeti kiselőadást tart neked.
Az 1. napon találkozol Amonhoteppal. Fairlight híve. Egy bőrpáncélt, egy kígyóbőr kesztyűt és egy villám szimbólumot visel. Fegyverzetét egy élőholt mirg trófea és egy kaffogó hebrencs trófea színesíti. Lőfegyvere egy parittya. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: az ő jelleme semleges. Komoran végigmér Téged, de nem üdvözöl. Továbbmész.
Daerk Faer, amikor összefutottatok, adott neked egy ragasztót. A krónikából levont következtetések révén nem csinálsz hiábavaló tevékenységeket (+17 tvp ). Pszi energiáid is töltődnek. (+5 pszi pont.)
Sok időt töltöttél azzal, hogy egy útonálló nyomára bukkanj. Hiába az elszántság, a szorgalom - ilyen lény nem él a környéken. [10 pontot használtál fel, van még 174.]

* 1. KP: p 64 0 0 használod a 64. pszi képességet
5 pszi-pontod van, és ahhoz, hogy ezt a pszi képességet használhasd, 6 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 174.]

* 2. KP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Well, úgy tűnik, most nem volt szerencséd. Lehet, hogy a terület kajapotenciálja nagyon alacsony? [1 pontot használtál fel, van még 173.]

* 3. KP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Well, úgy tűnik, most nem volt szerencséd. Lehet, hogy a terület kajapotenciálja nagyon alacsony? [1 pontot használtál fel, van még 172.]

* 4. KP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Well, úgy tűnik, most nem volt szerencséd. Lehet, hogy a terület kajapotenciálja nagyon alacsony? [1 pontot használtál fel, van még 171.]

* 5. KP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Well, úgy tűnik, most nem volt szerencséd. Lehet, hogy a terület kajapotenciálja nagyon alacsony? [1 pontot használtál fel, van még 170.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[43,-21] Folytatod sétádat a házak közt. A sarok mögött csosszanó léptek figyelmeztetnek a veszélyre. Ráismersz a lényre. Egy útonálló. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. {védettsége: 8 szúró, 8 vágó, 8 ütő ellen.} Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

A parittyával ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 kerek kő. Többször meglövöd az útonálló bal oldalát. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rontasz. Bronzkarddal hatalmas csapásokat adva felmetszed az útonálló fejét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Csontszablyával végigvágod az útonálló testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Az útonálló feléd sújt, de csak horzsolja a jobb karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 113 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Elenios rúnaköve. Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.) [12 pontot használtál fel, van még 158.]

tno 2 1 növeled a 2. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Okosabbnak érzed magad. [0 pontot használtál fel, van még 158.]

tno 5 1 növeled az 5. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Egy picit talán szerencsésebb leszel a jövőben. [0 pontot használtál fel, van még 158.]

al 83 56 102 áldozol: a 83. tárgyat az 56. tárgyat a 102. tárgyat
Felkészülsz a szertartás végrehajtására. Száraz gallyakat hordasz a rúnakőre, majd rárakod a ragasztót, a mákrózsa virágot és a vízionár szemet. Ezután tüzet csiholsz, és meggyújtod az egészet. Aranylóan narancs és fehér lángnyelvek lobbannak! Buzgón imádkozni kezdesz, mormolva, hogy a kő szelleme és az isten, akit szolgál, hallgasson meg. Néhány perc alatt porrá ég az egész áldozat. A fekete kupacot pillanatnyi széltölcsér kapja fel. Szemedet a kőre függeszted, amelyen nyoma sem látszik, hogy micsoda tűz égett rajta még egy pillanattal előbb. Feszülten várakozol... Aztán magasztos de egyben félelmetes érzés fog el! Tündérien gyöngyöző kacajt hallasz, majd egy búgó, szeretnivaló hang szólal meg: - Köszönöm az áldozatodat, kedves hívőm! Az, hogy elfogadtad az általam diktált jellemet és elégetted a kívánt tárgyakat a rúnakőnél érdemessé tett arra, hogy szóljak hozzád. Ezennel elfogadlak követőmnek, de hogy igazi pap válhasson belőled, kellő varázstudománnyal, még hátra van egy utolsó próbatétel: Keresned vagy építened kell egy oltárt, és felszentelned a nevemre! íme, első ajándékom, vallásom szent szimbóluma - e nélkül a próbatétel nem sikerülhet. Ha úgy találod, nem vagy elég erős ahhoz, hogy az oltárt egymagad felépítsed, keress társakat, akik szintén az én papjaim akarnak lenni! Járj szerencsével, és ha kell, küzdj meg ellenségeimmel, hogy a célodat elérd. Az én ellenségeim mostantól a tieid is - csakúgy, mint hatalmam egy része! Ha odaadó hívem vagy, hatalmad növekszik - ha azonban elvárásaim ellenére cselekszel, ne reménykedj a jóindulatomban! Most menj, és kísérjen áldásom.
Ebben a pillanatban érzed, hogy minden sebed begyógyul (max. életerőre kerültél)! Ahogy lassan magadhoz térsz, pillantásod a földre téved: egy tárgyat veszel észre! Felveszed: egy szem szimbólum! Ez az istened szent szimbóluma kell, hogy legyen! (ld. enc.) Bizony kemény munka lesz az oltár felépítése, de a szimbólum megérintésének pillanatától máris formálódni kezdenek a tervek a fejedben... De most már ideje indulni, munkára fel! Nyakadba akasztod a szimbólumot, és távozol. 234 tapasztalati pontot kaptál. [20 pontot használtál fel, van még 138.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[42,-20] Továbbra is síkságon vagy. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy félig kész oltárt. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 30 pontot kell rákölteni.) Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy tigroszlán lehet. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a tigroszlán testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Megmarkolva a bronzkardot ellenfeledre ugrasz. Bronzkarddal egy irtózatos ütéssel felvágod a tigroszlán testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Csontszablyával megcsapod a tigroszlán testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A tigroszlán néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A tigroszlán fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a bronzkardot, szereztél 8 tigroszlán fogat. 57 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 20, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Alaposan körülnézel a földön. Kicsit régi (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, friss törpe nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. [12 pontot használtál fel, van még 126.]

ep 146 30 építed a 146. tárgyat 30 pontért
Folytatod az építést. Köveket hordasz egymásra. Végre megvan, elkészült az oltár. 25 tapasztalati pontot kaptál. [30 pontot használtál fel, van még 96.]

h 142 használod a 142. tárgyat
Mormolni, kántálni kezdesz, és magasba emeled a szent szimbólumot. Az ima hangja erősödik, a szöveg a tudatalattidból jön: ősi mesterek, papok szavait mondod. Elveszted időérzékedet, nem tudod megállapítani, mennyi időn keresztül megy ez. Amikor már úgy érzed, torkod berekedt, és ajkad csak hangtalanul formálja a szavakat, mennydörgést hallasz: az időközben besötétedett eget hatalmas, kék villám világítja meg, és egyenesen az oltárba csap! A kőemelvény azonban nem sérült meg, hanem vibrálni kezd misztikus, túlvilági fénnyel. Fölötte pedig lassan egy vibráló alak formálódik. Az istened! Elbűvölten, az imát abbahagyva állsz, miközben egy túlvilági zene kíséretében a halhatatlan lény hangja megszólal a fejedben.
- Ah, halandó! Végrehajtottad hát a felszentelést! Hitem és követőim száma a földön egyre növekszik. Ezt részben neked köszönhetem. Jutalmad nem marad el! - ebben a pillanatban fantasztikus érzés tölt el, mintha élő energia futna végig a testeden (+1 erő, +1 intelligencia, +1 ügyesség, +1 egészség, +1 szerencse).
- Mostantól felszentelt papjaim közé tartozol. Mint hűséges követőm, természetesen állandó feladatod, hogy hitemet terjeszd. Ha jól végzed a feladatodat, hatalmad egyre csak növekedni fog. Mostantól képes vagy varázsolni! (+18 max. varázspont.) (ld. enc.) Az első varázslat, amelyet kapsz, az auralátás. (ld. enc.) Ha a következő feladatok bármelyikét teljesíted, újabb varázslatot és még nagyobb hatalmat kaphatsz: 1.) Hozz nekem egy 5 kék orchideából álló csokrot - imádom a virágot! 2.) Ölj meg egy pókvadászt. Nagy jót tennél egy ilyen gonosz lény elpusztításával! 3.) Hozz nekem két mocsári penkét! Nem bukkanhatsz rá másként, csak ha alaposan keresed [adj ki KUT parancsot a mocsárban.]
Ha végrehajtottad valamelyik feladatot, imádkozz egy oltáromnál [IM parancs, 30 pontért], és a jutalom nem marad el! [Ha egy vagy több tárgyat kell áldoznod, akkor azokat az IM parancs kiadásakor füstölöd el. KF-elt tárgyat nem fogsz feláldozni. A feladat teljesítése után bármennyi idővel imádkozhatsz. Ha több küldetést is végrehajtottál, többször imádkozz.] [Amennyiben elvesztenéd szent szimbólumod, az IM paranccsal bármikor fohászkodhatsz istenedhez, hogy adjon neked egy újat. Ehhez az IM 5 parancsot kell kiadnod, és csak oltánál működik.] Most pedig menj, és terjeszd az igét!
Félig öntudatlan állapotban hagyod el az oltárt. [10 pontot használtál fel, van még 86.]

im 0 3 imádkozol
Rábukkansz az oltárra. Letérdelsz, és imádkozni kezdesz. Egy óra telik el buzgó mormolással. Aztán előveszed az 5 kék orchideát, és az oltárra helyezed. Hatalmas lobbanással eltűnik az áldozat - úgy látszik, elfogadta az isten! Ünnepélyes hang szólal meg.
- Tehát nem csalódtam benned, hűséges hívem vagy! (+1 max. életerő, +4 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve bűvölés. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) Pusztítsd az orkokat, a gonosz szolgái! Bizonyításképp pedig áldozz fel nekem öt csontszablyát. 2.) Ölj meg egy pókvadászt. Nagy jót tennél egy ilyen gonosz lény elpusztításával! 3.) Hozz nekem két mocsári penkét! Nem bukkanhatsz rá másként, csak ha alaposan keresed [adj ki KUT parancsot a mocsárban.] [30 pontot használtál fel, van még 56.]
Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Egy óra telik el buzgó mormolással. Aztán előveszed a 2 mocsári penkét, és az oltárra helyezed. Hatalmas lobbanással eltűnik az áldozat - úgy látszik, elfogadta az isten! Hang szólal meg a fejedben.
- Ah, nem csalódtam benned! Ügyes voltál. (+1 max. életerő, +4 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve csábmosoly. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) Pusztítsd az orkokat, a gonosz szolgái! Bizonyításképp pedig áldozz fel nekem öt csontszablyát. 2.) Ölj meg egy pókvadászt. Nagy jót tennél egy ilyen gonosz lény elpusztításával! 3.) Segíts a bajbajutottakon [hajts végre legalább egy jellempróbát, és érj el legalább 15-ös jóságot!] [30 pontot használtál fel, van még 26.]
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 26.]

m 4 3 3 mozogsz délre, délkeletre, délkeletre
[42,-19] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Egy északi aurach nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. {max. életpontja: 49-55.} Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Visszafojtod lélegzetedet. Marokra fogva a bronzkardot a másikra rontasz. Bronzkarddal néhányszor megcsapod az északi aurach bal hátsó lábát. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről az északi aurach, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny kiszakít belőled egy kis húst, és hamm, bekapja! Még 4 életpontot vesztettél. Bronzkarddal mély sebeket nyitva megvagdosod az északi aurach testét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Csontszablyával épp hogy megvágod az északi aurach farkát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Az északi aurach fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A lény óriási darabot tép ki belőled. Még 8 életpontot vesztettél. Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 29, sebződés: 21, gyógyulás: 0, összesen: -21 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy vaskohót. Utad során felfedezel egy olvasztókemencét. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) Körbevizsgálódsz. Még egész friss elf nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 8 kerek követ.

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [20 pontot használtál fel, van még 6.]

m 2 mozogsz keletre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

be 31 bemész a 31. titkos labirintusba
Hosszasan kutatsz bármilyen fajta bejárat után. Hogy csak Te nem voltál elég figyelmes, vagy teljesen rossz nyomon jársz, nem tudhatod. Végül feladod a dolgot. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

lm 3 3 6 mozogsz 3 3 6
Ez a parancs csak labirintusokban működik. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

lm 6 1 mozogsz 6 1
Ez a parancs csak labirintusokban működik. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

m 2 2 mozogsz keletre, keletre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

szk 74 keresed a 74. szörnyet
Elhatározod, hogy táborozás alatt megpróbálsz felkutatni egy tintacsigát. Bár nem hallottál még róla, hogy ilyen terepen élne az a lény. [0 pontot használtál fel, van még 6.]

e 1 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 5.]

e 1 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 4.]

e 1 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 3.]

e 1 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 2.]

e 1 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 1.]

* 1. BP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 0.]

* 2. BP: e 1 0 0 élelemszerzés
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.

* 3. BP: e 1 0 0 élelemszerzés
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.

* 4. BP: e 1 0 0 élelemszerzés
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.

* 5. BP: h 242 0 0 használod a 242. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [1 pontot használtál fel, van még -1.]
Lestrapálva a nap eseményeitől, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben -1 pontod maradt, ebből a következő körre -1 pontot vihetsz át. Kapsz még 157 pontot. A következő körben tehát 156 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


SZENT SZIMBÓLUM
Tehát megkaptad az istenedtől a szent szimbólumodat! Ez egy varázserejű tárgy, amelyre gyakran szükséged lehet. Hordhatod nyíltan, a nyakadba akasztva is (KF <szimbólum száma>), ekkor kapod meg a szimbólum által garantált képességeket és így nem tudják tőled ellopni. Ha viszont nem veszed fel, akkor nem fogja ország-világ tudni, hogy milyen vallást követsz, és így elkerülhetsz elég sok kellemetlenséget. Nyíltan hordod vagy sem - a döntés a tiéd. Más vallásúak nem akaszthatják a nyakukba a te szent szimbólumodat, mert égeti a bőrüket. Az első dolog, amire a szimbólumot valószínűleg használni fogod, egy oltár felszentelése az istened számára. Ehhez a H <szimbólum száma> parancsot kell kiadnod, 10 pontért, egy olyan helyen, ahol egy még felszenteletlen (de felépített) oltár van. A felszentelésben részt vesz minden, a helyszínen tartózkodó követője az istennek, ezért ha többen építenek egy oltárt, érdemes akkor kiadni valakinek a H parancsot, ha minden társa már azon a mezőn áll. Ha valaki ennek ellenére lemarad a felszentelésről, és nem akar újabb oltárt építeni, akkor sincs probléma: keresnie kell egy felszentelt oltárt, és ott az imádkozás: IM parancsot kell kiadnia, 30 pontért. Ahhoz azonban, hogy az isten egy ilyen imát a felszentelés helyett elfogadjon, legalább 5 fordulónak el kellett telnie az áldozat bemutatása óta. Még egy tanács: ha lehet, inkább szenteljél, és ne imádkozz, mert az előbbi SOKKAL több előnnyel jár.
Ha egy oltárt valaki megrongál, akkor az újjáépítés után ismét felszenteletlen oltár lesz belőle.

VARÁZSLÁS
Végre, a karaktered megtanult varázsolni! Mielőtt azonban két kézzel nyúlnál a könnyen megszerezhető hatalom után, nem árt, ha tudod - a mágia tudása sok-sok veszélyt is rejt magában. Komoly különbség van az istenektől kapott papi mágia és a varázslóktól tanult rúnamágia között. Az előbbihez az istened hűséges szolgálata, a tőle kapott feladatok teljesítése, a jellemedhez való hűség szükséges. Ha a vallásodnak nem megfelelően cselekszel, rövid időre vagy akár véglegesen elveszíthetsz bizonyos varázslatokat. Ha pedig megváltozik a jellemed, az összes, istenedtől kapott varázslatot elveszíted. A rúnavarázslatok használata ugyan nem követel ehhez hasonló megkötöttséget, bárki használhatja őket - legtöbbjükhöz viszont szükség van bizonyos anyagi komponensekre (különböző szörnyek alkatrészei, egzotikus növények). Varázsolni a V paranccsal tudsz. Első paraméternek meg kell adni a varázslat sorszámát. Ha egy új varázslatot megtanulsz, kapsz róla E.F-et, amelyben ez a sorszám szerepel, a varázslat részletes leírásával együtt. Előfordulhat, hogy egy varázslathoz meg kell adni 2. vagy 3. paramétert is, akkor ez el lesz magyarázva a leírásban. Egy varázslat elmondása 5 TVP-be kerül (néha többe, ilyenkor ez meg lesz említve a leírásban). Ezenkívül minden varázslatnak van bizonyos varázspont (VP) értéke - ennyi VP-be kerül a varázslat elmondása. Azzal, hogy megtanultál varázsolni, kaptál bizonyos számú VP-t, és minden újabb varázslattal, valamint szintlépéskor ez nő. Minél erősebb egy varázslat, annál több VP-be kerül. Minden forduló elején visszakapsz valamennyit az elhasznált VP-kből, ha az aktuális VP érték kevesebb a maximálisnál (az életpontokhoz hasonlóan). A kapott és visszanyert VP-k száma nagy mértékben függ az IQ-tól. Egy varázslat tarthat 1.) egy teljes fordulón keresztül, a forduló végén megszűnik; 2.) két forduló között, táborozás ideje alatt; 3.) egy adott feltétel teljesüléséig, addig a varázslat inaktívan lapul 4.) a legközelebbi csata végéig (ilyenkor általában a 2. paraméternél beállíthatjuk, hogy csata után újból elmondjuk a varázslatot, és hányszor). Vannak persze azonnal lezajló varázslatok, mint például a gyógyító és a harci varázslatok. Egy játékoson egyszerre 10 inaktív/táborozó/csata végéig érvényes és 10 forduló végéig érvényes varázslat lehet. 11. varázslat felrakása esetén a legrégebben felrakott megszűnik. Ha valakin van egy varázslat, és azt még egyszer rámondják, akkor az új változat felülbírálja az előzőt. A harci varázslatokat kicsit másként kell használni, ezekről részletesebb leírást majd akkor kapsz, ha szerzel egy ilyet.

AURALÁTÁS (4. VARÁZSLAT)
Ezzel az egyszerű mentális áthatoló-varázzsal rádöbbenhetsz a nem barátságos, sőt agresszív kalandozók identitására is. Elmondása 8 VP-be kerül, és egy teljes fordulón keresztül tart a hatása. Minden kalandozónak, akivel találkozol, nem ismered, és nem mutatkoztok be egymásnak, vagy harcra kerül a sor, megtudhatod így a nevét (a karakterét) és a sorszámát. Ez különösen hasznos később kiadandó T parancsokhoz.

BŰVÖLÉS (20. VARÁZSLAT)
Ezzel a varázslattal annyira el tudsz bűvölni egy másik kalandozót, hogy szíves-örömest átadja neked egy tárgyát. A varázslat elmondása után (ami 10 VP-be kerül) inaktívan lapul. Ha egy olyan kalandozó táborára bukkansz, akinek birtokában van a keresett tárgy, ezt a varázslat jelzi, és mielőtt odamész hozzá, működésbe hozhatod. Azt, hogy melyik tárgyat szeretnéd elkérni, 2. paraméterként kell megadnod. Mindig 1-3 darabot kérsz el az adott tárgyból, és az utolsó darabot senki sem fogja odaadni neked. Ha tehát valakinél csak egy darab van abból, amit szeretnél, akkor a bűvölés nem is aktivizálódik. Könnyen előfordulhat, hogy a varázslatnak az áldozat mentálisan ellenáll, vagy a tárgy átadása után rájön, hogy mi történt. Ebből pedig csata származhat! KF-elt tárgyat és aranyat nem kérhetsz el - az arany az egyetlen tárgy, amitől még varázslat hatására sem hajlandó egy kalandozó megválni. A bűvölést nem fogod olyan kalandozókra használni, akikre (akár fajukra, vallásukra, stb) BA parancsot adtál ki. Az ellenfél a bűvölés elleni szerencse dobására mínuszokat kap a papi rangodtól függően, és pluszokat a bűvölni kiavánt tárgy alapárának függvényében.

CSÁBMOSOLY (16. VARÁZSLAT)
Ez a varázslat külső megjelenésedet, fellépésedet elbűvölővé, vonzóvá teszi más kalandozókkal szemben. Ez azt fogja jelenteni, hogy agressziójuk veled szemben 2-vel kevesebb lesz, mint ami be van nekik állítva. A varázslat a következő táborozás végéig tart, elmondása 9 VP-be kerül.

KARAKTERLAP

Éjfél, egy fekete, hosszú hajú, kék szemű elf nő vagy. Elenios híve vagy. Ez a 19. fordulód.

Erő: 11 Szint: 8 Merészség: 5/5 Magasság: 166 cm
IQ: 18 Támadás: 7 Agresszió: 3 Testsúly: 79 kg
Ügyesség: 18 (19) Védekezés: 9 Menekülés: 30 % Életkor: 142/142 év
Egészség: 11 Életpont: 111/100 Jellem: jó (13) Tul. pont: 0
Szerencse: 16 (18) Varázspont: 26/26 Pénz: 19 arany Kép. pont: 4
Pszi pont: 7/5
Eddig összesen 100 szörnyet (2 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 429 TP-t kaptál. Jelenleg 4 503 TP-d van. A következő szinthez még 2 497 TP szükséges. Trófeáid: drasmólyom, alpesi tehén.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 vágófegyverek: 9 lőfegyverek: 8 (+1)

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) max. 1 db (1 -3.); kerek kő (#19) (4 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
42,100 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 47

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1222 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 5 3. mászás: 1
4. csapdakészítés: 1 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 10
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 1 9. szörnyismeret: 2
10. pszi: 1 11. zárnyitás: 1 12. vadászat: 2

FELTÉTELES PARANCSOK (még 38 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 22 TVP-ért (max. 1 alkalommal)
segítesz max. 10 TVP-ért
készítesz smirglilevelet (#29) (max. 11 darabot ), kőkést (#6) (max. 1 darabot ), szögletes követ (#17) (max. 1 darabot ), fáklyát (#36) (max. 4 darabot ), tükröt (#43) (max. 4 darabot ), kőkalapácsot (#13) (max. 1 darabot ), púderkövet (#119) (max. 1 darabot ), kötelet (#92) (max. 1 darabot ), kerek követ (#19) (max. 10 darabot ), tüskét (#22) (max. 10 darabot )
Barátságosság (aktív: 5, max: 50)
acéldarázs (#140), vízionár (#66), gyilkos tetű (#116), fabontó szójer (#71), alpesi tehén (#91)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Papi varázslataid
auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) csábmosoly (#16, 9 VP, 5 TVP) bűvölés (#20, 10 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Pusztítsd az orkokat, a gonosz szolgái! Bizonyításképp pedig áldozz fel nekem öt csontszablyát.
2.) Ölj meg egy pókvadászt. Nagy jót tennél egy ilyen gonosz lény elpusztításával!
3.) Segíts a bajbajutottakon [hajts végre legalább egy jellempróbát, és érj el legalább 15-ös jóságot!]

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Gatin) (540): 9. labirintus (39,112). fejvadászház (757): többek közt 1733. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 9, 20, 31, 171, 173, 180.

HŐSTETTEID
A masszainvázióban megölt ellenfeleid száma: 731, a sikeresen kikutatott kinyílt phua-kúpok száma: 95, a pontszámod: 171 419.
A III. quwarg rajzásban megölt quwargjaid száma: 133, pontszámod: 1 173.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bakkura csizma (#96) 1 * kígyóbőr kesztyű (#49) 1 mászókarom (#78)
1 * rőtmanó kacagány (#714)
Fegyverek és lövedékek
1 * bronzkard (#2083) 6 * csontszablya (#64) 1 fúvócső (#20)
10 kerek kő (#19) 1 kőkalapács (#13) 1 kőkés (#6)
1 * parittya (#18) 1 szögletes kő (#17) 5 tüske (#22)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
3 * beholderfej medál (#1209) 1 lánghordozó kitűző (#2245) 1 nozar-thin medál (#2214)
1 örökkéval. éjköve (#2181) 1 q. irtó medál (#2301) 1 * szem szimbólum (#142)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 1 bronzkulcs (#76) 1 deus ex machina (#1)
4 fáklya (#36) 1 fejlődéskő (#1640) 6 kaja (#2)
1 kis vaskulcs (#40) 1 kötél (#92) 17 krónika (#1725)
1 + tüskecsapda (#242) 1 zárnyitó készlet (#39)
Löttyök és porok, tartóstul
2 kavadu iszák (#25) [bennük 4 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 16]
1 vizestömlő (#3) [üres, kapacitás: 20]
1 zöld üveg (#82) [üres, kapacitás: 20]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 evaporőr háj (#105) 1 fémrúd (#104) 1 grákóbőr (#41)
14 madártoll (#112) 1 magszim bél (#103) 3 mákrózsa virág (#56)
4 mandibulapenge (#125) 2 ormánygőte csont (#21) 1 púderkő (#119)
5 smirglilevél (#29) 8 tigroszlán fog (#63) 2 varányszem (#30)

Összsúly: 38.19 kg Megterheltség: 119%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 104 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 kaja (#2) 5 kék orchidea (#68) 1 mákrózsa virág (#56)
2 mocsári penke (#148) 1 tüske (#22) 1 vízionár szem (#102)
1 ragasztó (#83)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
6 kerek kő (#19) 1 szem szimbólum (#142) 8 tigroszlán fog (#63)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

41 42 43 44 45
-22
-21
-20
-19
-18
(42,-20) oltár, tigroszlán (#43)
(42,-19) északi aurach (#350), vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), oltár
(43,-21) útonálló (#130), Elenios rúnaköve
(44,-20) fejvadászház (#757)

Üzenet küldése a karakternek