186. forduló, 188. forduló, Boldfellow, a lovag összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2009. febr. 5. 12h:18'
EZ A 773. JÁTÉKHETED, 187. FORDULÓD
774. játékheted kezdete: febr. 7.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4325
SZÁMLA : XXXX

BOLDFELLOW, A LOVAG KALANDJAI


3 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [68,64] koordinátán.
A táborozás 1. napján találkozol Caramonnal. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy arany papi karkötőt, egy bíbor erőövet, egy fekete bőrcsizmát, egy hatalom fülbevalóját, egy Krough fejdíszét, egy lajstrom medált, egy lánckesztyűt, egy rothasztó talizmánt, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét és egy vasvértet visel. Felszerelését egy varkaudar iszákos trófea, egy ongóliant trófea és egy óriásféreg trófea színesíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: Lelkekben élő Igaz Barátság. Jobb kezében egy ryuku buzogányt, bal kezében egy Aritma ostorát tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Hátasállata egy garokk! Auráját érzékelve máris tudod, az ő jelleme semleges. Örömmel tapasztalod aurátok egymásra gyakorolt pozitív hatását (+4 varázspont). Egy meleg kézfogás, rövid hírcsere, aztán újból elváltok.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Kifizetted a megvett 20 kaját (48 arany). Salamon átadott neked a 3. napon 2 TU-t.
Salamon, amikor összefutottatok, adott neked egy szeksztánst.
Egy könyvekkel, lombikokkal teli szobát látsz. Hosszú, fehér szakállú varázsló ül görnyedten egy vaskos könyv fölött, és veszettül körmöl. Karikás, beesett szeme árulkodik róla, hogy már napok óta nem aludt. Egyszercsak a szoba ajtaján valaki durván dörömböl. - Na mi lesz már, varázsló! Ma még száz új varázsálmot kell az Álomőrzőknek elkészítened! Már hetek óta ezzel piszmogsz! Igyekezz, mert már vár az újabb feladat! - a varázsló fáradtan nyög, szeretne már pihenni. Talán a következő Tudati Képesség kidolgozása nem fog ennyi időt felemészteni...
Az aranytermő erszény 43 aranyat termelt. A teremtés zsákja létrehozott 1 madártollat. A teremtés zsákja létrehozott 1 gyöngymangót.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+49 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+128 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Pszi energiáid is töltődnek. (+7 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.)
A táborozás ideje alatt hosszú időt töltöttél azzal, hogy ryuku gárdista nyomok után kutattál. A keresgélés eredménytelen volt. [8 pontot használtál fel, van még 331.]

* 1. KP: elmormolod a 12. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 326.]

* 2. KP: elmormolod a 6. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad az áldomás varázslatot! A következő csatában pontosabban fogsz találni. (+4 támadás.) [-5 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 321.]

* 3. KP: elmormolod a 26. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 316.]

* 4. KP: használod az 1629. tárgyat
Minden alkalommal elcsodálkozol a koboldkorona elnagyolt, otromba vonalain. Vajon hogyan képes egy ilyen bumfurdi akármi varázslatot megidézni? Aztán megvonod a vállad, és inkább koncentrálsz. Hamarosan megérzed egy harmadik szem varázs hatalmát. Működésbe lép a rejtett tárgyakat érzékelő varázslat. [0 pontot használtál fel, van még 316.]

* 5. KP: használod az 1629. tárgyat
Nincs semmilyen speciális dolog, amire ezt a tárgyat most használhatnád. [0 pontot használtál fel, van még 316.]

kpk 4 kezd. parancs kivétele: 4
H 1629 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 316.]
(Feltételes gyógyítás:) Elmondtad a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+26 életerő). [-6 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Elmondtad a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+17 életerő). [-6 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+26 életerő). [-6 varázspont.] [15 pontot használtál fel, van még 301.]

kpb 4 kezd. parancs berakása: 4

v 224 elmormolod a 224. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. Energia árad testedbe. Sikerült elmondanod a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 301.]
[A parancs tárolásra került.]

p 64 használod a 64. pszi képességet
Lazítani kezdesz, és lehunyod szemeidet. Megtelsz energiával. Kiengeded magadból a pszi-ernyő pszi képességet. [-6 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 296.]

ek 7 4 3 t. energia kisütése: 7 4 3
Erőt kölcsönözve a Közös Tudattól, megnöveled szakértelmedet. (+3 mászás.) [-3 TU.] [0 pontot használtál fel, van még 296.]

ef 8 505 energia fejlesztése 8
KT-dnek segédkezel egy új tudati képesség kifejlesztésében: hosszan koncentrálsz, a közös gyűjtőbe ömlesztve tudati energiáidat. [-5 TU.] [50 pontot használtál fel, van még 246.]

m 4 1 2 mozogsz délre, északkeletre, keletre
[68,65] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy mély kutat. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy Chara-din monolitját. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Tharr híveié. Egy embert látsz, aki egy spagulárt próbál megközelíteni. Látva téged, elmondja, hogy a bátyjától kapta kölcsön a hátast, de az ledobta magáról. Sajnos nem ért az állatokhoz, hiába mondja neki, hogy hő, ahogy a bátyjától látta. Ahhoz, hogy segíthess rajta, idomítás szakértelemre és 25 TVP-re van szükség (35. jellempróba).
(Feltételes segítség:) - Hő! - mondod a spagulárnak. Az - látva, hogy szakember szólt hozzá - engedelmesen közeledik feléd. A megfelelő időben, a megfelelő módon elkapod a kantárt. Az ember megköszöni a segítségedet, elmeséli, hogy milyen hasznos egy ilyen állat, hiszen naponta akár 27 mérföldet is meg tud vele tenni. (+4 jóság.)
Észreveszel egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport.
(Feltételes mászás:) Odaerősíted a kötelet a kút széléhez, és ügyesen lemászol. A kút mélyén félhomály honol. Felkészülve egy esetleges támadásra, gyorsan körbenézel. Ebben a pillanatban egy fény által nem megvilágított szegletből valami előront! Egy mérges nyukmár!

Elszántan ellenfeledre ugrasz. Vasalt bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a mérges nyukmár csáprágóját. (1 támadással 31 életpontot sebezve.) Aritma ostorával egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a mérges nyukmár bal lábát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Csáprágó csattan csípőd közelében. A mérges nyukmár karmai majdnem eltalálnak! A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
107 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 48, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Érdemes volt lejönni! A földön találsz 1 rézkulcsot. Elhagyva a kutat, elcsomagolod a kötelet.

Egy sánta üregi nyúl önként (mondod Te) jelentkezik ebédnek. (+2 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem túl régi (maximum néhány napos) troll nyomok vezetnek északra. Furcsa érzésed van a homlokod irányából - a harmadik szem itt egy KUT parancsot javasol.

(Továbbmész...) [69,64] Továbbra is síkságon vagy. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Találsz egy oltárt. Raia hívei emelték. Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy evaporőr. {egyik sebzési módja: 4x 1d4.} Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Elszántan ellenfeledre támadsz. Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az evaporőr gumiszerű szenzorát. (2 támadással 48 életpontot sebezve.) Aritma ostorával egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd az evaporőr hengertestét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Az evaporőr csápol, de mindhiába. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Felhasználva a kőkést, szereztél 1 evaporőr hájat. 117 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 63, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Nyomok után kutatsz, sikeresen! Friss emberi nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még friss troll nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [70,64] Kaptatók és lejtők váltják fel a sík terepet: dombvidék. Elérted Maad keleti határát, a Grákó-hegyek első lankáit. Hirtelen mozogni kezd a föld! Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy mélységi grittang. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a mélységi grittang testét. (2 támadással 47 életpontot sebezve.) Aritma ostorával iszonyatosan megcsapod a mélységi grittang farkát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A mélységi grittang állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A mélységi grittang összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 182 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 60, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Sheran hívői építették. Felfedeztél egy olvasztókemencét. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy megrongált vaskohót. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 65 pontot kell rákölteni.) Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Gyógyfüveket keresel, amelyeket a sebre rögzítesz. Így már gyorsan fel fog épülni. Hálásan néz rád a kis maki. (+2 jóság.)
Speciális mentális képességed segítségével megérzed, hogy fém közelében vagy.
(Feltételes ásás:) Egy szép, mély gödröt ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 rézdarabot! Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) Furcsa érzésed van a homlokod irányából - a harmadik szem itt egy KUT parancsot javasol. Nocsak, itt van valami érdekes! Még egész friss troll nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 3 hetes gnóm nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek keletre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 2 bronzhegyű nyilat. IQ-d TF-elődött. [113 pontot használtál fel, van még 133.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
[71,64] A dombvidék átvált alacsonyabb hegyekbe. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Fairlight híveié. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy világítótornyot.
(Vándorcirkusz:)
- Itt a cirkusz, itt a cirkusz - hallod a kántálást, és mire feleszmélsz, már sátrak tömkelege terül szét körülötted. Egy mélynövésű, kék színűre festett alak állja utad, és a tenyerét a belépésre jogosító összegért tartja feléd. Csak addig foglalkozik veled, amíg kifizeted a neki járó 20 aranyat, majd eltűnik a tömegben.
Megállsz egy sátor előtt, ahol egy óriás biztat érdeklődő kalandozókat a céllövöldébe lépésre. Jelentkezel, hogy te megvívnál az odabent lapuló szörnnyel, a ceremóniamester pedig kapva az alkalmon, és a sátorba tessékel. Az odabent lapuló vortexmágus harciasan megindul feléd.

A mészárlásra kiszemelt áldozat számodra ismeretlen védekező varázst lök magára. Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 7 életpontot sebeztél. Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy tűzgolyó varázslat. 67 életpontot vesztettél. Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a hosszú íjjal beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 bronzhegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod a vortexmágus testét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Meglengetve a vasalt bunkót ellenfeledre ugrasz. Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a vortexmágus testét. (4 támadással 96 életpontot sebezve.) Aritma ostorával néhányszor megcsapod a vortexmágus testét. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) Ellenfeled tűzgolyó varázslatot lő rád. 55 életpontot vesztettél. A vortexmágus szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Alaposan átvizsgálod a tetemet. A következő kincseket találtad: 1 fiatalság itala (ld. enc.). 1200 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 154, sebződés: 122, gyógyulás: 0, összesen: -122 ÉP}


- És a díj? - kérdezed az ajtó előtt álló óriástól. Ő hanyagul megvonja a vállát:
- Nem találtál kincset a szörnyben?!? Vagy nem volt szerencséd, vagy nem kutattad át elég alaposan a maradványait - feleli, majd miközben elmosolyodik, biztatva a válladra rakja a kezét: - De ne csüggedj! A következő alkalommal biztos nyersz valamit!
(Feltételes gyógyítás:) Befejezted a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+19 életerő). [-6 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+25 életerő). [-6 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Befejezted a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+26 életerő). [-6 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Befejezted a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+29 életerő). [-6 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Egy végső mozdulattal előhívod a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+22 életerő). [-6 varázspont.]
Az ötpróba sátor előtt egy ifjú alakváltó áll. Valószínűleg felfigyel kiemelkedő tulajdonságaidra, mert a megmérettetések kipróbálására unszol. Úgy döntesz, belevágsz. Nekiveselkedsz a feladatként kapott súlyzó felemelésének, az viszont mégsem olyan pehelykönnyű, mint kívülről látszik. Pár percnyi izzasztó erőlködés után kénytelen vagy feladni. 323 tapasztalati pontot kaptál. A kudarcérzéstől mérgesen továbbindulsz.
Furcsa megérzéseid nem hagynak cserben: fém jelenlétét érzed a föld alól.
(Feltételes ásás:) Egy szép, mély gödröt ástál. Eredményes volt a munkád. Kiástál 1 vasércet! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Csak egy emberevő. Megvető mosollyal várod a találkozást. {egyik sebzési módja: 2x 2d7+2.} Úgy tűnik ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 24 életpontot sebeztél. Elszántan a másikra ugrasz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az emberevő jobb karját. (2 támadással 47 életpontot sebezve.) Aritma ostorával iszonyatosan megcsapod az emberevő ragyás irháját. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Karmaival az emberevő megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. Az emberevő szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
378 tapasztalati pontot kaptál. Elmúlt az áldomás hatása.
{Csatastatisztika; sebzés: 88, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Kutatásodat siker koronázza, két savanyú vadnarancs képében. (+1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Nem túl friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek délkeletre. Zszszs, zszszs, jelzi a harmadik szem. Rejtett tárgyat jelez!

(Továbbmész...) [72,64] Az alacsonyhegység átvált magashegységbe. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy vadtroll. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Elszántan ellenfeledre ugrasz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a vadtroll testét. (2 támadással 47 életpontot sebezve.) Aritma ostorával iszonyatosan megcsapod a vadtroll ragyás bőrét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A vadtroll karma a fejed mellett suhan el! A vadtroll állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Ellenfeled holtteste hirtelen valami különös, belső fényben izzó sziklává változik, majd felrobban (-4 életpont). A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
189 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 64, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy teljesen lerombolt világítótornyot. Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.) Halvány bizsergést érzel a homlokod tájáról - a harmadik szem rejtett tárgyat jelez. Észreveszel valamit a földön. Még egész friss alakváltó nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes árnymanó nyomokat, amelyek északra vezetnek.

(Továbbmész...) [73,64] Magad mögött hagyod a hófödte csúcsokat. A terep már csak alacsonyhegység.

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy teljesen lerombolt oltárt. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy phua-kúpot. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy teljesen lerombolt világítótornyot. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rúnakövet. Hozzáérsz, remélve a telepatikus kontaktust, de semmi. Speciális mentális képességed segítségével megérzed, hogy fém közelében vagy.
(Feltételes ásás:) Egy jó nagy lukat ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 3 rézdarabot! Zszszs, zszszs, jelzi a harmadik szem. Rejtett tárgyat jelez! Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Friss troll nyomok vezetnek délre. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek északnyugatra, friss alakváltó nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 3 hetes gnóm nyomokat, amelyek északra vezetnek. [97 pontot használtál fel, van még 36.]

kut 5 kutatsz 5 pontért
Hmm! Hiszen itt van a feladvány rögtön az orrod előtt, a kúp oldalán:
Az életnél jobban szeretjük, a halálnál jobban féljük,
A gazdag ezután vágyik, a szegénynek bőven van belőle.
[5 pontot használtál fel, van még 31.]

m 4 3 6 mozogsz délre, délkeletre, nyugatra
[73,65] Fellélegzel, lazíthatsz egy kicsit. A hegységnek vége, dombok közt vagy. A Grákó-hegyek keleti tövében vagy. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. A rombolás csak valami alattomos lény műve lehet. Egy lebegő porszemekből álló műalkotást látsz. Épp új formát ölt, mégpedig ezt: Chara-din néhány satnya híve megpróbál elmenekülni egy rájuk dőlő ocsmány monolit alól, de ez szerencsére nem sikerül nekik. Az összeomló tákolmány másik oldalán egy trikornis vigyorog kajánul. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Elenios hívei emelték. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy vaskohót. Bányászat képességeddel fémet érzel a föld alatt. Hirtelen mozogni kezd a föld! Hmm, csak egy mélységi grittang. Ettől nincs semmi félnivalód. Úgy tűnik ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Vad csatakiáltással, felemelve a vasalt bunkót ellenfeledre rohansz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a mélységi grittang testét. (2 támadással 48 életpontot sebezve.) Aritma ostorával kegyetlenül megütöd a mélységi grittang testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A mélységi grittang megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 182 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 66, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.) Észreveszel valamit a földön. Még egész friss troll nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 3 hetes gnóm nyomokat, amelyek északra, friss alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek délre, friss alakváltó nyomokat, amelyek északra, kb. 3 hetes gnóm nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [74,66] A dombvidék után ismét sík terepen vagy. Egy színváltó pille libben el az orrod előtt, de mire utánafordulsz, már el is tűnt. Egy lebegő porszemekből álló műalkotást látsz. Épp új formát ölt, mégpedig ezt: Chara-din néhány satnya híve megpróbál elmenekülni egy rájuk dőlő ocsmány monolit alól, de ez szerencsére nem sikerül nekik. Az összeomló tákolmány másik oldalán Matula vigyorog kajánul. Látsz egy Chara-din monolitját. Észreveszel egy szent tölgyfát. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Elenios híveié. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy alpesi tehén közeledik. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az alpesi tehén testét. (4 támadással 72 életpontot sebezve.) Aritma ostorával megütöd az alpesi tehén fejét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Utolsó pillanatban ugrasz félre az alpesi tehén öklelő szarvai elől. Időben félreugrasz az alpesi tehén rúgása elől. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Felhasználva a kőkést, szereztél 5 kaját. 301 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 82, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Friss emberi nyomok vezetnek északra. Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [24 pontot használtál fel, van még 7.]

tk 5 4325 4325 többszemélyes kaland 5 4325 4325
Ellenőrzöd, ki ért már ide: Salamon. Táborozásod alatt közösen indultok majd kalandra. [0 pontot használtál fel, van még 7.]

szk 350 keresed a 350. szörnyet
A táborozás ideje alatt majd megpróbálsz nyomokat kutatni, hátha találsz egy északi aurachot. Bár nem hallottál még róla, hogy ilyen terepen élne az a lény. [0 pontot használtál fel, van még 7.]

kt 3 3 elkészíted a 3. tárgyat (3 darabot)
Nincs annyi pontod, hogy akár egyetlen vizestömlőt is készíthess/gyűjthess. [0 pontot használtál fel, van még 7.]

f 6 kísérletezel a 6. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 7.]

f 101 kísérletezel a 101. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 7.]

a 190 4363 9 átadod a 190. tárgyat a 4363. kalandozónak (9 darabot)
Tudatkinézissel küldesz tárgyat. Ok, sikeresen átadtál 9 mérg. vas dobónyilat Salamon részére. [5 pontot használtál fel, van még 2.]

a 101 4363 5 átadod a 101. tárgyat a 4363. kalandozónak (5 darabot)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

in 5439 170 505 leírod az 5439. kalandozónak a 170. szörnyet az 505. tárgyat
Szemöldöködet ráncolva, mentális kapcsolatot keresel tudattársaddal. Leírod pontosan, hogy milyen is egy orgoró. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) totemoszlopot. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

in 5439 0 1404 leírod az 5439. kalandozónak az 1404. tárgyat
Szemöldöködet ráncolva, mentális kapcsolatot keresel tudattársaddal. Szegény túl buta hozzá, hogy megértse a dolgot. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

in 5439 0 1409 leírod az 5439. kalandozónak az 1409. tárgyat
Mentálisan üzensz. Szegény túl buta hozzá, hogy megértse a dolgot. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [3 pontot használtál fel, van még -1.]

* 2. BP: elmormolod a 62. varázslatot
Sajnos nincs a birtokodban valamilyen komponens, ami feltétlenül szükséges lenne a varázslat elmondásához (1 szárnyas hernyó). [0 pontot használtál fel, van még -1.]

* 3. BP: használod a 396. tárgyat
Kibontod az álomvirág szirmait és beszippantod az álomport, remélve, hogy nyugodtabb éjszakád lesz. [Lopás parancsaid, nem szörnyekre vonatkozó támadás parancsaid törlődtek, agressziód 3 lett, kaptál egy BA parancsot jókra és semlegesekre.] [0 pontot használtál fel, van még -1.]
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdakészítés). Vizet kortyolsz a vizestömlőből. Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. 2 kaját fal föl a garokk. Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a harmadik szem hatása. Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben -1 pontod maradt, ebből a következő körre -1 pontot vihetsz át. Kapsz még 328 pontot. A következő körben tehát 327 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


A FIATALSÁG ITALA (473. TÁRGY)
A fiatalság itala egyike a legnehezebben előállítható, ámde leghatalmasabb varázsitaloknak. Elkészítéséhez természetesen szükséges a varázsital főzése, egy kék orchidea, egy Thargodan esszencia, galachmit por (azaz egy galachmit és egy kőkalapács), 5 csepp isteni könnycsepp, és néhány speciális növény, amely kizárólag mocsárban terem (azaz az ital csak mocsárban készíthető el). Külön tartóedényre nincs szükséged, csak 10 TVP-re. A fiatalság italát a H 473 paranccsal használhatod, és felhasználásakor fiatalodsz néhány évet. Az italt nem iszod meg, ha semmilyen hatása nem lenne.

KARAKTERLAP

Boldfellow, a lovag, egy szőke, hosszú hajú, kék szemű ember férfi vagy. Raia kisebb papja vagy. Az Álomőrzők (#9101) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 187. fordulód.

Erő: 24 Szint: 17 Merészség: 10/5 Magasság: 162 cm
IQ: 27 (29) Támadás: 16 Agresszió: 3 Testsúly: 66 kg
Ügyesség: 25 Védekezés: 35 Menekülés: 30 % Életkor: 22/22 év
Egészség: 20 Életpont: 267/252 Jellem: jó (218) Tul. pont: 0
Szerencse: 20 Varázspont: 162/16 Pénz: 1116 arany Kép. pont: 1
Tudatpont: 8/0 Pszi pont: 7/1 EFejl: 7
Eddig összesen 779 szörnyet (8 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2979 TP-t kaptál. Jelenleg 256879 TP-d van. A következő szinthez még 3121 TP szükséges. Trófeáid: részeg kalandozó, élőholt quwarg, quwarg királynő. Eddig 2 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 2/6 szúrófegyverek: 3/22 vágófegyverek: 3/87
ütőfegyverek: 22/53 (+2%) lőfegyverek: 15/71 (+3%) dobófegyverek: 1/57

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127) << vashegyű lándzsa (#182) << csontpálca (#329)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -7.); bronzhegyű nyíl (#94) (8 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 11/51 2. nyomkövetés: 47/66 (+32%) 3. lopás: 1/37
4. mászás: 10/47 (+302%) 5. csapdakészítés: 12/2 (+5%) 6. csapdaészlelés: 3/2
7. gyógyítás: 50/3 8. titkosírás: 2/0 9. felderítés: 5/9 (+6%)
10. szörnyidomítás: 1/88 11. teológia: 21/41 (+11%) 12. taumaturgia: 10/78 (+5%)
13. versengés: 4/51 (+16%) 14. zene: 11/41 15. szörnyismeret: 7/56 (+18%)
16. pszi: 1/44 (+5%) 17. zárnyitás: 3/60 18. vadászat: 19/42
19. bányászat: 17/25 (+55%) 20. csapatmunka: 2/49

FELTÉTELES PARANCSOK (még 1 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 90% életpont alatt (gyógymógy (#5))
gyógyítasz 45% életerő alatt 30 TVP-ért
segítesz max. 100 TVP-ért
ásol max. 24 TVP-ért
készítesz kötelet (#92) (max. 1 darabot, csak egyszer), fáklyát (#36) (max. 5 darabot ), gyöngymangót (#135) (max. 5 darabot, csak egyszer), kaktusztüskét (#114) (max. 25 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 5 darabot ), álomport (#396) (max. 10 darabot ), bronzhegyű nyilat (#94) (max. 20 darabot ), kazmár gyökeret (#205) (max. 2 darabot )
elfogod woor-antilopot (#31) háló-csapdával (#220), spagulárt (#82) háló-csapdával (#220)
mászol max. 50 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, küldetés, kártyabarlang, labirintus, szellemkastély (63)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 4, max: 12)
bakkura (#52) (csak egyszer), fekete griff (#107) (csak egyszer), tazunkaróka (#81) (csak egyszer), ongóliant (#159) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 2, max: 12)
semlegesek (#989), jók (#990), Igaz Barátok (9141. KT)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 5 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) varázsital főzése (#100, 30 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP)
időcsere (#285, 5 VP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP)
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) védelem tűz ellen (#38, 12 VP)
vakító fény (#43, 7 VP) tisztítótűz (#44, 13 VP) gyóntatás (#56, 10 VP)
tűzeső (#61, 16 VP) éber vadászkutya (#62, 12 VP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP)
szörnyészlelés I (#82, 8 VP, 5 TVP) DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
erőpajzs I (#12) tulajdonságpajzs (#26) pszi-ernyő (#64)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
7. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 3, max: 10)
lángcsóva (#31), energiatüskék (#29), tűzeső (#61)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
garokk (#73) (hátas: 9 lépés/kör; +2 védettség;) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egyike a legkomolyabb feladatoknak: ölj meg egy Borzalmas Varkaudart!
2.) Hozz létre vasércet mesterséges úton!
3.) Egy feladat, amit a többihez hasonlóan, örömmel fogsz végrehajtani. Áldozz számomra 9 szopókövet!

A Közös Tudat új képességének kifejlesztéséhez még 276 pontnyi fejlesztés szükséges A kt által fejlesztett képesség száma: 505 Ebbe eddig 37 TU-t fejlesztettél be..

Összsúly: 86.78 kg Megterheltség: 120%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 73 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 madártoll (#112) 9 mérg. vas dobónyíl (#190) 2 óndarab (#85)
3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
23 arany (#50) 1 álompor (#396) 1 bronzhegyű nyíl (#94)
1 evaporőr háj (#105) 1 fiatalság itala (#473) 1 gyöngymangó (#135)
5 kaja (#2) 2 rézdarab (#70) 1 rézkulcs (#75)
6 spiritusz (#170) 1 vasérc (#152)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(68,65) mély kút (#93), Chara-din monolitja (#534), Tharr oltár, 35. jellempróba, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), mérges nyukmár (#95)
(69,64) álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), Raia oltár, 21. jellempróba, evaporőrök (#69)
(70,64) mélységi grittangok (#103), Sheran oltár, olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), 25. jellempróba, érclelőhely
(71,64) Fairlight oltár, világítótorony (#156), vortexmágus (#418), érclelőhely, emberevő (#119)
(72,64) vadtroll (#70), világítótorony (#156)
(73,64) oltár, phua-kúp (#372), világítótorony (#156), egy ismeretlen isten rúnaköve, érclelőhely
(73,65) olvasztókemence (#86), művészi porolit (#720), Elenios oltár, vaskohó (#155), érclelőhely, mélységi grittangok (#103)
(74,66) művészi porolit (#720), Chara-din monolitja (#534), szent tölgyfa (#393), Elenios oltár, alpesi tehenek (#91)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* ** 2008.02.03, **** - Az 505-ös képesség (7 helyett 6-os osztó van az MXTU regenerációnál) nem működött. javítottam. - Megölt valaki egy Kitaszítottat, de nem nőtt az isteni küldetés számláló (ölj tíz nevest). Itt a küldetés az ősi birodalmak és esthar császárság neveseire vonatkozott, az újonnan bekerült neveseket a program nem fogadja el. Visszamenőleg ezt nem is tudom megváltoztatni, a küldetés szövegét egyértelműsítettem. - Igaz Barátok Rend Ereje képessége lecserélésre került, mégis működött továbbra is. Javítva. - A karakterek támadása és védekezése sokszor elromlott. Ezt az 502-es új képesség okozta. A hibát javítottam, valamint beraktam, hogy a képességt‹l kapott támadás és védekezés megjelenjen a karakterlapon is. - Ha Káoszportál használata közben valaki DEMezett, a program a TVP-t duplán vonta tőle. Korrigálv.a - Ha valaki úgy adta ki a K, FK parancsot, hogy nem volt több lépés lehetősége, nőtt a nyomkövetése. Javítottam. - Valaki jelezte, hogy a szkander képesség nem jól írja a statisztikákat, és nem jól számolja a fejlődést időnként. Ezzel sokat foglalkoztam, de elég összetett probléma, még nem tudtam javítani, majd a következő adaggal. - Kérésre beraktam, hogy a Kihívás tornyának 4. és 5. szintje is elérhető legyen a csatornától nyugatra. - Bekerült egy új mágikus balkezes vágófegyver (átadható), a sárkánypenge, Moi Ro Fa és Ting Ro Ce dobja 15% eséllyel. - Tihor Miklós

Üzenet küldése a karakternek