143. forduló, 145. forduló, Etorlán összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. febr. 17. 14h:31'
EZ A 148. JÁTÉKHETED, 144. FORDULÓD
149. játékheted kezdete: febr. 23.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5033
SZÁMLA : XXXX

ETORLÁN KALANDJAI


4 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [93,63] koordinátán.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Felmutatod a hűségérmédet. Átvette a felajánlott 1 moa katalizátort (624 arany kikiáltási áron), 20 kaját (64 arany kikiáltási áron), 1 mérleget (64 arany kikiáltási áron), 5 mutáns csontot (524 arany kikiáltási áron), 2 mutáns csontot (224 arany kikiáltási áron), 1 mutáns csontot (124 arany kikiáltási áron), 6 gyöngymangót (64 arany kikiáltási áron), 1 bruhatagnyelvet (324 arany kikiáltási áron). A felajánlási költség tételenként 15 arany. Mivel nem volt nálad elég készpénz, a maradék összeget a bankszámládról utalod át az Aukciós Háznak.Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Felmutatod a hűségérmédet. Átvette a felajánlott 1 moa katalizátort (924 arany kikiáltási áron). A felajánlási költség tételenként 15 arany. Mivel nem volt nálad elég készpénz, a maradék összeget a bankszámládról utalod át az Aukciós Háznak.
Cinty, amikor összefutottatok, adott neked 2 csontpálcát és egy moa varázsdobozt (ld. enc.).
Hatalmába kerít a vadászszenvedély. Látod magad előtt a szörny nyomait, s bár nem túl frissek, kitartóan követed őket. Óvatosan helyezed egyik lábad a másik elé, ügyelve nehogy megreccsenjen valami a talpad alatt. Nyugalmat erőltetsz magadra, nem lehetsz már messze a sikertől. Mint külső szemlélő figyeled magadat, ahogy osonsz, bokorról bokorra, a cél felé. De hirtelen megcsúszol, és hangos robajjal gurulsz lefelé a domboldalon. Ó, a mennydörgős ménkő, legközelebb nem alszol lejtőn! De hátha tanultál valamit az álom-vadászatból, nosza, próbáld ki!
A teremtés zsákja létrehozott 1 szárnyas hernyót.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+97 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+124 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mentális erőd regenerálódik. (+36 pszi pont.) A poszogó möszék csámcsogva habzsolják pszi energiáidat. (-2 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.)
Időközben sokat nézelődtél, keresgéltél, hátha egy tesh alligátor nyomára bukkansz. Úgy látszik, ilyen szörny nem él a környező néhány négyzetmérföldes területen. [7 pontot használtál fel, van még 296.]

* 1. KP: használod a 71. pszi képességet
Összpontosítani kezdesz. Kívülről látod magadat, ahogy pszichéd körbefolyja testedet. Az erőt egyetlen csomóba sűrítve, kilövöd a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 291.]

* 2. KP: elmormolod a 12. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Sikerült elmondanod az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 286.]

* 3. KP: használod az 1100. tárgyat
Használod az Éjmágus tükrét. A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse forduló végéig.) [0 pontot használtál fel, van még 286.]

* 4. KP: elmormolod a 224. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 286.]

* 5. KP: elmormolod a 26. varázslatot
Kántálni kezdesz. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Elmormoltad a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 281.]

ff 127 182 181 felt. fegyverváltás: 127 182 181
Felt. fegyverváltás: << mandibulakasza << vashegyű lándzsa << vasalt bunkó. [0 pontot használtál fel, van még 281.]

h 1133 használod az 1133. tárgyat
Kinyitod a moa varázsdobozt. Hirtelen feltárul előtted a moák hihetetlen bölcsességének egy parányi szeletje. (IQ-d a következő kör elejéig megnőtt 15-tel.) [20 pontot használtál fel, van még 261.]

m 1 2 mozogsz északkeletre, keletre
[94,62] Még mindig a süppedős, szúnyogokkal teli mocsárban vagy.

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy gyíkfű csomót. Egy quwargot látsz odébb iparkodni. Gyorsan eltaposod a kártevőt. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.) Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze keletre látsz egy phua-kúpot. Nyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Elrakod a távcsövet.

(Továbbmész...) [95,62] Tovább lépkedsz a zsombékok, nádcsomók között a mocsárban. Találsz egy phua-kúpot. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy mély kutat. Keletre nézve látsz egy rúnakövet. Délkeletre egy Sheran oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Quwarg szagot érzel! Úgy érzed, mintha TÉGED nézne valaki párolgó trutyiból. Hmm, csak egy élőholt quwarg. Ettől nincs semmi félnivalód. Itt csata lesz.

Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy lángcsóva varázslat. 12 életpontot sebeztél. A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 2 ubuk tüske. Több lövedéked átfúrja az élőholt quwarg bal hátsó lábát. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Marokra fogva a vasalt bunkót ellenfeledre rontasz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az élőholt quwarg jobb oldalát. (4 támadással 83 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal néhányszor épp csak megérinted az élőholt quwarg potrohát. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Csípéseket kapsz a lábaidba. (2 támadástól 17 életpontot vesztesz.) A szörny hatalmas darabot tép ki húsodból, és bekebelezi. Még 13 életpontot vesztettél. Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az élőholt quwarg torát. (3 támadással 66 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal épp hogy eltalálod az élőholt quwarg fejét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Akárhogyan is védekezel, itt is, ott is csáprágók marják húsodat! (2 támadástól 30 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki az élőholt quwarg száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Hujhé, hurrá! csuklantasz boldogan, és kiszívod a quwarg testnedveit, amely egyben 1 TU-nyi fejlesztést jelent. 1306 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 194, sebződés: 60, gyógyulás: 0, összesen: -60 ÉP}

[18 pontot használtál fel, van még 243.]

jlk 1911 jelszó kimondása 1911
Hangosan, érthetően kimondod a találós kérdés megfejtését. Hrshhhsrrr! Félrecsusszan a kúp ajtaja, igazolva, hogy a jelszót tökéletesen fejtetted meg. Az izgalomtól remegve léped át az ősi Moa szentély küszöbét. A tojás belsejét különös fény világítja meg. Hohó, felzümmög a szörnygenerátor, és máris egy ocsmány massza pattan eléd!

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 4 ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a massza bal hátsó lábát. (4 támadással 81 életpontot sebezve.) A lény bűzfelhőt lő rád! Visszafojtod lélegzetedet. Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát ellenfeledre rontasz. Mandibulakaszával néhányszor megcsapod a massza testét. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a massza farkát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Időben félreugrasz a massza rúgása elől. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 fabontót. 713 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 121, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Keresgélni kezdesz, hátha képes vagy valamiféle táp detektálására. Hah! Valami érdekes feliratra bukkantál: Egy sebesült szörny a következő harcig maximális életpontjának 25%-át gyógyulhatja vissza. Elhagyod a phua-kúpot. [15 pontot használtál fel, van még 228.]

kut 5 kutatsz 5 pontért
A találós kérdés a phua-kúp oldalán az orrod előtt materializálódik.
Lánc nem tartja meg, kerítés, gát nem állja útját,
Egy hadsereg sem lassíthatja, fákat dönt le, ha akarja.
[5 pontot használtál fel, van még 223.]

m 3 mozogsz délkeletre
[96,63] Füves síkságra érkeztél. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport.

Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Sheran híveié. Nini, egy quwarg! Gyorsan eltaposod a kártevőt. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.) A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy Sheran oltárt. Északra nézve látsz egy rúnakövet. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Körbevizsgálódsz. Nem túl régi (maximum néhány napos) törpe nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még friss törpe nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. [9 pontot használtál fel, van még 214.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Főzőcskézésbe kezdesz, finom főtt étel készül. Az étek elfogyasztása igazi örömet okoz. Finom nagyon, és egy időre minden éhségedet elmulasztotta. 239 tapasztalati pontot kaptál. [3 pontot használtál fel, van még 211.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[97,64] Szűnni nem akar a zöld síkság.
(Vándorcirkusz:) Már messziről észreveszed a felhúzott sátrak égnek meredő csúcsait, majd hamarosan a cirkuszosok kiabálását is meghallod, amint fennhangon hirdetik mennyi-mennyi próba vár a bátor kalandozókra náluk. Örömmel vegyes érdeklődéssel kezded szemlélni a ténykedésüket, míg egy törpe eléd nem lép, hogy elkérje szórakozásod árát. Kiforgatod a zsebeidet, de egyikben sem találsz 20 aranyat a belépőre. Szomorúan búcsút intesz ezeknek a különleges embereknek. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy vaskohót. Délre nézve látsz egy Sheran oltárt. Elrakod a távcsövet. Quwarg szagot érzel! Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy vadász quwarg. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy lángcsóva varázslat. 22 életpontot sebeztél. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 2 ubuk tüske. Több lövedéked átfúrja a vadász quwarg testét. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vasalt bunkót ellenfeledre rohansz. Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd a vadász quwarg testét. (3 támadással 82 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal néhányszor megcsapod a vadász quwarg testét. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) Hiába próbálsz hátrálni, a vadász quwarg többször is megmar! (2 támadástól 21 életpontot vesztesz.) A vadász quwarg csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a vadász quwarg fejét. (2 támadással 72 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal épp hogy eltalálod a vadász quwarg torát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Marásokat ejt rajtad a vadász quwarg. (2 támadástól 29 életpontot vesztesz.) A vadász quwarg csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A vadász quwarg most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. 1634 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 233, sebződés: 69, gyógyulás: 0, összesen: -69 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Létrehoztad a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+20 életerő). [-6 varázspont.] Észreveszel valamit a földön. Friss törpe nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még friss törpe nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [98,65] Még mindig füves síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy Tharr oltárt. Délkeletre nézve látsz egy Fairlight oltárt. Nyugatra egy Sheran oltár van. Elteszed a látcsövet. Quwarg szagot érzel! A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Hmm, csak egy élőholt quwarg. Ettől nincs semmi félnivalód. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy lángcsóva varázslat. 17 életpontot sebeztél. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 2 ubuk tüske. Több lövedéked átfúrja az élőholt quwarg jobb vállát. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! Tudatodat megacélozva, ellenállsz a támadásnak. Meglengetve a vasalt bunkót ellenfeledre támadsz. Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd az élőholt quwarg potrohát. (3 támadással 76 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal néhány helyen meghorzsolod az élőholt quwarg testét. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Csípéseket kapsz a lábaidba. (2 támadástól 19 életpontot vesztesz.) Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd az élőholt quwarg torát. (3 támadással 71 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal meghorzsolod az élőholt quwarg testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Több marást ejt rajtad az élőholt quwarg csáprágójával. (2 támadástól 22 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1306 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 204, sebződés: 41, gyógyulás: 0, összesen: -41 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Sikerült elmondanod a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+27 életerő). [-6 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+24 életerő). [-6 varázspont.] Oppsz, itt járt már valaki! Nem valami friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még friss törpe nyomokat, amelyek délkeletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra, friss törpe nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [99,66] Szűnni nem akar a zöld síkság. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Fairlight hívői építették. Felfedeztél egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Leah rúnaköve. Észreveszel egy álomvirágot. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy rúnakövet. Délre nézve látsz egy Dornodon oltárt. Északra egy Tharr oltár van. Elrakod a távcsövet. Quwarg szagot érzel! A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy uzbány. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 4 ubuk dobónyíl. Több lövedéked átfúrja az uzbány fejét. (4 támadással 40 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Megmarkolva a mandibulakaszát ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával alaposan megvágod az uzbány pikkelyes nyakát. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod az uzbány testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Az uzbány feléd csap csőrével, de sikertelenül. Véres nyál csordul ki az uzbány száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 310 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 73, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy quwarg felderítő. Úgy tűnik ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 4 ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a quwarg felderítő jobb hátsó lábát. (4 támadással 43 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát a másikra támadsz. Mandibulakaszával kegyetlenül összevagdalod a quwarg felderítő bal vállát. (2 támadással 45 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal súrolod a quwarg felderítő bal első lábát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Csáprágójával a quwarg felderítő megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A quwarg felderítő szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 gyöngymangót. 585 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 97, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem túl régi (maximum néhány napos) alakváltó nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még friss gnóm nyomokat, amelyek keletre, friss törpe nyomokat, amelyek északnyugatra, friss törpe nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. [42 pontot használtál fel, van még 169.]

ff 127 182 329 felt. fegyverváltás: 127 182 329
Felt. fegyverváltás: << mandibulakasza << vashegyű lándzsa << csontpálca. [0 pontot használtál fel, van még 169.]

v 96 98 79 elmormolod a 96. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. Az utolsó szavakra megtelsz energiával. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a városi teleport varázslatot! Vuuush, elteleportálsz!

A TELEPORTÁLÁS PILLANATA ELŐTTI TÉRKÉPED


(94,62) gyíkfű csomó (#200, belőle készíthető: #201)
(95,62) phua-kúp (#372), élőholt quwarg (#202), massza (#217)
(96,63) Sheran oltár
(97,64) vadász quwarg (#241)
(98,65) élőholt quwarg (#202)
(99,66) Fairlight oltár, Leah rúnaköve, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), uzbányok (#102), quwarg felderítő (#299)

[98,79] Épületek tűnnek fel. A város nyüzsög az élettől - koldusok kéregetnek, hetyke elf leányokat kísérgetnek troll testőreik, alakváltó árusok kínálják gyanús portékáikat.
(Feltételes támadás:) Egy bazaltelementál! Ezt kerested. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Egy lángcsóva varázslattal köszöntöd a másikat. 4 életpontot sebeztél. Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 4 ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a bazaltelementál testét. (4 támadással 69 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Fegyvert váltasz: előkapod a csontpálcát. Vad csatakiáltással, felemelve a csontpálcát a másikra ugrasz. Csontpálcával többször kegyetlenül megütöd a bazaltelementál testét. (3 támadással 108 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal többször eltalálod a bazaltelementál fejét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! A bazaltelementál leken néhány pofont. (2 támadástól 68 életpontot vesztesz.) Elmegy a kedved a harctól. A mennydörgő istennyila hibernált lajhár hozzád képest. Te is meglepődsz, hogy milyen gyorsan magad mögött hagyod a lényt.
{Csatastatisztika; sebzés: 114, sebződés: 68, gyógyulás: 0, összesen: -68 ÉP}

Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Aki eme épületben barátokra lel, a pokol tüzén örökre égjen el! Ez Ved-Smillon házi átka. " Valamilyen épületet látsz! Felismered, egy sötét kastplom (570. épület.).
[-50 varázspont.] [10 pontot használtál fel, van még 159.]

m 3 mozogsz délkeletre
[99,80] Még mindig a városban vagy.

A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Wargpin város közleménye: Kedves kalandozók! Újabb szórakoztató centrumok nyíltak (az irány hozzávetőleges): Júra-park 60 mérföld keletre, Trollkeltető Zóna 60 mérföld keletre és 20 mérföld délre, Óriások földje 60 mérföld keletre és 30 mérföld északra. Mindenkit NAGY-NAGY szeretettel várunk! " Egy magából tiszta vizet előköpő, szépen megmunkált szökőkút van itt. Feltöltöd a vizestömlőt. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy teljesen lerombolt Vlagyimir szobrát. Nagy tömeget pillantasz meg: lincselő hangulatban vannak. Közelebbről látod, hogy egy megkötözött Elenios-papot akarnak kivégezni. Ha segíteni akarsz, költs el 1 TVP-t! (55. jellempróba). Felfedeztél egy sörsátrat. A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " Vérszomjas vagy? Ölni akarsz? Jónak mondod magad? Lépj az Irgalmas Nővérek közé! S.P. " Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Jött, száguldott, s futottam én, hős Vasalt Bunkó volt ki életem elvevé. <<Quwarg sírvers>> " A következő épületeket látod: egy helytartói hivatal (579. épület.) és egy bank (582. épület.).
Találkozol Max De La Pittel. Tharr püspöke. Egy arany papi karkötőt, egy fekete bőrcsizmát, egy gólem talizmánt, egy hatalom fülbevalóját, egy két kard szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy tankány karmot, egy vark. pecsétgyűrűt, egy vassisakot, egy vérvörös köpenyt és egy vortex talizmánt visel. Fegyverzetét egy fagymágus trófea, egy quwarg parafenomén trófea és egy quwarg nagymester trófea teszi egyedivé. Jelet látsz a ruhájára festve: mindent elsöprő hömpölygő ármádia. Övén 1 kalandozóskalp fityeg! Jobb kezében egy varkaudar szablyát, bal kezében egy rövid kardot tart. Holmiját egy ragyás burástya cipeli. Tisztán érzed auráját: semleges, mint a Tiéd. Így szólsz: " Nem láttad Xswytyyzlidjxatot, a quwarg isten szolgámat?" Megszólal: - Tiszteletem mester. - Büszkén húzod ki magad. A másik barátságos viselkedése belőled is felszabadítja a pozitív energiákat (+5 varázspont). Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.
(Feltételes gyógyítás:) Megidézted a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+25 életerő). [-6 varázspont.] Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " Aki elfogja a Setét Patkány nevű árnymanót élve vagy halva (ha lehet, halva) 1000 arany jutalmat kap az Alanori Törvényszéktől. " [14 pontot használtál fel, van még 145.]

kb 1228 248 2 kiveszel a bankból az 1228. tárgyat (248 darabot)
Kiveszel a bank széfjéből 1 ork csodaszert. Kiveszel a bank széfjéből 1 pszi követ. Kiveszel a bank széfjéből 24 kaját. [0 pontot használtál fel, van még 145.]

bb 2 179 661 beraksz a bankba a 2. tárgyat (179 darabot)
Beraksz a bank széfjébe 40 kaját. Beraksz a bank széfjébe 1 grifftojást. Beraksz a bank széfjébe 1 alligátorbőrt. [0 pontot használtál fel, van még 145.]

pki 3000 kiveszel a bankból 3000 aranyat
Kiveszel a bankból 3000 aranyat. A számládon van még 2522 arany. [0 pontot használtál fel, van még 145.]

pbe 2700 2717 beraksz a bankba 2700 aranyat
Loreen Hunter számlájára átutalsz 2700 aranyat. [0 pontot használtál fel, van még 145.]

m 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra
[98,81] Továbbmész a város utcáján.

Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " "Újra él, újra támad, újra eljön, nem vártad!" - A vámpírurak visszatértek! " Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Ilyen értelmetlen pusztítást csak egy gonosz karakter okozhat. Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Étel, ital, álom - legjobb ez a három. - DM " Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " A Hajnal lovagjai KT ismét felvételt hirdet az igazhitűek számára. Érd: 3528 " Megpillantasz egy épületet. Közelebbről látod, hogy egy fogadó a Fogatlan Vámpírhoz. (612. épület.). Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " A vándorcirkusz támogatókat keres! A részletekért keresd Russlant, 24 mérföldre nyugatra, 21 mérföldre délre innen. "

(Továbbmész...) Gyomorkavaró érzés vesz erőt rajtad: a teleport varázslat befejezéseképp most visszarepít a kiinduló mezőre. Hushhh, elteleportálsz!
[99,66] Még mindig füves síkságon vagy. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Fairlight híveié. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Leah rúnaköve. Látsz egy álomvirágot. Ahogy lenézel, egy quwargot látsz, amint éppen azon iparkodik, hogy megcsípjen. Gyorsan eltaposod a kártevőt. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.) Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy rúnakövet. Délre nézve látsz egy Dornodon oltárt. Északra egy Tharr oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Oppsz, itt járt már valaki! Még egész friss alakváltó nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még friss gnóm nyomokat, amelyek keletre, friss törpe nyomokat, amelyek északnyugatra, friss törpe nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.
[18 pontot használtál fel, van még 127.]

im 0 2 imádkozol
Rábukkansz az oltárra. Letérdelsz, és imádkozni kezdesz. Hosszú idő telik el csendes meditációban. Forró, simogató fuvallat szalad végig hátadon. Az imád meghallgatásra került. (+37 varázspont.)
(Feltételes gyógyítás:) Elmormoltad a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+29 életerő). [-6 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Egy végső mozdulattal előhívod a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+24 életerő). [-6 varázspont.] [40 pontot használtál fel, van még 87.]
Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Hosszú idő telik el csendes meditációban. Kellemes, bizsergető érzés fut végig rajtad, ahogy istened tudtul adja, hallotta imád. (+39 varázspont.) [30 pontot használtál fel, van még 57.]

p 74 352 használod a 74. pszi képességet
Mentális relaxációba kezdesz. Mentális energia gyűlik benned. Az erőt egyetlen csomóba sűrítve, kilövöd a molekulaátrendezés pszi képességet. Rádöbbensz, hogy mi a kudarc oka: a paraméterként megadott tárgyat nem ismered ill. nem érc/ásvány. [-10 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 52.]

im imádkozol
Rábukkansz az oltárra. Letérdelsz, és imádkozni kezdesz. Hosszú idő telik el csendes meditációban. Forró, simogató fuvallat szalad végig hátadon. Az imád meghallgatásra került. (+40 varázspont.) [30 pontot használtál fel, van még 22.]

szk 361 keresed a 361. szörnyet
Úgy készülsz, hogy a táborozási időd egy részében keresni próbálsz egy ryuku légióst. [0 pontot használtál fel, van még 22.]

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még 19.]

* 2. BP: használod a 396. tárgyat
Kibontod az álomvirág szirmait és beszippantod az álomport, remélve, hogy nyugodtabb éjszakád lesz. [Lopás parancsaid, nem szörnyekre vonatkozó támadás parancsaid törlődtek, agressziód 3 lett, kaptál egy BA parancsot jókra és semlegesekre.] [0 pontot használtál fel, van még 19.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. A quwargok öldöséséért kifizetnek részedre 93 arany vérdíjat. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 22, 26, 3.
Etetési idő! Sajnos egy szem kajád sincsen, amit kioszthatnál az éhes szörnyeid között! Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a szürkeáll. aktiv hatása. Elmúlt az erőpajzs I hatása. Elmúlt a hadiszerencse II hatása. Elmúlt a munka gyümölcse hatása. Elmúlt a tulajdonságpajzs hatása.
Ebben a körben 19 pontod maradt, ebből a következő körre 19 pontot vihetsz át. Kapsz még 285 pontot. A következő körben tehát 304 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MOA VARÁZSDOBOZ (1133. TÁRGY)
A moa varázsdoboz díszítése egyedülálló Ghallán. Ha nem tudnád a moákról szerzett ismereteid alapján, hogy a mágiához nem igazán értettek, azt hihetnéd, rúnák sorakoznak körben a láda felületén. Pedig a jelek nagyon hasonlóak, itt van például ez a két helyen ismétlődő minta: "E=mc2". Megrázod a fejed, hogy elhessegesd a tudni akarás okozta fejfájást. Ha a napi 20 órában ezen dolgozó gnóm tudósoknak nem sikerült megfejteni a múlt moa rejtélyeit, neked miért sikerülne. Erre semmi esélyed. Ha viszont a piciny lakatot leakasztod a moa varázsdoboz fedeléről, és feltárod belsejét, még megtalálhatod a reményt. Ehhez a H 1133 parancsot kell kiadnod.

KARAKTERLAP

Etorlán, egy vörös, hosszú hajú, zöld szemű, hosszú szakállas törpe nő vagy. A bőröd világosabb az átlagosnál. Fairlight bíborosa vagy. A Vasalt Bunkók (#9102) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 144. fordulód.

Erő: 19 (24) Szint: 19 Merészség: 5/4 Magasság: 104 cm
IQ: 24 (41) Támadás: 20 Agresszió: 3 Testsúly: 62 kg
Ügyesség: 19 (23) Védekezés: 31 Menekülés: 30 % Életkor: 59/59 év
Egészség: 20 (24) Életpont: 296/156 Jellem: semleges (-1) Tul. pont: 4
Szerencse: 21 (28) Varázspont: 266/106 Pénz: 393 arany Kép. pont: 8
Tudatpont: 15/2 Pszi pont: 67/17 EFejl: 10
Eddig összesen 901 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 6096 TP-t kaptál. Jelenleg 404879 TP-d van. A következő szinthez még 45121 TP szükséges. Trófeáid: vadász quwarg, varkaudar íjász, Poomr Ko. A 144. fordulódban 2522 arany került a bankszámládra. 2522 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1/0 szúrófegyverek: 15/27 vágófegyverek: 10/98 (+12%)
ütőfegyverek: 21/51 (+12%) lőfegyverek: 9/5 (+17%) dobófegyverek: 23/27 (+3%)

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127) (130%) << vashegyű lándzsa (#182) (200%) << csontpálca (#329) (240%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -2.); bumeráng (#249) (3 -5.); ubuk dobónyíl (#138) (6 -10.); ubuk dobónyíl (#138) (11 -15.); ubuk tüske (#131) (16 -996.); tolmokov-koktél (#351) (997 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
Eltaposott quwargok: össz.: 139 időszaki: 87

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 10/26 2. nyomkövetés: 25/30 (+23%) 3. lopás: 1/60
4. mászás: 10/68 5. csapdakészítés: 11/45 (+6%) 6. csapdaészlelés: 2/97
7. gyógyítás: 30/20 8. titkosírás: 4/73 (+11%) 9. felderítés: 14/65 (+6%)
10. szörnyidomítás: 7/2 11. teológia: 17/71 (+21%) 12. taumaturgia: 13/63 (+15%)
13. szerencsejáték: 2/39 14. versengés: 8/4 15. zene: 7/12
16. szörnyismeret: 11/80 (+18%) 17. pszi: 11/38 (+11%) 18. zárnyitás: 1/4
19. vadászat: 7/57 20. bányászat: 17/74 21. főzés: 9/41 (+10%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 5 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 45% életpont alatt (gyógymógy (#5))
gyógyítasz 25% életerő alatt 30 TVP-ért
kutatsz max. 100 TVP-ért
ásol max. 24 TVP-ért
készítesz fáklyát (#36) (max. 1 darabot ), kőkést (#6) (max. 1 darabot ), tükröt (#43) (max. 1 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 1 darabot, csak egyszer), csillezsályalevelet (#1253) (max. 50 darabot ), nyomkereső talizmánt (#671) (max. 2 darabot, csak egyszer)
mászol max. 100 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, küldetés, kártyabarlang, labirintus, szellemkastély (63)
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 6, max: 12)
smaragdgólem (#417), vortexmágus (#418), halálhozó (#419), korinthai amőba (#420), varkaudar kósza (#347) (csak egyszer), szintszívó lények (#9097)
Barátságosság (aktív: 5, max: 12)
Cinty (#5787), Vasalt Bunkók (#9102), 9302. szövetség (#9302), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 5 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP) védelem sav ellen (#36, 12 VP)
tompítás (#40, 8 VP) örvénykerítés (#42, 10 VP) fehér glóbusz (#47, 13 VP)
villámcsapás (#50, 18 VP) elektromos pajzs (#51, 14 VP) varázslat olvasása (#67, 30 VP, 20 TVP)
mágiafeloldás (#75, 5 VP, 5 TVP) láthatatlanság (#76, 15 VP, 5 TVP) fúzió (#77, 25 VP, 5 TVP)
láth. észlelése (#78, 7 VP, 5 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) varázsital főzése (#100, 30 VP)
tükörpajzs (#101, 26 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
tolvajvér (#364, 22 VP, 5 TVP) analízis (#375, 6 VP, 2 TVP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP)
gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP) varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP)
kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP)
jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP)
tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) kristálygömb (#54, 20 VP, 5 TVP)
a lélek védelme (#57, 32 VP) tűzeső (#61, 16 VP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP)
szörnycsábítás (#83, 14 VP, 3 TVP) vasszervezet (#86, 8 VP) szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP)
villámsújtás (#89, 15 VP) agyburok (#90, 11 VP) DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP)
erőpajzs III (#127, 30 VP, 5 TVP) alku (#139, 20 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP) molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP)
agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
méregsemlegesítés (#14)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
13. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
lángcsóva (#31)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 2, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
izomernyesztés (#33) >> szutykos remák (#191) izomernyesztés (#33) >> varkaudar behemót (#189)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
élőholt quwarg (#202) (csicska) státusz: OK
quwarg harcos (#201) (hátas: 10 lépés/kör; 8 TVP/lépés; +2 védettség;) státusz: éhes

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Követőim nagyhatalmú mágusok. Költs el egyetlen körben legalább 333 VP-t a V parancs használatával!
2.) A kihívás egyre nagyobb. Egy bazaltelementál esetében nemcsak legyőzni, de megtalálni is nehéz feladat!
3.) Imádkozz, amint elérted a püspöki rangfokozatot!

HŐSTETTEID
Olimpiai helyezéseid: harmadik hely az 1. kategóriában a XXIII. olimpián.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 alligátorbőr (#661) 1 álompor (#396) 1 grifftojás (#179)
14 kaja (#2) 5 ubuk dobónyíl (#138) 4 ubuk tüske (#131)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
393 arany (#50) 1 fabontó (#106) 1 gyöngymangó (#135)
1 ork csodaszer (#1228) 1 pszi kő (#248) 1 szárnyas hernyó (#69)
1 uzbány csőr (#169) 33 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(99,66) Fairlight oltár, Leah rúnaköve, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), uzbányok (#102), quwarg felderítő (#299)

Üzenet küldése a karakternek