11. forduló, 13. forduló, Éjfél összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. dec. 3. 15h:02'
EZ A 579. JÁTÉKHETED, 12. FORDULÓD
580. játékheted kezdete: dec. 4.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 23 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5421
SZÁMLA : XXXX

ÉJFÉL KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [41,-18] koordinátán.
A krónikát olvasgatva néhány dolgot már hatékonyabban fogsz végrehajtani (+17 tvp ).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+11 életerő.) Pszi energiáid is töltődnek. (+3 pszi pont.)
A táborozás ideje alatt hosszú időt töltöttél azzal, hogy drótszőrű pincsi nyomok után kutattál. Sikerrel jártál! Azonosítasz egyet a keresett fajból.

Megmarkolva az obszidián pengét a másikra ugrasz. Obszidián pengével hatalmas csapásokat adva felmetszed a drótszőrű pincsi bal oldalát. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Kőkéssel épp hogy megvágod a drótszőrű pincsi fémes szőrű testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Harapásokat kapsz a jobb karodba és kezedbe! (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 drótszőrt. Magadhoz veszel egy tekintélyes drótszőrű pincsi trófeát. 18 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 14, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 170.]

* 1. KP: p 64 0 0 használod a 64. pszi képességet
4 pszi-pontod van, és ahhoz, hogy ezt a pszi képességet használhasd, 6 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 170.]

* 2. KP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 169.]

* 3. KP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Hogy kerül ide egy csokivirág? Na mindegy, no problemo, lehántod az édes héját. Igazi ínyencfalat! (+1 kaja.) [1 pontot használtál fel, van még 168.]

* 4. KP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 167.]

* 5. KP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 166.]

d 5 1 eldobod az 5. tárgyat (1 darabot)
Elhajítasz 1 bunkót. [0 pontot használtál fel, van még 166.]

t 22 támadod a 22. szörnyet
FT 22 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 166.]

m 1 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre, északkeletre
[42,-19] Dombos terepre érkeztél. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy vaskohót. Látsz egy olvasztókemencét. Utad során felfedezel egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Csak egy spagulár. Megvető mosollyal várod a találkozást. Itt csata lesz.

Megmarkolva az obszidián pengét ellenfeledre támadsz. Obszidián pengével hatalmas csapásokat adva felmetszed a spagulár pettyes hátát. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Kőkéssel egy hatalmas csapással felmetszed a spagulár nyakát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A spagulár összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 kaját. Eldobod az értéktelenné vált drótszőrű pincsi trófeát, és diadalmasan beszerzel egy spagulár trófeát. 42 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 20, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Kifosztod egy törpemarabu fészkét. A zsákmány: két zöld tojás. (+1 kaja.) Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 10 kerek követ.

(Továbbmész...) [43,-20] Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy. Virágzó orchidea illatát hozza a szél. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Még szerencse, hogy az elrejtőzés mellett döntöttél. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy kaffogó hebrencs. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.

Találsz egy gyöngymangó bokrot. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy mély kutat. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy tűzrakó helyet. A gnóm, aki a tüzet csiholta mesél erről-arról, mi történt vele mostanában, közben megosztja veled finom vacsoráját. Csak úgy falod a vadított gorombillafarhátot. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Raia híveié. Egy hatalmas pókhálóba tekeredett alakot pillantasz meg. A pókháló tövében ott üldögél egy kövér pók, úgy látszik, jóllakottan, mert áldozatát egyelőre nem bántja. A szerencsétlen figura még lélegzik, bár nyilván megbénította a méreg. Ha segíteni akarsz, szükséged van egy fáklyára, amellyel elkergeted a pókot és leégeted a hálót. Ez a tevékenység 10 TVP-be kerül (16. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Fáklyát gyújtasz, és a kövér pók felé suhintasz. Az uccu neki, elhordja ocsmány potrohát! Ezután óvatosan lepörkölöd a hálót. A méregtől félig lebénult kobuderát támogatsz elő. Megköszöni a segítségedet, miközben a háló foszlányait tépkedi magáról. Közben elmondja, hogy nem eshetett volna mindez meg vele, ha nála vannak az ubuk dobónyilai, amelyeket még apjától örökölt. Kérdésedre, hogy a dobónyilak hogyan készíthetők el, sajnálkozva rázza fejét - ő sem tudja. Elbúcsúztok, és ki-ki megy tovább a saját feje után. (+2 jóság.) Jellemed hamarosan jóra fog változni.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Friss kobudera nyomok vezetnek északkeletre. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).

(Továbbmész...) [44,-21] Egy kisebb településhez érkeztél. Egy fehér kőből kifaragott, tiszta vizű szökőkutat találsz. Találsz egy sörsátrat. Észreveszel egy halálbokort. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. A sarok mögött csosszanó léptek figyelmeztetnek a veszélyre. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy útonálló közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Telibe kaptad az útonálló jobb vállát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Marokra fogva az obszidián pengét ellenfeledre rohansz. Obszidián pengével megvagdalod az útonálló bal oldalát. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) Kőkéssel épp hogy eltalálod az útonálló bal oldalát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Az útonálló egy felső támadása részben eléri célját, kisebb zúzódás keletkezik a jobb válladon. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Obszidián pengével irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod az útonálló testét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Kőkéssel megkarcolod az útonálló testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Az útonálló vadul, minden technika nélkül támad: csak apró sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Az útonálló most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Elhajítod a vacak spagulár trófeát, és kiszedsz egy útonálló trófeát. 113 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Leah hithű követője! Állj közénk, az egyesült ÖRDÖGI KÖR-be. TOUR-MIX. " A főút mellett egy magas, barna kőből épített házat látsz. Rajta nagy tábla: Gatin polgármesteri hivatala. Az ajtó előtt egy megtermett, bőrpáncélba öltözött harcos őrködik. (540. épület.)
A kitaposott úttól balra egy nagy, szürke kőépületet látsz. Rajta felirat: "Tralbraktriplopp vegyesboltja". Az ajtó nyitva van, jelezve, hogy a bolt várja a vásárlókat. (541. épület.)
Egy masszív, agyagkövekből épített ház áll az úttól jobbra. Ablakai szűkek, inkább lőréseknek tűnnek. Egy kopott, szürke cégér hirdeti: "Balrognyűvő Throfil és fia: páncélok, pajzsok, fegyverek széles választéka!". A nyitott vasajtó jelzi, hogy bárki, akinek teli a bukszája, szívesen látott vendég. (542. épület.)
A rozoga épületek között vadonatúj, fehérre mázolt falú épület csillog-villog. Előtte egy cégért lenget a szél: "Fogadó a Vak Orgoróhoz." Tyűha! Ez hiányzott! Erre volt szükség a Túlélők Földjének minden városában! Fogadóra! Izgatottan körbejárod, de Fentről Érkező Határozott BE utasítás nélkül nem tehetsz semmit. (609. épület.)
Összefutsz Amonhoteppal. Fegyverzetét egy útonálló trófea színesíti. Lőfegyvere egy parittya. Érzékeled auráját: színtelen semleges, mint Neked.
Egy meleg kézfogás, rövid hírcsere, aztán újból elváltok.
Összeakadsz egy fekete, göndör hajú, barna szemű gnóm férfival. Fairlight híve. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy bronzsisakot, egy kígyóbőr kesztyűt, egy örökkéval. rubinját és egy villám szimbólumot visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Felszerelését egy sörényes ubuk trófea, egy gyilkos tetű trófea és egy varkaudar kölyök trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy varkaudar lándzsát, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Lőfegyvere egy rövid íj.
Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Vidám Gorka. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Bye-bye-t és csocsit mondtok egymásnak, aztán továbbállsz.
Egyszercsak megpillantod egy fekete, hosszú hajú, zöld szemű kobudera férfi táborát. A bőre világosabb az átlagosnál. Raia követője. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy nap szimbólumot, egy tankány karmot és egy vassisakot visel. Fegyverzetét egy ork sámán trófea, egy vérszomjas csüldő trófea és egy mutáns pók trófea díszíti. Bal kezében egy csontkést tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Tisztán érzed auráját: fehér, jelezve, hogy jó. Rögtön látod, hogy senki és semmi vagy az ő hatalmához képest. Semmi esélyed sem lenne harcban. Elkerülöd a táborhelyet, mielőtt a másik még észrevenne.
Utad során felfedezed egy fekete, tüsi hajú, szürke szemű, harcsabajszos troll férfi táborát. Bőre színe zöld. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy bronzsisakot, egy kígyóbőr kesztyűt és egy koponya szimbólumot visel. Ruházatát egy alpesi tehén trófea, egy agglomerátor trófea és egy sörényes ubuk trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy vasalt bunkót, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Rögtön látod, hogy senki és semmi vagy az ő hatalmához képest. Semmi esélyed sem lenne harcban. Elkerülöd a táborhelyet, mielőtt a másik még észrevenne.
Találsz egy táblát, rajta a következő felirattal: " Figyelem! Nagyszabású árverés rendeztetik, melyen minden szabad erdauini kalandozó részt vehet! Részletek a városházákon és a helytartói hivatalokban [BE <épület> 1]. Krapixlon Ottomár, pénzügyminiszter. " [50 pontot használtál fel, van még 116.]

be 541 bemész az 541. épületbe
Belépsz a boltba. Azonnal elősiet egy apró, ravasz tekintetű gnóm.
- Üdvözöllek, én vagyok Tralbraktriplopp, e bolt tulajdonosa. Miben lehetek a szolgálatodra? - érdeklődésedre körbevezet a boltban, és megmutogatja, hogy mi eladnivalója van. Végignézi a Te holmidat is, és néhány tárgyadra ajánlatot tesz. Néhány dolog megvilágosodik az adás-vétellel kapcsolatban. (ld. enc.)
A következő eladó tárgyakat látod (zárójelben a tárgy sorszáma):

kaja (#2) 2 ap /db, vizestömlő (#3) 14 ap /db, sünmedve tüske (#14) 2 ap /db, vadász tatu bőr (#15) 2 ap /db,
bordacsont (#16) 4 ap /db, ormánygőte csont (#21) 6 ap /db, kavadu lebeny (#24) 4 ap /db, kavadu iszák (#25) 4 ap /db,
varányszem (#30) 2 ap /db, lapockacsont (#33) 8 ap /db, fáklya (#36) 1 ap /db, drótszőr (#37) 4 ap /db,
zárnyitó készlet (#39) 32 ap /db, kis vaskulcs (#40) 6 ap /db, grákóbőr (#41) 6 ap /db, távcső (#42) 32 ap /db,
királygyík bőr (#44) 6 ap /db, surranó kígyó bőr (#47) 4 ap /db, antilopbőr (#48) 6 ap /db, tigroszlán fog (#63) 2 ap /db,
kék orchidea (#68) 8 ap /db, szárnyas hernyó (#69) 4 ap /db, rézdarab (#70) 2 ap /db, csontkulcs (#74) 8 ap /db,
rézkulcs (#75) 12 ap /db, lapkorong (#80) 4 ap /db, mérleg (#81) 16 ap /db, óndarab (#85) 4 ap /db,
bakkura bőr (#95) 4 ap /db, rákpáncél (#97) 8 ap /db, fekete gyöngy (#99) 12 ap /db, vízionár szem (#102) 6 ap /db,
magszim bél (#103) 10 ap /db, fémrúd (#104) 16 ap /db, evaporőr háj (#105) 10 ap /db, fabontó (#106) 10 ap /db,
vapár ág (#110) 20 ap /db, madártoll (#112) 2 ap /db, dözmöng szív (#122) 6 ap /db, rókafarok (#124) 6 ap /db,
mandibulapenge (#125) 6 ap /db, sallank karom (#128) 4 ap /db, hebrencs állkapocs (#130) 8 ap /db, mocsári penke (#148) 2 ap /db,
szent jogar (#150) 100 ap /db, szvó-ektoplazma (#151) 20 ap /db, vasérc (#152) 4 ap /db, pirkit (#153) 4 ap /db,
mászókampó (#165) 30 ap /db, uzbány csőr (#169) 12 ap /db, téfea-agy (#172) 16 ap /db, grifftojás (#179) 20 ap /db,
ezüst kulcs (#184) 24 ap /db, nagy bronzkulcs (#185) 28 ap /db, nagy vaskulcs (#186) 32 ap /db, trikornis szarv (#198) 24 ap /db,
karbin plazma (#199) 20 ap /db, amniosz (#203) 2 ap /db, szuperkötél (#209) 4 ap /db, dorony tüdő (#212) 16 ap /db,
manifeszt.nyúlvány (#214) 20 ap /db, praglonc hártya (#215) 400 ap /db, dobóháló (#221) 16 ap /db, ramit kő (#226) 6 ap /db,
acélpengőke (#231) 6 ap /db, ilkin érc (#232) 6 ap /db, pular kristály (#239) 16 ap /db, nagy aranykulcs (#246) 48 ap /db,
tatu ködmön (#255) 8 ap /db, kristálygömb (#265) 20 ap /db, fülemüle agyar (#267) 10 ap /db, gromak bőr (#268) 16 ap /db,
aranytű (#272) 8 ap /db, szuper dobóháló (#273) 16 ap /db, tyrex csont (#280) 60 ap /db, raptor karom (#281) 24 ap /db,
jégszív (#282) 30 ap /db, sárkánypikkely (#292) 40 ap /db, arx formázó minta (#298) 50 ap /db, cru formázó minta (#300) 50 ap /db,
roxati zárfaló (#314) 800 ap /db, Thargodan esszencia (#328) 60 ap /db, mutáns csont (#331) 8 ap /db, huhogó bibe (#332) 16 ap /db,
shinai gömb (#348) 240 ap /db, molluszk ház (#353) 4 ap /db, szockó hólyag (#355) 6 ap /db, quwarg tojás (#360) 4 ap /db,
moa üveggömb (#383) 10 ap /db, álompor (#396) 2 ap /db, teknőcteknő (#416) 24 ap /db, ostromlétra (#510) 10 ap /db,
dentor bőr (#551) 70 ap /db, aranytoll (#572) 80 ap /db, jégkristály (#593) 40 ap /db, sárkányfog (#617) 40 ap /db,
törpe őskő (#633) 1000 ap /db, sámán erszény (#650) 20 ap /db, darázsszárny (#652) 8 ap /db, darázsfarok (#654) 28 ap /db,
aurach fog (#657) 2 ap /db, alligátorbőr (#661) 20 ap /db, elf csont (#664) 8 ap /db, nektoraf faggyú (#667) 6 ap /db,
sáska amulett (#668) 30 ap /db, rakolits por (#669) 14 ap /db, szulfagor agyar (#677) 8 ap /db, etra hályog (#712) 50 ap /db,
jegygyűrű (#736) 100 ap /db, kitintüske (#879) 8 ap /db, quwarg igazgyöngy (#912) 8 ap /db, párducbőr (#1066) 20 ap /db,
jegesmedve bunda (#1067) 20 ap /db, rozmárfog (#1069) 6 ap /db, yetiszív (#1070) 16 ap /db, féregbél (#1071) 8 ap /db,
ulkor gyöngy (#1072) 30 ap /db, lidércesszencia (#1074) 14 ap /db, behemótköröm (#1081) 20 ap /db, varkaudar látógömb (#1107) 600 ap /db,
varkaudar csont (#1113) 8 ap /db, fűszerkeverék (#1170) 20 ap /db, bruhatagnyelv (#1230) 14 ap /db, extra takarmány (#1360) 36 ap /db,
azuka vese (#1462) 18 ap /db, quwarg teleportgömb (#1534) 2500 ap /db, fenőkő (#1618) 300 ap /db.

A következő tárgyaidat hajlandó a boltos megvásárolni:
antilopbőr (#48) 3 ap /db, bakkura bőr (#95) 2 ap /db, bordacsont (#16) 2 ap /db, deus ex machina (#1) 25 ap /db,
dözmöng szív (#122) 3 ap /db, drótszőr (#37) 2 ap /db, evaporőr háj (#105) 5 ap /db, grákóbőr (#41) 3 ap /db,
kavadu lebeny (#24) 2 ap /db, királygyík bőr (#44) 3 ap /db, madártoll (#112) 1 ap /db, rókafarok (#124) 3 ap /db,
sünmedve tüske (#14) 1 ap /db, szárnyas hernyó (#69) 2 ap /db, tigroszlán fog (#63) 1 ap /db, vadász tatu bőr (#15) 1 ap /db,
varányszem (#30) 1 ap /db, zárnyitó készlet (#39) 16 ap /db áron.
[5 pontot használtál fel, van még 111.]

ee 16 105 44 eladod a 16. tárgyat a 105. tárgyat a 44. tárgyat
Eladtál 3 bordacsontot. 6 aranyat kaptál.
Eladtál 2 evaporőr hájat. 10 aranyat kaptál.
Eladtál 3 királygyík bőrt. 9 aranyat kaptál.
[0 pontot használtál fel, van még 111.]

ee 124 63 37 eladod a 124. tárgyat a 63. tárgyat a 37. tárgyat
Eladtál 1 rókafarkat. 3 aranyat kaptál.
Eladtál 13 tigroszlán fogat. 13 aranyat kaptál.
Eladtál 19 drótszőrt. 38 aranyat kaptál.
[0 pontot használtál fel, van még 111.]

ee 48 eladod a 48. tárgyat
Eladtál 1 antilopbőrt. 3 aranyat kaptál.
[0 pontot használtál fel, van még 111.]

ve 76 1 megveszed a 76. tárgyat 1
Egyetlen boltot sem találsz a környéken, ahol azt a tárgyat árulnák. [0 pontot használtál fel, van még 111.]

ve 122 2 megveszed a 122. tárgyat 2
Vásároltál 2 dözmöng szivet. 12 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 111.]

ve 102 1 megveszed a 102. tárgyat 1
Vásároltál 1 vízionár szemet. 6 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 111.]

ve 85 2 megveszed a 85. tárgyat 2
Vásároltál 2 óndarabot. 8 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 111.]

ve 70 2 megveszed a 70. tárgyat 2
Vásároltál 2 rézdarabot. 4 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 111.]

ve 21 3 megveszed a 21. tárgyat 3
Vásároltál 3 ormánygőte csontot. 18 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 111.]

be 540 bemész az 540. épületbe
Közelebb mész az őrhöz. A fickó mereven bámul rád.
- Van valamilyen munka? - érdeklődsz hanyagul. Az őr biccent, majd a fejével befelé int. Aztán megakad a szeme a fegyvereiden: rájuk bök. Azt akarja, hogy kint hagyd őket? Nincs más választásod, ha az erőszakos utat elveted: kint hagyod a fegyverzetedet. Odabent egy hivatalnok fogad.
Elmondja, hogy a polgármester leánya nagyon beteg, és a doktorok szerint csak egy dözmöng szívből készített főzet segíthet rajta. Megkérnek, hogy hozz 3 dözmöng szívet az innen délkeletre fekvő sűrű erdőből. [Megjegyzés: ennek a küldetésnek a teljesítéséért 3 jóságpont jár.] Elbúcsúzol, és miután visszakaptad a fegyvereidet, továbbállsz. Amint eltávolodsz valamennyire, mosolyogva előveszed a kért tárgyakat. Vársz egy ideig, aztán visszafelé indulsz. Ez könnyű feladat volt!
- Gratulálok! - mondja, és melegen kezet fog veled. Látom, egész jól megy a dolog. Tudunk egyéb feladatot is adni! [46 tapasztalati pontot kaptál. (+3 jóság.) Jellemed megváltozott: mostantól jó vagy. Most már tudod, hogy miért is jó a fény útját járni. (ld. enc.)] Innen északra, a dombok között ork banda rejtőzik. Gyakran lecsapnak éjszakánként a környező tanyákra. Nagy szívességet tennél, ha elpusztítanád őket. Kapsz egy térképet is, amely a banda fészkének hozzávetőleges helyét ábrázolja.

5 6
4
3 2
1
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 20. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 3, északra 21 mérföldre található.

Elbúcsúzol, és miután visszakaptad a fegyvereidet, továbbállsz. [5 pontot használtál fel, van még 106.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[45,-20] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy mérges pók. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod a mérges pók testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Obszidián pengével egy hatalmas csapással felmetszed a mérges pók testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Kőkéssel egy hatalmas csapással felmetszed a mérges pók szőrös testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A mérges pók feléd sújt csáprágóival, de mellé! Véres nyál csordul ki a mérges pók száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 12 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


(Továbbmész...) [46,-19] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. Észreveszel egy mély kutat. Felfedeztél egy oltárt. Raia hívői építették. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy evaporőr nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Itt csata lesz.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad az evaporőr testét. (2 támadással 3 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Obszidián pengével párszor kilyukasztod az evaporőr testét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Kőkéssel megvágod az evaporőr hengertestét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Csápjaival az evaporőr csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. Obszidián pengével megvágod az evaporőr testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Kőkéssel súrolod az evaporőr testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Az evaporőr csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szenzorok elszívják a szervezetedben levő nedvességet. Az evaporőr összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 evaporőr hájat. 150 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}

Leszüretelsz egy bozótra való mákvirágot (most már csak egy kis tészta kéne...). (+1 kaja.) Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [47,-18] A síkság itt véget ér, és egy sűrű erdő kezdődik. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy gorombilla került az utadba. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Megmarkolva az obszidián pengét a másikra támadsz. Obszidián pengével hatalmas csapásokat adva felmetszed a gorombilla testét. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Kőkéssel felnyitod a gorombilla testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A gorombilla mancsai a bordázatod épségét veszélyeztetik! (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) A gorombilla összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 lapockacsontot. 63 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}


Összefutsz egy fekete, hosszú hajú, szürke szemű elf férfival. Fekete a bőre. Fegyverzetét egy kaszabolósáska trófea ékesíti. Jobb kezében egy csontszuronyt, bal kezében egy csontkést tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Tisztán érzed auráját: színtelen semleges. Talán a magad oldalára állíthatod.
Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Path Fynder. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
Összeakadsz egy kontyos ősz hajú, barna szemű alakváltó férfival. Fekete a bőre. Fegyverzetét egy evaporőr trófea és egy útonálló trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy bronzpengét, bal kezében egy kőkést tart. Érzékeled auráját: jellegtelen, mint minden semlegesé.
Nem tűnik túl barátságosnak. Otthagyod a másik kalandozót.
[30 pontot használtál fel, van még 76.]

m 5 6 mozogsz délnyugatra, nyugatra
[46,-17] A fák eltünedeznek, ismét síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy gyöngymangó bokrot. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy gumifát. Észreveszel egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.

Némi melóval hozzáférsz egy nagyobb tőrvirág édes gyökeréhez. (+1 kaja.) Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [45,-17] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy mínosz-kúpot. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Találsz egy oltárt. Tharr hívei emelték. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy halálbokort. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Váratlanul csepegni, majd zuhogni kezd az eső. Végre! Tátott szájjal, felfelé fordított fejjel, csukott szemmel állsz, és kortyokban nyeled az életet adó nedűt. Amilyen gyorsan jött, olyan hamar a zápor véget is ér. Kicsit megfáztál a hideg víztől (-2 életerő). A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy garokk. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Megveted a lábad, és a parittyával ellenfeledre lősz. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad a garokk fejét. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) Megmarkolva az obszidián pengét a másikra ugrasz. Obszidián pengével párszor kilyukasztod a garokk fejét. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Kőkéssel megkarcolod a garokk nyakát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Agyarával a garokk a combodat és az oldaladat döfködi. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Obszidián pengével mély sebeket nyitva megvagdosod a garokk bal vállát. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Kőkéssel súrolod a garokk varacskos hátát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Néhány döfést ejt rajtad a garokk agyarával. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 vágófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebződés: 23, gyógyulás: 0, összesen: -23 ÉP}

Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy vízionár. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad a vízionár testét. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) Vörösen izzó szemű csontváz-herceg lép be a látóteredbe. Kezében élesre köszörült kaszát tart. - Nem, nem lehet - mondogatod magadban - lehetetlen, hogy maga a halál jött értem... - Ahogy minden elsötétedik előtted, agyad egy parányi porcikája még mindig tiltakozik a borzalmas vég ellen. Amikor magadhoz térsz, úgy tűnik, órák teltek el, pedig csak másodpercek lehettek. VALÓDI ellenfeled már így is borzalmas sebeket ejtett rajtad! Valószínűleg a tudatalattid mentett meg a biztos haláltól. [4 életpontod maradt.] Túl erős az ellenfeled. Olyan gyorsan futsz el, hogy ellenfeled csak döbbenten áll és bambán bámul utánad. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Összeszedsz néhány teljesen erjedt mingókörtét. Kifacsarod a levét, majd lassan elszürcsölgeted. Az ital szerencsére nem csak a hangulatodat, hanem az egészségedet is javítja. (+12 életerő.)
(Feltételes gyógyítás:) Összeszedsz néhány teljesen erjedt mingókörtét. Kifacsarod a levét, majd lassan elszürcsölgeted. Az ital szerencsére nem csak a hangulatodat, hanem az egészségedet is javítja. (+11 életerő.) Oppsz, itt járt már valaki! Nem túl régi (maximum néhány napos) alakváltó nyomok vezetnek északra. [60 pontot használtál fel, van még 16.]

bpb 1 bef. parancs berakása: 1

e 1 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 15.]
[A parancs tárolásra került.]

be 31 bemész a 31. titkos labirintusba
Hosszasan kutatsz bármilyen fajta bejárat után. Hogy csak Te nem voltál elég figyelmes, vagy teljesen rossz nyomon jársz, nem tudhatod. Végül feladod a dolgot. [0 pontot használtál fel, van még 15.]

lm 6 6 6 mozogsz 6 6 6
Ez a parancs csak labirintusokban működik. [0 pontot használtál fel, van még 15.]

* 2. BP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 14.]

* 3. BP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 13.]

* 4. BP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 12.]

* 5. BP: h 242 0 0 használod a 242. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 12.]
Kimerülve a megpróbáltatásoktól, táborozásra alkalmas helyet keresel. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 12 pontod maradt, ebből a következő körre 12 pontot vihetsz át. Kapsz még 150 pontot. A következő körben tehát 162 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


BOLTOK
Ha egy boltban vásárolni akarsz, egyszerűen csak oda kell menned arra a mezőre, ahol a bolt van. Itt a vesz (VE) paranccsal vásárolhatsz, paraméterként az árucikket és a mennyiséget megadva. Pl. VE 29 3 hatására veszel 3 db 29-es tárgyat. [A korábbi változattal ellentétben, a bolt sorszámát NEM kell megadni.] Ilyenkor automatikusan be is mész a boltba, majd elhagyod. Ha akarod, persze kiadhatod a BE (épület) parancsot, ilyenkor részletes listát fogsz arról kapni, hogy mit kínál a bolt, mit venne, és mennyiért. Eladni az EA paranccsal lehet, hasonlóképpen kell paraméterezni, mint a VE parancsot: EA (tárgy, mennyiség). Bár a boltos nem mondja meg, mennyi van az adott cikből raktáron, lehet, hogy nem lesz annyi, amennyit kérsz. A boltban mindent kétszer annyiért árulnak, mint amennyit neked fizetnek érte.

A FÉNY ÚTJA
Ahh, szóval a fény útját választottad! Az erkölcsösség, a tisztaság jól kitaposott ösvényét járni nagyon bölcs gondolat. Mint mindenhol a világban, a vezető szerep a törvényeket betartó, tiszta lelkű lényeké. A Túlélők Földjén számos előny illeti meg a jó jelleműeket. A jó istenek követőiknek különlegesen jó varázslatokat adnak. Bizonyos helyeken csak a jó (de legalábbis nem gonosz) jelleműek kaphatnak információt, segítséget, küldetéseket. A sötétség hívei persze nem rettennek vissza még attól sem, hogy mágiával elferdítsék aurájukat, másokat megtévesztendő, de neked fel kell ismerned a fekete bárányt a nyájban!
A jellemednél, a "jó" után zárójelben látod jóságpontjaid számát - ez adja meg, hogy hány jellempontot gyűjtöttél azóta, hogy jóvá váltál. Minél több ilyen pontod van, annál ellenállóbb vagy az energiatámadásokkal szemben, és annál nagyobb erővel tudod választott istened varázslatait elmondani. Még egy előnnyel jár a fehér aura: gonoszok ellen vívott csatában minden egyes ütésedhez kapsz +1 sebzést. Ez az előny mindaddig él, amíg jellemed meg nem változik.

KARAKTERLAP

Éjfél, egy fekete, hosszú hajú, kék szemű elf nő vagy. Ez a 12. fordulód.

Erő: 10 Szint: 6 Merészség: 5/5 Magasság: 166 cm
IQ: 16 Támadás: 5 Agresszió: 3 Testsúly: 79 kg
Ügyesség: 17 (18) Védekezés: 2 Menekülés: 30 % Életkor: 142/142 év
Egészség: 10 Életpont: 92/32 Jellem: jó (3) Tul. pont: 5
Szerencse: 8 (9) Varázspont: 0/0 Pénz: 34 arany Kép. pont: 2
Pszi pont: 7/4
Eddig összesen 67 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 444 TP-t kaptál. Jelenleg 1 647 TP-d van. A következő szinthez még 353 TP szükséges. Trófeáid: evaporőr, útonálló.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 vágófegyverek: 7 (+1) lőfegyverek: 5

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); kerek kő (#19) max. 1 db (1 -3.); kerek kő (#19) (4 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
45,102 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 47

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1222 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 2 (+1) 3. mászás: 1
4. gyógyítás: 8 5. szörnyismeret: 2 6. pszi: 1
7. zárnyitás: 1 8. vadászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 39 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 20 TVP-ért (max. 3 alkalommal)
segítesz max. 10 TVP-ért
készítesz smirglilevelet (#29) (max. 11 darabot ), kőkést (#6) (max. 1 darabot ), szögletes követ (#17) (max. 1 darabot ), fáklyát (#36) (max. 4 darabot ), tükröt (#43) (max. 4 darabot ), kőkalapácsot (#13) (max. 1 darabot ), púderkövet (#119) (max. 1 darabot ), kötelet (#92) (max. 4 darabot ), kerek követ (#19) (max. 10 darabot )
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
drótszőrű pincsi (#22) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 3, max: 50)
acéldarázs (#140), mélységi grittang (#103), kaffogó hebrencs (#88)

PSZI KÉPESSÉGEID
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Gatin) (540): 20. labirintus (45,91).

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 20, 171, 173, 180.

HŐSTETTEID
A masszainvázióban megölt ellenfeleid száma: 731, a sikeresen kikutatott kinyílt phua-kúpok száma: 95, a pontszámod: 171 419.
A III. quwarg rajzásban megölt quwargjaid száma: 133, pontszámod: 1 173.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * mászókarom (#78)
Fegyverek és lövedékek
2 kerek kő (#19) 1 kőkalapács (#13) 1 * kőkés (#6)
1 * obszidián penge (#2082) 1 * parittya (#18) 1 szögletes kő (#17)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
3 * beholderfej medál (#1209) 1 lánghordozó kitűző (#2245) 1 nozar-thin medál (#2214)
1 örökkéval. éjköve (#2181) 1 q. irtó medál (#2301)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 deus ex machina (#1) 3 fáklya (#36) 1 fejlődéskő (#1640)
17 kaja (#2) 17 krónika (#1725) 1 zárnyitó készlet (#39)
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 bakkura bőr (#95) 1 evaporőr háj (#105) 1 grákóbőr (#41)
1 kavadu lebeny (#24) 1 lapockacsont (#33) 8 madártoll (#112)
4 mákrózsa virág (#56) 2 óndarab (#85) 3 ormánygőte csont (#21)
1 púderkő (#119) 2 rézdarab (#70) 11 smirglilevél (#29)
5 sünmedve tüske (#14) 4 szárnyas hernyó (#69) 1 vadász tatu bőr (#15)
6 varányszem (#30) 1 vízionár szem (#102)

Összsúly: 19.31 kg Megterheltség: 64%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 115 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 antilopbőr (#48) 3 bordacsont (#16) 1 bunkó (#5)
1 dözmöng szív (#122) 14 drótszőr (#37) 1 evaporőr háj (#105)
1 fáklya (#36) 3 királygyík bőr (#44) 1 rókafarok (#124)
13 tigroszlán fog (#63)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
34 arany (#50) 4 kaja (#2) 2 kerek kő (#19)
1 lapockacsont (#33) 2 óndarab (#85) 3 ormánygőte csont (#21)
2 rézdarab (#70) 1 vízionár szem (#102)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

40 41 42 43 44 45 46 47 48
-22
-21
-20
-19
-18
-17
-16
(41,-18) drótszőrű pincsik (#22)
(42,-19) vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), oltár, spagulár (#82)
(43,-20) kaffogó hebrencs (#88), gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), mély kút (#93), tűzrakó hely (#1169), Raia oltár, 16. jellempróba
(44,-21) városháza (Gatin) (#540), vegyesbolt (#541), fegyverbolt (#542), fogadó # (#609), szökőkút, sörsátor (#486), halálbokor (#2370, belőle készíthető: #2371), útonálló (#130), Amonhotep (5616. kalandozó), Vidám Gorka (6109. kalandozó), egy kobudera férfi, egy troll férfi
(45,-20) oltár, mérges pók (#20)
(45,-17) mínosz-kúp (#178), 24. jellempróba, Tharr oltár, halálbokor (#2370, belőle készíthető: #2371), garokk (#73), vízionár (#66)
(46,-19) mély kút (#93), Raia oltár, 24. jellempróba, evaporőr (#69)
(46,-17) gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), gumifa (#38), oltár
(47,-18) gorombillák (#38), Path Fynder (2381. kalandozó), egy alakváltó férfi

Üzenet küldése a karakternek