Vissza a Főoldalra
 

Hírek
Mi is az a Battletech?
Háttértörténelem
Battletech univerzuma
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
Battletech könyvek
Írások, novellák
Linkek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Eridani Könnyűlovasság
Küldd el képeslapként!
Az Eridani Könnyűlovasság az egyik leghíresebb és legfélelmetesebb zsoldosapat a Belső Szférában. Jól felszerelt mechjeik és remek pilótáik minden csatában megállják a helyüket.
Nézz szét a galériában!
Battletechről általában (1300)
Bem Hussars (964)
Hogy tetszenek a Battletech regények? (115)
Szerinted lehet jó filmet forgatni a Battletech világában történtekről? (94)
A kötelesség szava (59)
Loren L. Coleman: A győzelem illúziója (26)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Az eredeti klánok (Battletech történelem)

Nicholas Kerenszkij az eredeti klánokat olyan szörnyetegek, entitások vagy tulajdonságok után nevezte el, amivel úgy érezte, hogy ezzel inspirálja a harcosait. Mindegyikre jellemző egy-egy olyan értékes tulajdonság, amit ő a harcosaiban szeretett volna viszontlátni. Például a Strana Mechty óriás farkasait, a ravaszságuk és a lopakodásuk miatt csodálta.

Összesen húsz klánt hozott létre, amiből mára 16 maradt. A hiányzó klánok közül hármat más klánok olvasztottak be próbák során vagy a klános Nagytanács döntéseinek megfelelően (Mongúz, Özvegycsináló és Vakond kánok). Egyet megtagadtak és teljesen megsemmisítettek (Rozsomák klán), méghozzá maguk a klánok, mert megszegték a klán törvényeket. Ez a bűncselekmény olyan súlyosnak bizonyult, hogy minden, erre a klánra vonatkozó utalást töröltek a hivatalos történelemből.

Keresztes klánok: a Belső Szférába való visszatérést sürgették, mint hódító sereg. (Vérszellem klán, Jádesólyom klán, Farkas klán, Pokollovak klán, Jégsólyom klán, Csillagvipera klán, Tűzpávián klán, Füstjaguár klán)

Őrző klánok: nem meghódítani akarták a Belső Szférát, hanem védelmük alá venni. (Kojot klán, Acélvipera klán, Szellemmedve klán, Góliátskorpió klán, Hó Holló klán, Felhőkobra klán, Gyémántcápa klán, Novamacska klán

Sea Fox (Tengeri róka)
Diamond Shark (Gyémántcápa)

Ez a klán a nevét a Strana Mechty édesvizű óceánjainak kétéltű ragadozójáról kapta. A tengeri róka úgy néz ki, mintha megtisztelné az áldozatát, üvöltve és meghajolva. A későbbiekben a tengeri rókát a Hó Holló klán által genetikailag kifejlesztett gyémántcápa kiirtotta, így a klán felvette a Gyémántcápa nevet.

Blood Spirit (Vérszellem)

Ez a név a 800 vérneves harcos összetartozásának állít emléket az Exodus polgárháború idején. A Vérszellem klán rendkívül zárt és szoros belső kötelékekkel rendelkezik.

Cloud Cobra (Felhőkobra)

A felhőkobra a Terrán kifejlődött kobra Arcadiára betelepített egyik faja. Gyorsan alkalmazkodott új környezetéhez. A klánok közül ez a klán a legvallásosabb és egyben a legravaszabb is. Emelett a politika porondján is megállják helyüket.

Coyote (Kojot)

Ez a Strana Mechtyn élő ragadozó az észak-amerikai kojotok leszármazottja, azonban nagyobb és sokkal intelligensebb, mint terrai rokona. Valószínűleg genetikai tökéletesítés miatt.

Fire Mandrill (Tűzpávián)

Ez a név az Eden-re betelepített lénytől származik, amelynek agresszivitását és tűzvörös szőrét csodálták a harcosok.

Star Adder (Csillagvipera)

A csillagvipera egy genetikailag megváltoztatott vipera, amit a Strana Mechty északi sztyeppéin engedtek szabadon, hogy féken tartsa a betegséghordozó crana-t, egy rágcsáló méretű rovart. A nevét csillogó fekete pikkelyei után kapta, amelyet fehér pöttyök borítanak. A valódi neve azonban a támadó magatartásából adódik.

Ghost Bear (Szellemmedve)

Ezt a klánt a Strana Mechty déli féltekéjén élő sarki medve után nevezték el. Elsősorban az ereje és a ravaszsága miatt csodálják.

Goliath Scorpion (Góliátskorpió)

A nagy babiloni ízeltlábú, amely után ezt a klánt elnevezték, halálos mérget használ zsákmánya megölésére. Sok korai betelepülő haláláért felelős ez a lény. Elsősorban fészkének öngyilkos védelméről híres.

Ice Hellion (Jégsólyom)

Bár ez a ravasz, törzsben élő ragadozó Hector havas hegyei között ejtette el zsákmányát és az első klán felfedezők közül is sokakat megölt, mégis csodálták könnyed formájáért és vakítóan fehér tollazatáért.

Hell's Horses (Pokollovak)

Abbéli reményükben, hogy genetikailag adoptálni tudják a lovakat a Circe sivatagaihoz, a klánok tudósai ragadozó lovakat fejlesztettek ki, kontrollálatlan agresszióval. E lovak első egyedeit meg akarták semmisíteni, de egy lágyszívű harcos szabadon engedte őket, hogy éljenek és szaporodjanak a pusztában. A lovak különösen ragaszkodnak a Circe ezernyi barlangjához. A klán csodálja névadója agresszivitását és keménységét.

Jade Falcon (Jádesólyom)

A jádesólyom egy nagytestű madár, melyet a földi vadászsólyomból fejlesztettek ki genetikailag átalakítva, hogy az Eden dzsungeleiben is megéljen. Sajátságos, csillogó, jádezöld tollazata és fülsiketítő sikolya van.

Snow Raven (Hó Holló)

A klán nevét a Strana Mechty déli tundráin élő hatalmas hollók inspirálták. A harcosok becsülik az állat takarékosságát, melyben nem pazarol el semmit, amit a tundra kínál neki: a valódi harcos jeleként.

Steel Viper (Acélvipera)

A klán neve az Arcadia kígyójára utal, amely az áldozat köré fonja magát, és ezután lassan kiengedi a mérgét. A szó, acél, egyrészt a páratlan eleganciára, másrészt a megmérgezett áldozat merevségére utal.

Wolf (Farkas)

Bár közel kétszer akkora, mint elődjei, a Strana Mechty farkasa egyébként teljesen megegyezik a földi farkasokkal. A farkastörzsek belakták az északi és a déli kontinenst, és Kerenszkij őket tartotta a harcosi lélek epitómájának.

Smoke Jaguar (Füstjaguár)

A füstjaguár a földi jaguár genetikailag megváltoztatott faja, melyet szabadon engedtek a Strana Mechty dzsungeleiben. Azért hívják így, mert a szőre úgy néz ki, mintha szürkés füst lenne. Nicholas Kerenszkij a füstjaguárt a fejletlen (gyermeki) agresszivitás epitómájának tartotta, utalva az állat vérszomjasságára és arra a szokására, hogy felülről ráugrik áldozatára.

Nova Cat (Novamacska)

A Dagda macskaszerű ragadozója, melynek sörénye feláll, amikor veszélyt érez. A sörényének végét olyan anyag borítja, mely a legtöbb lényre nézve mérgező. A novamacskát a kiemelkedő veszélyérzetéért csodálják.

Burrock (Vakond)

Ezt a klánt a vakond, az Eden nagy testű, őshonos állata után nevezték el. Különösen erős, savas anyagot választ ki, ami lehetővé teszi, hogy a sziklákon is keresztülvájja magát.

Mongoose (Mongúz)

Egyike a beolvasztott klánoknak; a Mongúzt a Shadow bolygó ragadozója után nevezték el. A bolygó nagy, veszélyes, mérgező férgeire vadászott.

Wolverine (Rozsomák), a Meg-Nem-Nevezett klán

A rozsomákokat a Strana Mechty erdőibe telepítették be, ahol tovább fejlődtek, mind méretükben, mind vérszomjasságukban. A harcosok azért csodálták őket, mert bármilyen behatolóval szembeszálltak a területük védelmében, annak méretétől és erejétől függetlenül. A Wolverine klán a Meg-Nem-

Nevezett klán, melyet megsemmisítettek.

Widowmaker (Özvegycsináló)

A második elnyelt klánt a fekete özvegy után nevezték el, melyet véletlenül engedtek szabadon az Eden dzsungeleiben. Háromszor akkorára nőttek, mint a terrai őseik, és agresszivitásuk és mérgük ereje is hasonló mértékben nőtt.

Nicholas új rendje végletesen értelmezte apja szavait. Apja Rejtett Remény Doktrínáját nyújtva, arra ösztönözte a túlélőket, hogy növekedjenek, szaporodjanak és vessék ki magukból a kapzsiságot, ami olyan sok szenvedést okozott. Azt is megígérte nekik, hogy unokáik, egyesülve és újra megerősödve vissza fognak térni a Belső Szférába.

Elgondolásának megfelelően Nicholas megkezdte a Belső Szféra és a régi idők nyomainak kiégetését. Első lépésként szétszórta az Exodus polgárháború túlélőit a Pentagon világokon és a Kerenszkij Halmaz világain, megelőzve, hogy a Belső Szféra társadalmi berendezkedése iránti vonzódásuk újjáéledjen. Gyakorlatilag bűncselekménynek ítélt minden nem a klánhoz fűződő lojalitást. Az összes személyes mappából töröltette a korábbi származásra és származásbeli kapcsolatokra utaló részeket és ezek helyére a jelenlegi klán-hovatartozásra és tartózkodási helyre vonatkozó adatokat tetetett. Minden túlélőt, polgári és katonai személyt a 20 klán egyikéhez sorolt be. A Belső Szféra említése büntetendő cselekedetnek minősült, kivéve ha az kritikai célzattal történt.

Törekvéseit az teszi egyedülállóvá, hogy nem alakult ki ellenük társadalmi ellenállás. Ez biztos jele volt az Exodus polgárháború okozta traumának és annak, hogy az emberek szinte bármire készek, csak hogy elkerüljék a hasonló háborús pusztítást.

Nicholas apja írásaira alapozott rendeletekkel ösztönözte a klán harcosokat, azoknak egyedi magyarázatot adva. Számos új szabályt is bevezetett és "A parancsnokság 12 princípiuma" című írása lett a klánok belső alkufolyamatának, a 137-es Általános Rendelkezés pedig a klán törvénykezés alapja. A szabályok nyelvezetével arra törekedett, hogy vallásos áhítatot ébresszen az embereiben a klánok iránt. Úgy gondolta, hogy még haláláig teljesen működőképessé és stabilan megalapozottá kell tennie a klánokat, különben visszatérhetnek a régi, korrupt útra. Felismerte, hogy ehhez nem elég a 800 klánharcos és a természetes születésszám által sem növekednek elég gyorsan. Egy másik megoldásra volt szükség, hogy meggyorsítsa a társadalom növekedését.

A civilek számára egy ambiciózus tenyésztési programot vezetett be, amely jogot adott minden klán számára, hogy a kasztokon belül kötelező házasságok kötessenek, például két kereskedő vagy két munkás között. A pároktól születendő gyerekek számát is előírta. Ezen házasságok gyermekei csak a szakmák egy szűk rétegében helyezkedhettek el, amely a szülők kasztján alapult, de csak akkor, ha sikeresen átmentek a teszteken. Azok, akik elbuktak, egy alacsonyabb kasztba kerültek, de néha az is előfordult, hogy valaki annyira jó teljesítményt nyújtott, hogy magasabb kasztba sorolták. Néhány éven belül Nicholas félresöpörte a házasság, a szerelem és a szabad munkavállalás koncepcióját, helyükbe pedig a szabályozott házasság és a merev kasztrendszer lépett.

Bár a civileknek is szigorú szabályokat kellett betartaniuk, de még így is hálásak lehettek a harcosokhoz viszonyítva. Nicholas a harcosok kasztját tekintette a Csillagliga öröksége hordozóinak, az igazi etalonnak, de tudatában volt, hogy erőfeszítései hiábavalónak bizonyulnak, ha nem tudja megnövelni számukat. Mielőtt visszatért a Pentagon világokra, hosszú órákat töltött tudósaival tanácskozva. Elutazása előtt bejelentette, hogy bár a harcosok ivadékainak kell hordoznia a Csillagliga örökségét, ezt olyan gyorsan kell elérniük, amilyen gyorsan csak lehetséges. A harcosoknak adniuk kellett genetikai anyagukból a leginkább gyerekgyáraknak nevezhető intézményeknek. A szisztematikus eugenetikai program a petesejteket és spermiumokat egy mesterséges anyaméhbe helyezi, amelyet a klánharcosok canisternek avagy acélméhnek neveznek, és egy új generációt hoztak létre, melyet az előzőnél fejlettebbnek terveztek.

Ezzel a művelettel a tudósok 20 gyereket hoztak létre egyetlen pár genetikai készletéből. Nicholas direktíváit követve a pár klánja ezeket egy sibkoban (sibling company avagy tesköz) nevelte fel, állandó tesztelésnek és oktatásnak vetve alá őket, hogy kiszűrjék azokat, akik nem illenek a harcos kasztba. Minden tíz évben létrehoztak egy új generációt ezzel a módszerrel, új klánharcosok ezreit gyártva. Bár Nicholas óvatosan úgy próbálta megmagyarázni az erőszakos tenyésztési programot, hogy ezzel akarja megteremteni a klánok visszatérésének lehetőségét a Belső Szférába, valójában emellett egy esetleges jövőbeli nyugtalanság kezelésére is elegendő harcost akart az irányítása alatt tudni.

A tesközök gyermekeinek képességeit állandóan tesztelték. Átlagosan kevesebb, mint az adott tesköz negyede válik harcossá. Azok, akik megbuknak a teszteken, a képességeiknek megfelelően alacsonyabb kasztokba kerülnek. Kimondatlan, de magától értetődő célja az eugenetikai programnak a "sérült" gének eltávolítása. Nicholas úgy ítélte, hogy mindenki gyanús, aki a Pentagon világokon maradt az Exodus polgárháború idején, így ezeknek az embereknek a génjei nem kerülhetnek be a programba. Hogy limitálja a szabadszülöttek (freebirths avagy ellenőrizetlen születések) számát, ezeknek a családoknak a leszármazottaiból, és előnyben részesítse a lojális harcosok leszármazottait, akik az alacsonyabb kasztokba kerültek, a program kezdetben csak Nicholas azon követőinek az örökítőanyagát tartalmazta, akiket megkérdőjelezhetetlenül lojálisnak tartott: ez 800 harcost és 600 polgári családot jelentett.

Öt kaszt alkotja a klántársadalmat: harcos, tudós, kereskedő, technikus és munkás. A hatodik kaszt, melyet sötét, vagy bandita kasztnak neveznek, nem-hivatalosan csak azok számára létezik, akik nem tudnak beilleszkedni a társadalomba. Minden kasztnak számos alkasztja van, az egyes képességekre alapulóan.

A harcosok alkotják a nyilvánvalóan legerősebb kasztot. A harcosok túlnyomó többsége büszkén nyomon követi a vérvonalát a 800 vérneves harcosig. Mindegyik úgy néz ki, mint a tenyészprogram terméke: a klán mechharcosok robosztusak, villámgyors reflexekkel és még gyorsabb gondolkodással. A vadászpilóták vékonyak, a fejük aránytalanul nagy, látásuk éles. Az elementálok, a klánok gyalogos katonái hatalmas, szokatlanul erős katonák, a méretüktől nem várt eleganciával és sebességgel mozognak és harcolnak.

A harcos pályafutását a klánja az első tesköz teszttől kezdve a haláláig a kódexében tárolja és analizálja. Ha egy harcos tetteit értékesnek ítélik, a genetikai anyaga új generációk létrehozását segítheti. A sikertelenség a teljes vérvonalának megsemmisítését is maga után vonhatja. Ennek fényében nem meglepő, hogy ez mindennél jobban ösztönzi a tökéletességre való törekvést.

A ritka szabadszülöttek, akik nem az eugenetikai program termékei, felvételt nyerhetnek a harcosok kasztjába. Ezek a harcosok általában védelmi és félkatonai alakulatokhoz kerülnek, és kevés esélyük van rá, hogy olyan szintre jussanak, hogy a génjeik a harcosok génállományába kerüljenek. A legjobb példa arra, hogy a szabadvérű harcosok egyre több felelősséget kapnak, Jaime és Joshua Wolfnak, a Wolf Dragonyosai parancsnokainak az esete.

A tudós kasztnak két felelőssége van: a technológiai fejlesztés és a népesség genetikai ellenőrzése. A harcosok eugenetikai programja természetesen elsődleges fontossággal bír munkájukban. A tudós kaszthoz való besorolás nagy dicsőséget jelent a civilek számára, mivel ők szó szerint a kezükben hordják a klán jövőjét. Ez a kaszt a felelős a szabadvérűek oktatásáért és teszteléséért is.

A kereskedő kaszt igen erős, mivel ez tartja kezében a klán gazdaságát. A kereskedők gazdasági hatalmát a harcos kaszt ellenőrzi az ugróhajók utazásai felett gyakorolt monopóliumával. Bár a kereskedők saját hajókkal rendelkeznek, de az explicit törvények megkövetelik, hogy minden hajó harcosokat vigyen magával védelmi célból. A hosszabb utazások csak haditengerészeti kísérettel történhetnek. A kereskedők ettől függetlenül szabadnak érzik magukat, és indirekt módon kritizálják a harcos kasztot, a kereskedő kaszt irányításának módjáért. Sokan azt is gyanítják, hogy a Belső Szféra inváziója a kereskedő kaszttól indult el, amely újabb monetáris kihívásokat keresett. A kereskedő kaszt a leginkább lázadó hajlamú az összes alacsonyabb kaszt közül, bár sokan komoly büntetéseket kaptak az ellenállásuk miatt. A Widowmaker (Özvegycsináló) klán kereskedői, például, egy belső vitát kezdeményeztek a harcos kaszttal, mely végül a teljes klán kiirtásához vezetett.

A technikus kaszt kevésbé írható körül, mint a többi. Általánosságban a technikus kaszt tagjai felelősek a bonyolult eszközök fenntartásáért, javításáért és működtetéséért, magában foglalva mindent a ciklotrontól az agribotokon keresztül egészen a csatamechekig. A valóságban egy technikus státusza a klántársadalomban erősen függ az általa támogatott kaszttól. Ennek megfelelően azok a technikusok, akik a csatamech csillagokhoz vannak besorolva, magasabb pozícióban vannak, mint akik agribotokat javítanak, még ha a két csoport ugyanazon képességekkel is rendelkezik.

A munkás kaszt egyszerre a legnagyobb és a legalacsonyabb kaszt a hivatalos klán hierarchiában. Ez a kaszt műveli meg a földeket, működteti a gyárakat, és szolgáltatja az alapvető szolgáltatásokat. Röviden az általános polgárokból áll össze.

Ezt a kasztot nem ismeri el a klán társadalom, bár létezik. Esetenként, mint sötét kasztként hivatkoznak rá, és ide tartoznak az olyan egyének, akiknek nem sikerült beilleszkedniük a klán társadalomba. Azok a harcosok, akik elbuknak a teszteken, vagy kiöregednek és már nem alkalmasak aktív szolgálatra, sokszor ebbe a kasztba csúsznak át, akárcsak azok a tudósok, akik tevékenysége nem kívánatos a klánok szemében. A sötét kasztnak nincs szava a klán életében, bár a legendák megemlítik a bandita kaszt által elkövetett atrocitásokat. Nehéz elhinni, hogy ez a kaszt elég erős ahhoz, hogy több legyen a klánok számára, mint egy zavaró momentum. A cinikusabbak azt is sugallják, hogy a bandita kaszt csak azért létezik, hogy a harcosok harci kedvét növeljék.

Fordította: Zseli Ferenc
A cikk az Alanori Krónika 87. számában jelent meg.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 34 szavazat alapján 8.9)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: A klánok rövid történelme (Battletech).

Létrehozás: 2004. október 8. 10:37:05
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:08
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.