Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Hatalom Kártyái

Ha egy napon 2 verseny van ugyanott, járjon-e profi pont a második versenyért is?

1.) Igen.
2.) Nem.
3.) Nincs véleményem.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: Az istenek csarnoka július 20.
Hatalom Kártyái - Élőholt invázió június 22.
A pillanat képe
Felirin és a sárkánycsontok
(Könyv)
Küldd el képeslapként!
A képen Felirint, a bárdot láthatjuk egy sárkány csontváza előtt a Száműzött herceg című könyvből kiragadott jelenetben.
Nézz szét a galériában!
Argum City Alfa teszt
Kérdezz-felelek 36.
XXVII. Alanori Mini Olimpia - Eredményhirdetés
Hatalom Szövetsége tagság
Matthew McConaughey's reakciója az Argum City trailerre

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Legaktívabb fórumok és fórumozók
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - forrásra immúnis

A lista folytatása...
Lapötletek (64182)
Támasszuk fel a közösséget! (38)
HKK Nemzeti Bajnokság - 2019. (33)
HKK kérdés? (44777)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28159)
Avvocato Terrasini (4)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:
Az elfekről általában
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - hátrány

(AK100) Cheotox nem lophatja el egy másik lény hátrányát. Hátrányt semmilyen módon nem lehet ellopni, elvenni, elveszíteni, kivéve, ha ez egy lapon másképpen szerepel.
(AK100) Húzhatok lapot Zarknod börtöne mellett, ha az ellenfelem Az őrület fanatistáiból kapott jelzővel elpusztítja egy lapomat, mivel ekkor jelző hátránya miatt húzom a lapot, ezt pedig a börtön megengedi.
(AK106) Nem marad el az ellenfél köre akkor, ha egy Kisebb zannal lemásolok egy Fluxusfaló vyargot, és a zan a hátránya miatt a kör végén a gyűjtőbe kerül. Ha egy lap hátránya az, hogy a gyűjtőbe kerül, az áldozásnak számít. Ma már ezt a szöveget írnánk rá: a kör végén mindenképpen fel kell áldoznod. Áldozásra pedig a vyarg képessége nem vonatkozik.
(AK110) Nem másolhatom A tudomány árát akkor, ha annak képességeit Kiütéses negátorral vagy Dermesztéssel átmenetileg megszüntettem, mivel ez hátrány, nem pedig speciális képesség, így az említett lapok ezt nem vehetik el.
(AK111) Mi történik akkor, ha egy Öngyilkos kommandóra rakok egy Hűségesküt, és megütök vele egy lényt? A Hűségeskün nincs rajta ugyan, hogy hátrányra nem vonatkozik, vagyis működne a dolog, de sajnos a fránya Öngyilkos kommandó szövegében az szerepel, hogy mindenképpen a gyűjtőbe kerül. Ez alól pedig nem lehet kivétel.
(AK113) Hátránynak minősülnek-e a Tleikan áruló képességei? Először is definiáljuk a hátrány fogalmát! Hátrány az, ami a lap gazdája számára hátrányos. Ezután nézzük egyesével a képességeket! Az első az, hogy átkerül az ellenfélhez. Ez ugye a legtöbb lénynél hátrányos lenne, itt azonban nem az. Ezért a Tleikan áruló ezen képessége, a Manaszívó kullancshoz hasonlóan nem hátrány, hanem speciális képesség. Egy Fehér tigris, vagy más hasonló lénynél ez egyértelműen hátrányos számomra, ezért azoknál ez hátrány. Nem lehet feláldozni, nem építkezhet. Ezek egyértelműen hátrányok. be kell mennie az őrposztba, és ha üt, akkor az ellenfelet segíti. Ezek is egyértelműen hátrányok a lap gazdájára nézve (még ha a tulajdonosára nézve nem is), így ezek is hátrányok. A fentiekből következik tehát, hogy mondjuk A feledés korszaka mellett nem érdemes kirakni, hiszen nem fog átkerülni az ellenfélhez, viszont a többi képessége működni fog.
(AK114) Mi történik akkor, ha az ellenfelemnek van lénye játékban, nekem van egy Hydronom a gyűjtőmben, és kijátszok egy Zan detonációt? Ezt a kérdést még nem vizsgáltuk meg alaposan, bár előfordult már ilyen kombós pakli a versenyeken. Minden problémánál az a legjobb, ha visszavezetjük valamilyen szabályra, vagy egy már tárgyalt esetre. A 109-es szám Kérdezz-felelek rovatában, a Kirurgusnál felmerült kérdésnél leírtuk, hogy a késleltetett hatás egy képesség. Ennek a képességnek a része az, hogy a lény jelzőt kap, és ennek a része maga a hatás is, amit a késleltette hatás csinál. A Hydronnál a késleltetett hatás hátrány, azonban ebből a szempontból most lényegtelen, hiszen ha pl. egy hátrány sebez, az ugye pont ugyanolyan sebződés mintha azt egy hatással értem volna el. A 96-os Alanori Krónikában pedig az alakváltó lapoknál azt írtuk a késleltettet hatásról, hogy ha másolok egy késleltetett hatással rendelkező lapot, akkor a másolt lap megkapja a jelzőket. Ezek alapján a fenti kérdésre egyértelmű a válasz: a Zan detonációval Hydronná változtatott lény megkapja a Hydron hátrányát, de természetesen a két késleltetett hatás jelzővel együtt.
(AK131) Nem kap Hiei izmot, ha a kör végén leesik egy vízió lap, mivel áldozáskor nem működik a képessége, a víziók pedig kör végén áldozással kerülnek a gyűjtőbe. A vízió altípus magába foglalja a következőt: Hátrány: kör végén áldozd fel.
(AK3) Tsalez Lau'pez nem veheti el egy lény negatív képességét (pl. Tguarkhan komponenszabálása, Orgyilkos fenntartása, T. Vlagyimir kézdobatása stb.). Ezek a negatív tulajdonságok nem speciális képességek, hanem a lény erejét ellensúlyozó hátulütők (hátrányok). A Tguarkhan komponenszabálását és az Orgyilkos VP fizetségét afféle állandó költségnek is hívhatjuk, amit körönként ki kell fizetni.
(AK37) A kijátszási feltétel nem minősül hátránynak.
(AK46) Csak azon képességeket nevezzük hátránynak, amik minden esetben hátráltatják a lap gazdáját. Az Elemi rinnél nagyon sokszor előny az, hogy visszajön a kezembe, mivel így meg lehet menteni, ezért ez nem hátrány.
(AK94) Megtiltja a Chara-din óhaja a hátrányból történő húzást, mivel nem szerepel a szövegében, hogy hátrányra nem vonatkozik, sőt benne van a "semmilyen módon" kitétel.
(AK97) Nem működik a Moa lord képessége, ha Szokatlan ceremónia miatt, vagy Kísérteties bajnok miatt kerül a gyűjtőbe. Csak akkor működik, ha forrás eredményeként kerül a gyűjtőbe. A Szokatlan ceremóniánál használati költségként áldozom. Ez ún. „nem kényszerített áldozás”, ami nem számít hatásnak, így nem is forrás. A Kísérteties bajnoknál a bajnok hátránya miatt kerül a gyűjtőbe. A hátrány szintén nem hatás, és nem is forrás.
(AK98) Nem csökken a max. ÉP-m, ha van egy Őrült Szajonnom és egy Feketemágiám játékban, és az ellenfelem kijátszik egy lapot, mivel ez egy hátrány, nem pedig speciális képesség. A Feketemágia akkor működik, ha varázslat vagy hatás sebzi meg játékost, a hátrány pedig nem számít hatásnak, így pl. a büntetés sem működik rá.
Ha a Kreatív affinitást az ellenfélre játszom ki, és dobatok tőle, akkor ő húzhat egy lapot. Ez nem hátrány, hanem a lap képességének része, tehát pl. Zarknod börtöne mellett nem húzhat.
Ha a hátrányok közt szerepel az, hogy a lapot nem lehet feláldozni, akkor ez hátrány, egyéb esetben nem. A 2001 után megjelent lapokon mindig külön szerepel, ha egy képesség hátrány. (Ez ráadásul nem is egyértelműen hátrányos, minden esetben, hiszen a kényszerített áldozástól is véd.) Lásd Még: HKK Kódex, 91.3.
Kisül a büntetés, ha az Őrült parancsnok képessége miatt a saját lényem kör végén a gyűjtőbe kerül. A parancsnok képessége nem hátrány, hanem annak a képességnek a része, hogy a lényeim aktivizálódnak és erősödnek. Egy képesség részei nem választhatók szét, hogy az egyik fele képesség, a másik hátrány.

Létrehozás: 2003. október 10. 23:45:03Utolsó frissítés: 2019. augusztus 12. 16:39:59 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2019
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.