Vissza a Főoldalra
 
Hatalom Kártyái

Milyen legyen a májusi páros verseny formátuma?

1) hagyományos új nemzedék
2) tiltott mágia új nemzedék
3) hagyományos káosz
4) tiltott mágia káosz

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Orgling varázsló
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
A mágiához értő orgling olyan ritka, mint a fehér holló - és ezen nincs is mit csodálkozni, hiszen a mágia az intelligencia függvénye, és mint tudjuk, ez utóbbiban az orglingok nem bővelkednek (bár ez az elmélet az Orglingok Lázadása óta meginogni látszik). Mégis, ha nagy ritkán összeakadsz egy orgling varázslóval, nem árt felkötni a nadrágszárat, hiszen gyors véget ér az, aki ellenfelét lebecsüli...
Nézz szét a galériában!
XLVI. Alanori Mini Olimpia
Board Game Expo 2024.05.18-19.
HKK Tiltott mágia döntő videó
Májusi verseny formátuma
Beholderes HKK verseny március 16. - Versenybeszámoló

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Makróbővítés II. (582. tudati képesség)
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022

A lista folytatása...
HKK kérdés? (47067)
Excelsior (1002)
A májusi verseny páros legyen vagy egyéni? (ÚN-ről és formátumról 2-3. körben szavazunk) (30)
Lapötletek (64943)
[HKK Piac] Régi lapok (1521)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9480)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Szikrázó manahal
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Roxati paklibemutató: Sárkányok

A fantasy világok legjellegzetesebb és talán legnépszerűbb teremtményei minden bizonnyal a sárkányok, melyek természetesen nem hiányozhatnak a Túlélők Földjéről, és így a HKK-ból sem. A játékban az első példány - egyben az én személyes kedvencem - az Éjsárkány volt, őt pedig azóta, a lapkereső szerint, 202 fajtársa követte (beleértve mindent, aminek ez az altípusa + felújítások/reprintek), tehát egyértelmű, hogy kihagyhatatlan szereplői még a modern kori HKK-nak is. De valóban azok lennének? Ha jobban megnézzük őket, akkor feltűnik, hogy minden színben előfordulnak, képességeik, méreteik rendkívül sokrétűek, de mint etnikum, a folyamatos utánpótlás ellenére sem tudtak igazán összeérni ütőképes koncepcióvá. De az esélyt ezúttal is megkapták, mert az teljesen evidens volt, hogy a Roxat céhei sem jelenhet meg nélkülük (elsősorban Szati volt az ötletgazda). A tesztelés során többen próbálkoztunk velük különböző összeállításokban, de valahogy mindig oda jutottunk, hogy hiába a brutális statok és az erős képességek, nagyon ritkán volt az az érzés, hogy megéri a beléjük fektetett erőforrást. Leginkább azzal kellett szembesülni, hogy amíg mi komoly költségek árán próbáljuk kijátszani őket, addig az ellenfél töredék ráfordítással (nem ritkán ingyen) megoldja őket. A rota egyik alapvető célja az olcsó reakciók visszaszorítása, de a játszható készlet most még bővelkedik bennük, tehát elsődlegesen ezeket kellene valahogy kezelni a lényeink védelme érdekében. Felmerülhetne egy kontrollosabb vonal, ahol 5 lapos kezdés és sok védőreakció támogatná hüllőinket, de teljesen életképes választás lenne a Lassan járj+követő felállás is. Én egy kicsit sajátosabb narancslap duót próbáltam ki melléjük, nevezetesen a Tábori adó + Harangmestert. Ez a kombináció önmagában nem egyedi, hisz a játékosok már rég felfedezték, hogy jól együttműködnek, és az alapvető stratégia a sárkányokkal sem változik: a beépített védelemmel bíró, de jellemzően magas idézési költségű lapjaink létrejöttének és működésének esélyét azzal növeljük, hogy a körünkben ellenfelünk varázspont nélkül kénytelen szemlélni próbálkozásainkat.
A sárkányok között eddig is akadtak ide remekül illeszkedő darabok (pl. Kifejlett sárkánykígyó, Méregsárkány), a roxatos delegációnál már inkább a kompenzáció dominál, mintsem a drágítás, de ez legalább annyira hatékony tud lenni.

És ha már a kiegészítő különlegességei a céhek, vessünk be belőlük is 2 félét:

  • 2 Kertészek céhe

  • Tökéletesen illeszkedik a paklihoz, hisz a lényeink zöme legalább 2 vp-s, az előkeresett Kurtzokat és az adott szituációban esetlegesen beragadó lapjainkat örömmel tekerjük el azért, hogy az asztalra segítsünk valami durva szörnyet. A (J) képessége is jól konfigurálható.

  • 1 Művészek céhe

  • A céhek sztárja ide is jó választás, noha saját körre van korlátozva a használata, de ha csak 1 zavaró kártyát kiiktatunk vele, már megérte. B-opciónak szóba jöhet a Tolvajok céhe, bár az extra sebzés annyira nem esszenciális ilyen ütőerő mellett, de a beépített lopás igen hasznos lehet.

    Nézzük akkor, hogy a seregünket kik is alkotnák:

  • 3 Virág (RC)

  • Jobb lapot nehéz elképzelni ehhez a felálláshoz: olcsó, védelemmel ellátott lény, amely a céhes vonalunk katalizátora, ráadásul ütőereje is van.

  • 3 Lávasárkány (RC)

  • Rajta is nehéz fogást találni. Komoly kompenzációval bíró, multifunkciós lény, ami sosem lesz blank. Ha pedig őt hajítjuk el a Kertész céhnek, még sebezhetünk is vele.

  • 2 Északi tűzsárkány (RC)

  • A többiek sem kispályások, de ő az igazi sztár a csapatban. Megkéri az árát, de cserébe a játék talán legkomolyabb kompenzációjával bír, S-re nagy eséllyel az ellen összes lényét letakarítja, hogy aztán beköszönjön egy szolid nyolcassal arcba. Létezik persze ideális módja a megoldásának (a lopások tudnak igen kellemetlenek lenni…), de ha ez a fickó asztalt ér, ott lesznek bajok. Az áramlása is remek, a mana sosem jön rosszul, háló mellett pedig mindig jó egy extra lényleszedés, de ettől függetlenül őt inkább kirakni szeretnénk.

  • 3 Az úrnő sárkánya (RC)

  • Elsősorban a nyers erőt képviseli, de szintén dupla védelemmel ellátva. Ha megfogják, szituációtól függően eldönthetjük, hogy a kapott tokenek hol a leghasznosabbak, aktív Kertész céh mellett igen jó muníciót képezhetnek kézben, de zanszilánknak sem utolsók. Arra figyeljünk, hogy az újrahasznosításával optimalizálhatjuk a gyűjtőnket a saját halálsikolyának.

  • 2 Niotherg, a védelmező (RC)

  • Nem ő lesz a pakli kulcsa, de a kompenzáció+halálsikoly duó egészen vállalhatóvá teszi, és kellemesen nagyot oda tud csavarni. A képessége remekül kihasználható, általa a jellemzően nagy idézési költségű lényeink (önmaga is) potenciális erőforrásként is működhetnek.

  • 3 Varázsgomba (RC)

  • Nagyon limitált az ellenfél körébe való beleszólásaink lehetősége, ezért különösen értékes lehet egy ilyen, nehezen megakadályozható opció. Háló mellett extrán hatékony. Felhalmozódott erőforrás esetén pedig csak szimplán kiröppen és pusztít.

  • 3 Vándormuzsikás (RC)

  • Egy ingyenes aktivátor, ami még Vp-t is termelhet nekünk? Ide találták ki. Tekintve, hogy a kör végi sorrend nincs definiálva, így dönthetünk úgy, hogy előbb kisül a Tábori adó, majd bekérjük a muzsikus manáját. Tuti biznisz, de sajnos ellenlapként is legalább ennyire erős.

  • 2 Kifejlett sárkánykígyó
  • 3 Méregsárkány

  • Különösebb kommentárt nem igényelnek. Sokat megélt harcosok, masszív statokkal, +1-es reakcióvédelemmel, asztalról is nehezen levakarhatóak.

  • 2 Lohd Haven sáhkánya

  • Neki beépített védelme ugyan nincs, de az idézési költsége miatt nehézkes megfogni. Leszedésektől meg az óvja, hogy kijátszásakor alkot, ha az megtörtént, onnantól már nem nagyon bukhatunk rajta (Niothergnek áldozni pedig kész főnyeremény).

  • 2 Napocska, a sivatagi fény

  • Alapból konfigurálható idézési költség, opcionális reakcióvédelem és 2 olyan képesség (kézből dobatás és semmizés), amire más opciónk nincs és még sárkány is. Ügyeljünk a hátrányára, lehetőleg ne a kijátszása után jusson eszünkbe Kurtzot keresni.

  • 3 Kutató morf (RC)

  • Nagyon komoly erővel bíró lap, bármikor szívesen húzzuk fel, rengeteg potenciál rejlik benne, épp egy ilyenre volt szüksége a paklinak.

  • 3 Buckaquwarg

  • Nem jöttek létre a lapjaink? Vagy létrejöttek, de elhullottak? Netán eldobatták őket? Semmi gond, az öreg Bucka önzetlenül visszahozza elhullott pajtásait, mindezt Tábori adó-kompatibilisen. Kimondottan finom lesz 2 Északi tűzsárkányt visszapattintani vele.

  • 3 Kékvérű oroszlán

  • A koncepció veteránja, minden elvárásunknak megfelel.

  • 2 Kurtz

  • A leguniverzálisabb táborlakó: segít elkölteni a fölös manát, de akár meg is ajándékozhat minket eggyel, továbbá boldogan dobjuk el a céhünknek. Bátrabbak 3 darabot is használhatnak belőle.

  • 3 T. Vlagyimir

  • T mint Tegyélbemindenpakliba.

  • 3 Gyilkos mókus

  • A tömegirtások szürke eminenciása, itt, nevéhez méltón, garantáltan gyilkos lesz. Persze érdemes mérlegelni, hogy mikor éri meg kirakni. Opció lehet a Polipokalipszis és/vagy a Hol van az istened? is, de én most a legolcsóbb lehetőséget választottam.

    Egyéb támogató egységek:

  • 3 Termomágikus indikátor (RC)

  • A no risk kártya megtestesítője, (sajnos) semmi nem szól az ellen, hogy használjuk.

  • 3 Spektrális skorpió

  • Bár nem vagyok a mutogatós lapok nagy híve, de ezt kimondottan kedvelem. Segíthet kibekkelni az első néhány kört úgy, hogy még zanszilánkokat is termel, amit számos lapunknál jól hasznosíthatunk. Legrosszabb esetben elhúzzuk. Jól jöhet akkor is, ha narancs lapjaink valami oknál fogva nem működnek.

  • 2 Felzárkózás

  • Olcsón, reakciódrágítva húzni mindenki szeret, itt jó eséllyel több lapot is fogunk egyszerre. Nagyban elősegítheti a céh-aktivátorok gyors kézbe kerülését.

  • 1 Az élet földje

  • Egy helyszínnek is helyet szoríthatunk, pláne olyannak, ami ilyen remekül illeszkedik a lényeinkhez. Segíthet visszaszerezni az esetlegesen eltulajdonított lapjainkat, körönként tápol és akár arra is jó lehet, hogy előkeresésével vp-t költsünk, ha úgy látjuk, hogy azt az ellenfelünk kapná. Lehet, hogy 2 darabbal is játszanék.

    Ennek a paklinak is a legnagyobb problémát természetesen a Semleges csatamező okozhatja, így sideból érdemes ellene felkészülni, akad is most néhány jó, új ellenlap (Anbam, Zoárd itala), emellé bemehet a Lebuj, vagy akár olcsó kanterek, formátum és szájíz szerint. Amit még nem szeret a pakli, az a kézből dobatás és az, ha a saját lapjainkat kell megoldanunk (lopások, kézből/pakliból kijátszások). Szerencsére elég sok a masszív, akár komoly swing lapunk, így topdeckre is jó eséllyel húzhatunk olyant, ami segíthet visszakapaszkodni. Törekedni kell arra is, hogy minél kevesebb kör végi vp-t csúsztassunk át ellenfelünknek, de a Harangmester lock-ja mellett talán így sem tud túlzottan megszaladni senki.

    Kulcsfontosságú lehet a 2. körünk, itt már szeretnénk valamit kiröptetni az asztalra, de ha nagyon pechesen húzunk, akkor inkább várjunk és keressük ki a síkot is a Kurtz mellé, hogy aztán majd 3 (+1) manából több eséllyel szálljunk harcba. Ezért is kedvelem ezt a paklit, mert vannak ugyan benne automatizmusok (pl. első körös Kurtz), de emellé sok döntési helyzet és matekolás is jár vele.

    Tehát akkor a pakli lista még egyszer, áttekinthetőbb formában (sötétebb háttérrel az új lapok):


    54 lap

    A pakli összeállításánál elsődleges szempont volt (az ÚN-en túl), hogy minél több új lap kerüljön bele, illetve ügyeltem arra, hogy kezdők számára is elérhető legyen, ezért az evidenciának ható ultra ritkák és egyéb, spoiler kártyák szándékosan nem kerültek bele. Persze így is akad 1-2 drágább darab, de összességében egy könnyen variálható és összerakható dekk, ami akár hagyományos környezetben is megállhatja a helyét, de veszélyes faj formátumon is bevethető. Ha valaki mégis játszana ultrákkal, akkor a Sárkányfészket biztos kipróbálnám, mert Xeron az agg személyében egy nagyon komoly termelhető lényt kaptunk hozzá. A Mardakor céhmesterrel kibővíthetjük a kék céheink számát, Gemina kertje pedig szintén otthon érzi magát ebben a környezetben.

    Összegezve, bár különösebb szinergia nincs a sárkányaink között, de hátha valaki kedvet kap majd hozzá, hogy így csokorban vesse be pikkelyes barátainkat, akár ennek a paklinak az alapjaira építve.

    Király Zsolt

    Létrehozás: 2022. január 18. 10:14:25
    Utolsó frissítés: 2022. január 19. 11:31:15
    Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.