Vissza a Főoldalra
 
Hatalom Kártyái

Milyen legyen a májusi páros verseny formátuma?

1) hagyományos új nemzedék
2) tiltott mágia új nemzedék
3) hagyományos káosz
4) tiltott mágia káosz

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Harci mágus
(Shadowrun archetípus)
Küldd el képeslapként!
A harci mágus lételeme, hogy halált és pusztulást hozzon - fizikailag és mágikus úton egyaránt.
Nézz szét a galériában!
XLVI. Alanori Mini Olimpia
Board Game Expo 2024.05.18-19.
HKK Tiltott mágia döntő videó
Májusi verseny formátuma
Beholderes HKK verseny március 16. - Versenybeszámoló

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Lapötletek (64944)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8118)
Megújult lapkereső és pakliszerkesztő (221)
Kombók a HKK-ban (5972)
Milyen lap újrakiadását szeretnéd látni? (55)
HKK kérdés? (47067)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Szikrázó manahal
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Idézési költség a HKK-ban

A lapok idézési költsége esszenciális faktor a lap erősségének meghatározásában. A lapok sok éven át tartó, nagyon lassú erősödését is leginkább az idézési költségek csökkenésén lehetett lemérni: míg 1995-ben az első HKK lapok legtöbbje 4-8 manáért jött, manapság már 1-2 mana egy lap, de nem ritkák az ingyen, vagy fél manáért (azaz 1 zanszilánkért) jövő lapok sem.
Amikor egy paklit megépítünk, olyan lapokat próbálunk berakni, amelyek a lehető legritkábban ragadnak a kezünkben: kijátszhatók, és hasznosak akár az első, és akár a 10. körben is, ha odáig fajul a játék. Nem véletlen, hogy jelenleg a HKK egyik legnépszerűbb lapja V'cz, a remete: már az 1. körben kijátszható, de a max. 1-es kánterek nem fogják, rögtön tud dobatni, építkezni, hálót csinál és 4 ÉP-je miatt még lesebezni sem olyan egyszerű. A később játékban pedig az elvett lapot ki is tudjuk játszani. Emellett nem isteni és színtelen, így bárhová befér.
Lehet építeni olyan paklit, amiben csak 0-1-ért jövő lapok vannak, itt garantáltan nem lesz rossz húzásunk a játék elején. De van értelme ennek?
Gondoljunk csak bele: a 4. körben (ha odáig elfajul a játék) már 4 VP-t kapunk. Ha addigra kiszórtuk a lapjainkat, akkor sokkal jobb lenne egy nagyon erős, 4 VP-ért jövő lapot felhúzni, hiszen azt is ki tudjuk játszani, mint egy 1 VP-st.
Épp ezért, bármennyire is blank az első körben, érdemes lehet néhány drágább lappal játszani még akkor is, ha paklink nem kifejezetten drága lapokat segítő narancs lap köré épült. Persze nem mindegy, hogy hány ilyen lappal játszunk: ha az elején behúzunk 3-4 ilyen lapot, akkor jó eséllyel veszítünk. Ezért arra kell törekedni, hogy a drágább lapok aránya olyan legyen, hogy a játék elején legfeljebb 1-2-t húzzunk be tolerálható valószínűséggel. Ha pl. azt mondod, hogy a kezdőkézre maximum 5% eséllyel vagy hajlandó behúzni 3 vagy több drágább lapot, akkor úgy kell belőni az arányokat, hogy ez teljesüljön.
A számokat 3 féle módon is be lehet lőni: az egyik, hogy egyszerűen kevergetsz, osztasz, megnézed, hogy jönnek a lapok. Ez egy módja a pakli tesztelésének, csak nem feltétlenül csinálod meg elégszer, hogy valós mintát kapj.
A másik módszer, ha megoldod azt a matekfeladatot, hogy 50 lap között van X drágább, X maximum mennyi lehet, hogy 5 véletlenszerűen kiválasztott lap közül legfeljebb 5% eséllyel legyen 3 vagy több az X-ből. Ha erre írnék itt egy levezetést, valószínűleg az olvasók 80%-a nem folytatná az olvasást :P Szerencsére van harmadik megoldás is, keresni kell a neten egy programot, ami ezt megcsinálja helyettük, a google számos találat hoz fel, pl. laphúzás valószínűség kalkulátor Itt az első kalulátorba beírva 50, 10, 5, 2 megtudjuk, hogy ha 10 db drága lappal játszunk, akkor 4.86% az esély, hogy 3-at felhúzunk a kezdőkézre. Ha a feltételeinket szigorítjuk, és max. 2%-ra tesszük az esélyt, akkor csak 7 ilyen lappal játszhatunk (a Copies ran mezővel kell játszadozni).
A matek tehát igazándiból annyi, hogy mérlegelnünk kell, minek van nagyobb esélye, hogy a játék elején túl sok drága lapot húzunk, és beragadnak a kezünkbe, vagy hogy a 3-4. kör után már nem tudjuk a VP-t elkölteni. Persze a legtutibb megoldás, ha a 3. körre nyerni akarunk, vagy ha húzásokkal pótoljuk az elhasznált lapokat, és az ilyen terülős játékosok szoktak leginkább panaszkodni, hogy amikor az ellenfél egy drága asztaltakarítással megfordítja a játékot, hogy „hogy lehet ilyen lapot kiadni.” Az meg, hogy kinek mi a drága lap, mindenki eldöntheti, a legtöbbeknek már a 2-ért jövők is annak számítanak. Persze azok a legjobb drága lapok, amikkel csalni lehet: vagyis van áramlásuk, ami hasznos, vagy pedig ki lehet őket valahogy olcsóbban, vagy akár ingyen is játszani.
Manapság a legtöbb drága lap „csaló kártya” a HKK-ban. Keressetek pl. rá a lapkeresőben a HD/KL-ből a 4 vagy drágább lapokra: közülük ami VP-ért jön, 3 az valójában 4-X-es, vagy helyettesíthető a költsége. A 4 zsszért jövő lapok azok, amelyekkel nem lehet „csalni”, és közülük a Buckaquwarg igazán erős lap is. Szóval lehet nem csaló lapot is csinálni drágában, de annak igazán erősnek kell lennie, ha versenypakli közelébe akarjuk rakni. Nézzétek meg pl. a mostani legnépszerűbb ultraritkát, a Kisebb kívánságot, de még sok hasonló példát tudok hozni, B. Jagumir, Polipokalipszis és a többiek. Ezek a lapok nemcsak erősek, de általában be is vannak biztosítva valamennyire az ellen, hogy megfogják őket és elbukjuk a manát, ha mással nem, egy reakciódrágítással.
A lehet drágán is jó lapot csinálni kategória koronázatlan királya nyilván T. Vlagyimir. Oké, neki van áramlása is, de 1 vp-ért 3-at kapni laphátrányból önmagában nem a világ tápja, aki ezt a lapot berakja a paklijába, számít azért rá, hogy a játékba is fogja rakni.
Alapvetően azok a jó drága lapok, amik vagy megnyerik a meccset, vagy legalábbis meg tudnak fordítani egy vesztett állást: értük érdemes kockáztatni, hogy 1-2 meccset buksz, mert az elején ott ül a kezedben, cserébe azért, hogy több meccset meg azért nyersz meg, mert a 4. körig eltart, és ki tudod játszani. Sajnos, jelenleg sokan még a 2-ért jövő lapokat is a „drága lapok” közé sorolják, nem véletlenül: amíg nagyon sok lap van, ami 0-1 manáért meg tudja fogni vagy le tudja szedni egy lapunkat, addig a 2-ért jövő lapok garantált manahátrányt jelentenek. Épp ezért nekünk tervezői oldalról sajnos egyelőre ezeket is drága lapoknak kell tekinteni, lehetőség szerint kánter és/vagy leszedés védelemmel ellátni őket. És igen, egy 2-ért jövő lapnak sokkal többet kell tudnia, mint egy 1-ért jövőnek.
Reméljük, hogy ahogy picit lépünk visszafelé, és próbáljuk növeli az idézési költségeket, ismét megjelennek a 2-ért jövő lapok is a paklikban (meg persze néhány igazán erős 3-4-es lap is jöhet). Zárszóként szeretnék bemutatni egy lapot a jövőre megjelenők közül. Ha nem tévedek, ő a 2022-ben megjelenő legdrágább lapunk, 5-ért jön. És igen, van egy bénácska áramlása, de a Vlagyimirhez hasonlóan, őt is sokszor inkább ki fogod játszani. Régen egy legenda volt, inkább csak szentimentális értékkel, most viszont úgy ítéltük, lett annyira jó, hogy ő legyen az egyik kódos lapunk. Amikor először játszottunk vele, húztuk a szánkat, hogy túl drága. Aztán amikor kijött, felszaladt a szemöldök. Kánterelni nem nagyon akarta senki, és ha mégis, a lelke rajta. Ha leszedte rögtön az ellen, akkor se ért komoly kár. Ha meg kint maradt... akkor tényleg felégette a csatamezőt. Hárommal nem feltétlenül akarok játszani, de 1-2 azért sok helyre befér. Ti mit gondoltok róla?

Tihor Miklós

Létrehozás: 2021. november 22. 15:54:53
Utolsó frissítés: 2021. november 23. 11:21:35
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.