Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Hatalom Kártyái

Mennyire lennél szomorú, ha a 2021. végi HKK kiegészítőtől már nem lennének új helyszínek?

1.) Nem igazán, amihez kellett, van helyszín most is.
2.) Nem igazán, nem rajongok a helyszínekért úgy általában.
3.) Nagyon, fontos, hogy mindig jöjjenek új helyszínek.
4.) Nekem teljesen mindegy.
5.) Nem HKK-zom, csak szavazok.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - 11. kiadás július 18.
A pillanat képe
Goblin testőr
(Kalandok Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
Goblin testőröket nemcsak nagyhatalmú goblinok fogadnak fel maguk mellé, hanem akár emberek is, akiknek fontos, hogy már első látásra félelmet ébresszenek környezetükben vagy tárgyalópartnerükben. Bár kedvenc fegyverük csupán a rövidkard, messzir?l látszik rajtuk, hogy tudnak bánni vele.
Nézz szét a galériában!
A HKK lapok erősödése
Az egyszínűség egyedisége – Versenybeszámoló
Hatalom Kártyái: A játék összetettsége
Az egyszínűség jutalma - 2020. szeptember 19.
Online HKK sorsoló program

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Kedvenc táborhely (503. tudati képesség)
Országjáró feladat 2019
Legaktívabb fórumok és fórumozók

A lista folytatása...
A HKK lapok erősödése (76)
HKK kérdés? (45312)
[HKK Piac] Eladó lapok (141533)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28314)
Hatalom Kártyái: A játék összetettsége (92)
Online HKK sorsoló program (35)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:

Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Kérdezz-felelek 38.

Az új kék tárggyal kapcsolatban rengeteg kérdés érkezett, ezért a lap helyes használatát igyekszünk teljes körűen bemutatni.
  • 1. A használatakor el kell dönteni, hogy a kijátszáskori képességeket figyelje a szelence, vagy az aktiválást kívánó képességeket.
  • 2. Az egyszerre bekövetkező automatikus kijátszáskori képességek közül a játékos választhat, egyébként a képességek sorrendje kötött (Kódex 21.18.).
  • 3. Ha egy leszedő hatást dupláz meg a szelence, akkor az két külön forrás lesz. (Kódex 106.) A másodszorra újra létrejövő hatás már a szelence képességének a hatása, tehát két különböző forrás jön létre (az X8, az utazó duplázható képessége is pont így működik).
  • 4. Ha olyan képességet dupláz a szelence, aminek további feltételei vannak, akkor a második hatás is csak a feltétel teljesülése esetén jön/jöhet létre. Ha a feltétel nem teljesül, a szelence képessége „vár” a következő, megfelelő hatásra.
  • 5. Ha a következő ilyen képességet megakadályozzák, a szelence szintén „vár” a következő ténylegesen létrejött hatásra.
  • 6. A hatás megismétlésére vonatkozó szabályok szerint, ha az aktiválást kívánó képességnek volt költsége, akkor azt is újra ki kell fizetni ahhoz, hogy a hatás is még egyszer létrejöjjön. Amennyiben a költséget a játékos nem tudja/vagy nem akarja ismét kifizetni, akkor a szelence képessége elenyészik.
  • 7. Ha a megismételni kívánt hatásnak az a költsége/feltétele, hogy az adott lapot (azaz saját magát) fel kell áldozni, akkor a megismétlésének az lesz a költsége/feltétele, hogy a szelencét kell feláldozni, hiszen a második hatás már a szelence hatása.
  • A 11. kiadásban megjelent szabálylap szövegében a korábbi "ha egy lap hátránya az, hogy..." – szövegrészt "ha egy permanens hátránya az..." – szövegrészre cseréltük. A permanens definíciója szerint (Kódex 4.6.0.) ebbe a körbe nem tartoznak bele az azonnali és általános varázslatok. A módosítással néhány azonnali/általános varázslat laphúzást tartalmazó hátránya is kikerült a kivételek közül. (A legismertebb ilyen varázslat A hatalom torzulása), ezzel pedig a szabálylap erősödött, ami nem volt cél. Az új kiadás szövegét tehát úgy kell értelmezni, ahogyan a régiét. A "ha egy permanens hátránya az..." – szövegrészébe bele kell érteni a laphúzó/lapkereső hátránnyal rendelkező azonnali/általános varázslatokat is. (A teljesség igényével felsoroljuk azokat a varázslatokat, amiknek ilyen hátránya van: A hatalom torzulása (minden verzió), Bomtar vétója, Korhadás (minden verzió), Kürtszó (minden verzió), Mytokronitok átka (régi), Bomtar rendje (régi), Pajzszúzás)
    Keresésnek minősül-e Gomak megsemmisítő pillantása? Nem. A keresés definíció (Kódex 4.13.) szerint amennyiben a „keress ki”, „kikereshetsz” vagy más hasonló kifejezés nem szerepel a pakliból közvetlenül a gyűjtőbe/Semmibe dobató lapon, akkor ez a hatás pakliból dobásnak minősül (Kódex 4.13.2.) Itt hasonló kifejezésen a „keres” - szó különböző ragozott formáit értjük.
    Van pár hasonló szövegezésű lap még a készletben. Pl.: Friss szellő, Kóborló, Szinaptikus kapcsolódás (minden verzió), Tiltott mágus, Ozohrat kéme, A béke megőrzése, Szem szimbólum (új). Ezek hatásai tehát ugyancsak pakliból dobatásnak, és nem keresésnek minősülnek.
    Ha az ellenfél kezében csak egyetlen lap van, illetve a kezében minden lap különböző típusú, akkor nem kell dobnia, csak a kezét kell megmutatnia.
    A lap 1 vagy 2 célpontot tud leszedni. Az első célpontot az ellenfél választhatja, mégpedig a varázslatot kijátszó játékos permanensei közül. Ha nincs ilyen, akkor nem tud, és nem is kell választania. Tehát nem feltétele a varázslat kijátszásának, hogy a játékosnak legyen játékban saját permanense, csupán az, hogy egy célozható permanensnek legalább lennie kell játékban. (Kódex 21.5.3.)
    A varázslat képes leszedni az asztalról helyszínt is, de ettől még a helyszín nem lesz játékban lévő lap. (Kódex 8.9.3.) Mivel nem számít játékban lévő lapnak, ezért a varázslat a helyszín leszedése után nem ad Főnix fiókát.
    A korábbi faq ellenére további kérdések vetődtek fel a Varkaudar trágya használata kapcsán. A trágya képességét nem kell aktiválni, az gyakorlatilag csak egy számláló. A trágya egyszerűen csak lehetővé teszi a piros lapoknak a gyűjtőből történő kijátszását. Annyiban más ez a lehetőség, mint pl. a feltámadás, hogy az ellenfél körében a megfelelő fázisban úgy játszhatunk ki a gyűjtőnkből piros lapot, mintha csak a saját körünk lenne. Természetesen kijátszható így reakció is a gyűjtőből.
    Felmerült kérdésként az is, hogy egy morf vagy az Alakváltó ősköd kijátszható-e a gyűjtőből így, és muszáj-e neki pirosnak maradnia a játékban? Igen, kijátszható, és nem kell Dornodon lapnak maradnia. Amikor az ősködöt kijátszom, a kijátszási feltételét teljesítenem kell (ti. hogy piros lapot játszhatok csak ki így), de az alakváltás szabályai szerint csak azután változik át, miután kiválasztom a másolni kívánt lényt. Morfoknál pedig szintén ekkor, a kijátszáskori döntések meghozatalakor választok színt és altípust, ekkor pedig már nem köt a kijátszási feltétel. Az erről írt cikk)
    Nem egységes a gyakorlat abban, hogy a két sárga isteni varázslatnak mikor kell/lehet megmutatni a további sárga lapot. Nos, általános szabály, hogy egy azonnali varázslat kijátszásakor meg kell hozni minden szükséges, és lehetséges döntést. (Kódex 21.6.0.) Ennél a két varázslatnál az egy szükséges és lehetséges döntés, hogy mutatok-e lapot, vagy sem? Ha ezt a lap kijátszásakor nem teszem meg, később már nem pótolhatom. A harc elcsitul (új) szövegének a megfogalmazása teljesen egyértelmű ebben a kérdésben. Az Abszolút preventálás (új) szövegében látható múlt idejű szóhasználat azonban félrevezető. Azt sugallja, hogy csak a lap sikeres létrejötte után kell/ lehet mutatni Fairlight lapot. Ez azonban nem így van. Mindkét lap (és minden hasonló szövegű varázslat) egységesen működik, a kijátszásukkor kell/lehet nekik a lapot megmutatni.
    Felmerült, hogy lehet-e vele célozni rezisztens lapot? A varázslatnak egy vagy több célpontja is lehet, és bárhány célpontja van ez egyetlen forrás, egyetlen varázslat, akkor is, ha a hatása két külön mondatban van megfogalmazva. (Kódex 91.5.1.) A Méregförgeteg (új) egyrészt célozza a leszedett lapot, másrészt célozza a lényeket, amikre a méregjelzőket szétoszthatod. Ha csupán egyetlen lapot célozna meg, akkor a rezisztencia véd ellene. Ha azonban van több célpontja is, akkor ezek lehetnek akár rezisztensek is. (Kódex 80.1.)
    Felmerült egy kérdés, miszerint pontosan hogyan kell értékelni, a Rughar átkával ismét létrehozott különböző kijátszáskori képességeket? Ennek a lapnak a működését is a Kódex 106. pontja szabályozza. Ebben az esetben is egy hatás megismétléséről van szó, mindegy milyen képességet ismétel meg a varázslat. Ez a megismételt hatás a varázslat részévé, annak egyik hatásává válik. Tehát a Rughar átka leszedi a lapot ÉS emellett produkál egy újabb hatást is, amit a leszedett lap kijátszáskori képességéről „másol” le. Ezt a két hatást nem lehet különválasztani. Ezeket egyetlen forrásnak, egyetlen hatásnak kell tekinteni. (Kódex 91.5.3.)
    A lap kijátszásakor minden lehetséges, és szükséges döntést meg kell hoznom, tehát azt is, hogy meg kívánom-e ismételni a leszedett lap kijátszáskori képességét. A lap szövegében szereplő „Ezután” kitétel azonban azt jelenti, hogy ennek költségét csak akkor kell elköltenem, ha a lap sikeresen létrejött. Az idézett szabálypont értelmében ez nem minősül önálló cselekvésnek, és erre már külön reagálni sem lehet.
    Ha ezt az extra költséget a játékos nem tudja, vagy nem akarja elkölteni, akkor ez a hatás nem jön létre. A hasonló szövegezésű azonnali és általános varázslatok (pl. Zan szertartás) mind ugyanígy működnek. Az ilyen, ún. használati költségek is drágíthatók. (Kódex 4.20.)
    Vannak olyan szabálylapokhoz, követőkhöz vagy más lapokhoz kapcsolódó események, amelyek a játék legelején zajlanak, még azelőtt, hogy ténylegesen elkezdődne az első kör. (A játékos köre az előkészítő fázisával kezdődik. (Kódex 4.10.2.) Tehát minden, még az előkészítő fázisa előtt zajló esemény a körén kívüli esemény.) Ilyen például a Molluszk, az ócskás első ócskaságának létrejötte, a Korlátozás dobatása, vagy a Mardakor kalandozók megmutatása. Molluszkkal a játék elején kapott dobótőr/moa torpedó/chd fattya ezért nem számít adott körben kijátszott lapnak, mert még az első kör elkezdése előtt jön létre.
    Az automatikus hatások azonban már ilyenkor is működhetnek. Pl. ha a Korlátozással dobott lapok közt van A teknősök bölcsessége, annak hatása ugyanúgy lapot fog dobatni az ellenféltől, és az így eldobott Szomorú szamurájra is lehet a kör végén lapot húzni. (Utóbbi esetben a kezdő játékos köre végén történik a laphúzás, mindegy, hogy konkrétan ki kezdi a játékot.) A teknősök bölcsességének lapdobató hatása egy kapcsolódó hatás. Csak azután jön létre, miután a Korlátozás hatása minden játékosnál lezajlott. Azaz a maradék lapból fog dobatni.

    Jancsár János, Makó Balázs, Tihor Miklós

    Létrehozás: 2020. július 23. 14:19:46Utolsó frissítés: 2020. augusztus 6. 17:42:14 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2020
    1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.