Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Hatalom Kártyái

Tetszik-e neked az az ötlet, hogy a HKK lapok alján legyen egy sorszám, amivel egyértelműen azonosítható, hogy az adott lap hányadik a kiegészítőben, pl. 015/160?

1.) Igen, jó ötlet! Segíti a gyűjtést.
2.) Szerintem felesleges.
3.) Nincs véleményem.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kátyái - Tükördimenzió november 23.
A pillanat képe
A furfang temploma
(Túlélők Földje építmény)
Küldd el képeslapként!
Itt-ott elszórva találni még néhány elhagyatott építményt, melyről nem tudni kik és mikor építették. A furfang temploma pont ilyen, bár vannak rajta ajtók és ablakok, a belsejébe jutni még soha senkinek nem sikerült.
Nézz szét a galériában!
Páros verseny szabályok
Hagyományos verseny - 2020. január 18.
Befizetési jutalmak - határidő
Kiemelt vidéki versenyek - 2020
Téli MondoCon 2020.01.04. – Eredményhirdetés

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Legaktívabb fórumok és fórumozók
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Misztikus erők

A lista folytatása...
A HKK Online jövője (1083)
Lapötletek (64323)
HKK Kiadói tervek - 2020 (99)
Élőholt invázió foil sor bemutatása (5)
[HKK Piac] Eladó lapok (141439)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (6762)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:
Az elfekről általában
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Kérdezz-felelek 37.



  • Létrejön-e a halálsikoly hatása, ha a lény méregjelzőtől, vagy elmúlásjelzőtől pusztul el?
  • Igen. A nem önálló jelzők képessége is hatás, azaz forrás. (Ld. Kódex 97.0.) Kivételt képeznek azok a játékelemek, amiket a Kódex külön említ, hogy nem minősülnek forrásnak. Korábban ezek közé a kivételek közé tartoztak a nem önálló jelzők hatásai is, de ezt a kivételt évekkel ezelőtt eltöröltük.

  • Megmérgezhető-e a forrásra immunis lény?
  • Igen. A forrásra immunis lény is megmérgezhető mérgezés képességgel az ütés fázisban, mivel a mérgezés egy ütéshez kapcsolódó speciális képesség, ami a kivételek közt szerepel, tehát nem forrás. A méregjelző emiatt rákerül az ilyen lényre is. Az előkészítő fázisban a méregjelző szaporodna. Mivel azonban így hatással lenne a forrásra immunis lényre, ezt pedig annak immunitása nem teszi lehetővé, így nem tud szaporodni rajta. (Ld Kódex 99.0.) Az pedig egyértelműen hatás, mikor a méregjelző a gyűjtőbe küldené a forrásra immunis lényt, tehát erre sem lesz képes.

  • A Motyogó vérfarkas képessége aktiválást kívánó, vagy automatikus képesség?
  • Automatikus. Bár igazából a Motyogó vérfarkas képességének két része van, egy aktiválást kívánó, és egy automatikus rész. A lapszöveg megalkotásakor ezek egy mondatba kerültek, és a főszabály szerint az egy mondatba foglalt szöveges leírást egyetlen forrásnak kell tekinteni, ezért a tipizálás nem egyértelmű. Számos hasonlóan szövegezett lap jelent már meg. Emellett számos olyan lap is van, aminek kijátszáskori, és kör végi (esetleg kör eleji) hatása is van, és ezek egyetlen mondatban szerepelnek a lapon. A kérdéskör egységes megítélése és szabályozása érdekében, az alábbi új szabálypontokat alkottuk:
    92.6.1. Ha az egy mondatba foglalt képesség különböző részhatásai egy időben, egymást közvetlenül követve jönnek létre, akkor ezt a képességet egyetlen forrásnak kell tekinteni.
    92.6.2. Ha az egyazon forrásnak tekintett képesség különböző részhatásai közt található legalább egy automatikusan működő képességrész, akkor az esetleges reakciók, és kapcsolódó hatások szempontjából a teljes képességet egyetlen automatikus képességnek kell tekinteni.
    [Kiegészítés]
    Az ilyen képességek aktiválást kívánó képességrészei továbbra is költség elköltésétől, illetve a játékos döntésétől függően jönnek létre, és ezek a képességrészek csak a kör megfelelő fázisaiban aktiválhatók.
    92.6.3. Az egy mondatba foglalt képesség különböző hatásait egymástól független forrásnak kell tekinteni, ha a képesség szöveges megfogalmazásából egyértelműen következik, hogy az ott szereplő hatások létrejötte egymástól független, és időben egymástól elkülönül.
    [Kiegészítés]
    Ha a lap szövegében az szerepel, hogy egy bizonyos hatás a lap kijátszásakor és „minden kör” vagy „minden köröd” végén, esetleg „minden előkészítő fázisodban” ugyanúgy lezajlik, akkor két különböző képesség került egy mondatba, a szükségtelen ismétlés elkerülése és a magyaros megfogalmazás érdekében, valamint a szöveg terjedelmének korlátai miatt. Az ilyen lapok esetén a kijátszáskori képesség megakadályozása, vagy módosítása nem befolyásolja a kör végén / előkészítő fázisban automatikus bekövetkező hatást.

  • Johann, a jó apa használja a képességét, és Kimerült varázsgyűrűt kér. Ha Leira, a hangtolvajjal reagálok a képesség használatára, kérhetek-e a gyűrű helyett másik 0 költségű tárgyat?
  • Nem. Johann képességének használatakor meg kell hozni minden lehetséges döntést. Ebbe beletartozik az is, hogy milyen tárgyat akar létrehozni. Leira semlegesíti ennek a képességnek a hatását, és (ha akarom) a képesség úgy jön létre, mintha azt Leira használta volna. Leira szövege szerint csak annyi változhat, hogy az esetleges célpontokat Leira kijátszója határozza meg. Arra azonban nincs mód, hogy a képesség használatával kapcsolatos egyéb döntéseket Leira kijátszója megváltoztassa. Az a képesség jön létre, amit Johann gazdája akart létrehozni. Ez még akkor is így van, ha Leira kijátszása nem várta be ezt a döntést.

  • Reagálhatok-e Leira, a hangtolvaj kijátszásával a Rozoga lebújra?
  • Nem. A Rozoga lebúj szövegében szereplő „erre a lapra” megfogalmazás azt jelenti, hogy a Rozoga lebúj kijátszására kell reagálni. Leira egy sikeresen létrejött lap képességére tudna reagálni, tehát itt nem használható.

  • Versenyen, játék közben pontosan meg kellene határoznom egy lap nevét, ami nem jut eszembe. Használhatom-e a telefonomat, hogy kikeressem a lapot?
  • Nem. A játéktudás részét képezi a logikai készség, a memória, és a lapok ismerete is. Épp úgy nem lehet telefont, mint más segédeszközt használni. Nem fényképezheted le az ellenfeled által megmutatott kézben lévő lapokat, vagy nem készíthetsz feljegyzéseket, és nem kérdezheted meg telefonon keresztül a barátodat, hogy mit kellene side-olnod, stb. Ezek versenyen nem megengedett segítségnek minősülnek. A két játszma között készíthetsz feljegyzéseket, akár képeket is, de játszma közben erre sincs mód. Ha egy lapot meg kell nevezni, akkor annak nevét emlékezetből kell meghatároznod. Itt jegyezzük meg, hogy az érvényben lévő szabályok szerint versenyen a lapok csak akkor hozhatnak létre előre kikészített lapot, ha azzal a versenyző rendelkezik, és azt be tudja mutatni. (Kódex 96.4.) Ez alól a szabály alól csak a frissen bontott és draft versenyek jelentenek kivételt. Kérünk mindenkit, hogy készüljön fel a versenyre, és hozza magával legalább azokat az előre kikészített lapokat, amiket a saját paklijában lévő lapok termelhetnek! Versenyen, ha saját lapod (aminek te vagy a tulajdonosa) bármilyen előre kikészített lapot hoz játékba, akkor jól láthatóan, folyamatosan mutatnod kell legalább 1 darabot az előre kikészített lapból. Telefonos mutogatás NEM elfogadott! Azonnali keresgélés illetve kölcsönkérés lehetséges, de ha ez többször történik, vagy nem zajlik le igen rövid időn belül, az időhúzásnak minősül. Amennyiben nem tudod bemutatni a lapot, akkor olyan lapot nem hoztál játékba. Amennyiben egy ilyen forrás költségének kifizetése után jössz erre rá, akkor a költséget sem vonhatod vissza (de a hatás esetleges többi része létrejön).

  • Passzoltam, és ezt követően közvetlenül lejárt a versenyen az adott játszmára kapott idő. Lesz-e még egy köröm az ellenfél köre után?
  • Igen. Versenyen a körnek akkor van vége, ha az aktív játékos már nem akar az adott körben cselekedni. (Ld. Kódex 41.5.) Amikor ezt a döntését bejelenti, a kört befejezettnek kell tekinteni a játszmára szánt versenyidő szempontjából. Természetesen, amikor bejelented, hogy passzolsz, az ellenfélnek még joga és lehetősége van cselekedni, és lehetséges, hogy válaszul még te is fogsz lapot kijátszani, és így a kör ténylegesen nem fog azonnal véget érni. A kör végén lezajló automatikus történések (pl. kör végi laphúzás) is ugyanúgy lezajlanak, de mindez a döntést, és a kör lezárását nem befolyásolja
    Mindemellett a vonatkozó szabályokat pontosítjuk:
    41.5. Ha az aktív játékos passzol, azaz bejelenti, hogy a körében nem kíván cselekedni, akkor ellenfele az épp folyamatban lévő, illetve valamennyi, még hátralévő fázisban cselekedhet. Ha az ellenfél nem él ezzel a lehetőséggel, akkor a játék a kör vége fázistól folytatódik.
    41.6. A kör vége fázis és ezzel együtt a kör ténylegesen akkor ér véget, miután mind a négy részfázisa lezajlott. Ezután közvetlenül a következő játékos köre kezdődik.
    41.7. Versenyen a játszmaidő szempontjából a kört lezártnak tekintjük, ha az aktív játékos jelzi, hogy a körében már nem kíván cselekedni.

  • Mágikus támadású lény kijátszásának számít-e ha Hatalmas manó mellett manót játszok ki?
  • Nem. Az állandó hatású permanensek (követők, szabálylapok, helyszínek) főszabály szerint csak a játékban lévő permanenseknek adhatnak képességet. Ha a lap ettől eltérően működik, akkor azt a szövege kifejezetten említi. (Lásd: Villámháború). Tehát a manók csak azután változnak mágikus támadású lénnyé, miután sikeresen játékba kerültek. A gyűjtőben, kézben, pakliban, illetve a reakciósorban nem számítanak annak.

  • A Semmi mestere (új) mellett fizethetem-e az ellenfél paklijából a Kincses sziget idézési költségét?
  • Igen. Ilyenkor ugyan az ellenfél paklijából történik a költség kifizetése, de ez nem minősül sem helyettesítésnek, sem módosításnak.

  • Meg kell-e mutatnom automatikusan a költségként kifizetett nekront, és ha igen, mikor?
  • A jelenlegi szabályozás szerint nem kellene megmutatnod. Sőt, a nekront csak akkor lehetne megnézni, ha az adott cselekvés sikeresen létrejött. (Ld. Kódex 7.5. utáni első kiegészítés) Ez a szabálypont eredetileg a Majd legközelebb nevű lap működésével kapcsolatban kiadott faq alapján készült, de általánosítva a lapkijátszásra, szükségesnek látszott. Ugyanis ha valamilyen oknál fogva a lapkijátszást (cselekvést) vissza kell vonni (pl. a nekronszabály átlépése, háló benézése, illetve ha valamilyen hatás megtiltja az adott lap kijátszását, pl. nem lehet azt az első körben kijátszani, vagy nincs elég egyéb erőforrás, pl. nincs VP a drágításra, stb.), akkor problémás, hogy az azonnal eldobott, és meg is nézett lapokkal mi legyen. A felmerült kérdés kapcsán ezt a kiegészítést felülvizsgáltuk, és eltöröltük. Tehát mostantól teljesen legálisan nézi meg az ellenfél a nekronnak eldobott lapokat. Mivel azonban a fenti anomália lehetősége továbbra is fennáll, ezért az alábbi szabályt alkottuk:
    23.5. Ha a lapkijátszás (cselekvés) kísérletét a játékosnak vissza kell vonnia, és a kifizetett költség nekront (is) tartalmazott, akkor a nekron költségként eldobott lapokat vissza kell kevernie a paklijába.

  • Az örök telihold völgye mellett változik a vérfarkasok idézési költsége?
  • Nem. Az idézési költségben szereplő nekronok száma nem változik attól, hogy egy-egy nekronnak négynél kevesebb (esetleg több) lapot kell a pakli tetejéről a Semmibe dobni.

  • Érvényben van egy Aliza, az ezerszemű mátriárka és Egy elfelejtett dal hatása. Mi történik, ha az ellenfelem egy bármilyen lapot, vagy ha egy elfet játszik ki?
  • Ha egy bármilyen lapot játszik ki, akkor az nem jön létre. Mivel mindkét érvényben lévő automatikus reakció hatása ugyanaz (ti. megakadályozza a lapot), ezért ezek közül csak az egyik fog aktiválódni, mégpedig az, amelyiket én választom ki, a másik érvényben marad. Ha azonban elfet játszik ki az ellenfél, akkor Aliza képessége elenyészik (a saját szövege szerint), de a dal ugyanúgy megakadályozza az elfet. (A Kódex 95.1. pontja és az utána található kiegészítés ezt a kérdéskört egyértelműen szabályozza.)

  • Bufa bűbája (új) képességének meg kell-e mutatnom a kezemben lévő egyetlen lapot?
  • Nem. A bűbáj szövege nem írja elő a lap megmutatását. A képesség használatának a feltétele 1 kézben lévő lap esetén automatikusan teljesül.

  • Használható-e a Mardakor misztikus jellemek harca, vagy isteni egyensúly formátumú versenyeken.
  • Igen.

  • Kijátszható-e a Vámpírherceg 1 VP-ért?
  • Igen. Amikor a lap változó (alap) idézési költségét meghatározom, akkor szabadon dönthetek 0 és 3 VP közt. Majd ezután következnek az idézési költséget módosító körülmények, és itt kell figyelembe venni azt a szövegrészt, hogy az idézési költsége nem csökkenhet 2 VP alá. A Kódex 21.8.3. pontja utáni kiegészítésekben az ilyen idézési költségek kiszámítására pontos útmutató található. Ennél a lapnál 1 helyett ez a küszöb 2 VP, de a mechanizmus ugyanaz. Miután végrehajtottuk az összes módosítást, a végeredmény nem lehet 2 VP-nél kevesebb. Ha azonban az alap idézési költség 0 vagy 1 VP volt, és a módosítások összegzése után is ennyi maradt, az nem számít csökkenésnek.
    Amikor egy lap idézési költséget említ, ott ezen általában az alap idézési költséget értjük. Amikor azonban a lap szövege azt tartalmazza, hogy az (idézési) költség nem csökkenhet egy bizonyos érték alá, akkor ezt a korlátot csak az idézési költség módosításakor, a fentiek szerint kell figyelembe venni, az alap idézési költség meghatározásakor még nem. (A szabály egyértelműsítése érdekében ezt a kiegészítést a Kódex 21.9.0. pontja után rögzítettük.)

  • A Kifordított varázsdoboznak az a képessége, hogy a pakli felső lapját eldobatja keresésnek minősül?
  • Nem. A Büntető motyogó képességénél kijelentettük, hogy működik Zarknod bilincse mellett, azaz a képessége nem keresés, hanem pakliból dobás. Mivel nem a játékos döntésétől függ, hogy a lapokat eldobja-e vagy sem, azokat mindenképp el kell dobni. A Kifordított varázsdoboz dobató képességéről korábban kijelentettük, hogy keresésnek minősül, ez tehát egy ellentmondás, amit úgy oldunk fel, hogy mostantól a doboz dobató képessége sem minősül keresésnek. (A pakliból történő lapkijátszása azonban továbbra is keresés. Ld. Kódex 4.13.3.)
    Amikor egy kiválasztott lapot a pakliból a gyűjtőbe vagy a Semmibe kell dobni, akkor ez a hatás egyaránt hordozza a keresés és a dobás jellemzőit is. A jelenlegi szabályok szerint az előzőt tekintettük hangsúlyosabbnak. Azonban felülvizsgáltuk a keresés és a pakliból dobás meghatározásait, és az egyszerűsítés, és egyértelműsítés érdekében töröljük a 4.18.1. szabálypontot. Tehát ha közvetlenül a pakliból lapot kell dobni, akkor az mindig pakliból dobás lesz, bárhogyan is választjuk ki a lapot, és nem lesz keresés.

  • Új lapok működésének értelmezése:
  • Roskadt vityilló
    A lap szövegében szereplő „Kijátszásakor ellenfeled első cselekvéséből” azt jelenti, hogy az ellenfél közvetlenül a lap kijátszása után köteles egy azonnali hatást létrehozni, amely „bármilyen módon” a gyűjtőbe küldi az építményt. A „bármilyen módon” azt jelenti, hogy ez a hatás lehet olyan is, ami legalább annyi SP-t sebez az építményen, amennyi annak az SP-je (de olyan nem, ami csak közvetve, pl. elmúlás jelzővel szedi le). A leszedésnek közvetlennek kell lennie, tehát ha egyetlen cselekvésből nem oldható meg, akkor a vityilló több cselekvés kombinációját nem kényszeríti ki. Az „első cselekvéséből” azt jelenti, hogy a vityilló játékba kerülése után az ellenfél mást nem cselekedhet. Elsőként az építmény leszedését kell megpróbálnia. Ha erre semmilyen módon nem képes, megmutatja a kezét, és az építmény kijátszáskori hatása ezzel befejeződött.

    X8, az utazó
    Amennyiben működik a xenó legendás képessége (vagy dupla köteléke), akkor nem 1 hanem 2 képesség választható neki, amelyek lehetnek ugyanazok. A két választott képesség nem vonható össze, nem válik egyetlen forrássá. Nem lesz a dupla Semmizés: 3-ból egyetlen Semmizés: 6, és a dupla 1 célpontos leszedésből sem lesz egyetlen, 2 célpontos leszedés (ahol a két célpont lehet ugyanaz a permanens is). A két választott képesség egymás után abban a sorrendben jön létre, ahogyan a xenót kijátszó játékos meghatározza.

    Gyónás Raiának
    Ha a varázslattal megakadályozunk egy lapot, akkor reakciónak minősül. Ez szándékosan nincs rávezetve a lapra, és a továbbiakban ez nem is fog szerepelni a hasonló megfogalmazású lapokon, mivel a szabályok szerint azok a források, amik megakadályoznak valamit, mindig reakciónak számítanak. (Ld. Kódex 94.2.)

    Élőholt:
    A Veszélyes faj versenyeken egy ideje már nem használhatók egyazon altípusba tartozókként az élőholtak. Ezért a Kódex 166.5. pontját, és a 166.2. utáni kiegészítést eltöröltük.

    Új definíciók a Kódexben:
    106. Hatás megismétlése.

    96.6. Ha egy lap szövege szerint a játékos egy előre kikészített lapot "kap", akkor alapértelmezés szerint azt az asztalra, a saját térfelére kell tennie. Ha ez egy lény, akkor a tartalékjába. Ha ettől eltérően kell eljárni (pl. a lapot a játékos a kezébe, a lényt az őrposztjába kapja, vagy a lap az ellenfélnél jön létre), akkor azt a lapszöveg külön megemlíti.

    21.1.3. Ha egy lap szövege szerint "játékba rak" egy másik lapot, vagy egy lap "játékba kerül", akkor ez azt jelenti, hogy a hivatkozott lapot az asztalra kell tenni, az adott játékos térfelén, ha ez egy lény, akkor a tartalékjába.

    117.0. A játékban lévő permanensekre csak olyan nem önálló jelző kerülhet, amely az adott permanenshez kapcsolódóan értelmezhető.
    [Kiegészítések]
    Csak lényekre kerülhet méregjelző, álomjelző, erősödés- vagy gyengülésjelző, izomjelző, életjelző.
    Ha egy lap szövege a rajta lévő jelzők levételére ad utasítást, vagy lehetőséget, de nem határozza meg, hogy pontosan milyen jelzőket lehet így róla eltávolítani, akkor bármilyen, rajta lévő jelző levehető róla (kivéve, ha a lap szövege, vagy az adott jelzőhöz tartozó szabály mást nem mond).
    Az epikus jelzők az ilyen követőkről másként nem vehetők le. Számuk csakis a kedvelt lapok kijátszásával csökkenhet.


    Jancsár János, Makó Balázs, Tihor Miklós

    Létrehozás: 2019. december 10. 09:58:28Utolsó frissítés: 2019. december 11. 12:00:42 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2020
    1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.