Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Hatalom Kártyái

Tetszik-e neked az az ötlet, hogy a HKK lapok alján legyen egy sorszám, amivel egyértelműen azonosítható, hogy az adott lap hányadik a kiegészítőben, pl. 015/160?

1.) Igen, jó ötlet! Segíti a gyűjtést.
2.) Szerintem felesleges.
3.) Nincs véleményem.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kátyái - Tükördimenzió november 23.
A pillanat képe
Livak és Ryshad a jégszigeten
(Könyv)
Küldd el képeslapként!
Livak és Ryshad az elietimm jégsziget fagyos pusztaságán keres új kalandokat az Einarinn legendája könyvsorozat Kétélű fegyver című kötetében.
Nézz szét a galériában!
Páros verseny szabályok
Hagyományos verseny - 2020. január 18.
Befizetési jutalmak - határidő
Kiemelt vidéki versenyek - 2020
Téli MondoCon 2020.01.04. – Eredményhirdetés

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Legaktívabb fórumok és fórumozók
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Misztikus erők

A lista folytatása...
A HKK Online jövője (1083)
Lapötletek (64323)
HKK Kiadói tervek - 2020 (99)
Élőholt invázió foil sor bemutatása (5)
[HKK Piac] Eladó lapok (141439)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (6762)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:
Az elfekről általában
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Tükördimenzió lapelemzés – 3. rész



Mielőtt nekikezdenénk a konkrét értékelésnek, szokás szerint ejtsünk néhány szót a pontozási szisztémáról, értelmet adva a számoknak.

  • 10 pont - Megkerülhetetlen versenyspoiler, amely több top pakli alapja lesz
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más deckekben is felbukkanhat
  • 7 pont - Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet
  • 5 pont - Közepes lap, a saját paklijában sem fog a jobbak közé tartozni
  • 4 pont - Gyenge kártya, legfeljebb drafton juthat komolyabb szerephez
  • 3 vagy kevesebb pont - Használhatatlan lap, bizonyára csak valamilyen gonosz összeesküvés folytán mehetett át a tesztelésen
  • A tesztelés során nyilvánvalóan igyekeztünk kiszórni az 5 pontosnál gyengébb lapokat, így ilyenekből remélhetőleg nem lesz túl sok. A rend kedvéért azonban szó esett ezekről is, hiszen szeretnénk minél nagyobb szélességében kihasználni a 10-es skálát, hogy ezáltal jobban érzékelhetővé váljanak a lapok közötti különbségek.

    Jöjjön tehát az elemzés harmadik, befejező része, ezúttal a semleges jellemű lapokkal, ábécé sorrendben haladva az egyes színeken belül.

    A gyenge ereje (9): A Manacsapda után még egy legendás counter, amely egyszer már megjelent újból, tényleges felújítást azonban csak most kaphatott. Az eredeti lap erejét jól mutatja, hogy ez a változat igazán sokat nem módosult, „csak” cantrip lett a lénylövős képessége. De tulajdonképpen pont ez az, amire szüksége volt, hiszen ingyen counterelni nem kérdés, hogy jó – a gond inkább azzal volt, ha éppen nem volt mit. Most azonban könnyedén lecserélhetjük egy másik lapra, ha ez a helyzet, és azért néha meg is fog oldani valamit – napjaink egyik legnépszerűbb ingyenes tempó lapjára, a Szörcsögő motyogóra például tökéletes megoldás.


    A végzet talizmánja (8): A Lassan járj! + Teremtő rakshallion felállás ugyan már a múlté, ettől azonban még tovább jönnek a szabálylappal kompatibilis tárgyak, így nem feltétlenül kell lemondani a drágított környezetről. Főleg, ha ilyen lapok érkeznek, mint ez, A végzet talizmánja ugyanis iszonyatos problémákat tud okozni az ellenfélnek: counterel, manát termel, aztán ha sikerül levakarni, akkor még a gyűjtőből is csinál nekünk egy lapelőnyt. Egyébként meg akár már az első körben megadja az első csontot az induláshoz. Természetesen az epikus követős változatba is kötelező.

    Aranygólem (7): Egy olyan időben, amikor már a Suu’zy barátnője is csak viszonylag ritkán jut szerephez, azért nem dobunk egy hátast egy ilyen laptól. Önmagában talán picivel rosszabb is nála, hiszen hiába a lophatatlanság, a jobb statok és az áramlás, mégiscsak elbukja az összehasonlítást az idézési költséget tekintve. A saját deckjében persze már teljesen más megvilágításba kerül, ott a visszavetetés is működni fog, ami már egy elég jó kis extra – és hát félreértés ne essék, nincs semmi bajom a lappal, sőt, de a saját deckjén kívül máshova nem különösebben indokolt a használata.


    Aranymágus (7): Ha rá tudunk olcsóbbítani egyet, akkor ez egy elég király kis tempó lappá válik – amúgy simán pörgeti csak egy kicsit a decket és az asztalt. A kalandozók védőszentje és a Törpe-gnóm Glion mostanában nem igazán tombolnak, de ne legyenek hamis illúzióink, ezek azért elég jó kis követők, így ha valaki előveszi őket, akkor az Aranymágust is érdemes lesz bevetni – kivéve persze akkor, ha inkább kontrollos irányba megyünk el, ott keveset tesz hozzá a paklihoz.

    Bronzsörényű pegazus (4): 1-ért cantrip lény, gyenge statokkal és a játék elején teljesen haszontalan kompenzációval. Még a Lassan járj!-as pegazus deckbe sem hiszem, hogy beraknám – ha lenne egyáltalán ilyen, akkor meg főleg nem.


    Elemi Argon (8): A halálsikoly teljesen új dimenziókat nyit meg a játékban a büntetés-kárpótlás-jutalom hármashoz képest, erre pedig talán az Elemi Argon legújabb verziója az eddigi legjobb példa. Persze az alap képessége sem rossz, 1-ért visszavenni valamit lényként oké, még ha csak emiatt valószínűleg nem is használnánk. Na de a halálsikoly! Az már alaposan beindítja az ember fantáziáját. A Fluxusgenerátorok, Fairlight bölcsességék és Fluxusgenerátorok korában szerencsére egyáltalán nem lesz nehéz kisütni.

    Guolg mágiája (9): A villám lapok az elmúlt években óriási erősödésen mentek keresztül, most pedig, hogy egy ilyen brutálisan erős keresést is kaptak, még konzisztensebben lőhetjük szét velük az ellenfél arcát. A 2-es költsége ne csapjon be senkit, emiatt inkább csak még nehezebb counterelni, amúgy nem nagyon hátrány, hiszen zanszilánk jó eséllyel lesz majd valahonnan, legalábbis ez a tapasztalat. És ami különösen undorító a lapban, hogy nem elég, hogy optimalizálja a játékot és kombópotenciált teremt a kereséssel, de utána még nyerésként és leszedésként is funkcionál. Egy top koncepció top lapja lesz, nem vitás, de a rengeteg villám szinergia miatt simán előfordulhat majd máshol is.


    Konkatenáció (7): A Dimenziószüreteléshez viszonyítva nem tűnik nagy számnak ez az erőforrás. Persze az idézés és a reakciódrágítás párosa elég jól mutat rajta, meg a merítés is jóval nagyobb, mint a Rhatt varázslatnál, de még ezzel együtt is nagyobb a kockázat, ami pedig nem biztos, hogy bele fog férni. Amúgy nyilván Trinigan koncepcióba készült, de a jó öreg manakonzervátor egyelőre nem nagyon akar újból előkerülni – és ki tudja, elő fog-e még valaha…

    Kővarangy (7): A dobatás és a háló kombinációja elég hatékony, hiszen ki tudjuk szedni az ellenfél legjobb indulását, a többivel pedig nehezebben tudja kihasználni az ütős szinergiákat a lapkorlát miatt. Mindeközben semmizgetünk-gyógyulgatunk – a hagyományos környezethez talán nem lesz elég jó, de korlátozott formátumokon simán előkerülhet ez a multifunkciós tárgy.


    Láncvillám (8): Egy újabb erős villám lap, naná, hogy szintén zanszilánk költséggel. Nyilván sokkal egysíkúbb, mint mondjuk a keresés, ám amit csinál, azt kőkeményen teszi – nyerés és leszedés egyben, épp úgy, mint régen. Ráadásképpen pedig csúnyán megalázza a Womath-ot, de egy Idéző teknőst sem rossz azért kiszedni vele, hogy ne férjen ki az a fránya hínártorony.

    Mennydörgő drakolder (7): Általában nullás, de kicsit talán túlságosan is speciális counter, ami miatt nem biztos, hogy tudunk neki helyet szorítani, ugyanakkor jó látni, hogy legalább valamennyire hiánypótló jellegű – laphúzó forrásba azért olyan nagyon sok lappal nem tudunk belecounterelni a jelenlegi metában. Maga a Mennydörgő drakolder is metafüggő lesz érzésem szerint – ha reálisan számíthatunk erre a két „tartományra”, akkor érdemes lesz alapból is használni a villám és drakolder paklikba.


    Rundhal tüsszentése (7): Az egyik legjobb gyakori lap a kiegészítőben szerintem. Nyilván akkor fogjuk berakni elsősorban, ha van valami token, amit szívesen betermelünk vele (nekem például Bűvös erdő mellé elég jól működött), de counterként sem elhanyagolható, hiszen manapság már teljesen hétköznapi, hogy röpködnek a 0-s lapok, főleg counterfronton.

    Trinigan iszákja (9): A legerősebb tárgy a kiegészítőben? Minél többet nézem a Trinigan iszákját, annál inkább hajlok afelé, hogy igen. Nyilván többet kockáztatunk vele, mint egy Réz mutyolával, de a kompenzáció miatt azért nem olyan sokkal, hosszú távon pedig kérdés nélkül lehozza a játékot önmagában, mindig rugalmasan igazodva a rendelkezésünkre álló erőforrások mennyiségéhez. A Lassan járj! sem okoz neki gondot, legyen az nálunk vagy akár az ellenfélnél – ha megbízhatóan tudunk zanszilánkot termelni, akkor kihagyhatatlan.


    Zu’lit kastélya (10): 1 zanszilánkos, védekezéses forráscounter már eddig is létezett (Ködszitálás), de jól tudjuk, hogy egy varázslat és egy nem varázslat lap között ég és föld a különbség, legyen szó counterelhetőségről vagy anti-mágiáról. A Zu’lit kastélya ráadásul nemcsak a játék jelenleg egyik legerősebb etnikumához illeszkedik, hanem még egy Elektrogömböt is betermel, hogy tutira ne legyen gondunk a zanszilánk-utánpótlással. Maga a funkció pedig a mai napig hiánycikk, úgyhogy ilyen tekintetben biztosan nem fog elvérezni a többi semlegesítéssel szemben.


    Zarknod gyermeke (5): Nem rossz, hogy kijött egy gyakori asztaltakarítás, a bontott környezetben mindig elfér egy ilyen, de hagyományos formátumra azért vannak ennél milliószor jobb lapok – még drakolderek közé is. A gyógyítás fájdalma (7): Nekem nagyon tetszik ez a lap, mivel nem teljesen egydimenziós, picit az asztalt is kezeli, de egyrészt nem tudom, lehet-e köré elég erős paklit építeni, másrészt pedig, még ha lehet is, az Isteni érzés így is jobb nyerésnek tűnik, hiszen az előtte, utána is jó, ez meg csak a gyógyításokkal párban. Alternatív nyerésként persze elfér a pakliban, ha a gonosz ellenfél mondjuk kigomakozná a deckünkből a fehér bűbájt.


    A mélybe taszítva (8): Edralianba kötelező, ez nem is kérdés, és hát máshova is csábító a költsége miatt – na meg mert bármikor el lehet húzni magában is, tehát beragadni biztosan nem fog. A kérdés csak az, hogy melyik deck tud kellően konzisztensen dobatni anélkül, hogy anti-mágiához folyamodna?

    Aliza köve (9): Dharosz kincse (új)? Az azért túlzás lenne, hiszen nem egyértelműen jobb nála, sőt, de azért bőven lesz olyan szituáció, amikor ez bizony jobb lesz, mint a barna tárgy. Egyrészt az Aliza kövével meg tudjuk fogni a 3-nál drágább lapokat is, ami cseppet sem elhanyagolható, a dobatás pedig elég gyakran sokkal zavaróbb tud lenni az ellenfélnek, mintha mi húznánk egy lapot. Tárgyak közé nyilván kötelező, a többi meg már csak a csonttermelések mennyiségétől függ – ha van elég, vessük be bátran, nem fogunk csalódni!


    Dymas (6): Korrekt gyakori leszedés egy lénybe építve. Nyilván vannak nála sokkal jobb lapok, de mondjuk egy kezdő Zarknod börtönében pakliból tuti nem hagynám ki, amíg nem javul a lapkészletem.

    Elnyelte a köd (6): Sheran is megkapta a maga tokentermelős gyakori leszedését. Az Elnyelte a köd egyértelműen a jobbak közé tartozik ebben a kategóriában, még azzal együtt is, hogy védekezés helyett idézés van rajta (sőt, talán még jobb is így), hiszen A köd gyermeke azért egy elég jó kis token – nemcsak, mint zanszilánk, hanem mint potenciális keresés is.


    Gyilkos méreg (6): 1 zanszilánkos cantrip, ez rossz lap már biztosan nem lehet. Na de jó-e? Hát, ez sem biztos. Mármint jó, amit tud, szó se róla, csak éppen annyira játékidegen a képessége a 2019-es HKK-ban (őrposztból támadó mérgező lények), hogy nem túl könnyű erre építeni. Varázslatokkal már jobbnak tűnik, de ez is elég körülményes tud lenni.

    Kaktusztüske (5): Tipikus frissen bontott alapanyag, többet ne is várjunk tőle. Annak persze tökéletes, de hagyományos pakliba azért inkább ne tegyük be.


    Kamionoszaurusz (6): „Két és fél” manáért kiszedni az ellenfél full őrszpotját, majd oda is verni az arcra egy jókorát, na, ez az igazi dínó feeling! Túl gyakran persze ez nem fog előfordulni, már csak azért sem, mert ehhez be kellene raknunk a paklinkba egy drágácska, szinte semmilyen védelemmel nem rendelkező lényt. Az (mármint deckje) pedig nincs túl sok neki – a nagylényes zöld Lassan járj!-ba (trademark HD) azért mindenképpen kipróbálnám!

    Lélekháló (6): Hasonlóan „félpaklis” lap, mint az előző, vagyis egyetlen koncepcióba illeszkedik jól a Lélekháló is, és az is eléggé perem kategória – nevezetesen az Arochosról van szó. És még ott sem fog a legjobbak közé tartozni, közel sem.


    Lohd Haven vaházslata (9): Itt most pár embernek biztosan kikerekedett a szeme, de szerintem ez a kiegészítő egyik leginkább alulértékelt lapja. Az ősmágia, 1 VP, 1 húzás képességsor azt jelenti, hogy nettó tekintetben ingyen érkezik mindig, csak be kell védeni, az ellenfélnek pedig onnantól valamit mindenképpen kell kezdenie vele, mivel vagy a keze fogy el, vagy az életpontjai. Nyilván erősen kontrollos környezetben éri meg a leginkább vaházsolgatni, mivel ott van igazán ideje működni a lapnak (pár háló sem árt), ám ha ez adott, akkor hosszú távon simán meg tudja nyerni nekünk a meccset. És hát a Sheran elég jó kontroll szín jelenleg…

    Megtért vámpír (8): Mondanám, hogy milyen jó kis lény vámpír deckbe, de mivel olcsóbbítani nagyon nem lehet már hol rajta, ezért igazából pont ugyanannyira lesz jó oda, mint mindenhova máshova. Sőt, jelen esetben a „mindenhova máshova” kategória lesz inkább a nyerő, hiszen eléggé adja magát, hogy korlátozó szabálylapok (Zarknod börtönében, Zarknod bilincse, Korlátozás) fogja a leginkább jól érezni magát, ezeknél igencsak jól mutat ez a képességsor.


    Méregcsóva (6): Na igen, ez az a lap, ami miatt kicsit mégis csak elgondolkodik az ember a Gyilkos mérgen. De sajnos ebből is kettő kell (és sokszor még az sem feltétlenül elég), úgyhogy azért olyan nagyon gyilkos (ha-ha!) kombónak azért nem nevezném. De legalább ilyen is van – kezdők kísérletezgethetnek vele egy zanszilánkos-pörgős deckben. Ha más nem, majd letépi az asztalt.

    Négykarú nitmák (7): Ha már Sheran, akkor rögtön beugrik, hogy milyen jól működik a Haldokló quwargokkal. Persze nem könnyű olyan decket találni, ahova ilyen huncutságok együtt beférnek, hiszen egy Őshangya herével azért már kicsit drágák párban, hiába egylapos kombó. A korábban már említett nagylényes Sheran pakliba azért ő is kötelező lesz, ott a játék elején általában a kompenzációt is megéri bekérni rá, mivel mindig segít, ha korán le tudjuk nullázni az ellenfelet – a lények onnan már megoldják, pláne izommal.


    Őssequoia (7): Nocsak, még egy kártya a nagylényes Sheran deckbe – meglehetősen őszinte darab, megy és üt, csak ő még pár extra lapot is bestackel a követő mellett. Az áramlása miatt persze ne tudjuk le ennyivel, hiszen az is nagyon-nagyon erős, a Morf mágia is sokszor előkerült emiatt, az Őssequoia pedig szintén besegíthet egy-két kisebb-nagyobb kombóba.

    Szottyadt tariszkusz (6): Szeretem azokat a lapokat, amik érdekes szinergiákat hoznak be a játékba – márpedig kígyókkal és polipokkal viszonylag kevés kártya kombózik jelenleg a HKK-ban. A Szottyadt tariszkusz azonban van annyira jó, hogy érdemes átnézni miatta a lapkészletet, hiszen élettel már elég zavaró, miközben két oldalról generálja a tempóelőnyt, az életeket és izmokat pedig reggelire eszi.


    Taurus (9): Olyan értelemben kicsit kilóg az isteni lapok közül, hogy nem tipikus „beteszem a deckbe és jó” kategória, hanem kicsit építeni kell köré. Ha azonban ezt megtesszük, akkor egy egészen brutális erőforrás kártyát kapunk végeredményül, ami nemcsak önmagában generálja villámgyorsan a lapelőnyt, hanem nyilván a visszavett kártyáinkból is további előnyöket sajtolhatunk ki, legyen szó erős kijátszáskori képességekről vagy pusztán csak izmokról. Az élet kicsit hátrány is rajta, hogy magában ne működjön olyan simán (viszont ha leszedik a jelzőt, akkor még ki is menthetjük a csávából!), de azért az ellenfélnek jóval több fejfájást fog okozni.


    Transzformációs mező (5): Néha nyilván nem rossz lecserélni egy-egy lapot a kezünkből, de ha erre többször is szükség van, az általában azt szokta jelenteni, hogy rosszul raktuk össze a deckünket. Szóval ha ilyen van, akkor inkább a paklinkon alakítsunk egy kicsit, és ne tegyünk be még több olyan lapot, ami önmagában igazából nem csinál az ég világon semmit – mint ez itt. A lámpás dzsinnje (9): Egyszerűsége ne tévesszen meg senkit, ebben a lapban óriási potenciál van, és az egyik legfőbb érv a dzsinn pakli kombós változata mellett, hiszen Az utolsó kívánsággal párban szép kis körbekeresésre képes. Annyi feltétel azért van – a kötelék mellett persze –, hogy egy lény is kell mindig, amit leszedhetünk, de azért nem nagy ördöngösség kilogikázni egy olyan mechanikát, ami ezt a problémát is áthidalja. Amúgy meg egy ingyenes lényleszedés a saját deckjébe, ami azért szintén nem rossz.


    A moák trükkje (10): A feltétel nélküli nullás counterekben óriási erő lakozik, nem véletlen, hogy az isteni készleten kívül nem nagyon találni már ilyeneket. Valami hátrány nyilván itt is párosul emellé, de ha barnával játszunk, akkor csak nagyon balszerencsés esetben kell majd neki lapot dobnunk, a Dobótőrt pedig bőven túl lehet élni. Vagy egyszerűen csak ezzel counterlünk elsőként (nullásként tökéletesen alkalmas erre), majd hagyjuk, hogy az ellenfél megfogja, és akkor végképp nem kell foglalkozni a hátrányával. Lényeg a lényeg: a „kalkulálhatóan ingyen” counternél nagyon kevés jobb dolog van a játékban.

    Bím, nyugati homokdzsinn (10): Az egyik legnyomósabb érv lesz a barna mellett a tempó paklik számára. Tulajdonképpen a titkos spoilernek bizonyuló Rémeb felturbózott változata, amely feltámadni ugyan nem tud, egy kis extra befektetéssel azonban plusz két (!) lapot ad, ami úgy gondolom, önmagáért beszél – és még a statjai is jobbak. Természetesen a Szörcsögő motyogóval is nagy haverok lesznek – amikor ez a három lap megérkezik vonatban, akkor bizony lesznek bajok.


    Cájsz, a rum szakértője (8): A saját deckjében ez egy 0-s reakciócounter, ami azért kőkemény, valljuk be – a hátránya pedig teljességgel elhanyagolható. A Törpe-gnóm Glionon túl akár egy sima kalandozó deckbe is beilleszthetjük, ha úgy érezzük, kellően nagy eséllyel tudunk neki mutatni – meg hát akkor sincs túl nagy katasztrófa, ha 1-ért kell kijönnie, hiszen maga a funkció nagyon erős.

    Giszkán, keleti széldzsinn (7): Megmondom őszintén, számomra ez a dzsinn a legnagyobb kérdőjel, mert irtó szituációsnak tűnik elsőre, ugyanakkor simán lehet olyan játékhelyzet, ahol lejön és eldönti a meccset. Különösen a lapdobatós képességében érzem ezt, hiszen, ha asztalon elöl vagyunk, akkor bőven belefér, hogy a mi kezünk is kiszáll. Az ára miatt pedig ne essen kétségbe senki, mivel a követő olcsóbbításával azért viszonylag korán is ki tud jönni, ha éppen gyors takarításra lenne szükség.


    Goblin füstkergető (7): A tárgyas és a dobótőrös koncepcióba érzésem szerint vannak ennél jobb lapok, Arochos mellé viszont elég jó tud lenni. Több lépésben csinálja ugyan az izmozást, emiatt kicsit sérülékeny, de ennél a decknél legalább azt nem kell megvárni, amíg a lényeink felmennek az őrposztba, hiszen a jelzők adottak. Ha pedig többször is tud működni, akkor már nyert ügyünk van – nemcsak az extra izmok, hanem a láthatatlanság miatt is persze.

    Goblin takarító (5): A 2-ért lényt semlegesítő gyakori lapok újabb darabja. Az eddigieket sem éreztem különösebben használhatónak, őt sem érzem annak – hiába tud lapelőnyt generálni, azért elég sok erőforrásba kerül, ráadásul nem is mi döntünk arról, mi esik le, ami, ha már több lapja is van az ellenfélnek, elég nagy hátrány.


    Ősminotaurusz (7): Óriás pakliba egy több mint aljas ütőlény. Sok mindenhez nem ért, ne is ezt keressük benne, de az, hogy körönként egyszer be tudjuk védeni (vagy bármi mást), iszonyatosan nehezen levakarhatóvá teszi, pláne Lassan járj! mellett. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy akár ingyen is ki tud jönni Melákkal és a képességével – ami ráadásul sokszor még jókora lapelőnyt is fog jelenteni, ha mondjuk egy jó kijátszáskori képességgel is párosul.

    Sziklabehemót (7): Ha azt nézzük, hogy ennél eggyel drágábban egy B. Jagumirt kapunk, amire semmivel nem lehet reagálni, valamint a statjai is jobbak és leszedhetetlen, akkor nem tűnik nagy számnak. Óriás követővel azonban szemtelenül olcsó counterré változik, meg hát az áramlása sem éppen gyenge – sőt, talán éppen ezen funkciója miatt lehet igazán elgondolkodtató.


    Tilretas erődítménye (7): Az épület deck jelenleg eléggé periférián van, de ehhez hasonló lapokkal újból eljöhet az ideje. Azon túl, hogy egy elég jó kis nyerést köszönthetünk személyében, költség nélkül, nehezen reagálhatóan tud adni egy közel leszedhetetlen építő lényt, akár már az első körben. Emiatt akár még egy Lassan járj!-as verzión is érdemes elgondolkodni, elég sok olyan épület jött ugyanis az elmúlt időszakban, ami jól érzi magát a drágító szabálylap mellett is.


    Tiltott serleg (8): A Zu’lit kincse és a Teknős iszapkatapult szerelemgyereke. Vannak nála jobb és hiánypótlóbb tárgyak is, de a varázslatcounter + azonnali leszedés egy olyan képességsor, ami mindig jól fog jönni, úgyhogy nem kell sokat gondolkodni a használatán.

    Zárszóként annyit, hogy szerintem sikerült egy igazán erős kiegészítőt összehozni, elfogultság nélkül, amiben nemcsak használható a lapok nagy része, de akad köztük azért jó néhány olyan kártya is, amik megmozgatják az ember agytekervényeit. Reméljük, ti is így látjátok – a kommentek között szokás szerint várjuk a véleményeket!

    Csető Zsolt

    Létrehozás: 2019. december 6. 10:52:28Utolsó frissítés: 2019. december 6. 13:42:57 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2020
    1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.