Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - Moa civilizáció november 30.
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
A pusztulás sírjai
(Túlélők Földje építmény)
Küldd el képeslapként!
"Az igaz, hogy nappal van, de ezt a helyet mintha elkerülnék a nap sugarai. A bejárati kovácsolt vaskapu kicsavarva, széttépve hever a bejárat mellett, mintha valamilyen démoni erő szaggatta volna szét. Beljebb sírokat látsz. A növények kiszáradva, megfeketedve meredeznek. Az orrodat eltömi a szörnyűséges dögszag." - az Encyclopedia Fantasia a pusztulás sírjairól, melynek közelében csak a Leah papok pihenhetik ki magukat igazán
Nézz szét a galériában!
Zsákbamacska a 2024. novemberi találkozón
Moa civilizáció lapbemutató 4. hét
Új webshop
Szavazás: új kétszín szabály
Moa civilizáció előrendelés: 2024.11.15-től.

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Moa civilizáció lapbemutató 4. hét (88)
Zsákbamacska a 2024. novemberi találkozón (6)
Lapötletek (65042)
Szavazás: új kétszín szabály (14)
Moa civilizáció előrendelés: 2024.11.15-től. (3)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8233)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Világégés lapelemzés I.

Ismét eltelt egy év, ismét az elemzésnél tartunk. A beharangozók kifejezetten nagy érdeklődésre tartottak számot, mindenki reszketve várta, hogy az új lapok hogyan befolyásolják majd a metagame-et. A mostani, kétrészes cikkben pontos képet kaphattok minden új lapról.

A köd gyermeke (6): A lapot önmagában felesleges volna elemezni, nem hiszem, hogy bekerülne pakliba, ám mint token, amit a Ködváros termel már érdemes a figyelmünkre, a helyszínnél ki is térek majd rá.

A kalandozók védőszentje (8): Ha valakinek a beharangozó előtt azt mondtuk volna, hogy kalandozó pakli, akkor a Crimson-Wildrose kombóra gondol, holott az mindennek mondható az utóbbi két évben, csak versenyerősnek nem, és ha nem jönnének ki masszív kalandozók (Bölcs tanító és Dharosz), akkor bizonyára nem vinné sokra. Nem tudom mennyi keresnivalója lesz a kallereknek az új metában, de a követőjük kifejezetten erősre sikeredett, talán a legerősebb etnikum-követő, a kis piros hangyáké mellett, bár ez még nem garancia arra, hogy találkozunk vele hagyományos versenyen.


Antimágikus rakshallion (9): Talán a legjobban várt követő a kiegészítőből. Semleges csatamező/Átkozott követő laphátrányból kapcsolja ki, ami sovány vigasz, főleg, ha egy lapunk sem jött létre. A régihez képest bezárult a kiskapu, a lény alapú counterek drágítása miatt, illetve helyettesíteni sem lehet már a reakciók idézési költségét, ami szomorú, hiszen a lényes paklikba nagyon kívánkozna az Esszenciakapocs. Kifejezetten erős felújítás lett.

Domináns morf (7): Veszélyes fajra kifejezetten korrekt sideba, esetleg nagyon korlátozott formátumon alapból. Kicsit Krabber patrióta, kicsit Óriások Földje, mindkettőnél gyengébb, de cserébe univerzális morfsága miatt. Xenós keltetőbe esetleg ki lehet próbálni, de hagyományos versenyen a mappában fog maradni.

Dornodon követője (8): Dornodon nem szeretett volna lemaradni Leahtól, akinek a követőjére a leggyorsabb paklit lehetett összerakni a használható lila-fekete-fehér követő triumvirátusból, így egy kifejezetten gyors, rush pakli alapjaként szolgáló manifesztációt küldött le híveinek. Nem kifejezetten lényes hordára gondolok, hanem egy kicsit mixebb paklira, hisz a Hydron is eléggé jól hangzik, amikor első körben cantrip rálép öttel az ellenfél arcára.

Drakolder citadella (7): Zarknodék szeretnének kijönni a börtönből, és kicsit rendet rakni a mágusok között, össze is ültek megbeszélni a haditervet a citadellában, ami minden bizonnyal a Főnök nevére van bejelentve. Saját paklijába kifejezetten jól passzol a sík, hisz a szörnyetegek a Mágia Istenét imádják és egy kis plusz védelmet megköszönnek, bár már alapból is eléggé combos dögök. A counter drágító és a húzós képessége miatt akár még Istenek háborúján is el tudom képzelni, ám sajnos a játék már régen gyorsabb annál, hogy legyen idő mindenféle helyszíneket kirakni. (Ennek köszönhető a 7 pont is).


Eldüen (8): A Lassan járj! kontroll talán ismét erőre kap az új kiegészítővel, rendkívül erős lapokat kap ez a koncepció. Ami az előző síknál baj volt, hogy nincs idő kirakni, az itt általában nem probléma, hisz a szabálylap (mint neve is remekül mutatja) lassítja a játékot (átlag 1 teljes körrel), így itt bőven van időnk megnézni, hogy kedvenc vándor barátunk honnan érkezett. Ha kijött, akkor kifejezetten jól állunk, mert az ellenfél 3 VP-vel drágább, mi pedig eggyel olcsóbbak vagyunk, ami több mint jó biznisz, ráadásul a jelenlegi környezetben rendkívül kevés pakli használ síkot alapból, így attól sem kell tartanunk, hogy esetleg lecserélik.

Elenios követője (7): Második körben fixen jöhet a Bűvös forrás, ha Legfőbb követővel játszunk, akkor a Szerencsekerék. Első körben fixen blank, nem tud semmit, tehát ha zavarja az ellenfelet, belőheti, függetlenül attól, hogy ki kezdett, ha pedig nem zavarja, akkor nagyon nagy a baj. Istenek háborúja formátumon nem élvonalbeli, egylaposon viszont lehet hogy megállja a helyét.

Életeneriga (10): A szabálylap, ami megnyerte a tesztversenyt. A Pontacókat fixen el lehet égetni, ez minden szempontból erősebb. A követőket hiába drágább, mégis olcsóbb belőni (tessék érteni a képzavart!), ami kifejezetten erőssé teszi, mégis a követő, amit leggyakrabban látni fogunk mellette, az az Átkozott követő lesz. Kontroll mellé ideális, kicsit több időnk van kiépülni, ráadásul a Gemina könnyei kifejezetten jól muzsikálnak mellette, de a Főapát is kettőért lő tízet. Gyakran fogjuk még dobogón látni ezt a remek varázspapírt.

Halálos morf (8): A második legerősebb morf, ez már hagyományos versenyen is elő fog kerülni, hiszen kiváló leszedés és ölés egy lapba összegyúrva. Eddig sem örült az ellenfél, ha kijött egy ősanya. Most, ha jön mellé (kvázi ingyen) egy Halálos morf is, akkor szinte megfordíthatatlan az állás. Az összes altípusos token termelés mellé kötelező, legalább egy darab, hatalmas lapelőnyt csinálhat, illetve őrposzt nélkül is tudunk nyerni vele, kinevetve az esetleges Torquanokat, vagy Álomvilágokat.


Idéző morf (6): Nem látom be, miért használnám ezt a Hívó kürt helyett, esetleg mellette. Ha már gyógyításra kell élnünk egy faj dekkel, akkor hatalmas bajok vannak a játékossal, alapból pedig nem feltétlenül szeretnénk semmizni. Veszélyes fajon side-ba azért be fog férni a három darab, esetleg gólem pakliba alapból.

Ködváros (8): A kiegészítő legjobb síkja. Hatalmas viták zajlottak a tesztelésen arról, hogy egyáltalán megjelenjen-e, és ha megjelenik, akkor mennyire legyen erős. Ködös pakliból hagyományos versenyen három fajta van, a Bűvös erdő, a Legfőbb követő és a kontrollos (Sokszín). Az első kettőbe hatalmas spoiler, a harmadikba túl lassú. Vegyük észre, hogy már a sík önmagában lapelőny és innentől mana- és lapelőnyből ködözünk, nem gyenge. Az eddig is domináns "Barti-pakli" egyik újabb kötelező tartozéka lesz, kérdés a pakli sikerszériája folytatódik-e az új metagamben? (Gondolom sokan vagyunk, akik remélik, hogy nem.)

Mágiamorfáló (9): A kiegészítő (szerintem) legerősebb morfocskája. Egy Quwarg harcmágust kapunk bármelyik etnikum mellé, akár ingyen is, köszönhetően sárga idézési költségének. A gyenge ereje nem viszi, tehát csak laphátrányból lehet megoldani, hála annak, hogy kijátszásakor is dobat egy varázslatot.

Motyogó kultivátor (7): Ha létezne ilyen, hogy motyogó pakli, akkor ez lenne a létező legerősebb etnikum-követő, hiszen mindent tud, amit tudnia kell. Kár, hogy amennyiben gyűjtőt szeretnénk generálni, vannak jobb opcióink, illetve motyogók sem érkeztek túl nagy számban az új kiegészítővel. A követő nagyon erős, a későbbiekben, ha lesznek kifejezetten jó motyogók, akkor elő fog még kerülni.

Szökőkút (8): Tökéletes a színe, remek a képessége, miatta ezentúl 22 laposak lesznek a side-ok. Ha kijön semmiz, vagy gyógyít, amúgy meg kirakja a köderdőt ingyen, csak mutogatással. Nem kell magyarázni a lapot, mindenki érzi az erejét szerintem.

Szörnyidomítás (7): A legnagyobb baja a lapnak, hogy nem cantrip, ha az lenne, akkor minden lényes pakli így kezdődne. Egy kalandozós hordába beférhet (oda érzem a legerősebbnek), esetleg Petur bácsival karöltve. Ha kijött és nem kerültünk tempóhátrányba miatta, akkor tuti jól állunk, bár szerintem többnyire jobban járunk, ha egy lényt húzunk fel ehelyett.

Törpe-gnóm glion (8): Meglehetősen visszataszító követő. Ha az egyik etnikumot használom, akkor a Moa tartállyal vagy morfokkal mehet a másik is, hisz szeretném minkét képességét használni. Nagyon erős gnómok jönnek a Világégéssel, a törpék annyira nem brókenek. Hét törpe lehet visszatér a játékba, de hogy a Bölcs tanítóból legalább 6-ot akarunk majd használni, az tuti. Szerintem sokat fogjuk még látni a versenyen, a kánterelős képessége nagyon erős, szinte kötelező lesz belőni, Zoárd így alapból is be fog férni.

Védelmező morf (6): Ismét egy jó kis side laphoz érkeztünk, faj versenyen. Ha nem készül a másik pakli, kifejezetten jól hangzana a mágikus védelem. Kár, hogy már nem itt tart a játék, így nem tudom hova raknám be. Tömegirtások ellen kevés, akkor amúgy sem kárpótolni akarok, hanem büntetni vagy kánterelni. Bufa küldtése (7): Sealden és drafton 11 pontos papír. Korlátozottabb formátumon spelles Molluszkba kifejezetten kemény papír, az Ősmágia tornyával együtt lehet, hogy ez a koncepció is feltámad. Morfokkal is lehet erős, hisz ott színt is választhatunk. Kifejezetten esetleges, de ha tudjuk használni nagyon erős.


Gyémántgólem (7): Gólemek mellé és Kragoru familiárisában 3 varázspontért jön, ami nem kifejezetten erős. A Mágiamorfáló biztosan erősebb, olcsóbb és univerzálisabb is, ráadásul a színét is választhatjuk. Hiába vannak impozáns méretei, nem repül, ami szomorú.

Kristálypalota (8): Épület pakliba és zanszilánkok mellé kifejezetten erős darab. Előbbibe a régi is jó volt, ráadásul sok építőt ad, Gyilkos erőddel hamar gyilkos kombinációt alkot, ha pedig éppen nincs rá szükség cantrip. Zanszilánkok mellé szerintem erősebb, itt négy zanszilánkot ad körönkét (az utolsó jelző aktív), és még a palotát is be lehet dobni.

A felejtés ára (5): Be kell vallanom, kicsit haragszom a lapra. Ha instant lenne kifejezetten erős lehetne. Ha Rhatt helyett Leah lenne, szintén. A lap Korlátozás mellé lett kitalálva, ahol egész jól működik, kár hogy máshová nem nagyon fog beférni, mert a felhasználhatósága nem túl diverz skálán mozog. Esetleg ha ködözne...

A tudat ellensége (8): Meglepően erős papír, nem csak blokkoló pakliba, de bármilyen drágítás vagy bilincs ellen. Az erdőt (ha nem ködözik) önmagában elrakja, ha első körben ezzel tudunk kezdeni. Minden pakli sidejába szeretnénk használni, ami játszik a színnel. Lehet, hogy Rhatt mégiscsak visszatér a versenyasztalokra?

Ametiszt fókuszkristály (6): Tiszta jó védelem és a halál érzésű a kiegészítő. Fókuszkristályok, tűzvarázslatok és tavacska van, Lávasárkány sajnos nincs. Cantrip semmizés, a saját paklijába megfelelően fog pörögni, bár a Szökőkutat sajnos nem fogja megelőzni.


Bölcs látomás (7): Remek papír, csak kicsit sajnos borsos az ára, még így is. A blokkolása nőtt, az idézési költsége menőbb lett. Ha kipörgünk, feltölti a kezünket a kör végén, bár amennyiben maximális hatásfokon szeretnénk használni, meglehetősen védetlenek leszünk. (Reméljük, még időben Cselvetettünk!) Lassan járj!-ba azért talán beférhet, bár már szerintem kicsit kevés, hiszen második körben szeretnénk indulni, amit vagy Forrással, vagy áramlással tudunk elérni, és akkor máris nem 8 manát ad.

Ganüid extrapolátor (7): Közepesnél jobb képességű lény, nem csak ganüid pakliba, bár nyilván ott lesz a legjobb. Vicces, hogy az ellenfélen ott van a háló, rajtunk nincs, bár ezt egy Ganüid vigyázó is tudta eddig. A drágítás ellen egy ősmágia jobb lenne, de ez sem olyan nagyon rossz. Ganüid paradoxonnal kifejezetten erős első kör, lesz még olyan, hogy a ganüid pakli átadja a kezdést.

Ganüid nihilum (7): Fix lapcounter. Nem kell ragozni, de elájulni sem tőle. Meglehetősen izgalmas, kár hogy kell mellé másik ganüid is. A "B" képessége (mint lény) felejtős, erre nincs szüksége a ganüid paklinak, bár kivégzésnek lehet ideális néha. Az első fix etnikumos lény alapú kánter.

Ganüid terminátor (6): A ganüid dekk ősmágia kapitánya. Nem hordás a pakli, bár akár olyanra is össze lehet rakni, drágítás és követőlövés ellen ő a megfelelő lény, de azért alapból kár lenne vele játszani, sideba lehet nem lesz olyan nagyon rossz.

Ganüid térharapó (7): A gyűjtőből kezd érdekes dolgokat csinálni a kis zöld kreáció. Faj versenyen alapból levesz egy lényt, ott semmizni  gyengébb, de nem rossz, ám fixen spellt counterelni nem a sárkány vagy az ork dekk ellen szeretnénk, ahogyan általában nem lény lapot leszedni sem.


Jáde fókuszkristály (8): A legjobb fókuszkristályok egyike, tárgypakliba sem lesz olyan nagyon rossz, főleg mert végre kincses. Ez stabilizálja a dekket, mivel a legtöbb varázslat max. 2-es költségű, tehát elég hamar mindent megfog. Megoldani optimálisan nagyon nehéz, hisz dobat, tud counterelni, akár lapot is. Lépéselőnybe sem tartom elképelhetetlennek, hogy használnám.

Kirstályőr (7): A fókuszkristály pakli dalnoka. Remek dolgokat csinál, két kör alatt az árát is visszaadja. Ez lesz a kristályos pakli gerince, szeretnénk mindig legalább egy ilyet kirakni a második körben, kincs után és onnantól garantált a pörgés, keresni mindig lesz mit.

Mikkeldorf (8): Kalandozó pakliba eszméletlenül nagy táp, hisz kijöhet ingyen és tápolhatja a lényeket, vagy kijöhet hatalmas monszterként is, hogy kirakósat játszhasson az ellenféllel és kirakja. Azért érdemesebb lesz több varázspontért kirakni, hiszen a lapelőny mindig jó, és nem kicsiket tud odacsavarni, tehát az ellenfélnek meg kell oldani. Soklényes paklikba kötelező darab.

Nyolcadik csapás (8): Neve alapján hány pontos is lehetne? Minden drágítás mellé optimális, ami használ spelleket, tehát két pakliba jó, a Bűvös erdőbe és a Lassan járj!-ba. Ezekbe majdnem a legjobb irtás lesz, ha sokért jön ki, ám talán jobban járunk egy Apokalipszissel, vagy egy Csáp-istenséggel. Mostanság sajnos counterelni menőbb, mint leszedni, így ez a papír a Kétszer kettő mellett fog csücsülni a mappákban.

Opál fókuszkristály (7): Nagyon erős lap lehetett volna, csak kicsit túl lett szabályozva szerintem, így annyira nem spoiler. Karimon könyve is hasonló dolgokat tudott, bár ez olcsóbban dobat és randomot, de ezt mégsem nevezném evolúciónak. Varázslatokkal játszó paklik ellen az Antimágikus ballaszt és a Mo'khabut fétis jobb, a lényes paklikat pedig le kell pörögni a tárgyakkal.

Rhatt küldetése (8): Az első a tíz küldetésből. Mivel a küldetéseknél a jutalom azonos, így teljesítésük nehézsége alapján lehet őket értékelni. Rhatt küldetése az erősebbik fajtához tartozik, akár egy lapból is tudunk ekkorát blokkolni (pl. Bölcs látomással elég jól kombózik).


Sirokkó (8): Rhatt nagyon beerősített a zanszilánkok terén, immár kötelező használni (Halafír, Láthatatlan segítők, Bölcs látomás). Az eddigi zsz counter, a Szilánkcsapda elveszítette vezető helyét, hiszen megfelelő pakliban ez a lap ingyen bármit megfog, ami eléggé jól hangzik. Az ellenfél ugyan látja a kezünk, de amúgy is látná, amikor ráraknánk az első-második körben az egészet. Az egyetlen problémám vele, hogy nagyon speciális, míg azért a Szilánkcsapda befért máshova is.

Szétterjedő köd (9): Szerintem a legjobb köd lap a kiegészítőben, a ködpakli mindhárom változatába kötelező darab, de Lassan járj!-ba is eléggé jól muzsikált. Nyilván akkor szól nagyobbat, ha leszedésre használtuk, mert akkor manaelőnyt is termel(het), viszont az ellenfél kezét lenullázni is eléggé jó képesség. Mindig azt tudja, amit kell, ha nem, akkor elfelhőzzük. Szerintem spoilergyanús.

Türkiz fókuszkristály (7): Aljas papír, visszafogni az ellenfelet, amíg mi terülünk, ráadásul lapelőnyből... Szerintem kifejezetten jól sikerült kristály, kár, hogy a saját dekkjén kívül mindenhova máshova túl drága. Chara-din küldetése (7): A dobató paklik közül egyetlen van, ami mellé jó lehet teljesen, ez a xenó dekk. Börtön mellé jó lehet, elég egy Őrült Szajonn, egy Kiüresedés vagy Lélekszolga, ám mivel ott húzni nem tudunk, a gyűjtő meg lehet üres, így nem szeretnénk a játék elején felhúzni.

Chara-din temploma (9): Az egyik legjobb templom. Lény mindig lesz, hogy felhúzzuk, főleg CHD követő mellett, ott akkor körönként két fattyat kapunk. Biztos, hogy látni fogjuk még versenyeken, ráadásul az első asztalokon. Általában aktívan fog jönni, keltető mellett akkor 3 VP-vel lesz drágább. Nem gyenge, ráadásul akár második körben fixen ki fog férni.


Dúvad (6): Nem túl koncepciós lap, igazából egy ütő lény. Thargodanok mellé nem annyira jó, hordába nem fér be, nem igazából tudom hová lenne jó. Az ősmágia sokat dob rajta, de akkor sem látom be, miért használnám. Nyilván akkor erős, ha több lény üt egyszerre, hamar meghízhat, esetleg ha egy kör alatt tudjuk maxolni, akkor semmizhetünk is vele.

Káoszmester (9): Ismét egy remek drágító lap. A keltetőben egy-két épületen kívül amúgy is csak az ingyen jövő Földharccal játszunk, így oda optimális, akár csak az átlagos Chara-din követős pakli mellé. Halhatatlanok nagymestere mellett még erősebb, főleg, ha ezzel kezdünk első körben Hegymélyi keltető mellett, és létrejön, akkor kb. nyertünk. Egyre több ilyen olcsó lény lesz, ami első körben, adott dekk mellett kirakja a kontrollt (Káoszmester, Yeti remete, Manapoid főfelügyelő).

Káosztornádó (8): Tesztelésen instant volt és instant húzatott, ez idő alatt Áldozat az ősi isteneknek volt a neve. Szerintem még így sem gyenge a zanszilánk pakliba, máshová sajnos sehogy sem lehet jó, esetleg Vlagyimir szekercéjével is nagyot szólhat.

Mhorg (7): Thargodan pakli kötelező side lapja, ha esetleg kikapcsolják A torzak hercegét. Ennél többet sajnos nem tud, esetleg a Hegymélyi keltetős Toborzó pakliba lehet kipróbálni, ott nagyot szólhat.

Kr'uagon pusztító (8): A Kyorg ősmágus egyik új spoilere. Ha áramlottunk neki, akkor kapunk egy korrekt lényt, mindössze 1 VP-ért, esetleg ha sok a manánk, akkor cantrip. Követőlövés esetén sem az utolsó (az éjfattyak általában jók, ha nincs követőnk). Máshová nem fog beférni, de szerintem jó lény lett.

Nz'kromithlan a mágus (9): Az egyik kedvenc lapom a kiegészítőből. Éjfattyas pakliba áramlás után egy nekronért jön, lapot fog és egy életes lényt is kapunk, ami kifejezetten bróken. Lassan járjba! (nem a kyorgosba) is kifejezetten jó, kellett már egy jó counter, általában nem lény lapot is elég megfogni, ráadásul a vegyes idézési költség kiskapuját is ki tudjuk használni.


Okulüpaj robbanó gömbje (6): Tárgy pakliban eddig általában Bomtar könyvével szedtünk le, ami anti-mágia 0-s volt, ráadásul a színe is jobban passzolt, mint ennek, ám a robbanó gömbnek vagy egy kifejezetten erős, szinte megakadályozhatatlan leszedő képessége is, ami felett nem lehet elsiklani. Általában pont ilyen lapokat szeretnénk letépni az asztalról, de nagy probléma, hogy nem instantként tehetjük ezt. Ám ami nagyobb baj, hogy nem igazán tudom, hol láthatnánk viszont ezt a papírt a versenyeken.

Orkhan Thai (8): A saját paklijába kifejezetten spoiler, körönként leszedni egy akármit egy Zarknod pecsenyével teljesen jól hangzik. A baj csak az, hogy a másik képességének nem tudunk pecsenyét áldozni, ám egy Mhorg, esetleg a feleslegessé vált Zinthurg csemegét remekül tudjuk majd hasznosítani.

Őrült montrix (8): Végre egy olyan etnikum képességű lap, ami nem csak a saját koncepciójába lesz menő. Hegymélyi keltetőbe is remek lesz, akár Chara-din követővel, akár Halhatatlanok nagymesterével, főleg ha véletlenül kettőt is összehúzunk. Az ellenfél nem engedheti meg magának, hogy ne törődjön vele, hisz egyre nagyobb lesz és egyre nagyobbat is üt.

Tl'urlang tojás (10): A Világégés egyik beharangozott spoilere. Ismét univerzális papírról beszélünk, hiszen minden pakliba befér, ami játszik liláva. Ttalán Lassan járj!-as kyorgba nem, viszont ez remek lesz Zarknod börtönébe és bilincsébe is, triniganos pakliba sem utolsó. Halhatatlanok nagymesterével akár két lapelőnyt is termelhet, ráadásul a játékot is belassítja a hálójával. Nem igazán tudok negatívumokat emlegetni a lappal kapcsolatban.

Xantus manó (5): Ez a papír remek példa a sealden talán befér kategóriára.

Ében tigris (7): Lila keltetőbe alap, mert ott nem laphátrány és általában nekünk lesz kevesebb lap a kezünkben. Kár, hogy átkerül az ellenfélhez. Máshová nem tudom elképzelni, hiszen csak akkor jó, ha sokkal erősebb asztalunk van, mint az ellenfélnek. A féreg érintése (6): Egy lapért nem szeretnénk egy lapot esetleg leszedni, hiába van ingyen. Ha lőne játékosba is, akkor el lehetne gondolkodni a használatán.

Dornodon küldetése (8): Ismét egy küldetés, aminek a teljesítése adott pakliban kifejezetten egyszerű. A 3 Bűvös erdő + Átkozott követős (vagy Hálócsapdás) tűz paklinak végre jött egy erőforrása is. (Direkt emiatt a pakli miatt került rá a tűz ikon a lapra.) Miután kijött a tűz síkja, 2-3 Taumaturgia mellett minden tűz spellünk minimum 6-ot fog lőni, így nem nehéz teljesíteni, ráadásul a párbaj miatt egy kis extra gyilkolási potenciál is került rá. Ha nem csak forrásra működne, remek lenne a hordákba is. Szerintem még akár villám pakliba, vagy a korlátozott formátumokon működő Fájdalom szépségébe és Specializációba sem utolsó.

Dornodon temploma (7): A Dornodon követős rush pakliba nem lenne olyan rossz, ha esetleg lehetne valahogy helyettesíteni az idézési költségének legalább egy részét, ám ott általában ütni szeretnénk a lényeinkkel, nem pedig építkezni. Ha sikerült is felhúzni, a lövöldözése általában akkor sem hozza vissza a kimaradt egy ütős kört. Azért ha véletlenül húztunk mellé első körben egy Varkaudar kölyköt, akkor fixen fel tudjuk húzni a második körben aktívan, úgy annyira nem rossz.


Folrang (8): Sárkány pakliban kifejezetten durva első kör lehetne, ha a kötelék eggyel olcsóbban hozná, ám ezt a hártyás szárnyú behemótot nem feltétlenül az asztalon szeretnénk tudni. Jó védelem lehet a kiegészítő egyik top spoilerétől, a Moa darabolótól, nem csak sárkán pakliba. Mostanság nem dívnak a manapusztítások, bár azért Az igazság pillanatával és A források pusztulásával elvétve játszanak. Ha ki kell raknunk, akkor annyira már nem járunk jól vele, de legalább nem lehet rá reagálni és eléggé jó méretei vannak.

Fortyogó zancsepp (8): A zanszilánk pakli újabb alapja. Szeretnénk hamar kirakni, hisz általában az a kis drágítás, amivel hátráltatja az ellenfelet pont arra elég, hogy mi büntetlenül kiterüljünk. Már ez is elég jó képesség volna, de hogy a kör végén visszaadja a lapot, az már szinte durva. Kár, hogy általában az erőforrásaink (Szilmill spóra, Varkaudar kölyök, Láthatalan segítők) is drágulnak, így mi is fortyoghatunk kicsit magunkban.

Lávafolyam (7): Bűvös erdős tűz pakliba kötelező darab, de sajnos máshol legfeljebb sideban látjuk viszont. Az ára kicsit borsos (erdőben nem, ott általában 1 VP-ért fog jönni), de letakarítja a legzavaróbb lapokat az asztalról. Edralianba nem elképzelhetetlen hogy side-ból játszanám, hiszen ha szükség van rá, akkor alapból Univerzális megoldással, side után pedig Kisebb káoszsújtással terrorizálhatja ellenfelünk terülését.

Mágiapróba (8): Nem elképzelhetetlen, hogy nagy karriert fut be a papír, mint a kiegészítő paklik sztárja. A legtöbb jó lénynek van valamilyen mágikus képessége, netán kaphat izom- vagy életjelzőt és ekkor máris ősmágiásan 1 VP-ért vehetjük le, függetlenül az életek számától, és még erőforrás hátrányba sem kerülünk az izmok miatt.

Ork mesemondó (6): Ork illetve varkaudar paklin kívül nem hinném, hogy máshova is beférhet, kicsit drágácska és a képességei sem túl jelentősek.

Öröktűz (7): Elég borsos árú lövés, de ha nem jön létre, akkor sem kerülünk túl nagy erőforrás hátrányba. (Általában az 1 V P azért ott lesz, hiszen ingyen szoktak counterelni, az a menő.) Alapból bekapcsolja a Dornodon küldetését, illetve a Taumaturgiák mellett hamar komolya fenyegetést fog jelenteni.


Quwarg célpont (8): Kicsit a Quwarg harcmágusra emlékeztet, bár az csak spellt counterel, ez nem lény lapot, az anti-mágiázik, ez ősmágiás, azt lehet többször használni, ez pedig ad izmokat a quwargoknak. Összességében azt jobban érzem, mivel több helyre fér be

Quwarg gyújtogató (8): Sokan már most azt mondják, hogy ez a lap semmit sem tud, és baromi gyenge, pedig ez nem így van. Dornodon követője mellett körönként 1 VP-ért 5 bárhova, ami azért nem gyenge, és nem is csak a saját körünkben lő. Az ősmágiája miatt rengeteg sideba jó lesz, de ha azt érezzük, hogy alapból is le fogják tépni a követőnket, akkor is ő a mi rovarunk.

Rohamozó ork (8): Egyszerű, de nagyszerű. A saját paklijában lapelőny lapcounter 1 VP-ért, ami kifejezetten durva, sajnos máshova nem lesz jó és a Sötét manifesztáció sincs a csúcson manapság. Reméljük az új morfokkal ismét játszható lesz ez a pakli is.

Szemtelen ördögfióka (6): Közepesnél jobb horda lény, amit rendkívül nehéz megoldani. (Persze, csak ha létrejön...) Dornodon követője mellett négyeket csap oda láthatatlanul, ám ilyenkor is szívesebben húzunk helyette Hydront. A fent említett paklin kívül fogalmam sincs, hogy hová férhet még be.

Togya-ork (8): Ez a lény akár a Faék nevet is kaphatta volna, olyannyira komplikált dolgokat tud. Második - harmadik körben teljesen kiszedhetjük az ellenfél kezét, ha kontrollozik, ez tök jól hangzik és még kapunk is egy egész korrekt malacot. Sajnos a többi képességét nehezen tudjuk bármelyik pakliban is kihasználni, de a szemfüles játékosok úgyis kitalálnak majd valamit. Lényes deckek sidejába kötelező.

Vadász quwarg (9): Kicsit Xenó ragadozó, kicsit Túlvilág nagykövete. Szerintem az egyik legjobb lény lett a kiegészítőből, ám ő kifejezetten nem a saját etnikuma mellett lesz erős. Végre egy lény, ami kontrollba is jó lesz! Pont ideálisat anti-mágiázik, remek képességei vannak, kicsit üt, de ott úgyis ráérünk. Az ellenfél nem teheti meg, hogy nem küldi fel elég a lényeit, hiszen akkor jóval durvább képességei vannak. Ha végzetúr altípusú lény lenne, vagy kapna valamilyen tápot a lények levétele után, akkor 9,5 pontos lehetne. Keresek három ilyent cserére! J


Varkaudar nekromanta (10): Elérkeztünk a kiegészítő nyíltan legerősebb lapjához. A képe alapján máris kemény legény, akivel nem jó kötözködni, főleg hogy a fekete mágia szakavatott nagymestere is egyben. Sistergő Pumpa nem ok nélkül tartotta az egyik legbizalmasabb barátjának, hiszen milyen képességei vannak! Körönként termel egy lapelőnyt (amit a követőnk nyilván nem tudna), ráadásul 1 VP-t is kapunk rá, nem gyenge, nagyon nem gyenge. A varkaudar pakli legnagyobb problémája eddig az volt, hogy egy körben átlag 18-at tudott ütni és láss csodát, erre is ő a megoldás, hiszen Fairlight bölcsességével eléggé rossz volt a varkaudarok mellé játszani, meg aztán azt nehéz volt beszerezni is. Zárásként még egy apróság: ha Villámháborúval toljuk ki az ellenfél körében, akkor nem viszi a Halászat.

NA JÓ, ELEMEZZÜK KOMOLYAN EZT A LAPOT! :)

Varkaudar nekromanta (6): Ennek a lapnak az egyetlen problémája, hogy igazából sehová sem jó. Varkaudarok mellett nem feltétlenül szeretnék körönként visszavenni, arra való a követő, hogy kiforgassam őket, a másik képességénél pedig minden csak jobb lehet. A játékosok már kinevezték a kiegészítő leggyengébb ritkájának, lássuk igazuk lesz-e?

Varkaudar preventor (8): Remek papír, szerintem sokunknak mozgatta már meg a fantáziáját és nem csak a fenti kompánia mellé. Jó lehet akár egy Halhatatlanok nagymesteres Hálócsapdába, vagy Hegymélyi keltetőbe, de nem elképzelhetetlen, hogy kontrollba is. Megelőlegeztem neki egy magas pontszámot, kíváncsi vagy, hogy vajon elbukik-e, vagy inkább felemelkedik? Egy év múlva megtudjuk.

Varkaudar tűzmágus (6): Simon Danit kéne megkérdezni, hogy van-e szükség erre a lapra a s pakliba, ő minden bizonnyal meg tudná mondani, hisz titokban már be is fogadták őt a Sötét Manifesztáció Testvériségébe, annyira ismeri a kis piros szörnyecskéket. Én nem látom be, miért lenne szükségünk egy gyors, hordás pakliban erre a tűzmágusra (és ha ide nem jó, akkor hova az?), de bizonyára a játékossal vannak óriási problémák.


Világégés (8): Kicsit kezd pesszimista hangulata lenni a játéknak, annó az Armageddon, utána az Apokalipszis, most a Világégés. Nekem a Virágos kert és az Alpesi tehén hangulatú lapok is bejöttek, de ez menőbb. Első ránézésre csak az erdőtűz pakliba tudjuk elképzelni (másodikra, harmadikra, sokadikra is csak oda sikerült nekem). Nyilván durva, hogy akár jöhet ingyen is, hisz a taumaturgiák olcsóbbítják és be is lehet dobni őket neki, bár ők túlélnék a világégést. Az asztal letakarítására eddig nem lett volna szükség, hisz ha az ellenfelet nem fogja vissza eléggé az erdő, akkor hatalmas bajban vagyunk, ha meg visszafogja, minek a szőnyegbombázás? Az új ősmágiás lapokkal azonban lehet, hogy erre is rá fogunk szorulni és akkor kifejezetten erős ritka lesz.

Zinthurg börtőnőr (9): Ez a lap mindent tud, amit tudni kell. Ölés, leszedés, counter, kár hogy csak az egyiket választhatjuk. Térszaggatás, Emésztő köd és egy közepes lény egy személyben. Az anti-mágia nem zavarja, ráadásul rengeteg lényt jól meg is old, az Arochost egyedül elpakolja. Kicsit drágácska, ez a probléma, illetve Dornodon nem a legerősebb szín manapság, de attól ez még egy kifejezetten jó varázspapír lett.

Molnár Ferenc

Létrehozás: 2013. december 5. 11:04:10
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:21
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.