Az Alanori Királyság harmadik legnagyobb városát, Roxatot még a legendák is a tolvajok városaként emlegetik. Kiterjedt alvilági szövetkezetek működnek ott, nap mint nap sötét üzelmeket folytatva, melyet a helytartói hivatalok erre szakosodott gárdistáinak sem sikerült eddig felszámolnia.
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Manók lázadása lapelemzés
Az új évvel megérkezett Zén újabb visszaemlékezése, melyben a Manók lázadásáról ír. Ezúttal nem egy játékos vagy tesztelő, hanem a játék egyik tervezője Makó Balázs elemzi a lapokat.
Álomfaló (6): Ezt a lapot, mint side kártyát annyira nem érzem, az általam látott paklikat nem zavarta meg igazán durván. Az Időzített gomba mellé (mint arra a színesítő szöveg is utal finoman) a Megfelelő alkalomnál nyilván gyengébb, azt kiegészítő kombó lehetőség. Egyszínű illetve jellemek harca versenyen azért beugorhat a side-ba is.
Álomvilág (7): Koncepcióképző lap, mint a helyszínek általában. Nyilván sok Elenios lappal játszó paklit építünk köré, a lényeket megoldja az álomjelzőivel, a kereséssel leginkább olcsó lefojtásokat, pl. Tudatrombolás (új), Elzárás (új), A források pusztulása szedünk elő. Mivel kicsit VP igényes a dolog, VP termelés is kell (itt a Bűvös forrás adja magát) és még counterek, mert azoktól sajnos nem véd. Esetleg Antimágikus rakshallionnal vagy Elenios bűbájával is védhetjük azonnali gonoszságainkat. Kicsit azért sokallom a VP-t, ezért csak 7 pontos.
Az ellenség döntése (7): Fantáziadús, érdekes lap, amit az ellenfél megpróbálhat 'elrontani', pl. Bilincs mellett húzzál, Szűk esztendők mellett VP-termelés, vagy lap nélkül lapleszedés, de a második-harmadik képesség kiválasztásánál már biztosan gondban lesz. Azért inkább a móka-faktora erős (medve-jelző rulez!), versenypakliban picit bizonytalan.
Bátor manó (8): Egy olyan lap, amit más paklikban is használtunk, nem csak manóban. Általában lesz mit dobni neki, így ingyen jön, kör végén visszaadja mindkét lapot, így teljesen ingyen van egy lényünk, és még minőségi lapelőnyhöz is juthatunk. Egy dolograr viszont vigyázzunk! Ha dobunk neki, oldjuk meg, hogy ne countereljék le (ebben pl. segít a Hatalmas manó követő), mert az már komoly hátrányhoz juttatna. A tárgyleszedés ritkábban jön jól, de azért figyeljünk arra is.
Homálydémon (8): A Homályúr eddig is jól használható követő volt, azzal kombinálva ez a Thargodan megmutatja az izmait. (Thargodan pakliban nem próbáltuk, mivel eléggé a végén döbbentünk rá, hogy az is lehetne.) Ködös lapként előkeresve akár, a kör végi húzással és a két igen hasznos homályjelzővel az ereje nem kétséges. Követő nélkül eléggé megcsappan a tudása, de azért egy ködös pakliba beférhet, asztalon maradó lapok kikapcsolgatására, ha be tud ütni.
Manó felderítő (8): Ha kis hordánk összetalálkozik valamilyen zavaró lappal, akkor jön jól ez a srác. Ha már van pár manónk a gyűjtőben, rendes takarítást végezhet, a visszavett másik manót akár az ő olcsóbbítására használva. Ha le akarnák ütni, mindig érdemes visszavenni, csak aztán bírjuk ÉP-vel! Az új manókat a követőjükkel és néhány korábbi hasznos sráccal és spoilerekkel kiegészítve igen ütőképes pakli rakható össze.
Manókapitány (8): A manóseregek valódi vezére, őt akarjuk majd először kijátszani. A képességének a költsége, a három lap gyűjtőbe dobása a pakliból már önmagában táp, akár a manó követőre, akár a Manó felderítőre gondolunk. A hatása pedig csúnya nagy odaütésekhez segíti manócskáinkat, vagy épp megmenti őket az ellenfél körében. Az, hogy gyűjtőből dobással is lehet olcsóbbítani, jól jöhet pl. a második kapitány kijátszásakor, amikor ez első már betermelte a gyűjtőnket rendesen. Esetleg gyűjtőgeneráló pakliba is be lehet próbálni, Háromért kvázi 6/2, repül, és nagy körönként 6 lapot termel a gyűjtőnkbe. Ha esetleg Fenyőőr manót is használunk, még olcsóbban is jöhet. A kárpótlása már csak hab a tortán.
Óriásmanó (8): Mind óriás, mind manó deckbe berakandó lap. Csak üt, de azt gyorsan és elszántan teszi. Óriás követővel simán kijön első körben is (ha nem játszunk Bűvös erdővel), counterelni nem lehet, és ha egyszer beütött, az ellenfél nem könnyen szedi le a követőnket, ami ebben a pakliban elég fontos. A követővel a második körben viszont 2 Bűvös erdő mellett is kijön akár óriás dobása nélkül! Manó pakliban is igen hasznos, ott is lehet Bűvös erdővel próbálkozni.
Ősi praktika (9): Abszolút univerzális papír. Beférhet akár az agyon-optimalizált Trinigan kontrollba is 1-2, ha már Tridarkun miatt úgyis játszunk lilával. Beraknám bilincsbe ill. bármilyen, Chara-dint és varázslatokat is használó pakliba. Nagy ereje, hogy egy kontrolltól, ha kevés a lapja, teli őrposzttal ritkán vár az ellenfél 8-9 sebzést, amit egy kis VP-termelés után lazán kiosztunk kivégzésképpen. Sokszínűségben, lilával játszó Csatamezőben is viszont fogjuk látni szerintem.
Vadmágikus zóna (7): Ha az a fajta mágus vagy, aki nem szeret sokat lényekkel vacakolni, inkább egyszerűen szétlőnéd az ellenfelet, akkor ez a te lapod. Specializációval, ha szerencséd van, villámgyors győzelmeket hozhatsz össze (két ilyen lap hatása természetesen összeadódik), Timerával pedig stabilan duplázhatsz. Timerához amúgy is jöttek ki most korrekt lövések, és a lila is belefér a Dupla vagy semmi miatt (ez az a lap, ahol megfontolandó a régit használni). Ha nincs Timerád, gond lehet, ha az ellenfél gyógyul egyet, akkor az is duplázódhat, keresztülhúzva szép terveidet.