Vissza a Főoldalra
 

Hírek
Mi is az a Shadowrun?
Chat, üzenõfal
Fórumok
Shadowland
Szavazások
Ismertetők, írások
Kaladmodulok
Novellák
Cikkek a Krónikából
Shadowrun könyvek
Linkek
Letöltés
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Csíkos Vadász
Küldd el képeslapként!
A Shadowrun egyik csúcsragadozója a Csíkos Vadász néven elhíresült alakváltó nő, valamint megtépázott áldozatai.
Nézz szét a galériában!
Könyvismertető - Mágia az árnyakban - Shadowrun kiegészítő

A lista folytatása...
A gyűrű - Shadowrun novella (2)
Játékost keresek! (105)
Robert N. Charrette: Sose kezdj sárkánnyal (15)
Online Shadowrun project (69)
Shadowrun 4. kiadás (151)
Magyar Shadowland (2074)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Nézet:
A kiegészítő pakli mire szolgál?
2 meccs között lehet cserélgetni közöttük a lapokat ugye? vagy én tom rosszul?
 
természetesen elveszíti
 
kösz a válaszokat
 
Ha metamorfózist használok Hitehagyottomra, akkor elveszti azt a képességét is, hogy semmilyen lap nem hat rá és nemlehet megsebezni kivéve egy színnel, vagy az megmarad?
 
az úszás semmit sem jelent csak néhány lap vonatkozik rá
amúgy nem törölték el csak nem adnak ki több lapot ami úszik ill úszás képességre hivatkozik
 
ezt a képességet már eltörölték=semmit
 
Az úszás képessége mit takar?
Már sokakat megkérdeztem de mindenki csak annyit mondott "olyan mint a repülés"
akkor most az úszó lények is aktívan jönnek játékba?
 
nem, csak speciális képesség, azon belül direkt sebző harci képesség, nem automatikus, nem állandó és nem aktiválást igénylő
 
Hm. Tévedtem. Már megint. A direkt sebző harci képességek nem aktivizálást kívánó speciális képességek, amit nem értek, mert az alapdefiníció szerint meg azoknak kéne lenniük.
 
Mivel erre nincs sem kifejezett tiltás (mint például a csere fázisra vonatkozó lapkijátszás tiltása), de nincs erre vonatkozó külön engedélyező szabály sem, ezért szerintem mindkét lehetőséget meg kell vizsgálni, és amelyik jobban illeszkedik a játék logikájába, alapszisztémájába, az a megfelelő.

A direkt sebző képességek aktivizálást kívánó speciális képességek.
Szerintem minden lap és hatás, ami aktivizálást igényló speciális képességekre vonatkozik, értelemszerűen vonatkozik a direkt sebző harci képességekre is, hiszen az utóbbi a részhalmaza az előbbinek.

Ha nem így lenne, minden ilyen reakciólapon (pl. merénylet, vagy a már említett a sors fintora, de egy sor lény speciális képessége vonatkozik egy másik lény speciális képességének használatára...) külön meg kéne említeni, hogy: "kivéve direkt sebző harci képesség", ami egyszerűen nonszensz.

Mivel a direkt sebző harci képességeket csak és kizárólag a harc megfelelő fázisában lehet használni, ezért értelemszerűen ebben a fázisban is használni lehet rájuk mindenféle reakció hatást (vagy ha úgy jobban tetszik: forrást).

Az is ide tartozik, hogy ettől függetlenül szerintem a nem kifejezetten a direkt sebző képességekkel összefüggő (reakció) hatásokat továbbra sem lehet ebben a fázisban használni (meg miért is kéne pont ekkor, hiszen a következő fázisban direkt engedélyezett mindennemű azonnali tevékenység).

Persze én csak okoskodom. A játék indulása óta így játszuk, így logikus. Magát a kérdést sem értettem, hogy is merülhetett fel egyáltalán. De persze cáfoljatok meg nyugodtan!
 
Valoban. Az osszes tobbi fazisban, amikor azonnali forrasokat lehet hasznalni, azok el vannak kulonitve az elozo fazistol. Az V. lepes kivetel. Ezert hihettuk regebben, hogy a VII. fazisban csak az eletmento hatasok es a halottak elfoldelese van.

Es itt jegyzem meg, hogy en tobb forumon is terjesztettem, hogy a direkt sebzo harci kepessegek (vagy inkabb csak harci kepessegek) hasznalatara nem lehet A sors fintora(uj)-val reagalni, mert abban a fazisban csak a harci kepessegeket lehet hasznalni. Azonban most hiaba keresem, nem talalom ezt a megkotest a szabalykonyvben.

Meg FAQ is jott ki erre, amit en sugalltam:

(AK127) Nem akadályozhatom meg A sors fintorával (új) a Griffőnix (új) lehelését, mivel a harc direkt sebző fázisában nem lehet azonnali varázslatokat használni, így A sors fintorát (új) sem játszhatom ki.


Meg utananezek mindket kerdesnek a HKK Nagykonyvben, es addig hallgatok.
 
Sármanóra nincs ráírva,hogy hat a gyűjtőben levő lapokra is.(Feledés korszak mellett is feltámadnak a lények)
 
Hiaba van neked Fekete lyukad jatekban, nem tudod hasznalni, mert az utes utan mar csak eletmento forrasokat lehet hasznalni es utana egybol a fofazis jon.)

Ezzel én nem értek egyet. Egyrészt szerintem sosem volt így, meg szerintem a szabály is mást mond:


..: A harc fázisai: :..

A csere fázis végeztével következik a harci fázis.

I. A játékosok felváltva használhatnak azonnali varázslatokat és hatásokat.

II. A Támadók kijelölése. A támadó játékos kijelöli, hogy mely lénye kire támad. Csak az őrposztban levő lényekkel lehet támadni. Támadható az ellenfél őrposztjának bármely lénye ill. épülete, és maga az ellenfél is, de az ellenfél vagy egy épület csak akkor, ha már minden ellenséges, őrposztban álló lényt támad legalább egy lényed. Így, ha ugyanannyi lényed van az őrposztban, mint ellenfelednek, akkor nem tudod őt megsebezni ("átütni az őrposzton"), de ha legalább eggyel több, akkor már igen. Nem vagy köteles minden lénnyel támadni, sőt, akár az összes lényed támadás nélkül is ott maradhat az őrposztban védekezni.
Egy ellenséges lényre maximum két lénnyel támadhatsz. Ilyenkor a védekező lény gazdájának még ebben a fázisban el kell döntenie, melyik támadóra üt vissza, és kizárólag azt sebezheti.

III. A játékosok felváltva használhatnak azonnali varázslatokat és hatásokat.

IV. Direkt sebző képességek használata. Ezeket a képességeket a ikon jelöli. A játékosok felváltva jelölnek ki direkt sebző képességeket (aki támad, az először) addig, amíg bármelyik játékos is akar ilyet használni. Ezután minden speciális képesség hatása egyszerre történik meg.
Egy lénnyel csak egy célpontot lehet megsebezni, még akkor is, ha a sebzés akár több ellenfél megölésére is elegendő lenne. Hasonlóan, ha egy lényed az ellenfél egy lényét sebzi, és el tudja pusztítani, a "maradék" sebzést nem használhatod semmi másra, így az ellenfél megsebzésére sem.

V. A játékosok használhatnak életmentő hatásokat azoknak a lényeknek a megmentésére, amelyek ÉP-je 0-ra vagy az alá csökkent. Az ilyen lények speciális képességei, ilyenkor nem használhatóak, kivéve a regenerálódást. Életmentő hatás az olyan azonnali varázslat vagy hatás, amely a lény ÉP-jét növeli, akár közvetetten is. Amely lények ÉP-je ezután is 0 vagy kevesebb, a gyűjtőbe kerülnek. A gyűjtőbe került lényekből a másik játékos megkapja a szörnykomponenseket.

Ezután még a játékosok felváltva használhatnak azonnali varázslatokat és hatásokat.

VI. Ütés fázis. A lények a II. fázisban kijelölt ellenfelüket sebzik. (Ha ez mostanra már nincs az őrposztban, akkor sem választhatnak új célpontot). Annyival csökken az ütés során mindkettőjük ÉP-je, amennyi a másik lény sebzése. FONTOS: A védekező lényeknek, azaz a te körödben az ellenfél minden lényének +1 SB-je és +1 ÉP-je van. Ezt védekezés bónusznak nevezzük.

VII. Ua. mint az V. fázis, csak itt a VI. fázis során elpusztult lények kerülnek a gyűjtőbe.
 
Lehet értené is mindenki h miröl beszélsz ha nem hőskorszakos+alappaklis lapokkal mutatnál példát. egyébként teljesen így van.
 
Van egy kérdésem, amire úgy rémlik, hogy már olvastam választ valahol, de sehol sem találom. Úgyhogy alighanem behós versenyen hallottam, de szeretnék egy határozott írásos állásfoglalást (-:

A Sármanónak ha egy olyan lényt nevezek meg, aminek gyűjtőből működő képessége van, akkor azt is elveszti? Pl. egy vérfarkas a feltámadás képességét.

És mi a helyzet a kézben tartott lapokkal? Mondok neki egy Fairlight Bölcsességét, és onnantól nem mutogatható? Vagy ha azt mondom Hópárduc, akkor nem lehet vele kánterelni?
 
Egyébként érdekes. Mint mondtam, meg mernék rá esküdni, hogy az a verzió, hogy a reakció nem számít cselekvésnek, egyszer az AK-ban is benne volt...és én is sokáig úgy tudtam...és több városban, ahol jártam, néhány éve így használták. Tehát a magam részéről még azt sem zárom ki, hogy ezt a szabályt réginként másként alkalmazták.


Persze ezzel azt nem vonom kétségbe, hogy a szabály szerint a reakció cselekvés, de azért megjegyeztem ezt, rávilágítva a helyzet érdekességére.
 
régen, ugy mukodott, hogy a counetereles nem szamitott cselekvesnek.


Mikor volt ez ? Mindig is cselekves volt barmit tettel is.

Az idozitesnel a kivetelek, azaz amikor tobbszor is cselekedhetsz a masik elott:
* eletmento forrasok hasznalatanal (pl.: Vampirsarkany)
* reakcioknal, ha az ellenfel nem akar reagalni, de te meg igen
* a fazisok kezdeten mindig az cselekszik eloszor, akinek a kore van (pl.: Megtamadom a Garokkal a Gorombillad, es megmentem egy halalkapuval. Majd a masodik fofazisban egy Multiidezovel visszaveszem a Halalkaput. Hiaba van neked Fekete lyukad jatekban, nem tudod hasznalni, mert az utes utan mar csak eletmento forrasokat lehet hasznalni es utana egybol a fofazis jon.)

Ez mindig is igy volt.
 
Azért a fingás az nem...
 
régen, ugy mukodott, hogy a counetereles nem szamitott cselekvesnek.. sarkitva...most meg? ha fingok egyet mecs kozbe maris az ellenfel cselekedhet... :S
 
Mondtam h csak egyéni szóhasználattal élve írtam le amit leírtam, de majd versenyen leolthatnak ha nem így van, mi mindig is így játszottunk.
 
Aha, ez így van, így használják.

De azt már tényleg csak zárójelben jegyzem meg és már bírói vizsgámon is megmelítettem. Egyik ASK-ban gyakorlatilag pont azt írták le, amit ri-ki-ki írt, ha nem is ezekkel a szavakkal.
 
X kijátszik egy lényt (tehát cselekszik, de ennél többről van szó, elindít egy cselekvéssort) erre Y válaszul kijátszik egy Lélekcsapdát (azaz cselekszik, de nem új cselekvéssort indít, mert az előző lapra reakciót játszik ki)
Ha itt vége van a cselekvéssornak akkor a következő cselekvés joga Y-é hisz ezt a cselekvéssort X kezdte.


Ez igy nem igaz.
X kijatszik egy lapot, amire Y reagal, akkor utana X cselekvese kovetkezik, ami akar egy ujabb leny kijatszasa is lehet.
Ezeket a "cselekvessorokat" meg az inditasuk elott felejtsd el, mert csak osszezavarnak. Jotanacs.

Kellemes nyarat
Csabi

ui.: Bocsanatot kerek a tobbiektol, amiert ily hosszura nyult a mellekvagany.
 
jogos, nem baj legalább adtam egy mindenki számára érthető "namostkiverejmegamásikathogyelőbbcselekdhessen' leírást
 
megöli gazdáját hacsak az nem tudja leszedni
 
Tévedsz, te vettél el 10 percet a saját életedből.
Balázs lent már leírta, hogy miért.
 
És mivan akkor, ha ez az ultrabrutál sárkány kap egy Mániát?
 
"Köszönöm. RemélTem, hogy valaki tud valamit ez ügyben segíteni." a t-t külön kiemeltem, sztem Zsolt erre gondolt, mmint a srácnak az életmentő hatás definíciója és használhatósága elég segítségnek bizonyult, el tudta dönteni további segítség nélkül, hogy hogyan is működik mindenki kedvenc vámpírsárkánya
 
Szép-szép.
De szerintem is fuss neki megint annak a hsz-nek, vagy tanulj meg olvasni.
 
minek fussak neki még egyszer? Annyi életmentő hatást használok egy lényre amennyit akarok. Gyógyíthatom akárhányszor akárhány forrásból, akár a max épjét is növelhetem, hogy úgy élje túl a kört (és ez egy cselekvéssorozatnak számít). Így a legegyszerűbb elmagyarázni (de persze ez a hkk szabályzatban nincs benne)
X köre kezdődik
X kijátszik egy lényt (tehát cselekszik, de ennél többről van szó, elindít egy cselekvéssort) erre Y válaszul kijátszik egy Lélekcsapdát (azaz cselekszik, de nem új cselekvéssort indít, mert az előző lapra reakciót játszik ki)
Ha itt vége van a cselekvéssornak akkor a következő cselekvés joga Y-é hisz ezt a cselekvéssort X kezdte.

Ugyanez másképp lejátszva (és akkor akinek így sem tiszta az menjen jugiózni)
X kijátssza a lényt (cselekvéssort kezdeményez a lap kijátszásával)
Y nem tesz erre semmit, a lap sikeresen létrejön (a cselekvéssor lezárul ha X sem játszik ki reakciót a saját lényére)
A cselekvéssor lezárul így most Y kezében van a lehetőség h nyisson.

A gyógyulásnál hasonló a helyzet
Amíg úgy döntök hogy az adott cselekvéssoron belül gyógyítani vagy sebezni kívánok egy lényt, azt megtehetem (természetesen itt is felváltva zajlanak az események)
PL:

A szóban forgó vámpírsárkányt X feltolja az őrposztba, Y-nak egy Hamurappi ősfortyanat van az őrposztjában. X úgy dönt, hogy leüti a lényt. Kijelöli a támadókat, majd a lények ütnek, ha nincs más cselekvés (nem szedik le a sárkányt, stb) Az ütést követően a vámpírsárkány élete -4, azaz ötöt kellene gyógyítanom rajta, hogy túlélje. Lássuk csak hogy mi történik. Mivel az én köröm van az ütés után én kezdem a cselekvéssort.
Gyógyítok egyet a sárkányon
Az ellenfél most cselekedhet (de nem új cselekménysort indít hanem ezen belül felváltva lépHET, tehát nem kötelező cselekednie, ha nem cselekszik akkor megint én jövök és ismét gyógyítom a sárkányt így folytathatjuk amíg akarjuk...

Baz elvettetek 10 percet az életemből, aki még most sem érti nem kell a negatív komment, ezek a szabályok sehol nincsenek így leírva, ez egy szemléltetés a szóhasználat abszolút konyhanyelv, és ha valakinek nem tetszik akkor ne álljon le kötözködni. na csoki
 
8. kiadast erdemes venned (sok hasznalhato lap viszonylag olcson), vagy a legujabb kiegeszitot (Elozonles), altalaban az ujabb kiegeszitokben vannak a legjobb lapok. Aztan majd kialakul, hogy milyen paklid lesz (mindig azokat hagyd ki, aminek a legkevesebb hasznat latod, amikor jatszol). Arra is vigyazz, a barataiddal, akikkel jatszol, nagyjabol egy tempoban fejlesszetek a paklitokat, mert ha tul eros leszel, nem akarnak majd jatszani.
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.